Poté, co jsem objednal TacticalPro30, tak jsem objevil batohy svých snů. Něco, co mě dostalo designem, barvou, zpracováním, původem. Najít je o týden dřív, tak ještě šetřím:
Hmotnost je naprosto srovnatelná s jakýmkoliv srovnatelně velkým báglem z 1000D Cordury, molle a nosnou konstrukcí.
Cena strašná je, to zase jo...
Já jedu v olivě:-)
TP30 ani Sparrow (to je BTW jiny typ batohu) nemaji nosnou konstruci, ale jen desticku z neoprenu. TP 30II vazi vic ney 950g. Aspon muj. A pochybuji, že tam Finove schvalně dávají cihlu. Prostě je z pevnějších materiálů. A nemaji polstrované bederáky.
Já jsem teď koupil jako malej EDC batoh Texar Cober 25l (Mandra Wood)
mám Wisport Sparrow 30l, ale přijde mi zbytečně velkej
a do takovýho "camelbaku" z kordury co mám se mi zas nevejde pracovní notebook a navíc ta kordura popravuje bundy neskutečně rychle
teď mi psali slováci (armyoriginal.sk), že batoh odeslán, tak až ho budu mít, udělám na něj nějakou recenzi...
Naposledy upravil(a) Serža dne 10.11.2017 16:40, celkem upraveno 2 x.
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Hele štaflíku já chápu, že ten fiňák má nosnost 100 kg a proto musí bejt pevnější (i když corduru 1000D mají všechny) a mít nosnou konstrukci. Jenom já osobně bych to u třicetilitrovýho batohu nevyužil a proto ta hmotnost mi vadí. U TP a WS jsou hmotnosti vyčteny u prodejců.
U TP je dle kalibrované váhy 1137g. A kouzlo toho finskehobatohu je pro mne v jeho (asi) neuvěřitelné odolnosti. A ano, i TP je mimořádně pevný a dobře šitý batoh, který strčí do kapsy cokoliv ze srovnatelné či mírně vyšší cenové hladiny. Ale doplň mu nosný rám, polstrovaný bederák a važit méně nebude.
Tím bych to uzavřel. Srovnatelně konstruovaný batoh ze srovnatelných materiálů prostě lehčí nebude.
Cena to ovšem trochu drtí.
tak nosná konstrukce by mohla být z karbonu, což by při požadované pevnosti mělo hmotnost prakticky nulovou...
myslím, že by to tady na zakázku nějací vysokoškoláci v rámci "pokusů" klidně upekli
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
tak dělají se z toho věci na lyžování...tam bych i zimu předpokládal, tak to asi jde udělat, aby to nepraskalo....
imho to není problém vlákna, ale problém výběru vhodné pryskyřice a způsobu/hustoty upletení
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Jo, a taky rády praskají. Stejně jako karbonové rámy kol. Navíc dneska většina lyží se nedostane na týden do -40 -50°C.
Získal by jsi pár gramů, násobek ceny a nižší životnost a odolnost. On je to baťoh pro Sissi. Tam se nic hezkého nepředpokládá. Mrkněte na jeho testy. Ale to je fuk, potřebuji vrážet prachy jinam, ale je krásnej. A těch těch pár gramů navíc bych unesl
"Jo, a taky rády praskají. Stejně jako karbonové rámy kol."
Tak to asi vieš viac ako ja. Kolega má karbónový rám a najazdí na ňom cca 11.000 km ročne. Má ho už asi 7 rokov. Ja mám karbónové ridítka na horáku aj cesťáku, sedlovku aj sedlo na cesťáku. Lyžiny na sedlovke sú len také titerné karbónové tyčky, mám 90 kg a fungujú už 7 rokov.
Najnovšie modely Airbusu aj Boeingu majú cez 70% draku z karbónu. A v 10 km nad morom nie je zrovna moc teplo.
Osobne sa teším na prienik karbónu do rámov batohov.
Savotta Jakari. Vybornej batoh. Postrani kapsy mam od wisportu.
Sef firmy Savotta udajne prohlásil, ze jejich cilem je dosahnout takove kvality aby platilo "jeden batoh na cely život".
7 let, hezký. Na chalupě mám kolo starý 40 let. A myslim, že 40 let ještě dá. Ale vážně: zkus dát do googlu praskání karbonových rámů. Bude toho víc, než u kovových, ačkoliv jich je zlomek a používají se mnohem kratší čas. A opravitelnost? Pro mně prostě karbon jako kostra rozpadlického báglu ne-e.
MadPad-jo, to je přesně, co se mi libí. Ale holt je možná o 12.36g těžší, než jiný batoh. Ale já bych mu to odpustil.
štaflík píše:7 let, hezký. Na chalupě mám kolo starý 40 let. A myslim, že 40 let ještě dá. Ale vážně: zkus dát do googlu praskání karbonových rámů. Bude toho víc, než u kovových, ačkoliv jich je zlomek a používají se mnohem kratší čas. A opravitelnost? Pro mně prostě karbon jako kostra rozpadlického báglu ne-e.
MadPad-jo, to je přesně, co se mi libí. Ale holt je možná o 12.36g těžší, než jiný batoh. Ale já bych mu to odpustil.
No, 40 ročný bicykel .... ty si asi potomok markíza de Sade Za 40 rokov budem voňať fialky odspodu
Porovnávaš neporovnateľné. Najrozšírenejším súčasným materiálom na výstuhy batohov je hliník. A ten starne asi ešte rýchlejšie ako karbón.
Jedine že by si používal niečo ako švédsky armádny batoh , ktorého ergonómia je o vesmír horšia ako ergonómia španielskej čižmy.
Nechám se poučit o stárnutí hliníku a opravitelnosti karbonu. A proč JEDINĚ švédský armádní batoh? Mě by stačil Savotta a co víc, stačí mi i TP.
Karbon v batohu mi přijde jako pitchovina. Ušetříš doslova gramy, cena absurdní, spolehlivost otázná, přizpůsobitelnost nula, stejně jako opravitelnost a když batoh doslouží, tak z toho duralu můžeš udělat spoustu věcí. Co s prasklým karbonem. A 40 let staré kolo? No má to pětikolečko, po vsi to stačí (je to rychlejší než pěšky), atraktivita pro zloděje mizivá, opravitelnost základním nářadím absolutní. Lze totéž říct o karbonovém kole v ceně ojetého auta?
No jestli někde něco praská , tak to konstruktér blbě spočítal - tedy zacházelo se s tím jinak než předvídal.
Kamarádovi praskli duralová řídítka v představci na starém socialistickém favoritu. Zády přerazil stromek a rok byl marod. Bůh ví kolikrát s ním kdo boural a následně řídítka rovnal.
Několik duralových rámů na starých krosnách už jsem také viděl zlomené, tam dole v ohybu, kde ta spodní vodorovná část trubky fungovala jako "podstavec" a každej se to snažil přihnout tak, aby batoh skutečně stál.
Problém toho hnusnýho karbonu je ten , že to je módní frykulínská záležitost , tedy i "drahá a ceněná".
Tudíž ji v konstrukci používá i spousta dementů, kteří nejsou schopni si spočítat základní fyzikální vlastnosti, hlavně že se zvedne cena.
Ona se i prodává "karbonová" samolepící tuningová fólie s povrchem na pohled k nerozeznání
a je dost frykulínů co si s ní kurvěj interiér auta.