Bug Out Mountain Bike
Bug Out Mountain Bike
Tak jsem tak nad tím přemýšlel a dospěl k názoru že může nastat i doba kdy nebude možné použít auto a to zejména při déle trvajícím výpadku současných služeb (nebudou k dispozici pohonné hmoty, porucha kterou nedokáže nikdo bez vybavení opravit atd.) a nebudou stačit nastřádané zásoby no a v tu chvíli natupuje horské kolo jako prostředek pro přepravu na větší vzdálenosti.
Přecejenom s kolem se člověk za den dostane dál než pěšky (osobně jsem s kolem ujel za den max. 55km a pak mě bolela protože jsem na to nebyl zvyklý ale dalo se to) a jsou borci co pro ně není problém za den udělat 100km.
Mám už poměrně starší kousek (dostal jsem ho na základní škole v 5. třídě ) který spíše jen uduržuju při životě ovšem časem bych chtěl pořídit něco nového ale jsem ochoten za to dát tak max. 10tis neb nejsem fanda ani nadšenec a kolo využívám jen občas.
Proto se ptám těch co do kol dělají co by v této cenové relaci doporučili (nepotřebuju kotoučové brzdy a celoodpružený rám atd. nedhodlám se pouště do downhillů atd.)?
Taky by bylo dobré si na to pořídit nějaké brašny atd. a zase je tady inspirace armádou která kola používala a pokud se nepletu tak švýcaři pořád používají (btw asi nejoblíbenější dopravní prostředek dálného východu ještě dnes)?
Tak sem s nějakými nápady
Přecejenom s kolem se člověk za den dostane dál než pěšky (osobně jsem s kolem ujel za den max. 55km a pak mě bolela protože jsem na to nebyl zvyklý ale dalo se to) a jsou borci co pro ně není problém za den udělat 100km.
Mám už poměrně starší kousek (dostal jsem ho na základní škole v 5. třídě ) který spíše jen uduržuju při životě ovšem časem bych chtěl pořídit něco nového ale jsem ochoten za to dát tak max. 10tis neb nejsem fanda ani nadšenec a kolo využívám jen občas.
Proto se ptám těch co do kol dělají co by v této cenové relaci doporučili (nepotřebuju kotoučové brzdy a celoodpružený rám atd. nedhodlám se pouště do downhillů atd.)?
Taky by bylo dobré si na to pořídit nějaké brašny atd. a zase je tady inspirace armádou která kola používala a pokud se nepletu tak švýcaři pořád používají (btw asi nejoblíbenější dopravní prostředek dálného východu ještě dnes)?
Tak sem s nějakými nápady
Re: Bug Out Mountain Bike
Za deset papiru neseznes kolo, na ktere je spolehnuti, nedejboze aspon trosku tereni.
Pokud bychom se bavili o pomeru cena/vykon/spolehlivost:
Uz nejaky cas do kol nefusuju, ale osobne doporucuju jit cestou standartu- takze zadny atypicky kola typu paratrooper atd.
sahni po jednoduchym razeni od Shimano (ted uz sly dolu napriklad Deore - na ty je celkem spoleh).
-Vykasli se na vahu a sahni po silnym ramu.
-Odpruzena vidlice je z dlouhodobeho hlediska kurvitko.
-rafky porid dvojity, nebo budes mit osmicky prakticky ihned
-absolutne zadny hydraulicky prvky. Pouze a jenom Vckovy lankovy brzdy (opravi je kazdej)
-vedeni lanek mej zvenku-ne ramem, jak se da ted obcas najit
-nekupuj atypicky znacky jako treba Felt atd - maji americky velikosti na uplne vsechno
-osobne bych poridil kvalitni stredy
Obecne si myslim, ze prehazovacka neni az tak dulezita, tam se da usetrit, protoze stejne se ti driv nebo pozdej vydrbe a ve finale kdyz si na kolo zvyknes, staci casto i jen jeden prevod. Ja osobne na kole jezdim v podstate jen "3/7" a "2/5". Vsechno s tim vzdycky vyjedu.
Naopak dulezite jsou stredy (jak u kol, tak u slapatek), kvalitni rafky a kvalitni slapatka.
Pokud bychom se bavili o pomeru cena/vykon/spolehlivost:
Uz nejaky cas do kol nefusuju, ale osobne doporucuju jit cestou standartu- takze zadny atypicky kola typu paratrooper atd.
sahni po jednoduchym razeni od Shimano (ted uz sly dolu napriklad Deore - na ty je celkem spoleh).
-Vykasli se na vahu a sahni po silnym ramu.
-Odpruzena vidlice je z dlouhodobeho hlediska kurvitko.
-rafky porid dvojity, nebo budes mit osmicky prakticky ihned
-absolutne zadny hydraulicky prvky. Pouze a jenom Vckovy lankovy brzdy (opravi je kazdej)
-vedeni lanek mej zvenku-ne ramem, jak se da ted obcas najit
-nekupuj atypicky znacky jako treba Felt atd - maji americky velikosti na uplne vsechno
-osobne bych poridil kvalitni stredy
Obecne si myslim, ze prehazovacka neni az tak dulezita, tam se da usetrit, protoze stejne se ti driv nebo pozdej vydrbe a ve finale kdyz si na kolo zvyknes, staci casto i jen jeden prevod. Ja osobne na kole jezdim v podstate jen "3/7" a "2/5". Vsechno s tim vzdycky vyjedu.
Naopak dulezite jsou stredy (jak u kol, tak u slapatek), kvalitni rafky a kvalitni slapatka.
Re: Bug Out Mountain Bike
Předpokládám, ze ho chceš na silnici plus lehký terén (polni a zpevněné lesní cesty). Na to je ideální trekove kolo. Model ti přímo neporadim, uz je to dyl co jsem si kupoval kolo.
Ale doporucim ti vybírat ze značek Leader Fox, toho vlastním ja a po 5 letech bez jediného problému najezdeny tak 2000km. Další bych se nebál Meridy a Apache ale tam uz je to o jiných cenách tak o 5000,- víc...
Ale doporucim ti vybírat ze značek Leader Fox, toho vlastním ja a po 5 letech bez jediného problému najezdeny tak 2000km. Další bych se nebál Meridy a Apache ale tam uz je to o jiných cenách tak o 5000,- víc...
Re: Bug Out Mountain Bike
Hmm to jsem čekal
Zrovna ten Felt je všude za zajímavé peníze
Dalo by se vybrat něco z toho?
http://www.shopbike.cz/detail/1223-author-compact-2011
http://www.kolafavorit.cz/trekkingove.html
http://www.kola-online.cz/kellys-athos-2013/d7137
http://www.bike-eshop.cz/modely-2038/tr ... rychlostni
Zrovna ten Felt je všude za zajímavé peníze
Dalo by se vybrat něco z toho?
http://www.shopbike.cz/detail/1223-author-compact-2011
http://www.kolafavorit.cz/trekkingove.html
http://www.kola-online.cz/kellys-athos-2013/d7137
http://www.bike-eshop.cz/modely-2038/tr ... rychlostni
Re: Bug Out Mountain Bike
na ty silnice a polní/lesní cesty bych se leader foxe nebál, jsou to slušný kola za rozumný peníz. do terénu už to chce mtb, jako BO bike bych asi doporučil velikost kol 29" kvůli většímu jízdnímu komfortu. tady je ale dobré si připlatit a dát do toho minimálně 15 tisíc. u 29" jsou důležité ráfky, aby se nekroutily jak žížala a dobrej rám, takže bych volil ze zavedených značek. doporučuju se podívat na bike-forum.cz, tam ve vyhledávání něco najdeš (je tam spousta zbytečných keců ale dobrý rady tam najdeš)
Re: Bug Out Mountain Bike
Author vynech, se současným favoritem nemám zkušenosti takže nevím, totéž platí plo polaris. Z těchto čtyř bych volil kellys, měl jsem tu cest s jedním kolem od nich a superDeadMan píše:Hmm to jsem čekal
Zrovna ten Felt je všude za zajímavé peníze
Dalo by se vybrat něco z toho?
http://www.shopbike.cz/detail/1223-author-compact-2011
http://www.kolafavorit.cz/trekkingove.html
http://www.kola-online.cz/kellys-athos-2013/d7137
http://www.bike-eshop.cz/modely-2038/tr ... rychlostni
Re: Bug Out Mountain Bike
Tak jsem se setkal s názorem že je lepší koupit horské kolo a k tomu tenké ráfky na cesty a pokud by člověka napadlo s tím jet do terému tak jen přehodit kola a jede se což mi zní docela rozumě.
Kde je vlastně ta hranice kdy už nestačí trek a je lepší vzít horské kolo?
Osobně jsem jel jednou v životě hřebenovku s tím svým starým kolem a vydrželo to (byl tam i nějaký sjezd lesem ale nic brutálního) takže pokud to vydrželo horské kolo staré v té době cca 10 let (dnes by to bylo cca 20 let) tak dnešní treková kola by s tím nemusela mít problém nebo na tento typ jízdy už je potřeba čistě horské?
Kde je vlastně ta hranice kdy už nestačí trek a je lepší vzít horské kolo?
Osobně jsem jel jednou v životě hřebenovku s tím svým starým kolem a vydrželo to (byl tam i nějaký sjezd lesem ale nic brutálního) takže pokud to vydrželo horské kolo staré v té době cca 10 let (dnes by to bylo cca 20 let) tak dnešní treková kola by s tím nemusela mít problém nebo na tento typ jízdy už je potřeba čistě horské?
Re: Bug Out Mountain Bike
no tak trekové kolo je určené na silnice a do lehkého terénu (polní lesní cesty), kdežto horské je primárně určené do terénu, tudíž by mělo mít pevnější rám, do kterého se vejdou silnější pláště a taky má robustnější vidlici. vidlice na trekových kolech bývají taková párátka, která při trochu hrubším zacházení velmi rychle chytnou vakl nebo se podělají úplně.
za takovou hranici považuji cesty, kde už se jezdí přes vystouplé kořeny, kameny atd., nebo nespevněné povrchy
za takovou hranici považuji cesty, kde už se jezdí přes vystouplé kořeny, kameny atd., nebo nespevněné povrchy
Re: Bug Out Mountain Bike
Tak to bude určitě lepší jít přímo do horského třeba jen s pevnou ale robustní vidlí protože pohyb mimo zpevněné plochy nejen že nelze vyloučit ale pokud by došlo k PA tak spíše považovat za hodně pravděpodobné.
V dnešní době ale asi bude problém najít horské kolo bez odpružené vidlice protože jsem všude neviděl nic jiného.
V dnešní době ale asi bude problém najít horské kolo bez odpružené vidlice protože jsem všude neviděl nic jiného.
Re: Bug Out Mountain Bike
Varianta je treba firma Pells, ktera je ceska (Brno) a kdyz na to prijde, poskladaji ti custom za velmi rozumne penize
EDIT: rozumne mysleno vzhledem k cenovym prumerum, nevim esi to bude pro tebe rozumne az tak se tedka v jejich cenach neorientuju
EDIT: rozumne mysleno vzhledem k cenovym prumerum, nevim esi to bude pro tebe rozumne az tak se tedka v jejich cenach neorientuju
Re: Bug Out Mountain Bike
osobně nevidím důvod se odpružené vidlici vyhýbat. bez servisu vydrží fungovat dost dlouho (tisíce kilometrů). samozřejmě se vřele doporučuje vidlici nechávat pravidelně servisovat kvůli mazání atd., ale to si taky člověk může dělat sám, protože to zase tak složité není.
s odpruženou vidlicí můžeš jet rychleji a rozhodně dojedeš dál, protože ti po pár kilometrech v terénu neupadnou ruce
s odpruženou vidlicí můžeš jet rychleji a rozhodně dojedeš dál, protože ti po pár kilometrech v terénu neupadnou ruce
Re: Bug Out Mountain Bike
potiz je v tom ze kvalitni vidlice nebude kolem 10 papiru (v ramci ceny kola)
Re: Bug Out Mountain Bike
proto jsem psal, že by bylo vhodné investovat trochu víc
Re: Bug Out Mountain Bike
nebo koukni sem http://www.cyklobazar.cz/
jsou tam slušná kola a věci za dobré prachy.
jsou tam slušná kola a věci za dobré prachy.
Re: Bug Out Mountain Bike
pripadne pokud nemas moralni problem, tak si poradne nastuduj co to kolo musi splnovat a obejdi zastavarny...
ale nasledne doporucuju prestrikat a zbrousit vyrobni cislo
ale nasledne doporucuju prestrikat a zbrousit vyrobni cislo
Re: Bug Out Mountain Bike
Pokud chceš kolo pro PA, tak bych se rozhodně držel toho, co psal na začátku goral: co nejjednodušší a nejodolnější. Tedy žádný odpružený vidlice, obyč brzdy a všechno co nejodolnější. Pokud bys chtěl vybírat mezi dnešníma kolama v nižších cenovejch kategoriích, bude v podstatě u všech problém právě s odolností (něco o tom vim, vážim 120 kg ). U některejch modelů mám pocit, že výrobce snad chtěl udělat z umělý hmoty i řetěz....
Bylo by tedy možná rozumný jít cestou bazarovejch kousků. Celkem dobrý a z dnešního pohledu jednoduchý kola byly v první polovině 90 let kola KHS. Moc se jich sem sice nedostalo, ale měly lehký a odolný rámy, kvalitní středy u šlapek a na tehdejší dobu vrcholný řady přehazovaček Shimano, který jsou slušný i dneska. Taky řetězy byl k neutahání, vydržely tisíce kilometrů, stačilo je občas namazat. Trochu problém byly ráfky, ty by to asi chtělo koupit nový...Všechny šrouby sice v americkejch mírách, ale celkem ochotně to zvládalo opravy pomocí dvou sikovek nebo kombinaček - šrouby, matky i všechny osy byly z opravdu kvalitní oceli, takže je člověk jen tak neožvejkal....
Bylo by tedy možná rozumný jít cestou bazarovejch kousků. Celkem dobrý a z dnešního pohledu jednoduchý kola byly v první polovině 90 let kola KHS. Moc se jich sem sice nedostalo, ale měly lehký a odolný rámy, kvalitní středy u šlapek a na tehdejší dobu vrcholný řady přehazovaček Shimano, který jsou slušný i dneska. Taky řetězy byl k neutahání, vydržely tisíce kilometrů, stačilo je občas namazat. Trochu problém byly ráfky, ty by to asi chtělo koupit nový...Všechny šrouby sice v americkejch mírách, ale celkem ochotně to zvládalo opravy pomocí dvou sikovek nebo kombinaček - šrouby, matky i všechny osy byly z opravdu kvalitní oceli, takže je člověk jen tak neožvejkal....
Re: Bug Out Mountain Bike
V 90. letech byly jeden čas v kurzu u lepších kol CrMo ocelové rámy - oproti Al slitině jsou doslova nezničitelné. Sám si proto stále držím mé první "pořádné" kolo. Sice je to jenom trek, ale i tak jsem s ním dokázal při soutěžích cykloorieňťáků, kde i o terén není nouze, dostat i na bednu (samozřejmě na soutěži relativně "lokálního" významu ).
Re: Bug Out Mountain Bike
Kolo ze severu Moravy pro Švýcarskou armádu
Na šel sem to na ihned.cz je tam jen jedna fotka, žádné další detaily. Zbytek fotek asi bude bežná výroba...
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... -dokoncuje
Na šel sem to na ihned.cz je tam jen jedna fotka, žádné další detaily. Zbytek fotek asi bude bežná výroba...
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... -dokoncuje
Re: Bug Out Mountain Bike
Tak to je pěkné kolo. Kolik asi stojí?
Re: Bug Out Mountain Bike
Že by 2300,-E?
http://www.atmonline.cz/news/2012/kveten/230512a.htm
V kolech se moc neorientuji, tak nedokáži posoudit, zda stesky o předražené výstroji jsou problém jen AČR....
Ale jestli jsem pochopil, tak stejně nejsou pro cyklistické jednotky, protože jsou zrušené.
Ale kdysi o nich něco běželo v TV a vzpomínám, jak tam voják z kola seskakoval po hlavě dopředu a dopadl div ne s přílícenou půškou.
http://www.atmonline.cz/news/2012/kveten/230512a.htm
V kolech se moc neorientuji, tak nedokáži posoudit, zda stesky o předražené výstroji jsou problém jen AČR....
Ale jestli jsem pochopil, tak stejně nejsou pro cyklistické jednotky, protože jsou zrušené.
Ale kdysi o nich něco běželo v TV a vzpomínám, jak tam voják z kola seskakoval po hlavě dopředu a dopadl div ne s přílícenou půškou.