Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Josef » 20.02.2012 6:58

Mám informace z jiného soudku, ale úzce související i s autoelektropohonem:
Praxe ukazuje, že něco jiného je občasné použití, něco jiného denní provoz a každodenní využití celé kapacity instalované baterie od 100% do nuly. Česká pošta v rámci úspor dopravních nákladů nakoupila svým doručovatelům pro rozvoz zásilek elektrokola, aby nemuseli objíždět samoty a malé obce dodávkovým autem. Pro provoz první várky elektrokol byla vybrána geograficky nejvhodnější oblast ČR - rovinnaté Polabí. Bohužel dosavadní zkušenosti ukázaly, že při každodenním profesionálním nasazení elektrokol i na tomto relativně nenáročném terénu, poruchovost předčila i ta nejpesimističtější očekávání. Baterky odcházejí jedna za druhou a teď se neví, jak z poměrně drahé investice bez ostudy vycouvat. Boužel nemám informace o jaká kola typově šlo, ani jaký byl poměr výkonu motoru ke kapacitě baterie. Předpokládám však, že byl pro profi provoz a dopravu poměrně těžkých brašen se zásilkami, vybrán nejsilnější dostupný motor, z čehož patrně baterie moc velkou radost neměla.
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod mortinto » 20.02.2012 8:25

Zjistím podrobnosti od o.s. Elektromobily.. Osobně se domnívám, že kvalita těch elektrokol nebyla zase tak valná, dnes se všechno fušuje a ojebává, proč by zrovna elektrokola vyrobená pro Českou poštu měla být výjimkou. Byl to určitě typicky český tunel na peníze z prosperujícího státního monopolního podniku. Fyzikální zákony hovoří poměrně jasnou řečí a nedají se okecat. Většina aut 80% času někde stojí. Ty, které musí více jezdit by měly být i nadále na spalovací motor. Když 80% aut bude jezdit na elektřinu, tak bude dost fosilních paliv pro auta policajtů, hasičů, sanitky, taxíky, pošťáky a další.. A pokud to fosilní palivo nebude neúměrně předražené spekulanty a daněmi, tak nastane nějaký nový rovnovážný stav v souladu se zdravým rozumem a konzervativními hodnotami.
mortinto
 
Příspěvky: 242
Registrován: 17.02.2012 20:47
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod BOGOVIK » 20.02.2012 8:53

Mas nejaky odkaz? Sem premyslel nad elektrokolem, ze bych ho na takove popojizdeni v ramci vesnice koupil (skutr nehci, kdyz se pokazi tak je nepouizetelny, na kole se da jeste doslapat). Kdyby to byla pravda, tak bych do toho nesel :(.
BOGOVIK
Rozpadlík & Sponzor serveru
 
Příspěvky: 507
Registrován: 12.11.2011 15:09
Bydliště: JMK

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Maximus » 20.02.2012 9:45

Ještě mě napadla jedna alternativa k tomu elektrotraktoru - traktor napájet přímo po kabelu do primárního zdroje elektřiny (vodní, solární či větrné elektrárny). Omezené použití vázané na dostupný zdroj elektřiny, resp. na délku použitelného kabelu.

Někdy v 50. či 60. letech minulého století tento princip používali na pohon elektrotraktorů v Sovětském svazu. Samozřejmě spalovací motor se ukázal pro tyto účely praktičtější, ale když nebude ta nafta :twisted:.
Maximus
Moderátor
 
Příspěvky: 4074
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Josef » 20.02.2012 9:57

2 BOGOVIK:
Odkaz nemám. Mě to říkal na srazu před pár týdny kamarád, co u pošty dělá. Ale konkrétní typ kola neví, on na něm naštěstí jezdit nemusí, jemu ještě nechali volant, protože má nastarosti kopcovitější rajón.
Naposledy upravil Josef dne 20.02.2012 10:54, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Venet » 20.02.2012 10:00

uz som to tu myslim niekde daval, ale dam to aj sem....Agrokruh..... toto je urcite omnoho lepsie ako elektrotraktor
http://www.agrokruh.sk/node/64
Na tej stranke sa o tom dozviete viac. Jano Slinsky (Zo Slovenska) to ma patentovane, ale je to v poho chlapik, a je otvoreny akejkolvek spoluprace....
Uživatelský avatar
Venet
 
Příspěvky: 871
Registrován: 12.01.2011 22:48

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod mortinto » 20.02.2012 14:09

Na ten AgroKruh jsem koukal. Pro pěstování zeleniny to je dobré a dobře použitelné. Traktor na prodlužovačku bych ale nedělal, i ty gumové kabely jsou dost choulostivé a v době po PA bude problém sehnat i pneumatiky, natož pak gumové kabely. Přejedeš ho kolem a lítají blesky. Přenice, ječmen, oves, žito, kukuřice se musí pěstovat ve větších lánech, ty traktorem na kabelu neobděláš ani nesklidíš.. A takové slunečnice obzvlášť! Té musí prý být tolik, aby se všichni ptáci doslova přežrali a aby něco zbylo pro lidi.
mortinto
 
Příspěvky: 242
Registrován: 17.02.2012 20:47
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod MRAK » 20.02.2012 14:51

Uživatelský avatar
MRAK
Moderátor
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Maximus » 20.02.2012 15:51

To Mrak: :rofl :rofl :rofl

To Mortinto: Ten kabel byl v SSSR řešen přes nějaký samonavíjecí buben, ale pro případ PA realizace si dokážu představit partu "pohůnků" jak poponáší kabel za elektrotraktorem. Stále by to bylo pro ně jednodušší než je zapřáhnout před pluh :twisted: . A samozřejmě by to bylo jednodušší než řešit baterie.

Stejně nejjednodušší zemědělský mechanizmus je motyka v pracovitých rukách :angel.
Maximus
Moderátor
 
Příspěvky: 4074
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: auta na vodní pohon už v praxi

Příspěvekod Fjord » 21.02.2012 2:12

Policejní oddělení v Hanoa Path přestavělo experimentálně svých 6 aut na vodíkový pohon, jelikož cena paliva enormně vzrostla a rozpočet mají malý ... Velice se jim to osvědčilo, a město chce nyní využít tento pohon v ostatních městských vozidel, i sám starosta si předělává auto na vodní pohon ... :mrgreen: :yes
http://www.youtube.com/watch?v=MUgUF5M3 ... ture=share
Fjord
VIP
 
Příspěvky: 798
Registrován: 04.07.2011 23:50

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Josef » 21.02.2012 6:09

2 Mortinto a Venet:
No, když už jste odbočili od tématu "cesty někam do práce" a přesunuli se k tématu "získání jídla zemědělskou činností" (což je asi skutečně důležitější, protože většina klasických fabrik, jak je známe, v PA-době stejně zkrachne a přesun na větší vzdálenosti stejně nebude moc bezpečný). Vybavil jsem si úzká a dlouhá pole, používaná dřív pro obhospodařování koňmi. Taková se dají orat i elektrickým nebo jinak hnaným navijákem. Stejně to dělaly v minulosti i parní oračky. Můj někdejší kolega tímto způsobem obhospodařoval za socialismu pole u svých rodičů. K pohonu navijáku sloužil motor z motocyklu Manet. Naviják ovládal od ruchadla dálkově - pokřikem na manželku, která obsluhovala spojku a přidávala na navijáku plyn. Mělo to překvapivě malou spotřebu a dokázalo to odvádět slušnou práci. Bylo však zapotřebí 50m lanka o průměru 8mm a dobré převody. Do strany se to podle brázdy odklánělo přes kladku. Posouvala se kladka přitahováním jejího lanka ke kolíku, navják stál vždy "v levém horním" rohu pole zcela napevno.

Vodíkový pohon a další Sci-fi na jejichž rozšíření už nezbude čas:
Položím jen filozofickou otázku: "Nebylo by účelnější raději uspořádat život tak, aby byla většina potřebných věcí dostupná v místě, kde lidé bydlí (vize podle T. Baťi) než nechat naprosto neefektivní uspořádání a vymýšlet nové a nové způsoby jak si celý den zbytečně vozit zadek desítky kilometrů tam a zase zpět?"
Odpověď na ni zní: "To by ale nesměl být člověk člověkem (tj. potomek opice)."
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod mortinto » 21.02.2012 7:46

Josefe, jsi starý praktik, souhlasím s tebou. Agrokruhy u baráku pro zeleninu a vrátek s lanem na pěstování obilí je asi rozumnější než elektrický traktor. Tedy, ten se také hodí, ale spíše na rozvážení hnoje, sklizeň (obléknout na něj kombajn) a transport úrody z pole, ale orba je na akumulátory hodně velká dřina. Roztahat v dostatečné hloubce hodně tlustý hliníkový kabel a udělat pár přípojek pro vrátky není zase tak těžké. Zásoba dobře naolejovaných lan a máme vystaráno do konce života mých vnoučat.. Pak už bude dostatek lidí na ruční práci :-) A u některých přípojek elektřiny se dají vždycky postavit další baráky.
mortinto
 
Příspěvky: 242
Registrován: 17.02.2012 20:47
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod BOGOVIK » 21.02.2012 7:58

To Josef:

to se mi zda lepsi, alespon pro me jit ve stylu co jsem udelal pred 2 lety. Jelikoz jsem mel vse od sekacky, po pilu v elektrice (na 220V), sem poridil elektrocentralu a vyjizdel na pole, lesa nebo sadu s ni a valil stroje na prodluzku :). Predtim sem mel jenom neco u domu, takze nic nenutilu porizovat stroje v benzinu. Asi se tento rok pokusim udelat generator drevoplynu abych ho pustil do generatoru. + poridit nahradni generator.

P.S. Tezko obecne rici co je pro koho lepsi, asi by mel kazdy popsat v jakem stadiu je on a jak ma co zarizeno aby ti co jsou "na zelene louce" prispusobili svuj rozvoj tomu co jiz maji a sli cestou nejmensiho odporu.
BOGOVIK
Rozpadlík & Sponzor serveru
 
Příspěvky: 507
Registrován: 12.11.2011 15:09
Bydliště: JMK

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Josef » 22.02.2012 8:40

:nod
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jaromir » 23.02.2012 5:10

kdybych měl někdy chuť investovat do auta víc jak 25000,-
tak koupím tohle:
http://skoda-virt.cz/cz/auta/mtx-ldd-a- ... l-pick-up/
pro mě do práce nejlepší řešení v poměru cena/výkon (kde jinde koupíte elektromobil za 170 000,-i s generálkou )
jaromir
Rozpadlík
 
Příspěvky: 221
Registrován: 20.01.2012 14:12
Bydliště: podkrkonoší

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Josef » 23.02.2012 6:47

Tohle vypadá dobře a hlavně je to dostupnými prostředky opravitelné*. Žádný v plastu zalitý nerozebíratelný a neopravitelný řídící bloček od Tošiby či jiného výrobce pod heslem: "Když ti nefunguje vyměň celý". Není to vázáno na nějakou speciální baterii, ale jak tak koukám, daly by se do toho naskládat i klasické 12V akumulátory jen s tím rozdílem, že by byly zapojené sério-paralelně.

*) http://rozpad.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=1046
Naposledy upravil Josef dne 23.02.2012 10:08, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod BOGOVIK » 23.02.2012 7:52

Neco takoveho jsem hledal, ojete elektromobil do 100k s tim, ze baterky spatne. Nikde nic, kvuly "mode" elektromobilismu je vsechno predrazene. Ja skoncil u CNG. Na PA k nepouziti, ale na normalni dobu ideal. Zna nekdo nekoho kdo ma elektromobil? Nejake starsi treba CityStromer apod. na PA indealni, jeste technika let prelomu 80-90, takze opravitelne od nekoho jako ja :D.
BOGOVIK
Rozpadlík & Sponzor serveru
 
Příspěvky: 507
Registrován: 12.11.2011 15:09
Bydliště: JMK

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Josef » 23.02.2012 10:37

Takže pokud dobře počítám, aby každý z nás mohl jezdit denně do práce a zpět (respektive mohl využít plnou kapacitu akumulátorů behem jediného dne) a přitom se díval na naše české energetické závody jak se říká "z patra", potřeboval by to autíčko ještě doplnit maličkostí - paralelně spojenou skupinou sedmi sériově zapojených dvojic fotovoltaických článků např. typu SS230 (http://www.elix-solar.cz/ss200-s1600x1065). Problém je, že by se muselo jezdit jen v noci, aby přes den mohlo auto stát připojené k solární elektrárně nebo mít tu solární elektrárnu na střeše v práci. Ale nevím, jestli by to zaměstnavatel schválil... :rofl
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod rudde » 23.02.2012 11:49

V roce 1985 Sinclair vymyslel a nechal vyrobit toto vozítko:

http://microcarmuseum.com/tour/sinclair-c5.html

Předběhl dobu o cca 20 let, vozítko mělo několik "mušek", takže zkrachoval.

Ale ta vozítka se stále ještě v Německu, Holandsku nebo Británii dají koupit a pokud jezdíte na kratší vzdálenosti, je to po menších úpravách použitelné.
(tedy pokud vám nevadí, že v dešti zmoknete, v "kufříku" toho moc neodvezete a do kopců se moc nedostanete :)
Uživatelský avatar
rudde
Moderátor
 
Příspěvky: 580
Registrován: 17.03.2011 14:19

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Karlos » 23.02.2012 12:16

rudde píše:(tedy pokud vám nevadí, že v dešti zmoknete, v "kufříku" toho moc neodvezete a do kopců se moc nedostanete :)

proste idealni PA vozitko :mrgreen:
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
 
Příspěvky: 4683
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků