
Vhodny dopravni prostredek
- Fabulous_přeukrutný
- Administrátor
- Příspěvky: 8829
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vhodny dopravni prostredek
Jenze V3S zere 30 na sto
A maximalka 70 kmh take neni uplne cool.

- Leon Chamel
- Rozpadlík
- Příspěvky: 409
- Registrován: 12.03.2012 16:25
- Bydliště: Haná
Re: Vhodny dopravni prostredek
No jo, želvy ninja na horských kolech, komická představaBOGOVIK píše: V nejhorším si koupíš horské kolo a dáš si vestu. Blbé vtípky

On ale ideální dopravní prostředek pro všechny případy neexistuje, každá výhoda bývá vykoupena i nějakými vadítky. A ta odolná terénní/vojenská technika může v případě potíží (které se nevyhnou ani zásobování) kvůli své žíznivosti dojezdit paradoxně jako první. Nakonec se asi stejně budeme muset spolehnout na takové auto, které nám zůstane z dnešních časů. Ale určitě se vyplatí mít i plán B, pro paranoiky C, D, E...

Pro mě je to právě kolo, spousta dobrých důvodů proč ano tu už zazněla. Já jen dodám, že pokud to vzdálenost a okolí cílové oblasti umožňuje, může to být dokonce i nejlepší dostupná možnost, jak opustit město. V autě se sice dá drahocenný materiál a zásoby převézt mnohem pohodlněji ... ale jen k prvnímu check-pointu (sbohem zbraně – a nejspíš nejen ony...), k dopravní zácpě na výjezdu z města (velmi pravděpodobné v chaotické situaci) nebo překážce přes cestu (vč. těch záměrně vytvořených). Zde přijde možnost tichého pohybu mimo komunikace opravdu vhod. Jako veteránista mám ke klasickým autům blízký vztah, ale kolo pro každého člena rodiny se mi jeví jako velmi vhodná alternativa.
- Fabulous_přeukrutný
- Administrátor
- Příspěvky: 8829
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vhodny dopravni prostredek
Uvažoval jsem o slepenci - podvozek V3S, nahoře nějaká upravená kabina z dodávky a modernější motor. No bylo by to moc práce a nemám na to čas 

Re: Vhodny dopravni prostredek
No pekna auticka,
jinak na olej jsem jezdil s VWT3, jelo to podstatne lepe a min to zralo, jezdilo to na repku i slunecnici i len, akorat bylo treba proplachnout naftou, nekonec jsem dolaboroval smes 60repky, 35 nafty 5 benzinu, a omylem nalil do motorky CZ
kupodivu na to jela, akorat kamaradi rikali, ze jeste pulhodiny bylo poznat kudy jsem jel. 
Jinak u obrnenych a nakladnich vozidel me desi spotreba (a to i v pripade alternativniho paliva), nejak jsem tu nevidel napr GAZ66 coz je take totalni nezmar. U zde jmenovanych vozidel lze pancir z boku prostrelit i vojenskou 7.62x39 prip. 7,62x54R. Jinak okna bych resil vrstvenym plexi slepenym oboustrane lepici bezpecnostni folii, bezne strelivo 2,5cm vrstva vetsinou polapi. Obojzivelnost a 4x4 povazuji za nejdulezitejsi vlastnosti vozidla. Kdysi jsem uvazoval veskere dutiny vystrikat penou, ale muj T3 byl mezitim i s motocykly ukraden
Asi bych pri reseni sel do PV3S, lze dotahnout i na 100km v hodine na cerpadle (basti pak vice) a jako volitelnou vybavu predni a zadni ingot misto narazniku. Pro lehke pancerovani lze pouzit "supinovy" pancir znamy ze stredoveku, jedna se o nevelke platy (zelezo drevo) podlozene napr silnym filcem (pro bohatsi treba aratinem) a alespon dve vrstvy. Bohuzel nemam moznosti vozitko urcite koncepce vyrobit - uz neni dilna
jinak na olej jsem jezdil s VWT3, jelo to podstatne lepe a min to zralo, jezdilo to na repku i slunecnici i len, akorat bylo treba proplachnout naftou, nekonec jsem dolaboroval smes 60repky, 35 nafty 5 benzinu, a omylem nalil do motorky CZ


Jinak u obrnenych a nakladnich vozidel me desi spotreba (a to i v pripade alternativniho paliva), nejak jsem tu nevidel napr GAZ66 coz je take totalni nezmar. U zde jmenovanych vozidel lze pancir z boku prostrelit i vojenskou 7.62x39 prip. 7,62x54R. Jinak okna bych resil vrstvenym plexi slepenym oboustrane lepici bezpecnostni folii, bezne strelivo 2,5cm vrstva vetsinou polapi. Obojzivelnost a 4x4 povazuji za nejdulezitejsi vlastnosti vozidla. Kdysi jsem uvazoval veskere dutiny vystrikat penou, ale muj T3 byl mezitim i s motocykly ukraden

- Winston Smith
- Příspěvky: 49
- Registrován: 08.06.2011 2:28
Re: Kde a jak ušetřit
Nikdo asi nevěří, že neuvěřitelné ceny PHM jsou konečné. Mne to vede k úvahám o odložení elektronického benzínového nesmyslu (na typu dnešních aut takřka nesejde, všechno je to spotřební šunt plný kurvítek). Náhradou by měl být například starý MB 123 piáno, starý golf či volvo v dieselu z přelomu osmdesátých let. Tehdy se holt ještě dělala auta co něco vydrží. A objemné nevýkonné atmosférické diesely bez elektroniky zkousnou klidně fritovací olej z hospody. Spousta inspirace je tady: http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... 361434a311
Jen najít nějaký pěkný zachovalý kousek.
A propos....pokud vážený admin vyhodnotí obsah spíše jako vozidla a transport, prosím o přesunutí.
Jen najít nějaký pěkný zachovalý kousek.
A propos....pokud vážený admin vyhodnotí obsah spíše jako vozidla a transport, prosím o přesunutí.
Re: Kde a jak ušetřit
Když už se tu zmínili ty auta, tk šetřím úplně jednoduše. Jezdím na LPG
Re: Kde a jak ušetřit
Keď sme pri tých PHM. Do práce to mám 16 km. V podstate väčšiu časť roka je v pohode počasie. Spojazdnil som pionier. Spotreba skoro žiadna. Len problém s policajtami - nemá papiere. Teraz ho predávam, kúpim babettu s papiermi (cca 150 Eur). Tých 150 Eur sa mi vráti na ušetrenom palive za 4 mesiace. Nie je to pre každého, ale kto to má do roboty 10 - 20 km, môže to skúsiť. Lacnejší je asi už len bicykel... 

Re: Vhodny dopravni prostredek
- Přílohy
-
- rahier.jpg (59.68 KiB) Zobrazeno 14216 x
Re: Vhodny dopravni prostredek
No na fotce to vypadá hezky,ale do terénu bych to rozhodně nedoporučoval.Rám total hard tail,na tom si akorát rozbijete hubu,nebo to za chvíli popraská.Navíc bych dle obrázku odhadoval,že to nemá zrovna velkou světlost.To je vhodné maximálně na zpevněné cesty.10 let jsem dělal u motorek,tak si myslím,že zkušenost mám slušnou.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Motor subaru mi zní sice sympaticky, ale vzhledem ke konstrukci, je to tak opravdu tak na popojíždění v areálu Zetoru či pro Kocoura na přesun po "Červeném trpaslíkovi" 

Re: Vhodny dopravni prostredek
A co třeba Rokon. Funguje to co vím už pěkných pár let. http://www.rokonworld.com/
Není to motorka na cross, to je fakt, ale svou práci asi odvede
Není to motorka na cross, to je fakt, ale svou práci asi odvede
Re: Vhodny dopravni prostredek
Bude záležet na kvalitě materiálu rámu.Vím,že třeba u indických Hero puchů se uměla zkroutit zadní kyvka.Holt kvalitní indická žufánková ocel. 

Re: Vhodny dopravni prostredek
Pro sikovne treba motor http://www.kipor.cz/kipor-km178fa--fae +par trubek,kola atd a je na tretine ceny 

-
- VIP
- Příspěvky: 766
- Registrován: 04.04.2012 14:26
Re: Vhodny dopravni prostredek
Kamarad si vyrobil paradni buggy s motorem z favorita.Material ho vysel na cca 12000,- a ikdyz je to ted uz slusne vytunena masina za mnohem vic penez,tak uvodni verze byla hotova za 16h a o tom co projede,se spouste lidi ani nezda.Sezenu fotky a hodim je sem pro inspiraci.Jinak treba takova stara jawa 250 v domaci uprave cross se zapalovanim s fichtla a velkou rozetou,vyjede naprosto vsechno a porizovaci naklady nejsou nejak zavratne.Ikdyz uz se objevujou lidi,co se nestydi za takovej stroj bez papiru rict klidne 12000,- 

Re: Vhodny dopravni prostredek
Co si myslíte o konceptu elektromobilu - terénní čtyřkolky?
Parta okolo elektromobilů dává dohromady tým, který se bude zabývat vývojem technologie pro několik platforem - elektrické kolo / skůtr, silniční elektromobil, terénní 4-kolka, auto pro invalidy na vozíčku a invalidní vozík.
Ta terénní 4-kolka má výhodu v tom, že nebude primárně jezdit po pozemních komunikacích. Mohla by tedy začít v reálu jezdit dřív a dalo by se na ní zkoušet další technologie použitelné později pro výrobu silničních vozidel.
Bude mít i zásuvku pro elektrické ruční nářadí a volitelně buď korbu pro menší náklad či sedadlo(a) pro spolujezdce. Takový moderní ekvivalent koně.. V době, kdy bude zaparkovaná v garáži, bude její akumulátor spolupracovat s elektrocentrálou, (fotovoltaikou, malou vodní elektrárnou, stabilákem) a elektroinstalací domu v ostrovním režimu, tedy, vykrývat špičky odběru elektřiny a efektivně využívat přebytky elektřiny na své nabíjení.
Výstupem toho týmu budou OpenSource informace a návody na výrobu svépomocí z doporučených komponent, které se nedají jednoduše vyrobit doma. Co si o tom myslí Rozpad? Zajímá to někoho, nebo je to z našeho pohledu nepraktická hloupost?
Parta okolo elektromobilů dává dohromady tým, který se bude zabývat vývojem technologie pro několik platforem - elektrické kolo / skůtr, silniční elektromobil, terénní 4-kolka, auto pro invalidy na vozíčku a invalidní vozík.
Ta terénní 4-kolka má výhodu v tom, že nebude primárně jezdit po pozemních komunikacích. Mohla by tedy začít v reálu jezdit dřív a dalo by se na ní zkoušet další technologie použitelné později pro výrobu silničních vozidel.
Bude mít i zásuvku pro elektrické ruční nářadí a volitelně buď korbu pro menší náklad či sedadlo(a) pro spolujezdce. Takový moderní ekvivalent koně.. V době, kdy bude zaparkovaná v garáži, bude její akumulátor spolupracovat s elektrocentrálou, (fotovoltaikou, malou vodní elektrárnou, stabilákem) a elektroinstalací domu v ostrovním režimu, tedy, vykrývat špičky odběru elektřiny a efektivně využívat přebytky elektřiny na své nabíjení.
Výstupem toho týmu budou OpenSource informace a návody na výrobu svépomocí z doporučených komponent, které se nedají jednoduše vyrobit doma. Co si o tom myslí Rozpad? Zajímá to někoho, nebo je to z našeho pohledu nepraktická hloupost?
Re: Vhodny dopravni prostredek
Jezdils někdy ty, nebo tvý kámoši v terénu?
Myslím opravdu off-road?
Několik slabin které mě napadají ...
Velká váha elektromobilu (motor,baterie)?
V terénu bývá opravdu hodně mokro - co na to elektřina?
Potřeba mnohem, mnohem většího výkonu nežli na silnici, bude to stačit?
Myslím opravdu off-road?
Několik slabin které mě napadají ...
Velká váha elektromobilu (motor,baterie)?
V terénu bývá opravdu hodně mokro - co na to elektřina?
Potřeba mnohem, mnohem většího výkonu nežli na silnici, bude to stačit?
Re: Vhodny dopravni prostredek
Nestor elektrických vozítek, Ing. Egon Sedláček mi napsal:
Přeji hezký den,
a dovoluji si jen oprášit v návaznosti na Vaše nápady své vzpomínky, kdy jsem před 30 lety vlastnil zahrádku cca 400 m2 s chatou a TRABANT ELEKTRIC se mi postaral zpětně přes dobíjecí zásuvku o její zalití přes zabudované 2,5 kW/24V třístupňové vodní čerpadlo, včetně posekání zahrady rotační sekačkou na kolečkách samo domo, jóóó byly to krásná budovatelská léta a také velmi nasraní sousedé. Z čehož plyne, že dnes vidím, že zbyla jen idea a česká závist a nikdo nic nového v tomto směru nepodniká, takže fandím Vaším ideálům. Egon
Přeji hezký den,
a dovoluji si jen oprášit v návaznosti na Vaše nápady své vzpomínky, kdy jsem před 30 lety vlastnil zahrádku cca 400 m2 s chatou a TRABANT ELEKTRIC se mi postaral zpětně přes dobíjecí zásuvku o její zalití přes zabudované 2,5 kW/24V třístupňové vodní čerpadlo, včetně posekání zahrady rotační sekačkou na kolečkách samo domo, jóóó byly to krásná budovatelská léta a také velmi nasraní sousedé. Z čehož plyne, že dnes vidím, že zbyla jen idea a česká závist a nikdo nic nového v tomto směru nepodniká, takže fandím Vaším ideálům. Egon
Re: Vhodny dopravni prostredek
Právě od vás budeme chtít připomínky a požadavky. Stavět si to stejně nakonec budete sami. Pokud ta potvora bude mít 4 motory (v každím kole jeden) tak by to nemělo hrabat, protože každý motor bude mít sílu už od nulových otáček. Elektřina v mokru, to by neměl být zase tak zásadní problém. Existují přece i ponorná čerpadla. 48V max napětí by nic nekalého dělat nemělo. S přebytkem výkonu a kapacity se počítá, minimálně pro pohon elektrického ručního nářadí..MRAK píše:Jezdils někdy ty, nebo tvý kámoši v terénu?
Myslím opravdu off-road?
Několik slabin které mě napadají ...
Velká váha elektromobilu (motor,baterie)?
V terénu bývá opravdu hodně mokro - co na to elektřina?
Potřeba mnohem, mnohem většího výkonu nežli na silnici, bude to stačit?
Baterky samozřejmě něco vážit budou, ale zase ubude motor, diferenciály, kardany, převodovka, spojka a další věci typické pro spalovací motory.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Já si nic stavět nebudu.
Netuším proč bych měl.
Netuším proč bych měl.
-
- VIP
- Příspěvky: 766
- Registrován: 04.04.2012 14:26
Re: Vhodny dopravni prostredek
Ma to jednu velkou slabinu.Ubude sice prevodovka,ale kazdy motor pripojeny k jednomu kolu,bude potrebovat taky prevodovku k prenosu sily na kolo.Neni to jen o tom,pripojit elektromotor na kolo a jedem.To se da u detskych vozitek,kde dite nic nevazi a je hnane jedno kolo,jen pro pocit,ze to jaks taks jede.Ono tech slabin by v tom bylo vic.Treba prebytek vykonu,kdyby nejaky byl,by se muselo pouzit pro zpetne dobyti akumulatoru,nebo aspon mensi nouzove baterie na dojezd,po vybyti hlavni baterie.Perpetuum mobile jeste nikdo nedal,bohuzel.Elektrina je mozna pohon budoucnosti,ale nehodi se pro PA.Porad je to v plenkach a porad se to kombinuje s klasickym spalovacim motorem.Ten vykon tam jaksi neni a kdyz je,tak je to koncept za strasny prachy.To uz je i to kolo lepsi a ja kolo neraaaad.