Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od dracekvo »

Já bych to neviděl tak horký. Nedavno jsem někde četl článek, že EU už pomalinku otáčí a že po roce 2035 stejně povolí prodej spalovacích motorů.
Už jsem to tu asi psal několikrát, ale u automobilek, které opustí spalovací motory očekávám velké komplikace.
Elektro moc lidí chtít nebude a oni, jelikož zrušili výrobu spalováků nebudou mít co nabídnout.

Ač mě se el. auta líbí (tím jak od člověka nic nechtějí a jízdním projevem) tak musím říci, že se současné nabídky bych si nové auto nevybral. Jsou to jen předražené bídy, kde se místo uživatelského komfortu pro běžného řidiče hledí na to, aby to mělo co nejvíce "cool" funkcí v tabletu, který normální člověk v autě nepotřebuje.
Ještě aby tomu automobilky nasadili korunu, tak většina těch funkcí je zabugovaných a musejí neustále vydávat opravy.
A většina těch aut proti autům dříve má až nehoráznou spotřebu.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Jerry: jenže trh a ekonomika není perpetum mobile. Když by všici přestali jezdit spalovákama a netankovali fosilní paliva, tak vznikne taková díra v rozpočtu všech států, že se bude muset něčím zaplácnout = zvýšení daní za elektřinu, daň za kilometrový nájezd, daň za vlastnictví elektroauta atd. atd. ;) 400miliard Eur co se ROČNĚ vyzobou od občanu za palivo do spalováků a všechny další poplatky, není zrovna málo a už si to zřejmě začínají uvědomovat i ekoteroristé, prostě prachy promluvily :lol:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Majitelé elektromobilů se zatím můžou radovat, protože neplatí dálniční známky, silniční daň, spotřební daň a v Praze třeba ani za parkování. Platí pouze DPH při nákupu, pokud si ho ve firmě neodečtou, a DPH za elektřinu. To se ale velmi pravděpodobně změní. Majitelé dieselových a benzinových aut totiž ročně odvedou jen ve 13 největších evropských zemích do státních rozpočtů skoro 400 miliard eur, které budou chybět.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Pokud si nekdo pamatujete na tu spolecnost v nasi PA, Momentum Dynamics co tu pred par lety byla ode me zminena. Tak zde pro zajimavost.

https://www.youtube.com/watch?v=9IoPA0rq0yw

https://www.youtube.com/watch?v=aq7SP18sPKw

https://www.youtube.com/watch?v=IMeMjg3WO5Y
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Alstratt: takže jedna tahle bedna zabírající místo cca 4X3X2m na chodníku nabije celkem 4 elektroauta bezdrátově? Wow, tomu říkám pokrok do 22 století. Už to zkoušeli např. za tohoto počasí viz foto? Jo už vím, ono tam bude elektrické vyhřívání asfaltu, jasně, energie máme dost na každý výmysl od reality odtrženého každého autoelektrochuje. Solárko to v zimě zvládne a když ne, tak větrníček... :lol:
Screenshot_247.jpg
Screenshot_248.jpg
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

K nejakym vecem napsanym se vyjadrovat nebudu, ja uz takove veci neresim, ignoruji je. Je i zazrak ze ted natakovy prispevek reaguji, ja to spis uz nejak ignoruji, stejne dotycny lide takovyma prispevkama nic nezmeni, tak je mi to uplne jedno. naopak tim podporoujou opacnou stranu (elektromobilitu), proc ne, dekuji. :) Vytvari dukazy na ktere lze ukazat cim elektrofobove argumentuji, a lze to pouzit proti nim a zaroven si tim kazi elektrofobni komunita vizitku ze ji nelze vubec verit. Dale, je mi jasne ze zas nekdo chce rozpoutat OT. Diskutovat muzeme jakkoliv, ale nic s tim nezmenime. Jak vidis tak jim to funguje. Ja osobne to nepotrebuji, ale do budoucna se da ocekavat ze to bude vice zavedene a bude to este lepe fungovat. Nikdy nebude svet tak jak ho do detailu chceme, lidi jsou ruzny a preferuji kazdy neco jine, s tim se smirme. Utoceni na to co chteji, akorat vede k opacnemu efektu, nehezky se to vrati a navic je to este podpori. Pred nekolika desitkami let si taky lide tukaly na hlavu kdyz nekdo rekl pocitac a na dalku prenos takovych dat atd. jako je dnes. O kdecem se tvrdilo ze neni mozne az e to povede k necmeu velmi spatnemu, nestalo se. Predstavte si kdyby nebyly jaderne zbrane a dnes by se s nima prislo, byla by to novinka, to by bylo kriku ze to skonci katastrofalne a dnes tyco to maji ve velkem poctu tim zajistuji ze tak velke valky uz nejsou. Ze zacatku se vzdy k necemu novemu vyjadrujinekteri lide a mysli si ze je to konecna a po nekolika letech pak mlci kdyz vidi ze to funguje. :) Jen drive nebyl internet tak se to nesirilo tak moc tak jako dnes. Mnohe problemy to muze vyresit, cast lidi si neuvedomuje co vse to muze poskytnout jakym zpusobem, hledaji jen problemy aniz by na to koukly z te druhe casti taky. Navic si myslim ze se toho nemusime obavat, neni to v velkem poctu zavedene. A ta bedna byt nemusi venku ale schovana v budove, nevim kolik lidi to vi ale dost takovych jsou uz dnes i bezne v budovach. Dalsi vec nemusi to ani byt v budove, ale venku pdo chodnikem, ano i takove uz jsou. Pokud to budeme porovnavat s benzinkou tak ta zabira mnohem vice mista a dobre vedet kolik to bude do budoucna. navic benzinka zere taky elektrinu, budeme ukazovat prstem nani? Ne. Toto se navic neda srovnavat s benzinkou. Podobne ucely blizke k benzince v alternative elektriny se to srovnava do urcite miry spis se Tesla supercharger nebo Ionity apod. A navic je to v miste kde jak vidis, evidentne jim to nevadi, nicemu to tam neprekazi. Navic to muze byt nejen v budove ale i v nejake boude s obcerstvenim ci necim jinym. Napojit se na to da navic i neco dalsi. Nekecejme co je a pockejme si co prijde v budoucnu. jem i jasne, kdyby to bylo dobre jakkoliv v budoucnu tsale bduou takovy ktere budou nadavat ak oukat na ot jen povrchove. Nikdo vestici kouly nemame. :) A kdo nazyva elektro tak spatnym slovem, ten se topi a boji ze to je uspesne. Proc to nenazyvat jako normalni dospely clovek, slusne na urovni? :) Asi taky reknu pratelum, at ropaky zacneme nazyvat nehezky. :) Jinak vis vubec kolik tam maji oni elektriny na to? Dalsi vec je, i kdyby ji mely treba malo, tak to ber jako testovani jak se to dlouhodobe udrzi/prosadi, jake problemy se vyskytnout apod. Nebo chces zakazat i elektricke naradi lidem a vsechno mozne? To taky zere el. energii. :D :D Chce to zdravy pohled a nenapadat to, ackoliv s tim nemusime souhlasit. Dal na to reagovat nebudu. Momentalne si tu ted neco vyrabim a bacha na to, zere to elektrinu! A to dokonce ulozenou z vetrne a solarni! :D :D A pozor, to na cem sem pisete prispevky, to taky odnekud cerpa el. energii. :D Kolik lidi procerpa energie jen proto aby nekam neco nekolik hodin denne psalo i kdyz to informacne nic neprinese. To je ale v poradku, to jsou prispevky proti elektru. :D Na to je najednou elektriny dost. Ale na par aut ve videu, to je katastrofa, zhrouti se svet, panikaaa. :D :D Ja jdu zase makat a neflakat se jako nekteri na forum ktery informacne hodnotne neprispivaji a jen si vytvari vic nepratelstvi a podporujou tim to na co nadavaji. :) Berte to tak ze kdyz neco napadate, tak tim vic si tvorite nepratel a tim vice lidi se od toxickych prispevku drzi dal a da se na opacnou stranu. :) Coz je taky videt cimdal narustajici podpora elektra. A to patrim mezi ty co maji radi jak elektro tak ropaky auta, ale v diskuzich vedou lide podporujicich eloektro, aspon argumentuji vic hodnotnejsima informacema a mene toxicitou. Ale uz jen kvuli toxicke komunite ropakofilu, elektrofobu zacinam mit este vci radsi elektro, a to ne jen z tohoto duvodu, ale hraje v tom tez roli. Podobne to ma spousta dalsich lidi. Mnozi (na nikoho konkretniho tim neukazuji) elektrofobove jsou neco jako antivaxeri apod. taky neustale toxicky a hodnotny argumenty vetsinou chybi co by neco vyvracely. Jinak to bylo postnuto jako zajimavost, nic tezkeho precist a pochopit neco tak kratkeho. Mejte se a at se dari.

Sincerely, Alstratt
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
JOBU
Příspěvky: 1822
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

Alstratt, začni sa už konečne vyjadrovať k veci, stručne a jednoducho. Tie tvoje slohy sa nedajú čítať, a blbo sa v nich hľadajú odpovede na jednoduché otázky.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Alstratt píše: 04.12.2021 21:23 Je i zazrak ze ted natakovy prispevek reaguji...
Poklekněte malodušní! Jste svědky zázraku, On promluvil. :angel
Zítra začne chodit po vodě.

(Ale to srovnání spotřeby elektřiny na benzínové pumpě a bezdrátové nabíječce svědčí o hlubokých znalostech fyziky :D )
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Ackoliv sem reagovat moc nechci, od nedavna se mi zachtelo nereagovat zde na nesmysly. Zde na forum taky muzete videt jak nekteri uz na ty vase prispevky bez hodnoty nereaguji,. Vidi ze to nema smyslse s vami bavit a krmit trolleni a ... :) A tak opravdu uz mene reaguji, jsou tu prispevky na ktere by drive ode me byly reakce, ted uz na ne vic kaslu. Kdyz se nekteri chteji stale dokolecka snizovta nan izsi uroven, jejich vec. :) Jinak ano nekterym tu chybi fyzika a hlavne pochopeni spaneho textu a nejen to. :D Neporovnavam tu spotrebu elektriny benzinka versus nabijecky ale co je k benzinkam z nabijecek asi nejblize ato jsou ty jiz zminene od Tesly nebo Ionity. A ze pokud budeme ukazovat na spotrebu elektriny tak pak muzeme zakazat kde co ale to se nekterym nehodi to takto videt. Samozrejme ze by ot byla blbost zakazovat kde co, od benzinek po elektircke naradi po kde co, spolecne kdyz to shrneme nah romadu to zere nemalo energie. Ale narozdil od zde nekterych nepatrim k zakazovacum, co by nejradsi vsechno zakazaly co se nehodi. A nasledne taci nadavaji ze je omkezovana svoboda, pritom by ji oni nejvic chtely omezovat. Jen nekteri uz nevi jak argumentovat na co ukazat tak uz vymysli kde co, podsouvaji kde co a pribarvuji ke svemu. Tot vse. Jdu dal pokracovat ve vyrobe si neceho, nez reagovat na neco co ma absolutne nulovou hodnotu. :) Schvalne cim dale se este hloubeji potopite jako pokazde. Reagovat na to ale spis nebudu, nemam na ot olik cas. Do komunity OTopikaru podanou prihlasku este nemam. :D :D Kdo zere je nejvic OT? Kdo ze to nejvic rozpoutava? Ja tu aspon uvadim nap ravou miru jak to bylo mysleno, a apson + - k veci cast prispevku, nekteri tu nejsou ale vubec k veci. A ne lepe psat nebudu do doby nez se nekteri nenauci argumentovat poradne, bez toxicity, bez hodnotnejsich informaci, bez utoku ... Pokud chce nekdo neco vyvratit, nemela by tam byt vulgarita, utok, celkove by to nemelo byt toxicke ... Me nenastvete, naopak, me a podobny to podporuje, takze dekujeme. Takze piste to co pisete dal, samy si tim skodite, kdyz vas to bavi. Ale je to anonymne tak proc ne ze, profilu mate miliony. Schvalne kolik takovych by melo odvahu to rici nazivo venku plno lidem. Jak na novinkach v diskuzi. Doufam ze bduete dal reagovat a posilovat tim nase pozice a podporovat nas tim. Samy jste psaly ze davate ignore, tak proc reagujete? Nejak dlouho vam to nevydrzelo. Snad tak aktivne reagujetetimto stylem i na demonstracich, jestli jo, tak se pak nelze divit ze se kde kdo strefuje do takovy komunity jak do tercu. :D Prispejte aspon jednou neco hodnotneho, bez navazeni se do nekoho, bez toxicity atd. Nejvic vas clovek vidi ve vlaknu covid kde setocite stale dokola, ktere uz byly i zamknute kvuli vam. vy musite mit teda pestry a uzasny zivot, 24/7 na forum psanim takovych prispevku. :) To taky vypovida neco o znalostech. :D :D Asi mate hodne casu na vyhozovani. :D Este jednou, hrozne moc vam dekujeme za podporu. A kam ze se to zasilaji ty financni prispevky pro tak chude co tu tak aktivne prispivaji a podporujou nas? :D :D

Sorry za castecne OT, kdyz se toto vlakno zamkne nicemu to neuskodi, stejne to z casti krmi trolly a ... Mejte se hezky a at se dari. :-* :D :D

Sincerely, Alstratt
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Ja s Altstrattem souhlasim, ma dobre postrehy.

Odpor ze strany elektrofobu je nekdy tak krecovity, az to vypada spise jako latentni strach. Je to fakt zvlastni, ale vsimam si toho kolem sebe uz delsi dobu. Na netu, ale i nazivo.

Tabor elektrofilu ale take neni zadna vyhra. Kdo se trochu vyzna, tak si pomerne brzy vsimne, ze hromada argumentu pro EV jsou polopravdy a pokrytecke blaboly. Napriklad, je fajn ze EVcka nesmrdi lidem primo pod nosem, ale ekologicka zatim nejsou a jeste dlouho nebudou. Asi tak jako elektrokotel nebo tepelne cerpadlo, ktera si na ekologii taky jen hraji. S levnym servisem to taky neni uplne ruzove: sada pneumatik na luxusnejsi EVcko stoji cca 40 tisic Kc a vydrzi max 2 roky.

Ja mam rad ropaky. Treba Mustangem jsem se svoji tehdejsi holkou projel pulku USA a elektrakem na baterky by to nemelo tu romantiku, kterou to pro nas tenkrat melo.

Ale nektere veci se mi libi i na sportovnich elektromobilech, jako je Taycan nebo i4 M50 atd. Na kazdou zabavu (ci praci) se proste hodi jiny nastroj: Rucni vrtacku mam na baterky, sbijecku na 230V a pistoli na .45ACP. Udelat diru umi kazda z tech veci, ale ona neni dira jako dira, ze?

Jine veci mne na elektromobilech serou. Teslu uznavam jako prukopnika a leadera v promyslenosti produktoveho ekosystemu. Jejich auto bych si ale nekoupil, pusobi na mne jako "betaverze McDonald's pro masy". Chybi tomu duse a jedinecnost. To co predvadi VW, zase hodnotim jako odezdi-kezdismus a hledani slepych ulicek.

Kazdopadne, EVcka jsou proste tady a mnozi z nas v nich do par let budeme jezdit, ikdyz bysme treba dnes rekli, ze to se nikdy nemuze stat. Stejne jako existuji hnusne nebo nesmyslne modely spalovaku, existuji hnusne a nesmyslne elektromobily.

A vtom je prave ta krasa, ze si kazdy muzeme vybrat stroj podle vlastni chuti a nalady :)
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Souhlasim, extremy nevedou k nicemu dobremu. Ja treba nevidim v autech dusi, nepatrim natolik k milovnikum aut jako kteri auto natolik maji radi ale rozumim lidem kteri to tak maji, proc to tak maji. Je jinak vtipne ackoliv ma spokojenost s Teslou je velka, tak jelikoz je to tak super, tak o to vic v tom hledam/vidim co na tom vylepsit za detaily a pak si rikam neco ve stylu, hmm tamhle by slo pridat/predelat to a to atd. U jinych aut to nerikam, tam by toho na zmenu bylo potreba este vice, bylo by to docela dlouhe co by bylo potreba udelat jinak. To je pak uz lepsi si koupit to auto u ktereho toho nemusim vymenit tolik do sveho vkusu. Dokonce ty levnejsi modely od Tesla maji i neco co by se mi libilo vice v S Plaid. Libi se mi na modelu 3 ze to uz nema ani kaplicku, to by se mi libilo i v modelu S Plaid. Chapu proc je dobre ze to model S ma, hodi se to do nej, ale me vyhovuje prevazne spis uz ten display, ta jednoduchost, nepreplacanost.

Ropakem me vzdy bavilo jezdit a miluji ho hlavne pro ten zvuk a pocit. Sice jeden z vixe duvodu pro Teslu byla ta tichost, ze si tim nikde nemusim smradit pred domem a v garazi atd. Ale po case mi ten zvuk V8 ... tak trochu chybi, mit ropaka jako na vyjizdku jednou za cas nekam na vylet kvuli tomu pocitu jaky mi daval, to je neco co se mi na ropaku libi. Samozrejme u tech starsich ropaku, ne ty nove co maji pridany uz elektronicky zvuk. Zatim auto s jednim z nejkrasnejsich zvuku auta, melo asi jedno hodne poupravene BMW, pokud si pamatuji tak od Lumma, jake presne to bylo uz nevim, ale nejaka M6. Dalsi z oblibenych upravena vette. Mustang, pekne auto, jen je desive jak ho pretvorily do elektro verze. Elektro verze mustangu se mi nelibi a je dost odlisna od te hezke ropacke starsi verze tak jak ji zname. V el. verzi mustangu uz nejak tu ameriku necitim. Jsou lide ktery tomu tleskaji a libi se jim elektro verze mustangu, memu vkusu se ale nelibi. Z elektroaut pokud vynecham Teslu, tak se mi jinak libi i tez ten Taycan z exterieroveho pohledu, a ma zajimave jizdni vlastnosti. Libi se mi i vice nez ta nova elektro audi e-tron. Porsche pro muj vkus mely a maji pekna auta a zaroven i s dobryma jizdnima vlastnostma. Ale v dobe jezdeni v ropaku dlouho i dnes mi vyhovovaly japonska auta, po nejakou dobu pak nemecka a nakonec to zustalo u tech americkych. Z nemeckych to bylo u me prevazne nejvic bmw. Postupne pak prichazely novejsi verze bmw ktere me uz tolik nelakaly. Dokonce uz zacly mit vic elektricky falesny pridavany zvuk a to me tez nelaka. Pred nekolika lety po BMW se mi zachtelo jezdit vice amerikama vice, nez kdy drive me to s nia bavilo jezdit az to dospelo k dost upravene americe. Po ni nasledovalo elektro o hodne vice nez kdy drive me zajimalo. A kdyz chci zas nejakeho ropaka na semtam jednou za nejakou dobu si udelat vylet kvuli tomu krasnemu zvuku a pocitu, tak to uz zustava u nejake te ameriky spis. Elektro ma tez sve kouzlo, ale takove to tissi, takovou tu silu kterou skryva v tichosti. Elektro je takovy ten svalnaty co je ticho, nepokousi se tolik uz vykukovat. Tesla se mi libi, ale skoda ze nedela neco do vzhledu americkych muscle cars. No uvidime v budoucnu. Chapu, aerodynamika apod. ale i tak je to skoda.

Se servisem u nas to nebylo zas tak nejak zle co se tyka cen, nevim kolik to stoji u vas. Ale to vic spis popisuji lidi se stejnym autem jako mam ja. Nekde neco ty lidi nabouraly ... Na to kolik to nase auto stoji ta cena docela jde, pokud to clovek srovna s cenama aut podobne kategorie no. Nase auto zatim dobry, netreba zatim opravy. Pokud se clovek k tomu chova normalne, nepujcujeto kdekomu, nejezdi jak prase, tak je to v pohode vetsinou. Ale vim o lidech co platily u nekterych el. aut ruznych znacek docela dost a to byly zrovna i levne el. auta. Samozrejme zalezi co vse bylo potreba u nich opravit a kde si to nechaly opravit. Postupne i Tesla ale prechazi na levnejsi modely. Prvni to byl Roadster sportak, ale verze 2.0 se bude prodavat/dostupna lidem, verze 1.0 se dnes uz offi. neprodava. Nasledne prisel model S v par verzich, coz je takova rychle vetsi auto. Prisel mensi levnejsi model 3 a noveji model Y coz je tez male auto. Prisel i Plaid atd samozrejme coz je jedna z verzi modelu S. Ma prijit v blizkem budoucnu este s o dost mensim a levnejsim autem dostupnejsim pro vice lidi. V blizkych letech by mel byt velmi prodavany Cybertruck na ktery hromada lidi tolik ceka. Americky trh je plny pickupu a na ten ted Tesla hodne chce zacilit. Dokonce se ted i potvrdilo ze Cybertruck nakonec bude mit 4 male motory, na kazde kolo jeden a dostane jak crab mode tak i tank mode (tank turn). Takove ty blbustky co mi chybely do Cybertruck az vyjde. I kdyz po vzhledove strance se mi moc Cybertruck zas moc nelibi. Jsou to sice blbustky ktere clovek malo kdy vyuzije, a to jen nekdo, ale byly to blbustky co v novych elektrickych pickupech par vyrobcu nabizi. Jednu z nich ma Rivian - tank mode (tank turn) , druhou el. Hummer - crab mode. Zase bude o kus vice zabavy v el. aute. Kolik takoveto oznameni Elona muselo asi tak presunout zakazniku cekajicich na ty pickupy tech jinych znacek. To bude vyhozenych penez za nove gumy co nekteri lide je rychleji znici v tank mode. Tak jako ted leti drag povezeni v modelech S, S Plaid apod., tak to zase vsude lide budou na youtube pridavat jedno video za druhym delani ruznych hlouposti s tank mode.

Jo elektra mohou byt cistejsi, nebo takhle, cistejsi jsou az po najeti spousty km. Zalezi na stylu jizdy, jake auto se porovnava atd no. Nekdo kdo toho moc nenajezdi, nema smysl aby si kupoval Model S, Taycan, E-Tron apod. Hlavne lide s levnejsima malyma autama budou mit vyhodu ve mestech co se tyka mista k zaparkovani. Ale po velkych mestech to je uz kolikrat vyhodnejsi jezdit verejnou dopravou pokud je ta moznost. Ale ja tu moznost nemam, jet do mesta a tam verejnou dopravou se mi nechce mezi ty smradochy do busu a este tim ztracet cas. Ani do velkych mest moc jezdit nepotrebuji. A nikdy nebude zadne auto doslova ekologicke no. Cokoliv vyrobime je neekologicke. Otazka pak je co tim nekteri lide mysli tim slovem ekologicke. Kolik jich to mysli doslova a kolik jich to mysli ve srovnani s necim jinym no. U nas v rodine to mame tak, kdyz kupujeme novou Teslu kdy je to po case potreba ze nam na nove uz laka neco noveho, tak starsi davame pokazde pratelum ci levneji prodavame. A to vzdy tem pratelum ktery nove auto by uz potrebovaly, ty co maji starou pope*nici zralou v dnesni dobe uz spis na srotiste. Ale davat to pratelum co maji pomerne nova auta to nema moc smysl. A tak nekteri ty auta sirime retezove dal a dal. Pokud si nekdy poridi novejsi lepsi auto a budou se chtit uz zbavit te ojezdene Tesly kterou dostaly, tak ji predaji dal nekomu kdo ma horsi auto. Prijde mi skoda nahrazovat tim novejsi auta ktere este dlouho mohou slouzit, tak se tim nahrazujou spis uz ty stare kousky. Timto stylem i vim kdo s tim autem jezdi a jak se k nemu + - chova, ze ho hned nekde neznici a bude nadale slouzit. A pro ty uplne chude lidi se stane ze uplne to stare auto ktereho se zbavily te stare pope*nice kdyz dostaly nove, tak skonci tam kde muze slouzit nekomu chudsimu kdo na novejsi nema nebo nekde na nahradni dily. Dost lidi se nemusi bat ze hned ropaci zmiznou, stale jich bude dost v bazarech, inzeratech, budou pro lidi s malo penez dostupnejsi. Treba se zastesti a diky tomu objevim i ropaka ktereho koupim, necham zrenovovat a bude slouzit na nejake to cas od casu pekny vylet s tim krasnym zvukem.

Sincerely, Alstratt
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Ecart: můžete uvést zcela konkrétní citát "elektrofoba", který není pravdivý?

Vaše budovatelské nadšení, že si můžeme vybrat, je záměrna lež, nebo jen porucha kognitivních funkcí? Jsme ve fázi, kdy si přestáváme moci vybrat, a kdy jsou lidé okrádáni o jejich peníze, které jsou přesouvány ve prospěch elektromobilů.
V tržních podmínkách je elektromobil nekonkurenceschopný.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Obecně si nemyslím, že ojetý elektromobil bude atraktivní volba pro většinu lidí. I když bude stát, dejme tomu, třetinu ceny, pořád ta cena bude na úrovni velmi slušného auta se spalovacím motorem, s tím, že jeho využitelnost bude ještě tragičtější, než u nového EV, a výměna baterie je v ceně plusminus maleho auta se spalovákem (které má mnohem lepší parametry i zbytkovou cenu). Ono co bychom si říkali, nějaké Rio, i20, Sandero, Tipo...v ceně batterypacku, je pro spoustu rodin a domácnosti naprosto dostačující približovadlo. A na delší trati je rychlejší, než nejnadupanější Tesla.
Populace v městech nemá, a nebude mít, kde nabíjet své ojeté elektromobily, jejichž frekvence nabíjení navíc bude značná.
Výrobci autíček na baterky se dnes předhánějí v rychlostech nabíjení. Jaký to má dopad na životnost baterky je zřejmé každému se středoškolský vzděláním.

Proti EV nic nemám, na rozvržení děti na kroužky je to sice drahá, ale funkční varianta. Pokud máte kde nabíjet. Ale proboha: bez dotací! Stejně daně, poplatky, odvody...jako u spalováků. Včetně nabíjecí sítě.
EV je nejstarší druh auta. Ale jakmile stoupla technologická úroveň lidstva, šlo přirozeně do toho lepšího. Do spalováků. Prostě v padesáti litrech uhlovodíků je tolik energie, že by za sebou EV musely tahat přívěsy s bateriemi (které by ovšem neutáhly).
Óðinn á yðr alla
BiSon
Příspěvky: 434
Registrován: 20.12.2011 10:00
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od BiSon »

>Populace v městech nemá, a nebude mít, kde nabíjet své ojeté elektromobily, jejichž frekvence nabíjení navíc bude značná.

Tohle je treba zduraznit!

Aktualne neni vyreseno ani dobijeni tech pripitomelych elektrokolobezek, co se povaluji uz vsude. A to je radove jednodussi uloha!
Proba
Příspěvky: 169
Registrován: 22.01.2020 19:47

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Proba »

Ale o to přece jde, na elektroauto nebude mít každý, bude nedostatek míst nebo energie na nabíjení a navíc daleko menší dojezd než spalovací motor. Mě z toho vychází pouze jeden závěr, zůstante doma, nikde se necourejte.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4362
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Znovu tu musím zopakovat to, co jsem už zde i s patřičnými vzorečky tolikrát psal.
  • Elektromobil NIKDY nepůjde nabít tak rychle, jak natankujete uhlovodíkové palivo. NIKDY. To jsou prostě fyzikální zákony a ty prostě seběvětší green loby nezmění, ať si ekoelektrofanatici myslí cokoliv.
  • Masová elektromobilita je se současnou energetickou infrastrukturou nemožná. NEEXISTUJE požadovaný výkon, není tolik elektráren, nejsou trafačky, rozvody atd. A s příchodem "green dealu", zavíráním jaderek a spoléháním na to, že elektřina bude jen když bude svítit/foukat, to rozhodně nebude lepší - spíš přesný opak
  • Dojezd elektromobilů (kapacita baterií) je prostě stále TRAGICKÝ, ať si říká kdo chce co chce. Na nějaké přískoky po městě či ježdění kolem komína budiž, na seriózní, komfortní a rychlou přepravu na větší vzdálenosti to prostě není. Tento bod je totiž komplementárně spojen s bodem prvním.
Je tu zamozřejmě daleko více bodů (cena samotných aut, cena elektřiny) ale to jsou spíš problémy ekonomické. Ty hlavní jsou ty, co jsem napsal nahoře.

Pokus zeleného fašismu elektromobily protlačit nikoliv volným trhem, ale nařízeními, zákony, zákazy a omezeními je to, co píše Proba - tlak na razantní snížení mobility obyvatelstva a omezování jeho svobody.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Připočtěte k výše zmíněnému, že jakmile bude elektromobilů více (a zároveň bude ubývat stabilních zdrojů elektřiny)budou jejich vlastníci nuceni, aby svá auta nabídli jako úložiště pro vyrovnání špiček. Další snížení zivotnosti baterie.

Ekofašos bojující za elektromobily a zároveň za likvidaci uhelných a jaderných elektráren mi připomínají buzeranty, bojující za přijetí muslimských "uprchlíků ".
Óðinn á yðr alla
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

bivoj píše: 05.12.2021 10:52 Znovu tu musím zopakovat to, co jsem už zde i s patřičnými vzorečky tolikrát psal.
  • Elektromobil NIKDY nepůjde nabít tak rychle, jak natankujete uhlovodíkové palivo. NIKDY. To jsou prostě fyzikální zákony a ty prostě seběvětší green loby nezmění, ať si ekoelektrofanatici myslí cokoliv.
  • Masová elektromobilita je se současnou energetickou infrastrukturou nemožná. NEEXISTUJE požadovaný výkon, není tolik elektráren, nejsou trafačky, rozvody atd. A s příchodem "green dealu", zavíráním jaderek a spoléháním na to, že elektřina bude jen když bude svítit/foukat, to rozhodně nebude lepší - spíš přesný opak
  • Dojezd elektromobilů (kapacita baterií) je prostě stále TRAGICKÝ, ať si říká kdo chce co chce. Na nějaké přískoky po městě či ježdění kolem komína budiž, na seriózní, komfortní a rychlou přepravu na větší vzdálenosti to prostě není. Tento bod je totiž komplementárně spojen s bodem prvním.
Je tu zamozřejmě daleko více bodů (cena samotných aut, cena elektřiny) ale to jsou spíš problémy ekonomické. Ty hlavní jsou ty, co jsem napsal nahoře.

Pokus zeleného fašismu elektromobily protlačit nikoliv volným trhem, ale nařízeními, zákony, zákazy a omezeními je to, co píše Proba - tlak na razantní snížení mobility obyvatelstva a omezování jeho svobody.
Prvni bod je resitelny vymenou baterie. Je mi jasny ze tady budes argumentovat spostou technickych omezeni. Ale mozne to je. Navic dneska uz jsou bezne 150kwh nabijecky. Dobiti maleho mestskeho auta z 20 na 80% je timhle vykonem otazka 10min. A to uz jsem myslim nekde videl i 300kW

Druhy bod. Pokud se bavime jen o osobni preprave, tak uz jsem to tu nekde uvadel. Rocni spotreba energie pro tento segment je mensi nez co dnes vyvazime do zahranici. Prenosova soustava to bez problemu zvlada.

Bod tri. Dojezd uz se dnes blizi dojezdum beznych spalovaku. Navic je to problem jen pro velmi omezene procento pripadu bezneho elektromobilisty (ano najdou se vyjimky ktere se ale daji poresit i jinak)
JOBU
Příspěvky: 1822
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

"Bod tri. Dojezd uz se dnes blizi dojezdum beznych spalovaku." Nože, to ktoré auto konkrétne máš na mysli? Veď i na obyčajnom Favorite urobím väčší dojazd...
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4362
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

tom384 píše: 05.12.2021 11:31 Prvni bod...
Já mluvím o nabíjení, ty o něčem úplně jiném. Nepřesouvej problém jinam.
Druhy bod...
Účelová manipulace a lež. Potřeba té energie při všeobecné elektromobilitě je NĚKOLIKANÁSOBKEM současného maximálního instalovaného výkonu. Dával sem do tohoto vlákna kdysi i konkrétní výpočty a nikoliv dojmologii. A ohledně vývozu el. energie - to jako najednou přestanem vyvážet el energii a vše půjde na nabíjení elektrovozítek? :lol: :head To si může myslet fakt jen naiva...
Bod tri...
. Lež. Neblíží ani zdaleka. (Jak už píše JOBU, i blbý Favorit má dojezd 600 km...)
Naposledy upravil(a) bivoj dne 05.12.2021 12:11, celkem upraveno 1 x.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Tak samozrejme, i favorit ujede dal nez TM3. Ale neni to radovy rozdil. Uz to neni ani dvojnasobek. Vtip je v tom ze ten dojezd neni zasadni pro bezny pouzivani. S Teslou bych dojel do prace, k rodicum, na chatu, na hory, k pribuznym, na celodenni vylet po CR, na letiste do Vidne aniz bych musel nekde dobijet. To je 95% celeho najezdu za rok.
Odpovědět