Jak jsem připraven na BLACKout
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Nemaji novy auta v hrdle nadrze zaklopku a nebo o kousek dal i sitko? Prave aby tam sla pistole ale vycucnout ne?
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4365
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
I tenoučkou hadicí se dá palivo bez problémů "přetankovat". Akorát to trvá. Naposledy 20 l benzínu pomocí hadičky o vnitřním průměru 4mm - cca 25 minut.
Ohledně toho "v plicích" - proto se při nacucávání benzínu (a i jiných paliv/tekutin) používá POUZE podtlak vytvořený v ústech. Nikdo soudný to nedělá nadechováním. Pokud jedno nacucnutí nepomůže (u hadic větších průřezů), používá se palec před dalším. Při nacucávání ústy si maximálně "cucnete" trochu paliva do pusy. Nic hrozného. Nafta je v pohodě, benzín trochu pálí na sliznicích, ale stačí si vypláchnout hubu vodou a je to cajk.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
V dnešní době jsou hadičky totální scifi u všech kloudně vyrobených nových aut. Čorkaři to řeší navrtáním nádrže a nebo odpojením přívodní hadice a odsátím klasickou velkou odsávačkou.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8794
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Kristepane, probliklo světlo! Jdu páskovat…
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Tak Fabe snad máš napáskováno dopředu, ne?
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8794
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Přišly mi nové zásobníky, tak jsem využil situace
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
PaFe, nechci Vám brát iluze, ale Dacie mají té eletroniky úplně stejně, jako jiná auta. Protože musí. Mají start-stop, EGR, AdBlue, eCall, DPF, přímý vstřik, turbo... + všechny jízdní asistenty, které EU vyžaduje. Jinak by nedostaly homologaci. Budou mít i vstup na alkozámek.
Jediný rozdíl je, že tu elektroniku v nich montuje Nicolae nebo Ahmed z těch nejlevnějších komponent na trhu.
Komfortní elektornika v podobě vyspělých inftainmentů, lepšího audia, masážních a větraných sedaček atd., vliv na fungování v PA nemá. Auto jezdí i bez nich.
Od tohoto týdne přecházím na režim tankování přes kanystry, abych měl vždy cca 100l nafty k dispozici. To mi dává dojezd cca 1700-2000 km, v případě potřeby navýším počet kanystrů. Beru naftu na Eurooilu, bez biosraček a aditivuji VIFem.
Mimochodem Eurooil má už od minulého týdne na většině pump naftu do -21° C.
Docela levné kanystry jsem nakoupil zde:
https://www.tbaplast.cz/plastove-kanystry
Mají ale delší dodací lhůty, cca týden.
Asi nakoupím i pár kanystrů v "menších rážích" na petrolej. Vzal jsem tam i kanystry na vodu s kohoutky, které primárně tahám na akce s klienty, a samozřejmě s nimi počítám pro případnou zásobu vody.
Skoro bych si tipnul, že ceny různých kanystrů (v případě dalšího prosazování plánů Zelených Khmérů) půjdou pěkně nahoru.
Óðinn á yðr alla
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Špatný odkaz, pardon:
https://www.tbaplast.cz/plastove-kanyst ... y-kanystry
Výše uvedené kanystry se nehodí na PHM.
https://www.tbaplast.cz/plastove-kanyst ... y-kanystry
Výše uvedené kanystry se nehodí na PHM.
Óðinn á yðr alla
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
No koukejme jak lehce by parta slimaku s par ukradenymi nakladaky ci traktory zpusobila blackout : https://www.novinky.cz/krimi/clanek/sto ... d=40376686
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
No tu z Lídlu 1200W mám taky, ale s kvalitou teda moc spokojený nejsem, pořídili jsme ji na používání na jarním a letním táboře, kde odpracovala za 3roky dohromady maximálně 60h...servis rozhodně na ni nezanedbávám a fakt jsem se snažili ji opečovávat (čerstvý benzín nalitý až před používáním, čištěné filtry, výměna oleje mnohem častěji než výrobce požaduje, a už teď má problém vůbec utáhnout nabíječ olověných akumulátoru 12V/20A(288W)+cca 100W jiných drobných spotřebičů = do 400W...předchozí Invertorový Heron 1000W z Baumaxu vydržel 9let, provozu 6-8 hodin, každý den, neb jsme ještě neměli solární systém 1kw s 12V 3x200Ah akumulátory a vše se běželo napřímo. On teda ten Heron ještě jede, ale pokles výkonu je už pod minimálními požadavky, tak jsem jej odstavil.... Jinak za můj život mi prošlo rukama už 7 centrál od levných 650W dvoutaktních, které nejsou mnohdy ani na jeden tábor a vzaly nám sebou i půlku vybavení, až právě po ten Heron, který fakt mile překvapil, ale vím že opravdu další už bude jedině Honda, která snad již vydrží...viktor píše: ↑13.10.2021 14:10 Pekoz nekeca .
k praxi, centraly mam dve :
+ ks lidl Parkside 1200W realnych cca 800w. Stalo to cca 4 tis. pokud ji chcete na clazeni piva a nejake to osvetleni, PC a spol, tak dobry, vrtacku a nejake slabsi elektronaradi zvladne ale zadna velka rezerva vykonu neni. Proste je to mala centarla za 4 tis a tomle uhlu pohledu supr.
Pak jsem jeste dokoupil 2kW Hecht, protoze to nerve, le to relativne lehky a maly. Vykonove zvladne vic, neni problem mrazak ci lednicka rozumne velikosti plus neco navic.
Moc velka centrala je proste velka spotreba a velky hluk. Nakonec toho clovek moc nepotrebuje, Proste to chce spocitat opravdu NUTNE spotrebice, plus neco v rezerve. Mam vyzkouseno po nedevnem vypadku ze muj mrazak ( pultovy 100l ) jse v teple asi tak o 1 st C / hod a 1 hod chodu centraly ( lidl ) ho zas srazi na - 18 °C.
bacha na palivo, 95 natural nechana v centrale je fakt dost velky problem. 100 okt verva je bez problemu.
viktor
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
S tím říci co je a co není nutné pro to, aby auto ještě bylo ochotno jet bych byl opatrný...viz známý s autem Mazda CX5 ve kterém se mu odporoučela zadní kamera...kterou považují v Mazdě za bezpečnostní prvek, tudíž auto nešlo nastartovat a musel si počkat týden na náhradní dílUlfhednar píše: ↑01.11.2021 10:12PaFe, nechci Vám brát iluze, ale Dacie mají té eletroniky úplně stejně, jako jiná auta. Protože musí. Mají start-stop, EGR, AdBlue, eCall, DPF, přímý vstřik, turbo... + všechny jízdní asistenty, které EU vyžaduje. Jinak by nedostaly homologaci. Budou mít i vstup na alkozámek.
Jediný rozdíl je, že tu elektroniku v nich montuje Nicolae nebo Ahmed z těch nejlevnějších komponent na trhu.
Komfortní elektornika v podobě vyspělých inftainmentů, lepšího audia, masážních a větraných sedaček atd., vliv na fungování v PA nemá. Auto jezdí i bez nich.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8794
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Tyto kanystry nedoporučuji. Jsou z dost tenkého plastu a díky plochému tvaru nejsou tak pevnostně odolné, jako klasická macatější varianta kanystru se zakulacenými rohy.
https://www.tbaplast.cz/plastovy-army-kanystr-20-l
https://www.tbaplast.cz/plastovy-army-kanystr-20-l
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: 11.02.2014 10:56
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Tak zrovna tyto čtyři jsem si přikoupil k těm nerezovym. Snad ten rok na zahradě ve sklepě u brambor vydrží a pak popřemýšlím co s tím. Prasknout by snad neměly.
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Soptiku a co to dela ? pises ze ma problemy utahnout... pokles vykonu... motory bud jedou ci nejednou, pokles výkonu je vzdy necim dan, spatna smes.. zacpany vyfuk atd.. hgledali jsme pricinu ?
viktor
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
A co ztrata komprese ? Myslis ze tam jsou vlozky valcu ? Nejsou, je to z blata...
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
JJ, hledal je to poklesem výkonu motoru, postupně jsem připojoval zátěž a krokový motor na karburátoru otevře karburátor naplno, ale otáčky stejně jdou dolu a v okamžiku kdy dojdou už hodně nízko, elektronika vyhlásí přetížení a odpojí výstup a centrála dále už běží již naprázdno, je potřeba ji vypnout a zapnout...rozebral jsem ji úplně do šroubku...karburátor co to šlo a vše profouknuto, vyčištěné-napružené-proměřené veškeré spoje, filtry vyčištěné, výfuk zkontrolován, zda není přicpaný zkontrolovaný přítok z nádrže (když povolím šroubek na vypouštění karburátoru tak benzín teče krásně).... ale žádný výsledek...
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Též bych řekl....pokud najdu čas schválně kouknu zda půjde něco vidět skrze nasávání, karburátor šel dolů vcelku lehce...
Kompresní poměr bych mohl změřit u známého na dílně, ale nemám ho s čím porovnat a do dalšího kusu rozhodně už nejdu
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
valce jsou sice z hliniku ale je na nich NICASIL a ten vetsinou drzi i ten tvz. "cinskej" . vlozky uz se nedelaj hodne davno. Pokud je ztrata komprese tak to vetsinou nenastartujes a nebo hodne blbe. Muze to byt rada dalsich veci, např gufera u dvoutaktu, pistni krouzky, taky jsem mel jednen zloneje po cca 1/2 hod chodu atd.. utesneni kliky to byla specialita u malych Husqwaren (pil ) to byla katastrofa.
viktor
pokud tam mas nejakou 2 takt na vyhoheni pro ztratu vykonu tak bych se na to ze zajimavosti kouknul pokud uz neni v popelnici
viktor
pokud tam mas nejakou 2 takt na vyhoheni pro ztratu vykonu tak bych se na to ze zajimavosti kouknul pokud uz neni v popelnici
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Jak jsem připraven na BLACKout
Nicasil? To je u fanoušků BMW sprosté slovo Bavoráci to vyzkoušeli, zjistili, že je to slepá ulička a velmi mnoho majitelů BMW to v jisté době odneslo výměnou bloku motoru...
Snaha snížit hmotnost vedla k použití technologie nikasil, která vystřídala konvenční litinové suché vložky. Toto si BMW vyzkoušelo už v roce 1992 na osmiválcích M60. Bohužel Bavorští nějak nepočítali, že nové motory se budou prodávat také v zemích s kolísavou kvalitou benzínu s vyšším obsahem síry. A právě její velký podíl v palivu působil na nikasil jako mor a výsledkem byla řada zničených bloků motorů vyznačujících se vysokou spotřebou oleje a následně ztrátou kompresních tlaků
Od té doby mají hliníkové bloky motorů BMW opět vložky válců ze staré, dobré litiny , i když, nevím jak dnes, jestli costcutting zase neúřadoval...
Snaha snížit hmotnost vedla k použití technologie nikasil, která vystřídala konvenční litinové suché vložky. Toto si BMW vyzkoušelo už v roce 1992 na osmiválcích M60. Bohužel Bavorští nějak nepočítali, že nové motory se budou prodávat také v zemích s kolísavou kvalitou benzínu s vyšším obsahem síry. A právě její velký podíl v palivu působil na nikasil jako mor a výsledkem byla řada zničených bloků motorů vyznačujících se vysokou spotřebou oleje a následně ztrátou kompresních tlaků
Od té doby mají hliníkové bloky motorů BMW opět vložky válců ze staré, dobré litiny , i když, nevím jak dnes, jestli costcutting zase neúřadoval...