Vybavení automobilu
Re: Vybavení automobilu
No, pokud by byl člověk dostatečný šílenec, tak koukám, že tu mají i vyprošťovací pás 840 KN.
Já objednávám tohle: https://www.vazaci-technika.cz/cs/kinet ... -pr-16-mm/
Třítunové auto s tím má vytáhnout zapadlé třítunové auto.
Já objednávám tohle: https://www.vazaci-technika.cz/cs/kinet ... -pr-16-mm/
Třítunové auto s tím má vytáhnout zapadlé třítunové auto.
Re: Vybavení automobilu
No to sice asi dá, ale zapaldé 3t auto ma podle mě vetší odpor než 3t, právě díky tomu, že je zapadlé. Já bych volil aspoň 6t
Re: Vybavení automobilu
Když mrkneš na ten odkaz, tak to lano má pevnost v tahu 6000kg. Navíc má průtažnost 30 procent-takže moje auto má 1400kg, i když bude zapadlé a bude ho tahat dodávka, pořád je tam rezerva. Navíc pobere rázy při rozjetí.
Re: Vybavení automobilu
Já beru pevnost lana jako takovou pojistku.
Na internetu se dá najít dost videí, kde lano sice vydrželo, ale na autě povolilo něco jiného.
Takže nic nepřehánět. Raději přetrhnout lano, než si zničit auto.
Na internetu se dá najít dost videí, kde lano sice vydrželo, ale na autě povolilo něco jiného.
Takže nic nepřehánět. Raději přetrhnout lano, než si zničit auto.
Re: Vybavení automobilu
Jen pro porovnání: Už roky používám tohle https://www.naradihned.cz/tazna-lana-a- ... arabinami/
V lanu jsou zapletené gumové provázky, ty už se dávno rozpadly. Přesto jsem na na něm loni odtahoval z lesa zapadlý Chrysler Voyager-cca 2000 kg váhy, dvacet kilometrů do servisu. Lano to vydrželo.
V lanu jsou zapletené gumové provázky, ty už se dávno rozpadly. Přesto jsem na na něm loni odtahoval z lesa zapadlý Chrysler Voyager-cca 2000 kg váhy, dvacet kilometrů do servisu. Lano to vydrželo.
- Majkl Night
- Příspěvky: 328
- Registrován: 08.02.2013 23:26
- Pohlaví: muž
- Bydliště: JN89HF
Re: Vybavení automobilu
Volí si stezku chodec, nebo stezka chodce?
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Vybavení automobilu
Mě většinou se odjebali ty háky. Teď jsme přetrhli ocelové které mělo vydržet 3 tuny u vyprošťování dodávky.
Tak na pomoc šel můj popruh nosnost 6 tun délka 6 m. Potom máme ještě 60 tunové 10 m ale to je na traktory.Za mě mě na vyprošťování delší a síla tahu aspoň dvojnásobek váhy auta, pak druhé kratší na tahání po cestě.
Tak na pomoc šel můj popruh nosnost 6 tun délka 6 m. Potom máme ještě 60 tunové 10 m ale to je na traktory.Za mě mě na vyprošťování delší a síla tahu aspoň dvojnásobek váhy auta, pak druhé kratší na tahání po cestě.
Re: Vybavení automobilu
Na vyproštění zapadlého auta "trháním" je nejlepší kinetické lano. Nicméně na vlečení nepojízdného auta je lepší skládací tyč http://www.heposvm.cz/vyroba/tyce.html , nebo to lano z těch červeno/bílých provázků z odkazu výše https://www.naradihned.cz/tazna-lana-a- ... arabinami/
Obojí má výhodu v tom, že nedojde k najetí vlečeného vozidla na lano (třeba při dojíždění ke křižovatce).
U kinetického lana už jsem v křižovatce viděl, že vlečené auto dojelo skoro k nárazníku vlečného, ten to rozpálil a následně vlečené auto vlítlo díky naakumulovné energii a nefunkčnosti posilovače brzd tomu prvnímu do kufru
Tyč mám homemade výroby, tak aby šla zaháknout jak na oko, tak i na tažné zařízení a odtahal jsem toho na ní hromadu, nevýhoda je, že se nedá 100% spolehnout, že půjde na všechny kombinace aut, proto vozím tyč i provázkové lano.
Jelikož nikdy nevím, co za jelito sedí v druhém autě, tak je tyč pro mne bezpečnější.
Obojí má výhodu v tom, že nedojde k najetí vlečeného vozidla na lano (třeba při dojíždění ke křižovatce).
U kinetického lana už jsem v křižovatce viděl, že vlečené auto dojelo skoro k nárazníku vlečného, ten to rozpálil a následně vlečené auto vlítlo díky naakumulovné energii a nefunkčnosti posilovače brzd tomu prvnímu do kufru
Tyč mám homemade výroby, tak aby šla zaháknout jak na oko, tak i na tažné zařízení a odtahal jsem toho na ní hromadu, nevýhoda je, že se nedá 100% spolehnout, že půjde na všechny kombinace aut, proto vozím tyč i provázkové lano.
Jelikož nikdy nevím, co za jelito sedí v druhém autě, tak je tyč pro mne bezpečnější.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4363
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Vybavení automobilu
Což je zásadní chyba řidiče vlečeného vozidla. I při použití normálního lana je třeba udržovat ho stále napnuté, u zastavení to platí obzvlášť! U posilovače brzd, pokud je podtlakový (ať už ze sání u benzínu či vývěvou u diselu) je potřeba stále udržovat dostatečný podtlak a to občasným zamotání motorem (při jízdě, zařazením čtverky a nechat motor chvilku točit). Pokud toto nejde, tak odtahovka, a nebo teda vlečení na tyči. Ale to skládací párátko výše bych měl trochu strach použít, bohužel ne každý může v autě vozit plnohotnotnou vlečnou tyč a ještě aby pasovala na vlečné/tažné oko (v tomhle to maj náklaďáky se standartizovaným tažným oko/čep (40) vpředu a vzadu jednodušší)...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Vybavení automobilu
Bohužel, dnes u vlečení a vyprošťování nemá většina řidičů základní návyky.
Neudržování napnutého lana, najíždění na lano, puštěné varovné blikače za jízdy (takže nepoznáš kdy a kam budou odbočovat), ...
Nevím jak kupovaná skládací tyč, ale na udělané, jsem v době kdy se to smělo, vozil nepojízdná auta z německa.
Odtahal jsem toho hromadu a nikdy nebyl jediný problém, i přes to, že nevypadá moc bytelně, vydrží strašně moc, víceméně stačí jediné, aby byla při vlečení mezi auty "natažená" rovně a pak je schopen řidič vlečného vozidla táhnout i nezkušeného řidiče.
Vzhledově je ta moje dělaná velmi podobná té, co jsem dával v příloze.
Neudržování napnutého lana, najíždění na lano, puštěné varovné blikače za jízdy (takže nepoznáš kdy a kam budou odbočovat), ...
Nevím jak kupovaná skládací tyč, ale na udělané, jsem v době kdy se to smělo, vozil nepojízdná auta z německa.
Odtahal jsem toho hromadu a nikdy nebyl jediný problém, i přes to, že nevypadá moc bytelně, vydrží strašně moc, víceméně stačí jediné, aby byla při vlečení mezi auty "natažená" rovně a pak je schopen řidič vlečného vozidla táhnout i nezkušeného řidiče.
Vzhledově je ta moje dělaná velmi podobná té, co jsem dával v příloze.
Re: Vybavení automobilu
Jak, "dnes nemají návyky". Nikdy je neměli, vlečení auta je prostě specifická disciplína, jsou lidi, kteří to zažijí jednou za život, někdo třeba nikdy.
Vždycky u vlečení svého i cizího auta sedím ve vlečeném celou dobu s nohou na brzdě, táhnutí vetšinou zvládne i nezkušený - ale musel jsem být jednou sprostý i na vlastní ženu, že prostě nemůže krouhat křižovatky do pravého úhle. Můj táta zase po 5 minutách zapomněl, že někoho táhne a vesele zrychloval a zrychloval.....
Hlavní je domluvit trasu, rychlost a způsob stopky.
Vždycky u vlečení svého i cizího auta sedím ve vlečeném celou dobu s nohou na brzdě, táhnutí vetšinou zvládne i nezkušený - ale musel jsem být jednou sprostý i na vlastní ženu, že prostě nemůže krouhat křižovatky do pravého úhle. Můj táta zase po 5 minutách zapomněl, že někoho táhne a vesele zrychloval a zrychloval.....
Hlavní je domluvit trasu, rychlost a způsob stopky.
Re: Vybavení automobilu
A v dnešní době neomezených tarifů není problém si dát telefon na hlas a celou dobu bejt spolu ve spojení.
Re: Vybavení automobilu
Pokud by někdo měl zájem, jednu vylepšenou originální tyč tady mám. Tahala jen párkrát. Zdatně se tomu vyhýbám někoho tahat. Něco jiného je vytáhnout z příkopa, závěje, bahna a pak už si poraď. Tam není problém, používám kinetickou, případně normální kurtu.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Vybavení automobilu
Tak powerbanka, respektive "jumpstarter" od Hummer vyzkoušen o víkendu. Auto stálo cca 17 dnů, tzn. během největších mrazů (několik nocí pod -10°C, minimum -19°C) venku. Baterie VARTA Silver 72Ah, tři roky stará. Auto má vyhřívané ostřikovače, zrcátka a dešťový senzor pernamentně, pokud je teplota pod -X°C (nevím to přesně, musel bych se kouknout do manuálu), + čidla alarmu, takže nějaký odběr tam je i při zamčeném autě. Nuže, po 17 dnech jsem otevřel kufr a změřil baterii. Voltáž byla 11,3V, tzn. hodně, hodně vybitá (cca 10% kapacity, na protočení 2,5l šestiválce + šťáva pro pumpu, 6 zapalovacích cívek a fakt, že silové kabely od baterie vedou zkrze celé auto od kufru, tzn. úbytek tam bude chtě nechtě, je to málo). Připojil jsem jumpstarter k baterce, otočil klíčkem zapalování a nastartoval "na drc", startér udělal tak jednu otáčku Za mě teda spokojenost.
Samozřejmě baterii jsem pak stejně vytáhnul a nabil přes noc doma v teple doplna, ale pro případ nutného, nečekaného odjezdu je tohle dobrý pomocník, netřeba volat "přítele na telefonu" a čekat až dorazí, nebo dokonce prosit cizí lidi o šťávu přes startovací kabely.
Samozřejmě baterii jsem pak stejně vytáhnul a nabil přes noc doma v teple doplna, ale pro případ nutného, nečekaného odjezdu je tohle dobrý pomocník, netřeba volat "přítele na telefonu" a čekat až dorazí, nebo dokonce prosit cizí lidi o šťávu přes startovací kabely.
Re: Vybavení automobilu
Kde je to dostat ? Dej link.
Re: Vybavení automobilu
Dneska jsem vyzkousela powerbanku z Lidlu, se kterou se da i startovat auto. Nemaji ji ted v nabidce, tak link na YT: https://m.youtube.com/watch?v=OElWBktfUSg Musim rict, ze funguje Baterka skoro v haji, central to jeste otevrelo, ale pri startovani ani neskytlo. Takze pokus v praxi: plne nabita powerbanka pripojena na baterku dodala ten potrebny "peak", ze to chytlo okamzite (nebyla to snad ani vterina). Potom jsem s autem najela asi 60 km a potom jsem to dala na dobijecku. Dobijecka na zacatku nabijeni ukazovala 11,8 V, nabiji se to jeste ted.
Takze pokud udelate nejakou podobnou chybu jako ja, timhle se to nastartovat fakt da.
Takze pokud udelate nejakou podobnou chybu jako ja, timhle se to nastartovat fakt da.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 21.06.2021 13:53
Re: Vybavení automobilu
No jo, v teple, s autem zrejme v perfektnim mechanickem stavu a se vstrikovanim...
Re: Vybavení automobilu
Jo, jo, kdyz si odmyslim ten error mezi sedackou a volantem, tak auto je jinak OK Na traktor v -40 C si holt budete muset najit neco jinyho, nekomu by mohlo stacit o tohle. Neni treba mit vsechno na 300 %
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Vybavení automobilu
Mimochodem není lepší si jednou za X-let koupit do auta novou baterii? Já jezdím jen asi 25 let, v rodině dvě auta, a nikdy se mi nestalo, že by byla baterie KO. I manželky staré Mistubishi, po měsíci vykopané ze závěje blaflo na ťuknutí. Ano, ty powerbanky jsou fajn, o tom žádná, ale že lidi utrácí dost peněz za powerbanku místo toho, aby měli v pořádku primární baterii...
Óðinn á yðr alla