Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od vratnikp »

najezdím obligátních 20 tis ročně. U mne problém fakt neni. Z motorkářských let už nadálku poznam blba nebo nejistýho řidiče. Tady na plzeňsku je to poslední léta divokej západ, nafetlý gastarbeiteři atp.. Po cestě mám 3 přejezdy, kde běžně nebliká bílé světlo, tedy před přejezdem zastavuju jak bych měl, čímž většinou kokota na sebou dožeru a pak mi to musí někde vrátit, to jsou, spolu s lokálním omezením rychlosti, který moc nepřekračuju, asi nejčastější případy "mávání červeným hadrem" různejm idiotům, co mne musí nebezpečně předjíždět / vybržďovat když mne konečně na rovince dojedou, páč jezdim do kila na tachometru a podobně. Rozmohl se nám tu nešvar "předjíždím i když vím že to nestihnu protože ten proti zpomalí". Subjektivně si myslím, že lidi v době covidový začali bejt agresivnější.
Marty: EV se profilují jako SUV kvuli prodejní ceně. Fixní "příplatek" za elektropohon je vpodstatě stejnej at se jedná o malou jednohubku nebo SUV. Příkladem nechť je Citigo a eCitigo. benzínový se prodávalo za 200 tis. Elektro vyšlo na 800 tis (prodávaly se za 600 a škodovka na každém prodaném kuse prodělávala, ale vyhnula se emisním pokutám). Tedy elektrifikace vyjde na 600 tis. Jestli dáš za auto 400 nebo mega je rozdíl. Jesli dáš za SUV 2, nebo 2,6 mega už neni tak zásadní.

účelem všech nových povinných el. asistentů je akorát prodražovat spalováky, aby došlo ke snížení cenového rozdílu totožných aut s konvenčním a elektrickým pohonem. Plus připravit lidi mentálně na autonomní řízení.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Martysedlak
Příspěvky: 553
Registrován: 08.04.2020 14:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Martysedlak »

Už se těším jak budu autonomně doprovázet kombajn 20km v hod. A jak autonomně odbočím na pole :lol:

Aby ta autonomní vozidla nebyla, jak ta jaderná fúze.
paja
Příspěvky: 191
Registrován: 30.03.2014 19:27
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od paja »

Mi se ten nápad s nákupem vyjetého elektromobilu líbí, jen nevím co na to řeknou na stk.
Dojezd 60-70km by mi stačil na takové to denní ježdění, centrále v kufru se nebráním.
Hledal jsem na netu a našel jsem jen u nás Berlingo bez baterek za 64 a s novými baterkami a dojezdem 100km za to chcou 360, to už je blbost.
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od sauerkraut »

vratnikp:
O Corolle 2019 nevim ani, jak vypada :-), auto z tohoto tisicileti jsem nikdy nemel. V kazdem pripade jezdi taky spousta ozralych polskych kamionaku, takze bych tu Tatru 815 zvazil a navic by mela vyjit i levneji, nez ta Corolla. Kdybychom zili v normalnim state, tak bych na jezdeni necim velkym, tezkym, s velkym kufrem a elektrikou doporucil prestavet VW Transporter na elektrinu. Jenomze postavit to u nas na papiry by bylo drazsi, nez kterekoliv auto zminovane tady v diskusi za poslednich 14 dni. Vyhoda elektromobilu muze byt slusna akcelerace, kterou se da z nekterych pruseru uniknout.

Zkusenosti sepisu v dalsim postu, at to je oddelene.

Jinak automobilky nevedi, co by si za tu elektrifikaci rekly. Jenomze u nas neprestavis a tim jsi v haji.

Ulfhednar:
Promin, spletl jsem si Saxo a Berlingo. Berlingo uz kufr ma. Saxo je vlastne ten Citroenacky Peugeot 106.

Elektromobil s izolovanymi a vyhrivanymi baterkami je v zime bez problemu pouzitelny i kdyz nejezdis denne.

Martysedlak:
Tazne je u elektromobilu v tehle republice problem. Musis to koupit v zahranici uz se zapsanym taznym a pak se snazit.

Nedovedu si ekonomicky predstavit Vari trakturek, ktery vyjede parkrat do roka s baterkami. Leda ze by ty baterky normalne slouzily v solarnim systemu a vzdycky by se jenom odpojil konektor a vyjelo s trakturkem.

Vodik se zatim dela ze zemniho plynu, nadrze jsou problem, obrovske tlaky, vodikove krehnuti. Zatim to je laboratorni vec, kde je priserne drahe uplne vsechno.

Kdyz muze 5 hvezdicek udelat asistent,tak to zvladne i tvoje hlava :-).

Zrovna ten samorizeny kombajn se v USA bezne provozuje. Na poli je sam, podle GPS a Glonass vi kde je s presnosti na centimetr.

paja:
Na STK to je jednodussi, nez se spalovakem, protoze zkontroluji brzdy, tlumice, podvozek, prorezaveni, predni sklo a jdes. 360k za ty NiCd kramy je samozrejme blbost. 64k bez baterek a dat do toho lithia. Ale bacha - je to francouzske se vsim vsudy. Youtube kanal amperak ma presne o tomhle aute prestavenem na LiION par videi. Jmenuji se ve stylu nejhorsi auto na svete, nebo proboha, co jsem si to koupil. Predtim mel Trabanta, takze je zvykly na to, ze auto konstruovali pricetni lide a ne Francouzi. Ma dojezd urcite pres 140km. V nekterem z prvnich videi ma jeste baterky v kufru a dojezd asi 20, nebo 40km, ale pak to predelal.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Sauer: proč se tedy takové elektromobily nedělají? V testech Tesly, eTrony, Taycany...už po jedné noci na mrazech ztrácely desítky procent kapacity. A to jsou velmi nová a drahá auta. Co týden na mraze, dva? Zvládly by to?

Kde se dají koupit ty panely s 80% výkonu za zlomek ceny? A jaká je jejich očekavatelna životnost? Měl bych zájem, kdyby to byla pravda.
Óðinn á yðr alla
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od sauerkraut »

Zkusenosti z sesti let jezdeni pouze na elektrinu.

Muj nejdrazsi spalovak stal 4000Kc. Takze jsem samozrejme nikdy neplanoval kupovat auto za mega, nebo neco podobneho. Rad bych velky kufr, tazne a podobne veci, ale ve state, kde se neda prestavet to je v haji.

Nekolik let jsem sledoval nemecke servery s auty, az jsem nasel male auticko bez baterek prestavene na prelomu 80 a 90 let. Nebudu psat, co to je, protoze stejne existuje jen jeden kus, takze vam to bude k nicemu a navic bych si rad zachoval nejake soukromi.

Hmotnost 650kg, dojezd 200km (po poslednim upgradu baterek, predtim asi 100km), tri mista, 30kW, stalo to asi 50 tisic Kc i s dovozem a prihlacenim na ceske papiry (to jsem si nechal udelat od nekoho, kdo nema takovou alergii na papirovani, jako ja). Posledni baterky jsem do toho poridil za 30 tisic (pouzite, pres znameho), akorat jsem na ne musel nabodovat pasky a sletovat je, coz jsem delal asi tyden. Predtim tam byly mensi a drazsi (nemel jsem znameho). Bloky baterek jsem spojil jsem to 35mm^2 medenou licnou.

Izolace je grafitovy polystyren, 40mm. Vykon topitka je asi 70W, ale ani v -15 nebezelo trvalo. Termostat jsem stavel sam a hlida i teplotu topnych elementu. Topim na +10 stupnu.

BMS stala asi 10 tisic a nemuzu ji doporucit, ani nebudu psat vyrobce, protoze uz to nedela. Jak jsou na tom jine BMS zatim netusim. Taky jsem tam pridal voltmetr a ampermetr baterek.

Auto samozrejme netopi, takze v nem je plynove topeni na 5kg propanbutanovou bombu.

Moc udrzby to nevyzaduje. Jednou jsme menil pakny vzadu, jednou desticky vepredu, na zacatku loziska v kolech (dlouho to stalo), pak sterace, 2x pneumatiky, nejake zarovky. Zatim to nerezne, ale to se bude samozrejme lisit auto od auta :-). Najezdim tak 15 tisic za rok, pres pandemii to bylo mene.

S temi 30kW to je pekne zive, vsude se vejde - idealni motokara na klickovani mestskym provozem. Rekuperuje to tak, ze normalni brzdou brzdim akorat na krizovatkach a pri parkovani, nebo kdyz hodne specham. Rekuperace nejde vypnout - stejne, jako u tech Peugeotu a Citroenu - ale nakonec jsem zjistil, ze mi to nevadi.

V lete to nabijim z 2kWp solaru, v zime taky, pokud jezdim malo, jinak ze site. Spotreba je 9kWh/100km, kdyz jezdim do 80km/h (je to male a pres 90 km/h uz to neni uplne to ono). Nejdal jsem s tim dojel 300km (to jsem musel hodit do kufru dalsi baterky a menic). Nabit na verejne nabijeci stanici se mi nepodarilo nikdy i kdyz redukci na Mennekes mam. Kdybych mel rychlonabijecku, asi bych si zkusil koupit chipovou kartu od PRE, pokud jeste existuje (koukal jsme na to naposledy pred pandemii). Nabijim prevazne doma, obcas u kamaradu.

Nabijeni z centralny je trosku pakarna, nedostal jsem se vys, nez na 50% nominalniho vykonu centraly. Budu muset sehnat, nebo postavit zdroj s korekci uciniku, protoze konstrukce usmernovac - kondenzator odebira proud jenom okolo maxima sinusovky a to se pere s regulaacni elektronikou centraly.

Kdybych nekde sehnal dynamo, ktere by dalo 170-220 V/ 2.5kW /2500 ot/min, tak bych mohl zkusit udelat centralu s tim. Ale permanentne buzeny motor oznaceny jako 200V/4kW je rad, ze v rezimu dynama da 120V/1kW a za pul hodiny uz smrdi vinuti.

Kdybych mohl neco prestavet, tak bych mel vyrazne vetsi auto s kouli, ale co nadelam.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od sauerkraut »

Ulfhednar: Takova auta se nedelaji, protoze vyrobci jsou idioti a nedokazi dat okolo baterek par centimetru izolace. Ja v zime ztratim necelou sestinu dojezdu za mesic.

Draha auta neznamena dobra auta. Treba Tesla nema baterky izolovane vubec. Ostatne i ve spalovaku za milion neni normani olovena, nebo mosazna svorka na baterku za 50Kc, ale milimetr tlusty mosazny plisek.

Baterky jsem sehnal na Bazosi a ten clovek ma obcas i panely. Kdyz mi do SZ posles mail, tak se ti muzu ozvat, az nejake budou. Zaruka je ve styku zkus to a ber, nebo nech bejt. Ocekavana zivotnost je neznama. Muj osobni, soukromy a nicim nepodlozeny nazor vychazejici pouze ze 30 let bastleni je, ze ta ucinnost bude pomalu klesat, ale nebude tam zadny strmy zlom. Takze jestli davaji 80%, tak za 10 let budou mit treba 50-60%? Snad?
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

sauerkraut píše: 28.01.2022 15:17 Ulfhednar: Takova auta se nedelaji, protoze vyrobci jsou idioti a nedokazi dat okolo baterek par centimetru izolace. Ja v zime ztratim necelou sestinu dojezdu za mesic.
Baterky potřebuješ nejen izolovat a taky za provozu chladit. Není to jednoduché, když to auto má fungovat při venkovních teplotách od -30C do +50C. Taky by to chtělo, aby ta izolace byla nehořlavá, nenasákavá a měla nízkou hmotnost.

Ono se to nezdá, ale když uděláš poctivou konstrukci, tak ti pak vyjde dost šílená cena. Musíš konstrukci ořezávat až na dřeň, aby jsi byl cenově konkurenceschopný. Drtivá většina zákazníků řeší design a další zvenčí viditelné blbosti. Pouze malá skupinka magorů řeší technické provedení - a kvůli těm se opravdu nevyplatí dělat to pořádně.
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od sauerkraut »

PeFi:
chladit je musis, pokud od nich chces obrovske vykony at uz pri nabijeni, nebo pri vybijeni. Bal jsem se toho, osadil jsem to teplomery a neni to problem ani v lete.

A bavime-li se o dojezdech 200-500km, tak uz jsou baterky hodne velke.

Jinak vodni chlazeni baterek se v elektromobilech bezne pouziva. Maji to ty Peugeoty a Citroeny (NiCd maji nizkou ucinnost, takze topi) a ma to i Tesla. Obecne neni velky problem protahnout teplo ven z izolovane krabice. Voda ma obrovskou tepelnou kapacitu.

Grafitovy polystyren s retardantem horeni se mi zapalit nepovedlo - jak sel pryc horak, tak to prestalo horet. Nasakava pomalu. Je lehky.

> Ono se to nezdá, ale když uděláš poctivou konstrukci, tak ti pak vyjde dost šílená cena. Musíš konstrukci ořezávat až na dřeň, aby jsi byl cenově konkurenceschopný. Drtivá většina zákazníků řeší design a další zvenčí viditelné blbosti. Pouze malá skupinka magorů řeší technické provedení - a kvůli těm se opravdu nevyplatí dělat to pořádně.

Nevyjde, jde o cca 8cm prostoru a polystyren za par korun. Fakt je, ze Tesla ma baterky vic rozlozene po podvozku, zatimco ja je mam o neco kompaktnejsi. Druhy fakt je, ze existuji i lepsi izolanty, nez polystyren. A protoze se automobilkam nevyplati udelat to poradne, tak vic verim autum, ve kterych vymenil baterky nekdo, kdo ma mozek.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Když zkusíš použít pořádné svorky, pořádné plasty, pořádné plechy, pořádné odhlučnění a pořádné zateplení, tak auto bude o 200 kg těžší a o notný kus dražší.

Když člověk vidí jen ten svůj díl skládačky a ne celek, tak se to nezdá. Když pak vidíš všechny drobnosti v jedné excelové tabulce, kde na konci máš náklady na výrobu jednoho kusu, tak pak honíš po buňkách halíře a řešíš, jestli tam opravdu musí být ty nýty čtyři a jestli by nestačily tři (byť to pak blbě vypadá). A v hlavě ti straší, že dva nýty by to taky udržely (a jaká je vůbec pravděpdobnost, že selže nýt)?

Známý mi kdysi vykládal, jak za ním z USA do ČR přiletěl první třídou američan diskutovat tři keramické kondenzátory ...
Uživatelský avatar
Lyster
VIP
Příspěvky: 4245
Registrován: 22.03.2014 23:01
Pohlaví: muž
Bydliště: Litoměřicko

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Lyster »

Quido píše: 16.01.2022 19:10 Patří to sem, nebo do vlákna o absurditách?

MWM Spartan EV vstupuje na český trh, začíná od 1,2 milionu
Zdroj: Garáž.cz, 14.1.2022 19:15


MWM Spartan EV | Půjčili nám prototyp | První elektrický 4x4 OFF ROAD | OFF TOUR Show Test
https://www.youtube.com/watch?v=pGKmgcG ... el=OFFTOUR
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

Poopravím odkaz, mě ten od Lystera nefungoval...
https://www.youtube.com/watch?v=pGKmgcG6v2I
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Lyster
VIP
Příspěvky: 4245
Registrován: 22.03.2014 23:01
Pohlaví: muž
Bydliště: Litoměřicko

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Lyster »

Strelec45 píše: 30.01.2022 20:21 Poopravím odkaz, mě ten od Lystera nefungoval...
https://www.youtube.com/watch?v=pGKmgcG6v2I
Díky, poprvé mi načtení fungovalo, teď už ne. Asi chyba Metrixu.

Jinak tohle je asi první elektromobil který bych bral. :)
Joe Azbest
Příspěvky: 918
Registrován: 11.02.2014 10:56

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Joe Azbest »

Moc pěkná esej od Františka "Mrože" Novotného (autor knihy Křižník Thor a dalších)
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spole ... ecnost_wag
Wdog
Příspěvky: 514
Registrován: 15.05.2013 15:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

[/quote]
MWM Spartan EV | Půjčili nám prototyp | První elektrický 4x4 OFF ROAD | OFF TOUR Show Test
https://www.youtube.com/watch?v=pGKmgcG ... el=OFFTOUR
[/quote]

Zajímavá věc. Podíval jsem se na to video, borci v něm si sice většinu času užívali projíždění kaluží, ale i tak to bylo zajímavé. Je to na dnešní dobu netypický elektromobil, je zabudován el. motor a baterie do stávajícího klasického terénního auta typu UAZ.
V terénu je to schopné, velmi dobré výkonově, v zátahu, ale stejně jako jiné elektromobily je to vhodné jen pro někoho.
Výborné např. pro lesníky či ochranáře v CHKO, majitele chat na horách, kteří denně ujedou třeba 100km a auto nechávají přes noc na nabíječce na základně či u baráku. ... ale zase je to drahé, takže ten provoz bude spíše pro instituce, pořízení nutné s dotací atd. Klasický trochu ojetý teréňák pro lesníka stojí asi 10-20% ceny tohoto nového vozu.
Nevhodné je to pro jakékoli delší cesty, expedice atd. ... nemá velký dojezd, méně místa uvnitř a nemožnost vézt si palivo. Takže pro nadšence jen pro ježdění pro lese za barákem.

Co mne zaujalo, to auto stále má klasickou převodovku a redukční převodovku! ... což může řešit určité problémy s dojezdem atd. Nemá spojku, kvalt se řadí napevno při zastavení, se zbytkem si poradí elektromotor.
Wdog
Příspěvky: 514
Registrován: 15.05.2013 15:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

[/quote]
MWM Spartan EV | Půjčili nám prototyp | První elektrický 4x4 OFF ROAD | OFF TOUR Show Test
https://www.youtube.com/watch?v=pGKmgcG ... el=OFFTOUR
[/quote]
Strelec45 píše: 30.01.2022 20:21 Poopravím odkaz, mě ten od Lystera nefungoval...
https://www.youtube.com/watch?v=pGKmgcG6v2I

Zajímavá věc. Podíval jsem se na to video, borci v něm si sice většinu času užívali projíždění kaluží, ale i tak to bylo zajímavé. Je to na dnešní dobu netypický elektromobil, je zabudován el. motor a baterie do stávajícího klasického terénního auta typu UAZ.
V terénu je to schopné, velmi dobré výkonově, v zátahu, ale stejně jako jiné elektromobily je to vhodné jen pro někoho.
Výborné např. pro lesníky či ochranáře v CHKO, majitele chat na horách, kteří denně ujedou třeba 100km a auto nechávají přes noc na nabíječce na základně či u baráku. ... ale zase je to drahé, takže ten provoz bude spíše pro instituce, pořízení nutné s dotací atd. Klasický trochu ojetý teréňák pro lesníka stojí asi 10-20% ceny tohoto nového vozu.
Nevhodné je to pro jakékoli delší cesty, expedice atd. ... nemá velký dojezd, méně místa uvnitř a nemožnost vézt si palivo. Takže pro nadšence jen pro ježdění pro lese za barákem.

Co mne zaujalo, to auto stále má klasickou převodovku a redukční převodovku! ... což může řešit určité problémy s dojezdem atd. Nemá spojku, kvalt se řadí napevno při zastavení, se zbytkem si poradí elektromotor.
[/quote]
Uživatelský avatar
Quido
Příspěvky: 855
Registrován: 13.03.2020 9:34

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Quido »

@Lyster, @Strelec45 : Díky za odkaz a úpravu.

S klukama z videa souhlasím, je vypadá to jako fajn hračka, která má potenciál. Ten záběr v kopci a brodící schopnosti jsou působivé.

Optikou toho, co čekám od offroadu já, mě ale ten prototyp v současném stavu za současnou cenu ovšem přijde absurdní. V terénu to ujede jenom kousek, rezerva pod čumákem místo zadních dveří mi přijde nepraktická, a to místo v zadu je fakt asi jenom pro někoho vzrůstem motostřelce.

Za tu cenu mi přijde rozumnější brát Hiluxe. Ten uveze jak lidi, tak náklad. Kdybych chtěl malý offroad pro jednoho ke krmelci a zpět, podíval bych se po Rav4, Samuraji, Jimnym. Souhlasím proto jak s tím, co bylo ve řečeno ve videu, tak s @Wdogem. Má to potenciál, ale zatím je to opravdu jenom pro ty zákazníky, kteří nehledí na poměr užitné hodnoty k pořizovací ceně.

Na starých smradlavých offroadech oceňuji to, že je lze "opravit kladivem" a když by někde došla šťáva, není problém do mašiny dolít kanystr, dva, tři... S tímto prototypem se bojím, že scénář užití např pro horskou službu v mrazech na horách nebo i IZS v okolí měst se zatím nejeví jako schůdný. Člověk se vrátí ze zásahu a musí dobíjet. Ale co teď, když je potřeba pokračovat na další zásah?

Dovolím si zde OT paralelu k pistoli pro sebeobranu - tento případ bude snad všem na fóru blízký:
Five seveN či Deser Eagle .50AE jsou krásné a zajímavé zbraně, ale pro tento scénář užití, kdy uživatel hledá za své peníze přijatelný výsledek, naprosto nevhodné. To neznamená, že jsou to špatné pistole, ale za tu cenu a s takový chováním munice je pro civilní sebeobranu typického zákazníka naprosto nevhodné.

Spartan stojí půlku toho co Géčko od Mercedesu a stojí polovinu. Nenabídne úroveň a pohodlí Mercedesu, obratnost mini offroadů, ani účitnou hodnotu trucků typu Hilux / Raptor. Uvidíme proto asi za dekádu či dvě, jestli se osvědčil a co na něj budou říkat uživatelé.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od proforma »

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ce ... d=15509553

Redakce patrala po cene novych baterii, az stare doslouzi, a cenach prace. Podstatne info ve 2. pol. clanku. Vyrobci maji dobry duvod, proc tyhle ceny utajovat, jinak by si jejich elektrohracky nikdo soudny nekoupil.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od proforma »

Norove otestovali dojezdy ruznych emobilu v -10 C se zapnutym topenim - rozdil deklarovany vs. skutecny dojezd. Vysledky vlozeny do ceske tabulky:
20220223_205710.jpg
20220223_205710.jpg (78.54 KiB) Zobrazeno 5426 x
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Indy
Příspěvky: 191
Registrován: 01.09.2017 21:50

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Indy »

Tak se nam to zacina blizit-uz je odhlasovan konec spalovacich motoru ve 2035

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Odpovědět