Jsou to ciste fakta a zkusenosti ale souhlasim je tam plno gramatickych chyb, nerozdeleni na odstavce, apod.
Jo pisu to na rychlo, jinak je to cileno spis na lidi co to chteji videt z vice stran.
Myslim tim treba ze na 1 stranu se nemusi vubec cekat na nabijeni kdyt o ma uz plne nabite. Clovek co specha nekam tak vetsinou (netvrdim vzdy) specha nekam co neni dal nez dojezd toho auta. A tim kdyz specha tak se mu prave hodi tento typ typ auta jiz ze zminenych vyhod a to hlavne z vyhod ktere zminim dole. Na stranu druhou pokud jede clovek daleko tak ten cas se da vyuzit, takze ten kdo si elektriku koupi musi pocitat s tim ze pri dlouhych cestach si chvilku nekde pocka, tak to byly jen nejcastejsi typy jak ten cas vyuzit.
Oprava 700 000 je zivotnost v km ktera jde dosahnout este dal ale ne dojezd samozrejme. Pokud dobre pamatuji dosahl to nekdo kdo uz mel vymeneny baterie z duvodu jiz zmineneho v predchozim psani. Bylo to prasackym jezdenim a nabijenim typicky taxikar. V zavesu ho nasledovaly dalsi o kterych nemam ale moc info.
Popisuji me a ne jen me zkusenosti, taky jezdim dalky ale dokazu s tim zit. Jsem ten typ cloveka kteremu nevadi vyuzivat kazdy cas jelikoz stejne mam jako dalsi praci take ntb tak ten cas aspon vyuzivam a do toho se este najim.
Pochopitelne bylo by lepsi rychlejsi nabijeni ale dokazu to skousnout a to diky hodne vyhod ktere nad ropakem prevazuji (nejake zminim dole). Ale na rychle nabijeni shruba do 1 minuty si pockame este hodne dlouho. Ja osobne se neridim jen dobou trvani nabijeni ale i jak to auto jezdi a to co mi muze nabidnout vsechno, od bezpecnosti po mene unavovou jizdu atd. Proto nahore i zminuji ze to elektro to zvladne rychleji dat urcitou trasu bez nabijeni (bez problemu - vetsinou trasy do maximalniho dojezdu auta). Tak i s nabijenim (tady uz plati spis pri normalni jizde kde clovek pocita s obedem a praci na ntb atd. kde necekate na nabiti ale jednoduse date jidlo pripadne si neco vyridite po telefonu, nebo na ntb atd a je to nabite a auto spis ceka na vas, jednoduse nespecha) pokud bereme nejakou delsi trasu.
Pred panelaky si myslim nabijecky jentak nebudou to byva spis v krytych garazich uz ted u nekterych malo hlavne tech novych panelaku v podzemnim parkovisti jen pro par aut zatim. Dale lze je nalezt casto na vnitrnich parkovistich obchodnich center, ze po dobu nakupu treba pul hodiny ci jak dlouho nakupujete tak se mezi tim neco doplni. Ne ze by to neslo namontovat u panelaku, jde to ta moznost nabijeni je ale prvni to musi taky nekdo zaridit a neni to zadarmo takze musi mit lidi co mu z toho budou nabijet. Navic jak dlouho to vydrzi nekde v ctvrtich kde se pohybuje urcita havet (vsichni jiste vite koho myslim).
Myslim si ze do budoucna nebudou akumulatory typu Li-ion a mozna ani ne tak jak je celkove ted zname. Navic tak vykony vuz v alternative ropaka nemusis ani za 1 minutu doplnit. A to s tim ze este clovek musi pocitat ze co kdyz bude na benzince fronta aut nebo fronta na zaplaceni? To treba nemusi byt ani PA doba ale nejaka evakuace a kam asi vetsina lidi pojede? Samozrejme na benzinky aby si doplnily palivo a to je problem kdy nezbyde benzin pro ostatni. Stava se to neni to nic vzacneho, Ted treba na Bahamach kde uderil hurikan Dorian tak mely problemy s palivem doslo jim, tak nekteri presly na elektricke zdroje. V USA napriklad se prvni plati a potom si zakaznik muze nacerpat a kdyz nezaplatite tak ziskate velke kulove. Takze nemuzete ani v nouzi ten benzin na benzince rychle nijak ukrast (treba kdyz si zapomenete v rychlosti penezenku s penezma nebo karty a potrebujete rychle nekam jet jde o zdravi apod). To nepocitam zrovna porouchane stojany na benzinkach a spousty dalsiho. Stava se to a to je nejhorsi hlavne v dobe kdyz clovek nekam specha a potrebuje rychle natankovat coz byvaji evakuace uzemi kvuli velkym hurikanum, tornadum rychlym zaplavam atd). Elektriku nouzove mohu i u nekoho nabit nabit za nejaky poplatek nebo vypomoc. Samozrejme ze muze prijiti zrovna i vypadek elektriny pri evakuaci kde to poskodi hurikan treba tak nepujdou ani benzinky ani skoro vsehcny verejne nabijecky. Ale pokud si zapomenete tu kartu/penezenku nebo ji ztratite kdyz v rychlosti evakulujete tak nevim jak ostatni ale tesla super chargery se v oblasti zasazeni kam to ma prijit zapnou pro zdarma pouziti. Ale nevim v jakych zemich to tak vsude je, napriklad v USA treba na Floride tam tu moznost mate jelikoz cas od casu tam jsou povodne hurikany apod.
Uprimne nemam nic proti ropakum dit doma taky ropaka mame k te elektrice a jsem proti ze nekteri chteji do urciteho roku zakazat vsehcny ropaky. Ale jaksi jim uz zvoni umiracek se, v nekterych zemich uz patri k nejprodavanejsim autum. Neni se cemu divit ze lide do elektra jdou a to i dost Prepperu. Jinak nevim jake dalsi nepresnosti ci co nespravneho v mem puvodnim prispevku je.
Jinak to pokryti ano myslim tim USA a zapadni evropu ale ani ceska republika na tom neni zle uz je dobre pokryta.
Jako dalsi vyhody jsou treba u zmineneho auta je mnohem lepsi stabilita vozu na silnici a to diky ne ani tak vaze ale to kde je cely akumulator ulozen (lepsi rozlozeni vahy) a to v podlaze ktery je chranen zespoda titanem a duralem. Moznost nabiti temer kdekoliv takze v nouzi to ma lepsi pokryti nez benzinky a vice zpusoby. Zrovna jiz u zminene znacky mohu v aute na dotykaci i videt jake stojany jsou plne a ktere ne (vidite vechny nabijeci mista kde se kdo nabiji a kde je volno) takze vim kam jet kdyz jedu nekam daleko s tim ze budu nabijet. Lepsi hbitost a akcelerace pro unikove manevry treba na krizovatkach apod. coz se malo kdy vyuzije ale muze se to hodit. Jelikoz to ma mensi o neco lehci dva motory ve verzi dual a mnoho mista jak vzadu tak vepredu tak to dokonce ma i dost nakladniho prostoru. Tez pri autonehode ta bezpecnost je nejvyssi jednoduse patri k uplne nejbezpecnejsim autum. Jednoduse po nehode vas tam nema moc toho co zaklinit/zabit jak byva u ropaku. Jiz vyse zmineno jak se to lepe chova na silnici lepe stabilni tak gumy na modelu S vydrzi nasobne vice nez treba u auta podobne vykonne/vahove kategorie, tim myslim i beznou jizdu. Zabezpeceni auta s tim ze muzete vysledovat kdo vam poskodil vuz (sentry mode) a vymahat po nem nahradu skod a to i po ukradnuti auta muzete na dalku videt kde se auto nachazi. Tez to auto si muzete kratkym kodem zaheslovat takze vam s nim nikdo neodjede. Coz je vhodne spis u lidi co bydli v mistech kde se deji casto kradeze a poskozovani aut.
V PA podminkach auto lze vyuzit jako velkou power banku nabiti si kde ceho od telefonu po kdeco. Tichost, pro nepozorovane akce v dnesni dobe ne moc vyuzitelne ale do PA akci pro nejake lidi proc ne. Jinak ja mam radsi ticho nez zvuk ropaka (pozor, i el. auto jde slyset v kabine ale potichu) pri vyssi rychlosti je jasne ze i elektro lze slyset sice mene nez ropak ale slyset lze, zvuk gum jentak neodstranite. Jeden z vice duvodu proc si to ve svete zacinaji porizovat i policiste jak v USA tak v australii a jinych zemich to elektro auto. Duvodu porizeni pro policii jsou nizsi naklady, jednodussi provozovani, mene servisovani, bezpecnost, tichost pro urcite akce atd. Dale vetsi podpora nabijecich stojanu nez maji jine znacky protoze tesla ma navic superchargery coz jine znacky nemaji a tak jine znacky nemaji moznost pres to nabijet. Realita ukazuje ze servisovani u elektra neni skroo vubec potreba. Vetsinou se do servisu cas od casu po nekolika mesicich jede treba ze vam neco vymeni za lepsi ne ze by jste to nemohly dal pouzivat ale jendoduse proto ze dostanete lepsi komponent ktery lepe splnuje to co ma a vymeni vam vzduchovy HEPA filter.
Tim se dostavame i k tomu ze zrovna jiz zminene auto ma ten HEPA filter co opravdu muze pomoci alergikum v mistech kde projizdi a maji alergii na to co je v okoli jako je pyl apod. Samozrejme tento HEPA filter je schopny chranit i cloveka proti biologickym zbranim ale proti temto bio. zbranim je potreba ho aktivovat jednoduse zapnout na dotykaci v aute. Takze pro Preppera urcite fajn. Ten vzduch v aute je opravdu lepsi po filtrovani a po castym pouzivani tohoto HEPA filteru samozrejme to chce pak v servisu ho vymenit coz neni nic tak tezkeho. Vymenujete ho za za par let. Dale mene pohyblivych casti v pohonu tim lepsi odolnost, nema se moc co znicit a delsi zivotnost. U elektroniky problemy nebyvaji ze by odesla, nevim moc o takovych pripadech ze by se me nebo znamym ani lidem s kteryma jsme se bavily ze by se neco podobneho stalo. Ano jsou asi i pripady ze odejde neco na elektronice u nekterych lidi takove pripady ale nejsou moc caste. Vetsinou z techto malo pripadu to je ze se zasekne dotykac tak je potreba ho restartovat coz je hracka zabere to chvilku. Ale jelikoz s tim problem nemam tak nevim jestli to uz nefixly. Ale ze by neco odeslo a to hlavne co ma vliv na jizdu auta je malo pripadu.
Opravit ropaka vs elektro tez neni nejak velky problem jen u elektra to chce spis vic znalosti na elektroniku coz vim o lidech co nemaji problem si Teslu opravit samy. Ve vetsine pripadu jsou na to uz i dost zverejnene navody jak na to. A zrovna clovek co se vyzna v elektronice si myslim ze je v PA dobe docela uzitecny. Dalsi moznost je na dalku si privolani sveho auta, pro me skoro uplne nevyuzitelne ale par situaci si dokazu predstavit kdy se to muze hodit. Da se tech vyhod vypsat samozrejme vice.
Tech novych baterii co jsou mnohem lepsi nez jsou ted pouzivany je plno jedny jsou ve vyzkumu, dalsi se teprve chystaji zavest a dalsi se nezavadi z jinych duvodu. Je toho uz celkem dost ale vzdy to ma nejake duvody proc to este ve velkoseriovce neni.
Sincerely,
Alstratt

The more you sweat in training, the less you bleed in combat.