Stránka 3 z 19

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 23.02.2012 14:43
od alibaba
Cele tohle vlakno je nesmysl a fantasie.....za nejake PA nikdo z vas nebude chodit do prace vse krachne a prakticky vsichni budou vyhozeni jen se sakra podivejte na Recko kde v Athenach je 70% nezamestnanost tech do 35 let ti co mohou a maji znalosti se stehuji na venkov ti ostatni umrou ve mestech a neni jim pomoci, podvyziva zabije plno lidi .......V nejakem kolapsu pokud budete dojizdet do prace tak to bude jizdni kolo a treba muj otec jako 15lety dojizdel se ucit tesarem z Hluboke u Boprovan az do Ceskych Budejovic co je neco pres 20 km a cesty byly za valky ve spatnem stavu a tak mu to trvalo asi 1,5 hodiny ,30 minut trvalo nez priletly americke bombardery od siren co houkaly a tak vzal kolo a usilovne slapal do Srubce kde vidite cele mesto jako na dlani tam sebou prastil do bramboroveho pole a pozoroval jak bomby trhaji mesto ,mel z domova narizeno az budou znit sireny musi opustit mesto a seknout sebou do bramboroveho pole.......

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 23.02.2012 14:53
od MacGyver
Nic není statické, všechno se vyvíjí. PA, pokud nastane bude mít svůj vývoj a ten může být různý. Vozítko může i nemusí mít svůj význam.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 23.02.2012 15:06
od alibaba
Tak se dnes podivejte na Recko jak se to bude vyvijet a asi za 6 mesicu az 1 rok se podivejte na celou Jizni Evropu a budete mit jasno a v tu dobu to zasahne i vas a tady o tom ani nemluvim........

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 23.02.2012 17:36
od mortinto
Proto také je název "Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně"

Zdůzazňuji to "DO VP" pak už bude elektromobil dobrý hlavně jako sada kvalitních akumulátorů na kolečkách :-D

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 24.02.2012 7:55
od Josef
...pak už bude elektromobil dobrý hlavně jako sada kvalitních akumulátorů

:yes :yes

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 26.02.2012 17:20
od Milli

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 26.02.2012 21:01
od mortinto
Vodík je úlitba pro davy.. Použili ho aby zavřeli huby těm kdož se ptali, proč byl zabit elektromobil. Nebude použitelný (vodík) dříve, než bude ropa stát asi tak 4x-5x více než dnes. To už budeme dávno všichni mrtví hlady.

Je možné, že za čas do elektromobilů namísto baterek dáme právě tento palivový článek na líh. Výroba lihu je zmáknutá a pokud bude rovnou vyrábět elektřinu namísto nehospodárného spalování ve složitém a ze svého principu málo účinném spalovacím motoru, tak budeme mít jednoduchá a spolehlivá auta. To se spoustě lidí zase nebude líbit, ale s tím holt nic nenaděláme. Článek sejvím do PDF a už ho tisknu! Díky!

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 27.02.2012 9:38
od Josef
Palivové články potřebují na povrchu elektrod vrstvu katalyzátorů ze vzácných kovů. I když je to velmi tenká vrstva, v celkovém součtu nebude zanedbatelná. Už teď s nimi úspěšně hazardujeme při výrobě katalyzátorů výfukových plynů. Při počtu aut, co jezdí po povrchu téhle planety i jejich spotřebě na povrch elektrod palivových článků (který by byl mnohem větší než u spalinových katalyzátorů), by bylo vzácných prvků zapotřebí více, než jich máme celkově na Zemi k dispozici. Je to tedy technologické řešení zase jen pro "někoho". Zbytek bude pro cenovou nedostupnost (až se ceny na burze při nedostatku dotyčné komodity vyšplhají vzhůru) chodit pěšky. Produktem palivového článku je voda a "nenáviděný" oxid uhličitý, takže to zatím vypadá, že je to horší cesta, než klasický bateriový elektromobil. V principu se mi palivový článek líbí. Ale mám obavu, že něco jiného je jeho laboratorní nebo "občasné" použití u netradičních aplikací a něco zcela jiného bude jeho masové nasazení v tak šíleném odvětví, jakým je automobilový průmysl.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 27.02.2012 19:29
od Milli
Dobrý večer Rozpaďáci,
dávkuji informace po částech, obohacuje to diskusi.

http://www.campi-shop.cz/aktuality/_zob ... ncni-cenu!!

A toto je už současná realita. Vím, cena za kilowatu je zatím velká, ale za pár let uvidíme.
Pamatuji doby, kdy dvourychlostní CD mechanika stála 30 000,- Kč a vypalovací CD 250,-.

Hezký večer

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 29.02.2012 17:25
od Winston Smith
Tedy s napětím sleduji to postupné dávkování a napínání ;) - po kliknutí na odkaz zjišťuji, že Požadovaný článek neexistuje. no napětím nedýchám :D

Jinak jsem zvědavý jak se to tu vyvine, jestli se dozvím, že mi někdo upraví auto na elektro, bude to v papírech a já nezaplatím víc než řekněme 100 litrů. Na takovou zprávu se opravdu těším - snad přijde.

Nu a do třetice - pro admina - nezasloužilo by si tohle téma přesun do Vozidla a transport? Jen skromný malý návrh....pro přehlednost Díky za postřeh přesunot MacGyver

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 29.02.2012 17:33
od Milli
Omlouvám se, ale není to moje chyba, když jsem to přidával do diskuse, link byl funkční.

Zkuste link:

http://www.campi-shop.cz/katalog/katalo ... omfort-set

případně dejte do vyhledávače "palivové články EFOY".


Hezký večer

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 29.02.2012 19:03
od klerik
Originálnílní palivo je předražené - 90kč / kWh http://www.campi-shop.cz/katalog/katalog/elektrina/elektrocentraly/efoy/produkt/efoy-palivo-pro-palivove-clanky
Kdyby jej šlo sehnat za cenu 15kč / kWh, tak by tato varianta začala být zajímavá.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 29.02.2012 19:46
od Milli

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 25.04.2012 8:44
od JimmyJazz
Doporucuji zakoupit aktualni vytisk tydeniku Respekt. Je v nem pomerne slusny clanek o elektromobilech a jasne z nej plyne to, co tu stale hlasam. Elektromobily jsou v soucasne dobe zalezitosti nadsencu, vynalezcu a hracicku. O nejake masove produkci nemuze byt ani rec.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 25.04.2012 9:28
od BOGOVIK
Tak tady budu trochu odporovat, Renault např. právě dokončil výrobu 5000 elektromobilů Kangoo Z.E. A u aut je myslím 5000 kusů docela slušná série. Když se vezme kolik prodala Tesla nebo Chevrolet pak psat, že to nezačíná být masové?

Jde spíše jak se na tyto auta dívat, motorku či skůtr si nekoupí tolik lidí jako auto, přesto mají svoje místo na trhu. Za mě třeba to 5místné Kangoo, kdyby bylo za cenu 350k kč(ve francii v přepočtu po dotaci), pak bych to doho šel okamžitě. Na dovolenou letám,a na to co jezdím okolo bydliště či do práce dojezd 160km mi stačí.

Bych pozměnil konstatování "pro nadšence" na "pro menšinového zákazníka", tj. pro tak 10-20procent trhu max. Ale už né pro nadšence. Je ale pravdou, že dnes jsou ceny těchto aut takové, že to dávat do vlákna co má v nadpisu "levně do práce" chce hodně optimismu :)

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 25.04.2012 9:53
od MacGyver
I kdyby byly vyřešeny všechny technické problémy, tak provoz elektromobilu levný či levnější nebude. Vzroste poptávka po el. energii, takže vzroste i její cena. O servisu ani nemluvím. Elektromobily mají význam pouze jako náhrada za uhlíková paliva. Cenu provozu stejně nakonec urči trh.

To Bogovik: Tvůj způsob uvažování je jistě zajímavý pro určité lidi, nicméně není použitelný pro většinu. Já například vnímám auto zcela odlišným způsobem než ty. Například tebou používaná varianta CNG, která mi byla zpočátku sympatická, je pro moje praktické použití po zvážení všech aspektů zcela nevhodná.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 25.04.2012 10:18
od BOGOVIK
Souhlasím, pro každého je vhodné něco jiného. Za mě to vidím, že se trh rozděluje na víc segmentů. Do 90let byl pouze benzin nebo nafta. Teď benzin, nafta (plus všelijaké jejich "zelené náhrady"), LPG, CNG, elektrika, palivové články(spíše japonsko možná USA) atd. Tak jako pro každého není skůtr, pro každého není CNG nebo el. pohon.

Mě se jako přechodná budoucnost(než budou použitelné baterky, tj. za 20-50let?) zdá systém Chevrolet Volt, tj. baterky na 80km a pak se zapne spalovák(co funguje jako generátor el. energie - pomaluběžný a tedy méně poruchový) a bude jedno jestli je to CNG, LPG, benzin či nafta. Pak si přijde každý na svoje, do práce budeme jezdit na baterku a na delší trasu se pojede na benzin...

Jenom se mi zdá napsat el. pohon jen pro hračičky, a není seriová výroba mimo. Není to hlavní proud, ale už je to pro některé části trhu alternativa. A hlavně už je to i seriová výroba(příslib poklesu cen do budoucna).


Edit:

P.S. přístup co k tomu má třeba Mortinto je i pro mě hodně slabě řečeno pro "nadšence".

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 25.04.2012 14:03
od JimmyJazz
5000 e-aut je ve srovnani s cisly bezne prudkce opravdu povestna kapka v mori.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 26.04.2012 9:04
od BOGOVIK
Ted se zachovam trochu jako RP. 5k kapka v mori? Kdyz vemu cely trh aut ano, ale kdyz vezmu pouze jeden typ pak klidne muzu rici, ze je to hodne.
Př. skoda-octavia tour, od roku 2004-2012 dle skody auto vyrobily cca 35k kusu, u prave jednoho typu. Renaul od zacatku vyroby (mene nez rok) vyrobil 5k kusu. Asi mam spatny nahled na ekonomiku vyroby, ale se mi to zda uspesnejsi model jak benzin+nafta octavia-tour dohromady, a to skoda prohlasila, ze to je uspesny model...

Ja bych se na to dival vyuzitelnost v oblasti-cena_porizeni-navratnost. Př. CNG pro Brno skoro nepouzitelne(1 stanice), pro Prahu kde jsou stanice po cele Praze rovnomerne + i okoli je docela slusne pokryto(sever urcite) je koupit ne CNG auto(cena auto o cca 50-60k vice) ekonomicky receno "podivne".

Stejne se divat i na el. auto, pokud by firma denne najezdila +-100km(kdyz nalita denne 200 a vice je toto nepouzitelne) a porizeni by bylo oproti benzinu dejme tomu o 100k drazsi je opet stejne podivne "ekonomicke" rozhodnuti koupit benzin...

Takze za me, co poridit je dnes vic nez pred 20 lety na pohledu vyuzitelnosti vramci uzivatele. Co se tyka kapky v mori u el. aut, za me na pr. octavie se mi to zda demagogicke.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

PříspěvekNapsal: 26.04.2012 9:37
od MacGyver
Když už chceme porovnávat, tak bychom měli porovnávat absolutní čísla a to od data, kdy se na trhu prvně objevila auta na elektrický pohon dostupná pro širokou veřejnost. Od tohoto data lze snadno porovnat celosvětovou produkci elektromobilů vůči automobilům na fosilní paliva stejné kategorie. Křivka nástupu elektriky nebude nikterak strmá a vůdči uhlíkové křivce bude zanedbatelná.

Každému tedy musí být jasné, že sériová produkce elektromobilů je opravdu v plenkách a na svoji příležitost a zářivou budoucnost teprve čeká.