Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PeFi » 12.11.2019 21:45

MFG píše:Pojdme tedy probrat souvislosti ...

1. ad dotace
El. varianta by se mi vyplatila u najezdu zhruba 180.000km,

Jakou cenu za 1 kWh jste uvažoval ? A napadlo vás, že daňový výpadek spotřební daně z paliv bude stát někde muset dohnat, takže je poměrně jisté, že časem dojde k uvalení extra daně na elektřinu pro automobily ?

Z 30 Kč na litr paliva dělá cca 10 Kč spotřební daň.


MFG píše:2. Ekologie vyroby "paliva
Osobne si nejsem vubec jist tim, ze kompletni proces ziskani ropy a zpracovani na litr paliva na benzince je ekonomictejsi a ekologictejsi nezli to same pro jednu kwh nekde v zasuvce, ale uprimne nevim - mozna nekdo doda cisla.


Náklady na celý řetězec nejlépe vystihne nedotovaná cena očištěná o spotřební daň. Co se týče ekologie, tak hodně závisí na tom, kde se energie bere. Ekologické Německo, náš vzor, jádro nahradilo uhlím a uhlí hodlá nahradit ruským zemním plynem. V kontextu střední evropy dává smysl pouze jádro, nicméně čím dál tím víc si myslím, že další jaderné reaktory nám EU neumožní (tlak z Rakouska a Německa nejspíš neustojíme, ty další bloky Dukovan nebo Temelína už se měly dávno začít stavět. ) Účinnost celého řetězce od výroby elektřiny po pohon elektromobilu není žádná sláva. Polovinu roku potřebujete odpadní teplo na vytápění auta, které u elektromobilu nemáte, což je další rána.

MFG píše:3.Ekologie prostredi
Lokalni spaliny generovane spalovacimi motory vs centralizovana vyroba energie. Na obzoru vidim velkou obludu, ktera generuje energii - vypada to na prvni pohled hrozne, kouri se z toho apod, ale od te doby co tu je tak se po vsech vesnicich a mestech dycha o hodne lepe, protoze lidi berou energii z te obludy a prestali palit petlahve a uhli v spatne rizenych kotlech/kamnech. Nemuze to byt u te dopravy podobne? Nevim ...


Doprava už zase tolik znečištění negeneruje, zejména nejsou-li přítomny diesely. Na Manhattanu se mi dýchalo lépe, než v Praze nebo Brně a to tam mají permanentní dopravní kolaps. Takže přesunutí výfuku do elektrárny benefit bude, ale ne zásadní.

MFG píše:Asi rozumim omezene dostupnosti nekterych prvku potebnych pro tuto oblast, jsem hodne zvedav jak to bude s tou proklamovanou recyklaci. Pokud to zacne davat ekonomicky smysl, reseni se urcite najde, ale tohle neumim posoudit. Doufam ze ano, protoze koukat na obrovske plochy solaru rozpadlych v koprivach me fakt nelaka :(


Soláry jsou na pronajatých pozemcích, očekávám, že až přestane elektrárna vydělávat, tak firma zanikne. Soláry zůstanou na poli a majitel pole bude platit za jejich likvidaci, ... takže nakonec se to bude dotovat a bude to další náklad placený z daní.

MFG píše:5. Zavislost vs sobestacnost
Benzin apod. si doma zajistit neumim, elektrinu dnes uz asi ano, minimalne na 30 let rekneme. Asi to nebude v potrebnem rozsahu, ale rozhodne mi to dava sanci, vcetne toho dopravniho prostredku


Standardy jsou připraveny na to, že auto si z neceretifikované nabíječky nedobijete a certifikovaná nabíječka, bude-li vůbec ochotná nabíjet z podivného domácího zdroje energie se už postará, abyste musel odvést daně. S tou soběstačností to nevidím růžově, však jen počkejte na reakci státu na výpadek daní a uvidíte jak rychle se to zavede.

Nedělám si legraci:
https://v2g-clarity.com/knowledgebase/b ... nd-charge/

A mráz nepřijde z Kremlu, ale z Německa:
https://www.vde-verlag.de/standards/080 ... 17-10.html


MFG píše:6. Vyvoj vs Stagnace
Je fajn, ze mame zmaknutou produkci spalovacich motoru (pomerne efektivne), ale mozna je na case se naucit neco dalsiho. Soucasne masaz elektromobilitou nam treba dava sanci pripravit si technologie a knowhow pro vodik apod. Ono to totiz chvilku trva preklopit komplet vyrobni program vcetne celeho retezce dodavatelu na jine "tema"


Máme tady CNG, LPG, vodík, elektromobilita jako plošné řešení z toho dává asi nejmenší smysl, zato se do ní rve neuvěřitelné množství peněz. Elektromobilita je smysluplný doplněk pro určité typy dopravy.

Tesla Model X je dokonalou ukázkou toho, že svět se zbláznil. Když se chci chovat šetrně k přírodě, tak si fakt nebudu pořizovat SUV. Průměrná obsazenost vozidla je cca 1,1 až 1,2 pasažera, takže logickým řešením městské mobility jsou SUV na elektřinu ... Zavolejte prosím někdo Dr. Chocholouška ...

MFG píše:7. Politika
Neverim tomu, ze ta fuj hnusna unie si dela co chce a automobilky se podrizuji bez moznosti odporu. Nepamatuji si cisla, ale kazda korporace ma u EU dvora sve lobysticke teaamy (ofiko) a sypou do prosazovani sveho vlivu neskutecne energie. Delaji fakt velike obraty a sve penize si urcite chrani, takze tam spis vidim nejakou formu domluvy/dealu.




Skoro jste to trefil. Ve jménu ekologie a bezpečnosti se podařilo vytlačit neevropské výrobce z trhu. Evropské automobilky si dlouhodobě mnou ruce jak se jim to povedlo. Akorát teď tak nějak začínají zjišťovat, že to možná přehnali a že se jim možná podařilo podřezat si pod sebou větev. No co, tak pošleme evropský průmysl do krize. Wir schaffen das :head

MFG píše:Kontinent je dost propojeny, cele to ma dopady treba na tema CEPS a nasi vnitrni bezpecnost, ale to je s ropo/plynovody podobne. Musime si nabrousit drapky a nedat se (jadro, rozvodna sit)

Řízení soustavy ČEPS předá, v rámci prohloubení spolupráce v regionu, do Mnichova a bude vymalováno. To byl seriozně míněný návrh, který už byl na stole. Lisabonská smlouva = konec suverenity. Drápky jsme si nechali vytrhat, teď můžeme jen syčet a prskat.

MFG píše:8.Paranoia
Co se deje? Proc se najednou vsichni zblaznili a slapu do zavislosti na elektrine? Fakt je dost ropy? Neni Elon Musk z budoucnosti? A co na to Elvis ;)

Kolik je ropy, to nikdo neví. Ale pálit místo ropy uhlí a zemní plyn prostě není řešení. Proč asi Německo tak zuřivě tlačí na Nordstream2 ? Protože ví, že bez plynu z Ruska to nepůjde. Proč Německo není schopno udržovat přeshraniční toky energie někde poblíž toho, co bylo naplánováno ? Například v tuto chvíli k nám z Německa (částečně přes Polsko) neplánovaně přitéká 1,2 GW.
https://www.ceps.cz/cs/data#CrossborderPowerFlows

Protože papír snese všechno, ale fyziku obelhat nelze.
Dokud je elektromobilů málo, tak všechno vypadá moc hezky. Ale je to jen iluze, stejně jako původní (a od počátku naprosto nesmyslné) plány Energiewende se ukázaly být iluzí:
https://www.spiegel.de/international/ge ... 66586.html

Jak pravil někdo moudrý: "Historie nás učí, že Německo nedělá malé chyby."
PeFi
 
Příspěvky: 291
Registrován: 15.03.2014 13:01

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 13.11.2019 7:07

S tou pasáží, že spaliny od aut ve směstech nejsou problém nesouhlasím. To co jde z výfuku člověk běžně necejtí. Pocitově se ti možná někde dýchalo lépe, ale rozhodně to neznamená, že do sebe každým nadechnutím nepumpuješ xx prvků co v těle nemají co dělat.
Spalování není čisté a mimo CO2 tam vzniká spousta dalších věci, které jsou dle mého daleko horší než CO2. Obecně vůbec nechápu tu posedlost CO2 a neřešení dalších částí spalin.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Strelec45 » 13.11.2019 7:21

CO2 - to je kvůli ozonové díře ... a nejlepší z výfuku je prach, který ti plíce shromažďují a tělo to neumí vyloučit.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 926
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PeFi » 13.11.2019 11:00

dracekvo píše:S tou pasáží, že spaliny od aut ve směstech nejsou problém nesouhlasím. To co jde z výfuku člověk běžně necejtí. Pocitově se ti možná někde dýchalo lépe, ale rozhodně to neznamená, že do sebe každým nadechnutím nepumpuješ xx prvků co v těle nemají co dělat.
Spalování není čisté a mimo CO2 tam vzniká spousta dalších věci, které jsou dle mého daleko horší než CO2. Obecně vůbec nechápu tu posedlost CO2 a neřešení dalších částí spalin.


Spousta NOx ve městěch vzniká spalováním plynu. Spousta prachu pochází z polí, stavební činnosti, brzdových destiček a pneumatik. Přechodem na 100% elektromobilismus k zásadnímu zlepšení vzduchu ve městech už nedojde, radikálně se zlepší pouze vzduch v nejbližším okolí hlavních dopravních tepen.
----
Tuhle jsem zahlídl iunfomaci, že přechod na elektromobilismus by v Evropě vyžadoval získat zdroje schopné pokrýt navýšení roční spotřeby energie o 300 TWh. Pokud by jeden jaderný reaktor byl schopný ročně dodat 5 TWh, tak to bude chtít cca 60 jaderných reaktorů a k tomu adekvátně posílenou přenosovou, distribuční a nabíjecí infrastrukturu.
PeFi
 
Příspěvky: 291
Registrován: 15.03.2014 13:01

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod MFG » 13.11.2019 19:39

@PeFi zajimavy pohled na vec, jak bude chvilka urcite pohledam dalsi podklady, zatim si ponecham pro me ponekud neobvykly optimisticky nahled ... jsem fakt zadostiv co se bude dit do budoucna ;)

Edit: zapomel jsem na ty naklady ... v tomto konkretnim pripade to bylo ve vysledku 0,52CZK/km elektro verze vs 1,54/km benzin ... miniauto ... spotreba merena u obou v realnem provozu, najeto desitky tisic km... pro vypocet ceny myslim pouzit bezny tarif D26 myslim, servisni naklady na ten najezd atd. Prodejni cena tehdy jeste nebyla, tu dosazuji az ted v ramci diskuze ... ale pomerove to sedi
Uživatelský avatar
MFG
 
Příspěvky: 147
Registrován: 05.04.2015 0:41

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PeFi » 13.11.2019 21:53

K těm nákladům viz např zde:
https://www.mesec.cz/aktuality/provoz-e ... veho-auta/

Elektromobil se zatím vyplatí, když je skrytě nebo otevřeně dotovaný, a současně když se na spalovací motory uvalí daně a poplatky.

Jak je vidět, já moc optimista nejsem. Očekávám, že většina lidí v důsledku krize zchudne a mnoho problémů zmizí už jen tím, že auto si bude moci moci dovolit střední třída, která se ovšem zúží. Bohatí dále zbohatnou, většina lidí zchudne a bude jezdit v MHD, chodit pěšky nebo jezdit na kole.
PeFi
 
Příspěvky: 291
Registrován: 15.03.2014 13:01

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod golem » 13.11.2019 22:33

Ono se při těch porovnávacích výpočtech často operuje s tím, že vysokou cenu elektromobilu při vysokém kilometrovém nájezdu vyrovná nižší cena "paliva". Jenže... Z benzínu a nafty se platí poměrně vysoká spotřební daň, která jde do Státního fondu dopravní infrastruktury - tedy na údržbu a výstavbu silnic, a z této daně ještě navíc vtipně platíme DPH. Dokud je elektromobilů pár, o tolik nejde, ale pokud se jejich podíl navýší, ten propad ve výběru daní bude znát a někde to stát bude muset vzít. Spotřební daň spolu s na ni nasazenou DPH dělá 15,54 Kč na litr benzínu a 13,25 Kč na litr nafty. Při spotřebě MFG miniautíčka řekněme nějakých 5 litrů na 100 kilometrů to dělá 0,66 - 0,78 Kč na kilometr, což uváděný rozdíl elektro/ropák cca. 1 Kč na kilometr výrazně snižuje a úplně mění soutěž. Tedy pokud to nebude stylem jeden užívá a druhý platí.
Nedávno jsem četl nějakou reportáž o zkušební cestě elektromobilem do Francie a na některých dálničních rychlonabíječkách v Německu už si za 1 kWh řekli snad až 20 Kč...
golem
 
Příspěvky: 1224
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PeFi » 13.11.2019 23:42

Jen tak rychlé zamyšlení - náklady na "palivo":
Kde dělám chybu ?

Úsporný spalovací motor (5l/100 km). Vychází mi 1,50 Kč/km při 30 Kč/litr paliva. Já dlouhodobě jezdím spíš se spotřebou 8l/100 km, takže 2,5 Kč/km jsou zcela reálně dosažitelné náklady na palivo benzínového vozu v nižší střední třídě, kde řidič spotřebu neřeší a jezdí jak se mu zamane, včetně toho, že si řízení užívá.

Úsporný elektromobil 5 kWh/km. 5 Kč/km při ceně 1 kč/kWh.

(Tesla model 3 vykazuje spíš 14 kW/km, takže 5 kWh/k, je dost konzervativní odhad ve prospěch elektromobilismu a cena 1 Kč/kWh je supernízká, aneb kdo z nás to má?). Ale i tak náklady na palivo pro elektromobil jsou minimálně dvojnásobné (2,5 Kč/km vs 5 Kč/km).

Mimochodem, když si vezmu zmíněnou sazbu D26d dle ceníku E-On a budu uvažovat dobíjení pouze v nízkém tarifu, tak tam vidím 1,9 Kč / kWh (energie + distribuce).

Takž reálně to bude spíš nějak takto:
Elektromobil: 10 Kč/km (5 kWh/km)
Můj stávající spalovací motor: 2,5 Kč/km (8l/100 km)

Jak se sakra může někomu elektromobil vyplatit, pokud hodlá nabíjet za komerční cenu elektřiny ?
PeFi
 
Příspěvky: 291
Registrován: 15.03.2014 13:01

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 14.11.2019 0:00

Máš v tom děsné chyby, oprav si jednotky, spotřeby a přepočty. Ze špatných vstupních údajů dobrý výstup neuděláš.
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod golem » 14.11.2019 0:13

Spotřeba elektromobilu je trochu někde jinde, klidně pro to malé auto, kde počítáme s 5 litry zkapalněnýchh dinosaurů na 100 km, počítej do 20kWh na 100 km https://www.auto.cz/test-elektromobilu-v-realnem-provozu-jakou-maji-spotrebu-a-kolik-energie-se-ztrati-pri-nabijeni-125150, cenu v tarifu D26d při dobíjení pouze v nízkém tarifu vidím tak na 2,60 Kč/MWh https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2019/moo/web_cenik_elektrina_dobu_neurcitou_moo_20199_cezdi.pdf (myslím že v řádku 27 vtipně nezapočítávají platbu na solární megatunel).
Pokud fiktivně napočítáme elektromobilu stejnou spotřební daň jako ropáku, v "nákladech na palivo" je stále trošku levnější, ale výrazně vyšší cena auta to myslím spolehlivě pohřbí.
golem
 
Příspěvky: 1224
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PeFi » 14.11.2019 0:33

No jo, už to vidím. Ten elektromobil měl mít 5 kWh /100 km a ne 5 kWh/1 km. :head
Radši už půjdu spát. :oops:
PeFi
 
Příspěvky: 291
Registrován: 15.03.2014 13:01

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 14.11.2019 7:39

5kWh má možná tak koloběžka. Reálná spotřeba klídnou jízdou u auta obyčejné velikosti je tak 13kWh a ze zásuvky si veme po ztrátách 15-16kWh.

Pokud to někoho zajímá, tak na 8 956 Km jsem dobil 1 318 kWh. Takže tak 15kWh reálná spotřeba ze zásuvky.
Od 1.3.2019 do 1.11.2019. Dejmě tomu když by se topilo, tak přes zimu cca 18kWh/100km (nemám tepelné čerpadlo).
Je tam ještě asi tak 50kWh nabytých mimo domov na různých stojanejch, ale to už vesměs nemá vliv.
Tarif mám D26d a když si spočítám výslednou cenu co opravdu zaplatím, včetně různých eko výpalných, tak mě 100km vychází pod 40Kč.

Ano, nejspíš v budoucnu bude muset stát nějak změnit daně v automobilizmu. Proto jezdím elektromobilem za pakatel teď, než k tomu dojde.

Teď jsem byl nucen jezdit od neděle spalovákem a jsem rád, že jsem se mohl zase vrátit k elektru.
1. jízda je drahá (proti elektru), popojíždění po městě je extra drahé
2. v autě jsou vibrace
3. dloho trvá, než to začně topit
4. úplně mě ničí jak ničím spalovák nějakým popojížděním po městě

Já už vím, že elektro semnou bude napořád. A rozhodně to nedělám proto, že bych byla nějaká zelená hlava. Dělám to pro pohodlí a peněženku. Elekromobil je ve všem lepší jak spalovací auto. Teda kromě dojezdu. Další auto už chci aspoň s 50kWh baterkou. Pak už budu moci jezdit po čr absolutně bez omezení. Pokud budu chtít do chorvatska, tak si auto pučím. Vyjde to stále levněji, jak si držet auto na dinousaury.

Nic proti nikomu, ale většinou elektro silně kritizují lidi, kteří ho snad ani naživo neviděli, natož aby se v něm svezli, nebo ho zkusili alespoň týden používat.

Když si najdete moje starší příspěvky, tak jsem je taky kritizoval. Ale ve smyslu pořizovací ceny vs. dojezd. Jenže doba už se změnila a elektro je možné koupit od 150 tis, což už je částka dosažitelná pro střední třídu bez problému.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod zedik » 14.11.2019 9:12

Když už srovnáváte auta v nákladech na km tak bych do toho zahrnul i LPG a CNG ,tam to totiž zas vypadá trochu jinak
zedik
 
Příspěvky: 688
Registrován: 29.03.2016 19:41

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 14.11.2019 9:46

Oba spalováky mám na LPG a používám je pouze na delší cesty a pokud potřebuji vozík.
Přesto se mi el. auto vyplatí.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 14.11.2019 10:36

dracekvo píše:...Já už vím, že elektro semnou bude napořád...

No, to ale asi s každým. Protože když elektru kleknou baterky, nepůjde takové auto ani darovat, natož prodat... :D

A "ekologická likvidace?" Pokud by měl majitel elektra zaplatit poměrnou částku k majiteli ropáka (tj kolik stojí likvidace ropáka vs elektra) tak to by byl hned oheň na střeše (a zase další zásek do údajné ekologičnosti elekter).
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 2395
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 14.11.2019 11:24

Ve smyslu, že budu chtít mít na hlavní ježdění elektro. Né že semnou bude napořád jeden konktrétní vůz.
A baterky? Když klekne, tak se většinou jedná o pár slabších článků, které není problém vyměnit za články třeba z auta po bouračce. A než odejde baterka jako celek, tak celé auto bude stejně už komplet zastaralé po 12-15 letech. Já sem třeba došel do stavu, že do staršího auta rodinu nenaložím. Stačí se podívat jak to dopadá, když se třeba čelně potká kdysi výborný vůz Golf 3 a jakékoliv o 10 let mladší auto. Už jen koroze karoserie má vliv na pevnost.
A li-xxx se nechová jak olověná baterka v autě, že prostě jednoho dne nenastartujete. Ono to furt bude jezdit, ale dojezd se bude zmenšovat. A i ty slabé články, které už nedávají proudy potřebné pro provoz auta stále ještě dlouhou dobu můžou pracovat jako domácí úložiště solární elektrárny.
To už sem tu někde psal, že jsem měl baterky z autobusu v soláru z roku 2006 a furt měli průměrně 70% kapacity.
A pak nikdy jsem nepsal, že to dělám kvůli ekologii. Je mi to celkem buřt. Kdyby se někdo chtěl chovat ekologicky, tak si žádné auto nekoupí.
Je to furt to samé dokola. Lidi jen papouškujou co někdo povídal v hospodě a reálné zkušenosti z provozu takového auta vědomě vytěsňují.
Mě to připomíná dobu, kdy vznihlo heslo, že nafta patří do kamen. Vesnice záviděla někomu, kdo si v devadesátkách koupil západní auto s TDI.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod zedik » 14.11.2019 16:52

dracekvo píše:Oba spalováky mám na LPG a používám je pouze na delší cesty a pokud potřebuji vozík.
Přesto se mi el. auto vyplatí.

Vyplatí - jasně že budeš mít pořád o trošku levnější cenu za km oproti lpg/cng ale když započteš pořizovačku elektra a pořízení LPG tak uz je to ekonomickej nesmysl a nevyplatí se to za životnost auta..a to nemluvím o tom,že si držíš další dvě NEelektro auta,protože na delší cesty a tahání nákladu je to prostě nesmysl.
zedik
 
Příspěvky: 688
Registrován: 29.03.2016 19:41

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod MFG » 15.11.2019 0:36

Konecne chvilka se sem vratit, super diskuze! ;)

Asi nejvetsi wake up call je od @Golem .... ano, tohle mi totalne uteklo, stat tohle zacne urcite svinsky danit jakmile se zacne preklapet spotreba k elekrice ... tohle mi (jako "pravicakovi") fakt uteklo! Napada me jaky to muze mit dopad na prodej elektriny komplet ... trochu desivy scenar :-(

CNG je fajn, kolega dojizdi cca 50km/den a zrovna vcera zminoval, jak je to levne ... ma myslim Octaivii a ta cena za km byla az neskutecne nizko, v pondeli se zeptam, ale uroven te elektriky je fakt blizko co si pamatuji :-)

Co take mohu potvrdit je rozdil ve spotrebe mezi "miniautem" a rekneme treba necim jako Octavii (tekute/elekt.) ... ta mala mrcha jezdi benzin za cca 3,9-5,1l/km, dle stylu jizdy ... pokud pojedu to same Octavkou tak jsem benzin na cca 5,6-8,5l/km .. pokud pojedu naftou tak jsem posledni model 4,8-7,5l/km ... vrchni hranice je rekneme na "rozumne civilni" hranici auta, ta spodni asi neni uplne nejuspornejsi (klobouk), ale definoval bych to jako j"izda ktera ostatni neprudi" a asi dodam ze pri delsi trase vetsinou v zatackach dojizdim "zihadla" co me predjela :-)

Cele to zminuji, ze vlastne nevim, zda je elektrina vyhodnejsi pro vetsi vozy ... proste me to nezajimalo, takove auto chci zatim tankoval ze stojanu na tekuta paliva a to z mnoha duvodu
Uživatelský avatar
MFG
 
Příspěvky: 147
Registrován: 05.04.2015 0:41

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod štek » 15.11.2019 4:07

už teď začíná být vidět co nás čeká ohledně ceny nabíjené elektřiny.
Většina dobíjecích stanic je na dotace. tam je podmínka tzv udržitelnost.
jakmile tato ochranná lhůta končí většina stojanů zavadí placené nabíjení nebo rapidně zvyšuje ceny elektřiny.

Jak to bylo s naftou a s plynem bude to i s elektřinou. S rostoucí poptávkou bude stoupat i cena.
štek
 
Příspěvky: 150
Registrován: 03.01.2016 1:04

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 15.11.2019 12:55

Lithiová baterka taky umí chcípnout hned a bez varování. A při pokusu o nabíjení se jen zahřívá, potvora.

O tom že jezdíme na dinosaury, to neříkej ani děckám jako pohádku. Z dinosaurů vzniklo hnojivo, jezdíme většinou na sinice a jiné mořské příšerky.

Tak rychle, jak v těle vzniknou z jídla prdy, stejně tak rychle vzniknou "prdy" i v zemi, díky poréznosti a jeskyňkám v planetě se to proprdí do jednoho místa, kde se to pak těží. Stačí aby bahýnko se překrylo při nějakém posunu kůry či sesuvu...
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1241
Registrován: 29.10.2013 15:56

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník