Vhodny dopravni prostredek

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod dracekvo » 31.05.2018 12:42

Jen sem chtěl napsat, že běžné e-auto rozhodně nemá kapacitu 100kWh, ale řádově nižší.
Dobře, tak jedno auto na světě má 100kWh a podle toho tohoto principu můžeš napsat, že takové lepší auto má výkon 1001kW a pak se odkázat na bugatti veyron, což si myslím, že je dost mimo.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1495
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod ecart » 31.05.2018 13:35

Promin Dracku, kdyz ja mam zafixovany ze elektromobil rovna se Tesla S.
Ale mas pravdu, v moznostech ceskoslovenskeho Rozpadlika je spis ten Nissan nebo Peugeot a ty maji baterky mensi.
Uživatelský avatar
ecart
 
Příspěvky: 107
Registrován: 24.02.2018 21:52

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod JOBU » 31.05.2018 21:06

Kapo píše:
JOBU píše:Riadne sprostosti...odijde nejaka prkotina a si nahratý...
Do našich podmienok bohate obyčajná pv3s,alebo bvp...


Predpokladám pri tvojom komentári, že si odborník na zombie apokalypsu a tak ti doma stojí aspon tá V3Ska a sklad ND. :lol:
Ja som bol toď včera s vejdou na stk, a popravde hore kopcom by ma dobehol aj jednonohý a dolu kopcom ma zase bežne obiehajú cyklisti. Vraj sa im horšie vzadu dýcha. :chuckle

Predpokladáš blbo... a zbytočne,a asi aj pozeráš veľa filmov so zombie tematikou.Nikde som totiš nespomínal žiadne hordy zombíkov,ktoré by ťa mali naháňať.
Reagoval som na video,pretože nič normálne a schopné tam nieje..K tomu befku a 300 km... ak človek v okruhu 300km v našich krajoch nedokáže čorknúť aspoň 100litrov nafty,nech si to hodí rovno na začiatku tej rozprávkovej zombie apokalypsy :D
JOBU
 
Příspěvky: 496
Registrován: 14.07.2016 15:38

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod sauerkraut » 01.06.2018 0:10

Nabit elektromobil za pul hodiny jde, pokud to utahne zdroj a v aute jsou lithiove akumulatory.

Nabit elektromobil za pul hodiny ze solaru jde, pokud je solar dost velky, nebo elektromobil dost maly. Neco maleho pro dva s dojezdem 50km bude potrebovat cca 30-50 m^2 panelu a nabijet okolo poledne. Pokud mate nakladak, tak vam na panely asi nebude stacit bezny stavebni pozemek.

Nabit elektromobil ze solaru, ktery je jinak k nicemu (menic neumi fungovat bez pripojeni k siti) je jednodussi, nez uvarit spagety tak, aby se neslepily. Potrebujete k tomu voltmetr a dost panelu.

Postup:
- zmerime napeti baterky. Rekneme, ze tam je 400V.
- zjistime, jestli BMS umi vypnout stejnosmerny proud (pokud ne, budeme u toho sedet jak debilove a hlidat to celou dobu).
- zmerime napeti panelu naprazdno.
- spojime dost panelu do serie, aby jejich napeti presahlo napeti baterek. Pokud presahne malo, potece maly proud, nebo to omezi proud, az budou baterky nabitejsi. Pokud jich bude dost, bude to v pohode. Pokud jich bude moc, bude to stale v pohode, jen plytvame energii. Panel je proudovy zdroj, takze se vubec nic nestane i kdyz jich tam bude trikrat vic.
- ujistime se, ze baterka vydrzi proud panelu (toto je JEDINY PRIPAD, kdy muzeme merit zkratovy proud zdroje ampermetrem do zkratu - tedy proud panelu, ne baterky!) Typicky ano, ale pokud jste prave po pandemii vyhubivsi 99% obyvatel pritahli panely z dvoumegawattove instalace a chystate se nabit skutr, tak se to muze stat. Dolni odhad maximalniho proudu baterek je maximalni vykon auta deleny napetim baterek. To, ze to baterky vydrzi neznamena, ze nebudou potrebovat chladit, je tedy treba je hlidat, ale u beznych kombinaci auto+panely je proud do baterek z pohledu tech baterek smesne maly. Do 1/5 kapacity by to musel vyrobce hodne zprasit, aby to bylo potreba chladit.
- spojime panely a baterky. Plus na plus, minus na minus. Uvidime jiskru, to je normalni.
- nefunguje-li BMS, odpojime hned, jak presahne napeti na clanek 4.20V pro LiION (radsi driv pro vetsi zivotnost). Pro LiFePO4 si najdete napeti v dokumentaci, bude to nekde okolo 3.3-3.6V hadam, ale nikdy jsem je nemel.
- pri rozpojovani obvodu se podari vytahnout krasny oblouk uz pri nejakych 60V, natozpak pri 400V. Nekoukame se do oblouku a rozpojujeme rychle, aby neodhorely kontakty. Nesahame na 400V stejnosmernych, nepovedlo by se nam pustit. Takze: jak se rika mezi elektrikari - jednu ruku v prdeli a druhou se hrabu v rozvadeci. Tak se clovek nepripoji na plus a minus najednou.

Zjednoduseny postup pro normalne male panely a funkcni stejnosmernou BMS. Panely maji maximalne 100W, nebo 240W na cca 12-16V nominalnich (20V naprazdno) a do zkratu daji 6-15A. To je pro baterku v elektromobilu smesny proud. 400V/15V = 26.666 panelu, takze:
- zapojime nejakych 27 az 30 panelu do serie a pripojime je pred BMS.
- Hodi se zmerit proud, ale to, ze tece bude videt podle jiskry pri pripojeni.
- Pockame, az BMS odpoji zdroj, coz podle poctu panelu a velikosti baterky muze trvat pul dne, nebo taky mesic.
- Odpojime kabel bez proudu a mame nabito.

Stejnosmerne odpojeni na signal z BMS zvladne nejaky FET (na nizsich napetich), nebo IGBT (na tech 400V bych se FETem nezabyval). Bude na nem vykonova ztrata nejakych 5-30W, takze na chladic. Na vystup BMS, ktery rika "spoj to" dame optron (klidne zbastleny z otevreneho KC507 a LEDky), jeho druhou stranu odnapajime z 9V destickove baterky (nezavisleho zdroje, panelu, dvaceti citronu s medenymi a zeleznymi plisky jako v Cervenem Trpaslikovi - tady by to chodilo) a privedeme na gate FETu/IGBT. Nepouzivejte rele, pokud neni stavene na stejnosmerny proud, dopadne to hodne blbe.

Dodatek pro NiCd a olovene baterky: nabijejte max 1/10 kapacity, v mrazech pomaleji. Nekolikahodinove prebiti narozdil od Lithii snesou, maximalne bude potreba dolit destilku. Pokud nejsou oteviratelne, mohly by teoreticky bouchnout, prakticky se mi pri nabijeni proudem 1/10 kapacity vzdycky uchladily, ale nezkousel jsem to na tak velkych baterkach.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
sauerkraut
 
Příspěvky: 180
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Kapo » 01.06.2018 8:34

No, inak o elektromobiloch tu už téma je. viewtopic.php?f=15&t=1031&start=100

Ja som si tu len povzdychol, že elektromobil je dnes už vcelku zaujímavý a vhodný, nebyť tej počiatočnej ceny. Kde sa to pohybuje bez dotácií cca 25 tisíc eur za kšunt-nie teslu.
Ale páči sa mi, že hneď tu vyskočí odborník čo elektromobil ešte ani nevidel, a musí negovať moju informáciu od majitela elektromobilu, že mu stačí pol hoďka na dobitie.

O odborníkoch na vétriesky ani nevravím... :?
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 873
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Serža » 01.06.2018 10:33

dneska mi Jimny prošel STK = na dva roky mám zase vhodný dopravní prostředek....hurá! :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 2694
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Serža » 19.06.2018 15:19

Suzuki uvolnilo oficiální fotky nového Jimnyho, a i nějaké tech.info:
http://www.auto.cz/suzuki-jimny-na-prvn ... dla-122567

myslím, že to auto NUTNĚ POTŘEBUJU! :twisted:
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 2694
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Fabulous » 19.06.2018 15:24

Jako přívěšek na klíče k velkému autu je to dobré. Jimny je zoufale malý. A ten plech, ze kterého je vyroben, je spíš alobal. Měl jsem ho. Ale pěkný je, to ano.
EU delenda est! - Ostatně soudím, že EU musí býti zničena.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
 
Příspěvky: 6920
Registrován: 17.09.2011 20:33
Bydliště: Praha a okolí

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Strelec45 » 19.06.2018 15:30

Třeba už to nebude kindrauto :mrgreen: , i když podle fotek spíš jo. A ten 0,66 l motor, to bude s turbem, :roll: . Snad ten 1,5 bude použitelný líp. Dobrý je, že zůstává rám, asi i tuhý nápravy a redukce. Mno asi bych se do toho neoblík. Jak to nemá 2 tuny... :lol:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 772
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Serža » 19.06.2018 15:32

no, těžko soudit toho nového, když ho ještě nikdo neviděl
já ho chci PRÁVĚ PROTO, ŽE JE MALEJ - takže to je u mě plus
co se plechů na starém Jimny týče, tak silný jsou imho dost, jen je z výroby naprd antikorozní úprava = hnije to
když se to nový rozebere a vystříká, tak je to věčný...což bohužel nebyl případ toho mého vrakouše :-)

malé rozměry a motor 660ccm jsou imho dané specifikací kei-car pro japonce
do Evropy to snad půjde s větším motorem - spekuluje se o benzínech 1-1,5l

redukce zůstává a vrací se druhá páka (místo tlačítek na 4x4)
doporučuju si projít VŠECHNY ty fotky ;-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 2694
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod K4cer » 24.06.2018 7:19

Velmi mě potěšili tím, že zachovali klasickou koncepci se samostatným žebřinovým rámem, redučkou, a hlavně oběma tuhejma nápravama - to je v dnešní době tescooffroadů těžce sehnatelná věc. Zbývá (kromě pečlivé antikorozní ochrany) jen pořídit delší pružiny, zadní špéru, a normální pneumatiky. Zajímalo by mě jestli bude i plachtová verze.

suzuki jimny 2018 sasi.jpg


Já jsem Mrňouse měl a jako druhý auto do rodiny (pro manželku na běhání po městě a nákupy) je to pro rozpadlíka velmi dobrá volba. Až na ne zrovna šťastnej trojlink na zadní nápravě je to v podstatě zmenšená Hlítka. Malej je (což je ve městě velká výhoda) a při konfiguraci 2+2 (zadní sedadla většinou sklopený a pojímaný jako nouzový) se vepředu dá docela pohodlně existovat, pokud teda nemáte 130kg.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 30.03.2014 19:37

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod proforma » 24.06.2018 8:52

Serža píše:Suzuki uvolnilo oficiální fotky nového Jimnyho, a i nějaké tech.info:
http://www.auto.cz/suzuki-jimny-na-prvn ... dla-122567

myslím, že to auto NUTNĚ POTŘEBUJU! :twisted:


Serzo, to mi nedelej, taky ho nutne potrebuju! :-)
Co je absurdní? Že téhle době se jednou bude říkat "staré dobré časy".
Uživatelský avatar
proforma
VIP
 
Příspěvky: 1538
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Serža » 24.06.2018 17:23

možná udělá Suzuki nějakou slevu pro Rozpad, když se domluvíme a koupíme jich najednou třeba 10 :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 2694
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod bivoj » 24.06.2018 19:40

Líbí se mi hodně, ale vzhledem k tomu, že mě byl vevnitř malej i Cherokee (XJ), tak do Jimnyho bych se asi neveskládal...
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2043
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod JenDAG » 24.06.2018 20:00

Pekne, jak Geländewagen v 1:2. ;)
JenDAG
Sponzor serveru
 
Příspěvky: 577
Registrován: 05.02.2015 23:24
Bydliště: Galactic Sector ZZ9 Plural Z Alpha

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Rafael » 24.06.2018 20:41

Já bych ho taky chtěl, hlásím se do té desítky!
*
(Ta mrcha Berlingo co máme je sice velká, i pes má v ní neskutečný výběh, ale má problémy i na mokré trávě).
*
I když bez startování pomocí tlačítka, multifunkčního volantu, klimatizace a podobných opičáren bych se klidně obešel. Stejně jsou to jen pro mě když nejezdím dlouhé trasy jen neužitečná a škodlivá kurvítka.
Ale asi to už dnes jinak nejde :mrgreen:
Kuwaa, jen výměna žárovky ze strany od řidiče je u toho Berlinga pro mé velké tlapky problém. A tam to je údajně oproti jiným autům jednoduché...
O dalším ani nemluvě...
Family_mini_van_____20180624213904269.jpg
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 754
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod sauerkraut » 27.06.2018 13:18

Rafael: ja jsem nikdy na zadnem aute s vymenou zarovky problem nemel. Asi to je tim, ze jsem nikdy nemel novejsi auto, nez ze zacatku devadesatych let. Na vsech autech, co jsem kdy mel se daly vymenit obe zarovky za pet minut i s hledanim nahradnich zarovek v kufru.

Stara Trabantisticka poucka rika, ze co na aute neni, to se nemuze podelat.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
sauerkraut
 
Příspěvky: 180
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Lyster » 27.06.2018 21:55

Lidičky tohle mi nedělejte :cry: , já jsem do Jimnyho zamilovaný už několik let, ale kvůli vadě zraku vím, že mi nikdy nebude říkat pane. :(
Uživatelský avatar
Lyster
VIP
 
Příspěvky: 2134
Registrován: 22.03.2014 23:01
Bydliště: Litoměřicko

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Rafael » 27.06.2018 23:58

sauerkraut:
Na Samotě U lesa, Když jsou cesty zavátý... atd...
Zbavil jsem se kdysi hodně zajímavých věcí po předcích. Hodně neprozřetelně v nějakých uklízecích a vyklízecích amocích.
No, byl jsem mladý a blbý...
Ale poslední taková akce mě teď sere nejvíc.
Moskvič 407 r.v.1961 se spoustou NH.
Vše lehce opravitelné, motor přehledný a tak...
Taková malá V3S...
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 754
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvekod Serža » 28.06.2018 19:31

\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 2694
Registrován: 21.04.2016 15:12

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků