Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod Maximus » 12.04.2011 23:26

http://doctrine.cz/2010_2/2010_2_4a.html

Třeba jednou se můžou znalosti o vojenských nákladních vozech hodit :twisted:.
Maximus
Moderátor
 
Příspěvky: 3878
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod Karlos » 23.02.2012 8:26

Praga V3S: kdo v zimě nečetl noviny, ten ji nenastartoval

Tenhle terénní speciál zná v Čechách snad každý. Koneckonců v armádě, autoškolách u dopravních podniků a kdo ví kde ještě ho mají ve službě dodnes. První tři prototypy vyjely na silnice přesně před 60 lety a ze všech československých náklaďáků se vyráběl nejdéle.

Z řidičů Pragy V3S se v tuhých mrazech většinou stávali zarytí čtenáři novin. "Dát vejtřasce přečíst noviny" totiž v zimě znamenalo nacpat hořící tiskoviny do sání, aby se vůbec dala nastartovat. "Ale zase to nesmělo hořet moc, aby to neubralo všechen kyslík," vysvětluje jeden z vojenských znalců, kteří nás V3S provezli ve vojenském muzeu v Lešanech.

Podobných historek o tom, jak probudit vojenský speciál k životu se tradují spousty. Faktem ale je, že když v Lešanech tuhle štramáckou babičku startovali po třech letech v teplotě mírně pod nulou, stačilo jenom dolít naftu. "Ta bude fungovat ještě za dalších třicet let," směje se mechanik vojenského muzea. A má asi pravdu....

Zdroj: http://auto.idnes.cz/praga-v3s-kdo-v-zi ... jetiny_fdv
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
 
Příspěvky: 4683
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod Dan » 20.03.2012 14:10

V3S je vozidlo k nezaplaceni, ale jeho prototypy byly konstruovany jiz za WWII, jako univerzalni wermachtwagen.
Ale jinak T805 to je stroj, vysplnha vsude, akorat je nachylnejsi na bocni naklon.
Dan
Sponzor serveru
 
Příspěvky: 54
Registrován: 11.03.2012 13:17

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod marish » 20.03.2012 14:49

Já mám zato že V3Ska je půl motoru z tatry a počeštělej americkej podvozek z IIWW...
Za války vznikala T 111.
Uživatelský avatar
marish
Moderátor
 
Příspěvky: 655
Registrován: 12.01.2011 21:29
Bydliště: Liberec

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod Dan » 22.03.2012 17:01

Mas pravdu,
to co tvorili v ty fabrice bylo neco jineho, ale dost podobneho. Praga RV
Dan
Sponzor serveru
 
Příspěvky: 54
Registrován: 11.03.2012 13:17

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod JIP » 12.08.2012 18:43

Dle mých informací má V3S oproti většině současných vozidel obrovskou výhodu v absenci potřeby elektroniky, takže by měla zůstat pojízdná i po zasažení EMP. Víte o jiných dostupných vozidlech s podobnou výhodou?
JIP
 
Příspěvky: 17
Registrován: 12.08.2012 18:38
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod MRAK » 13.08.2012 11:45

všechny starý krámy ....
Uživatelský avatar
MRAK
Moderátor
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod JimmyJazz » 13.08.2012 12:48

2 JIP: Stare verze dieselovych land roveru ci ruznych pickupu
JimmyJazz
 
Příspěvky: 819
Registrován: 31.01.2011 12:41

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod MRAK » 13.08.2012 12:54

chtěl bych dodat .....
můj příspěvek byl myšlen láskyplně ....

miluju starý rachotiny
Uživatelský avatar
MRAK
Moderátor
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod optim » 13.08.2012 13:15

S PVSkou jsem chvilku jezdil a hlučnější auto (hluk uvnitř kabiny), se kterým se ještě hůřeji zatáčí (malý rejd) neznám.

Motor jede i na petrolej nebo na naftu ředěnou olejem v šíleném poměru.

Asi je i dobře a jednoduše zkonstruované - na vlastní oči jsem viděl jak ten náklaďák rozebrali do posledního šroubku (včetně motoru) a zase složili do funkčního stavu lidé, kteří nebyli automechaniky.
optim
 
Příspěvky: 255
Registrován: 26.02.2012 16:46

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod JIP » 13.08.2012 19:53

Děkuji za odpovědi:) Předělat si skříňovou V3S na pojizdnou základnu/domov pro všechny případy je můj sen...
JIP
 
Příspěvky: 17
Registrován: 12.08.2012 18:38
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod EBE » 13.08.2012 21:52

V3S nám pri ceste do kasína VÚ 5958 v Trebišove v 1999 zdemolovala ťažkú posuvnú bránu a to kamarát z roty povedal, že sa len otočil za ženskou a spravil ťuk a bola dole :lol: .. brána a mechanizmus kaput, V3S len trochu farby dole :yes
Uživatelský avatar
EBE
 
Příspěvky: 639
Registrován: 08.08.2012 15:14
Bydliště: Slovensko východ

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod sroub » 15.08.2012 13:50

Na druhou stranu, když sem si dělal papíry na náklaďák, tak jeden chatrnější spolužák z autoškoly neprošel zkouškama, protože prostě neutočil volant. V3S má totiž posilovač zabudovanej v řidičově paži :twisted: .
A od doby kdy sem jel s V3S na vyhozenou z kopce závratných 70km/h, už skoro nedávám palce dovnitř věnce volantu, nebo aspoň ne v náklaďáku, to mě véeska rychle odnaučila.
Plus to že nemá topení, ale násobič, v létě je tam větší vedro než venku, a v zimě větší zima. (na zimu má ovšem možnost ručního plynu, a sedí se na tunelu motoru :twisted: )
Inu Praga V3S je skoro taková škola života za volantem, ne jako ty dnešní auta, který dělaj všechno za řidiče samy :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
sroub
 
Příspěvky: 218
Registrován: 05.08.2012 9:42
Bydliště: Poblíž Kladna

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod optim » 15.08.2012 14:15

Páčka ručního plynu z přehazovačky kola Eska - Favorit ... Ta byla výborná! :)
optim
 
Příspěvky: 255
Registrován: 26.02.2012 16:46

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod Mr.Sock » 15.08.2012 21:34

V3S to je stroj, zvezenie sa a hlavne zvezenie sa plne naloženou a riadnym terenom to je zažitok na cely život :D nezabudnem, ako sme sa s tým viezli prichitení na dreve na korbe divokymi rozbahnenými bukovskými vrchmi s plne naloženou korbou terenom ktorym by som nešiel ani pešo.... mal som sice skoro hnede gate ale stalo to za to, to vyjde hadam všade :) až raz budem veľký ...
Uživatelský avatar
Mr.Sock
 
Příspěvky: 33
Registrován: 12.02.2012 11:29

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod Kapo » 15.08.2012 21:35

Prečo sa tu bavíte o vejtrtke v minulom čase? :lol:

Ja v nej teraz sedím 12 hodín denne 7 dní v týždni.... :moon
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 829
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Příspěvekod Serža » 05.04.2018 0:13

využiju tohle vlákno - na idnes.cz se objevilo pár videí o V3S
https://auto.idnes.cz/praga-v3s-vejtras ... jetiny_fdv
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 2353
Registrován: 21.04.2016 15:12



Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků