Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
cajgalamo
Příspěvky: 124
Registrován: 18.02.2012 16:41
Bydliště: Bratislava

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od cajgalamo »

Ja by som sa tiež priklonil k tej Nive.
Jednoduchý benzinák s karburátorom, dostatočný krútiaci moment, 4x4, prejazd terénom (aj ťažším) bezproblémový.
Určite toho prejde viac, ako nejaké mestské SUV.
Rozumnou alternatívou k Nive by mohol byť Fiat panda (staršia krabica, nie ten nový), ale tu je nevýhodou zase málo priestoru a motor ako na vysávači. Každopádne, kto je sám, prípadne dvojica - postačí aj toto.
urbanwarrior
VIP
Příspěvky: 810
Registrován: 24.08.2012 22:16

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od urbanwarrior »

Niva je bohužel asi low end, ale viděl jsem tv test toho Dusteru a koukal jsem, jak to řádilo v terénu
http://prima.stream.cz/autosalon/487419-autosalon-26 od 20."

až na designové úlety typu sedačky v kůži a tvrdé plasty jako z favorita, stěhovák jako hrom za peníze,co dřív stála p206 :lol:
Uživatelský avatar
cajgalamo
Příspěvky: 124
Registrován: 18.02.2012 16:41
Bydliště: Bratislava

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od cajgalamo »

Možno sa prihlási šťastný majiteľ Dacie Duster a poskytne referencie?
Docela by ma to zaujímalo, lebo osobnú skúsenosť žiaľ nemám.

Každopádne, myslím si, že po "řádení v terénu" bude na Dusteri treba porobiť celý spodok (určite geometria, hádam aj výmena zvislých a guľových čapov, zaujímal by ma aj stav tlmičov, pozrel by som si určite, ako sú na tom manžety).
Po podobnom teste na Nive bude treba akurát tak ošpliechať wapkou (podle vkusu každého soudruha :)).

A tá cena, za ktorú bol kedysi P206 je nabetón za dvojkolku, štvorkolák stojí o dosť viac (mám dojem cca 15 000 E s 1,6 benzín a 16000 E s 1,5 dCi).
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Duster 4X4 začíná na 315tis. a pro dnešní dobu OK asi bych do něj šel kdyby na to přišlo (to že to je Dacia mi nevadí) ale chybí zde dlouhodobější zkušenosti přecejen je to relativně mladé auto takže nikdo neví jak to auto bude vypadat za cca 5-10 let?

Ohledně felicie nechci se nikoho dotknout protože každý to řeší dle svých možností to v první řadě a pak dle toho co od takového auta očekává ale tohle auto je jednoznačně to nejhorší co jsem kdy řídil co se týče jízdních vlastností to už š100 co měl tatík a jezdil s ní v době jeho mládí po úpravě amaterské orientační závody (snížená hlava, ostrá vačka, olejový chladič z tatry 613, karbec dvojitý weber a výfuk na míru + "klec") byla oproti tomu raketa :twisted:

Já mám jen jedno auto a když ho dám do servisu (posledně komplet brzdy protože už byly sjeté kotouče i desky) tak si půjčuju auto od otce (má dvě fildy) a ten rozdíl je propastný (jako š120 v lepším kabátu) a to jsem za to své dal méně než za novou fóbii.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Uživatelský avatar
sigmark
VIP
Příspěvky: 3349
Registrován: 14.08.2012 20:43

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od sigmark »

Duster je sympatický, absence spousty elektrofičur mě taky zaujala

Niva vs. Panda: sériová Niva brodí 50 cm vody bez jakýchkoli úprav, světlost podvozku je nějakých 25(kdyžtak mě doplňte) cm. Auto na ruské silnice. Sériový Panda brodí tak max psí loužičky, 4x4 je řízené elektronicky -potencionální problém. Pro mluví spotřeba která je oproti Nivě nižší

Deadman: Jasně ž felda není nějaký dravec, taky nejsem Loprais :-) jako pozitivum vnímám, že mě vždycky dovezla a až na pár velkých kusů nábytku jsem se v ní i odstěhoval, celkem pohodlně vyspal..
Uživatelský avatar
Steril
VIP
Příspěvky: 513
Registrován: 08.03.2012 21:49
Bydliště: Praha

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Steril »

Koupit nového Dustera je imo nesmysl, koupil jsem za podobné peníze jetou Hondu CRV a dělá (skoro) jenom radost. Navíc jsem s ní i na obyčejných pneu projel šílený věci :yes
maci
Příspěvky: 770
Registrován: 24.06.2012 23:22

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od maci »

Duster nabízí v základu stejný systém pohonu 4×4 jako Renault Koleos. Alianční partner je Nisan.
http://www.autopruvodce.cz/testy/dacia_ ... _exception
Je to recyklace technologie Renaultu - vychytané závady. Jen jaká je antikorozivní ochrana?
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8794
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Fabulous »

O 4x4 vozech je tu prece specializovane vlakno!!!
urbanwarrior
VIP
Příspěvky: 810
Registrován: 24.08.2012 22:16

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od urbanwarrior »

Když jsem kdysi koupil novou feldu, tchán jezdil s luxusně udržovanou 105 a nutno říct, že kam se felda nevyhrabala, 105 bezpečně projela - sníh, namrzlá stoupání. Jenže 105ky jsou dneska už totální vraky a jednoduchý spolehlivý motor nevyváží skutečnost, když se auto fyzicky rozpadne - jedině pak motor použít na vlastní konstrukci, ale na terén je to slabé, možná na nějakou čtyřkolku nebo traktůrek.

Protikorozní úprava Dusteru bude asi slabina, když někde vidím zaparkované jiné jejich osobáky, většinou se i na docela mladých kouscích dá najít začínající rez. Nechci Dacii křivdit, na objektivní posouzení Dusterů jezdí ještě málo, ale obávám se, že to bude podobné. Kluk, co tahá auta z Reichu ale říká, že tam jezdí D. fůra. Těžko říct, jak moc se na tom podílí tamní dumpingová cena.
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od srejby »

Já měl kdysi Mazdu 323 combi, tenkrát jsem si ji osobně propašoval z raichu. Byla rok 1992 a jezdila super. po Několika měsících jsem se rozhodl pořídit něco novějšího,tak šla mazdička do světa za 30t. Říkal jsem si,že do třetice zkusím domácí značku a koupil jsem Feldu s klimou, rok 98 najeto 55000tkm, dovoz Itálie za 90t. Samozřejmě po prvních kilometrech jsem si trhal vlasy, takovej krok zpět jsem nečekal. Počínaje jízdníma vlastnostma a různýma vychytávkama v intériéru konče. Například taková blbost, jako rozsvícení zámku dveří při chycení za kliku,tak u tý 25 let starý mazdy to fungovalo. Zatímco na feldě mi jako první odešla do věčnejch lovišt regulace topení. Přes celou ČR jsem jel bez topení a oprava stála dardu (hlavně práce,nejsem mechanik) asi jsem měl smůlu a chytil páteční kus. A co takle Subaru Justy? nikdy jsem to neměl,ale všichni to chválí. Jenom to prej rezne před očima. Nebo starý Volva, poctivej plech,ale taky jsem to neměl tak netuším jak jsou na tom se spolehlivostí Je tu někdo kdo měl Volvo?
urbanwarrior
VIP
Příspěvky: 810
Registrován: 24.08.2012 22:16

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od urbanwarrior »

Brácha jezdil ve Volvu z druhý ruky, moc ho chválil, pasivní bezpečnost jako v Zilu, ale nenasytný automat a náhradní díly včetně blbinek tepaný z ryzího zlata (zamykatelné víčko nádrže na vrakáči za 3k!). Autíčko šlo do světa za cenu, za kterou ho koupil. Kvalitní, ale drahý provoz. Bohužel nejsem autař, typ si nepamatuji, ale koráb někdy z konce 80´.
Uživatelský avatar
martin.falck
Příspěvky: 136
Registrován: 01.11.2012 22:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Slovensko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od martin.falck »

Hm, pekne sa to tu rozprudilo, skusim sa pridať:

Lada Niva - podľa mňa na ťažký terén ako záložné auto, ktoré bude poruke pre prípad ČO KEBY nie je vôbec zlý nápad. Výhoda: cena, odolnosť, priechodnosť. Nevýhoda: Nepoužiteľné ako bežné auto, teda ako jediný voz.

Škoda 105/120 - neviem sa vyjadriť, ale moc pojazdných som už nevidel.

Keď sme pri tých škodovkách, videl som, že ľudia, ktorí sa rozumejú autám mali nanovo prerobené a vytunené dnes už klasické veterány Škoda 100 / 1000 a pokiaľ si pamätám, tak naši rodičia tieto autá vedeli rozobrať a zložiť doslova svojpomocne, takže ako náhradné približovadlo... Prečo nie. Ale to už je asi skôr kategória pre veterána / zberateľa ako koníček.

Stará Felda / favorit - podľa mňa keby sa našiel zachovalý kus (čo je asi problém), tak tie autá zniesli pomerne dosť, veď na niektorých naši spoluobčania dodnes jazdia...

Keď sa vrátim k použiteľným autám, ktoré by boli ako prvé alebo druhé auto v rodine, z toho čo tu bolo uvedené:

Fiat Panda - malá, ale výkonná, stará krabica 4x4prakticky nezničiteľná, problém nájsť zachovalú. Takisto len ako druhé alebo tretie auto. V porovnaní s Nivou mizerná priechodnosť a odolnosť.

Ak sa ešte zamyslím nad niečím väčším, tak dobré referencie má VW Transporter 4x4 čo používajú policajti (starý), dobré ohlasy som počul aj na Nissan Pathfinder, Toyotu Hilux / L 200, ktoré si chvália technici elektrární, plynární a mobilných operátorov, ktorí s nimi behajú do ťažšieho terénu. Ak sa mobiláci napríklad k vysielaču nedostnanú s uvedeným, tak potom už musia volať vrtuľník :-)

Tak či tak mi z toho vychádza:

- ak ako jediné auto tak čokoľvek čo má 4x4 a dá sa relatívne dobre používať aj v bežnom živote aj za cenu vyššej spotreby (Octavia 4x4, Audi A6, akéíkoľvek SUV)

- ak ako druhé auto, určite offroad typu Suzuki Jimny / Vitara, Mitsubishi Pajero, Toyota Landcruiser, Land Rover Defender alebo Discovery (a všetko staré, aspoň 5 - 10 ročné, s mechanickými uzávierkami, radením 4x4 a redukciou). Mal som v ruke 20 ročné Pajero za cca 3000 EUR, nešlo ABS, zadný stierač, centrál a drobné elektrické somariny, ale motor, prevodovka, diferáky ÚPLNE BEZ PROBLÉMOV. Počet km neurčiteľný.

U oboch uvedených kategórií je problém s náhradnými dielmi a samoopravou, hádam je to vyvážené spoľahlivosťou.

Niekto to vyššie trefne poznamenal, namalo by sa na to zabúdať: SUV nie je OFF road. Rozdiel medzi nimi je, že po prejazde stredne ťažkým terénom ide SUV do servisu a offroad do umyvárky. Dnešné SUV (a bohužiaľ už aj dnešné offroady) už sú cestné autá. Podstatnou vlastnosťou offroadu (okrem odolnosti) je konštrukcia náprav, ktoré umožňujú kríženie a teda priechodnosť terénom. SUV je robené na pohodlné jazdenie na ceste a kríženie náprav neumožňuje.

A ak sa už bavíme o použiteľnosti auta v teréne, ak chcem mať jediné auto, narazíme na ďalší problém: Na akomkoľvek SUV/offroade, na ktorý obujete cestné pneumatiky, aby ste mohli normálne jazdiť po ceste, sa v teréne nedostanete nikam. Ak zasa obujete terénne gumy, na ceste sú o chvíľu zodraté.

Takže záver: Univerzálne auto podľa mňa neexistuje. Buď máte cestné auto, to je jedno aké (ktoré prípadne zvládne ľahký terén) alebo máte cestné auto + plnohodnotný offroad, ktorý používate iba do terénu, prípadne v zime. Podľa fotiek na fóre som videl, že niektorí z Vás ortodoxnými offroadmi disponujú, tak by ma zaujímal ich názor / skúsenosti.
maci
Příspěvky: 770
Registrován: 24.06.2012 23:22

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od maci »

Jen dodám, že v případě nějakého problému, tak vozy bude zabavovat stát a troufám si tvrdit, že armáda má přehled z rejstříku vozidel, kde a kdo je má. Nemusí to být jenom armáda, ale i policie, hasiči, nebo doktoři. (za asistence státu) Vozidlo musí být malé, tak aby se do něj nevešlo moc ozbrojených lidí a nesmí uvézt na korbě zbraně těžšího kalibru. Nemělo by vzbuzovat nebezpečí pro ostatní lidi, jinak hrozí, že vyjedete ze zatáčky a bez výstrahy Vás někdo preventivně rozstřílí. Taková Lada Niva obouchaná a navozující lítost a soucit s řidičem je to pravé. :D L200 a pod. vozidla, vybavené navijákem, šnorchlem , zvýšená o 10cm apod. bude dost riskantní řídit.
drigon
VIP
Příspěvky: 2997
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od drigon »

Momentálně mám Fabii 1,4 kombi. Zatím funguje bez problémů (ještě aby tak nějaké byly, když to má najeto jen 10k km). Navíc proti základu jsem si tam dal dát paket pro špatné cesty (je to o cca 2cm. zvedlé a je zadeklovaný spodek - na motor nestříká tolik bordelu). Předtím jsem měl 3 roky ford Mondeo 1,8 Tdi z roku 1998 (s takovým tím kulatým biodesignem - říkali jsme mu žemle). A tam těch poruch a problémů bylo požehnaně. Prve jsem musel nechat vyvařit celý spodek, neboť to hnilo jak na povel. Pak se z něj málem stal parní stroj - rozsypal se chladič. Naštěstí kámoš sehnal z vrakáče slušný použitý za dobrou cenu. Vloni v zimě, zrovna jak přišly ty brutální mrazy, tak odešlo topení. Podle opravářů se v topení zasekla nějaká klapka na teplý vzduch, ten nešel do auta a foukaly na nás zmrzlé mouchy, nebo co to bylo. Opravit se to prý nedalo, pomohla by jen výměna celého topení (nové prý cca 30 000kč). Říkal jsem si, že do zimy pořídím jiné auto. To se však ještě urychlilo, protože před prázdninami praskla hlava motoru, olej s vodou se začaly mísit, víčko nádobky na chladící kapalinu trvale ulétalo pryč, nechtělo to jezdit a až to nakonec dojezdilo. A to nepočítám výměnu všech ložisek kol, kloubů atd. Plus běžnou údržbu. Tak jsem pořídil fabii. Řekl jsem si, že je to české auto, je jich zde spousta a až bude starší, tak se na něj náhradní díly seženou vpodstatě kdekoliv. U dovozových aut to může být problém (zvláště těch, kterých je zde málo) - stačí rozpadlý mezinárodní obchod, embargo, atd. a je vymalováno.
Díky za založení vlákna, komp mi vyhlásil stávku a než jsem mu domluvil (výměna grafické karty), tak jsem se nemohl účastnit této debaty. S pozdravem M.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Jak už bylo řečeno dle mého je "ideální" civilní vůz užitečný i pro PA cokoli velikosti cca ochcávky kombi.

A pokud se vykašlete na zaplacené testy značek tak mezi držáky rozhodně patří Audi, BMW, Mercedes, Honda, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Toyota atd. (prostě buď Německé kromě Opel nebo Japonské auto).

Samozřejmě pokud se bavíme o autě z druhé ruky (málo kdo má na auto 1 mega) tak je důležité kdo to auto vlastnil jak se k němu choval jak se o něj staral a jak ho servisoval prostě mrdka může být i Rolls Royce ;)

Moje první auto bylo BMW E36 druhé je E46 a třetí bude E90 (až to současné odejde do věčných lovišť což ještě nějaký ten pátek potrvá) :mrgreen:
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od srejby »

Mě například kadett držel jak sviň, ještě astra G 1.6 8V taky držák motor. Jinak k těm škodovkám obecně paradoxně je koplikovanější oprava těchto vozidel,jak novějších nebo kdo zvás umí seřídit ventily,nastavit rozdělovač,seřídit karburátor?
Troufám si říct, že mnoho dnešních automechaniků by si již nevěděli rady. Když jsem přijel do servisu se svoji LR Discovery I na výměnu vahadlové tyče tak mi mechanik řekl,že ventily seřizoval naposledy v učení. Vyměnit svíčky nebo zapalovací kabely či termostat trochu zručný kutil zvládne, ale to ostatní. Já bych volil auto s jednoduchým jednobodovým vstřikováním, kde pokud se něco pokazí, tak na vrakáči měníte jednoduše celý díl. Př. řídící jednotku za řídící jednotku, rozdělovač za rozdělovač, vstřikovač za vstřikovač a odpadá povětšinou seřizování ,nastavování atd.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Pokud s tím měli v servise problém tak to není dobrý servis (já jezdím tam kde vím že jsou odborníci na můj typ vozu a není to originál BMW servis protože to bych se nedoplatil ale Ostravaci určitě znají SOTEA vždy jsem byl spokojen)!

Můj otec tohle učí na SOŠ a SOU a je to pro něj brnkačka (celý život si spravuje auto sám) bohužel dle jeho slov ze třídy vždy vylezou tak 2-3 skutečně dobří mechanici ostatní na to serou a dokonce chodí do školy vyhulení atd. :ne

Seřídit karburátor je rozhodně jednodušší než si naprogramovat řídící jednotku obzvlášť v PA tomu věř ;)
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4366
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

srejby píše:...obecně paradoxně je koplikovanější oprava těchto vozidel,jak novějších nebo kdo zvás umí seřídit ventily,nastavit rozdělovač,seřídit karburátor?...
Tak toto je, s prominutím, strašnej blábol. Tyhle věci jsou tak směšně jednoduchý, že to uměl dřív každej strejc na vesnici (a i teď umí). Také to IMHO dokáže naprosto každý, kdo nemá obě ruce levý, má IQ o něco vyšší jak šumící tráva a přečte si tři čtyři stránky, jak na to. Názor srejbyho ovšem jasně ukazuje, jak je na tom současná mladá generace s technickým skillem. :roll:
Uživatelský avatar
Desouza
Příspěvky: 813
Registrován: 02.08.2012 19:07
Pohlaví: muž
Bydliště: Za koncem světa

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Desouza »

Ahoj ,
to tedy hloupost je . Páč jsem osobně ještě s kamarádem vyměnil motor na Š 120 + seřízení rozdělovače a karburatoru .
A to ani jeden z nás není autotomechanik . A nikdy před tím to ani jeden z nás nedělal ... Starou dobrou šáde si spraví každej trošku schopnej člověk ... cca před deseti lety když jsem měl ještě čerstvě řidičák .

Do PA doby bych byl ze Š 120 spokojen . I když třeba takoví VAZ 16 ( žigul ) by také nebyl od věci . Sice žere ,ale má silnej motor který by utáhl nějaké to lehčí pancéřování ...

Nicméně můj osobní běžný vůz bude některé vozítko z Germanie ( po X1 E84 pokukuji ) a vozítko na kravení a PA dobu bude nějaký starý poctiví offroad ...
Odpovědět