Tyto elektrické vrátky se vyráběli v době, kdy se muselo použít to, co bylo zrovna k dipozici, proto je motor a převodovka předimenzovaná, lelikož menší se nedala v práci "sehnat"
Proudová ochrana už sice tehdy existovala, ale vzhledem k předimenzování motoru by stejně nefungovala spolehlivě. Než by proud vyletěl nahoru, už by bylo lano přetržené.
Dnes už by se výroba takového vrátku ekonomicky nevyplatila, jelikož by sis musel všecno zaplatit a memohl bys to udělat jako melouch v pracovní době z nakradených součástek
Když si vzpomenu, co se podle Urob si sám udělalo v práci míchaček, cirkulárek, hoblovek a jiného nářadí, směju se ještě dneska
Ruční rytí
Re: Ruční rytí
I v dnešní době je to ekonomické řešení. Starší stavební vrátek je v bazaru do 2000kc a koňský pluh ze šrotu taky za pár korun. Jen to chce promyslet co by kdyby. Mít mechanickou pojistku lana a obsluhu opodál.
Re: Ruční rytí
Nejjednodušší ochrana je střižný kolík někde v řetězovém převodu mezi převodovkou a bubnem.
Dle síly lana zvolím průměr kolíku a pak už jen stačí mít dostatečnou zásobu náhradních čepů
https://www.sspu-opava.cz/static/UserFi ... -07-04.pdf
Dle síly lana zvolím průměr kolíku a pak už jen stačí mít dostatečnou zásobu náhradních čepů
https://www.sspu-opava.cz/static/UserFi ... -07-04.pdf