Stránka 31 z 35

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 31.05.2018 13:42
od dracekvo
Jen sem chtěl napsat, že běžné e-auto rozhodně nemá kapacitu 100kWh, ale řádově nižší.
Dobře, tak jedno auto na světě má 100kWh a podle toho tohoto principu můžeš napsat, že takové lepší auto má výkon 1001kW a pak se odkázat na bugatti veyron, což si myslím, že je dost mimo.

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 31.05.2018 14:35
od ecart
Promin Dracku, kdyz ja mam zafixovany ze elektromobil rovna se Tesla S.
Ale mas pravdu, v moznostech ceskoslovenskeho Rozpadlika je spis ten Nissan nebo Peugeot a ty maji baterky mensi.

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 31.05.2018 22:06
od JOBU
Kapo píše:
JOBU píše:Riadne sprostosti...odijde nejaka prkotina a si nahratý...
Do našich podmienok bohate obyčajná pv3s,alebo bvp...
Predpokladám pri tvojom komentári, že si odborník na zombie apokalypsu a tak ti doma stojí aspon tá V3Ska a sklad ND. :lol:
Ja som bol toď včera s vejdou na stk, a popravde hore kopcom by ma dobehol aj jednonohý a dolu kopcom ma zase bežne obiehajú cyklisti. Vraj sa im horšie vzadu dýcha. :chuckle
Predpokladáš blbo... a zbytočne,a asi aj pozeráš veľa filmov so zombie tematikou.Nikde som totiš nespomínal žiadne hordy zombíkov,ktoré by ťa mali naháňať.
Reagoval som na video,pretože nič normálne a schopné tam nieje..K tomu befku a 300 km... ak človek v okruhu 300km v našich krajoch nedokáže čorknúť aspoň 100litrov nafty,nech si to hodí rovno na začiatku tej rozprávkovej zombie apokalypsy :D

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 01.06.2018 1:10
od sauerkraut
Nabit elektromobil za pul hodiny jde, pokud to utahne zdroj a v aute jsou lithiove akumulatory.

Nabit elektromobil za pul hodiny ze solaru jde, pokud je solar dost velky, nebo elektromobil dost maly. Neco maleho pro dva s dojezdem 50km bude potrebovat cca 30-50 m^2 panelu a nabijet okolo poledne. Pokud mate nakladak, tak vam na panely asi nebude stacit bezny stavebni pozemek.

Nabit elektromobil ze solaru, ktery je jinak k nicemu (menic neumi fungovat bez pripojeni k siti) je jednodussi, nez uvarit spagety tak, aby se neslepily. Potrebujete k tomu voltmetr a dost panelu.

Postup:
- zmerime napeti baterky. Rekneme, ze tam je 400V.
- zjistime, jestli BMS umi vypnout stejnosmerny proud (pokud ne, budeme u toho sedet jak debilove a hlidat to celou dobu).
- zmerime napeti panelu naprazdno.
- spojime dost panelu do serie, aby jejich napeti presahlo napeti baterek. Pokud presahne malo, potece maly proud, nebo to omezi proud, az budou baterky nabitejsi. Pokud jich bude dost, bude to v pohode. Pokud jich bude moc, bude to stale v pohode, jen plytvame energii. Panel je proudovy zdroj, takze se vubec nic nestane i kdyz jich tam bude trikrat vic.
- ujistime se, ze baterka vydrzi proud panelu (toto je JEDINY PRIPAD, kdy muzeme merit zkratovy proud zdroje ampermetrem do zkratu - tedy proud panelu, ne baterky!) Typicky ano, ale pokud jste prave po pandemii vyhubivsi 99% obyvatel pritahli panely z dvoumegawattove instalace a chystate se nabit skutr, tak se to muze stat. Dolni odhad maximalniho proudu baterek je maximalni vykon auta deleny napetim baterek. To, ze to baterky vydrzi neznamena, ze nebudou potrebovat chladit, je tedy treba je hlidat, ale u beznych kombinaci auto+panely je proud do baterek z pohledu tech baterek smesne maly. Do 1/5 kapacity by to musel vyrobce hodne zprasit, aby to bylo potreba chladit.
- spojime panely a baterky. Plus na plus, minus na minus. Uvidime jiskru, to je normalni.
- nefunguje-li BMS, odpojime hned, jak presahne napeti na clanek 4.20V pro LiION (radsi driv pro vetsi zivotnost). Pro LiFePO4 si najdete napeti v dokumentaci, bude to nekde okolo 3.3-3.6V hadam, ale nikdy jsem je nemel.
- pri rozpojovani obvodu se podari vytahnout krasny oblouk uz pri nejakych 60V, natozpak pri 400V. Nekoukame se do oblouku a rozpojujeme rychle, aby neodhorely kontakty. Nesahame na 400V stejnosmernych, nepovedlo by se nam pustit. Takze: jak se rika mezi elektrikari - jednu ruku v prdeli a druhou se hrabu v rozvadeci. Tak se clovek nepripoji na plus a minus najednou.

Zjednoduseny postup pro normalne male panely a funkcni stejnosmernou BMS. Panely maji maximalne 100W, nebo 240W na cca 12-16V nominalnich (20V naprazdno) a do zkratu daji 6-15A. To je pro baterku v elektromobilu smesny proud. 400V/15V = 26.666 panelu, takze:
- zapojime nejakych 27 az 30 panelu do serie a pripojime je pred BMS.
- Hodi se zmerit proud, ale to, ze tece bude videt podle jiskry pri pripojeni.
- Pockame, az BMS odpoji zdroj, coz podle poctu panelu a velikosti baterky muze trvat pul dne, nebo taky mesic.
- Odpojime kabel bez proudu a mame nabito.

Stejnosmerne odpojeni na signal z BMS zvladne nejaky FET (na nizsich napetich), nebo IGBT (na tech 400V bych se FETem nezabyval). Bude na nem vykonova ztrata nejakych 5-30W, takze na chladic. Na vystup BMS, ktery rika "spoj to" dame optron (klidne zbastleny z otevreneho KC507 a LEDky), jeho druhou stranu odnapajime z 9V destickove baterky (nezavisleho zdroje, panelu, dvaceti citronu s medenymi a zeleznymi plisky jako v Cervenem Trpaslikovi - tady by to chodilo) a privedeme na gate FETu/IGBT. Nepouzivejte rele, pokud neni stavene na stejnosmerny proud, dopadne to hodne blbe.

Dodatek pro NiCd a olovene baterky: nabijejte max 1/10 kapacity, v mrazech pomaleji. Nekolikahodinove prebiti narozdil od Lithii snesou, maximalne bude potreba dolit destilku. Pokud nejsou oteviratelne, mohly by teoreticky bouchnout, prakticky se mi pri nabijeni proudem 1/10 kapacity vzdycky uchladily, ale nezkousel jsem to na tak velkych baterkach.

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 01.06.2018 9:34
od Kapo
No, inak o elektromobiloch tu už téma je. http://www.rozpad.cz/forum/viewtopic.ph ... &start=100

Ja som si tu len povzdychol, že elektromobil je dnes už vcelku zaujímavý a vhodný, nebyť tej počiatočnej ceny. Kde sa to pohybuje bez dotácií cca 25 tisíc eur za kšunt-nie teslu.
Ale páči sa mi, že hneď tu vyskočí odborník čo elektromobil ešte ani nevidel, a musí negovať moju informáciu od majitela elektromobilu, že mu stačí pol hoďka na dobitie.

O odborníkoch na vétriesky ani nevravím... :?

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 01.06.2018 11:33
od Serža
dneska mi Jimny prošel STK = na dva roky mám zase vhodný dopravní prostředek....hurá! :-)

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 19.06.2018 16:19
od Serža
Suzuki uvolnilo oficiální fotky nového Jimnyho, a i nějaké tech.info:
http://www.auto.cz/suzuki-jimny-na-prvn ... dla-122567

myslím, že to auto NUTNĚ POTŘEBUJU! :twisted:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 19.06.2018 16:24
od Fabulous
Jako přívěšek na klíče k velkému autu je to dobré. Jimny je zoufale malý. A ten plech, ze kterého je vyroben, je spíš alobal. Měl jsem ho. Ale pěkný je, to ano.

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 19.06.2018 16:30
od Strelec45
Třeba už to nebude kindrauto :mrgreen: , i když podle fotek spíš jo. A ten 0,66 l motor, to bude s turbem, :roll: . Snad ten 1,5 bude použitelný líp. Dobrý je, že zůstává rám, asi i tuhý nápravy a redukce. Mno asi bych se do toho neoblík. Jak to nemá 2 tuny... :lol:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 19.06.2018 16:32
od Serža
no, těžko soudit toho nového, když ho ještě nikdo neviděl
já ho chci PRÁVĚ PROTO, ŽE JE MALEJ - takže to je u mě plus
co se plechů na starém Jimny týče, tak silný jsou imho dost, jen je z výroby naprd antikorozní úprava = hnije to
když se to nový rozebere a vystříká, tak je to věčný...což bohužel nebyl případ toho mého vrakouše :-)

malé rozměry a motor 660ccm jsou imho dané specifikací kei-car pro japonce
do Evropy to snad půjde s větším motorem - spekuluje se o benzínech 1-1,5l

redukce zůstává a vrací se druhá páka (místo tlačítek na 4x4)
doporučuju si projít VŠECHNY ty fotky ;-)

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 24.06.2018 8:19
od K4cer
Velmi mě potěšili tím, že zachovali klasickou koncepci se samostatným žebřinovým rámem, redučkou, a hlavně oběma tuhejma nápravama - to je v dnešní době tescooffroadů těžce sehnatelná věc. Zbývá (kromě pečlivé antikorozní ochrany) jen pořídit delší pružiny, zadní špéru, a normální pneumatiky. Zajímalo by mě jestli bude i plachtová verze.
suzuki jimny 2018 sasi.jpg
Já jsem Mrňouse měl a jako druhý auto do rodiny (pro manželku na běhání po městě a nákupy) je to pro rozpadlíka velmi dobrá volba. Až na ne zrovna šťastnej trojlink na zadní nápravě je to v podstatě zmenšená Hlítka. Malej je (což je ve městě velká výhoda) a při konfiguraci 2+2 (zadní sedadla většinou sklopený a pojímaný jako nouzový) se vepředu dá docela pohodlně existovat, pokud teda nemáte 130kg.

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 24.06.2018 9:52
od proforma
Serža píše:Suzuki uvolnilo oficiální fotky nového Jimnyho, a i nějaké tech.info:
http://www.auto.cz/suzuki-jimny-na-prvn ... dla-122567

myslím, že to auto NUTNĚ POTŘEBUJU! :twisted:
Serzo, to mi nedelej, taky ho nutne potrebuju! :-)

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 24.06.2018 18:23
od Serža
možná udělá Suzuki nějakou slevu pro Rozpad, když se domluvíme a koupíme jich najednou třeba 10 :-)

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 24.06.2018 20:40
od bivoj
Líbí se mi hodně, ale vzhledem k tomu, že mě byl vevnitř malej i Cherokee (XJ), tak do Jimnyho bych se asi neveskládal...

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 24.06.2018 21:00
od JenDAG
Pekne, jak Geländewagen v 1:2. ;)

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 24.06.2018 21:41
od Rafael
Já bych ho taky chtěl, hlásím se do té desítky!
*
(Ta mrcha Berlingo co máme je sice velká, i pes má v ní neskutečný výběh, ale má problémy i na mokré trávě).
*
I když bez startování pomocí tlačítka, multifunkčního volantu, klimatizace a podobných opičáren bych se klidně obešel. Stejně jsou to jen pro mě když nejezdím dlouhé trasy jen neužitečná a škodlivá kurvítka.
Ale asi to už dnes jinak nejde :mrgreen:
Kuwaa, jen výměna žárovky ze strany od řidiče je u toho Berlinga pro mé velké tlapky problém. A tam to je údajně oproti jiným autům jednoduché...
O dalším ani nemluvě...
Family_mini_van_____20180624213904269.jpg

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 27.06.2018 14:18
od sauerkraut
Rafael: ja jsem nikdy na zadnem aute s vymenou zarovky problem nemel. Asi to je tim, ze jsem nikdy nemel novejsi auto, nez ze zacatku devadesatych let. Na vsech autech, co jsem kdy mel se daly vymenit obe zarovky za pet minut i s hledanim nahradnich zarovek v kufru.

Stara Trabantisticka poucka rika, ze co na aute neni, to se nemuze podelat.

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 27.06.2018 22:55
od Lyster
Lidičky tohle mi nedělejte :cry: , já jsem do Jimnyho zamilovaný už několik let, ale kvůli vadě zraku vím, že mi nikdy nebude říkat pane. :(

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 28.06.2018 0:58
od Rafael
sauerkraut:
Na Samotě U lesa, Když jsou cesty zavátý... atd...
Zbavil jsem se kdysi hodně zajímavých věcí po předcích. Hodně neprozřetelně v nějakých uklízecích a vyklízecích amocích.
No, byl jsem mladý a blbý...
Ale poslední taková akce mě teď sere nejvíc.
Moskvič 407 r.v.1961 se spoustou NH.
Vše lehce opravitelné, motor přehledný a tak...
Taková malá V3S...

Re: Vhodny dopravni prostredek

Napsal: 28.06.2018 20:31
od Serža