Stránka 11 z 13

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 10:19
od bivoj
Alstratt píše:...V te rozvodne siti to zas takovy problem neni...

Opravdu? Přečti si můj příspěvek výše o tom, jaký výkon by musela mít nabíječka co by nabila teoretický dokonalý akumulátor za minutu... Proto nikdy nic takového nebude.

Ale nemusíme ani chodit do budoucnosti - Tesla supercharger (nabíjecí rychlostanice) dokáže nabíjet výkonem cca 150 kW. Pokud začnu nabíjet zaráz 100 aut ze sto takovýchto nabíječek (např. parkoviště supermarketů), potřebuji k tomu, aby se všechny auta nabíjely plným výkonem, celkový výkon 15 MW!!!. Patnáct Megawatů !!! Víš kolik to je, 15 MW?

A na sídlištích s tisíci byty a tisíci auty, či v celých čtvrtích s desetitisíci auty by pak potřebný výkon byl ještě řádově vyšší. A pochybuji, že rozvodná síť by toto jakkoliv utáhla. Samozřejmě, že nabíječky by byly "inteligentní" a nedovolili by přetížení přívodního vedení např k sídlišti a nabíjely by pak nižším výkonem - ale to je pak taková rychlonabíječka úplně na hovno. To je jako kdybys přijel s benzíňákem na čerpačku a na stojanu se dočetl. "Vzhledem k tomu, že v okolí 50 km právě čerpá palivo více vozů, je průtok čerpací pistole omezen na 1l/hod... Vaše vozidlo bude plně natankováno za dva dny a 14 hodin..." :D

A to se bavíme o nabíječkách a situaci dnes. Prostě na to není jakkoliv připravena infrastruktura a současná rozvodná síť. Navíc v situaci, kdy se např. Německo zbavuje jaderných elektráren a stává se závislé na počasí (větrníky, soláry) je cesta k elektromobilitě cesta do temné prdele. Temné proto, že až si všichni budeme muset nařízením Brusele pořídit elektromobily, nezbude už žádná elektřina ke svícení... :D

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 10:48
od Hohepa

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 12:08
od Alstratt
Ty youtube kanaly nebyly mysleno tak jak to chapes. Officialni informace si dokazes najit sam z offi zdroju ne? Co se tyka te bezpecnosti staci mrknout na stranky NHTSA a Euro NCAP. Co se tyka tech dalsich parametru tech aut si snad umi najit kazdy sam, nejake zkusenosti na youtube apod. Pokud to nemate jak z vlastnich zkusenosti zjistit tak muzete skouknout treba ten youtube kde co vysvetluji jak to funguje v tom aute kolik je stoji provoz a spousty dalsiho. Nejake novinky okolo toho na to jsou spis ty weby.

K te siti ano vim ze to je hodne ale opravdu kdyz pisu ze to minutove nabijeni nebude ani v blizke dobe tak logicky nebude ani takova sit. Co tim bylo mysleno je ze prostor pro zlepseni baterii je tu velky, je to stale na zacatku. A za par ci vice let muze prijit neco o dost lepsiho nez klasicke baterie jak je dnes zname. Tak pokud se neco takoveho potom zavede do el. aut tak tim se zmeni i nabijeci sit pro el. auta.

Za nekolik let stejne velka cast lidi aspon v usa si bude ziskavat el. energii samy doma nez cpat prachy nenazranym zlodejum do kapes. Jinak sit zacina byt pripravena i na rychlejsi nabijeni uz ted v blizkych letech na 3x rychlejsi superchargery ale jelikoz to auta nepodporuji tak je to zatim zbytecne. To jsou officialni fakta a lidi co v tom pracuji. To ze treba cast lidi bude ziskavat energii z verejne site takovy napor nebude v budoucnu kdyz se s tim meni i vse ostatni,

To se nebavim o par let ale spis vice desitkach let nez na to prejde vetsina lidi. Ne kazdy ma na to vyplaznout narovinu tolik penez ktere se sice vrati za par let ale furt je ta cena el. aut draha ale to je tez otazka budoucnosti kdy ta cena klesne az prijde neco lepsiho nez klasicke baterie atd.

To jak se ted ziskava el. energie pro el. auta neznamena ze to tak stejne bude i v budoucnu. Zrovna v tomto odvetvi to jde docela dopredu. Ja se treba uz ted nechci spolehat na verejnou sit, vyuzivam ji jen na opravdu dlouhych trasach ktere nejezdim tak casto. Prozrad kolik lidi jak casto jezdi treba z jedne strany ceske republiky na druhou. Ted si vem ze to je asi tak shruba maximalni dojezd (od 100% do 0%) modelu S ve verzi long range. To ze to clovek cas od casu prozene takto nema na baterie v realu zadny velky vliv to mam uz vyzkousene a je to i celkove znamy fakt. Jinak si jezdi cim chces je to ciste tvoje vec. Neni to zadne vnucovani, nevim k cemu by mi to bylo dobre neco takoveho delat.

Takze nevim proc furt strasit nejakym cekanim na nabijeni, neznam uprimne nikoho kdo by resil tak moc nabijeni ze by rekl ze to je nepouzitelne kdyz to nedokaze nabit do jedne nebo dvou minut. Ze by se mi chtelo ridit treba dele nez 6-7 hodin a nezastavit si se moc rici neda. To si po tech 500 i maximalnich 600 km klidne udelam pauzu. Jinak do prace normalne jezdim kolem 434 km daleko z jednoho statu pres druhy stat do tretiho statu a problemy s tim zadny nemam. Kdyz jsou venku mrazy nejakych -7 se snehem tak si jen v druhem state po ceste zastavim na nejakych 13 minut shruba dobit.

Jinak si neco o tom najdi uz se to rozebiralo i odborneji jinde, doslo se k tomu ze opravdu neni takovy problem v siti utahnout opravdu i vicenasobny naval ktery by prisel v soucasne elektromobilite. Ale takovy prudky naval hned neprijde aspon ne v ceske republice. Navic vidis snad nekde ze to chci cpat nekam na sidliste i kdyz i to je uz dnes mozne a je to i v nabidkach. Jinak opakuji ze si tez myslim ze pro panelaky to v soucasne ani blizke dobe ve velkem neni. Ta moznost pro lidi z panelaku tu sice je ale jen pro velmi malou cast lidi. Proc si myslis ze energie ze stojanu musi byt automaticky napajena z verejne rozvodne site? V budoucnu to tak byt prave vubec nemusi. Jinak to ze nemecke vedeni zeme ma casto hloupe napady spolecne s bruselem neni zadna novinka, ty maji hloupe napady neustale. Nemyslim si ze nemecko ci cesko a zeme okolo by byly nejvhodnejsima pro solary, ty patri na strechy domu, do pouste apod a ne tim prasit zelene krajiny. Ta doba nez bude mit vetsina lidi elektromobil i s rychlym nabijenim bude za hodne dlouho a v tu dobu vsechno stejne uz bude jinde nez jak zname dnes. Takze splneni do roku 2030 ci kolik to eurosasci tvrdily tak je asi pravda ze se budou treba vyrabet uz jen el. auta ale ne ze vetsina lidi ty vsechny el. auta bude mit.

Jen tak pro doplneni do elektromobility jdou uz minimalne par let norove, svycari do toho uz jdou tez dost, u Britu se dokonce ted stala Tesla pomalu nejprodavanejsi auto ze vsech. Britove pokud se nepletu do toho nesly driv protoze se nedelaly este elektro auta treba tesly s rizenim napravo. V USA to dopredu jde tez s poctem e. aut ale krapet se to zadrhava mi prijde. Cina ted jde tez hodne do elektro aut, dokonce v poctu elektro aut asi i vede a v ziskavani ciste energie jsou na prvnim miste. Urcite se najdou i dlasi zeme na ktere se da ukazat kde ted dost roste elektromobilita.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 14:04
od bacil
No právě, že oficiální relevantní informace si dokážeme najít sami. Nikdo neříká, že elektrický pohon auta není pohon budoucnosti. Je, viz ten ruský reaktůrek (a za 100 let ho vojáci pustí i mezi civily, že...). Ale všichni ti tu říkáme, že současně pojatá elektromobilita je nesmysl. Není dostatek čistých (tj jaderných) elektráren, ani rozvodů.

A co se týče naftové lobby a ekologie, tak možná někdy v daleké budoucnosti (běžně se o tom psalo v minulosti) narazíš na informace o tom, jak se ropa neustále vytváří během měsíců (žádné miliony let) a je součástí přirozeného koloběhu jako voda, které je v podzemí víc než 2x tolik co na povrchu.

A vzhledem k tomu, že uhlíku na zemi přibývá (z vesmíru), i ropy bude víc a víc. Pokud se nebude spalovat, tak jednoho dne za miliardu let bude planeta úplně zaropněná a kam šlápneš, tam poteče ropa (přeháním schválně). Proč se celému ropnému oboru asi říká petrochemie? Zkus si to přeložit, odkud se ta ropa brala dřív... Ve středověku se ropě říkalo múmí (mumium) a už tehdy to byla velmi žádaná látka.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 15:04
od Alstratt
Reakturek ... tech napadu je vic, to muzeme jen hadat co prijde. Vim tez o ruznych US napadech kde by se zavedly male bezpecne reaktory do podzemi ke kazdemu malemu mestu. Slo to az po vybudovani vetsich ulozist el. energie u vetsiho mnozstvi superchargeru v budoucnu. Slo o to ze by se po dobu neplneho vyuzivani el. energie ukladala do tech ulozist a pote vyuzivala pri velkem zatizeni nabijeci site. Ze by to vykryvalo nejhorsi casy kdy zrovna hodne lidi by na nich zaclo nabijet az by jich bylo hodne. Toho co se nakecalo ze by nekdy mohlo byt je spousty ale malo co je z toho vubec v blizkych nekolika desitek let realne.

Ta elektromobilita vyhodna opravdu uz dnes je, pro me rozhodne. To o rope vim, to ani nikde nevyvracuji. Ale jaksi jezdit na ropne produkty je pro me uz dost nevyhodne, temer skoro ve vsem.

Elektromobily nejsou ekologicky ze zacatku ale po najezdeni urcitych dost kilometru uz je to cistejsi a dnes uz ta zivotnost to prekracuje aspon u tech drahych aby se toho dosahnout dalo. Ale ja ekologii stejne nejak moc neresim, me jde predevsim o ty jine vyhody. Hlavne je to ta sobestacnost, nechci se uz spolehat na neco co neni prilis stabilni.

Spis chybi el. offroad, ktery napinaji tak dlouho az je to trapne a unavne. Kdyby nevydavaly tu velkou osklivou obludu Model X a vydaly spis uz drive terenni pickup udelaly by lepe. Americky trh je prave dost zalozen na pickupu ktery je bran jako pracovni auto. Kde by ale nejak moc staly o Model X fakt nevim. Zajem je spis o mensi auta jako Model 3 pripadne este Model S a ceka se na terenni pickup.

Jen pro zajimavost takova blbost:

https://electrek.co/2019/06/25/lightyea ... car-range/

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 16:26
od bivoj
Alstratt píše:...K te siti ano vim ze to je hodne ale opravdu kdyz pisu ze to minutove nabijeni nebude ani v blizke dobe tak logicky nebude ani takova sit...

Ale já nepsal v předchozím příspěvku o minutovém nabíjení ale o už existujících superchargerech pro Tesly.

Takže ještě jednou - současná (tj. už existující!) nabíjecí stanice Tesla supercharger umí nabíjet výkonem 150 kW.

Pokud bude na parkovišti před supermarketem 100 těchto stanic (páč sice je to "rychlonabíječka" ale plně auto nabije za devadesát minut - to je hodina a půl čekání!!!) , potřebuješ k tomu parkovišti přívod o výkonu 15 MW. Slovy patnáct MegaWattů. Dokážeš si to vůbec představit?

A když se budeme bavit o městské čtvrti s deseti tisíci auty (což je plivnutí do moře) a teoreticky by každý chtěl hodinu a půl čekat na nabití a zapli to naráz, je to výkon 1500 MW. Tedy cca tři čtvrtiny výkonu celého Temelína!!!

Je už ti jasné, proč je celková elektromobilita fyzikální nesmysl?

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 17:24
od Alstratt
Ja tu uz u toho pomalu spim, Jinak i to se da resit, hlavne nevim kam chodis na tu hodinu a pul. Nikdy necekam tak dlouho na nabiti. To asi u nejakych starych modelu. Model 3 jinak podporuje rychlejsi nabijeni nez ostatni Tesly lze ji nabijet rychleji uz. Jiny elektra zas supercharger pouzivat nemohou. Maximalne tak Ionity ktere je tez dost rychle. Zas temer skoro vsichni lidi nenabiji doplna a to ani na superchargerech/ionity takze tu nejpomalejsi cast nabijeni lidi vynechaji. Ono i tech mnohonasobne vic lidi kdyby mely el. auto tak by nezacly vsichni najednou nabijet, Na benzinku taky vsichni nejezdi najednou a nebyva na nich narvano.

Co kdyby byly velke el. energeticke uloziste o kterych se vazne uz uvazovalo i v blizke dobe ktere by se nabijely po dobu mensi aktivity nabijeni el. aut a to treba i v nocnich hodinach. Na superchargerech se zas moc nenabiji a to ani v zemich kde jich jezdi uz opravdu hodne. Tak tam nebyva ani narvano a to i presto ze na tech mistech zas neni tak moc nabijecek.

Dale vetsina lidi nenabiji i nekolik dni, tyden ci i dele. Ne kazdy by si koupil navic tak drahe vykonne auto s takovou kapacitou tak by to ani tak nezatizilo sit. Ne kazdy ma na drahy el. auto. Lidem z mest ten dojezd vydrzi opravdu dlouho a tem navic staci mnohem slabsi, mensi auto s mnohem nizsi kapacitou. Uz jen tim ze jsou nektere el. auta male tak je maji kde zaparkovat tak si spis takove poridi. Lide co maji zase dum maji moznost si dobijet doma treba ze solaru a nejezdi zas casto daleko ze by jim nestacil dojezd ze by musely furt jezdit na superchargery.

Destination chargery jsou castokrat i u hotelu, restauraci apod. a ty tez mohou mit solarni strechu. Navic uloziste el. energie tez muze mit strechu ze solaru a byt obklopene vetrnyma. Tak muze byt pokryto i vice mist, ruzne strechy budov jako treba kancelarske budovy, tovarny apod. kde si v praci stejne dost zamestnancu po dobu co jsou v praci tak tam nabiji sve el. auta.

Dalo by se toho vypsat samozrejme vice, zas si nemyslim ze by jsme to mely videt tak cerne. A kdyz uz by za dlouho melo prijit k tomu zlemu tak to stejne bude v dobe kdy uz budeme zase o dost dal v tom vsem. Bat by se mely hlavne nemci a dalsi ti euro-ekoposuci co rusi jaderne elektrarny a vymysli hlouposti. Takze si netroufam rici jak to v budoucnu dopadne, maximalne tak muzeme hadat a to je tak vsehcno.

V nakupnim centru vetsinou nenabijim a kdyz nabijim po dobu nakupu tak dobijim jen trochu. Takze to spis auto ceka na me a ne ja na nej. Na nakupech se moc nezdrzuji i kdyz nakupuji jednou za cas ve velkem takze ani tak casto jezdit nemusim na nakupy a nabijet tam.

Je to cele zatim jen prechodne obdobi nez se prijde s necim o dost lepsim. Ty pouzite baterie ze starych el. aut se daji dal pouzit nemusi se likvidovat, stale maji velkou kapacitu.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 17:47
od bivoj
Ne vidět černě se to nemusí, stačí to vidět střízlivým technickým pohledem se znalostí fyziky. Ty si prostě furt neuvědomuješ, že sice máš elektromobil a je to (pro tebe) super, ale kdyby VŠICHNI lidé z tvého města přešli z benzíňáků na elektro, tak že se musí za městem postavit dvě jaderky (dle velikosti města i více) a do každé čtvrti natáhnout kabel tlustý jak noha (nebo to řešit VVN a hafo trafostanicemi).

Přijde mi, že neumíš moc matematiku a nerozumíš základním elektrickým výpočtům, ohmovu zákonu atp. Protože pak bys věděl, že celková elektromobilita je se současnými technologiemi a současnou infrastrukturou nereálný sen! Není možné ty miliony a miliony současných benzínových/dieselových aut, dodávek, náklaďáků, autobusů atp. vyměnit za elektromobily, páč by je nemělo co nabíjet!!!

Pro příklad - kdyby se v Praze naráz všechny provozované motorové vozidla na fosilní paliva vyměnili za elektromobily s tím, že se budou nabíjet jen přes noc a jen z klasické zásuvky 230V výkonem 3,6 kW (16A při 230V), tak pokud by se zaply všechny (1 154 376 vozidel provozovaných v Praze - údaj k září 2017, dnes už to bude zase více) tak jen na to nabíjení potřebuješ 4155 MW To jsou 4,155 GigaWatů!!!. Znovu připomínám, že celý Temelín má celkový výkon pouze 2,11 GW, takže JEN na to nabíjení aut by za prahou musely stát dva Temelíny (nebo jeden se čtyřmi bloky ;) ).

A to se bavíme jen o Praze a ne o celé republice.

Vážně ti plná elektromobilita pořád připadá reálná?

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 17:59
od Alstratt
Ne ja si to uvedomuji vsak to pisu, vetsina lidi na to ani v blizkych nekolika desetileti na ne neprejde. Bude to postupne a mezi tim uz budou vsude mozne na strechach firem, tovaren solary a dal to co popisuji jak by to fungovalo. Navic ve velkych mestech stejne hodne lidi cestuje verejnou dopravou coz je vyhodnejsi, neresi parkovani, vyjde to levneji a el. autobus uveze nekolik lidi. Proto se taky ted hodne nakupuji el. autobusy.

Jentak mimo, napadla me takova blbost. Jelikoz neco podobneho delal s Teslou nejaky rusak. Jestli by neslo postavit neco na co by se zaparkovalo auto a pomoci rekuperace by to pohanelo kola auta a tim se dobijelo na miste.

Mimochodem mesto co je daleko od naseho novejsiho domova neni zadne velke mesto ale same domy ktere ty solary mit mohou. To starsi bydleni je u jednoho z nejvetsich mest USA, same mrakodrapy. Velka mesta by to resila jinak jiz nahore napsano a v predchozim postu.

Jo za to ty jsi nejlepsi fyzik, chemik matematik a odbornik na vsechno a vsichni co elektormobilite veri jsou hlupaci. Jojo jsi nejchytrejsi ze vsech, gratuluji :lol: Takovych lidi uz bylo a je stale plno co si hraly na nejchytrejsi, snazily se vsechny presvedcit a nevyslo jim to. To slychavame casto a pak se smejeme kdyz ziraji jak jim to nevyslo. Koukas na to prilis jednoduse, na nekolik veci zapominas. Stale nevim proc pises ze kdyby vsechny auta presly najednou ... Ja nikde netvrdim ze najednou, cti poradne. To same s tim strasneim dlouhym nabijenim a nevim co vsechno. Konec neresim to nikam jsme se dal tim neposunuly, pis dal co chces pro me je to ztrata casu mam jine dulezitejsi veci na praci.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 19:42
od Rafael
Jen taková úvaha, možná OT, ale jsem člověk velmi podezřívavý a o hospodaření států, zvlášť těch dnešních si myslím, že z nízkopříjmovějších poplatníků si udělaly dojné krávy pro své sociální expedimenty a zvrácenosti.
Jaké jsou daně z elektřiny?
Aneb jak budou státy řešit v případě většího rozšíření elektromobility velký výpadek části jejich příjmů? Čím ho nahradí.

Z rozpadlického hlediska si myslím, že daleko vyšším zdaněním elektřiny. A nějaké vlastní soláry apod., když to přeženu, se můžou stát daňovými úniky a budou buď licencovány, dodatečně zdaněny anebo přímo postaveny mimo zákon. Podobně jako svépomocná výroba lihu, tabáku apod.
*
Jen tak namátkou jsem našel, ale potvrzeno to nijak nemám, tak to tak berte.
Po daních z el. jsem nepátral. Bylo by to asi nad mé síly a schopnosti.
Nejvyšší souhrnná daňová sazba u litru benzínu za rok 2015 byla ve
Velké Británii (71,0 %),
v Nizozemí(69,3 %),
v Itálii (67,9 %),
ve Finsku (67,9 %),
v Řecku (66,8 %),
ve Francii (65,6 %),
v Izraeli (65,4 %), v
Turecku (65,3 %),
v Německu (65,3 %),
ve Švédsku (64,8 %),
v Portugalsku (64,0 %),
v Irsku (63,8 %),
ve Slovinsku (63,8 %),
v Norsku (63,3 %),
v Dánsku (61,4 %)
a v Česku (60,5 %).

V dalších 14 členských zemích OECD je souhrnná daňová sazba vyšší než 50 %, a sice
v Rakousku (59,8 %),
v Belgii (59,2 %),
ve Švýcarsku (58,5 %),
na Slovensku (58,4 %)
v Lucembursku (57,7 %),
v Maďarsku (57,2%),
ve Španělsku (57,2 %),
v Estonsku (57,1 %),
v Polsku (56,9 %),
v Lotyšsku (56,9 %),
na Islandu (54,1% ),
v Chile (53,4 %),
v Koreji 51,8 %)
v Japonsku (50,5 %).

Pouze v 5 členských zemích OECD je souhrnná daňová sazba u benzínu nižší než 50 %, a to
na Novém
Zélandu (46,9 %),
v Austrálii (37,8 %),
v Kanadě (36,7 %),
v USA (22,5 %)
v Mexiku (13,8 %).

Pramen: OECD, OECD Tax Database, Table 4.A4.6 Taxation of preminum unleaded gasonline (per litre) 2015

a
https://www.finance.cz/484600-zdaneni-benzinu/

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 20:16
od TomSmith
Článek z Hospodářských Novin:
Případ Moneta: Chcete-li ve firmě flotilu elektromobilů, připravte se na jisté potíže
Perličky:
„Dobíjení 100 firemnich automobilu by vyzadovalo prikon 2 MW, coz je momentalne prikon celé budovy banky i s rezervou. Protoze to Moneta řeší v dané oblasti města jako první, podarilo se ji od dodavatele vyjednat 1 MW navic.
Pokud by se stejnou cestou vydaly i okolni firmy, nestacila by kapacita rozvodne sítě.“

Zaměstnanci, kteří maji firemni vúz jako benefit jsou kus nespokojeni s faktem, ze s nim uz jen tak nedojedou na dovolenou k mori, zato ale musi platit vetsi odvody kvuli vyssi cene elektromobilu.

Povinnost srážet měsíčně procento z ceny vozu zaměstnancům, kteří ho mají k dispozici i pro soukromé užívání (benefit navyšuje také základ pro výpočet sociálního a zdravotního pojištění). Elektromobil je totiž zhruba 2krát dražší než benzinová verze Golfu, a pro zaměstnance tak představuje vyšší srážku ze mzdy.

Pry to maji vyresit vladni ulevy :lol:

Napadla mne kuriózní "výhoda" elektromobilu, dodavatel elektřiny by mi povolil tarif s nočním proudem ... a to se vyplatí :mrgreen:

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 11.09.2019 7:26
od viktor
nekjteri lide mai pocit ze jdou koupit i fyzikalni zákony, pro ne blba zprava, nejdou ....
ale k tématu :
- elektromobilita je mozna, ale ne v te podobe jak se dnes propaguje
- nejdal v elektromobilite je asi soucasna cina

diky obsahu energie ve palivech jako je napr benzin, nafta, LPG,ENG atd si muze dnes vozit normalizovana blondýna ve strednim veku s vlasama do ohonu, tmave bryle na sverepem ksichtu, ( nejcastejsi ridic SUV ) svoji prdel v nekolikatunove kare necpane krama ve stylu klimatizace a ja nevim co ještě.:-)
- elektromobilni verze "prepravniku" pro takove "blondyny" co jedou na kafe drbat do kavarny by spise mela připomínat verzi Velorexu o max hmotnosti do 100 kg vcetne baterek a vseho, klima nepotrebuje a vzhledem k pohonu o cca 1- 2 kw a max rychlosti cca 40km/hod muzeme vyhazet i spoustu dalších pitomin jako eirbagy, abs, asr, opbh , ksc, cssd a další a také dojezd do cca 100km by také plne vyhovoval :-)
viktor
- celkem realna cesty elektromobility je prave takových vecech jako jsou elektrokola, elektroskury, elektrokolobezky, elektroriksi. Na elektroSUV zapomen :-)
viktor

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 11.09.2019 8:02
od dracekvo
Takovej elektrickej velorex je.
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/renault/twizy
Akorát ta cena je dost úlet na to že je to velice omezené popojíždědlo do města. Kdo má na to si něco takového pořídit?
Za tu cenu koupím jetého Fiata 500e kterej má asi tak 1000x užitnější hodnotu.

Jednostopé elektro cosi je jen sezónní záležitost a ani v létě nemáte jistotu že na zpáteční cestě nepromoknete.

Škodovka oznámila cenu elektrického Citigo na 430 tis. Takže koloběžka typu Twizy se s cenou 350 tis může jít klouzat. Reálně by to nové mělo mít cenovku někde okolo 150 tis max.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 11.09.2019 13:09
od viktor
klidek, to prijde, :-)
navali se dane a jina omezeni,napr zpoplatnen prujezd prahou, to ze to bude mit za důsledek kolaps nikoho nezajima, naopak je zadouci, kamiony budou mit samozrejme vyjimku na cokoliv
na ceste do montovny budes rad i za elektrokolo :-)
staci jen limit na benzin a naftu bude vymalovano, to si ještě docela pamatuju a bylo to hned nez bys řekl svec :-)
nastesti trabi jezdim bez problemu na ředidlo a tak me nejakej limit na benzin nezajimal ...
ze zmoknes ? banalita, vem si priste pláštěnku :D
nebo existuje jinej důvod proc bys sis mel dnes poridit malinkate auto s malym dojezdem za tak strasne prachy mimo toho ze nemas respektive nebudes mit jinou moznost ?
viktor
ps . cestovani také skonci, bude nahrazeno virtualni relitou, pro nactilete to za par let bude naprosto prirozene ....

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 11.09.2019 14:29
od Alstratt
Nic proti ale clanek z iDnes ale dejme tomu tak jim to holt nevyslo. Jeden z vice pripadu urcite co se dejou.. Ale je zajimave ze jinde to normalne funguje. To ze nekde jsou toho neschopny, je jejich problem. To ze ti sasci nahore umi velke kulove, neni problem elektromobility ale v hlavach tech sasku ze tohle neumi resit kdyz jinde to normalne vyresily a funguje to normalne.

Ty jednostope elektra v dnesni dobe mi prijdou pro normalniho cloveka jako blbost, dobre asi tak na zablbnuti si jen a kratke vylety. U nich by to davalo uz velky smysl to super rychle nabijeni ale toho se nikdy u el. motorek nedockam. Vim sice o dlouhych vyletech na el. motorkach ale to byva spis v teplych rocnich obdobich a ze by to melo nabijeni el. motorek nejak dobre pokryti si nemyslim. Videly jsme je i v zime ale to byly si myslim kratke trasy k nekomu domu pripadne do mesta si pro neco a zpet. U el. auta s tim nemam zadny problem, ale s nabijenim elektro motorky by byl problem vetsi. Kdyz nekdy jedu kolem daleko do vetsiho mesta na severozapad tak s ni jezdi jeden kluk i v zimnich podminkach. Ale prevazne ho vidavam jen za mestem kdyz s tim jezdi do mesta, jak daleko s tim jezdi netusim.

Kdyz zacne prset, venku zima apod. a v okoli nic moc nebude tak clovek u toho nabijeni el. motorky bude jak trubka v tom stat venku coz mi prijde neprd. Mam ropaka motorku i elektro a i kdyz me ta elektro bavi vic tak s ni v hnusnem pocasi, a zimnim obdobi vubec nejezdim. V teplem obdobi zas s tim nejezdim nikam zas moc daleko pripadne jen k nekomu co neni tak daleko. Jednoduse u el. motorky je to docela omezene a doted moc nabijecek pro ni neznam v okoli natoz nekde mnohem dal. Ta ma motorka ma maximalni dojezd nejakych 160 km takze na dlouhe dalky to neni. Maximalne tak v teplem obdobi na nejake si zablbnuti, zajet si k nekomu, nebo vylety a to este k tomu ne na zas nejak moc dlouhe. Ano vim jsou i el. motorky s maximalnim dojezdem 320 km mozna i dal ale nevim nepamatuji si, ale to uz neni nic pro me kdyz vidim co to je za motorky. U takovych ale zas plati stejne jiz zminene nevyhody (stani venku v desti, zime, horsi pokryti nabijeckama na ne ...). Proto kdyz na motorce si chci udelat dlouhy vylet tak beru spal. motorku. Nevim moc o nabijeckach pro el. motorky/el. kola. takovych moc nenajdu. Aspon ja teda o takovych moc nevim kde se nachazi a nabijet to pokazde u cizich lidi nebo pratel po ceste je blbost.

Eh virtualni realita, uz ted ted prichazeji s napadama ze budou vyrabet autonomni auta. Takze se obavam ze si v budoucnu asi nove auto nevyberu, me ridit bavi. Snad bude stale na vyber auto s normalnim rizenim bez autonomie. Asi nastane pozdeji cas kdy bude dobre si normalne riditelne auto nekam schovat, az nebude k dispozici ke koupi auto.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 11.09.2019 14:38
od golem
dracekvo píše:Takovej elektrickej velorex je.
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/renault/twizy
Akorát ta cena je dost úlet

Na cenu se musíš dívat komplexně, u auta připočítej cenu garáže a u téhle věci cenu botníku, do kterého si ji můžeš dát, a už to nebude tak hrozné... :lol:

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 16.09.2019 21:13
od Alstratt
Reakce na horeni el. aut z jineho vlakna.

Pribyvani nehod el. aut samozrejme bude narustat (pokud se neprijde s lepsim zdrojem el. energie do aut co to omezi) tak jak pribyvaly nehody ropaku kdyz pribyvaly to je logicke. Taky ovsem muzeme jen hadat jelikoz se jedna o budoucnost do ktere nevidime tak je to jen hadani. Ropaci jsou na trhu uz spousty let takze se to neda ani porovnavat ropak vs elektro. To budou moci porovnavat spis nase deti kdy na planete uz budou uplne jine auta nez ted a v jinem poctu.

Elektromobily jsou nachylne na pozar tak jak jsou postaveny takze nelze hodnotit vsechny stejne. Vim jak je postavene me auto, da se to dohledat jak je zabezpecene a i presto ze to dost vydrzi tak jsou nehody u kterych hrozi vzniceni. Jsou takove vzniceni ktere byvaji dost osklive ale jsou to vetsinou nehody ktere jsou zpusobeny bud velkou rychlosti narazem tak velkym ze to schytaji baterie. Nebo zavada produktu uz z vyroby povetsinou, jen nekdy je to tim ze se v tom nekdo neodborne hrabal. Zespoda je to jinach chranene titanovyma/duralovyma deskama. Jinak haseni takovych aut je podobne jak u ropaku i samotny hasici to potvrzuji protoze jsme se jich na to tez ptaly. Jinak dokonce na to ma video i Petr i kdyz nevysvetluje presne co a jak coz neni ani potreba pro normalni lidi ale aby to spis vedely hasici ktery uz vedi co a jak.

Dale v soucasne dobe nejvice hori ropaci logicky proto ze jich je vic. V budoucnu je akorat nahradi horici el. auta tak doufejme ze to do budoucna lepe zajisti. Pri jinak velke nehode zalezi jak je taky auto zabezpecene pro posadku aby to ustala. Potom pokud to clovek zvladne do doby nez se auto vzniti tak musi co nejrychleji auto opustit a je jedno zda je to ropak nebo elektro. Vetsinou uhoreni byvaji tim ze se stane nehoda, clovek je v bezvedomi a tak auto nemuze opustit a tim v nem uhori. To je mu pak uz jedno jestli v elektru nebo ropaku. Takze ve vysledku proti uhoreni bezpecnejsi elektro neni ale minimalne je na tom podobne kde zalezi uz na jinych dalsich vecech jiz zde zminenych. Kazda nehoda je necim originalni kterou nemuzeme soudit na dalku jak se na plni pohled muze zdat.

Taky rozdil je v tom ze v elektru toho neni moc co by vam tam zaklinilo nohy apod. jako treba velky motor u ropaka apod coz je ale uz zas bezpecnost jina ne samotna bezpecnost proti vzniceni. Takze adrenalin uhoreni v aute clovek najde v ropaku i elektru. Kazdy den hori hromady ropaku a nikdo uz o tom ani moc nepise je to uz tak normalni/bezne stejne tak to normalni/bezne v budoucnu u elektra pokud to nejak lepe nezabezpeci. To ze nekdo dela hlouposti v aute je jeho problem vetsinou ze nedava pozor.

Autopilot neni v soucasne dobe autopilot doslovne ale je to autoasistent co ma jen ulehcit rizeni, to ze to nekdo zneuziva a pouziva jak autopilota je jeho problem. Na autopilota nejezdim, to jen velke vzdalenosti a to jen malo kdy, kdy to samozrejme pomaha (oddaluje unavu, setri ruce ci jak to po vasem nazvat) ale nikoliv nahrazuje. Ten kdo to znuziva by mu mely hned sebrat papiry, proto jsem v soucasnosti proti autonomnim samoriditelnym autum. Nechci jezdit jednou venku s tim ze to do me nejake autonomni auto napali a taky me ridit bavi. To vzniceni tesly v cine bylo pokud se nepletu zpusobeno vadnou baterii nebo dokonce poskozovani znacky konkurence. Jsou pripady kdy i clovek v aute nechtene vystrelil do podlahy a auto se po chvili vznitilo. Ale pokud clovek neni blbej a muze tak stihne vozidlo opustit, ono nechytne ihned.

Jinak ty mensi exploze pote co uz nejakou dobu hori el. auto nejsou pokazde ale jen v nekterych pripadech. Ten kdo veri na nejake velke exploze u ropaku nebo el. aut tak nejspis moc kouka na akcni filmy ktere nemaji nic spolecneho s realitou.

Je ale mozne ze po chvili horeni to el. auto muze dost explodovat coz cloveku co v tom uvizne muze byt uz jedno pokud uz bude po nem. Ale problem bude spis v tom ze pokud se to stane v garazi kde neni moc prostoru a mate tam neco co muze chytnout tak ta garaz muze snaz chytnout. Nebo kdyz jsou vedle zaparkovane auta tak to muze zpusobit vetsi skody na vedlejsich autech.

https://www.youtube.com/watch?v=UlkBPzBCweA

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 17.09.2019 1:00
od bacil
Tak snad abych to zase srovnal podle toho, co říkají hasiči.

Nejčastější příčinou domácností je rychlovarná konvice.

Nejčastější příčinou požárů auta (spalovacího) je neodborný zásah do elektroinstalace.

Nejčastější příčinou požárů elektroauta je - vnitřní zkrat v článku 18650. Hoří víc BYD, nebo TESLA?

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 17.09.2019 1:49
od Alstratt
Duvod vzniceni auta muze byt ruzny no. Ono je to taky tim ze levne materialy lepe hori, ty plastove sedacky a rohozky staci ze nekdo v aute huli a popel mu spadne nekam kde muze neco chytnout. Kozene takhle nechytnou, nebo muze nechat zapalovac v aute u skla kde zpusobi vzniceni a spousty dalsiho. Tim padem kdyz pak chytne auto tak vice bude znecistovat okoli a horet kdyz bude prave plne tech umelotin.

Ono dost zalezi taky jak kteri hasici, v ruznych zemich s tim maji ruzne zkusenosti, tam kde este el. auta moc nejezdi ty zkusenosit velke nebudou.

Jinak si myslim ze Tesla hori v usa vice z duvodu ze jich jezdi z el. aut nejvice. BYD pro usa nektere mesta dodava el. busy (v cine asi uz i auta) a u nich nevim jak na tom jsou, to nejak casto vubec nepotkavam. Vim ze jezdi americke el. busy Proterra nekde ale o el. busy se moc nezajimam. To bude neco podobneho jak normalni el. auta ale kdyz chytnou a to hlavne ta jejich o dost vetsi baterie tak este horsi pro haseni ale to je uz vec co resi hasici. Jinak zbytek souhlas no.

Ono dodam ze ne sice pro majitele vozu ale pro hasice haseni el. aut ma nevyhodu v tom ze ne ze by to neumely v pohode uhasit ale ze to haseni je delsi takze vetsi spotreba hasiciho pripravku/vody. Taky proto ze pokud uz to auto hori fakt hodne tak tam musi chodit s plynovou maskou s bombou na zadech jelikoz pokud tedy hori baterie tak je to docela jedovate. V nekterych zemich pote co to auto uhasi tak ho davaji i do vodnich lazni kde to nechaji par dni pusobit pro vetsi bezpecnost aby cirou nahodou se auto znovu nerozhorelo.

Takze jo pokud slouzi dobre to auto je to skvele, ale lidem co chytne a do toho se stane ze exploduje a poskodi to neco okolo treba jine auta tak to majitel toho el. auta nebude mit zrovna radost. Pokud hori baterie tak hori zespoda a do stran slehaji docela silne plameny, zespoda vepredu je deska z titanu a dal duralove desky co to drzi proto jde taky krasne videt jak to do tech stran sleha plameny. Takze dokud to jde je lepsi auto opustit, ono kdyz se to dost rozhori tak se pak muze blbe z auta vystupovat klasicky dverma kdyz vam ty slehajici plameny ze spoda boku zatarasi vystup.

Je to nedavno a tak pokud dobre pamatuji tak eko fanatici nebo ochranci zvirat ktery se ptaly Tesly jestli nebude interier aut vice plastovy misto kuze. Odpoved byla pry ze bude dal vice umely i kdyz neni jiste zda vsechno, aby se vyslo vstric i tem pomatenym ochrancum kdeceho. Ti posuci chteji cpat vsude plasty i kdyz tim autem nejezdi a to i do el. aut no to dopadne ...

Jen takova zajimavost sidli v PA a byly jsme se uz drive okolo i kouknout, jsou docela maly. Nekdo uz myslim s nima projevil zajem spolupracovat z velkych znacek myslim nejaka svedska jako volvo nebo kdo.

https://www.momentumdynamics.com/

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 17.09.2019 7:12
od dracekvo
Je to údaj tesly, takže nechám na každém jestli tomu bude věřit nebo ne. Tesla v rámci boje že její auta hoří až moc udělalal statistiku. A na počet ujetých km tesla hoří méně jak spalovací auta.
Spalovací auta hoří často. A právě že je to tak často, tak se o tom ani nepíše. Kdežto psát o požárech testly je módní, proto je toho ve zprávách více.