Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Hohepa » 22.07.2018 10:08

řidič vyšší postavy musí sedět v zádu
( Policejní akademie )
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2169
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Zorge » 22.07.2018 10:21

185 cm a sedím ve předu, ale je fakt, že zadní sedačky nemám a tím pádem kufr je vážně poměrně přístupný jen po otočení :D
Zorge
 
Příspěvky: 150
Registrován: 29.09.2013 14:30
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Bill Masen » 22.07.2018 16:49

Citroen C1, tam se koukáš zadnim oknem pri parkování. Pět dveří, kufr přesně na dvě basy piv, ale PA potenciál tam nevidím. :shake
Uživatelský avatar
Bill Masen
VIP
 
Příspěvky: 2033
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Rafael » 22.07.2018 17:34

Citroen Berlingo.
Kupoval jsem ho hlavně proto aby se do něj pohodlně vešla invalidní tchýně sedící na vozíku, vedle ní i velký pes a spousta krámů. Bydlíme na dvou místech. A taky velká cirkulárka, mulčovač, sekačky, dřevo, míchačka apod.
Spotřeba celkem dobrá, poruchovost žádná, jen ta mrcha nechce jet ani po mokré trávě. A v zimě ji zastaví i sebemenší závěj.
Pro PA dobu auto skoro na nic.
Pak ji taky nemůžu zapomenout, že po roce od její koupě klesla cena o 100tis.
(Ale byl jsem tehdy přehlasován dvěmi ženskými které navíc psovi upřely hlasovací právo. My jsme chtěli Nivu!)
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 957
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Zorge » 22.07.2018 19:10

Po shlédnutí jistého filmu, jsem přesvědčen, že jediná správná volba je Ford Falcon v8 ve verzi interceptor :D :D :D

Ale jinak to asi bude chtít nějaký starý holý diesel, který spolkne i olej, já osobně bych asi obětoval rychlost a bral bych sílu.
V PA nebudu řešit přeložený vlek, přeložené auto, hlavně ať to jede a drží.
Zorge
 
Příspěvky: 150
Registrován: 29.09.2013 14:30
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod dracekvo » 23.07.2018 19:33

Když už se tu bavíte o těch malejch krabičkách, tak zajímavá volba je fiat panda :)
Co jsem teď kouknul na web, tak už se dokonce vyrábí její novější nástupce. To jsem ani nevěděl.

A s tím, že berlingo nic nevyjede souhlasím. Na horách se jedno berlingo nemohlo vydrápat se řetězama tam, kde já sem si se subaru ještě v půlce kopce zastavil a pak se znovu rozjel. Nicméně, máme je v práci a jsou to vděčný stroje.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1750
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Zorge » 23.07.2018 21:12

Myslím že to bylo v topgearu, že ještě stará panda 4x4 vyjela po sjezdovce výš, než moderní SUV.

Jinak ke krabicim ještě. Žena s Peugeotem válela sudy, takže nejednou bylo potřeba nečekaně jiné približovadlo. Takže jsem asi posledních 6 hodin majitel krabice opel agila 1,2. Těžko soudit takhle brzo, ale už teď můžu říct, že je to malé velké auto. Pět lidí a sada gum v kufru. Vysoký posez pro pajdajícího tchána a pěkný výhled. Pro PA asi také nevhodné, jediná výhoda že to ma o proti klasickému kombiku vyšší podvozek.
Zorge
 
Příspěvky: 150
Registrován: 29.09.2013 14:30
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Strelec45 » 23.07.2018 23:07

Zato tomu chybí pořádná výztuha za nárazníkem. :( Deformuje se to jak papír. :roll:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 828
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod dracekvo » 24.07.2018 9:59

Agilu sem měl jako první služební auto a nechtěl bych ho ani zadarmo. Jediné co bylo dobrý, že je fakt vyšší a starší lidi si chválili, že se do toho pěkně nastupuje. Jinak samá negativa. A největší, že nemá motor. Agila má velkej odpor vzduchu a začne zpomalovat hned jak v dálce zahlédne kopec :) Jakékoliv předjíždění nákladního auta byl adrenalínový zážitek.
V zimě se dlouho ohřívá a jak nachvilku zastavíte, tak ten pidimotor hned vychladne.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1750
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Rafael » 24.07.2018 11:28

dracekvo píše:A s tím, že berlingo nic nevyjede souhlasím. Na horách se jedno berlingo nemohlo vydrápat se řetězama tam, kde já sem si se subaru ještě v půlce kopce zastavil a pak se znovu rozjel. Nicméně, máme je v práci a jsou to vděčný stroje.

Já to nezkoušel, po horách nejezdím a na samotu u lesa a zpátky mě když tak dotáhne na laně nějaký kolega s traktorem který má přední radlici.
Nějak si neumím představit v terénu nasadit na kola Berlinga sněhové řetězy. Je tam málo místa a navíc se tam nalepí spousta zmrazků, že to dělá někdy problém i při zatáčení.
Na zadní kola by to šlo bez problémů, ale co tam s nima?
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 957
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Zorge » 24.07.2018 13:30

Motor to má, nebo jsem nenašel otvor na klíček. :D
Ve 4 lidech do prudkého kopce to je buď se ploužít na trojku, nebo točit dvojku. 1.2 je o ničem no to je pravda, ale je to pružnější než HTP. Za málo peněz (10k) odpovídající množství muziky.
Zorge
 
Příspěvky: 150
Registrován: 29.09.2013 14:30
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Zorge » 24.07.2018 13:34

A berlingo nevím, ale kamarád ma partnera, myšleno peugeota :D :D :D a nedá na něj dopustit a dokonce koupil druhého do rodiny. Jestli se to da srovnat
Zorge
 
Příspěvky: 150
Registrován: 29.09.2013 14:30
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Noir » 30.11.2018 18:44

@Zorge: Aqila resp. Suzuki WagonR jde sehnat i v 4x4 s primitivním připojováním zadku a pak by to rozpadlický potenciál mělo - nájezdové úhly výborné, přechodový úhel slušný díky malému rozvoru a hlavně nízká hmotnost a malé rozměry.

Ještě než jsem koupil forestra, tak jsem přemýšlel o Suzuki Liana - vzhled spolehlivě odpudí každého zloděje a v crashtestech dopadlo velice dobře.
Noir
 
Příspěvky: 35
Registrován: 13.02.2014 22:39

Které auto přežije EMP

Příspěvekod Boeday » 26.12.2018 16:49

Ahoj
možná toto téma patří jinam, ale nenašel jsme lepší kategorii a nové téma mi nejde založit - asi kvůli příliš čerstvé registraci. Tak mě prosím klidně někam přesuňte... děkuji

Plánuju nákup staršího offroadu a chtěl bych, aby byl co nejvíce EMP resistant. Neumím ale odpovědět na některé základní dotazy, nejsem automachanik, pouze řidič se středoškolskými hodinami fyziky.

- předpokládám tak nějak intuitivně, že naftový motor je více odolný vůči EMP než benzínový - je to kravina? podvědomý pocit, že naftový motor je primitivnější, zatímco benzínový je prošpikovaný elektronikou... Možná bych si to spíš přál proto, abych mohl využívat zásoby nafty pro dieselagregát, který mám v garáži a nemusel bych mít dva druhy paliva.

- Předpokládám, že EMP přežijí staré vozy bez jakékoli elektroniky, ale ty nejde rozumně koupit. Předpokládám, že bez újmy přežije benzín s karburátorem, ale co přímé vstřikování? To má vždy nějaký palubní počítač, který odejde, nebo nějaká elektronická čidla atd, nebo to elektroniku nemá a je to vůči EMp odolné? Třeba 1,7i v Lada Niva... Jak poznám motor, který palubní počítač má a nepřežije, a motor, který ho nemá a přežije?

- dále podvědomě předpokládám, že po EMP nebudou fungovat elektrické části auta - elektrická okýnka, imobilizér, světla, rádio atd. Co vlastně bych měl všechno z auta odstranit, aby se dalo předpokládat, že po EMP "nastartuje a pojede"?

Možná to je pro automechanika hloupý dotaz, ale já mám prostě pocit, že v každém autě po roce cca 1980 je nějaký palubní počítač, který něco řídí, a tedy po EMP to auto nepojede, nepůjde nastartovat, bude vyzkratovaná baterka, bude zlikvidovaný immobilizer atd = nepojede ŽÁDNÉ AUTO kromě úplných veteránů. Ale možná se pletu, možná "palubní počítač" Lady Nivy z roku 2000 má palubní počítač bez polovodičů, který vše přežije... netuším.

Děkuji
Petr
Boeday
 
Příspěvky: 7
Registrován: 26.12.2018 1:34

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod Kapo » 26.12.2018 17:24

To čo hladáš najdeš tu: viewtopic.php?f=15&t=456

A ideál vozidlo je samozrejme dieslové staršej výroby. Kvôli poruchovosti čo s najmešou výbavou a s hladkým dielom. Mercedes, Nissan Patrol 160 3,3d, 260 2,8d, Y60 4,2d, potom toyotky LC s 2,4 a 4,2 d, pickupy s hladkými 2,4 a 2,5d, potom dáke ameriky napr staré dočky s cummins 5,9td či 6,2d

Dáka biedna elektronika u starších diesloch bola na žhavení a imobilizéroch. To sa dá vcelku lahko vyhodiť a nahradiť manuálom. Tiež by to stálo za to, urobiť si garáž alá faradyova klietka.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 911
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod dracekvo » 26.12.2018 18:30

Auto samo o sobě je faradayova klec.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1750
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod JOBU » 26.12.2018 19:25

Ak by to bola pravda,tak by sa do auta nedalo dovolať mobilom,tak nejak ste zabudli na sklá a podobne.A na polovodiče pôsobí aj gama žiarenie,ktorému sú dve 0,5mm plechy ukradnuté.Takže somarina.
JOBU
 
Příspěvky: 615
Registrován: 14.07.2016 15:38

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod dracekvo » 26.12.2018 19:45

Ty seš taky somarina.
Vyrob si faradayovu klec, zavři do ní mobil a budeš ale překvapenej. Dovoláš se na něj. To že je faradayova klec absolutní izolant elektromagnetických vln je totiž velkej omyl.

Tady něco z jiného soudku, ale ukazuje to, že autu je tak nějak putna i zásah od VVN.
https://www.youtube.com/watch?v=ve6XGKZxYxA

A viděl jsi někdy řidící krabičky v autě? Většinou mají ještě svoje stínění.

A pokud bude gama záření takové, že odpálí polovodiče, tak už tě nefunkční auto moc trápit nebude.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1750
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod JOBU » 26.12.2018 20:16

To,že ak do auta napere blesk,alebo naň spadne kábel vvn,a nikomu sa vovnútri nič nestane,je to presne to isté,ako keby si visel na kábli vvn na rukách,proste niesi vodilo spojený so zemou,takže el.prúd nemá cez tvoje telo ako uzavrieť obvod.Na aute to prešľahne cez disky na zem.
A teraz mi povedz,ktoré auto má kompletne odtienenú jednotku,alebo čítačku imobilizéru,prípadne aj kabeláž,v tej sa toho naindukuje najviac.Pretože čítačka je obyčajná cievka,tak to odserie elektroniku aj v rj motora,prípadne v prístrojovke,ktorá tak nejak tiež nieje odtienená.
Ak neveríš,pohraj sa s paralyzérom okolo spínacej skrinky v aute s imobilizérom,alebo okolo snímača otáčok,váhy vzduchu a podobne,na hociktorom aute.Pak zreferuj,kto je tu somarina.Diky.
A keď tu niekto napíše absolutnu volovinu typu skratovaná baterka,či palubný počítač bez polovodičov,to somarina nieje?
Uvedomuje si vôbec niekto,aké prúdy sa naindukujú v kabeláži auta a aký vplyv to bude mať na všetky elektrické súčiastky vo vozidle?Či už sú odtienené,alebo nie,elektrické vodiče idú do každej jednej jednotky.
JOBU
 
Příspěvky: 615
Registrován: 14.07.2016 15:38

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvekod dracekvo » 26.12.2018 20:52

Zkus si ten test s tou klecí a telefonem, nebo vysílačkou a potom podej výsledky jak se chová taková faradayova klec.

Vodiče jsou celkem dobře zastíněné samotnou karosérii, takže se na nich nic světoborného nenaidukuje.
A hrani s palarizérem uvnitř vozu, to je trošku podvádění ohledně toho, že samotná karoserie tvoří ochoranu vozu, nemyslíš? A já tu somárovat nezačal první, tak se nevztekej :)

A žádnej velkej proud se nikde moc indukovat nebude. Protože aby se někde naindukoval dostatečný proud, tak je potřeba pořádná anténa. A to pár drátků neudělá. To by musel mít EMP takovou sílu, že by ti začal hořet hermelín v tom hliníkovém obalu.

Já osobně věřím, že auto to na 95% přežije a odmítám se v dnešní době kodrcat v nějaký vykopávce, jen kvůli jedinému důvodu jako je obava z EMP, které nikdo nikdy neviděl, ale všichni ví, že od tý doby budem žít jako v době železný.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1750
Registrován: 06.02.2012 18:05

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků