Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Strelec45 » 29.06.2017 6:22

No ona i jedničková dokáže neskutečný věci. ;) Ale je to ital...
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 926
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Serža » 29.06.2017 9:59

to je Ferrari taky :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
 
Příspěvky: 3132
Registrován: 21.04.2016 15:12

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Strelec45 » 29.06.2017 18:21

No však ! :mrgreen:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 926
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Václaf » 29.06.2017 18:48

Měl jsem kámoše,měl Alfu 164 a říkal ,,co je Italský,to je dobrý,, a pak ho hlava na motor stála 50 tis. Já mám Ducato a fcelku spokojenost,vždy jsem dojel :hand
www.zprimskehopodzamci.cz
www.zednictvi.zprimskehopodzamci.cz
Uživatelský avatar
Václaf
VIP
 
Příspěvky: 1106
Registrován: 24.01.2013 18:27
Bydliště: Dolní Přím 82

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod voron » 29.06.2017 18:58

Nahodou, taliani sice nerobia najlepsie motory, ale urcite najkrajsie.... Preto casto pri ceste vidiet majitelov talianksych aut, ako so zdvihnutou kapotou hladia na tu krasu... :lol: :lol:
voron
 
Příspěvky: 64
Registrován: 15.11.2016 16:49

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod the.marek » 29.06.2017 19:05

Je to tady OT, ale naší jsou dost Fiatacka rodina. Momentálně v pořadí uz 4 a nikdy žádný problém, kromě standardních věcí typů olej, destičky, kotouče apod.
Ja taky jednoho měl a pohodicka.

Jsou to všechno jenom famy a predsudky. Znám lidi co mají špatně zkušenosti snad se všemi značkami a hazou na ně špínu. Navic kazda automobilka ma povedenejsi a nepovedenejsi modely a predevsim motorizace.

Mě by zase domů nesměl jakýkoliv Francouz a Seat, ale jsem si jistý, ze hromada lidi na ne nedá dopustit.

V dnešní době je hold spotřebák vsechno včetně aut ;-).

EDIT: Co se týče Fiatu, tak je velká škoda, ze Freemont se nedělá 4x4 co vím a Sedící je dieselova Suzuki SX4, což je mimochodem parádní autíčko.

EDIT2: Mobil = oprava hromady preklepu :-D
Naposledy upravil the.marek dne 29.06.2017 19:15, celkově upraveno 2
Nikdy nenaser šest chlapů, když máš jen pětiranný revolver ...
Uživatelský avatar
the.marek
VIP
 
Příspěvky: 1713
Registrován: 07.04.2013 12:35

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Václaf » 29.06.2017 19:11

Samozřejmě,je to kus od kusu,já v tom rozdíl nevidím,auto je pro mne nástroj,né láska a leštěnka. Navíc by se na vše dala použít hláška z Armagedonu ,,Americké nebo Ruské,všechny se dělají na Thaiwanu,, :rofl
www.zprimskehopodzamci.cz
www.zednictvi.zprimskehopodzamci.cz
Uživatelský avatar
Václaf
VIP
 
Příspěvky: 1106
Registrován: 24.01.2013 18:27
Bydliště: Dolní Přím 82

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Hohepa » 29.06.2017 19:48

Fšechny auta začínající na F jsou odFláklý a je jedno jestli to je Fiat, Ford, Folcvágn a všichni Francouzi :rofl

Dnes je kvalita daná konkrétním modelem víc než značkou a na vadný kus lze narazit všude, to je holt smůla.
Kámoš před cca pěti lety koupil Dáčii funglovku. Občas přešla do nějakého nouzového režimu a jela na třetinový výkon a prodejce/servis nedokázala přijít co to dělá. Vyměnili kde co od řídící jednotky po všechna čidla co se dala.
Když tam byl počtvrté během šesti měsíců, tak mu došla trpělivost a odstoupil od smlouvy a Dacia mu už nesmí do baráku. Osobně věřím prodejci že se s tím nikdy předtím nesetkal a myslím si že už ani nesetká.


Fiat si tu nálepku nese z minulost. Táta začátkem devadesátek dělal v značkovém Fiat_servisu autoelektrikáře.
Na co si hodně stěžoval byla za prvé hodně mizerná dokumentace - servisní příručky,
za druhé co byl v jednom autě modrý drát , to byl v druhém ( stejný typ auta i rok výroby ) zelenej drát.
Prostě Ital tam nacpal co měl po ruce.
Za třetí mechanici byli placeni od úkolu, takže si každý ty svoje výrobní (servisní) tajemství střežil jako oko v hlavě.
Za čtvrté a také důvod proč po osmi měsících odešel , bylo neskutečné fušérství a šlendriánství mechaniků, kteří toho dokázali dost zkurvit vlastníma rukama ale zákazníkovi řekli , že to bylo vadné protože to Italové neumí pořádně vyrobit
a to byli také hlavní důvody proč má Fiat u nás dodnes špatnou pověst.
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
 
Příspěvky: 2487
Registrován: 22.07.2013 21:16
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Kapo » 29.06.2017 22:38

Hej, hlavne sa k nám vozili autá s 400 000km a viac, rozmrdané na kašu, tu sa to pozliepalo, stočili km na 120 000 a predalo sa to ako auto po zábehu. A podla toho si ludia robili úsudok o značke.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 918
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Strelec45 » 30.06.2017 6:28

Freemont je 4x4, většinou, záleží na výbavě = Dodge Journey
FIAT Sedici = SX4, nezáleží jestli ropák nebo benzín.
U FIATu mám na mysli opravdu odfláknutost, slícování karosérie, palubky, některá auta vržou v interiéru už jako zánovní. Neříkám že jiná značka je na tom hůr, nebo líp. Ale je to fakt. Pozitivum FIATa je třeba to, že pozinkování karosérie dělali už v 1990 na TIpu.
Já mám korejce, Hyundai, už 4 za sebou a taky pozoruju klesající kvalitu. No co naděláme. Spotřebák, jak bylo řečeno. :(
Taky mám druhýho SsangYonga, taky korejec. Asi většina z Vás neví o co jde :D
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 926
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod DeadMan » 30.06.2017 7:25

Nejlevnější "4x4" na trhu (prcek do nepohody) https://www.novinky.cz/auto/testy/44217 ... t-4x4.html (něco jako ta Panda) ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
DeadMan
 
Příspěvky: 2143
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Zarozak » 30.06.2017 14:46

Chlapi, já jsem automechanik, sic už se teď tím nějakou dobu neživím, ale pořád tomu dobře rozumím a samozřejmě si vše na autech dělám sám.
Ta panda je u Fiatu naprostá povedenost, byť fiat skončil s nespolehlivýma mrdkama(hlavně elektroproblémy fy.siemens) někdy u tipa r.v.1995-8 a pak už je to jako značka lepší standart.
Ta panda platí obecně za symbol naprosté spolehlivosti, tradičně se umísťuje na vrcholku žebříku a i já mohu potvrdit, že za 6 let provozu už ojetého auta po cestách i v horším terénu, někdy extrémním jsem měnil jen prasklou zadní pružinu a roztrženou prachovku na kardanu, investice bratru za 800kč. Mám motor 1.2 44kw a to je obecný etalon spolehlivosti, dokonce si dovolím tvrdit, že není povedenější motor v této kategorii slabších agregátů, dokonce i když se roztrhne rozvoďák, tak se nepotká a ten rozvoďák se roztrhne málokdy, páč pohání jenom pumpu a jeho namáhání je minimální. Je to jeden z mála motorů, které skutečně dobře a dlouhodobě snášejí provoz na LPG a dokonce i sama fabrika je tam už montuje přímo z výroby, hlavně díky tomu, že má betelnou hlavu a pouze 8 ventilů. Na pandě je většina montážních záležitostí s evropskou promyšleností logických, žádné větší pasti a mrdkárny. Když chci vytáhnout věc A,nemusím kvůli tomu rozebírat celky A,B,C,D....

Zapomeňte na bezproblémový provoz LPG na 16 ventilech!To je rychlá a jistá smrt motoru,pokud se o to někdo hlouběji zajímá ;)

Schválně jsem nepsal pandu I generace, protože už jsme jaksi v 21 století a I generace je už moc do očí bijící i když to bylo peklo co do dovedností:-) . Prvotní dotaz co jsem pochopil byl rozpadlický vůz s co nejlepšími schopnostmi a co nejnepádnějším vzhledem,což panda II splňuje beze zbytku a se zachováním funkčních vlastností I generace,dokonce někde i lepších,protože je tam 4x4 stále k dispozici i na silnici

Co italové umí ojebat je bohužel interiér,proto jsem psal pro nenáročné lidi,materiály interiéru jsou bohužel tragické,funkční provedení interiéru u pandy je velmi solidní,doslova na průplach kýblem vody po běsnění v terénu, ale materiály jsou žel bohu tragické.Sedačky o ničem,plasty o ničem

Ignis je taky velmi dobrá mašinka, ale co hovoří jasně pro pandu jsou nájezdové úhly, světlá výška, spolehlivá 8V technika vhodná pro alternativní paliva, pozinkovaná karoserie velmi velmi korozně odolná oproti japončíkovi.

Ve předu a vzadu má panda pomocný rám a pohon náprav a uložení náprav jsou umístěny v nich. Velmi to usnadňuje práce na nápravách, protože rámy jdou shodit po dopojení pár píčovin jako celek a dá se na tom bouchat někde v teple.
Odolnost takového uložení snad nemá smysl vyzdvihovat, je tam o polovinu menší namáhání než u samonosné karoserie, kde jsou ramena a vehementy přišroubované přímo k plechařině kastle. Když se nedejbože posere rozvodovka nebo kardan, dá se to všechno jednoduše vykydat ven a fungovat naprosto bez problémů jako panda dvoukolá při zachování vyšší tuhostí karoserie a náprav. U pandy 4x4 je jednička chápána jako redukce a v běžném provozu není potřeba ji vůbec používat,v terénu ovšem vytáhne vše a dá se jezdit želví rychlostí

Dále má japončík tradičně plechovou nádrž se všemi jejími korozními nectnostmi a problémy, panda má samozřejmě plastovou. Panda má dvousilový posilovač řízení dualdrive v základu, což je v mokrém udusaném sněhu a v terénu mnohem větší pomocník než výškově stavitelná sedačka nebo osvětlení popelníku:-)
V ignisu bude více místa a asi bude trochu pohodlnější nž pandice. Taky panda 4x4 má v benzínu nejvýkonnější motor právě tu 1,2 44kw a to opravdu není na extra předjíždění a zdolávání dálničních tahů,opravdu hlavně pro regionální účely :lol:

Nechci tady vypadat jako kokot a vychvalovat lacinou plečku pro spodních 5 milionů.Ale opravdu jsem měl aut hodně a toto je moje, nevím proč nejoblíbenější. Využívám ho hlavně do lesa a na denní dojezd do práce a různé teritoriální úkony. Pokud to třeba někoho zajímá,libuje si v těhle malých šunkách nebo chce pořídit manželce levnou rozpadlickou nákupní tašku,mrkněte na to a přečtěte si různé názory od lidí. Je to samohyb, který se dá koupit v nějakém velmi obstojném stavu kolem 60-70 tis i s klimou a velmi překvapí tím, co umí a snese a svou spolehlivostí. Nevěřte tomu obecnému hanění Fiatu, to už dávno není pravda :rock
Uživatelský avatar
Zarozak
 
Příspěvky: 460
Registrován: 07.05.2017 11:29
Bydliště: Za Rohem

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Zarozak » 30.06.2017 15:13

Tady přidávám odkaz na polské stránky(panda II je polské auto) kde najdete úplně všechno,pokud si rádi děláte opravy a údržbu sami

http://www.pandaclubpolska.org/forum/in ... 5136f78916

To,že se panda dělá v polsku a ne u cikánů vidím do budoucna jako obrovské plus co do ceny a sehnatelnosti ND,protože ceny ND u polských soudruhů jsou nepoměrně levnější a dostupnější než u nás a taky čeští dovozci to tam mají daleko jednodušší objednat
Uživatelský avatar
Zarozak
 
Příspěvky: 460
Registrován: 07.05.2017 11:29
Bydliště: Za Rohem

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod dracekvo » 30.06.2017 17:08

Nesouhlasím s tím, že 16V není vhodné na LPG. Ano sice 8V je lepší co se týče spolehlivosti, protože tam je prostě míň věcí, co se můžou pokazit.
Ale u subaru outback mám 2,5i 16V boxer a je tam LPG přimo z fabriky a už to má najeto 280tis a motor stále jede, nikde nic neklepe. O auto se musí pečovat a dodržovat servisní úkony po daných km. Raději častěji, než to jednou přetáhnout.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 2084
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Zarozak » 30.06.2017 17:42

Tím počtem ventilů je tam rozdíl hlavně v tom,že v 16 ventilové hlavě je mezi ventilama méně "masa" a tím tam dochází při spalování LPG,které funguje s vyššíma teplotama k neúměrnému přehřívání oněch míst,hlava se buďto pokroutí nebo v těch místečkách často praská.Taky velmi zásadně záleží na tom,jak šetřil výrobce a jakýma sedlama hlavu osadil z výroby,pokud jsou měkká,nemá smysl to předělávat.Taky jednoduché 8Vmotory dobře fungují i bez přímazu LPG.Je to prostě méně náročné jak finančně,tak z pohledu PA údržby

Abych ti dal ale za pravdu,tak toto platí hlavně u těch malých obsahů o kterých jsem psal,auta velikosti panda,ignis/justy,sx4 apod.Nepoměrně lépe zvládají LPG vyšší obsahy,jako máš ty apod.Tam se ty teploty už lépe rozkládají

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=1213919
Uživatelský avatar
Zarozak
 
Příspěvky: 460
Registrován: 07.05.2017 11:29
Bydliště: Za Rohem

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod mc.ready » 01.07.2017 22:26

Máme v rodině pár Dusterů od Dácie, no někdo ohrne nos. Nám už pár let slouží ke spokojenosti a bez jakýchkoli nákladů. Průchodnos terénem je opravdu dobrá. Viz. videa na jůtúbu 8-) Jeden je kombo plyn a benzin, tákže má i celkem slušnej dojezd. Nejstaršímu je pět let, nejmladšímu pět měsíců :D.
mc.ready
 
Příspěvky: 74
Registrován: 06.11.2016 14:26

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod DeadMan » 12.07.2017 15:17

Pro srovnání ...... :mrgreen:
Přílohy
IMG_20170712_112100_1.jpg
IMG_20170712_112123_1.jpg
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
DeadMan
 
Příspěvky: 2143
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Jariiik » 31.07.2017 19:10

Mna by zaujimal vas nazor na auto Kia Sorento prva generacia...ma redukciu a podla verzie je 4x4 bud automaticke (malo by zopnut pri preklze zadnych samo) alebo sa zapina ovladacom natvrdo. Rocnik co najpozdejsi, kvoli veku. Na Slovensku ich je celkom hodne....
Odvezie okolo 800kg a legalne potiahne 2.8t vozik.
Jariiik
 
Příspěvky: 1
Registrován: 31.07.2017 18:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Strelec45 » 31.07.2017 19:27

Problém je údajně spíš motor 2,5 TD. Pokud nemá dobrou údržbu, je v háji. Možná proto je jich tolik na prodej. :mrgreen:
Vlastní zkušenost nemám, ale když jsem kupoval pro manželku teréňáka, tak jsem se o to zajímal. A utekl od toho. :angel
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
 
Příspěvky: 926
Registrován: 17.02.2013 9:59

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvekod Kapo » 01.08.2017 9:53

Dobrá údržba je základ u každého stroju.
A koniec koncov, kam by sme po rozpade chodili? Nebude to moc využívané vybavenie. /ak niekto nehodlá zdrhnúť dakam na sibír/ Pravdepodobne nebude za čo kúpiť palivo, alebo palivo nebude vôbec.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Kapo
 
Příspěvky: 918
Registrován: 10.04.2012 11:35
Bydliště: na samote u lesa

PředchozíDalší

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků