Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod K4cer » 06.01.2019 23:16

Jen pár poznámek, bez nějakýho zásadního sledu, jak mě to napadne tak píšu:

Hranatý Pajero je vykopávka, těch už moc nejezdí. Ale kulatý (té dvojkový?, asi) je v principu to samý, akorát že má nezávislej předek místo tuhý, ale na tvý účely je to fuk. Motory byly 2,5 a 2,8, oba myslím s turbem (tomu turbu se ve fševobecnosti už těžko vyhneš) a pak benzínový 3,6. Slabý místa sou čepy právě tý nezávislý přední nápravy a pak rez. Jako hobbykára na ryby a stavbu dost vhodný. Pokud s tím chceš jezdit v zimě po silnici, hledej spíš s přídavkou SuperSelect (umí 4x4 s mezidifem).

Patrol španěl: tuhý nápravy, hladkej dýzl (nebo i benzín), listový pera takže tvrdý jak žebřiňák a nic moc křížení. Relativně nezničitelnej, až na korozi. Hladká 2,8 je mokrá houba na kolech, s jiným jsem nejel (myslím že je ještě 3,3 nebo tak nějak).

Ještě mě napadlo krátký Teranno - předek nezávislej, 2,7TD je dost dobrej motor. Ale ve srovnání s Pajerem bych šel asi do toho myšáka.

Vo tojotách nevím nic, to se s důvěrou vobrať na Chorcheho.

Géčko: jestli máš potřebu si připlatit za hvězdu ve znaku, tak směle do něj. Jako vono není zlý, ale zdaleka není hodno těch peněz. Docela titěrný nápravy, vysoká cena většiny dílů (kromě plechů z polska). Furt nějakej problém s podtlakama, vohnutý kolíčky na uzávěrkách, pojistková skříňka přímo pod voknem cez který do ní teče, to jen tak na co jsem si vzpoměl za poslední rok. Výhodou sou tři uzávěrky (který to má proto že blbě kříží a bez špéry je ztraceno).

Další alternativa LR, Defender nebo Discovery 1 a 2 (což je v podstatě furt to samý auto). Def je myslím drahej a uvnitř fakt mrňavej, je fajn si ho vyzkoušet. Disko je zhruba to samý s jinou budkou, pohodlnější. Všechny popsaný sou trvalý čtyřkolky s mezidifem a jeho uzávěrkou (to samý co Niva); zadní špéru nemá žádnej ale dá se dodělat. Nevím jestli je i krátká verze diska, ale ta dlouhá není zas tak dlouhá. Slabý místa: všechno, je to made in UK - ale sou na to levný díly.
Další deriváty (Disco3, Freelander, Rangerover), nebrat a honem pryč. To už je hodnější dvanácettrojka.

Uaz? Nevím. Původní benzínovej žere jak kráva, naftový neseženeš. Novej Uaz (hunter) jsem zblízka neviděl ani nikoho neznám. Pokud nemáš dílnu tak asi spíš ne.

Jeep: pokud vyměníš čtyři pětiny automobilu za aftermarketový (a několikrát, protože ne všechno se spřátelí se vším) tak by z něj mohlo být funkční auto, ale zatím se tak daleko asi nikdo nedostal (viz též sáhodlouhá vlákna v jakýmkoli offroutfóru na týhle planetě, kde se imrvére řeší iks věcí, který na autě buď nemám a nechybí, a nebo mám a nevím vo nich). Asi ne.

Patrol GQ/Y60: velká a těžká kráva (krátkej je téměř tak dlouhej jak většina 5dv výšepopsaných). Šířka téměř 2m. Obě nápravy tuhé, vinutý pružiny (takže celkem pohodlný), většina věcí je bombovzdorných. Zadohrab s připojitelným předkem natvrdo, takže na silnici nic moc. Kraťas se díky váze a krátkýmu rozvoru chová spíš jako lodička než jako auto; u delší verze je to lepší. Uvnitř je díky masivnímu tunelu pro převodofky přeqapivě málo místa. Slabý místa: u 2,8T hlava (dlouhá a tenká (vrtání 83mm) hliníková na litinovým bloku, stačí to trochu nadouvat studený nebo horký vypnout a praská - ale dá se s tím žít; a žhaviče, ty docela rády odcházejí. 4,2D má těch samejch 112 (či 116?) k jako 2,8T, akorát netrpí na hlavu a nemusíš měnit rozvody. Je i 4,2 benzín, ale mě žrala od 25 nahoru, takže bez plynu to asi nechceš. Další slabý místa: koroze, zejména zadní polovina šasi (dole při kostech a pak uvnitř kolem nádrže), zadní kapsy, blatníky, prahy, všechno vostatní. Těžko najdeš zachovalej kousek kterej ještě není napadenej kutilem. Mimochodem, hlítka je kapitola sama o sobě a srovnávat jej s výšeuvedenými je jako srovnávat 815VVN s liazem a ivecem.
Patrol GU/Y61: platí zhruba to samé co pro y6o. Větší šance sehnat nezreznutej a nedokurvenej exemplář. Motory (u nás) buď 2,8T (to samý co nahoře, akorát plus elektricky vovládaný vstřikovací čerpadlo, ja lepší ho předělat na 60tkový mechanický) a nebo 3,0 čtyřválec - ty trpěly na přepalování pístů, ale to už je ve většině případů vyřešeno si myslím. Na frému třílitrový převodofky pasuje 4,2D takže by tam šla implementovat, na dvavosmičkovou ne, to je ůplně jiná převodofka.

Takže suma somárum, asi ty MyšíUši, bych řekl, nebo alternativně to Terrano. Ale třičtvrtětunovej vozejk ti myslím potáhne i Vitara, takže bych ji předběžně nezavrhoval. Patrol je zbytečně overkill, na druhý straně (až na popsaný nedostatky) je to fakt auto na zbytek života.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
 
Příspěvky: 1649
Registrován: 30.03.2014 19:37

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod dracekvo » 07.01.2019 12:42

Ahoj,

Kačer díky za pěkný sumárum.
G určitě ne, na moje účely moc peněz.

Vitara a podobný drobci bylo první z aut na které jsem koukal. Nejde o to, že by ten vozejk neutáhli, ale nikdy takovou váhu nebudou mít zapsanou v TP.
Terrano jedině to první někde okolo roku 1990. Novější už má takovej moc moderní interiér a věci jako ABS, klimatizace, airbagy. Vše to bude komplikovat servis.

Pokud teda vyloučím první pajero, tak zbejvá novější verze a ta naráží na stejnej problém jako terrano II. Už se taky stává více luxusním autem a má v sobě řadu věcí na elektriku.

Takže asi až prodám sůbo, tak budu čekat dokud se neobjeví pěknej krátkej španěl v 3.3D To, že někříží mi neva. Nebudu s tím jezdit nějaký hardcore offroad.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1798
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Fabulous » 07.01.2019 12:57

Toyotka ne? Třeba FJ Cruiser, u kterého není v elektrice skoro nic a co se pokazí, nemá vliv na schopnost pohybu. Ano, motor je řízen elektronicky, ale řekl bych, že je to velmi spolehlivý agregát.

Ale nejsem zas takový odborník :)
EU delenda est! - Ostatně soudím, že EU musí býti zničena.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
 
Příspěvky: 7104
Registrován: 17.09.2011 20:33
Bydliště: Praha a okolí

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod dracekvo » 07.01.2019 13:19

Moc peněz za auto do lesa :)
A k jinejm toyotám třeba LC73 mi nikdo nic neřekl. Ale pěkný jsou taky drahý. Toyoty maj takovej ten skoro Mercedes G syndrom :)
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1798
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Serža » 08.01.2019 1:37

Jimny? Niva?
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 2927
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Strelec45 » 08.01.2019 7:02

Požadavek byl na ropáka...
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 830
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod dracekvo » 08.01.2019 9:59

Ale hlavně nemaj čubu na 750kg.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1798
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Toran@ga » 08.01.2019 20:15

dracekvo: a co nějaký starší pick up jako např. Hilux?
Toran@ga
 
Příspěvky: 196
Registrován: 05.03.2015 17:02

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod dracekvo » 08.01.2019 20:33

Dlouhány nedám do garáže. Když sem měl Jeepa Grand Cherokee ZJ tak to bylo jen tak tak. Takže cokoliv delšího bez šance.
Navíc ani s jeepem to nebylo nic moc, protože kolem něj nešlo moc dobře projít. Proto hledám kraťase.
A případné budoucí vyvařování a renovace bude u kraťase daleko lépe realizovatelná v domácích podmínkách jak u wagona.
No už sem se nějak rozhodl pro prvního krátkýho patrola 3.3D. Takže až prodám sůbo tak budu čekat, až se nějakej pěknej objeví. Což může trvat klidně rok, nebo se bude muset vyrazit za hranice.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1798
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Émile Durkheim » 10.01.2019 20:18

Tohle mě zaujalo :D UAZ967, plovoucí terénní stroj

https://auto.bazos.cz/inzerat/99226028/ ... -4-X-4.php
Despite what your momma told you, violence does solve problems ...
Uživatelský avatar
Émile Durkheim
 
Příspěvky: 22
Registrován: 07.11.2018 5:52

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod colek » 11.01.2019 13:41

Strašná sračka,líbil se mi na Ukrajině,chtěl jsem ho koupit.Poté co jsem vyzkoušel,ne.Špatný auto,ještě horší loď.Dají se najít recenze.
colek
Moderátor
 
Příspěvky: 512
Registrován: 18.02.2011 18:36
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Émile Durkheim » 11.01.2019 14:34

Tak to jsem si myslel, ale je to úsměvný :D
Despite what your momma told you, violence does solve problems ...
Uživatelský avatar
Émile Durkheim
 
Příspěvky: 22
Registrován: 07.11.2018 5:52

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod DeadMan » 13.01.2019 14:56

Kdo trochu rozumí polsky ( my ze Śląska s tím nemáme problém :mrgreen: ), tak tady najde zajímavé informace.

https://m.youtube.com/user/TERENWIZJA
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
DeadMan
 
Příspěvky: 2069
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod malajizva » 21.01.2019 16:08

hmm autonehoda - no, jak pro koho, že... :lol:
Přílohy
autonehoda.png
Foedum inceptu, foedum exitu.
Quis autem custodiat ipsos custodes?
Uživatelský avatar
malajizva
Sponzor serveru
 
Příspěvky: 708
Registrován: 14.10.2014 19:46

Předchozí

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník