Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Wdog
Příspěvky: 315
Registrován: 15.05.2013 14:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

tom384 píše: 17.07.2021 12:22 Tesla mi jako druhy auto do rodiny smysl nedava. Je to moc drahy. Spis me laka nejaky mikroauto. Na my jezdeni do prace by to stacilo. Nulova varianta je Citigo. Porad dost drahy ale dost pravdepodobne uz by me vyslo levneji nez provoz spalovaku. Jeste pockam. Cena battery packu by mela klesnout na 100$ za kwh, takze auto s malou batrkou cca 20kwh by us nemelo byt drazsi nez auto se splovakem.
Elektrické Citigo už Škodovka vyřadila z výrobního programu.
tom384
Příspěvky: 308
Registrován: 10.05.2020 13:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Wdog píše: 17.07.2021 12:17 tom384:
argumentovat paralelou se zaváděním elektřiny, a nebo paralelou se zaváděním prvních automobilů, je blbost.
Je tady totiž zásadní rozdíl: on tehdy lidem nikdo neříkal, že jejich svíčky a petrolejky moc čoudí a nepřikazoval jim pořídit si drahý rozvod elektřiny. Stejně tak v počátcích automobilismu nikdo neříkal majitelům povozů, že jejich koně moc prdí, a nechávají na zemi koblížky, a že si musí koupit za dvojnásobek ceny benzínový kočár bez koní. Prostě ty nové technologie masově převládly v okamžiku, kdy byly užitkově lepší a finančně dostupné pro masy. Do té doby je měli jen vizionáři a jako módní věc bohatí lidé.
Vsechny veke narodni projekty byly placeny z verejnych zdroju. A to I pres odpor nemale casti spolecnosti. I "Jihoceske matky" prispely ze svych dani na Temelin.
Wdog
Příspěvky: 315
Registrován: 15.05.2013 14:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

To máš pravdu. Ale pro mne je problém s tlačením elektromobility silou, kde náklady nesou soukromé subjekty. (s výjimkou několika málo EU státu, kde to navíc těžce dotují). Tady nadnárodní říše EU říká: my vám auta se spalováky zakážeme, nebo zákonem znemožníme používat, a vy si jezděte buď drahými e-auty, a nebo choďte pěšky. Kdyby řekli: e-auta jsou parádní věc, tak my zaplatíme a vybudujeme kompletní infrastrukturu, a každý ať se pak sám rozhodne, a koupí si dle uvážení .. to by byla jiná.
cipis
Sponzor serveru
Příspěvky: 3810
Registrován: 26.10.2012 12:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od cipis »

Od nabíječky je lepší to táhnout k rozvodně, ne podél dálnice.
Když už, tak rovnou i troleje a trolejbusy ;-)
Martysedlak
Příspěvky: 302
Registrován: 08.04.2020 13:09
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Martysedlak »

Nic tahat netřeba, stačí obnovit vývoj :rock
Jen zelené by jeblo :F :mrgreen:

Atomové auto Ford nukleon:
https://www.garaz.cz/clanek/ford-nucleo ... m-21002661
zedik
Příspěvky: 822
Registrován: 29.03.2016 19:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od zedik »

Pánové argumentující tím,jak je levný provoz a jak je elektřiny - prozatím - dostatek..doporučuji třeba sledovat za jaké ceny se prodává elektřina na burze na přístí roky. A to ještě v Německu nevypli uhelky . Už teď je jasné, že další roky poroste nahoru a to hodně, pak to s těma výpočtama výhodnosti opět udělá divy :-)
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 3067
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Rafael »

Historické okénko:
Neděle 22. července 1894 je významným dnem historie motorismu. Pařížský deník Le Petit Journal toho dne v osm ráno odstartoval od Porte Maillot první ročník závodu Paříž-Rouen. Podle badatelů zkoumajících počátky motorismu je to vůbec první automobilový závod historie. Deníku se přihlásila více než stovka aut, na start se nakonec postavilo 21.
Trasa byla přes osmdesát mil dlouhá (necelých 130 kilometrů) a byla opravdovou zkouškou vytrvalosti pro stroj i posádku....

...Dle síly, které užito bylo při těchto vozech, lze
rozdělit povozy na skupiny dvě. Buď jest síla hybná uschráněna v nějaké zásobárně, nebo se musí teprve vyráběti při jízdě samotné. Do první třídy patří hybostroje se stlačeným vzduchem nebo s akumulátory. Kde se však jedná o jízdu na veliké vzdálenosti, nemohou tyto povozy soutěžiti, poněvadž náboj nestačí.
Akumulátorů zejména, ač mají v jistém směru velikou důležitost, nelze v tomto případě užíti, poněvadž se musí po čase nabíjeti nebo nahraditi nově nabitými, což není možno na nepřerušené cestě, na níž se po celý den nikde nezastavíme.
www.foltyn.cz/car/paris-rouen.htm
https://www.bejvavalo.cz/clanek/prvni-z ... y-a-parou/
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
MarS
Příspěvky: 331
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od MarS »

Martysedlak píše: 17.07.2021 12:05 Jen Toyota Yaris hybrid udávaná spotřeba 3,5 až 4,5l/l cena cca 500 000 Kč. Tesla, ID3 i ten malý Fiat 500 se cenově motají okolo 1 mil.
Covid to poslal hodně nahoru, pamatuju si, že když jsem chtěl pár let zpět kupovat Yarise, tak v hybridu stál 360. To je teď startovací cena nejlevnějšího modelu, tenkrát začínal na 250ti.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 2844
Registrován: 22.09.2014 18:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Komentář k prosazování elektromobility
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... 0E0AAB1E06
(odemčeno)

"Navrhovat a prosazovat něco takového uprostřed pandemie a výhledu na ekonomický superprůšvih je důkaz totální nekompetentnosti a absolutní ideologické zaslepenosti."
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 2844
Registrován: 22.09.2014 18:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Jak ekologické, svobodné a na Číně nezávislé to elektroauto je... :chuckle

Běžné auto se spalovacím motorem v sobě má necelých třicet kilogramů mědi a kolem pěti kilogramů hořčíku. A elektromobil? 55 kilogramů mědi, 25 kilogramů hořčíku, 10 kilo kobaltu, skoro půl metráku niklu a přes 60 kilogramů grafitu. Celkem přes 200 kilogramů vzácných kovů a dalších surovin v každém autě, šestkrát víc než v konvenčním autě se spalovacím motorem.

V případě obnovitelných zdrojů energie není výsledek o mnoho jiný. Tepelná elektrárna spalující zemní plyn potřebuje na jeden megawatt výkonu asi 1,5 tuny vzácných nerostných surovin, a jaderná elektrárna kolem 5,5 tuny, na solární panely padne sedm tun převážně mědi a křemíku a na megawatt výkonu větrné elektrárny je to deset tun v případě pevninského typu a patnáct tun v případě mořských větrných parků.

To vše podle analýzy Mezinárodní agentury pro energii zněkolikanásobí poptávku po surovinách. V „optimistickém“ scénáři čtyřnásobně, to ovšem platí v případě, že se nebude dařit plnit naplánovaný cíl uhlíkové neutrality v roce 2050. Pokud se jej plnit podaří, stoupne poptávka za dvacet let šestinásobně asi na 42 milionů tun ročně. Z toho patnáct megatun bude potřebovat energetická soustava a přes dvacet megatun výroba elektromobilů. Nejvíc má vzrůst poptávka po lithiu – až čtyřicetinásobně, niklu, kobaltu a grafitu bude potřeba asi pětadvacetkrát víc než nyní.


https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ?zdroj=top
Odpovědět