Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 09.09.2019 15:19

2 Rafael - Já se tím také prokousal a vadí mi, když někde zcela účelově a manipulativně argumentuje, např. o nabíjení, cituji: ...Coz vetsinou ten kratky cas stejne vyuzijete ze se jdete nekam na chvilku projit, najist se, nebo treba neco malo na notebooku udelate...

Takže za prvé to rozhodně není "krátký čas". A za druhé, nevím teda jak ostatní, ale já chci přijet, "natankovat" a za minutu už odjíždět. Opravdu NECHCI se procházet, stravovat, pracovat či se jinak snažit zabít čas, než se mi nabije auto natolik, abych alespoň dojel domů... A nemám rád, když mi někdo podsouvá určitý vzorec chování, že "tak je to přece normální".

A obdobných účelových argumentací jsou v tom textu tuny, nebudu je zde jednotlivě vypisovat a k nim reagovat. Ano, je tam i pár praktických a správných věcí, ale ten nesmyslný a leckdy manipulativní "ekobalast" to totálně zabíjí.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2397
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Rafael » 09.09.2019 15:36

No, USA, asi hustá síť nabíječek atd., jiný životní styl...
Každopádně jsem si to rád přečetl. I když fuška to byla, to musím přiznat.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 1697
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 09.09.2019 15:55

To že jsem uvedl chybnou váhu, to nebylo účelově, abych nějak lží zvýhodnil elektromobil. Napsal jsem do googlu "2.0 tdi engine weight kg" a vyskočilo mi 250kg. Nějak jsem přehlédl že se jedná o lodní motor mercury.
Osobně nemám přehled kolik takový agregát váží, takže mi to nepřišlo ani divné.
Nicméně srovnávat hmotnost motoru a převodovy byť nejslabší tesly s chcíplotinou typu 1.6i taky není moc košér.
Ale nepopírám, že současný elektromobil bude zatím vždy těžší než spalovák.

Ohledně přestávek na nabíjení. Ono po ujetí nějakého počtu by přestávka byla vhodná. Těch hrdinů co se zabili pár km od domova už pár bylo.
Ale provoz elektromobilu je trošku o koníčku a lidé koníčkům dělají ústupky. Já třeba jezdím tak, že se na nabíječce stavím tak 1x do měsíce. Což mi úplně pokreje časovou ztrátu nutností zajet čerpat palivo. A kdybych jezdil více na nabíječky, tak mi to stejně pokrejou náklady na provoz. Člověk co si koupí benzín na najetí stejného počtu km musí zase déle sedět v práci, aby jsi na to vydělal.
Ale já na "benzínkách" jen sedím. Abych si kupoval předraženej hnusnej oběd, nebo předražený kafe, na to nemusím jezdit elektrem :) Kdybych si u každého dobíjení dal oběd s kafem, tak jezdím možná dráž než se spalovákem :D

Člověk si musí uvědomit, jestli se chce elektru přizpůsobit. Pokud ho někdo už z principu nechce, tak proč mu ho nutit. Ať si dál jezdí spalovákem. Já taky jezdím oběma podle toho co a ajk mě vyjde pohodlněji. Pokud bych měl dobíjet více jak 2x za cestu, tak jedu rovnou autem na LPG.


A na dotaz co je lepší. Lepší je pro baterky když jezdí. Tím že stojí plně nabité, tak tam probíhá rychlejší degradace. Ideální je je uchovávat mezi 40-70%. Samozřejmě pokud je každý den vybiju na maximum, tak je oddělám dříve, než kdybych je nechal stát nabité.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 09.09.2019 16:58

dracekvo píše:Nicméně srovnávat hmotnost motoru a převodovy byť nejslabší tesly s chcíplotinou typu 1.6i taky není moc košér...


OK. Pokud se ti zdá 1.6 chcíplotinou, tak dole máš porovnání s něčím plnotučnějším.
Jinak by mě jen tak pro zajímavost zajímalo, v čem jezdíš...

Ferrari F50, výkon 382 kW
- Hmotnost celého pohonného soustrojí: 255 kg
- Dojezd při běžném jízdním režimu: 620 Km (prakticky)

Tesla S, výkon 345 kW
- Hmotnost celého pohonného soustrojí: 240 kg
- Dojezd při běžném jízdním režimu s maximálním typem baterie: 500 Km (teoreticky)

Paradoxně, žádný hmotnostní zázrak agregátů se (opět) nekoná, překvapivě je to opět o 15 kg. Ale nesmíme zapomínat, že to Ferrari má větší výkon, větší maximálku, větší dojezd...
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2397
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 09.09.2019 17:02

Jinak aby zde nebyla mýlka - proti elektromobilům jako takovým nic nemám. Až budou existovat akumulátory, které budou mít 4 kWh/kg a které se nabijí z nuly na 100% pod jednu minutu a takovéto auto bude stát stejně jako jeho benzínová verze, rád šáhnu po elektromobilu.

Do té doby si vyprošuji tvrzení, že nabíjení je vlastně fajn, páč se při něm můžu projít, najíst, jít do kina (eventuálně vše za sebou dohromady) a elektromobily že jsou super. Zatím, bohužel, nejsou.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2397
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 09.09.2019 17:19

Dobře, ustupuji pod tíhou argumentů a zdá se, že agregáty jsou váhově srovnatelné. Co jsem v rychlosti vyhledal bylo špatně. Čekal jsem ten rozdíl větší.

A osobně si myslím že aku co se nabije do minuty asi nikdy nebude. Ty výkony co by se museli přenést by ani nešli moc dobře realizovat přes nějaký konektor.

Já třeba jsem netvrdil, že dobíjení je fajn. Pro mě je pouze akceptovatelné vzhledem k nákladům na jízdu a jezdit na elektriku mě baví. Pokud někdo potřebuje často jezdit dálky. Stačí už každý víkend třeba na chalupu a vzdálenost by nebyl schopný ujet bez nabíjení po cestě, tak se to stane obtěžující.
A já mám Peugeot ION. Je to takové sranda vozítko, na první seznámení s elektrikou docela použitelné pokud se člověk smíří s tím že má dojezd okolo 100 km. Což třeba na moje každodenní ježdění do práce je víc než použitelné bez nějakého omezení a jezdím za hubičku.
Ale bez druhého auta by to nešlo. Teoreticky bych byl ochoten spalovák opustit, kdyby bylo něco do 550 tis z dojezdem 300 km v kombíku a s tažným na 750kg. Bohužel nic takového na trhu není.

A je chyba lidem nutit elektro jako zářnou budoucnost. Nedovedu si představit žít ve městě v paneláku s elektrem.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod BiSon » 09.09.2019 18:24

>Nedovedu si představit žít ve městě v paneláku s elektrem.
To je prave kamen urazu. Pokud nemam vlastni garaz (=nabijim pres noc), tak zbyvaji benzinky, obchodni centra apod. Sorry jako. Nemam chut tam travit vic casu nez je nutne, jenom abych natankoval.
Asi to casem bude vyreseno (nabijecky na sidlisti), ale doba jeste nuzrala. A nechci videt ty boje - bud tri auta o dve nabijecky, nebo zadne elektricke, vsude totalne narvano a jenom u nabijecek prazdno.
BiSon
 
Příspěvky: 260
Registrován: 20.12.2011 10:00
Bydliště: Olomouc

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 09.09.2019 18:34

Ty řeči, že na sídlišti budou nabíječky si nedovedu představit. To by znamenalo rozkopat celé město a to nikdo nezaplatí. Ani ty slavné předražené nabíjecí lampy to nevytrhnou.
Elektromobil je ideální právě po vesničany co dojíždějí za prací, nikoliv pro měšťáky. Přes noc si to doma nabiju a ráno frčím do města do práce za pár frfňů.
Bohužel zářnou budoucnost e-aut řeší lidi, kteří se sami nechávají vozit řidičem v limuzíně V8 a sami elektro neměli ani tejden. Těch pár lidí ve vládě co mají teslu to nevytrhnou. A i ty mají myslím pokřivené vidění, protože ten výdaj pro ně za teslu je pár drobných narozdíl od střední třídy.
Kdyby s tím měli reálné zkušenosti, tak nemůžou tvrdit to co tvrdí, že v roce 20xx bude vše jen na elektriku.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 09.09.2019 18:53

dracekvo píše:...A osobně si myslím že aku co se nabije do minuty asi nikdy nebude. Ty výkony co by se museli přenést by ani nešli moc dobře realizovat přes nějaký konektor...

Správná úvaha. I když si vezmeme teoretický dokonalý akumulátor s energií 4 kWh/kg a váze třeba 50 kg tak jeho energie by byla 200 kWh. (Jen pro představu, vrcholná verze Tesly S má sice baterie 100 kWh, ale ty váží úctyhodných 630 kg, pokud by měla mít 200 kWh, vážily by akumulátory už 1260 kg - to je cca 25x více než 50 kg při teoretické schopnosti uchovat 4 kWh/kg).

A nabíjení - Když vezmeme v potaz, že by se muselo za minutu dostat do akumulátorů těch 200 kWh, tak bychom museli mít sakra vysoké napětí, abychom se dostali na slušnou amperáž... Při klasickém třífázovém napětí 400V by musel být proud cca 20 kA (!!! - 20 000 A - !!!) tj. nabíječka by musela mít výkon cca 12 MW (dvanáct miliónů Wattů! nehledě na volty a ampéry) - pozn nepočítám se ztrátami, počítám s "dokonalým" akumulátorem.

Připomínám, že jeden blok Temelína má výkon 1055 MW, tudíž by zvládl utáhnout pouze 88 zaráz nabíjených aut. ;)

Je snad poté každému jasné, že chemické energii uložené v uhlovodíkových palivech se elektřina prostě rovnat nemůže. Stejně, jako se nemůže rovnat chemické energii ve střelném prachu, proto různé railguny či paprskomety zůstávají oproti staletým pif-paf zbraním ve sféře sci-fi, stejně jako nabít 200 kWh akumulátor za minutu...
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2397
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 09.09.2019 23:19

Jsou to ciste fakta a zkusenosti ale souhlasim je tam plno gramatickych chyb, nerozdeleni na odstavce, apod.
Jo pisu to na rychlo, jinak je to cileno spis na lidi co to chteji videt z vice stran.

Myslim tim treba ze na 1 stranu se nemusi vubec cekat na nabijeni kdyt o ma uz plne nabite. Clovek co specha nekam tak vetsinou (netvrdim vzdy) specha nekam co neni dal nez dojezd toho auta. A tim kdyz specha tak se mu prave hodi tento typ typ auta jiz ze zminenych vyhod a to hlavne z vyhod ktere zminim dole. Na stranu druhou pokud jede clovek daleko tak ten cas se da vyuzit, takze ten kdo si elektriku koupi musi pocitat s tim ze pri dlouhych cestach si chvilku nekde pocka, tak to byly jen nejcastejsi typy jak ten cas vyuzit.

Oprava 700 000 je zivotnost v km ktera jde dosahnout este dal ale ne dojezd samozrejme. Pokud dobre pamatuji dosahl to nekdo kdo uz mel vymeneny baterie z duvodu jiz zmineneho v predchozim psani. Bylo to prasackym jezdenim a nabijenim typicky taxikar. V zavesu ho nasledovaly dalsi o kterych nemam ale moc info.

Popisuji me a ne jen me zkusenosti, taky jezdim dalky ale dokazu s tim zit. Jsem ten typ cloveka kteremu nevadi vyuzivat kazdy cas jelikoz stejne mam jako dalsi praci take ntb tak ten cas aspon vyuzivam a do toho se este najim.

Pochopitelne bylo by lepsi rychlejsi nabijeni ale dokazu to skousnout a to diky hodne vyhod ktere nad ropakem prevazuji (nejake zminim dole). Ale na rychle nabijeni shruba do 1 minuty si pockame este hodne dlouho. Ja osobne se neridim jen dobou trvani nabijeni ale i jak to auto jezdi a to co mi muze nabidnout vsechno, od bezpecnosti po mene unavovou jizdu atd. Proto nahore i zminuji ze to elektro to zvladne rychleji dat urcitou trasu bez nabijeni (bez problemu - vetsinou trasy do maximalniho dojezdu auta). Tak i s nabijenim (tady uz plati spis pri normalni jizde kde clovek pocita s obedem a praci na ntb atd. kde necekate na nabiti ale jednoduse date jidlo pripadne si neco vyridite po telefonu, nebo na ntb atd a je to nabite a auto spis ceka na vas, jednoduse nespecha) pokud bereme nejakou delsi trasu.


Pred panelaky si myslim nabijecky jentak nebudou to byva spis v krytych garazich uz ted u nekterych malo hlavne tech novych panelaku v podzemnim parkovisti jen pro par aut zatim. Dale lze je nalezt casto na vnitrnich parkovistich obchodnich center, ze po dobu nakupu treba pul hodiny ci jak dlouho nakupujete tak se mezi tim neco doplni. Ne ze by to neslo namontovat u panelaku, jde to ta moznost nabijeni je ale prvni to musi taky nekdo zaridit a neni to zadarmo takze musi mit lidi co mu z toho budou nabijet. Navic jak dlouho to vydrzi nekde v ctvrtich kde se pohybuje urcita havet (vsichni jiste vite koho myslim).

Myslim si ze do budoucna nebudou akumulatory typu Li-ion a mozna ani ne tak jak je celkove ted zname. Navic tak vykony vuz v alternative ropaka nemusis ani za 1 minutu doplnit. A to s tim ze este clovek musi pocitat ze co kdyz bude na benzince fronta aut nebo fronta na zaplaceni? To treba nemusi byt ani PA doba ale nejaka evakuace a kam asi vetsina lidi pojede? Samozrejme na benzinky aby si doplnily palivo a to je problem kdy nezbyde benzin pro ostatni. Stava se to neni to nic vzacneho, Ted treba na Bahamach kde uderil hurikan Dorian tak mely problemy s palivem doslo jim, tak nekteri presly na elektricke zdroje. V USA napriklad se prvni plati a potom si zakaznik muze nacerpat a kdyz nezaplatite tak ziskate velke kulove. Takze nemuzete ani v nouzi ten benzin na benzince rychle nijak ukrast (treba kdyz si zapomenete v rychlosti penezenku s penezma nebo karty a potrebujete rychle nekam jet jde o zdravi apod). To nepocitam zrovna porouchane stojany na benzinkach a spousty dalsiho. Stava se to a to je nejhorsi hlavne v dobe kdyz clovek nekam specha a potrebuje rychle natankovat coz byvaji evakuace uzemi kvuli velkym hurikanum, tornadum rychlym zaplavam atd). Elektriku nouzove mohu i u nekoho nabit nabit za nejaky poplatek nebo vypomoc. Samozrejme ze muze prijiti zrovna i vypadek elektriny pri evakuaci kde to poskodi hurikan treba tak nepujdou ani benzinky ani skoro vsehcny verejne nabijecky. Ale pokud si zapomenete tu kartu/penezenku nebo ji ztratite kdyz v rychlosti evakulujete tak nevim jak ostatni ale tesla super chargery se v oblasti zasazeni kam to ma prijit zapnou pro zdarma pouziti. Ale nevim v jakych zemich to tak vsude je, napriklad v USA treba na Floride tam tu moznost mate jelikoz cas od casu tam jsou povodne hurikany apod.

Uprimne nemam nic proti ropakum dit doma taky ropaka mame k te elektrice a jsem proti ze nekteri chteji do urciteho roku zakazat vsehcny ropaky. Ale jaksi jim uz zvoni umiracek se, v nekterych zemich uz patri k nejprodavanejsim autum. Neni se cemu divit ze lide do elektra jdou a to i dost Prepperu. Jinak nevim jake dalsi nepresnosti ci co nespravneho v mem puvodnim prispevku je.

Jinak to pokryti ano myslim tim USA a zapadni evropu ale ani ceska republika na tom neni zle uz je dobre pokryta.

Jako dalsi vyhody jsou treba u zmineneho auta je mnohem lepsi stabilita vozu na silnici a to diky ne ani tak vaze ale to kde je cely akumulator ulozen (lepsi rozlozeni vahy) a to v podlaze ktery je chranen zespoda titanem a duralem. Moznost nabiti temer kdekoliv takze v nouzi to ma lepsi pokryti nez benzinky a vice zpusoby. Zrovna jiz u zminene znacky mohu v aute na dotykaci i videt jake stojany jsou plne a ktere ne (vidite vechny nabijeci mista kde se kdo nabiji a kde je volno) takze vim kam jet kdyz jedu nekam daleko s tim ze budu nabijet. Lepsi hbitost a akcelerace pro unikove manevry treba na krizovatkach apod. coz se malo kdy vyuzije ale muze se to hodit. Jelikoz to ma mensi o neco lehci dva motory ve verzi dual a mnoho mista jak vzadu tak vepredu tak to dokonce ma i dost nakladniho prostoru. Tez pri autonehode ta bezpecnost je nejvyssi jednoduse patri k uplne nejbezpecnejsim autum. Jednoduse po nehode vas tam nema moc toho co zaklinit/zabit jak byva u ropaku. Jiz vyse zmineno jak se to lepe chova na silnici lepe stabilni tak gumy na modelu S vydrzi nasobne vice nez treba u auta podobne vykonne/vahove kategorie, tim myslim i beznou jizdu. Zabezpeceni auta s tim ze muzete vysledovat kdo vam poskodil vuz (sentry mode) a vymahat po nem nahradu skod a to i po ukradnuti auta muzete na dalku videt kde se auto nachazi. Tez to auto si muzete kratkym kodem zaheslovat takze vam s nim nikdo neodjede. Coz je vhodne spis u lidi co bydli v mistech kde se deji casto kradeze a poskozovani aut.

V PA podminkach auto lze vyuzit jako velkou power banku nabiti si kde ceho od telefonu po kdeco. Tichost, pro nepozorovane akce v dnesni dobe ne moc vyuzitelne ale do PA akci pro nejake lidi proc ne. Jinak ja mam radsi ticho nez zvuk ropaka (pozor, i el. auto jde slyset v kabine ale potichu) pri vyssi rychlosti je jasne ze i elektro lze slyset sice mene nez ropak ale slyset lze, zvuk gum jentak neodstranite. Jeden z vice duvodu proc si to ve svete zacinaji porizovat i policiste jak v USA tak v australii a jinych zemich to elektro auto. Duvodu porizeni pro policii jsou nizsi naklady, jednodussi provozovani, mene servisovani, bezpecnost, tichost pro urcite akce atd. Dale vetsi podpora nabijecich stojanu nez maji jine znacky protoze tesla ma navic superchargery coz jine znacky nemaji a tak jine znacky nemaji moznost pres to nabijet. Realita ukazuje ze servisovani u elektra neni skroo vubec potreba. Vetsinou se do servisu cas od casu po nekolika mesicich jede treba ze vam neco vymeni za lepsi ne ze by jste to nemohly dal pouzivat ale jendoduse proto ze dostanete lepsi komponent ktery lepe splnuje to co ma a vymeni vam vzduchovy HEPA filter.

Tim se dostavame i k tomu ze zrovna jiz zminene auto ma ten HEPA filter co opravdu muze pomoci alergikum v mistech kde projizdi a maji alergii na to co je v okoli jako je pyl apod. Samozrejme tento HEPA filter je schopny chranit i cloveka proti biologickym zbranim ale proti temto bio. zbranim je potreba ho aktivovat jednoduse zapnout na dotykaci v aute. Takze pro Preppera urcite fajn. Ten vzduch v aute je opravdu lepsi po filtrovani a po castym pouzivani tohoto HEPA filteru samozrejme to chce pak v servisu ho vymenit coz neni nic tak tezkeho. Vymenujete ho za za par let. Dale mene pohyblivych casti v pohonu tim lepsi odolnost, nema se moc co znicit a delsi zivotnost. U elektroniky problemy nebyvaji ze by odesla, nevim moc o takovych pripadech ze by se me nebo znamym ani lidem s kteryma jsme se bavily ze by se neco podobneho stalo. Ano jsou asi i pripady ze odejde neco na elektronice u nekterych lidi takove pripady ale nejsou moc caste. Vetsinou z techto malo pripadu to je ze se zasekne dotykac tak je potreba ho restartovat coz je hracka zabere to chvilku. Ale jelikoz s tim problem nemam tak nevim jestli to uz nefixly. Ale ze by neco odeslo a to hlavne co ma vliv na jizdu auta je malo pripadu.

Opravit ropaka vs elektro tez neni nejak velky problem jen u elektra to chce spis vic znalosti na elektroniku coz vim o lidech co nemaji problem si Teslu opravit samy. Ve vetsine pripadu jsou na to uz i dost zverejnene navody jak na to. A zrovna clovek co se vyzna v elektronice si myslim ze je v PA dobe docela uzitecny. Dalsi moznost je na dalku si privolani sveho auta, pro me skoro uplne nevyuzitelne ale par situaci si dokazu predstavit kdy se to muze hodit. Da se tech vyhod vypsat samozrejme vice.

Tech novych baterii co jsou mnohem lepsi nez jsou ted pouzivany je plno jedny jsou ve vyzkumu, dalsi se teprve chystaji zavest a dalsi se nezavadi z jinych duvodu. Je toho uz celkem dost ale vzdy to ma nejake duvody proc to este ve velkoseriovce neni.

Sincerely,
Alstratt :beer
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 09.09.2019 23:57

Allstrate, jsi grafoman, nečet jsem to celý, promiň.

Musk vůbec nečeká na nějaké nové lepší aku, to akorát dělají japonci, že dávají Ni-Mh nebo Li-Pol. Musk používá vždy to co je nejlevnější komerčně dostupné na trhu, žádný základní výzkum nedělá. Jeho jediný výzkum je, jak použít něco někde, na co to nebylo půvoně dělané, ale je to zároveň nejlevnější. Proto Tesly tak rády hoří, protože ty baterky prostě nesnáší otřesy, jsou dělané pro původně notebooky.

Navíc třeba v Rakousku v některých oblastech už dostaneš nekolik tisíc euro flastra, když si elektroauto nabiješ doma.

Navíc je s těmi aku problém v zimě, víš, půlka evropy má divný počasí, kde půlku roku občas padá cosi bílýho a studenýho... Zkrátka ty baterky přímo nesnáší mráz a pohnou se jim charakteristiky tak, že vůbec se nesmí dobíjet zmrzlé a ani je nesmíš vybít pod cca polovinu, aby se jim nezkrátila životnost,. E-auto napřed tedy aku zahřívá, no a až pak je nabíjí. Dál v tom divným počasí je v e-autě kupodivu zima a musí se do něj lít nafta, aby to trochu topilo. A jako poslední perličku, pro PA komunitu - zkuste si v elektroautě představit tu letošní 19h trvající kolonu v tom mrazu... Tak abys nemusel pálit sedačky, aby ti bylo trochu teplo.
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 10.09.2019 0:12

Gratuluji napsal si jednu velkou lez, a na nesmysly a lzi obvykle neodpovidam ale ok odpovim ti. Problem s Aku v zime opravdu neni zas tak velky u Tesly. Jsou to lzi jak s tim Muskem tak i vse ostatni cos napsal. Ze se ti za noc v zime stahne dojezd na polovinu ci co vsechno jak nekteri lide na netu blekotaji. Sis zase neco vycucal z prstu nebo jedna pani povidala. :) To s tou polovinou baterii je taky uplny nesmysl. No zatim to cos tu napsal v tomto prispevku neni ani jedno z toho pravdive. Chapu ze si silne proti elektrice ale aspon kdybys psal pravdu a ne pohadky tak nemam nic proti.

Je toho samozrejme o dost vice ale neco malo zde bys mohl skouknout a vice si o tom neco nastudovat. Fascinuji me lidi co delaji chytry a pritom to ani nevlastni ale prectou si nekde nejaky nesmysl typu jedna pani povidala. Jedna se o Model X a ne zrovna nejnovejsi, ja mam Model S jak starsi tak novy. Pricemz ten stary ma protejsek. Klidne toho skoukni i vic abys byl aspon trosku v obraze kdyz to apson nemas. Pokud se poradne podivas je to mereno v uz slusne velkym mrazu. Mimochodem je to chlapik z norska, tam maji mnohem vetsi mrazy nez ve stredni evrope. Kdyz si to cely necetl tak proc reagujes? Nedava to smysl ale tvoje vec. Navic stejne do PA doby si kde kdo upravuje ropaka tak proc ne i elektro auto? Jako lepsi izolaci baterii treba apod kdyz uz by ses pohyboval v te zime? :)

https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

https://www.youtube.com/watch?v=3qrmWVaGIP4

https://www.youtube.com/watch?v=gZ09rLbn_JI tech videi tam ma vic a ano vlastni model S ale ten stary nekolik let s jinou kapacitou baterie a ne jen tim.

Sincerely,
Alstratt :beer
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 10.09.2019 1:42

Alstrate, s elektronikou dělám a dostal jsem se i k návrhu nabíjení lithiových baterek a k důvěrným informacím, které výrobci neuvádí ani v datasheetech. S klesající teplotou roste mez, na kterou je aku možné vybít a současně klesá mez, na kterou je možné aku nabít (při 100 cyklech do 50% poklesu kapacity samozřejmě...). Ideální teplota pro provoz lithiového aku je 40°C. Při nabíjení se článek samovolně vymražuje (endotermní proces) a je nutné sledovat přesně jeho teplotu. Při nabíjení na standardní mez ho přebíjíš a snižuješ kapacitu. Už vůbec problém jsou nové články co mají ař 4,5V, tam jsou "zpomalovače" kovového lithia, protože jinak by takový článek degradoval už po 20 cyklech. Kovové lithium vzniká v článku při napětí 4,2V a vyšším a vadí mu i dotahování kapacity do 100% (tj. 4,2V). Takže pokud budeš článek provozovat v rozpětí 30-80% za pokojových tepllot, vydré ti tisíce cyklů (pokud nepřekročíš max vybíjeí proud, který taví vnitřní elektrody)). Bezpečná all-season hranice je 50-80%.

Ty žiješ v nadšení, že sis koupil fantastickou káru. OK, tak ho měj, nikdo ti ho nebere. Ale nepopírej prosím základní principy, přes které se technologie ještě nedostala a brzo ani nedostane. Budoucnost je v jádru, už jsou malé reaktory (co uneseš v jedné ruce) ze kterých lezou místo neutronů elektrony. Tohle dostat do aut...

A to s Muskem je pravda a to včetně kosmického programu SpaceX. Podívej se, kde a jaké nakupuje třeba nádrže na palivo. Že kyslík a uhlíkaté vlákna se nesnáší? No a co, tak tam nalijeme barvu, zaštěrcháme, takhle to uděláme ještě párkrát a ono to snad někam i doletí, pokud to neshoří.

Pokud Musk poletí na Mars, tak tam poletí s běžně komerčně vyráběnýma nejlevnějšíma věcma, v tom je jeho přínos. Je to současně tragédie lidstva a obrovský risk s cenovou optimalizací větší než u číňanů.

Musk není inovátor, vždyť lítá s motorama technologicky von-Braunovýma z přelomu 50/60. let, ale jeho zásluha je v tom, že dokázal probudit lidi i přes zahnívající jánabráchyovský systém, který se tam u vás začal rozlézat jako mor díky outsourcingu a příliš mladým a mocným ekonomům.

Kdyby nebylo Muska, nebylo by ani úspěchu Trumpa, všimni si těch dvou, jak jsou si vlastně podobní a jak hrají spolu, jak oba dokázali probudit lidi tam u vás.
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 10.09.2019 1:49

Alstrate - jsi obětí nejen současné ekoteroristické lobby, ale i vlastního uvažování, zvyklého na standard USA, kde téměř každý bydlí ve vlastním baráku a má vlastní garáž (a tím i možnost elektromobil přes noc nabíjet).

Věz tomu, že v Evropě valná většina lidí ve městech bydlí v činžácích, bytovkách, či dokonce panelácích. A vlastní garáž má jen nepatrné promile uživatelů aut. Proto je pro majoritní populaci vlastnictví elektromobilu (byť jen pro dojíždění do práce) nemožnost. Dokud nebude rychlonabíjení v rámci minut. A to nebude, viz můj příspěvek výše - fyziku neokecáš...
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2397
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 10.09.2019 2:16

Ztrata casu odpovidat lidem co jsou obeti ropne lobby i presto nic proti tobe nemam je mi to vylozene jedno co delas. Vtipne na nekoho ukazovat a neznat ho a nepodivat se na sebe, kazdy si mysli jak je chytry ale realita je dost jina. Ne nejsem tou obeti Eko terroristicke lobby, tez je nemusim ale nebudu lzive popirat vyhody elektro auta jen at se zalibim proropakum. Nepotrebuji jak nejaka ovce papouskovat co jedno stado povida. Nedelam to ani z ekologie ale beru fakta. Chapu ze ropakum se to blbe prijima, pro takove aby bylo neco dobreho tak to nesmi byt prilis moc dobre jinak je to podle nich lez. Vsak ano ja nepopiram ze vetsina lidi zije v cinzacich, panelakach apod vsak to nahore pisu ze takovy lidi s tim budou mit problem. Proto taky tvrdim ze je hloupost hned vsechny ropaky zakazovat, kazdy at si jezdi cim chce klidne i na koni je mi to jedno. Kdysi taky lide co jezdily na koni treba prskaly ze spalovaci auta jsou nesmysl jak to bude vypadat ze to nebude pro lidi dostupne a podobne. Realita se dost zmenila, mylili se. Cti poradne nikde netvrdim ze bude v blizkych let nabijeni za minutu nebo par minut. I kdyz v obdobe vice minut to mozne bude, ale nekteri si hold mysli ze jsou samy od odbornika po inzenyra na vsechno co vsechno znaji vsude byly a ten kdo napise neco jineho tak automaticky lze a je ovce nebo obeti. Holt pravda boli at se nam to libi nebo ne, nic s tim nenadelame. Konec nebudu tu nesmysly resit, pro me za me at se to klidne smaze kdyz se to nekomu nehodi do te jeho falesne pravdy. To ze neco funguje v USA ci zapadni evrope a jinde neznamena ze to nemuze fungovat u lidi v jinych zemich co maji dum, vsak to nevnucuji nikomu a uz vubec ne co ma panelak. Jestli tim psanim to vyzniva opravdu jako vnucovani tak to tak zamysleno neni, dit i kritizuji nektere veci ze nekde to vhodne neni apod. Takze kdyz si nekdo neco poridi a bude mu neco plne vyhovovat tak ma byt nejakou obeti jo? Hmmm tak to jo zajimave mysleni. To pak asi tou obeti bude temer kazdy eh. Nechci se tu hadat a tim spinit vlakno.

Sincerely,
Alstratt :beer
Naposledy upravil Alstratt dne 10.09.2019 2:28, celkově upraveno 1
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 10.09.2019 2:27

Spousta textu, spousta slov, ale žádné údaje. Zde jsme na relativně odborném fóru, takže preferuji (a sám to dodržuji) argumentování s exaktními údaji, namísto s dojmy. Zatím jsi nedoložil nic, než jen DOJMY. Stačí ale znát středoškolskou fyziku a pokud bys ji znal a měl alespoň základní technické vzdělání, muselo by ti být jasné, že ve spoustech věcí plácáš naprosté nesmysly. Hraní na city a personifikovat někoho jako obětí "ropné lobby" je už jen třešnička na dortu technických neznalostí a neznalostí základních elektrických, chemických a fyzikálních principů.

Můžeš se stavět třeba na hlavu, ale fyzikální zákony neojebeš - maximálně budeš rvát lidem do hlavy moudra jako to, že nabíjet auto (abych dojel ze supermarketu domů) hodinu a půl je vlastně faj, a že si můžu mezitím i zajít na oběd a podobné kecy...

Jak už jsem napsal výše - nejsem nijak zaujatý proti elektromobilům, ale v současné době a se současnými možnostmi akumulátorů a rozvodné sítě je elektromobil oproti autu na uhlovodíky varianta jen pro nepatrné promile populace a to jen pro určité, striktně omezené, použití.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2397
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 10.09.2019 2:37

Odbornost fora nepopiram ale kdyz kolikrat vidim u nekterych lidi co tu kdo co upina za odkazy a co k tomu malo napise a este zaujate tak to je smutne.

Vsak pisu vlastni a ne jen vlastni zkusenosti. Jinak na netu i odborneho je toho plno vsak v prvnim prispevku pisu kdyby to nekoho zajimalo tak mohu postnout vice zdroju odkud se neco clovek muze dozvedet pro ty co to nevlastni a jen melou pantem. Stacilo slusne pozadat o nejake zdroje a ne hned napadat, obvinovat a hrat si na nejchytrejsi odborniky sveta. Neni to oblbovani jen pisu jsou to typy jak ten cas vyuzit a jak to vyuzivaji vetsina lidi co nabiji nekde, a navic nikde ani netvrdim ze se clovke msui stravovat tam kam prijede. Vis ono taky existuje ta volba ze si jidlo vemes sebou a nemusis jist potom ty hnusy pokud nekde neumi ani varit. Opakuji jen typy nic vic, to jak nalozis s casem je tvoje vec.

Ano tusim ze zas me budete obvinovat z toho co zde upnu ale aspon si to precist v clankach byvaji i zdroje.
Upinat sem informace o tom vsem do detailu tak nedelam dlouho nic jineho.

https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos

https://www.youtube.com/channel/UCjraiA ... zQA/videos

https://www.youtube.com/channel/UC9hXv4 ... mIQ/videos tady doporucuji pro vas ignorovat ty EKO hlasky a skoknout treba jen ty rozhovory o solarech a bateriich.

https://www.youtube.com/channel/UCfV0_w ... 4SA/videos

https://electrek.co/

https://cleantechnica.com/

https://www.teslarati.com/

https://chargedevs.com

Dalo by se toho vypsat vic a i odbornejsi, nez jen clanky ale chce to cist a ne jen to co se hodi. Pro rejpaly ignorujte ty Eko kecy a bude to v pohode. Tim ze te obvinuji pro ropnou lobby? Jen ti oplacim to co pises ty me, ja jinak nepopiram uplne vse co pisete. Neber to nejak zle ale doporucuji lepe se naucit cist mozna se jen blbe chapeme. Ale to neni duvod k napadani. V te rozvodne siti to zas takovy problem neni. Stale ale nejvetsi problem zustava v tech akumulatorech. Pokud clovek chce vedet vic tak nemuze rozdelovat neco na prvni zdani ze je neco Eko teroristicke nebo proropacke ci jake vsechno a tak to rovnou necte. Ono totiz psani snese vsechno ale doporucuji si taky mnohe vyzkouset v realu, ono realita je neco jineho a realne zkusenosti.

Sincerely,
Alstratt :beer
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 10.09.2019 8:02

bacil píše:Allstrate, jsi grafoman, nečet jsem to celý, promiň.

Allstrate přiznávám se, že jsem zatím nedokázal nějaký tvůj příspěvek dočíst do konce.
Tvůj rozvláčný styl bez diakritiky a dlouhé věty bez interpunkcí jsou téměř nečitelné.
Vyžaduje to tolik se soustředit na větnou skladbu a smysl slov, že mi pak uniká vlastní myšlenka, kterou jsi chtěl sdělit. Prosím piš v souvětí alespoň čárky mezi jednotlivými větami, to snad umí i US klavesnice.



Dávat jako relevantní zdroj informací videa na trubce ? :head
Sorry tam je k vidění i free energy generator
https://www.youtube.com/watch?v=-KT3IKtbV_Q
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2487
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 10.09.2019 8:24

bivoj píše:varianta jen pro nepatrné promile populace a to jen pro určité, striktně omezené, použití.


To bych netvrdil. Těch lidí co potřebují každý den z baráčku dojet za prací a denně nenajedou víc jak 60-80km bude víc. Akorát pro ně není akceptovatelné aby investovali xxx tisíc do auta s takto omezeným dojezdem a ještě si drželi spalovací auto.
Když jsou nějaké dotazníky, tak by lidi třeba auto na baterky chtěli, protože servis minimální a náklady na 100km směšné.
Akorát když se jich zeptají proč ho nekoupí tak většinou hlavní důvod je cena, potom strach z životnosti akumulátorů a jako třetí důvod omezený dojezd.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 10.09.2019 9:09

Takže ideál by byl hybrid co by na baterku dojel těch 60 km a uměl ji dobíjet i ze zásuvku .
Jo s cenou do 250 tisíc , to by jsem bral i já .
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2487
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník