Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 05.09.2019 22:20

Hohepa píše:...nebo se ty ZP někde v zákoně dělí na ty se zbrojákem a na ty bez zbrojáku ?...

V podstatě jsi uhodil hřebík na hlavičku. U ZP vážně jde o to, zda jsou tzv. "volné" nebo schvalované (+na předpis). A jakmile je ta konkrétní ZP schválená pro konkrétního člověka na základě jeho pohybového (či jiného) postižení, tak ji vážně nemůže užívat jiná osoba. Například brýle, berle, hůlky atp. do toho nepatří, ale invalidní vozík, protéza atp. ano.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2350
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Cep » 06.09.2019 9:07

Ale to se celé týče jen těch ZP, na které přispívá/hradí zdravotní pojišťovna. Které přiděluje. Ne? <br>
Nebo je ta logika taková, že když je invalidní vozík přidělen postiženému, tak to je invalidní vozík, když si jej koupím já, tak to invalidní vozík není? Elektrický invalidní vozík je invalidním vozíkem jen v případě, že na tom sedí postižený člověk, kterému byl přidělen, když se na to posadí někdo z rodiny, tak to přestane být invalidním vozíkem?
Cep
 
Příspěvky: 1257
Registrován: 09.04.2015 10:22

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 07.09.2019 0:46

Cep píše:Ale to se celé týče jen těch ZP, na které přispívá/hradí zdravotní pojišťovna. Které přiděluje. Ne?

- ANO ale v praxi neexistují (neměli by existovat) vozíky bez přidělení/schválení pojišťovny.

Cep píše:Nebo je ta logika taková, že když je invalidní vozík přidělen postiženému, tak to je invalidní vozík, když si jej koupím já, tak to invalidní vozík není?

- když si to koupíš ty, "jen tak", není to pak ZP. Prakticky by nebylo být možné zakoupit vozík pro člověka, nemající na to papíry. (Ale nikdy to nikdo nebude kontrolovat...)

Cep píše:Elektrický invalidní vozík je invalidním vozíkem jen v případě, že na tom sedí postižený člověk, kterému byl přidělen, když se na to posadí někdo z rodiny, tak to přestane být invalidním vozíkem?

Správně - ale viz výše - tohle zneužití nebude nikdy nikdo kotrolovat.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2350
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Cep » 07.09.2019 20:57

Tak to by mne nenapalo, že by se to nemělo dát koupit bez papíru na ZP. Při všech těch eshopech na to:
Cep
 
Příspěvky: 1257
Registrován: 09.04.2015 10:22

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 07.09.2019 22:24

Tak koupit si ho pochopitelně můžeš. A dokonce si na něm i drandit. Ale pak už to není bráno jako předepsaná a schválená ZP. Ono je to celé trošku složitější - nejsem si úplně jist, ale ve své podstatě neexistuje zákon, který by výslovně zakazoval použití invalidního (i elektrického) vozíku neinvalidou (narozdíl třeba od použití parkovacích míst pro invalidy). Pouze existují metodiky pro předepisování a schvalování. Předepisuje lékař a schvaluje pojišťovna.

Jinak ještě taková drobnost - pokud má invalidní vozík s motorovým pohonem konstrukční rychlost větší jak 6 km/h (mimo jiné), už se jedná, dle zákona o provozu na silničních komunikací, o zvláštní vozidlo (§ 3, odst. (3), písm. e) - a jako takové musí mít homologaci/schválení pro provoz na veřejných komunikacích. Všechny elektrické invalidní vozíky které jsou ZP (tedy plně či částečně hrazeny z veřejného zdravotního pojištění), musí mít maximální rychlost nižší jak těch 6 km/h.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2350
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod golem » 08.09.2019 6:45

Takže výsledkem této diskuze je, že neexistuje žádné zákonné omezení, proč by invalidní vozík nemohl používat kdokoliv, je to tak?
Naposledy upravil golem dne 08.09.2019 6:53, celkově upraveno 1
golem
 
Příspěvky: 1182
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 08.09.2019 6:49

Tedy musí mít i SPZ a poviné ručení ?
Policajti asi nekontrolují a při "dopravní nehodě" si na nich pojišťovna asi smlsne a zacálují všechny náklady.....
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2417
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod golem » 08.09.2019 6:53

Jsi si jistý, že schválení pro provoz na veřejných komunikacích nutně znamená povinnost mít SPZ a povinné ručení?
golem
 
Příspěvky: 1182
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 08.09.2019 7:15

Ne, nejsem si jistý, ale ptal jsem se, proto ten otazník za větou :D

Nic méně někteří prodejci elektrokol , to s s tou pojišťovnou, uvádějí jako varování před přečipováním e-pohonu.
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2417
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 08.09.2019 16:51

Tak jsi chodec. Takže se to bere jako chodec. Pokud vlezeš někomu před auto a on ho kvůli tobě rozfláká, tak taky po tobě bude chtít nahradit škodu. A na chodce žádné povinné ručení není. Takže buď člověk bude mít pojistku na blbost, pojištění domácnosti, kde to bude zahrnuté, nebo to zacvaká ze svého.
Stejný případ jako na kole.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2006
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Rafael » 08.09.2019 17:45

Jak se tu řeší zákonné pojištění, pojišťovny a náhrady škod tak jsem si vzpomněl na případ ze svého okolí.
Pes se stal, nebo zavinil, to přesně nevím, účastníkem nějaké dopravní nehody.
A pojišťovna vymohla na jeho majiteli cca 20tis.Kč. Úplnou náhradu škody která vznikla.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 1574
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod viktor » 08.09.2019 19:28

jen se tak trosku vratim k tématu.
verze současného automobilu v tom provedeni jako je na spalovaci motor je v elektroverzi technicky neresitelna. Myslim soubor vlastnosti ne něco vytrzene z kontextu.
jen tak pro srandu jsme před par tydny udelali takovy maly test.
- elektrokolo CUBE v cenne cca 110 - 120 tis kc
- stara Babeta 1 kvatl cena v bazarech v takovem stavu cca do 10 tis kc
- cca 10 let stare horske kolo vybavene pomocnym cinskym spal . motorem

na trat 25 km a tam a 25 zpet tj celkem 50 km vyrazilo elektrokolo plne nabite.
asi nejpohodlnejsi byla babeta, nejrychlejsi bylo motokolo a to jak do kopce tak po rovine, ale babeta dost stihala :-)
elektrokolo za 110 tis by bez technicke dobijeci prestavky na cca 2 hod proste nedojelo :-)
duvody byly dva, jedna kopcovity teren a potom hlavne rychlost, aby nam stihal a to hlvne v kopcich tak pustil prislap na plno.. a byl v haji...

elekktromobilita je mozna, ale ne za zachovani soucasnych vykonu a moznosti..proste kapacita energie nadrze plne paliva je" trosku" vyssi nez kapacita akumulatoru při stejne velikosti a vaze :-)

viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
viktor
 
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 08.09.2019 20:31

viktor píše:...proste kapacita energie nadrze plne paliva je" trosku" vyssi nez kapacita akumulatoru při stejne velikosti a vaze :-)

Tak tak. Benzín má energetickou výkonnost (energii) cca 12 kWh/kg, zatímco i ty nejmodernější akumulátory se stěží přibližují hodnotě cca 0,17 kWh/kg. Na stejnou hmotnost je tedy v benzínu cca 70x více energie!!! Opačně tedy platí - aby se baterie vyrovnala energetickou vydatností benzínu, je cca 70x těžší.

Tj. baterie, která má dodat stejné množství energie jako 1 litr benzínu (1 litr benzínu váží 0,725 kg) bude baterie vážit 50kg! Aby se elektrické vozítko svými výkony vyrovnalo běžnému vozu střední třídy s nádrží o obsahu 50l, muselo by mít baterie o váze cca 2500 kg (tedy jen baterky by vážily 2,5 tuny, kdežto padesát litrů benzínu váží 36,25 kg - Nehledě na to, že 50l benzínu natankujete za cca 60 sekund, ale dvouapůltunový akumulátor s energií cca 430 kWh (tj. stejnou jako těch 50lbenzínu) byste nenabili ani za několik hodin...)

Tedy pokud nenastane nějaký zlomový průlom v ukládání elektrické energie, elektromobily se zatím nemohou nijak rovnat autům s motory na fosilní paliva.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2350
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod sunny-x » 08.09.2019 21:28

bivoji, jen taková drobnost k tvému výpočtu. Účinnost spalovacího motoru (přeměna energie z benzínu) je mezi 25 až 35% (35% s turbodmychadlem, což babeta nemá :-) ).
Když střílí konzument Kolalokovy limonády, netřeba volat lékaře.
Uživatelský avatar
sunny-x
 
Příspěvky: 121
Registrován: 18.10.2015 20:53
Bydliště: Beskydy

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 08.09.2019 21:53

Jasan, účinnost elektromotoru je větší jak u spalováku. Nicméně já se primárně zaměřil na energii v palivu/bateriích.

Ono i když započítáme, že elektromotor je cca 3x účinnější než spalovací motor (budeme mu fandit a zanedbáme takové "drobnosti", jako je topení v zimě, klimu v létě, svícení, spotřebu samotné elektroniky auta atp). Tak stále je na tom benzín minimálně 23x lépe - tj. v reálu aby se elektromobil plně vyrovnal autu s 50l nádrží, musely by baterky vážit minimálně 840 kg. Pořád dost rozdíl proti cca 36 kg benzínu...

Tzn. až budou akumulátory mít alespoň 4 kWh/kg - tak pak budou alespoň výkonem motoru, výdrží a váhou vyrovnané benzínu/naftě/plynu. Ale to je 23x více, než mají v současnosti! Takže bez nějakého klíčového objevu, který umožní mít minimálně dvacetkrát větší výkonnost akumulátorů při stejné váze je smysluplná elektromobilita pouze vlhkej sen euroekokototeroristů...
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2350
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 08.09.2019 23:04

Rusové mají levný jaderný reaktůrek, který dává jednotky až desítky kW přímo jako šťávu - a to vše bez točivých částí, FV nebo TEG, přímo to dává elektronový tok místo obvyklých neutronů. Plus to teda ještě docela topí (asi 6x tolik pokud jsem dobře pochopil vztažnost). Navíc je tam pro dnešní dobu problém s příliš velkým napětím z reaktoru (kolem 60kV), ale to není neřešitelné - možná tam mají SiC tranzistory, nevím. Charakteristikou je to zdroj proudu podobně jako FV články. Toto je budoucnost pohonů. Nemůže to bouchnout, maximálně se to může roztavit když se to hodí do peřin, nedá se to vypnout, topí to furt...
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1196
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 09.09.2019 6:27

Ano, baterky se svojí energetickou hustotou jsou na tom bídně.
Jenže nelze porovnávat jen hmotnost bateríí vs pár litrů paliva.
Musí se porovnávat pohon jako celek. Protože elektromobil nikdy nebude mít motor tak těžký jako komplet spalovací motor včetně všeho jeho bižuterie.
Co jsem v rychlosti našel, tak to bude něco okolo 250kg rozdíl, které si v klidu můžeme dát do baterek a získáme stejně těžká auta.
A z mé zkušenosti, pro ČR a pro člověka, kterej jezdí pár km za prací budou současné uváděné modely s 50kWh plně dostatečné.
Pro mě se třeba tankování na benzíně stalo obtěžující a ztráta času (na většině stanic není dovoleno tankování LPG samoobslužně, takže se musí čekat na obsluhu). Kdežto s elektrikou se o nic nestarám. Prostě přijedu, zapojím kabel a hotovo. Ráno najdu auto obět připravené na mojí každodenní cestu.

Jen bohužel ta cena. Přej novej WV up! s baterkou s využitelnou kapacitou něco okolo 33kWh bude stát 550 tis. Což je furt za takovou krabičku mimo. Cenu 500 tis bych byl ochotný akceptovat za peugeot e-208, opel corsa e atd. Což jsou auta s baterkou 50kWh a relativně použitelné velikosti.
A problém č.2 co mám. Snad žádný e mobil nemá tažné na vozík. U všech je to max jako nosič na kola.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2006
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 09.09.2019 8:29

Neukazuji tim na nekoho konkretniho tady ale celkove na dnesni modu psani/povidani nesmyslu u velke casti lidi co zijou este tak priblizne 5 - 10 let pozadu. V necem malo se da souhlasit s proropakama ale jinak z vetsiny jsou uz elektromobily pred ropakama (aspon ty drahe, snad casem zlevni). To uz nejakou dobu a to mi a lidem co to maji nikdo nevyvrati jelikoz se o to zajimam, mam to vyzkousene a taky to pouzivam. Ono doporucuji si to vyzkouset (pujcit si) treba zkusit s tim aspon tech 2 mesice jezdit (za ty dva mesice vam to skoro nic nesezere) a pote se rozhodnout zda ano/ne. Ne ze by to ukazalo vsechny vyhody za tak kratkou dobu to ne ale nejakou cast vyhod a zmeny v mysleni jak s itm fungovat to ukaze i za ty 2 mesice. Ale jasne ze elektrovozy jsou teprve na zacatku i kdyz se uz dost rozjely a v nekterych statech uz patri k tem nejprodavanejsim autum uplne. Hodne lidi se drzi este mytusu co uz aspon 5 - 10 let + - z vetsiny neplati. Neda se ridit ciste cislickama jednoduchym poctem. Me navic v aute nevadi velikost a vaha akumulatoru, ono tam kde je ulozena hraje prave dost velkou vyhodu nad ropakama. Je ale fakt ze to jde rychle uz dopredu a bude to ukladani cim dal vic efektivnejsi. V mem aute je treba baterie 100 kWh a neni problem ji nabit do hodiny, pul hodiny a i rychleji zalezi kolik toho chceme dobit. V usa, kanade, zapadni evrope se to da dobijet uz o kus rychleji nez v jinych castech sveta (je jen otazkou casu kdy se to dostane dal). Jelikoz se pohybujeme realne ne pod 10% a ne nad 90% tak nabijeni vetsinou trva kratsi dobu. Jelikoz vetsinu casu nabijeni se odehrava v noci kdy je energie levnejsi a spite tak se to nabije do rana i na pomalejsim nabijeni v garazi uplne v klidu. To same kdyz jste v praci tak za tu dobu se vam to dobije uplne v pohode a to i kdyby to melo o dost vetsi kapacitu nebo po dobu nakupovani nekde nebo na navsteve atd. Dale kdyby ta baterie mela 4x vetsi kapacitu neznamena to ze se bude 4x dele nabijet. Bylo by to pomalejsi kvuli te vyssi kapacite ale nenabijelo by to stejnou rychlosti. Ono celkove baterie lze nabijet i o dost rychleji nez ted, nedela se to z duvodu ze by to snizilo zivotnost baterie. Navic da se postavit stojany s dost rychlejsim nabijenim ale neni duvod jelikoz auta to zatim nepodporuji. Problem je v tech akumulatorech ktere uz existuji sice lepsi ale jsou na ukor neceho jineho tak se to nezavadi, hleda se opravdu neco co se vyplati a bude to mozne vyrabet ve velkem poctu do el. aut seriove vyroby. Existuji i mytusy ze se neda moc rychle nabijet ze to ani stojany nezvladnou i kdyz to ve skutecnsoti zvladnou jen nejsou v dnensi dobe tak vykonne potreba. Nabijeni u tech lepsich el. aut je rozmezi procent nabijeni akumulatoru lepsi ale stale plati ze nad urcite vysoke procenta nabijeni to uz nabiji pomaleji, nenabiji to stale stejnou rychlosti. Snad nemusim vypisovat veskere vyhody elektro auta ktere nedokazou nekteri lidi skousnout, pravda totiz boli. Tez patrim k tem lidem kterym se moc do el. auta nechtelo a klasicke blbe kecy ze to nikam nedojede a podobne blaboly. Prekecaly me ale k tomu aspon at se s nima projedu a vyzkousim si to a zjisteni bylo ze mely pravdu ze to el. auto je opravdu uz lepsi, ze vetsina tech kritik na ty el. auta jsou uz mytusy. Nekteri lidi maji opravdu stare informace co uz nejsou z vetsiny pravdive. To me auto vazi kolem 2 100 + - kg coz to neni tak zle na to jake to ma parametry. Najdu i podobne tezke ropaky co ale nemaji ani zdaleka tak dobre parametry. Zivotnost u el. auta je tez o dost vyssi, ovsem bavim se o tom jednom z nejdrazsich el. aute. Tak je spis lepsi to porovnavat s ropakem aspon podobne kategorie ale u takoveho ropaku podobne kategorie je zivotnost este horsi nez jine kategorie. Neda se ani moc rici ze by byly zas tak drahe kdyz to porovname se shruba podobnou kategorii ropaku tak jsou tez drahe ty ropaci. Takze ano delaji se bud drahe elektro vozy s dobryma parametrama nebo levne se slabyma parametrama ale zadny stred co by byl financne dostupny pro vetsinu lidi stredni evropy neni. Ale zase chceto koukat dal n jen na cenu vozu, realna cena je dost jinde u drahych el. aut a jindeu ropaku. A to kolik date treba za 5 let do ropaka penez a kolik jenom do elektra. Tak vas potom eektro vyjde opravdu o hodne levneji jak cenove tak i vyhodne v dalsich parametrech na tom bude lepe. Toz jsou fakta, zkusenosti a lide co se o to zajimaji se spolu v tomhle shodnou. Stale ty mytusy co nekteri proropaci rikaji/pisou me a lidi co s elektro jezdime dokazou pobavit jak hodne lidi je pozadu v tomhle ve znalostech ze veri stale vetsine mytusum. Kdyz je pak svezeme tim el. autem a porovname s ropakem tak pak koukaji jak puk a uznaji ze mame pravdu ze to v klidu nandame ropnym autum. Aby bylo jasno nepatrim k ekoteroristum a jinym posukum, co za kazadou cenu chteji vsude solary, vetrne, nasilne vnucuji vsem elektro auta apod. Solary, vetrne jsou fajn ale tam kam patri a ne tam kam to chteji vsude davat ekoteroristi. Dale vlastnim jak ropaka tak elektriku a s el. jezdim temer kazdy den a za celou dobu ani jedina zavada, zatimco u ropaku byvaji casto zavady a to hlavne u tech novych ktere jsou zbytecne slozite, plno nesmyslu. Ktere elektro prostredky mi prijdou mene vepredu jsou spis el. kola a el. motorky (i kdyz uz taky jdou s tim slusne dopredu) jinak el. motorky na motokrosu porazi bezne spalovaky. Treba se mylim treba se tez uz posunuly dost dopredu ale me to moc tak neprijde. K tomu vyhrivani a vydrzi v zime tak to neni problem uz, je to problem vazne minimalni. Baterie totiz chteji udrzovat v teple coz neni problem i v zimnich podminkach bez problemu ale zaroven to drzet i mimo horke podminky ktere taky nesvedci bateriim. Pri rychlem nabijeni u Tesly bezne slysite z venku jak vetrani jede hlasite aby to baterie uchladilo. Ono hodne lidi zapomina na podstatnou vec. To neni jak vyhrati baraku elektrikou ale vyhrivate pouze maly prostor auta a na vyhrivani baterii to zere fakt malo. Hodne lidi nechape ani jak to funguje s tim el. autem, tak si mysli ze budou cekat kazdy den nekde pul hodiny az hodinu na nabijeni. Ve skutecnosti necekate ani vterinu, cekate jen kdyz jedete nekam daleko co prekracuje dojezd, pokud u toho auta cekate. Coz vetsinou ten kratky cas stejne vyuzijete ze se jdete nekam na chvilku projit, najist se, nebo treba neco malo na notebooku udelate. Coz tohle plati pro lidi co maji dum s garazi ale ne tak pro vetsinu lidi z panelaku v soucasne dobe. Samozrejme existuje zanedbatelny maly pocet lidi co zijou v panelaku a maji el. auto v kryte garazi kde se jim nabiji. Dost rozsireny je mytus ze co kdyz vetsina lidi prejde na elektroauta ze by spadla el. sit. Zdroje pro nabijeni el. auta rostou postupne tak jak se navysuje pocet elektro aut (vice stojanu atd.) to neni ze dne na den ze najednou vsichni budou mit el. auta. Ve fazi kdy vetsina majitelu ropaku prejde na el. auta tak se to utahne a to nebude hned ze dne na den. El. sit uz ted dokaze utahnou opravdu o hodne vic nez si velka cast lidi mysli. Jen se postupne budou muset provest urcite zmeny v el. siti. Ono s nabyvanim el. aut se meni celkove i mysleni lidi jak provozovat to auto a jak to cele funguje. To neni same jezdeni na super chargery tak jak na benzinku, tak to vubec nefunguje ale tak jak je napsano vyse nabijeni vn ocnich hodinach nebo do be kdy jste v praci. Takze na nabijeni u auta necekate ani vterinu. Vetsina lidi nejezdi obrovske dalky ze by muselo nabijet na superchargerech, vice se nabiji doma v garazi a pak na destination chargerech. Tim se dostavame i k tomu ze uz dnes je pro vetsinu lidi temer k nicemu auto s delsim dojezdem, vykonem apod. Uz dnes treba spousta lidi nevyuzije Teslu a uz vubec ne treba ve verzi modelu S Performance nebo Long Range apod. Kolik lidi dnes potrebuje tak vykonne auto s maximalnim dojezdem 600 km (long range verze) ktery malo kdy vyuzije a pres 450 - 430 + - km realnym protoze chcete aby ten akumulator vam vydrzel dele. Je i Tesla co ma uz urcite vic nez 700 000 dojezd (starsi informace dnes to uz muze byt o dost vice) a nekteri lidi to dohani uz. Nektere a to hlavne este ty stare Tesly co mely este mensi dojezd, vykon a s jinym akumulatorem s mensi kapacitou ... maji ty Tesly uz a neni to tak drahe, vymenenou baterii. Ne z duvodu ani tak dojezdu to je v pohode ale proto ze takove auto si nekdy porizuji lidi co jezdi den co den na superchargery. Davaji tomu autu co proto jsou to taxikari apod co denne najezdi i velke dalky opravdu hodne kilometru a nechteji ztracet cas delsim nabijenim tak jezdi na ty superchargery, tak ten akumulator pak ma mensi zivotnost. Degradace akumulatoru tez neni nijak vysoka pokud to clovek neustale den co den nenabiji plnou rychlosti na superchargeru, coz vetsina lidi nedela. Neni k tomu duvod ztracet cas jezdenim na superchargery, ty slouzi spis pro pro lidi co potrebuji po delsi jizde rychle nabit a zas pokracovat. Baterie se ale nerecykluji ty se dal poutom pouzivaji v necem, jelikoz ty baterie maji stale velkou kapacitu klidne i 70% i vice tak se dal vyuzivaji ale jinde a v blizkych letech to bude zas o kus o dost dal. Opravdu neni problem udelat auto s dojezdem i pres 1000 km nebo i o dost vice i kdyz auto s takovym dojezdem dost pravdepodobne existuje i kdyz neni k prodeji. Problem je jinde, navic i samotna Tesla rekla ze vetsi dojezd auta s takovym vykonem je dost uz k nicemu pro vetsinu lidi tak se nebude ani nikam hnat za co nejvyssim dojezdem to cpat do serove vyroby aut pro co nejsirsi pocet lidi. Po 500 - 600 km stejne clovek vyleze z auta, protahne se jelikoz sedet tak dlouho v aute neni moc dobre. Mezi tim si skoci dat neco dobreho (prave proto jsou i obcerstveni/restaurace apod blizko u toho) nebo povyresi na notebooku par malo veci do prace, nekam se projde na chvilku a za tu dobu to ma nabite. Porovnavaly se i jizdy ropak vs elektro auto na urcitou vzdalenost stovky nebo i tisice kilometru jizdy z bodu A do bodu B a jak myslite ze to dopadlo? Dopadlo to lepe nez si dosud vetsina lidi myslela, ano el. auto dopadlo dobre a muzeme rici ze i vyhralo. To jsou ale veci co vetsina lidi nepotrebuje resit. Vypisovat vyhody zrovna u Tesly snad nemusim, jelikoz jich je opravdu hodne ale kdyby to nekoho zajimalo tak neni problem. Takze stale se nejvic u el. aut ceka na neco co nahradi soucasne baterie. Neco co prinese rychlejsi nabijeni pro nekterou malou cast lidi, delsi zivotnost akumulatoru (ne ze by ted byla spatna je dobra ale mohla by byt teda o dost lepsi), lepsi vlastnosti proti pametovemu efektu baterii a lepsi odolnost proti teplotnim podminkam (ne ze by to bylo zle ale preci jinom by to mohlo byt o dost lepsi). Jinak pokud se nekteri ptaji proc na strese Tesly teda neni solar, tak je to jednoduche staci si to vypocitat i Tesla to rekla ze se to nevyplati ze ta vyhoda z toho by byla dost mala. Na nasem druhem dome ktery je novejsi (u stareho tak neni) mame solarni strechu + 1x mensi vetrnou. Casem co tu neco vetsiho vybudujeme tak chceme pridat este 1x mensi vetrnou aspon. Takze se nespoleham na verejnou el. sit. Napadlo me taky zda by neslo neco zajimaveho, efektivniho, ne nic obrovskeho vybudovat i na vodnim toku co u novejsiho domu je. Jednoduse nas uz navic prestalo bavit se spolehat na verejnou el. sit pro novejsi dum horach a spolehat se a jezdit dal pro benzin (auto). Pokud si clovek par let pocka tak si myslim ze cena el. aut o kus klesne tak to bude vic dostupnejsi. Ona uz i v roce 2008 Tesla Roadster mela maximalni dojezd kolem tech 390 km, takze problemy s dojezdem ani tak vubec nejsou. Ten novy roadster ma mit 1 000 km dojezd a normalne existuje a jezdi ale do vyroby vice kusu teprve prijde v roce 2020 asi. Jestli ale uz ma ten asi jediny novy model s kterym uz jezdily venku takovy dosah to nevim coz u takoveho auta takovyhc vykonu co ma mit je super. Samozrejme neni to ale model na normalni jezdeni. I kdyz to sem nepatri tak by me zajimala realna ucinost tech mensich solarnich vetrnych turbin, zda se to vyplati (Bluenergy Solarwind Turbine). Tez nerozumim tomu proc u el. aut neni tazne zarizeni, samozrejme ze Model X to ma v kufru s moznosti namontovani si rychle a jednoduse ale co ty ostatni vozy? Zrovna Model X je auto ktere si vubec porizovat nechci. Netvrdim ze je spatny to vubec je super ale me to prijde jako velka oskliva krabice co by neplnila ucely ktere ja chci. Schazi mi nejaky dobry el. offroad coz zatim neni i kdyz v tomto roce maji prijit odhaleni a v dalsim roce zahajit vyrobu. Zda to ale bude to co chci se neda rici jelikoz o tom moc nevim to malo co jen zverejnily je informacne temer nic ale stacilo to k tomu ze se obavam ze to nebude to co chci. Takze offroad jezdim ropakem ale jinak na normalni jezdemi mam elektriku.

Sincerely,
Alstratt :beer
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 394
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 09.09.2019 13:26

dracekvo píše:...Co jsem v rychlosti našel, tak to bude něco okolo 250kg rozdíl, které si v klidu můžeme dát do baterek a získáme stejně těžká auta...

Ehmm... A to jako jsi napsal při všech smyslech naprosto vážně? To jsi totiž "našel" trošku divně. Příště nehledej v rychlosti, ale pomalu, pečlivě a trošku se nad tím i zamysli. (Ostřeji by se totiž dalo dalo napsat že je to co jsi napsal je naprostá nelogická pičovina a kurevská ekolež.)

Pro příklad:

Hmotnost kompletního pohonného ústrojí u benzínového auta střední třídy (Škoda Octavia 1.6 MPI)
Motor (kompletní i s příslušenstvím /tj. + startér, alternátor, kompresor klimy, "bižuterie"/ a s náplněmi): 105 kg
Chladič + chladící kapalina: 10 kg
Převodovka kompletní s náplní: 35 kg
Celkem: 150 kg

Tedy už tady je zřejmé, že když celková hmotnost celého kompletního hnacího ústrojí u oktávky je 150 kg, těžko může být v elektru o 250 kg lehčí...

Naopak hmotnost kompletního pohonného ústrojí např. u Tesla Model 3
Motor: 50 kg
Invertor: 45 kg
Motorová kabeláž: 10 kg
Převodovka kompletní s náplní: 30 kg
Celkem 135 kg

Tedy kompletní pohonné ústrojí Tesly 3 je o neuvěřitelných 15 kg lehčí než u Škody Octavie 1.6... :lol:

A pozor! U té Tesly se bavíme o nejjednodušší a nejslabší RWD "motorizaci". Pokud se budeme bavit o dual motor pohonu (AWD) nebo o Tesle S, dostáváme se s váhou pohonného ústrojí u elektriky vždy daleko výše než u AWD benzínu/nafty.

2 Alstratt - nemá smysl reagovat, zejména proto, že:

a) V textu máš obrovské množství nepřesností a zavádějících údajů bez jakýchkoliv reálných hodnot (napsat že, cit: ...na vyhrivani baterii to zere fakt malo... je úplně na nic). Co to je málo? Kolik kW? Kolik kilowatů vezme vyhřívání či klimatizace? Nevíš? Napíšeš "málo"...

b) Ze stylistického hlediska se tvůj text nedá číst, neboť není rozdělen do odstavců. Obdivuji kohokoliv, kdo se tím prokousá. Pro příště - takto rozsáhlé romány rozděluj do odstavců!
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2350
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Rafael » 09.09.2019 15:08

Já jsem se tím Alstrattem prokousal a většinou se vším souhlasím. Na každodenní dojíždění do práce určitě elektro nemá chybu. Teda pokud mám garáž, dílnu atd. Vhodné pro lidi z venkova. Nějak si vůbec nedokážu představit nabíjení někde ve městě kde je problém i zaparkovat...
Nebo mít elektro když jezdím jen velmi málo. Třeba jen jednou týdně, měsíčně, na nějaký nákup, k lékaři, na úřady atd.
*
Celkem by mě zajímalo co je pro ty baterie lepší. Jestli každodenní vybíjení a nabíjení anebo když leží v nabitém stavu a jezdí se s nimi málo? Jestli nezdegradují časem při jen příležitostném používání.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 1574
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník