Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PooM » 28.08.2015 22:04

Vážně mi nejde o to pohanět elektromobil - nebýt váhy a životnosti baterií, doby nabíjení...bylo by to super. Snažím se jen upozornit na další úskalí spojené s vlastním elektromobilem - krom baterií. Už jsem to psal: naše budoucnost je v elektromobilech, výkon a zrychlení, které poskytuje elektromotor integrovaný v kole je famózní, současnými technologiemi zvládnutelné plynulé řízení, ale do podmínek, kdy nemáte čím nahradit výkonový modul (nebo daný kondenzátor, nebo procesor v jednotce) podle mých zkušeností na delší dobu v provozu neudržitelné. Pokud tedy nebudu plánovat něco, jako byl starý bulhar: https://geolocation.ws/v/W/File%3APraha ... k.jpg/-/en
PooM
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.03.2015 14:59

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 29.08.2015 0:17

Mladej je úplně vedle, jenom to tady plevelí <|>ovinama. Na pohony se používají trakční motory, které jsou sériové a ty se balancují už z principu při jakémkoli spřažení, ať už přímém, nebo přes kola a nevadí jim že se otáčí jedno rychlejc a druhé pomalejc, prostě se to vyrovná už z principu funkce těch motorů.
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1240
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod sigmark » 29.08.2015 9:35

POOM: pokracuj opatrne. Nemusim ani byt elektrotechnik abych videl ze meles misty pekne kraviny.
Uživatelský avatar
sigmark
VIP
 
Příspěvky: 3349
Registrován: 14.08.2012 19:43

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod PooM » 29.08.2015 10:56

Karamba, nebo ty motory prostě zapojím do série a tím odpadají všechny ty složitosti, který popisuju - děkuju všem za připomenutí. Příště kdyby to šlo napište mi to rovnou polopatě (jako Bacil). Systém, který popisuju je učitě líp popsaný zde: https://dk.upce.cz/bitstream/handle/101 ... sAllowed=y zajímavé to začne být od strany 39. Takový systém má jedinou výhodu - umožňuje něco jako uzávěrku diferenciálu (plný proud na obě kola při přímém natočení kol, nebo "stisknutí knoflíku") ale je vyvážen takovou složitostí, že...vážně si teď připadám jako blb.
PooM
 
Příspěvky: 21
Registrován: 26.03.2015 14:59

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bacil » 29.08.2015 15:29

ACH JO! Sériový motor neznamená, že se víc motorů zapojí do série, ale znamená to jak má zapojené budící vinutí.
Společnost již vykazuje všechny prvky fašismu včetné hledání názorových odpůrců a jejich eliminace.
bacil
 
Příspěvky: 1240
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Fabulous » 29.08.2015 16:36

Ono to jde asi udělat složitě a asi i veledokonale (poom), anebo jednoduše, byť s možným funkčním omezením (bacil). Kteroupak cestu si asi v PA vyberou rozpadlíci?
EU delenda est! - Ostatně soudím, že EU musí býti zničena.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
 
Příspěvky: 7344
Registrován: 17.09.2011 20:33
Bydliště: Praha a okolí

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 29.08.2015 22:26

PooM Kdyz auto na elektropohon pojede do kopce pri konstantnim "plynu", zpomali nebo pojede stejne rychle kopec nekopec?
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 30.08.2015 20:19

sakra to se tu teď budem zkoušet z fyziky 7. třídy základní školy ?
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2485
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 31.08.2015 5:38

Pokud by si uvedomil jednoduchy fakt ze pouzivane elektromotory pri zatezi zpomali a s mensim zatizenim zrychli, tak by tusil
ze diferencial nepotrebuje.
Jinak si myslim ze pro jezdeni je elektropohon velice prijemny, ale pri soucasne technologii a cene baterii/akumulatoru je spis budoucnost v palivovych clancich. S palivovymi clanky na vodik by bylo mozne mit doma solarni clanky ktere by neukladaly energii do baterii ale v podobe vodiku do nadrze. Dal by auto mohlo po prijezdu domu slouzit jako generator energie pro dum, misto aby jen necinne stalo v garazi a spotrebovavalo energii potrebnou na dobiti.
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Foxy » 31.08.2015 8:23

Nádrž na vodík je (hlavně v krizových situacích) nesmysl.
Vodík za normálních podmínek tlakem nezkapalníš, takže i sebevětším stlačením zůstává jako plyn. Takže nádrž na vodík vychází nesmyslně velká a těžká, musíš k tomu mít fakt mohutný kompresor na její plnění - a vodík má tak malou molekulu, že vesele utíká i těmi nejjemnějšími netěsnostmi. Umí i difundovat, třeba skrz rozpálené železo prochází jako skrz cedník.
Takže vodík pro účely pohonu je potřeba ukládat chemicky vázaný. Buď jako metan (reakcí s CO2), což není nic pro domácí výrobu, nebo v podobě hydridů, což je sice elegantní, ale v praxi se to ani za dlouhá léta nedokopalo k praktickému využití. Navíc elektrolytická výroba vodíku s přijatelnou účiností taky není žádná sranda, v domácích poměrech už vůbec ne.
To už je lepší vázat elektrickou energii přímo chemickou cestou, bez dalších zbytečných mezičlánků - a výsledkem je akumulátor. Nejen nejaký moderní hi-tech lithiový; on i ten nejmizernější Ni-Fe vposledku bude mít vyšší účinnost než celé to neohrabané vodíkové hospodářství.
Alespoň tak to vidím.
Když je zle, je to vlastně fajn, protože by mohlo být i hůře.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
Uživatelský avatar
Foxy
VIP
 
Příspěvky: 480
Registrován: 13.10.2012 17:39
Bydliště: Jižně od Prahy

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 31.08.2015 9:06

IMHO přece JEDNODUCHÉ konstrukce elektropohonu poskládané ze šrotu co ulice dala, mohou hodně usnadnit život
v PA hlavně ze začátku, než se dostatečně rozšíří domácí zvířectvo. Uniká mi smysl, proč řešíte POOMovi úlety se snahou konkurovat Tesle :lol:

Hele v rámci konstruktivní diskuze sem dám foto vlastní výroby elektromobilu.
Po rovině uveze dospělého ( mně, tedy cca 90 kg) rychlostí chůze .
Dle velikosti jedinců uveze i dva se stopařkou na přední haubně.
Konstrukce, co kde zbylo.
Výkon cca 350 W , limitováno 30A pojistkou.
Pohon dvě akuvrtačky , autobaterie 44 Ah .
Převodovka řízení je vykuchaná z vyřazené rozbrušky.
Kupovaný jen regulátor 12-24V 80A coby stavebnice v rozsypu.
Zkušenost zatím všech šoférů je , že je to mnohem lepší než běhat pěšky. :chuckle

autičko.jpg

autičko 2.jpg
autičko 2.jpg (40.55 KiB) Zobrazeno 12810 krát
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2485
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 31.08.2015 9:51

Ja teda nevim jestli jsem spatne rozklicoval nazev tematu, ale mel jsem pocit ze mu jde o jezdeni pred Velkym Pruserem. Takze resim situaci ted za soucasnych podminek a stavu technologii.
Pokud nastane nejaky rozpad, tak dojezdime soucasne vyrobky a pak prejdem plynule na kone nebo maximalne budem vyrabet jednoduche parni stroje.
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 31.08.2015 10:03

Foxy dlouho jsem se o tohle tema nezajimal, ale pred asi dvema roky jsem cetl nejaky clanek ze se nejakemu vyzkumnemu tymu podarilo najit material v kterem se vodik rozpousti. Jedna tlakova lahev tak pobrala asi petinasobek objemu plynu. Tesnost je vcelku vyresena, vodik jsme ve flaskach normalne v praci meli a nijak to neuchazelo.
Co se tyka vahy a velikosti tlakovych lahvi - pokud to budes srovnavat s akumulatory tak ten vodik v kategorii vaha/ velikost/ mnozstvi ulozene energie asi vyhraje na plne care.
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 31.08.2015 10:20

jasp píše:Ja teda nevim jestli jsem spatne rozklicoval nazev tematu, ale mel jsem pocit ze mu jde o jezdeni pred Velkym Pruserem. Takze resim situaci ted za soucasnych podminek a stavu technologii.

Aha tak tedy 1) a asi za naposled - Legislativa , tedy na jakékoliv MADE IN HOME motorové vozidlo získat homologaci pro provoz na pozemních komunikacích , to bude konečná pro 99,9999% populace :cry:
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2485
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 31.08.2015 11:05

Hohepa presne tak. Mnozstvi predpisu a uredniku v jedne ruce trimajicich kulate razitko a druhou natazenou pro baksis je to temer stoprocentni jistota.
Ale propojeni nejakeho auta jako je Honda Clarity ktera ma nominalni vykon palivoveho clanku 100 kW a nejakeho domaciho systemu ziskavani vodiku elektrolyzou ze solarnich panelu.......
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Hohepa » 31.08.2015 11:17

No nevim ale vsadím se že i na tohle bude štos předpisů a schvalování.
Vždyť i ty 12V solární panely může instalovat jen "osoba" s certifikátem,
pokud si je dáš sám a práskne tě soused, tak tě tučná pokuta nemine :head
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2485
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 31.08.2015 11:21

Výroba vodíku není problém. Problém je jak vodík uchovat.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2082
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 31.08.2015 11:32

Skladovani vodiku uz je vcelku pouzitelne, u te Hondy je 170 l nadrz s dojezdem 450 km. To je asi jako padesatilitrova nadrz u benzinaku se stejnym vykonem. Na to bateriovy elektromobily proste nemaji.
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 31.08.2015 12:05

No což to jo. Jenže tu padl plán vyrábět vodík do foroty a pak s autem jen natankovat. Takže nutnost další nádrže + příslušenství. To nebude nic levného, ono totiž uchovat vodík není jako uchovat propan butan.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2082
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod jasp » 31.08.2015 14:07

Porovnal jsem ciste elektropohon, financne to v tehle chvili vyhraje benzinovy atmosfericky motor s prestavbou na plyn. Do sveta po velkym pruseru asi neco se starym Dieselem s klasickym cerpadlem co umi spalit libovolny olej.
jasp
 
Příspěvky: 30
Registrován: 30.07.2015 5:17
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: cortes a 3 návštevníků