Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 11.09.2018 17:11

Já vzhledem k financím max 220 tis půjdu určitě do Citroen C-Zero nebo Peugeot ION. Za tu cenu bohužel nic jiného není.
Mám to několik ale. Baterka jen 16kWh. Tj. dojezd okolo 130 km. Pro mě dostačující. Mám to do práce necelejch 50 km. Takže si můžu klidně po práci udělat odbočku a zajet na nákup do vedlejšího města a ještě budu mít rezervu.
Do Prahy na nákup si taky dojedu za předpokladu, že zaparkuju v nějakém obchoďáku, kde budou mít dostupnou zásuvku a jak plánujou na ministerstvu tak auta na baterky budou na dálnici bez známky.
Druhé ale je, že to nemá tepelný čerpadlo jako novější auta. Topí do vodního chlazení odporovým topením. V zimě spadne dojezd klidně na 90 km. Záleží na tom, jak řidič chce tepelný komfort. Řešením asi bude bufík z bazaru. Ale to pořeším až po první zimě. Základ je zaizolovat hadice co vedou k topení. Je to jak ustarý škody 120. Topení je v zadu a hadice s teplou vodou vedou pod podlahou dopředu.
Třetí věc, neumí se předehřívat pokud je připojený na nabíječku. Vše vychází z Mitsubishi imiev a ten to umí. Má dokonce předehřev interiéru na dálkový ovládání a vyhřívanou sedačku spolujezdce. Ale těch je u nás jako šafránu a když jse, tak za to lidi chtějí nehorázný peníze.
Já to asi příští léto pořeším teplovodním bufíkem, který nějak napojím na stávající rozvod vody a udělám si nějaký přepínač, který bude spínat buď topné těleso, nebo bufíka.
No, tož asi tak.
Pak jsou lepší auta. Ale to je 350 tis a vejš. Za tu cenu bych si raději koupil další model mého oblíbeného Subaru Outback na LPG.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1378
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 16.09.2018 18:19

Tak sem si jednoho Peugeot Ion dovezl domu.
Už sem najezdil asi 250 km.
Sem docela překvapenej jak to hezky jezdí a ani to nedrncá. A to ticho :-)
Ač to nevypadá, tak uvnitř je místa normálně. Na ježdění okolo komínu ideál.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1378
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Fabulous » 17.09.2018 19:34

Je tu někdo, kdo by mi poradil? Existuje moderní a kompaktní kombinovaný alternátor (dynamo)/startér/zapalování pro motocykly? Tedy tři v jednom?
EU delenda est! - Ostatně soudím, že EU musí býti zničena.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
 
Příspěvky: 6852
Registrován: 17.09.2011 20:33
Bydliště: Praha a okolí

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod bivoj » 18.09.2018 11:11

Pokud vím, tak nic takového neexistuje. Alternátor už z principu nemůže fungovat jako startér, pouze dynamo. A i tam je to není úplně ideální. Poslední dynamostartéry u motorek mělo u nás tuším prase (ČZ 175/502) a pak ČZ 175/450/03 - která měla ale právě blok motoru z prasete. (A pak pochopitelně měl dynamostartér ještě Velorex). Tj. vše tak šedesátá léta minulého století.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
 
Příspěvky: 1979
Registrován: 03.09.2012 18:54
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 18.09.2018 13:01

Startér-alternátor asi občas bude

http://www.sullivanuv.com/products/

Ale aby v tom bylo ještě zapalování jako v sekačce na trávu, to už je asi moc.
Navíc pokud tam bude startér a alternátor, tak je lepší tam udělat elektronický zapalování, ne?
Sem zvědavej k čemu to potřebuješ :)
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1378
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod Fabulous » 18.09.2018 14:05

Nosím v hlavě hybridní motorgenerátor pro pohon elektrokola. Předpokladem je ale vysoce kompaktní konstrukce.
EU delenda est! - Ostatně soudím, že EU musí býti zničena.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
 
Příspěvky: 6852
Registrován: 17.09.2011 20:33
Bydliště: Praha a okolí

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvekod dracekvo » 18.09.2018 14:16

V tom případě bych řekl, že nepoužitím kombinace 3v1 ale jen 2v1 ušetříš hmotnost. Ten setrvačník by kvůli tomu zapalování musel být ještě větší a těžší.
Elektronické zapalování je jen malá krabička a stačí jí pouze snímač klikové hřídele. Nicméně by pak bylo nutné udělat svojí řídící jednotku (kde by byl alespoň základní předstih). Nebo vykuchat z nějaké motorky.

A nějaký elektromotor pro tyto účely by se asi taky našel. Úpravou nějakého regulátoru s rekuperací by šlo asi toho efektu docílit. Rozjezdem by se startovalo a pak rekuperací dobíjelo motorem.
Asi hledáš něco takového https://en.wikipedia.org/wiki/Integrated_Motor_Assist

Přidělej na motorovku motor z kola s regulátorem kterej umí rekuperovat a je to :)
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
 
Příspěvky: 1378
Registrován: 06.02.2012 18:05

Předchozí

Zpět na Přeprava a doprava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník