AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Možná je to jen ftípek, nějaká fotomontáž, nevím, nechce se mi tomu věřit.
*
Našel jsem to na netu a použil jsem jsem to jen jako odstrašující příklad "pokroku"...
*
Našel jsem to na netu a použil jsem jsem to jen jako odstrašující příklad "pokroku"...
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Konec OT!!!
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Pokud je Adblue jen tekutá močovina, tak by mělo stačit koupit, dosud ještě dostupné, pytle hnojiva a smíchat to s destilkou, nebo ne?
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Trochu jsem se na výrobu ad blue podíval a toto jsem vyčetl:
- na výrobu se používá chemicky čistá močovina. V běžné močovině jsou přítomné nečistoty a protispékavé látky.
- demi voda se ohřívá na 40 - 45°C a do ní se dávkuje močovina tak, aby výsledný roztok měl koncentraci 31,8 - 33,1%. Tomu odpovídá objemová hmotnost ad blue 1087 - 1093 gramů na 1 litr ad blue. Objemovou hmotnost je nutné měřit při +20°C, neboť při vyšší teplotě hmotnost klesá a naopak.
- ve studené vodě nelze močovinu rozpustit, protože se roztok ochlazuje a dojde k jeho zamrznutí.
- další měření koncentrace a vhodnosti roztoku ad blue lze měřit refraktometrem. Na to jsou doporučené digitální refraktometry. Například ATAGO PAL-urea, kruss a jiné. Optické refraktometry se nedoporučuje používat, jejich přesnost je v rozmezí +-5%. Hodnota indexu lomu je 1,3814 - 1,3843.
- s dobou skladování koncentrace močoviny klesá, což se projevuje silným čpavkovým zápachem.
- skladovatelnost ad blue je v uzavřeném obalu udávána asi na tři roky. Pokud se s autem málo jezdí, je doporučené náplň ad blue po čtyřech letech vyměnit.
- na výrobu se používá chemicky čistá močovina. V běžné močovině jsou přítomné nečistoty a protispékavé látky.
- demi voda se ohřívá na 40 - 45°C a do ní se dávkuje močovina tak, aby výsledný roztok měl koncentraci 31,8 - 33,1%. Tomu odpovídá objemová hmotnost ad blue 1087 - 1093 gramů na 1 litr ad blue. Objemovou hmotnost je nutné měřit při +20°C, neboť při vyšší teplotě hmotnost klesá a naopak.
- ve studené vodě nelze močovinu rozpustit, protože se roztok ochlazuje a dojde k jeho zamrznutí.
- další měření koncentrace a vhodnosti roztoku ad blue lze měřit refraktometrem. Na to jsou doporučené digitální refraktometry. Například ATAGO PAL-urea, kruss a jiné. Optické refraktometry se nedoporučuje používat, jejich přesnost je v rozmezí +-5%. Hodnota indexu lomu je 1,3814 - 1,3843.
- s dobou skladování koncentrace močoviny klesá, což se projevuje silným čpavkovým zápachem.
- skladovatelnost ad blue je v uzavřeném obalu udávána asi na tři roky. Pokud se s autem málo jezdí, je doporučené náplň ad blue po čtyřech letech vyměnit.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Též jsem názoru, že hlavní problém bude v čistotě použité CH4N2O. Močoviny je všude dost (používá se jako hnojivo, do instantního ledu, dokonce jsem to viděl i jako jakýsi kosmetický přípravek), problém je že cena výsledných produktů a čistota nebude menší než to co se dá koupit na benzínce. Jinak by do nádržky stačilo nasypat hnojivo, dolít destilkou a důkladně protřepat. Nezapomeňte že se to přímo vstřikuje do katalyzátoru, takže nejvyšší problém může být jeho zanášení nebo nějaké problémy na sondách. Potřebuje automobil/motor tyhle součástky k běhu? Asi ne. Je to průser v případě kontroly emisí? Jednoznačně.
Toto bych potrhl. Je to podobné katalyzátoru výfukových plynů. Motor bez toho pojede. Ale asi nesplní emise NOx.viktor píše: ↑21.10.2021 19:45 jak bylo receno, motor ke svemo provozu zadne AdBlue nepotrebuje, AdBlue slouzi ke snizeni emisi NoX ktere vznikaji v modernich diesselech v dusledku orientace na chude spalovani s prebytkem vzduchu za vysokych teplot. Proto moderni dissely nekouri ale bez AdBlue produkuji vice NoX.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
S katalyzátorem si nezahrávat. Na minulém autě se kvůli nějakému špatnému čidlu (tipuji) vysypal a to on se sype ze strany od motoru a jak tam jsou pulzující vlny, tak je motor schopný si ty pidikousky nasát a vybrousí to válec, motor je pak na šrot.
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Běžná močovina používaná jako hnojivo má obsah 46.5% N což je čistá močovina CO(NH2)2, těch 53.5% připadá na ostatní prvky sloučeniny (C,O, H). Ale některá močovina obsahuje inhibitory ureázy které zpomalují tvorbu čpavku ( únik do ovzduší) v půdě a tím zvyšují účinnost hnojení.
Takže i z hnojiva (bez inhibitorů) adblue lze namíchat v poměru 32.5% CO(NH2)2 + 67,5% H2O.
Takže i z hnojiva (bez inhibitorů) adblue lze namíchat v poměru 32.5% CO(NH2)2 + 67,5% H2O.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Vidím, že AdBlue již nikoho netrápí, zrovna jsem ho tankoval asi za čtvrtinu ceny na vrcholu, moje otázka, jak se to záhadně vyřešilo, co se změnilo?
Informace byla, že se nevyrábí, protože se nevyrábí hnojiva a AdBlue je vedlejší produkt, jehož se samostatné nevyplatí vyrábět. Takže, A) začaly se vyrábět hnojiva, nebo B) začalo se vyrábět samotné AdBlue, C) vozí se od nějakého dalšího dodavatele?
Nebo to bylo celé uměle vyvolaná bouda, která měla za cíl jen zvednout na chvíli nesmyslně cenu a nová rovnovážná cena se ustálila na cca dvojnásobku původní?
Informace byla, že se nevyrábí, protože se nevyrábí hnojiva a AdBlue je vedlejší produkt, jehož se samostatné nevyplatí vyrábět. Takže, A) začaly se vyrábět hnojiva, nebo B) začalo se vyrábět samotné AdBlue, C) vozí se od nějakého dalšího dodavatele?
Nebo to bylo celé uměle vyvolaná bouda, která měla za cíl jen zvednout na chvíli nesmyslně cenu a nová rovnovážná cena se ustálila na cca dvojnásobku původní?
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Ono to je skoro jasné. Stačí se podívat na ceny dusíkatých hnojiv, a bude jasno. Výroba se opět rozjela, protože se vyplatí. Kdyby se obnovil dovoz hnojiv za nízké ceny, tak bude AdBlue problém zase na stole. Vítejte v novém normálu.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Přiznám se, že poslední týden jsem to nesledoval,ale před 14ti dny jsem chtěl natankovat a dolít ad blue na Eurooil v Křimicích a cena byla skoro 30czk.
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
S ohledem na to, kolik AdBlue ročně projezdim, tak ta cena není až tak hrozná
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Ano, cena jako taková se "dá".
Ale mě štve, že prostě jen aby se někdo nakapsoval, tak se musela skoro 3x zvednout.
Ale mě štve, že prostě jen aby se někdo nakapsoval, tak se musela skoro 3x zvednout.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Ta benzínka má větší vejvar z jednoho kafe a bagety, než z natankování AB
Re: AdBlue - jeho nedostatek, nahrada ci jiná řešení
Mno, ale kafe a bagetu si tam nejsem nucen koupit.
Kdežto AdBlue jednou za čas někde ano...
Kdežto AdBlue jednou za čas někde ano...