Domácí tank
Re: Domácí tank
Dobové se nedochovaly, vše jen podle fotek a několika rozměrů... Ale můžu se chlapů zkusit zeptat. Osobně si ale myslím, že raději poradí osobně nebo při přímém kontaktu (co vím, mají FB) než nějak poskytovat veřejně to, co jim trvalo dlouhé roky vymýšlení
- Nicotinick
- Příspěvky: 2799
- Registrován: 14.03.2014 10:38
Re: Domácí tank
Když už tady jsou návody na obsluhu Javelinu, tak tady jeden praktický videonávod, jak ukrást rusům T 72.
(Sice v polštině, ale dají se dát titulky. Někomu se může hodit.)
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... okD8l4HRqo
(Sice v polštině, ale dají se dát titulky. Někomu se může hodit.)
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... okD8l4HRqo
"Konspirátoři jsou největšími optimisty. Nepřestávají věřit tomu, že ten bordel opravdu někdo řídí."
Re: Domácí tank
Dve veci, podstatné pre štart, vo videu aj tak vynechali.
Re: Domácí tank
Neukázal otvorenie fľaší so vzduchom na štart (primárne štartovanie je vzduchom 2x15MPa), po odstavení stroja sa to vždy zatvára, aby to niekde nevysyčalo. A nepredmazal pred štartom motor. Bez predmazu a vzduchu to štartovanie studeného motora iba na batérie ide dosť dlho a ťažšie... Dokiaľ nieje v okruhu motora a v spojovacom prevode na štartér patričný tlak oleja, nedá to pokyn na štart (pneu ventil a štartér).
Za tepla to ide rýchlo, no, za studena nie. A za mrazu bez bez nahriatia kvapalín ohrievačom už vôbec.
Fľaše a ich ventily vidno v čase 2:15.
Za tepla to ide rýchlo, no, za studena nie. A za mrazu bez bez nahriatia kvapalín ohrievačom už vôbec.
Fľaše a ich ventily vidno v čase 2:15.
Re: Domácí tank
JOBU díky, jsem rád, že jsou tu borci, co mají praktické znalosti!
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Domácí tank
S predmazáváním je to podobné jako u startování větších dieselových lokomotiv. Tam se po provedení patřičných úkonů a zmáčknutí startovacího tlačítka nejprve promaže motor a až potom to začne startovat. Motor má buď startovací vinutí na trakční generátoru, nebo jeden, či dva startéry.
Technická zajímavost: u lokomotiv řady 731 &spol jsou v původním provedení používány dva ruské 48V startéry do tanku zapojené v sérii (lokomotiva má 110V 180Ah baterie).
Někdy s tím bývá "zábava", když první startér zasune pastorek do věnce, pomocným kontaktem dá signál druhému a ten začne točit naprázdno, bo se pastorek zasekl a nevysunul. Pak následuje poklep kladívkem a další pokus.
Technická zajímavost: u lokomotiv řady 731 &spol jsou v původním provedení používány dva ruské 48V startéry do tanku zapojené v sérii (lokomotiva má 110V 180Ah baterie).
Někdy s tím bývá "zábava", když první startér zasune pastorek do věnce, pomocným kontaktem dá signál druhému a ten začne točit naprázdno, bo se pastorek zasekl a nevysunul. Pak následuje poklep kladívkem a další pokus.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Domácí tank
150 barů? Čirou náhodou nevíš, jak je startování řešeno? Je tam turbína na setrvačníku? Díky.JOBU píše: ↑11.03.2022 21:06 Neukázal otvorenie fľaší so vzduchom na štart (primárne štartovanie je vzduchom 2x15MPa), po odstavení stroja sa to vždy zatvára, aby to niekde nevysyčalo. A nepredmazal pred štartom motor. Bez predmazu a vzduchu to štartovanie studeného motora iba na batérie ide dosť dlho a ťažšie... Dokiaľ nieje v okruhu motora a v spojovacom prevode na štartér patričný tlak oleja, nedá to pokyn na štart (pneu ventil a štartér).
Za tepla to ide rýchlo, no, za studena nie. A za mrazu bez bez nahriatia kvapalín ohrievačom už vôbec.
Fľaše a ich ventily vidno v čase 2:15.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Domácí tank
Na kurzu pro strojvedoucí nám vysvětlovali startování motoru stlačeným vzduchem tak, že vzduch z lahví jde přes redukční ventil do válců motoru, který roztočí (ze spalovacího motoru je v tu chvíli na chvilku motor pneumatický). A po roztočení motoru na zápalné (startovací) otáčky dojde k uzavření přívodu stlačeného vzduchu a spuštění vstřikování paliva.
Ještě jsem slyšel o způsobu, kdy jde stlačený vzduch jen do části válců motoru a ve zbývající části válců se po roztočení na zápalné otáčky spustí vstřikování paliva. Po nastartování se stlačený vzduch uzavře a dodávka paliva se spustí i do zbývajících válců.
O této druhé variantě jsem kdysi četl v souvislosti s vysokými pecemi. Motorem na vysokopecní plyn hnali dmychadlo foukající vzduch do vysoké pece.
Ještě jsem slyšel o způsobu, kdy jde stlačený vzduch jen do části válců motoru a ve zbývající části válců se po roztočení na zápalné otáčky spustí vstřikování paliva. Po nastartování se stlačený vzduch uzavře a dodávka paliva se spustí i do zbývajících válců.
O této druhé variantě jsem kdysi četl v souvislosti s vysokými pecemi. Motorem na vysokopecní plyn hnali dmychadlo foukající vzduch do vysoké pece.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Domácí tank
Strelec- presne ako píše Drigon. Je to ale do jednotlivých valcov hnané priamo, cez taký mechanický rozdeľovač, takže tlak vzduchu tlačí piesty iba dole, pekne na striedačku dookola. Vstrekovanie ide ako normálne (mechanicky).
Drigon- to 731 má tankové štartéry?
Serža, dík.
Drigon- to 731 má tankové štartéry?
Serža, dík.
Re: Domácí tank
V původní verzi ano. Některé lokomotivy byly po modernizaci osazeny jedním startérem Bosch, neboť s původní verzi se dvěma startéry jsou problémy. Ty jsem popisoval výše.
Ofoceno z návodu.Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Domácí tank
S lokomotívami som tú česť ešte nemal... dik za zaujímavé info.