Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
PeFi
Příspěvky: 2589
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

SangYong by měl mít o generaci až dvě starší techniku převzatou od Mercedesu, to by nemuselo být špatné a nemuselo by to být plné kurvítek.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Pokud to ma neco spolecneho s mercedesem, obesel bych to velkym obloukem. Mercedes se vic jak dekadu ridi heslem "kdo si koupi nase auto jednou za deset let, neni klient". Tomu odpovida technicka a vyrobni kvalita. K nam utekla spousta vyvojovych inzenyru z MB vývoje, protoze na ne nebyly penize a hlavne nemecke vedeni vyvoje absolutne nemelo technicke know how.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 639
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Jason »

Tomu sangyongu bych se vyhnul obloukem. Hodne lidi to tady koupilo protoze jako suv za super cenu a malo kdo to jeste prodal, spise se to rovnou vyradilo.. kdyz jsem se ptal meho mechanika jestli nad tim uvazovat tak po me zacal hazet naradi a ze bych se tam s tim nemohl ani priblizit...
Mam ted dodavku od MB (stary vito) na bordel okolo baraku a za me max spokojenost. Jednoduchy na servis, nesmrtelny motory ktery se davaji do x-modelu takze vsude milion dilu, udrzba super. Ted pokukuji po novejsim vianu a co je maji lidi po okoli tak max spokojenost..
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1355
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DanBlack »

Zdá se že s Riem zůstanu až do důchodu. :oops:
Jediné co mě opravdu vadí je nízká světlá výška. Bohužel jsme ho kupovali půlrok před tím než se na trhu objevil Stonic. (crosover verze Ria)

Na toho Yarise Cross mrknu. 8-)
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Ravka mi popravdě v terénu neuchvátila. pohon zadku je realizovanej dodatečnym elektromotorem a sadou třecích spojek. V kombinaci s tou dvoutunovou obludou to nebude mít dlouhou životnost si myslim. a jen pro "nice to have" je to mrtvá váha kterou sebou auto bude tahat 99% času. Takže 4wd rav4 je vhodná tak na zasněžené cesty. V terénu nebude mít dlouhou životnost (což dokládá plzeňská předváděčka s dojebanejma brzdama po 8 tis km - nějakej dobrák jí vzal mimo cestu...). A fwd SUV je auto pro lidi bez názoru, ambicí a obecně pro všechny, kteří vnitřně umřeli.

napak mě ten Yaris Cross plní emocema. Je trochu jak buldoček, tak ošklivý, až je hezký. Je za rozumný peníz s hodně slušnou světlou výškou a v terénu překvapivě schopný. Kdo by to čekal od autíčka, který má vozit důchodce za slevama a maminam před školou pomáhat drtit obrubníky. Veškerý ovládání co člověk potřebuje je konvenční a intuitivní. žádný hledání tlačítek a žádný lovení teploty ofuku v infolejnu.
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (33.59 KiB) Zobrazeno 1827 x
jo taková zajímavost, kterou se v brožuře nedočtete, má u řadící páky tlačítko na aktivaci automatickejch meziplynů při podřazování z yarise GR
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
PeFi
Příspěvky: 2589
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

vratnikp píše: 24.01.2023 12:29 A fwd SUV je auto pro lidi bez názoru, ambicí a obecně pro všechny, kteří vnitřně umřeli.

Tak to platí asi o drtivé většině SUV uvedených na evropský trh v posledních 15 letech. Mám pocit, že poslední poctivé SUV opravdu použitelné v terénu byla Suzuki Grand Vitara, vše ostatní bylo už před 10 lety větší nebo menší šméčko (a nebo to není SUV). Připouštím, že o autech kde cena začíná nad 1,5 mega nevím nic - ten segment mě nikdy ani okrajově nezajímal.

Společným znakem velkého množství SUV je ochota jít při drobné nehodě na bok nebo střechu a velmi obtížně hledaný kompromise mezi jízdním komfortem a výsledky losího testu.

Velmi slušné množství losích testů lze shlédnout na kanále https://www.youtube.com/@km77
Hledejte videa, která mají v titulku uvedeno "Maniobra de esquiva" nebo "Moose test".
Toyota RAV (2021) zde: https://www.youtube.com/watch?v=nJprRYlVlJY
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Bohuzel ta pozerska moda suv (ale v predohrabu, aby to nebylo moc drahy) nam totalne pohrbila prakticka mpv a zaroven i segment uzitnych suvek.

Nicmene shrnuti velkeho tematu poslednich dvou tydnu:
v ramci průzkumů aktualnich modelu kandidujicich na novy rodinny vuz (koukali jsme jen na nova auta, menit nepotrebujeme, ale chtel jsem vedet jak se pripadni kandidati chovaji novi, pokud za 5 let pujdu do letosni ojetiny) jsme do uzsiho vyberu zaradili:

Civic 2023 mhev
Corolla gr sport 2.0L mhev
Subaru outback
Subaru forester mhev
Kandidat by mel nahradit subaru levorg 1.6 gts 2015 (najeto 92 tis) na pristich 15 let a prezit bruselske klimakomouse. Pro kontext jako druhe auto mame 2005 forestera s nakvokanymi 190 tis.

Civic jsme ani nevideli, protoze v Plzni uz neni zadny dealer. Tedy strednedobe je osud znacky v evrope docela nahnuty a po hybridu netouzim.

Corolla prijatelne prostorne, neutralni auto. Hybrid jede pekne a levne. Pohon maji peoste vychytany. Nicmene v hloubi duse sem furt videl ze corolla je auto do pul milionu, proc bych za to mel chtit dat 900 tis (teda levorga + pul mega)
Nicmene v tojce maj dobre prodejce, i technicky pomerne na urovni, tak mi hned uvrtali do rav4, ktera byla diky akcni nabidce v predohrabu za stejny penize. Jako jo, oproti corolle si tam clovek tu castku zduvodni, ale je to jen zbytecne suv pro jezdeni pres obrubniky. Jede to vetsinou rovne, 140 na dalnici je hranice, pak se to zaclo chovat jako nenalozenej tranzit. Na okrskach,kde i moje pani jede levorgem napohodu plynule stovkou byl limit tehle krabice cca 75 km/h. vyhnuti se zveri/vymolu prekrizenim rukou by asi dopadlo spatne.je to auto,ve kterem si za 30 minut na statovce vypijete kafe a za 30 minut popojizdeni v kolone namalujete oblicej a o vikendu s tim vyjedete po sotoline do prirody udelat par debilnich selficek na debilni socialni site. Nebyt slevy, tak mi to nakonec ani nezajimalo. Oba motory, jak 2.0 tak 2.5 super technika co vydrzi, prevodovka taky. U corolly vpodstate musim zaplatit nejvyssi vybavu, jen abych ziskal hlidani mrtveho uhlu a zadni sonar, bezklicovy pristup a startovani. Tedy musim zaplatit kraviny co nechci, jako stresni okno, el. Otvirane 5. Dvere, bezdratove nabijeni mobilu atd.

Jako zajimavy auto mi nakonec prisel yaris cross. Dve protismerne detske sedacky do zadu sice nedame, ale na dnesni dobu pomer cena/uzitna hodnota je myslim si neprekonatelny. Zaklad je za nejakych 420 tis, hybrid za neco malo pres 500. Je v tom 1.5 atmosfera sice s primym vstrikem, ale vstriky oplachuji ventily, takze dobry a je to vpodstate za cenu fabie...

Forester. S evropskou motorizaci je to line, zbytecne bych si platil zbytecny hybrid. Primovstrikova 2L atmosfera neni nic, z ceho bych byl na vetvi. Z pozitiv, vse zasadni js ovladano tlacitky a tocitky. Neuveritelne prostorne. Zajimave detaily jako dvere otviratelne na 90°, integrovane naslapy. V nejnizsi vybave vse co chceme a vpodstate nic co nechceme. Asi bych s tim autem spokojene zil, ale nevidim tam pridanou hodnotu utraceni pul mega. Vlastne to auto je skoro ve vsem horsi nez me soucasne, jen by bylo nove.

Outback je oproti foresteru drazsi "jen" o nejakych 80 tis. Ale ta auta se uplne nedaji srovnavat. U outbacku bych mel pocit, ze jsem za utracene penize neco oproti soucasnemu autu ziskal. Jedinym kompromisem pro me je primy vstrik, DPF a temer vse v infotejmentu. Ten je nastesti integrovany, stejne jako u foresteru do pristrojovky a neni tak divne vysrany jako u vetsiny jinych aut. Motor ma chytre reseny obeh chladici kapaliny, takze se rychleji ohreje, to castecne kompenzuje primy vstrik. Forester nic takoveho podle vseho nema (2.0L mhev je podle vseho unikatni motorizace pro evropsky komousland)

Jeste jsem se neplanovane podival na dacii jogger a to je bida za pul milionu. Nesedmimistna verze ma poddimenzovane brzdy (aby to bylo nove levnejsi? Koho zajima, ze se budou kotouce menit pokazde s olejem) ciste benzivona varianta ma nedotazeny motor, ktery neustale upravuje predstihy, skrtici klapku a vysledkem je kolisajici vykon pri konstantne stlacenem plynu. Auto ma rizeni prevzate ze sandera, takze clovek musi tocit s volantem jak ve starem autobuse.

Obecne jsem dospel k zaveru, ze priplacet si za hybrid se nevyplati. Navratnost je v pripade toyot cca 175-200 tis km. U yarise cross, to diky akcni cene bylo jedine zajimave s navrstnosti kolem 70 tis km. Holt nam eurosoudruzi musi napred uvalit nejake dane, nez pokrok zacne davat smysl.

Ze vsech vybranych aut mam pouze u outbacku pocit, ze za utracene penize dostanu neco jineho nez cisty tachometr. Budem levorg jeste nejakou chvili provozovat a uvidime,jak trh s novymi auty bude za 3-5 let vypadat. Mam obavu, ze ta auta uz nebudu chtit, protoze se o to postarani nove homologacni podminky a pak budu litovat, ze sem do toho letos nesel. Takze si budu tojku a subaru hlidat. Kdyz vse pude dobre, koupime outback. Kdyz to pujde hur, pujdem bud do mladsi ojetiny, nebo jako koupime yaris cross a levorga si taky nechame. Kdyz bude svet vypadat blbe, nebudou auticka priorita.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
PeFi
Příspěvky: 2589
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Nevím jaké trasy jezdíš, nicméně pokud jsi pokukoval po Civiku, tak doporučuji hodit očkem i po Camry. (A to jsem fanoušek Hondy).
Camry má podvozek velmi slušný a velmi příjemný - na dálnici za mě výborné a i na dlouhé trase neúnavné, na okreskách je to na můj vkus trochu moc široké, ale podvozek je sportovně-pohodový a v pohodě stíhá. Velmi často jsem zjistil, že jedu rychleji, než jsem měl v úmyslu. Moje hodnocení: naprosto úžasné "nudné" auto na dlouhé přesuny. Na okreskách je lepší Civik, který je zábavný, ale na časté dlouhé přesuny Camry jasně vede.
Jako velmi málo jetá předváděčka se dá ulovit za cenu, která je vlastně jen o málo vyšší než Corolla. Jen škoda, že to je sedan a ne liftback. V podstatě cena jako RAV, ale vnitřní prostor o třídu výš a na nic si to nehraje.

Pokud něco menšího, tak bych se určitě mrknul po novém Priusu (2023), až bude na trhu, pokud tedy bude v rozumné konfiguraci a nevznikne pro EU nějaká debilní zprzněná verze.
Krevel
Příspěvky: 75
Registrován: 03.02.2013 11:19

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Krevel »

Jako alternativu k Yarisu cross bych si dovolil navrhnout Fiat Panda 500X cross. Já na Fiaty nikdy nekoukal, ale tchán má 500X už čtvrtým rokem, tahá za tím koně, krmivo, stavební materiál několikrát týdně, ročně najede okolo 30 000km a nemůže si ho vynahcválit. Nejdřív mi to přišlo jako auto pro ženské, ale časem se mi začalo i líbit, na ten motor 1.6 E-torq jsem slyšel jen chválu a zdá se být velice spolehlivý, má to i velmi hezký jízdní projev. Tchán předtím vlastnil Focuse myslím s 1.5 Ecoboostem a s jeho zacházením se za 3 roky odporoučela převodovka a za další rok motor, po 5ti letech se ho rád zbavil.
Já plánuju letos nahradit svého Forestra (už bude jen do lesa a na terénní dovolenou), potřebuju něco úspornějšího a klidně menšího. Zatím u mě vítězí Sandero Stepway s LPG, jen bych asi snesl větší kufr. Joggera jsem zavrhnul hlavně kvůli tomu řízení, bohužel ten prodloužený rozvor dělá své a nedokážu si představit ten motor jak táhne 7 lidí. Ale letos by měl přijít hybrid tuším se 140 koňmi (a samozřejmě i většími brzdami) a to už by mohlo být zajímavé. Chvíli jsem koukal i na Dustera, ale čtyřkolku nepotřebuju, pořídit ho jako 4x2 mi přijde zbytečnost a navíc nemám moc rád jeho jízdní vlastnosti. Letos by měl přijít i nový model Bigster, tak s rozhodováním, co koupit ještě chvíli počkám, třeba to bude zajímavé.
Nový Outback jsem měl možnost vyzkoušet a jezdí naprosto úžasně, ale už má na můj vkus moc všemožných elektrických pohonů a jiných "kurvítek". Vaculík to hezky rozebírá přímo se servisem v tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=KLA-MZtoH_g
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

na foresteru jezdíme cca 8 tis ročně, vše pojížďky do 15 km jedna cesta. Forester s náma umře. Nevím kdy nám morálně/ekonomicky/politicky zastará, pak bych ho nechal na vožení živých a mrtvých zvířat, do stavebnin a sběrnýho dvora a jako daily bych ho nahradil něčím co jezdí levně.

Levorgem jezdíme vše co je přes 15km na jedu cestu, takže 8-10 tis ročně.

daily ježdění je 10km dálnice/přivaděč a 6 km okreska. ostatní obvyklé trasy jsou rovněž okresky

bohužel na sedana si budu muset ještě tak 15 let počkat. Kvůli kočárku a bedně na psa to musí být hatch/kombi nebo pickup. koukal jsem na hilux s 4.0L V6 :D ale to je mimo mou platovou třídu.

já jsem nakonec rád, že se ještě dají koupit přijatelná auta s přijatelnou technikou za skoro normální peníze.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
PeFi
Příspěvky: 2589
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

vratnikp píše: 25.01.2023 7:08 bohužel na sedana si budu muset ještě tak 15 let počkat. Kvůli kočárku a bedně na psa to musí být hatch/kombi nebo pickup. koukal jsem na hilux s 4.0L V6 :D ale to je mimo mou platovou třídu.
Tak to je velký sedan opravdu nesmysl. U nás máme extrémy až 10 000 km během 3 měsíců a poslední léta to bylo v průměru minimálně 25 000 km/rok ... a tomu se muselo podřídit vše, protože na nižší střední třídě je poznat, že na tohle ideální není a rozdíl v únavě řidiče podle použitého auta je znát.
vratnikp píše: 25.01.2023 7:08 já jsem nakonec rád, že se ještě dají koupit přijatelná auta s přijatelnou technikou za skoro normální peníze.
Na to jak jsem konzervativní, tak tohle vypadá překvapivě použitelně:
https://www.garaz.cz/clanek/testy-prvni ... s-21009604

Teď ještě jaká bude cena ...
Segment malých levných a dobrých aut je asi definitivně mrtev.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

bohužel, tak nějak všechna auta zdražila o 200 tis.
jogger je auto za 300, ne za 500
corolla je auto za 500 ne za 700
octávka je auto za 500 ne za 700
forester je auto za 800 ne mega

klimafašouni v bruseli plní co slíbili. Ted ještě dát do aut nevypínatelný lane assist, start stop, alkoholtester a inteligentní omezovač rychlosti a nebudu nic vlastnit a budu z toho šťastný
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 928
Registrován: 18.09.2018 17:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Haluziak »

Já si upletl na sebe bič. Na začátku roku 2022 jsem koupil Octavia 2 4x4 1.9TDI, obchod domluven kámoš došel, že jeho kámoš automechanik prodává auto za dobrou cenu a jelikož já jsem své rozstřelil jestli ho nechci. Tak jsme se byli podívat, projet. Je to taková pastouška, ale jelo dobře, říkám si od automechanika to by nemuselo být špatný a zvládne i nějakou tu polňačku do revíru.
Už je potřetí v servisu (1. zaseklé zadní brzdy, 2. díra v chladičky klímy, mezichladiči a zaseklý klimakompresor, 3. silenbloky kardanu a asi umřeli zadní ložiska) a tak nějak doufám, že na delší dobu naposled ale nějak tomu nevěřím.

Tak uvažuju, že koupím ojetého Pathfindera (kdysi jsme ho měli doma dokud ho máti nerozstřelila a byl to fajn povoz) a že to nebude taková past jako ta Ofce.
Beware of old men in profession where men die young.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

kamaráde, to se stává, tyhle kšefty "hele kámoš bude asi prodávat" mi v hlavě vždy rozblikaj všechny kontrolky. on to nikdo nemyslí zle, většinou je to spíš zákon schválnosti. Jestli tohle pustil mechanik, tak mu to bylo jasný...
kolik si do toho nacpal vzhledem ke kupní/tržní ceně? jedničková ofce?

silentbloky kardanu zpuchřely, nebo byly vymlácený?

a obecně kupovat připojitelný 4kolky nedoporučuju. až na vyjímky je nikdo neservisuje, dokud se to nevysere. 4kolku skvěle dokurvíš tak, že nemáš na všech 4 kolech totožný obutí. málokdo, když zničí jednu gumu, koupí na takováhle auta všechny 4 nové, stačí i když se sjedou přední gumy ale zadní jsou ok, koupit jen dvě nové na předek. Bohužel málokdo kdo si koupí takovéhle auto rozumí tomu, jak funguje a chová se k tomu jako k předokolce. Pak to vede k tomu, že auto si neustále myslí, že má jedno kolo jinou trakci než ostatní, takže dočasná čtyřkolka jede vpodstatě permanentně. byly všechny 4 původní gumy stejné z jedné šarže?

proč si myslíš, že umřely zadní ložiska? vibrace zezadu a hučení?

na koncern nejsem odborník, jsem spíš kritik, ale v haldexu by se měla měnit náplň předpokládam každejch 60 tis km a stejně tak v diferenciálech. Nikdo kdo scouty a tak provozuje, tohle neví a nedělá. jestli auto bylo provozovaný, jak si představuju, a měls vylágrovaný silentbloky kardanu, tak bych se podíval i na uložení kardanu. i dobře provozovaný auto si kolem 200 tis o nový může říct. vyměň náplň zadního diferáku a projeď olej magnetem. dost možná to nejsou ložiska, ale dojebanej diferák.

můžeš si udělat jednoduchou diagnostiku sám. zvedni auto do vzduchu, zatahni ručku, zařaď jedna a toč tak 2 tis otáček. zadek by se měl připojit. pak vytoč předek do plnýho rejdu, stále při 2 tis ot, zadek by se měl odpojit.

osobně bych do pathfindera nešel. Nissan je vyráběl ve španělsku nebo v rusku, vše za cenu auta made in japan. u nás se prodávali s nissan I4 turbodieselem nebo s renault V6. Nevím co z toho je horší varianta, to ti poradí nissan fora. Za sebe mám problém s takovouhle globální skládačkou za made in japan cenovku. Ale nemám s nimi žádnou zkušenost, nikdy jsem se o něj nezajímal, protože jsem dospěl k názoru, že je to riziková ojetina za nesmysl peněz
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 928
Registrován: 18.09.2018 17:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Haluziak »

Silenbloky kardanu zpuchřelý, taková ta gumoplastová planžeta utrhlá na 3 místech. Když jsem to koupil tak bylo auto na 3 různých kolech, okamžitě to šlo dolů a šli 4 gumy nové. Ad ložíska - šílené zvuky od zadní nápravy, které se mění podle toho jestli jedeš pravotočivou nebo levotočivou.

Opravou klímy jsem se dostal na cca tržní hodnotu takovéto ojetiny (cca 80k), takže teď už budu přesluhovat (za 80k jsem v té době mohl vzít Pašíka v kombajnu s vyměněným motorem - majiteli se protočil šestihran a zadřel ho ale ulakomil jsem se na 4x4 a trochu vyšší podvozek, když už jezdím po těch polňačkách).

Mají teď kluci v servisu za úkol vymenit olej, filtry, olej v haldexu, udělat ty silenbloky a ložiska nebo co to je poje.anýho na té zadní nápravě.

Pathfindera jsme měli doma od novoty a bylo to dobrý auto, I4 2.5D řvala jako kdyby tam byl osmivál, odpich slušný, průjezdnost super, akorát jednou jsme to s bráchou utopili až po břicho a museli volat traktor (silniční gumy na podmáčené louce). Když se sklopili zadní sedačky tak krásná rovná plocha, až na ty spálený kolena od toho koberce :devil nikdy nebyl pokazený až do doby než se máti rozhodla namísto ťukance do poláku co ji vjeli do předjíždní odbočit ze silnice do haldy hlíny u stavby dálnice. Když přišli hasiči tak ho chtěli rozstříhat, že jdou vyndat mrtvolu řidiče a máti je zastavila s cígem v hubě ať nič nestříhají, že ona je řidič.

Teď bude v nabídce taky I4 2.5D ale v automatu (toho se lehce bojím ale chtěl bych ho) a 7mi místní, což jsem doteď nepochopil proč by tam ty dvě trestní lavice někdo chtěl. Uvidíme co si kluci řeknou za servis Ofce, jestli ji nehodím někam do rybníku nebo ještě hůř do Áček.
Beware of old men in profession where men die young.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

auto na 3 různých kolech, jestli to takhle jezdilo, potěš prdel
gumoplastová planžeta utrhlá na 3 místech - myslíš prachovku nebo kardovonou pružnou spojku
šílené zvuky od zadní nápravy, které se mění podle toho jestli jedeš pravotočivou nebo levotočivou

:o :o

mno, internetová diagnoza - dojebanej diferenciál a 4x4, kterej byl v zápřahu moc často a kdy neměl, navíc se kardan mazal bahnem, protože tuk vylítal přes roztrhaný prachovky a kardan jako takovej je dost možná nevyváženej, protože do něj šly síly, co neměly.

jestli v tom si s dosavadním servisem za 15, tedka tě to bude stát dalších 20, tak bych ti i řek, hod to na bazos za důstojnou cenu a než si to najde kupce to provozuj. Povyměňovals půl auta. Jestli je oholený ozubení v diferenciálu, tak to pojisti na krádež a zapal to někde v lomu :mrgreen: nebo přepal pojistku a dej jí do haldex zdířky, at to jezdí jen na předek a hod to do autoesa. oni vykupujou jen na základě nějaký teoretický techničákový kalkulace, na auto nikdo nekouká.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
PeFi
Příspěvky: 2589
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

vratnikp píše: 26.01.2023 13:07 auto na 3 různých kolech
Nemohu se ubránit dojmu, že původní majitel byl automechanik, který nemá k technice žádný vztah a autům nerozumí. A jako takový auto střelil v okamžiku, kdy zjistil, že se mu auto začíná sypat. Pokud zanedbával údržbu jak to jen šlo, tak se to sypat spíš bude. Auta mají nějakou projektovanou životnost, když se dělá preventivní údržba, tak většinou není důvod aby se to prvních cca 15 let nějak moc sypalo. Ale když se na údržbu kašle, tak je jen otázkou času, kdy se to spustí a pak je to furt něco.

Já mám dobrý servis, ale že chci u 10 let starého auta preventivně měnit chladicí kapalinu dle předpisu výrobce je nenapadlo, takže to neudělali. Mě nenapadlo, že to neudělají, ale pro jistotu jsem se zeptal. Majitelé starších aut jim za to prý nadávali, tak to nedělají. Měnila se proto o rok později. Servisáci dobří, šikovní, ochotní, ale o inhibitorech koroze asi v životě neslyšeli.

Kupovali jsme s kamarádem auto současně. On jezdí málo a tak mu jeho servis "ušetřil" peníze za výměnu oleje v převodovce, protože s tak malým nájezdem není důvod měnit. Jenomže olej stárne ikdyž se nejezdí. Zatímco já mám v převodovce už čtvrtou náplň, tak on si platil novou převodovku. Při jeho způsobu používání auta měl olej dle předpisu výrobce v převodovce měnit olej spíš každé 3 roky než jednou za 6 let/60 000 km. Ve výsledku 11 let na původní olej ta převodovka s nájezdem těsně pod 60 000 km prostě prostě nedala.

Já se proto ojetin bojím jako čert kříže. Na druhou stranu je mi líto svoje staré auto poslat do světa - plechy i zpětná zrcátka obouchaná z pouličních šarvátek, věk je na tom vidět zvenku i zevnitř, ale motor je v luxusním stavu.
Uživatelský avatar
Haluziak
Příspěvky: 928
Registrován: 18.09.2018 17:27
Pohlaví: muž
Bydliště: Kdesi u Český Kanady

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Haluziak »

On byl majitel jen na papíře, koupil auto spravil co hořelo chvíli na tom jezdil poslal dal a koupil další. (Akorát jsem doufal, že když je to přes kámoše, že to zalepil trochu lépe)

Já měl skvělou ojetinu předtím, Ofce I sedan 1.9TDI 66kw "f čipu" natrhl jsem s tím na Buchlově nebo pod Strečnem prdel kdejakým silnějším autům s lepším podvozkem. Akorát jsem přecenil své síly na sněhu, a ač jsem se snažil tak už se ta hnaná přední náprava nechytla, aby mě z té šlamastyky vytáhla. Ale co o metr, metr a půl jsem minul strom. Auto nakoplý zepředu zezadu ale mě nic nebylo.

A teď s touhle pastí na kolečkách jsem zjistil, že i O2 Combi je na mě malá. Potřebuju něco většího.
Beware of old men in profession where men die young.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 815
Registrován: 21.08.2015 9:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

něco k baterkovým ojetinám:
V případě výměny baterie pro vozidlo Toyota Prius hybrid se budete pohybovat okolo 45 tisíc Kč, u plug-in hybridu Mitsubishi Outlander PHEV vás baterie vyjde na 180 tisíc Kč. U jednoho z prvních elektromobilů na trhu, Nissanu Leaf, zaplatíte cca 200 tisíc Kč a podobně u Hyundai Kona. Baterie od Tesly pro Model 3 vychází okolo 300 tisíc Kč, za verzi Long Range připlatíte cca 70 tisíc Kč a pro Model S pak je cena nastavena okolo 350 tisíc Kč. Baterie pro Škodu Enyaq iV 80 a VW ID.4 vyjde na částku lehce přes 450 tisíc Kč, pro Citroën ë-C4 vás bude stát necelých 550 tisíc Kč. Baterie pro Audi e-tron stojí 750 tisíc Kč a v případě e-tronu Sportback lehce přes milion korun. Nejdražší baterii má zatím Mercedes-Benz EQS s hodnotou přesahující jeden a čtvrt milionu Kč. Ceny se však mohou výrazně lišit z pohledu stavu baterie, množství práce techniků, zdroje nákupu a dalších faktorů.

https://fdrive.cz/
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Odpovědět