Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Jason » 03.10.2017 7:12

Kdyby jste nekdo vazne uvazovali o koupi Pinzaugeru tak doporucuji se zamerit na Norsko nebo Svedsko. V norsku nahore nad polarnim kruhem byl k videni v temer kazdy vesnici (od plne zrenovovanych az po vraky na zahradach) a v kazdy desaty vesnici byl na prodej... Cenove popravde nevim, to jsem se nedival
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
Jason
Sponzor serveru
 
Příspěvky: 220
Registrován: 19.11.2012 11:30

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Serža » 04.10.2017 10:05

Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 1880
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Skalik » 04.10.2017 13:08

K4cer píše:Pincek má komfort řebřiňáku (ale jinak ůžasnou průchodnost, až na to že se rád převrací).
S 303kou jsem se nesetkal, akorát myslím že má tuhý nápravy a celkově by mala bejt bytelnější.

Buchanka s tím nejde srovnávat, nemá kolové redukce a díky váze, špatnýmu křížení, nemožnýmu motoru, malejm kolečkám, a absenci špér to ochotně zapadá tam kde projede sériovej uaz.
Buchanka se furt vyrábí, dokonce už s rozumnějším motorem, ale nemá certifikáty pro EU, takže se u nás neprodává, alespoň pokud vím.

Jinak k těm kolovejm redukcím, maj svoje velký výhody (40cm pod diffem), ale limituje to využití auta a závisí na co to BOC vlastně chceš. Velká průchodnost je vykoupena šílenými ztrátami v převodním řetězci (jeden chudáček motor točí dvě převodofky, dva diffy s kardany, a čtyři další převody f kolech - spotřeba jak kráva a iks součástek které se mohou potenciálně porouchat), navíc se maj tendenci přehřívat dlouhou jízdou, prostě ta technika je určena na lokální pojíždění v těžkým terénu, a ne na dlouhý cestování.
Kamarád měl Kachnu, zima, sníh/led, rozjezd: jednička, spojka, auto se rozjelo, a jak vymáčk spojku řadíce do dvojky, tak auto smykem zastavilo, protože votpor zmrzlejch převoďáků v převodovkách, diffech, a redukcích byl větší než přilnavost NT3jek k silnici :lol:


Buchanka je pořád na prodej viz: http://www.madeinrussia.cz/uaz-452-amc-osobni-117/
Skalik
VIP
 
Příspěvky: 326
Registrován: 24.11.2012 16:29

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod dracekvo » 04.10.2017 15:04

V Rusku potkávám buchanky na každém kroku. Ale u nás bych se bál, že mě odstaví jakákoliv menší závada, protože neseženu potřebnou součástku. To už snad na VW transporer 4x4 bude 100x lepší dostupnost dílů.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1280
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Serža » 04.10.2017 15:24

u nás v ulici mají nějací potápěči poladěnej starej VW Transporter 4x4 a vypadá to velice dobře...
předtím měli myslím Sobola
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 1880
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod K4cer » 04.10.2017 22:39

Buchanka se furt vyrábí, akorát se k nám nedovážela, asi proto že nemá 6 airbagů, DPFko, a hlavně nějakou blbou homologaci. Pozoruju že se asi něco změnilo a už prodávat jde.

A s náhradníma dílama je to nevím jak. Ale pokud někd nutně potřebuje jezdit takle přehistorickým vehilkem, tak zásobu dílů doma buď má, nebo ji časem udělá, protože to jinak fungovat nebude. Já sem jednu dobu jezdil z dvanácettrojkou (mou vlastní) a v dílech sem měl ještě jedenapůl další, z toho velkou část trvale na palubě tý pojízdný.

Jinak předpokládám že stejnej problém (nedostatek ND zejména v dohlédnutelných termínech) bude přesně problém i výšezmíněnýho Pincka.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
 
Příspěvky: 1411
Registrován: 30.03.2014 19:37

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod proforma » 11.10.2017 8:45

https://www.novinky.cz/auto/451504-part ... zidlo.html

Vyrobce dava zaruku 100 let, to uz by mohlo stacit, ne? :-D
Jaky je rozdil mezi optimistou, pesimistou a realistou?
Optimista veri, ze svet, ve kterem zijeme, je nejlepsi mozny.
Pesimista se boji, ze je tomu skutecne tak.
Realista se uci strilet.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
 
Příspěvky: 1282
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Cep » 11.10.2017 21:35

To je jak ze stavebnice Merkur :-)
Cep
 
Příspěvky: 884
Registrován: 09.04.2015 10:22

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod proforma » 12.10.2017 5:33

A to vadi? Rozflakas to - sestavis si z jeklu jiny :-)
Jaky je rozdil mezi optimistou, pesimistou a realistou?
Optimista veri, ze svet, ve kterem zijeme, je nejlepsi mozny.
Pesimista se boji, ze je tomu skutecne tak.
Realista se uci strilet.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
 
Příspěvky: 1282
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Hohepa » 12.10.2017 7:14

„Dáváme na naše vozidlo záruku sto let, tedy na díly, které dodá naše výroba.“

se vsadim že i ten gumicuk na dveřích bude z kooperace, tedy bez záruky :rofl
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 1793
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Ivo » 12.10.2017 7:59

Je to trochu blbost, tohle nemá světlou výšku 360mm !!! :) Líbí se mi to, ale je to výkřik do tmy.
Ivo
 
Příspěvky: 9
Registrován: 07.09.2017 11:54

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Kapo » 12.10.2017 9:04

Prečo by nemalo? Keď má koleso priemer 1 meter, tak v pohode.

Inak, ak by malo vozidlo dačo výnimočné, čo dnes iný neponúkajú. Napr. špeci prídavnú prevodovku s náhonom na mechanický navijak a na hnaný príves. Príves by bol technicky zhodný zo zadnou časťou vozidla.
Prípadne keby malo vozidlo predný a zadný kardanový výstup. Tak ako majú traktory. Aby bolo autíčko využitelné aj v polnohospodárstve či na iné tech. účely.

Takto to je len škaredá škatula: "...a keďže na našom aute bude jazda utrpením, a hroznou ostudou, garantujeme vám, že prežije aj vaše deti...." :lol:
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 741
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod dracekvo » 12.10.2017 9:46

Mě třeba ten gumicuk příde jako nesmysl u vojenského vozu. V případě potřeby přece vojáci potřebujou rychle opustit auto a třeba se za ním krýt. Nějak si nedokážu představit že by pod palbou rozmotávali gumicuk.
Taková zásuvná petlice by jistě taky byla dost trvanlivá a nerozbitná.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1280
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Kapo » 12.10.2017 10:48

Petlica je nadštandartná výbava za príplatok :D
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 741
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod sauerkraut » 21.11.2017 15:58

Idealni bug-out a zaroven PA car z meho pohledu:

Pozadavky:
---------------
- relativne nenapadne a levne vypadajici. Dodavka vypada, ze by v ni mohlo byt neco draheho a rabujici uplatkuchtive vojenske/policejni hlidky ji spise zastavi. Viditelne terenni vozidlo je zase napadne a kazdy ho bude chtit pro sebe. Za me to musi byt combi (neco se do toho vejde). Otazka je, jestli nepouzit nejake obycejne srackove nalestene SUV a vymenit mu cely pohon krome motoru za 4x4 se zaverkami a redukci (ve variante 1- viz dale).
- alespon nejaka prostupnost terenem. Plne uzaviratelne 4x4, nejlepe ne klasickymi zaverkami, ktere se pretrhnou po chvili jizdy na asfaltu. Vysoky podvozek, pripadne hydraulicky zvysitelny. Pokud mozno redukce. Navijak.
- spolehlive.
- opravitelne. Zadne nalisovane a varene spoje, pekne vsechno sroubovane. V nejlepsim pripade ram a na nem karoserie.
- musi jet bez elektroniky. Nepovazuji EMP za realny scenar, takze nejake diody a jednoduche tranzistorove zapalovani nevadi, pokud mate nahradni. At tam je klidne pocitac i na ovladani steracu, pokud ho chcete, ale kdyz odejde, tak musi jit obejit na jedno prepnuti cudliku, nebo vytazeni z konektoru. Ke kazdemu dulezitemu super sofistikovanemu systemu musi existovat jednoducha a alespon nejak funkcni nahrada nainstalovana primo ve vozidle. Priklad: kladivkove zapalovani, kompas, mapa, sextant.
- multipalivove. benzin, E85, ethanol, nafta, LPG, CNG, drevoplyn, elektrina. Cim vic, tim lepe.
- snesitelna spotreba - palivo bude v okamiku uniku obtizne dostupne a kanystry budou napadne.
- slusna brodivost.
- Vysilacka - CB, PMR, 160, 80, 40m. Nejmene dve nezavisle stanice pristupne z mista ridice i spolujezdce.

Takove auto neexistuje. Nikde. Za zadne penize. Pokud mate miliardu, muzete zkusit to, co udelal Kaipan, ale to je porad prekapotovany Favorit/Fabia, takze vam pouha miliarda asi nebude stacit.

Varianta 1: pouzitelne i ted
-----------------------------------
Vsechno, co muze neprojit na technicke je snadno odmontovatelne. Hodne kompromisu.

Nejake combi. Wartburg Tourist. Asi Opel Kadett, Volvo 240 - nikdy jsem je nerozebiral. Nejlepe asi naftove, predelane na CNG (to u Wartburga papirove nejde). Na drevoplyn pojede bez uprav. Na LPG a benzin po snizeni komprese, coz by mohlo byt u nejakych motoru resitelne za cenu snizeni ucinnosti. Na naftu pojede, kdyz se vymeni svicky za vstriky, coz bude nejakou hodinu trvat, takze je nutne mit slusnou zasobu primarniho paliva.

Alternativne vhodny elektromobil s doplnenym vicepalivovym generatorem. O zadnem vhodnem darci papiru nevim. Individualni prestavba zacina nekde na pul mega a roce zivota v papirovani. Predelat ridici regulator motoru na vodotesny, spolehlivy a opravitelny.

Izolovat svicky a elektroniku proti vode. Vse mit nahradni a take izolovane. Snorchl. Filtry na fritovaci olej a v zasade na vsechna pouzitelna paliva.

Pokud se na to citite, tak na zadni napravu nacpat nejake dva elektromotory a regulatory. Zalezi na konstrukci napravy. S akumulatory to neprehanet. Na spalovaci motor dat lehky, ale vykonny vysokotackovy alternator - 20kW a vice, druha funkce: svareni. Na predni napravu asi jedine Axle lock.

Naucit se opravit na tom vsechno a vozit naradi a dily.

Cim vice senzoru, tim lepe. Teplota vody, motoru, oleje, tlaky, napeti. O poruse chcete vedet hned. V dobe, kdy je snadno opravitelna, nebo jsou jeji dusledky omezitelne zmenou stylu jizdy, cile, apod.

Varianta 2: papirove nepouzitelne ani omylem
-------------------------------------------------------------
Combi. Zvednout. Snorchl vnitrkem. Zadni dvere svisle (na Volvu neni treba nic upravovat), mozna trochu prodlouzit. Dva spolehlive motory. Jeden naftovy s moznosti behu na mechanicke vstrikovace (Avia, stare VW) na jedly olej a jeden benzinovy. Pokud se nevejdou dopredu, tak druhy - treba nejaky boxer - dozadu pod podlahu. O spolehlivosti motoru VW Beetle nic nevim. Na motory dat generatory a na kazde kolo vlastni elektromotor - to je idealni 4x4, neustale zamknute, neposkoditelne zamknutim (viz panzerjager na podvozku Porsche http://panzerweb.blog.cz/en/1209/german ... nd-porsche https://en.wikipedia.org/wiki/VK_4501_(P) ). Startovani obou spalovacich motoru na kliku, pripadne maly startovaci motor s nakopavackou v kabine (vite, jak se startoval Velorex?). Nebo stlaceny vzduch (dekuji Josefovi za tento napad v jinem vlakne).

Dvoje nezavisle brzdy na kazdem kole. Dva nezavisle brzdove systemy.

Uroven pancerovani neposoudim - cim tezsi, tim hur to pojede. Asi by neuskodil nejaky kevlar.

Varianta 2.1 nebojim se EMP: pouzit bezkartacove motory a generatory. Kazdy motor bude mit svuj nezavisly regulator, ktery vykonove unese nejmene 2 motory. Regulator bude zasroubovany v hlinikove krabici s tesnenim. 6-8 identickych regulatoru v aute - muze klidne ridit i motorek steracu. Vyhoda - neni starost o kartace, muze to bezet pod vodou. Baterky s vykonem, aby to na ne jeste dokazalo jet 50-100km/h a dojezd 50-300km podle vasi penezenky. Technologie LiFePO4/LiION. Kazdou baterku extra zapouzdrit s omezovacem napeti, at se to da nabijet i prasacky. Tepelna izolace akumulatoru nutna.

Varianta 2.2 bojim se EMP: pouzit kartacove cize buzene motory a generatory. Ovladane mohou byt klidne elektronicky, ale vse musi fungovat i s reostaty a ty musi byt instalovane. Baterky tezko rict. Mozna zadne. Mozna Lithia a nejak chytre vymyslet nabijeni. Mozna tezke NiCd. Vykonove rozvody provest koaxialne - medena tyc v medene trubce. Nebo kroucenymi ctyrlinkami (kdyz jdete dokola kolem ctverice dratu, tak se strida + a -).

Hydraulicky system pro zvyseni podvozku (jako v Citroenech). Auto musi byt plne pojizdne, kdyz se tento system rozbije.

Maximalni redundance. Zadni hnaci tyde stejne, jako predni. Brzdy a tlumice take. Cim vice identickych dilu, tim lepe.

Generator drevoplynu.

Varianta 3: jako varianta 2 pro nekoho, kdo muze veci vyrabet a nemusi je skladat z dilu
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Striktni pozadavek na zamennost dilu. Ridici tyc od volantu je identicka s hnaci tyci napravy a podobne.

Vpredu dva radove 4-6 valce vedle sebe. Oba s menitelnou kompresi zvedanim a snizovanim hlavy (to behalo nejakym Svedum https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_ ... sion_ratio ), zmenou velikosti pridane komurky (motor MUSIC https://auto.idnes.cz/music-stara-dobra ... tomoto_vok ), casovani ventilu (Atkinsonuv cyklus - promenna varianta je technicky stale dost slozita https://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_ ... le_engines ), nebo casovani pistu u motoru s protibeznymi pistu (Junkers JUMO 205 https://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205 pri konstrukci by asi pomohl G-lader https://en.wikipedia.org/wiki/G-Lader ).

Oba motory maji naftove vstrikovace a moznost nasavat plyn/benzin/drevoplyn. Vstrikovace jdou schovat/zakryt ovladacim prvkem z kabiny. Napriklad se mezi komurku se vstrikovacem a spalovaci prostor muze vsunout plech a pritlacit to srouby zpet k hlave. Pro prechod na diesel se uvolni tlak na sroubech, plech se posune tak, aby proti vstikovaci byla dira a zase se pritlaci.

Zadny takovy motor neexistuje. Nutno vyvinout. Spodek pujde pouzit z beznych motoru, ventily a dalsi veci take. Je to uplne stejne v dosahu nasi soucasne technologie, jako solarne dobijeny telefon, na kterem bezi normalni desktopovy operacni system, jde k nemu pripojit USB tiskarna, sitovka i skener a navic obsahuje celou wikipedii, voltmetr a spektrometr. A uplne stejne jako ten telefon to nikdo nevyrabi.

Alespon omezene zataceci zadni naprava. Dohustovani pneumatik za jizdy. Zvazit vhodnost pouziti dalsich kol pro zlepseni prostupnosti terenem, ale vzhledem k pozadavku na nenapadnost, by patrne vysla nepouzitelne mala. Mozna by slo pod podlahu nainstalovat pasy, jako ma Bobcat, ale netusim, jestli pasy o rozmeru, ktery ma sanci se tam vejit mohou mit pouzitelnou nosnost a odolnost.

Varianta 3.2 bojim se EMP dostava moznost nahradit celou vykonovou elektriku hydraulikou. Chce to ale hydromotory s promennym momentem - s naklapeci deskou. Stalo by za to mit motory, ktere dokazi pracovat i se srackovymi hydraulickymi kapalinami - pokud neco takoveho vubec existuje. Repkovy olej, nafta, nejlepe i voda (patrne zcela nerealne). Nutnou vybavou vozidla jsou filtry na dolevany olej. Nevyhoda - nejede na elektrinu ani ve scenari bez EMP. Hydraulicke dily vyjdou mensi, nez elektricke. Pro paranoiky se nabizi moznost instalace pridavnych karbidovych, nebo plynovych svetel.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
sauerkraut
 
Příspěvky: 88
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod štaflík » 21.11.2017 16:07

Dobrý, ale na tohle je jeden život málo...
Uživatelský avatar
štaflík
VIP
 
Příspěvky: 3922
Registrován: 01.02.2012 12:08
Bydliště: Sudéta

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod sauerkraut » 21.11.2017 20:03

Bez urednich sracek by se varianta 2 dala po vecerech za pul roku az rok zvladnout. S urednimi srackami je celozivotni plat tisice prumernych obcanu CR a deset zivotu na litani po uradech malo. Byrokracii jsme v historii dokazali omezit jen valkou ... a na tyhle uvahy jsme tady na spravnem foru.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
sauerkraut
 
Příspěvky: 88
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Serža » 22.11.2017 0:50

tohle jsou vyvedené lowcostové dodávky...podvozek z Jimnyho...
https://youtu.be/fCijXofhN2U
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 1880
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Kapo » 22.11.2017 11:33

sauerkraut píše:Bez urednich sracek by se varianta 2 dala po vecerech za pul roku az rok zvladnout. S urednimi srackami je celozivotni plat tisice prumernych obcanu CR a deset zivotu na litani po uradech malo. Byrokracii jsme v historii dokazali omezit jen valkou ... a na tyhle uvahy jsme tady na spravnem foru.


Na niektoré zložité veci existujú jednoduché riešenia. Jedným riešením je to, že si urobíš jeden car na byrokratickú exhibíciu. Taktiež máš dostatok ND. Môžeš ho používať do mesta na nákupy, do práce. Nech nestojí a nechátra. A druhý ca-dvojičku si upravíš podla svojich rozpadlíckych predstáv. Aby si ho mal odskúšaný a overený, tak ho používať hlavne na kemping, ryby, výlety...

Dalšia vec je, že ak to raz riadne prdne, tak žiadne značky už potrebovať nebudeš. Proste otvoríš stodolu, sadneš konečne do svojej hroznokáry, a vyrazíš na túlačku po apokalyptickej krajine. :lol:
Přílohy
Mud max.jpg
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 741
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvekod Baca » 22.11.2017 13:02

Serža píše:tohle jsou vyvedené lowcostové dodávky...podvozek z Jimnyho...
https://youtu.be/fCijXofhN2U



A co ti ja viem, ci je toto prave offroadova uprava, ktora nieco zlepsuje. LifUp je podla mna dobry iba na jedinu vec. Vacsi najazdovy uhol vpredu a vzadu. Konkretne u tychto Jimny hybridov vidim zopar zbytocne urobenych a predrazenych veci. Diferaky ti jebnu o kamen ci kolaj rovnako ako u neupravenych aut, riadenie prednej napravy je zranitlne pretoze je najnizssie, pod prednym diferakom. Bocny naklon vdaka liftupu bude MENSI, pretoze hlavne u nalozeneho auta bude tazisko kuevsky vysoko. TOto su upravy pre ludi, ktori potrebuju vyniknut dizajnom, nie funkcnostou. :-) Inak toto sa deje takmer u vsetkych takzvane offroadovych uprav. Namiesto zvysenia svetlosti pod vozidlom sa dvihne karoseria :-D ( nieco ako nastrelene vlasy na plesinu :-D ) Nepricetne dlhe tyce vedenia napravy, ramena, riadenia su pri svojej nedostatocnej masivnosti ovela nachylnejsie na ohnutie - fyzika antickeho grecka - paka. Takze za mna na lesne cesty, neprilis vyjazdene LKTckami ok, do naozajstneho terenu velmi pofiderne. Pre mna je naozajstnym offroadovym podvozkom technicke riesenie klasickej tatry :-) Sikme kyvne ramena s nahonom cez kardany od diferakov ktore su prilepene tesne pod podlahu karoserie. Tlmenie - pruzenie u pasazierskych aut pruzinami pri pickupoch ci nakladakoch listovymi pruzinami Sikmo postavene tlmice zhruba v yhloch ramien naprav. Motor postaveny vysoko, az na uroven vodica, koli najazdovym uhlom vpredu v kabine - kratky cumak, moznost mat prednu napravu pred naraznikom a chladicom. Vzadu je to na uvazeni kazdeho sudruha konstruktera - podla uzitia vozidla. :-) Vsetko ostatne podla mna nie su offroady, ale auta z vyssou priechodnostou, nez cestne automobily :-)
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
Baca
VIP
 
Příspěvky: 1507
Registrován: 19.03.2014 19:42

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník