Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod JOBU » 17.09.2019 11:00

No takej horiacej lipol baterii je voda na hasenie ukradnutá... Pomáha jedine piesok.Kopa suchého piesku.
JOBU
 
Příspěvky: 719
Registrován: 14.07.2016 15:38

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 27.09.2019 17:03

Jen mensi doplneni k jinemu vlaknu. At tim nespinim to druhe vlakno kde byl odkaz na clanek ktery by spis mel patrit sem a to o policejni Tesle. Tak dam odkaz z dneska na electrek kde to je vysvetleno co se stalo doopravdy, byla to chyba policisty. Staci mrknout do diskuze iDnes pod clankem kolik lidi skocilo na tu lzivou zpravu ze to je chyba Tesly. Krasna ukazka nulovych znalosti mnohych lidi. Docela se to + - shoduje s tim mym vcerejsim komentarem, kde je i zmineno ze i policejnim ropakum dosla stava.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... nicni_svob

https://electrek.co/2019/09/25/tesla-po ... ser-error/
https://electrek.co/2019/09/27/tesla-po ... ing-story/
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 29.09.2019 12:58

Jak už melduju dříve, elektromobily prostě zatím nezvládají to, co spalováky:
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/elektorbus-jizerske-hory-nadrz-sous.A190919_152032_liberec-zpravy_jape
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2395
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 29.09.2019 13:48

El. vozidla prevazne ropaky prekonaly uz, jen v par vecech ne (rychlost nabijeni ktere resi ale jen par malo lidi, nemoznost pro vetsinu lidi v panelacich, cena, zatim mensi vyber vozidel...). Je to iDnes aby jsme se nasledujici den zase nedozvedely ze to bylo necim jinym tak jak s policejni Teslou a casto i s jinyma clankama. Je skoda ze to v clanku poradne nerozebiraji cim to bylo zpusobeno, je hezke vedet ze se soucastky prehrivaly ale este uvest proc se prehrivaly. Tez se da najit plno odkazu ze se ropak nekde prehral, odesly mu komponenty ci neco jineho, ale chce to uvest vice informaci jinak jsou takove clanky o nicem. Pretizeni nez stanovuje vyrobce, vadne komponenty nebo cim. Ale jo je to mozne u toho el. minibusu, by me zajimalo co to je vubec za znacku? Nikde neni ani napsano zda ten maly bus nevezl hmotnost vetsi nez ma nosnost. Navic jezdit narvanym minibusem do hor no nevim, podobne by mohl dopadnout ropak minibus kdyz ho pretizi. Nekde bude zrejme chyba. Bud pisatel napsal clanek blbe a nebo vyrobce maly bus nepostavil poradne nebo ridic to s hmotnosti prehnal ci necim jinym. Nebo to byl klasicky bus a daly nespravny obrazek? Stat se to u normalniho busu by to pak bylo docela divne, kdyz jiny el. busy jezdi normalne bez problemu i nalozeny. Mozna chyba vyrobce? V clanku zminuji ze by mely jezdit tedy na naftu nebo plyn ale vetsi verze a to uz je bus kdyz ma vezt 30 - 35 sedicih pasazeru.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Rafael » 29.09.2019 20:13

Dnes ve zprávách TV Prima.

Požáry lithiových baterií v el. autech a o tom, jak špatně se hasí. M.j. taky to bylo o nutnosti legislativy, regulacích výstavby nabíjecích stanic v podzemí marketových center a o nutnosti v případě jejích instalaci by bylo nutno vybudovat masivní instalaci hasicích prostředků kvůli nim.
Dále tam bylo zmíněno, délka zásahu - uhašení "ropáka" vůči vznícení lithiových baterií. To zatím neumí efektivně a rychle zlikvidovat a nejsou si jistí, že ta exotermická reakce znovu, i po zdánlivém uhašení, znovu nevznikne.
Na rozdíl od těch "ropáků" - to už umí.
*
Ale to mé psaní není nic proti elektru. V zásadě se mi to líbí a nebyť ceny a jen občasného mého použití ,bych do toho šel. Ale taky jen pokud by jsem si to mohl nabíjet doma..,což "ještě teď" u nás jde..
Což si myslím, že je to do budoucna sci-fi. V tom smyslu, že v budoucnosti bude mobilita, byť i ta elektrická, silně zdaněna...
Z čeho by pak ty státy žily a čím živily tu svou megaleglistivu těch svých úředníků a výběrčích daní?
*
Jesli někdo věří nějakým vizím, že silová, nabíjecí, elektřina, bude velmi levná, dostupná i střední třídě, nebo úplně všem, tak dobře jim tak...
*
Ale pokrok je pokrok a snad se v tom mýlím.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 29.09.2019 22:10

Tady u nas hasici s hasenim elektra nemaji problem, uz jsou s tim zkusenosti nejake ale tez rikaji ze haseni je o dost delsi a nakladnejsi (tedy pokud hori baterie) coz je pochopitlene. Muze byt i jedovate/drazdive kdyz ta baterie fakt dost hori. Ale kdo si koupi takove auto tak uz neresi tyhle prkotiny. To resi vetsinou jen mnozi proropaci ktery nemaji argumenty, lzou, urazi tak hledaji sebemensi drobnost na co ukazat. Nemyslim tim tebe, ale najdou se takovy. Ale jakmile se ukaze na spoustu der v ropakovi do takovych scenaru tak se mohou mnozi zblaznit vzteky.

To verim ze to zdani tak jak zdrazuji vsechno ale furt to vyjde levneji nez ropak. Ti zlodeji nahore chteji prejit na elektro takze ropaci na tom budou uz jenom hur, ty udelaji vse proto aby nezustal v provozu jediny ropak. Za par let pouzivani elektriky se dost penez vratilo oproti tez dost vykonnemu ropaku. Ty penize pak mohu dat do lepsich veci nez do kapes tech nahore a ropnych zlodeju. Ty vyhody proste u elektra prevazuji o hodne do nejakeho horsiho scenare. Ale pro ropnym lharum se to nehodi tak furt melou lzi, podobne tak pro-elektrofanatici co by naridily nejradsi vsem elektro. Tyhle dve strany si mohou podat ruce, oboji zlo, fakta je nejak nezajimaji. Jeden z vice duvodu proc mam uz ted k ropaku elektro a zajistenou vlastni elektrinu. Nejde jen o nabijeni auta ale i dalsich veci, vysilacky, drona, nejake spotrebice atd. To el. auto ma navic vice vyuziti, tak se to hodi k tomu vsemu.

Ceny jsou stale prilis velke, mne osobne to neodradilo ale vim o dost lidi co by to chtely ale odrazuje je ta cena coz je pochopitelne. Nemit rodinu tak misto modelu S by mi stacil levnejsi Model 3. Me spis schazi el. offroad a nechat prestavet Teslu opravdu nechci to radsi budu jezdit ropako ofroadem kdyz bude potreba tam kam to nepujde Teslou. Takze je este co doladovat ale stejne jak mnozi prepperi tez jak bude moznost prejdu na nejaky el. offroad az bude k dispozici k tomu memu Modelu S. V US se ted hodne mluvi o el. pickupech o ktere je velky zajem az vyjdou. Ono jinak na to bude nahlizet velka cast lidi v cesku a jinak lide v USA ci jinde ve svete. To co plati v jedne zemi nemusi platit jinde, jinde jsou jine a vice zkusenosti, jina politika okolo toho atd.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Cep » 29.09.2019 23:06

Jak tam u vás s elektrem zvládáte ty vzdálenosti? Po městě jezdím MHD, auto potřebuji na větší vzdálenosti. Aby se mi dojezd 200 km komplikoval x-hodinovým nabíjením, plánoval si cestu podle nabíjecích stanic, to by mne dost omezovalo.
Časem to bude lepší ale teď ještě zdaleka ne..
Cep
 
Příspěvky: 1300
Registrován: 09.04.2015 10:22

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 30.09.2019 0:35

Znakem každé ze sekt či menšin je až fanatická oddanost "víře" v tu správnou a sektou propagovanou pravdu, a především neúnavná snaha přesvědčovat byť jen lhostejnou většinu o "své pravdě". Vyznačují se tím veškeré "menšiny", ať jde o buzeranty, vegany/vegetariány, svědky jehovovy, nebo nově ekoalarmisty či zastánce elektromobilů.

Ne nadarmo říká jeden starý vtip: "Jak poznáte, že je člověk vegetarián? ... Řekne vám to..."

Naprosto nesoudné protěžování svých pravd (byť jsou z hlediska fyziky a logiky nesmyslené) umisťuje zastánce elektromobilů do jedné z výše jmenovaných skupin... A koreluje s tím i to, že se snaží "přesvědčit" svoje "ideové odpůrce" obrovskými spoustami textu...

Abych ještě jednou uvedl - nemám nic proti elektru, solárnímu nabíjení či bateriím. Mám několik kalkulaček na solární pohon a fungují naprosto spolehlivě, a to i ty desetiletí staré kusy. Také vlastním několikatery solární hodinky, které po plném nabití (na jasném slunci z nuly na 100% za 6 hodin) dokáží plně fungovat minimálně 6 měsíců.

Až mě někdo nabídne elektomobil se stejnými parametry - nabití na slunci (tj. de facto ZADARMO(!!!)) během jednoho dne s tím, že takto získaná energie mi vystačí na následujícího půl roku ježdění - tak pak teprve uznám revoluci v elektromobilitě. Do té doby soráč, ale budu jezdit svým čtyřlitrem. (Pozn - ano, mám ameriku na EDD (every day drive)).
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2395
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 30.09.2019 1:21

Jediná správná cesta pro elektromobilitu je malý jaderný reaktor, ale to si tak 50-100 let počkáme než ho rusové uvolní pro civilní použití. Navíc teď ještě docela topí - sice skoro jako spalovák, ale zato jede pořád na plný výkon.
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1240
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 30.09.2019 1:22

Ja si myslim ze do mesta je MHD nejlepsi a to hlavne do toho centra ktere byvaji narvane dlouhyma kolonama aut. Pripadne do mesta staci male auto s malym dojezdem bohate, na to popojizdeni v kolonach. Tak 200 km je v pohode Teslou, horsi to maji ty levnejsi el. auta na vetsi vzdalenosti. Nabijeni je vsude uz a to hlavne pro Teslu ktera muze vyuzivat i ty Teslacke superchargery coz jine elektra nemohou. V evrope je jinak taky podobny supercharger ktery se nazyva Ionity a ten muze pouzivat vice druhu znacek el. aut. V US ted pomalu zacinaji prichazet V3 Superchargery.

Zalezi jak rychle chces nabijet, pokud si clovek najde po ceste retauraci kde si zajde na obed a nespecha nikam tak staci destination charger a dobijes tam treba po dobu obeda tech nekolik procent ale neni to zrovna neco rychleho. Je to ale asi tak nejpouzivanejsi a to pro ldi co jsou bud na tom jidle nebo nekde prijedou do hotelu a pres noc to nechaji pred hotelem nabijet ktery ma tez ty destination chargery. U destinaton chargeru bacha, nekteri ti co je provozuji u svych restauraci si je nastavily tak ze tam skoro nic nenabijes, holt jsou to ojebavaci aby nalakaly vice lidi. Takze clovek prijede jde se najist necha tam teda utratu za jidlo, pak prijde k autu a uvidi ze mu to dobilo prd, i takove pripady pry jsou. Holt ojebavani jede i v tomto na nekterych mistech, jednoduse otevrou krabicku a prenastavi to pro co nejnizsi odber. Ja osobne zatim nemam zkusenost ze by to jelo tak extra pomalu jak nekteri co s tim zkusenost uz maji.

Na dlouhe jizdy pres celou zemi pokud nechces zastavovat vubec tak si zastavis treba na superchargeru ty jsou z nabijeni to nejryhclejsi a hodiny u nich necekej spis desitky minut pokud mas auto dost vybite. Kdyby si to vyplacal tak se pry da nekam zavolat a oni ti zapnou par desitek asi kilometru este dojezdu na nejblizsi misto kde to treba dobijes. S tim zkusenost ale nemam me se to este nestalo tak nevim jak ten telefonat presne funguje. Zalezi tez na verzi Tesly, ty novejsi 100vkove jsou uz na tom lepe s nabijenim, vykonem, dojezdem ale taky stoji dost penez. Pokud chces dlouhy vylet nekam do zahranici kde budete casto zastavovat tak je fajn kdyz tam kde zastavite aby jste si poridily fotky apod tak aby tam byl i destination charger kterych je spousty vsude mozne. Clovek pak nemusi nekde cekat na delsi nabijeni pokud to dobijeni clovek dela casteji na tech destination chargerech (pokud ale clovek pocita s obedem tak to cekani nevadi jelikoz ten cas vyuzije na ten obed treba). Kdyz jedu nekam jen par desitek kilometru a pak rovnou domu tak to nedobijim nikde ale az doma. Trosku problem nebo spis otravne pro evropana asi bude spis to ze nektere nabijeci stojany mohou vyzadovat ruzne karty treba v zahranici. Treba v tom ze clovek pokud chce nabijet na tech nabijeckach treba od tech poskytovatelu v zahranici (nemyslim Teslacke) tak clovek veze vice karet na ty ruzne stojany ruznych poskytovatelu. V cesku to bude treba CEZ, EON ... a v zahranici maji zas jine.

Planuje se cesta spis tam kde to clovek nezna a nema to vyzkousene ty trasy a jede velke vzdalenosti jinak ne. Problem pak je kdyz pojedete asi do vychodni evropy kde sice nabijecky jsou ale ne superchargery. Takze na vychode si asi pockate delsi dobu na nabijeni pokud jedete stovky/tisice kilometru daleko. Chystaji se i tam uz stavet Superchargery ale este to potrva si myslim nez to tam bude tak dobre pokryte.

V usa jsou velke mesta dost rusne tam se na to popojizdeni hodi male el. auto. Ale jinak celkove dost americanu jezdi daleko do prace a to i nekolik stovek kilometru. Ja to mam do prace priblizne 434 km pokud to vemu po nejkratsi trase. V teplych podminkach to je v pohode ale v zime kdy uz fakt venku mrzne je -7 shruba bude lepsi si zastavit v pulce trasy si treba priblizne na 10 min zobnout trochu energie. Mam to v pulce cesty shruba a to si tam vetsinou dam neco malo k jidlu co si vezu sebou vlastni. Nechci tu baterku zbytecne zdimat moc zdimat, chci tam mit rezervu. Zalezi i na stylu jizdy no. Na vychodnim pobrezi jsou superchargery po desitkach kilometrech a v nekterych mistech usa treba i po 125 km shruba i vic nekde. Nic tezkeho je to jen o zvyku.

Jinak na Devlopovi a Bivojovi blaboly nereaguji uz nejak, ztrata casu psat si s lharema co neumi ani cist a chapat psany text a este do toho michaji kde co dalsiho. Neumi ani postnout pravdivy clanky a ne jen to. :) Jsou to proropacky lhari a kazdy kdo napise neco dobreho pravdiveho o elektru tak je podle nich fanatik. Celou dobu tu melou neco o baterkach stale dokola i kdyz clovek pise o necem jinem. Ja nikde nerozporuji ze v budoucnu budou baterie lepsi, pisu pravdu jak to je dnes s elektroautama predevsim s Teslama jelikoz s nima mam zkusenosti a vyznam se v nich vic nez tyhle dva amateri co melou furt ze to nikam nedojede a furt nejake pohadky. Dalsi mele ze roboti z Bostinu nefunguji moc dlouho, coz tez nerozporuji a spousty dalsiho. Kdo neumi cist a chapat psany text tak je zbytecna s nim konverzace.

Opakuji tech alternativ je vice ne jen jaderne pro elektromobilitu. Jaderne neprijdou hned na to si dlouho pockame este. Takze pocitejme spis neco blizsiho realnejsiho a tak to bylo predtim mysleno ze jsou rozdelany i jine alternativy ke kterym mame blize ktere prijdou este pred jadernyma.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 30.09.2019 2:02

Chlapče, važ slova...
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2395
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 30.09.2019 2:05

Ma solarni hodinky, solarni kalulacku ... no to je gol a s timto chce na nekoho normalniho zapusobit jo? :D Ja netvrdim ani ze solary/vetrne jsou uzasne ze byse mely vsude zavest. Jsem proti aby se tim zastavovala krajina ale pisu o podminkach kde to mohu mit na dome. Jaderny si nevycucam z prstu do auta takze se bavim o soucasnosti, co bude za 100 let nam muze byt jedno, spis je zajimavejsi co prijde za nekolik/desitky let. Jezdi dal ropakem nikdo ti to nebere, tez vidim ropaky v dobrem svetle, kdyby ne tak ho uz doma nemame. Ja se nezastavam niceho fanaticky to spis ty manipulujes a lzes. Pise o aute co az se nabije na slunci na pul roku pouzivani lol ... Ukaz mi ropaka co pul roku jezdi na jednu plnou nadrz ... V predchozich prispevcich pisu o vyhodach toho elektra proti ropaku pravdive, logicky a zkusenosti taky. To se vyvratit neda. Zminuji ze to je vhodne jen pro nektre lidi v soucasne dobe a ze stale je drahe. Kdyby to me psani melo byt fanaticke oblbovani tak nenapisu nic negativniho o elektru a cela konverzace by vypadala uplne jinak. Jinak opakuji po nekolikate nikoho nenutim do elektra, pisu ze ma i nevyhody tez nejake. Ale ze se uz dnes vyplati vice (pro me urcite jelikoz na to mam a umim s nim fungovat) da se s nim lepe fungovat az neco prijde i v soucasne dobe. Ono nakonec je i lepsi ze takovy lidi elektro nemaji tim lepe pro me aspon je na nabijeckach volno. :D Gretenismus citit muzes max u sebe, kdyz neumis cist a chapat psany text, chapu pravda te boli a fakta te nezajimaji. :) Jsem proti Grete takze te asi sklamu chlapce. Kdybys cetls poradne me predchozi prispevky a zapojil mozek tak zjistis na jake strane jsem, ani na jedne. Zatim si zadny z faktu nevyvratil nicim co za celou dobu pisu takze tve prispevky maji hodnotu nulovou. Jen urazis stejne jak to delaji vitaci, slunickari apod ty tez jen urazi a nemaji argumenty nic ani nevyvraci. Ty prazdne slova mas tak ty, aspon pisu co a jak narozdil od tebe. :) Uz to nejdu resit je to ztrata casu a OT.
Naposledy upravil Alstratt dne 30.09.2019 2:23, celkově upraveno 6
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 30.09.2019 2:11

Cítím tady Greténismus... +-stejné procítění, stejný zápal a stejný přístup k věci. Milióny prázdných slov, dlouhé litanie (které stejně nikdo nečte) atd, atd...

Se zatvrzelými stoupenci jakékoliv sekty je prostě těžké pořízení...
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2395
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 30.09.2019 5:44

Nechce se mi to číst celé.
Ale např. elektra co vyjdou v příštím roce nebudou mít problém s 200km dlouhou cestou. I to nejmenší citigo má mít dojezd 250km.
A pokud někdo bydlí ve městě a vystačí si s MHD tak pro něj to nemá cenu. Stejně tak jako pro něj nemá cenu si kupovat TDI i když na sídlištích člověk skoro nic jiného nevidí.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2082
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Nicotinick » 30.09.2019 9:47

To že má Tesla relativně úspěch v Californii se dá celkem pochopit. Zajímalo by mně ale, jak je na tom Tesla ve státech jako Minnesota nebo Colorado a to hlavně v zimě.
Jak to přežije studenou sněhovou noc, jak to topí, jak to odmrazí sklo a kolik se s tím ještě dá ujet km ??
"Ten chlap mohl být naživu, kdyby měl ještě pár dnů, aby se něco naučil."
Sgt. Elias Grodin
Uživatelský avatar
Nicotinick
VIP
 
Příspěvky: 1983
Registrován: 14.03.2014 10:38

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Rafael » 30.09.2019 10:47

Trochu OT, ale k doplnění mého včerejšího příspěvku. O těch požárech nabíjecích stanic, baterií a strašení tím v TV.
Ani ty nejvýkonnější chemické výbušniny neobsahují na jednotku hmotnosti více energie než benzin...
Požár, hoření, benzínu si představit umím. I jeho hašení. A taky výbuch trhavin. Nebo jen jejích hoření, vyhoření, bez iniciace roznětkou. Ale destrukci, náhlý vývin tolika nahromaděné energie jako v bateriích e-auta ne...
Třeba příklad, možná blbý, ale přece jen. Z obyčejné automobilové Pb startovací baterie se dá udělat nouzový svar. A tankisté, údajně, ve válce byli schopni těmi svými svařit třeba poškozený pás apod.
*
To není nic proti e-autům, jen mě to tak napadlo. Jinak mám obdiv k těm lithiovým bateriím co dokáži.
Koho by to před léty napadlo, že bude něco takového možné?
*
P.S. A co třeba taková kuna v útrobách e-auta?
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod MrPorter » 30.09.2019 11:05

Pánové, koho baví jízda autem - nechte se obdarovat zážitkovou jízdou s Teslou (nebo se obdarujte sami :-) ). Já jsem teď měl dvou hodinovou jízdu (jako řidič) s Teslou P90D a to je neskutečný co do auto dokáže. Na semaforech je to katapult, klapne zelená, bum, jste o 200m dál a auta v zrcátku teprve najíždí do křižovatky. Stejně tak předjíždění na okreskách. Auto bylo na začátku nabitý naplno, ukazovalo cca 500 km dojezd, jel jsem s tím jak prase cca 120km a dojezd poklesl o cca 150km. Takže při normální jízdě pohoda.
Jsem petrolhead a tady to elektro šílenství taky moc nemusím, ale tohle mě fakt bavilo a dokázal bych si představit v tom jezdit (když bych měl infrastrukturu). PS.: Zůstávám věrný V8 ;-)
MrPorter
 
Příspěvky: 300
Registrován: 18.10.2012 12:50

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Alstratt » 30.09.2019 11:23

Zkus mrknout na tohle. Testuje to v norsku pri -36 C je to Model X ne nejnovejsi verze ale i tak stale dobra. Pro me osobne je Model X uz prilis velky a nelibi se mi moc. V US takove caste velke mrazy nebyvaji teda aspon ne kde bydlime my tak na tom jsme lepe. Na to jake jsou mrazy v norsku tak zrovna norsko je zeme kde el. auta frci docela dost. Ze jsou s tim norove spokojeny ok, ale oni hlavne nejlepsi vyhody maji kalifornani. Do kalifornie prichazi novinky jako treba nove superchargery jako prvni, nejlepsi pokryti nejnovejsima verzema superchargeru, idealni podminky atd. Takze vsude na to nahlizi jinak. Zere to baterku ale ze by ti ji vyplacalo pres noc to vubec neni to zrout pokud nezapnes naplno vyhrivani auta ale saunu v aute nechces. Takze to nema vubec veliky vliv na dojezd je to v pohode pokud to ve velkem mrazu nenechas stat dny a noci kdy to vazne muzes mit uplne vybite. Kdyz se neco takoveho stane coz takovyhc situaci jeasi minumum ale stat se mohou tak takove situace se pak resi dost jinak. Zit nekde ve vychodni evrope jako treba ukrajina apod tak na elektro mozna kaslu. Tam to pokryti tesla superchargerama je nulove, jestli tam maji nejake vlastni superchargery netusim. Tam pokud jedete daleko a nechcete se moc zdrzovat na tom miste tak nemate jinou moznost nez bud na destination chargerech nabijet casteji a nebo si pockat nejakou dobu nez vam to dobije.

V teplych podminkach dojedu doprace a zbyde mi tak 15 - 20% + - nabiti, zalezi jak s tim clovek jede. V zime kdyz je venku snih a mrzne nejakych -7 + - si zastavuju v pulce cesty kde si cucnu na nejakych 10 - 13 minut + - v te dobe si davam jidlo. Do prace prijedu tak s tim co se doporucuje 10% + - baterkou kde v praci si to necham nabit. Podotykam mam verzi Performance, coz je ta drazsi a mene vhodna pro lidi. Verze Long Range vyjde levneji a ma delsi dojezd, tu akceleraci a maximalku clovek u performance verze skoro vubec nevyuzije to jen ve vyjimecnych pripadech.

V dalsim videu se da videt jak v aute jede saunu to ma uz pusteny naplno a to uz fakt zere, ale normalni clovek si tolik netopi v aute. Je to ale fajn kdyz venku dost mrzne tak si to zapnes na chvilku nez pujdes do auta a to nemusis ani naplno a jdes do vyhrateho auta. Vyhrivani baterek samotnych moc nezere. Ono nezapominat na to ze muzete byt k autu pripojeny i na dalku cily musi byt zapnuty pocitac v aute takze to tez neco zere ale to je zanedbatelne je to nic protoze neni aktivni ze by neco delal. Nezapomenout na aktualizace, po par mesicich prichazi aktualizace co par drobnosti a neky i neco vic upravujou. Takze muzete vypnout to auto uplne takze to nezere vubec nic, ale pak se do nej nedostanete pres telefon, musite do nej a zapnout ho. Pokud ho vypnete uplne tak nemuzete pres telefon sledovat jak je na tom stav nabiti a dalsi veci, pokud vas to teda zajima. Muzete si tedy na dalku hrat s autem pres svuj telefon a tez doporucuji si auto zaheslovat. Jsou lide co si auto nezaheslovaly a ukradly ho tak pak stopovaly sve auto a chytaly zlodeje.

Ten Model X je vhodny pro velkou rodinu a kdy toho chcete vest opravdu hodne a jezdite nekam kde ty cesty/silnicej sou ve spatnem stavu tak si nastavite v aute vysku vozidla do terenu, je to SUV ale na nejaky offroad velky to vubec neni.

https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q&t=6s -36 C

https://www.youtube.com/watch?v=oeDalxm45YE sauna

Rafaeli jo s kunou nevim ale vim ze mel Rich problemy s krysama. Mas tam i ukazane jak se to da opravit. Ale ten se furt v necem hrabe, stoura do Tesly tak se ani nedivim az s tim bude mit nebo ma nejake problemy.

https://www.youtube.com/watch?v=A747mcsdmDo krysy

MrPorter jojo ono kdyz clovek tomu dava plnou sodu tak to zere fakt dost baterku no. Proto jezdim ty dalky spis v klidu a nedrtim naplno co vyjezd ze zatacky, krizovatky apod. Kde to seslapnu dost byva pri predjizdeni kdy mi kolikrat tecou nervy jak jsou lidi schopny jet pomalu kort tady u nas kde je maximalka este tak hloupe omezena. Nekdy totiz specham do prace kdyz nas volaji takze pomaly ridici mi nekdy dokazou pohnout nervama. Jinak jezdim povetsinou tez v klidu. Takze ano do prace se s tim da dost rychle dostat nebo uniknout rychle z mista ale opakuji pri takove jizde to zere docela dost no.

Do terenu jinak beru tez svuj ropak prestavenou Tundru, jelikoz zadny vyrobce elektra nenabizi zatim nic takoveho co by za to aspon stalo. Tundra ucel plni dobre. Je to 5.7L V8 upravena Tundra od upravce z Floridy.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
 
Příspěvky: 402
Registrován: 01.08.2015 15:34
Bydliště: US

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Rafael » 30.09.2019 12:17

Alstratt:
To s tou kunou byla spíš taková srandička. U takovového zdroje energie by snad měly být kabely apod. snad dostatečně zabezpečené a kryté...
(Na videa nemám data, tak na krysy kouknu někdy později).
Naposledy upravil Rafael dne 30.09.2019 12:20, celkově upraveno 1
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Rafael
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 07.12.2017 17:26
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 30.09.2019 12:18

Pokud vím, tak Tesla dělá (nebo aspoň ještě nedávno dělala) 3 verze aut za stejné peníza do různých klimatických podmínek. Pokud si koupíš Teslu v Itálii a převezeš ji do Norska, tak baterky brzo umřou. Norské verze mají větší kapacitu, vyhřívání, izolaci.
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1240
Registrován: 29.10.2013 15:56

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník