Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod alibaba » 26.04.2012 9:50

Nesmysl ,kde se ty auta budou nabijet a nabiti trva nekolik hodin a odkud elekrika jde ????? Jak daleko dojede auto na jedno nabiti tedy, jak daleko vydrzi baterie ,nez se musi znova nabit a cekat asi 6 hodin ???? 50 -60 km ????ja na plnou nadrz ujedu asi 600 km !!!! Co kdyz budeme muset pouzivat klimatizaci ,to ujedeme jeste mene co???? USA ma ropu na dalsich 500 let, kdyz ji budeme spotrebovavat jako dnes ??? Tyhle kraviny dnes vyrvava komunista Obama !!
alibaba
 
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod BOGOVIK » 26.04.2012 10:28

Dam ti dva priklady z realneho provozu

Priklad1: pizerka u nas:
Ale to je prave na potrebach uzivatele, pr. u nas pizerka, kdyz sme se bavili kolik tak max. najezdi za den pri rozvozu. Dle jeho slov se mu nestalo vic jak 90km(+-nalita 55km). Kdyz auto nabijes za 6hodin a dojezd bude mit 160papirove, tedy realne cca 120km. Pro tento realny priklad podnikatele, bude mit pro neho papirova vyhoda 600km na plnou nadrz cenu? Bude pro neho problem pres noc nabijet 6hodin? Kilometr ho bude stat cca 1kc/km, benzin 2,5kc/km na palivu. U fiktivniho mesice 29 dnu a najezdu prumerne dejme tomu 55km za rok je to 25k kč.

Priklad2: ja a me skutecne poptreby za 2 roky:
denne najezdim +-60km, pak rocne bych ja usetril oproti benzinu 22,6k. Pri poorizeni auta 1mega nesmysl kupovat elektromobil. Pri cene 350k, je zase nesmysl poridit benzinak. Abychom vzali v potaz co ja vidim a nevidi treba Brnak ci Prazak, ale vesnican ano. Dojizdeni hromadnou(bus+MHD) pro me je otazka denne 90kc, kdyz jezdim na CNG(jako vesnican stejne auto potrebuju, takze blbost pro me zapocitat porizeni auta) tak me to stoji 76kč, když bych jezdil na el. tak jsem na 55kč..

Takze pri realite za co lze poridit auto ve francii, u techto dvou prikladu je ekonomicky nesmysl koupit si benzinak ci naftak. Nekomentuju povinne ruceni ci servis(tam je na realnem provozu dokazano, ze stoji cca 70procent mene u elektromobilu).

Ja se nedohaduji o tom, ze pro uzemi CR je ekonomicky nesmysl koupit elektromobil(si to myslim take), pro uzemi francie ci londyna je to, ale jinak. Tam je ekonomicky nesmysl jezdit pro cast firem benzinakem.

Stejne tak beru i CNG, v Brne ekonomicky nesmysl(problem tankovani), v Praze ekonomicky nesmysl je nemit CNG. Realita, je ze 99procent firem v Praze ti nakoupi naftak...

Ja se tedy nedohaduji o tom, "tak a ted vsichni koupime elektromobil" (je to nesmysl a je mi to zde komentari neprimo podsouvano, coz se mi taky nelibi), ja rikam, pro nekoho muze byt elektromobil vyhodnejsi(bohzuel CR tam nepatri), tak jako dnes uz CNG-LPG(volba je), tak nekdo ma predem jasne podminkama nafta-benzin. Na druhou stranu me vadi, kdyz nekdo pise elektromobil neni seriovka(cisla skoda vs renault ukazuje opak) nebo styl 600km na plnou nadrz a ja to potrebuji tedy potrebuje kazdy.

Edit:
To alibaba odkud je elektrika? Treba z atomove, kde si palivo muzem c CR natezit nezli platit Saudum ci rusum za ropu...
BOGOVIK
Rozpadlík & Sponzor serveru
 
Příspěvky: 507
Registrován: 12.11.2011 15:09
Bydliště: JMK

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Kedarus » 21.06.2012 23:56

Tak teda nevim.Pripada mi to ze jsem vstoupil na stranky nejake militantni odnoze Greenpeacece.
To preci nemuzete myslet vazne.To bych jako mel mel po PA valcit o lozisko Cinovec-jih a zpracovavat lithium?
A co takhle vysadek nejake PA vesnice na Marsu?Nove teriotira jsou fajn ne?
Nezlobte se ale cely topic je o nicem.I pokud vynecham nas elemetarni zajem o PA tak jsou diskuze na tema elektromobil a vodik uplne k nicemu.
Elektromobil pada na soucasnych moznostech akumulatoru. Zvlaste jeho zivotnosti.Skusim to zpetne dohledat ale kazdopadne to co usetite na provozu se Vam vice nez 100 procentech promitne v cenach novych akumulatotoru po 4 5 letech.
Vodik taky out.Znovu skusim dohledat ale vysledek byl kolik enrgie se vejde do zelezniciho vagonu.Oproti benzinu brutalni nepomer.Extremne drahe a fyzicky tezke uchovani vodiku(drtivou vetsinu vahy vagonu byla schranka na vodik) oproti pomerne tenkostenne prepravky na benzin.Nehlede ze to dnes ani nejde koupit.
http://www.hybrid.cz/testy/auto-na-vodi ... cx-clarity
Zvlaste posledni odtavec je opravdu dulezity.
Takze,pokud chcete byt nezavisli po PA i bez PA mate jen 2 moznosti.
U kazde je podminka farma.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16110
Trosku extrem ale da se.
Druha moznost.
http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
s kombinaci s timto
http://www.youtube.com/watch?v=LIVFEP2A3yE
Kazdopadne bych ocenil kdyby jste mi mohli dat link na muj sen.Diesel,bez jakekoli elektriky schopny se nahodit i klikou,kompresni pomer min.14:1.,100KW.Dik
Kedarus
 
Příspěvky: 133
Registrován: 15.06.2012 19:34

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod BOGOVIK » 22.06.2012 7:05

To kedarus:

ad cast: "Tak teda nevim.Pripada mi to ze jsem vstoupil na stranky nejake militantni odn...Nove teriotira jsou fajn ne"Cetl jsi nadpis vlakna nebo mas zajem vyvolavat flama?

Ad cast. Elektromobil.
Kdyz koupis ojete 4-5let stare elektromobil z nemecka co ma dojezd 100-150km. Tak plne splnuje pozadavky nadpisu vlakna do prace levne a snadno. Pro firmu to asi neni, na dovolenou taky ne, ale kolik z nas dojizdi denne do prace vic 50km tam a 50 zpet? Takze pro nekoho kdo na dovolenou leti ci jede busem to muze byt alternativa uz dnes. A je na uvazeni kazdeho jednotlivce co mu vyhovuje.

Ad cast. Jake auto PA.
To resi treba Fabik v jinem vlaknu(ma pozadavek priamrne evakuacni auto), takze opet, toto vlakno je o necem jinem nez co si stezujes...

Ad cast: "Vodik taky out..."
Tady tvrde nesouhlasim. Jenom proto, ze novinari o necem nepisi, neznamena ze to nejde. Otazka je proc skladovat vodik(tj. proc skladovat ropu, kdyz muzes skaldovat roky naftu, ci LPG). Muzes vyrobit zemni plyn(metan) a snim ma lidsvo slusne zkusenosti (RWE Gas Storage ma zasoby slusne a nema problem to skladovat). A CNG vozidel jezdi slusna radka... http://www.hybrid.cz/audi-rozjizdi-vyro ... niho-plynu. Bych osobne nebyl tak strikni pri odsuzovani jakekoliv technologie...


K posledni casti jake motory v PA dobe splnuje vlakno motor a drevoplyn. Pokud mas namet na dalsi mozne paliva nic nebrani zalozit vlakno a nazvat ho dle tematu...

Takze prvne cist nadpis a pak kritizovat obsah vlakna
BOGOVIK
Rozpadlík & Sponzor serveru
 
Příspěvky: 507
Registrován: 12.11.2011 15:09
Bydliště: JMK

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod alibaba » 22.06.2012 8:20

Cele tohle vlakno je blbost vymyslena lidmi co jeste maji dost ......a tak nevi co roupama delat.....V Recku je v Athenach 70 % nezamestnanost a ti co jeste maji praci nebyli kolikrat 4 mesice placeni a stale doufaji ,ze jednou dostanou zaplaceno a to se take deje v Californii .....a co udela spravny rozpadlik v teto situaci no v Athenach veme pingl a zde o mori a doufa ,ze chytne nejakou tu rybu k snedku ,prakticky ta sama situace jako kdyz jsem budlel v Bostonu ,ale ja jsem mel plno prace k Atlantiku bylo asi 20 minut chuze a po odlivu na pobrezi zustavalo plno ryb stale se trepajici na suchu ......
alibaba
 
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Sehr » 22.06.2012 12:41

alibaba píše:V Recku je v Athenach 70 % nezamestnanost a ti co jeste maji praci nebyli kolikrat 4 mesice placeni a stale doufaji ,ze jednou dostanou zaplaceno a to se take deje v Californii .....

Jsme v CR. :lol:
Uživatelský avatar
Sehr
 
Příspěvky: 265
Registrován: 11.01.2012 21:04
Bydliště: Praha/Kolin

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Kedarus » 23.06.2012 0:15

2:BOGOVIK.Ahoj.Urcite nechci vyvvolavat flame nebo nekoho urazet takze se timto omlouvam.Evidentne je muj sarkasmus na Vas prilis.
K tematu.Nemam nic proti elektromobilum.Fajn technologie.Tady je to polopate,i kdyz je tu citit prilisny optimismus.
http://dspace.upce.cz/bitstream/10195/3 ... N_2011.pdf
Proti vodiku uz nemam vubec nic.Treba tady.http://www.hydrogenics.com/.
Jenom jsem jaksi nenasel jedine auto s vodikovym pohonem na trhu.I ta Honda CFX Clarity jde jenom pronajmout.Neprodaji ji a pritom to neni zadna novinka.
kazdopadne tyhle High-tech hracky pujdou do kytek prvni.A to pomijim stav ze i bez PA Vam to stat zdani ihned jakmile se to rozsiri.Takze zadna nezavislost.
Takze bych tu opravdu radsi uvital diskuzi na tema motor na rostliny olej,prestavba atd.
Nebo i parni stroj napojeny na generator,kotel na drevoplyn vyrabejici elektrinu,wankel a podobne.
Nebo treba Mauser 88 az nam ty nase hracky vezmou.
Taky bych ocenil Vase zkusenosti se spehovanim googlu.
Proste zpet do roku 1900
PS.Mate nekdo zkusenosti s EU zbrojnim prukazem?
Kedarus
 
Příspěvky: 133
Registrován: 15.06.2012 19:34

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod MRAK » 23.06.2012 21:32

Úplně přesně nevidím vztah mezi tématem:
Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
a Mauserem, a googlem a EU zbrojákem .....
ani pokud připočítám tunu tvého obdivuhodného a jedinečného sarkasmu .....
Uživatelský avatar
MRAK
Moderátor
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod MRAK » 25.06.2012 19:24

OK, v pohodě.
To je prima postoj.

Mě nejde primárně o to, někoho zbytečně prudit a buzerovat, ale spíš mám zájem na tom, nemíchat témata pátý přes devátý, protože když pak někdo potřebuje informaci například o tom EU zbrojáku, těžko jí bude hledat ve vlákně o elektromobilu.

Nechám to tu na vysvětlenou a v týdnu to nějak srozumitelně promáznu ;)

Díky za vstřícný přístup.
Uživatelský avatar
MRAK
Moderátor
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod joseff » 26.06.2012 19:39

Pokud bude v PA době vůbec auto k sehnání, jedno jestli na benzín, nebo na solární energii, bude problém akumulátor.
Dnes jsou již nové technologie výkonných akumulátorů, ale v PA době dubeme rádi za 40 let starý akumulátor a
trochu kyseliny.
Přitom i levný akumulátor vydrží hodně dlouho fungovat.
Jedinou podmínkou je správný poměr kyseliny a vody a potom nutnost tyto dvě látky promíchat.

U všech akumulátorů je problém, že ve spodní části je větší koncentrace kyseliny, než v horní části, tím je horší
kapacita a mnohem rychleji se ničí články.

Tento problém vyřešila jedna německá firma, která do jimi vyráběných akumulátorů vkládají plastové stěny,
podel kterých protéká kyselina ze spoda nahoru a tím se to promíchává.
Toto funguje pouze za jízdy/pohybu, kdy se využívá zrychlení, brždění a zatáčení.
- běžný akumulátor se takto upravit bohužel nedá, musí se to koupit jedině od nich

http://www.mdr.de/einfach-genial/artikel122728.html
joseff
 
Příspěvky: 63
Registrován: 08.04.2012 19:04

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Josef » 27.06.2012 9:02

A proto staré příručky doporučovaly jednou za čas normální olověný akumulátor s tekutým elektrolytem nabíjet (v autě bez demontáže nebo akumulátor stacionární) a pak po dosažení nabití ještě nechat asi půl hodiny přebíjet, aby se "varem" (zvýšeným plynováním) elektrolyt řádně zamíchal a zhomogenizoval. Problém je, že takhle úmyslně přebíjet akumulátor umí jen zcela obyčejná "neinteligentní" (dříve běžná) nabíječka bez řídící elektroniky a bez automatického vypínání po dosažení nabitého stavu. S automatickou nabíječkou se vám to nikdy nepodaří. Takže buď si postavíte něco home-made - větší trafo 230V/24V, dioda 10A na chladiči, halogenová autožárovka (jednocestné usměrnění je v tomto případě záměr)...

jednoducha-neregulovana-nabijecka.gif
jednoducha-neregulovana-nabijecka.gif (3.27 KiB) Zobrazeno 15973 krát

...nebo si koupíte nějakou lacinou supermarketovku s rozptylovým trafem. U kupované nabíječky její požadovanou "neinteligentnost" (a tím i schopnost přebíjet), poznáte podle poznámky v návodu: "Nabíječka se nesmí používat na gelové baterie." Např. něco takového: http://www.nabijecka-autobaterii.cz/nabijecka-autobaterii-einhell-12v5a-p-1.html?zenid=91274750c13ce00379a13b4dd30670a0.
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
 
Příspěvky: 1693
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod spynfo » 31.07.2012 20:19

Milli píše:Vážení rozpaďáci,
trošku tomuto tématu rozumím. Elektromobil je skvělá myšlenka. Tramvaje, trolejbusy, elektrické lokomotivy, to je současná praxe. Bohužel u automobilu je problém v zásobování elektrickou energií. Celá řada automobilek se snažila funkční elektromobil vyrobit, včetně renomovaných firem jako Siemens nebo VW.
Dokážeme vyrábět lehké elektromotory s výkonem desítek kW. Dokážeme vyrábět lehounké karoserie, ale neumíme vyrobit levný akumulátor s kapacitou 30kW a životností alespoň pět let. 30 kW proto, že tolik se dá získat z jednofázové zásuvky 16A za deset hodin v garáži.

Jako decko jsem se divil, proc osobni auta nejezdi na troleje, a stryc mi musel vysvetlovat, ze ta sit z plotu nahore je neprakticka, ze to nekdo muze zachytit destnikem, ze je to mozne jen na autodromu, ze troleje jsou nanic pro osobaky, ze autovlaky jsou nanic do mesta - uz tehda jsem chtel spojovat auta k sobe :-) vzdyt nase auto ma kouli na privesny vozik :-). No a dneska nam zacina doba, chvalabohu, kdyz zacinaji vyvijet kamionove autovlaky (kvuli odporu vzduchu) a do mesta troleje alespon pro kamiony.
Jo, a jako budoucnost pro auta vidim spis "spalovani" soli a regulovaneho namaceni sodiku do vody za vzniku vodiku.
spynfo
 
Příspěvky: 25
Registrován: 12.07.2011 11:23

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod teslabike » 06.11.2013 20:24

Zdravím elektrifikoval som svoj elektrobicykel a jazdím do ním do práce... zatial chválim tu je moj denník jazd
http://fuckerbike.sk/

Návod pre tých čo majú záujem: http://fuckerbike.sk/

elektrifikácia ma vyšla cca 600 eur ,zatal som spokojný .. keby bol zaujem o špecifické info rad pomožem


Jako komerční spam jsem to nevyhodnotil, a proto zatím nebudu mazat ani banovat. Nicméně první příspěvek a hned odkaz na svůj blog .... to je bez konzultace s nějakým adminem dost napováženou. Příště jinak, ano? (Mrak)

Edit: je to spam. Fab
teslabike
 
Příspěvky: 1
Registrován: 05.11.2013 13:34

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod GORAZD » 31.01.2014 1:47

Momentalne su dost pecky v usa Tesla motors.prejde na nabitie 500 km ,odpich brutal vybavicka setko krasne len ta cena
roadster vypliaskal aj slabsie poršátka čo sa akceleracie týka,rychlonabijacky to zvladaju dobit za hodinu,.super vec len dost nedostupna cakacia listina na roky a masivna cena,sa cudujem ze im vobec povolili masovu vyrobu,zapredanym vladam z toho stiska riť aby nahodou ludia neprestali kupovat naftu :cry: ,,co uz mega dane - dve tretiny ceny pohonych hmot.

Obrázek

roadster : Obrázek

dokumenty : http://www.mojevideo.sk/video/18b7b/kto ... nt%29.html
V 70 Rokoch v československu vznikol projekt EMa elektromobil žiaľ bol zašlapaný aspon dokument prežil
http://www.youtube.com/watch?v=jEwGqNASRec
druhá časť : http://www.youtube.com/watch?v=uJ6XhvcU_Q4
Uživatelský avatar
GORAZD
 
Příspěvky: 51
Registrován: 23.01.2014 14:59
Bydliště: Slovensko , Martin

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PooM » 28.08.2015 9:31

Příjemný den všem,
fascinuje mě snaha vymýšlet vymyšlené...technologie elektrické trakce je dost dobře zmáknutá a vyzkoušená na vysokozdvižných vozících - tam je váha baterie žádoucí (slouží jako protizávaží nákladu)...ale tvrdit, že pohon řeší jen "motor a nějaký dráty k němu" je asi stejný nesmysl, jako tvrdit, že není problém přestavět vznětový motor na dřevoplyn nebo zemní plyn...stejnosměrný elektromotor údržbu potřebuje - uhlíky! Střídavý může být vodotěsný, prachotěsný, ale potřebuje střídače...hodně složitou elektronickou součástku (prostě něco, co ze stejnosměrného proudu udělá střídavý). Aby to všechno fungovalo, rozjíždělo se plynule, potřebuje výkonový modul, další složitá el. část, v případě elektromotorů v kolech - jak vyřešíte zatáčení (diferenciál)? Opět další složitou el. součástkou... samozřejmě, dřív to všechno bylo řešily stykače a odpory - šlo to, ale jak? Ztráty na odporech = nižší výdrž baterie, pouze 2 stupně výkonu, rozhodně ne plynulý chod, uřídit takhle něco, co se pohybuje 20km/h šlo, ale něco, co jede třeba 60?...mimochodem, výdrž olověného TRAKČNÍHO akumulátoru je 1000 nabití (z prázdné do plné, pochopitelně se z toho dá dostat víc, ale jen pokud je možnost akumulátor nabít/vyměnit při vybití na max. 30% - to se vám cestou z práce těžko povede, po nabití je třeba doplnit baterii destilovanou vodou, udržovat ji v čistotě kvůli izolačnímu stavu...) o cenách "lepších" Li-On a pod. baterií nemluvě (ty údržbu nepotřebují). Vyzkoušejte si to na mobilu - kolik taková baterie snese nabíjecích cyklů, než zaznamenáte pokles výkonu? Troufnu si tvrdit, že pokročilý elektromobil (hlavně jeho "mozek" nebo spíš "mozky") je v podmínkách běžné dílny se základními znalostmi elektrotechniky neopravitelný. Kdo někdy viděl výbuch baterie třeba jen z mobilu bude raději sedět na nádrži s benzínem než....
Elektromobil = budoucnost, o tom žádná. Ale do situace s omezenými zdroji/technologiemi zatím zcela nevhodná....
PooM
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.03.2015 14:59

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Gervais » 28.08.2015 10:00

edit:
Poom napsal jenom jeden příspěvek, tak mažu co jsem mu odepsal, nemá to cenu, sám příspěvek ukazuje co je to zač.
Gervais
 
Příspěvky: 167
Registrován: 03.02.2014 20:07

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PooM » 28.08.2015 12:26

Gervais: Klidně do mě, myslím, že kritiku snesu, netřeba mě šetřit jen proto, že se jedná o můj první příspěvek - co konkrétně z toho, co jsem napsal není pravda/je nesmysl? Pokud myslíte, že rozdíl mezi pohonem vzv (vysokozdvižný vozík) a auta je natolik rozdílný že spolu naprosto nesouvisí, zkuste si najít video "motokáry" postavené z komponentů moderního vzv. Motokára je auta už blíž, než vzv, ne? Nebo brička přestavěná na el. pohon rovněž z komponentů vzv (to je takový nesmysl pro propagační účely). Nebo letištní tahač - rovněž z kompomentů el. vzv (řízení, náprava + "mozek").

Kvality a výhody elektromotorů nezpochybňuju, ale o těch už zaznělo tolik, že mi přišlo zbytečné je znovu zdůrazňovat.

Chtěl jsem upozornit na komplikace při vývoji a stavbě vlastního elektromobilu.

Jedno kolo s integrovaným elektromotorem - jak jinak než z vzv - se mi válí v dílně. Nevěříte?
Stačí ho vzít a zastavět do rámu. Motor co v tom je by měl utáhnout 500kg po rovině...na poslední fotce vidíte nejjednodušší řídící jednotku (zakrytou) která se stará jen o otáčky toho kola (samozřejmě to jde nahradit stykači a odpory, zmínil jsem výše) - o nic jiného (motor je stejnosměrný, takže proud z baterie není třeba upravovat), řízené je to ručně - otáčí se ojí (jako paleťák), na které je jen tohle jedno hnací kolo - není tedy třeba řešit rozdílné rychlosti dvou hnacích kol na jedné nápravě v zatáčce.
Přílohy
IMG0011A.jpg
IMG0011A.jpg (11.32 KiB) Zobrazeno 10985 krát
IMG0012A.jpg
IMG0012A.jpg (9.46 KiB) Zobrazeno 10985 krát
IMG0013A.jpg
IMG0013A.jpg (9.96 KiB) Zobrazeno 10985 krát
IMG0015A.jpg
IMG0015A.jpg (9.88 KiB) Zobrazeno 10985 krát
PooM
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.03.2015 14:59

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 28.08.2015 18:37

PooM: Mas tam drobnou chybku, pokud mas na kazdem kole samostatny elektromotor tak nepotrebujes diferencial. Ten potrebujes jen tehdy, pokud z jednoho zdroje pohanis dve kola.
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PooM » 28.08.2015 21:28

Jasp: Obávám se, že úplně nerozumím (přesto věřím, že nejsme ve při) - kam až moje chabé znalosti el. pohonu sahají (a přiznávám, že vycházím z toho, co znám a možná existuje jiný způsob nebo jsem se nevhodně vyjádřil, pokusím se to tedy doplnit): pokud mám dva el. motory v kolech na jedné nápravě (napravo i nalevo jeden) pokud je napájím z jedné baterie budou mít oba stejné otáčky - jízda po rovině (vycházím z toho, že je baterie dost nabitá a "tvrdá", že drží kapacitu a je schopná oba motory dostatečně nakrmit). V zatáčce je třeba jeden ve výkonu omezit (pokud se to nestane je to stejné jako jízda v běžném autě s uzavřeným diferenciálem - něco takového nezatočí, nebo zatočí dost těžko a nepřiměřeně to namáhá některé součásti - třeba koncové převody) - musíme motoru na vnitřní straně snížit otáčky. Systémy mě známé to řeší buďto potenciometrem snímajícím úhel natočení nápravy, údaj z něho je odesílán do počítače, který následně omezí otáčky motoru pomocí výkonového modulu (v závislosti na úhlu natočení kol řídící nápravy...). Je to plynulé, pokud vše funguje jak má, perfektní - řidič to ani nezaznamená (ale je třeba počítač (řídící jednotka)- zjednodušeně dost citlivá a složitá a velmi obtížně opravitelná součástka). Dříve se používalo několik stupňů regulace - řekněme po 1/4 natočení kola. Pak to probíhalo tak, že natočení řídící nápravy 0-1/4 - neděje se nic. 1/4-1/2 díky natočení kol spíná první koncový spínač a omezí proud příslušného motoru pomocí odporu (který vlastně jen "zbytečně" topí) omezí výkon daného motoru. 1/2-3/4 - další koncový spínač, větší odpor, víc zbytečného tepla, opět o něco nižší otáčky vnitřního kola - tento způsob zbytečně zatěžuje baterii i vozidlo samo...pokud bude mít každé kolo vlastní zdroj (teď pomíjím to, že oba zdroje budou muset být teoreticky v úplně stejném stavu stejně jako všechny vodiče a motory, ložiska v nich - po 100h provozu nereálné a pokud se to bude lišit, bude se to hádat - jedno z kol bude mít řekněme "na plný plyn" 10 otáček za minutu, druhé vinou horší baterie jen 9...motory se budou hádat, ten pomalejší bude brzdit ten rychlejší, bude se to přehřívat a celkově to bude namáhat nápravu i rám vozítka) co se změní? Pořád bude třeba regulovat výkon motoru na vnitřní straně zatáčky, nebo jsem něco dost fatálně zanedbal? Vážně jste mě dost zviklal...mám na mysli elektronický diferenciál, nikoli mechanický (jako by to bylo v případě nahrazení klasického spalovacího motoru el. motorem při zachování všech ostatních (spojka, převodovka...) částí automobilu). Kolo na vnitřní straně zatáčky musí zpomalit a někdo/něco mu musí dát vědět, že to tak má udělat...
PooM
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.03.2015 14:59

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod herman » 28.08.2015 21:42

Nechci se do toho moc motat, ale vůbec nerozumím smyslu tohoto vlákna. Nějak nechápu, jak chcete v případě jakéhokoliv kolapsu, kdy se zde řeší jak napájet jednoduché elektrické čerpadlo, napájet baterie elektromobilu? To mi opravdu příjde jednoduší nalít do dýzlu řepkový olej, či do benzíňáku špiritus.
Až v pekle nebude volného místa, pak mrtví budou bloudit po zemi.
Uživatelský avatar
herman
Sponzor serveru
 
Příspěvky: 1882
Registrován: 26.12.2013 17:51
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků