Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4422
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Skoro polovina majitelů elektromobilů v USA už auto na baterky nechce
Na oblíbenou značku nářadí nebo piva nedáme dopustit. Kvalita nepotřebuje reklamu, chválí se totiž sama. Ale elektromobily? To je právě něco trochu jiného. Jak dokládá průzkum konzultantů McKinsey & Co, téměř polovina amerických majitelů aut na baterky se chce vrátit k vozům se spalovacími motory.
Napadá mě snad jen parafráze známé věty: "Mě by jenom zajímalo, kde udělali soudruzi z USA chybu..." :rofl
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Hagen
Příspěvky: 1620
Registrován: 19.05.2022 15:36

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Hagen »

Jednou se jim snad rozsvítí všem. Jsou holt pomalejší oproti Evropě.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1202
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Este kdyby tomu tak bylo, Statistiky a nejen to ukazuje uplne neco jine, at si pise kdokoliv co chce. Holt tonouci se stebla chytaji tak postnou cokoliv a je jim to prd platne. Vidim v US stale brutalne rostouci EV oproti nejakym zvanilum z CZ nebo odkudkoliv jinym ktere jen vyjadruji zbozne prani. Vtipne jak se furt nekteri chytaji prokazatelnych uz vyvracenych dezinformaci. :) Jentak dal. Nemohou nam udelat lepsi sluzbu, nez sirit dezinformace, delaji presne to same jako jsou volby apod., sirenim nesmyslu tim akorat svou stranu potapi a nam nahravaji pekne. Budu se smat dalsim novejsim statistikam do budoucna jak si zase vytrou s odpurci EV zadel jako vzdy a oni s tim nic neudelaji ab udou koukat jak se to menim smerem k EV a budou cimdal vic hlasiteji brecet. Stejny jak Trumpovci MAGA, ktery si tez ve vsme vymysli a cimvice dostavaji na frak, kdy i republikani je uz vice kritizujou, tim jsou hlasitejsi. :D

Vidim spis jinej problem, ze to EV jde az moc dopredu ze nektere auto co by se mi chtelo mit v ropacke verzi pro zabavnou jizdu jako dalsi vec, uz nedelaji a ustupujou od toho. Takze o to vicemam spis vice problem sehnat to co drive sehnat slo, ted se shani hure kdo by to udelal. A kdyz si chci vybrat tedy neco jine pro jiny typ jezdeni a to zabavne odlisny, tak mnozi uz ani nechteji sve ropacke kousky prodat nikomu, jelikoz vidi ze by se shanely uz hure a bude to mnohem tezsi uz. I u milovniku historickyhc staryhc amerik a ruzynch ropaku milujicich benzin, a jine, vidim rosotuci pochopeni pro EV a nejak to nehejtujou ty EV a berou to jako soucast k ropakum. I Slavny milovnici ropaku co maji sve proslule porady v TV i na oyutube kde je hodnepropagujou tak si oblibily i ruzne EV. Coz to i u takovyhc u kterych by clovke rekl ze nikdy na EV neprejdou. S tim nikdo nic nezmuze, tak je to se vsim, vzdy se na neco new nadavalo malou casti lidi procentualne, a stejne se to pak zavedlo. Ja doufam ze este dlouho se udrzi ze na trhu bude velky vyber od obou svetu, ale bohuzel, obavam se ze ropaci umiraji az moc rychle, a doufam ze se nekteri udrzi a bude k nalezeni snad este dost tech co buudou renovovat veterany, co budou nabizet i starsi ameriky. Tyn ovy ropaci stejne stoji za prd, same ku*vitka v nich ze chtit ropaka, tak jedine neco stareho, z novyhcaut maji smysl jen EV ktery jsou jendodussi a nekterou tu elektroniku maji taky stejne jak ropaci. Ty paskvily dnesni ropaci kdy to je jako nedomysleny multitool ktery kombinuje vse dojednoho co se muze po*rat, komponenty nekvalitni, veci co se moc opotrebovavaji a ku*vi atd. To je uz fakt lepsi mit kombinaci Stareho ropackeho veterana a nove EV kdyz uiz tak poradne a ne delat paskvil.

I tu toyota Tundra oc jsme mely, byla cela predelana a vyrabovana od kdejakych blbosti novych kdy tam byly dany lepsi komponenty na zakazku nez co tam bylo z vyroby co jsme mely drive tu toyotu tundru a tak to bylo i s jinyma autama co jsme mely. Automobilky neumi udelat v dnesni dobe uz dobreho ropaka. CIm novejsi ropak, tim horsi. Plus ty giganticke neuveritelne giganticke dotace do ropaku co se delaji o kterych radsi odpurci EV ani nemluvi a ignorujou, a sposuty neuveritlene mnozstvi podvodu s ropakama co se dela at uz od vyrobcu tak i dal pri mereni emisi atd. Nejvetsi podvodnici a ůlhari v historii lidstva podporovatele ropakuanti EV. Kdysi se rikalo pharma lobby, tedu z to tolik nfrci oproti tomu jak narusta cimdal vice kritika na ropacky vyrobce aut a podporovatele ropaku, ted se uz vice cidmal vice siri obrovsky narustajcii kritika ropna lobby ktera pro to dela cokoliv a jde i skrz mrtvoly aby se udrzely zuby nechty a stejne jim to nejde. Do urcite miry to byva uz podobne jak volby.

Byly jsme pred par tydny se pdoivat na jedno krasne velmi stare chevy. Bohuzel, majitel zmenil nazor uz to prodat nikomu neche a to se stava uz cimdal casteji lidem. Za to novejsich ropaku vidam strasne moc narustajici jak se jich lide ve velkym zbavuji a je toho plno ruzne zaplaveno a lide to tolik nekupujou co drive, a vidim cimdal casteji na silnicich i potkavat EV nez kdy drive.

Evrope se ale smeju, jak se enchava valcovat cinanama ktery je zaplavujo ucinskyma autama at uzropakama tak hlavne narustajciicma i EV do evropy a evropa zase jen cumi a necha se zase valcovat. Kdyz nekdo zrovna nefackuje evropu vojensky nejaka zeme, coz se delo a vytira si sn i zadel i dnes kde kdo i rusko ma zevropy srandu, tak do toho cina pribehla ze evropu rozvalcuje autama a levnyma vyrobkama. Evropa jako vzdy furt stejna, vzdy se necha sfackovat, nav ic uz koukam nema, jen blbe reci ale aby s tim neco delaly, tak zustavaji jen u blbych reci. Vzdy si reknou, tak a tedto bdue lepsi, zvolime takove a takove politiky a bude to zase ok a vzdy jim skoci na spek ze se to zlepsi a pokazde ti politici si s nima jako vzdy vytrou zadel a delaji neco jineho. Chacha. Jentak dal.

V US mohu kritizovat dost veci, ale v dulezitych vecech aby jsme se udrzely arostly, vidkm aspon nejake zmeny bez zbytecnych nekonecnych kecu dokola aspon. Vidim narustajici vyrobu v US rostouci vliv US aspon jak vautomobilovem segmentu, hlavne EV, tak i v dalsim. Cimdal vice si vazim nasi US, protoze kdyz kouknu na jine zeme, treba ty v evrope co delaji, co se u nich deje a zaroven kam to smeruje u nas, tak o to vice si toho vazim i pres ruzne problemy jake v US jsou, tak jsou to furt malickosti, ve srovnani s evropou.

Dokonce i rpesto jak stale silny vliv je v podpore ukrjainy tak i v tom vidimvykaslani se na evropu uz mnohyma americanama, u kterych podpora ukrjainy postupne opada, coz je dano vice duvodama, ale evropa tomu nepomaha zrovna, cimz si dlouho evropa skodila a i nadale skodi. Vojensky si z evropy dela srandu i chude zaostale rusko a v automobilovem a nejen v tom ale ted hodne v tom, tak zase cina. Tak doporucuji prvni si zamest tam u vas v evrope, jinak vas umlati cinani autama a utlucou cepicema. A aby toho nebylo malo, budou si z vas rusaci delat dale peknou srandu a bu*erovat vas i nadale. Chacha.

K tomu pivu, hlavne v US, ty velmi zname oblibvene znacky, stoji pekne za prd, to jsou ochucene vody s prichuti piva. Ty lepsi, kvlaitni US piva nejsou tolik zname. Kdyz se mi nabizelo na party, oslavach nektere tyz name znacky piva, tak jediny duvod vypiti ho, bylo jen aby na me nekoukaly nekteri divne, ale ze by mi to nejak chutnalo, se rici neda. Nedat dopustit na takove ochucene vody s prichuti piva kolikrat cimdal vice mixovany s kdejakyma blbostma ty pivni vody, tak ne dekuji.

U toho naradi a kvalita, meh, slavne US znacky, teda ty aku. naradi nejsou taky buhvijaka vyhra, aspon teda nemaly kus z ncih, ale to nejen americke. V zivote by me nenapadalo ze budu mit i co se tyka zahradnickeho tak od cinske znacky, a to cinany vubec nemusim a nehcic je podporovat, ale bohuzel ty cinani diky blbosti vyspeleho sveta, uz umi nektere veci lepe nebo konkurovat zapadnim. Ze kdyz se pak zbavuji toho cinskeho, tka to kolikrat davam zadarmo znamym, jelikoz prodavat nekomu primo cely cinsky vyrobek, by ve me nevzbuzovalo neco hezkeho, aby este nekdo za ten cinsky vyrobek platil. No a cast naradi zase nemecke, americke naradi mam vice spis klasicke naradi neelektricke nektere vice nez ty aku. Ale zase musim uznat ze vyber u americkyhc aku naradi roste toho dost no u nekterych znamych US znacek co vse nabizi.

A ano kvlaita nepotrebuje reklamu, proto taky se Tesla a nekteri dalsi necpou vsude do reklamy, do televize nebo na internet vsude tam kde by reklama byla co nejvice viditelna a prosazuji se samy. Samy zakaznici udelaji reklamu, uz tim jak to ohodnoti, coz seu kazalo funguje. Tez me reklamy se*ou, nastesti na TV nekoukam, a internetove reklamy ruzne na strankach kde to jej ima ruzne zaplacane a to i dovidei na youtube mohu apson zablokovat mnohe, pripadne je ignoruji. Za to rkelam na ropacke automobilky je vsude toho plno tech reklam a na kdejakou kravinu. takze diky za potvrzeni. Ale jinak jo castecne v otm bude rpavda ze nektere EV jsou sklamanim, jako treba ty EV dlouho zavedenych ropackych znacek, ktery neumi vyrabet EV, jen predelaji kolikrta ropaka na EV a mysli si ze tim to vyhrajou a pak cumi jak pero z gauce jak jim Tesla utika extremne ryhcle nahoru v prodejich a nejen v tom. A Nastesti u nas to zachrnauje ta Tesla toho saska Elona, nebyt ji, tak US by v automobilovem prumyslu byla na tom tez blbe spolecne s evropou. Coz je docela dost na prd, ze nam to drzi jen jedna uatomobilka prevazne, ty osttani stare ropacke automobilky stoji totiz za prd, a tech par novych co jedou od zakladu jen ciste EV, ty toho nevyrobi tolik este stale. Jinak Prave v US dostaly ropaci hodne sance. Dokonce i trapny volkswagen rosluly diselgate, dostal sanci v US, kdy mu bylo odpusteno co se nadelal za prasarnu, a nejen jednu, vymenou za to ze pomuze vystavet nabijecky v US. VW toprijal. A pak i ty obrovske dotace ropackych automobilek aby vubec prezily. Bez dotaci by uz zanikly.

Sincerely, Alstratt
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
JOBU
Příspěvky: 1930
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

:puke
rfilakovsky
Příspěvky: 129
Registrován: 09.05.2024 19:02
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od rfilakovsky »

Nezájem o elektromobily zastaví na den výrobu Hyundai v Nošovicích

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_lisv
„Hrozí nám pokuty, když neprodáme dostatek nízkoemisních aut. Není moc způsobů jak to řešit a ta řešení nedávají ekonomicky smysl. A nedávají smysl ani pro zákazníky a asi ani pro celou Evropu,“ řekl Michník.
:puke

To je tak, když se z tržní ekonomiky vracíme k plánovací.
At pošlou výzvu k odberu do Bruselu zeleným fanatikům
Je načase plán B. Zdražit pohonné hmoty.
Průmysl klesá, ale asi ještě málo.
rfilakovsky
Příspěvky: 129
Registrován: 09.05.2024 19:02
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od rfilakovsky »

Rozborka: Hyundai Kona Electric po 160 000 km | elektromobil z Nošovic | Electro Dad # 726

https://www.youtube.com/watch?v=Cd9FSDJ8fAc

Tento vůz během 11 měsíců na českých silnicích najel 160 000 km.

Hyundai Motor Manufacturing Czech detailně představí rozebranou elektrickou Konu druhé generace, rozebranou do posledního šroubku.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4422
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce
„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje snímky překladiště automobilů poblíž městského přístavu v Essenu.
Prostě "světlé zítřky" jak vyšité. Kam to rudozelená woke chátra dopracovala...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
JOBU
Příspěvky: 1930
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od JOBU »

No podľa štatistík Alstratta je to iba dezinformácia a elektroautám sa este nikdy tak nedarilo, ako práve teraz.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1202
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Zadna novinka. A videt ze me neznas ani minimalne. Elektromobilita roste podle statistik a nejen to. Ale ano volkswagen jde do zadele no, to se vi uz dlouho. A to neni o zadne rudozelene, ale to se odpurcum nehodi tak placaji neco o cem nic nevi. vsechno zjednodusuji. Stacilo videt co pisu jinde, a uz davno tvrdim ze VW jde do zadele, ze ma problemy a to ctu asleduji mnohonasobne lepsi zdroje nez idnes. Kdyby jste se v tom do detailu neutrane stouraly cele roky do hloubky ao pravdu se snazily pochopit veci detailne, tak by jste to uz tez vedely dlouho a neplacaly by jste co placate o EV. Vas problem, pro me za me. :) Vy vzdy cekate na nejakou zpravu z idnesu nebo novinek autoforum a a toi na takovou ktera se hodi ap ka s tim prijdete na forum ap lacnete to a mylsite si ze jste za chytry ze jsteto nekomu natrely. Ale kdyz jdu do komunity elektromobilistu nebo i jen lidi co se o ni nneutralne zajimaji, tak o takovyhc jako vy je toho napsano a receno uz hodne a kazdy se takovym tvrzenim co pisete vysmiva a uz milionkrta vyvraceno. Ale takove mista nezajimaji zase vas, jelikoz netvrdi to co chcete. :) A kdzy vdiite takovyto clanek, tak hned sirite ze elektormobilita jde do zadele na zaklade takovyhcto veci. A to je to ze vy tedy sirite co chcete videt, nikoliv co tvrdi clanky a fakta. A kdyz nekdo neco zacne siri nekde ze tamhle zbrane zabijeji, hend vystartujete a nadfavate ze siri nesmysly ze zbrane nezabiji, nebo kdyz nekdo nekde napise ze se v zemich kde jsou strelne zrbane kriminalita zvysuje. Ano jsou to blbosti, tez jpatrim k zastancum strelnyhc zbrani, ale vy nemate problem s tim rici nejake fakta okolo zbrnai a kdecemu, ze zbrane nezabiji co z tak smaozrejme je, ale jakmile jde o EV a neco oc se vam nehodi, automaticky to cele odsoudite ze cela elektormobilita atd jde do zadele, hned najendou sirite blbosti a nepotrebujete je ani overovat, jelikoz siri co chcete. CO tak koukat na to vice z pohledu faktu a ne co se hodi? :) Hned by se vam dalo o neco vice verit nez kdyz budete v necem takovym lhat. Jeslti neco tak ano elektormobilita v evrope ne ze neroste co se tyka evropskych autmobilek, spis jde hlemizdim zaostalym tempem a takze si nechava ujet vlak v podstate. Takze roste Elektromobilita diky US a cine, a dlouhe roky se v komunite lidi co se o ot zajimaji tvrdi bezne ze evropa zaspala a ma problemy zavazne v tomto. Takze opakuji zadna novinka.Takze diky, ze jste se tim ptopily tema hloupyma slovama co ani netvrdim co tvrdi jeden a dalsi co pouziva slova ktere ani nevi co znamenaji a do toho diky za clanek ktery tvrdi v podstate dejme tomu + - to co se tvrdi uz dlouhov komunite odborniku a lidi okolo toho. Hodne lidi proste kasle na VW ktery to podelal a prechazi naj ine znacky na Teslu, cinske auta, a obecne jine. VW dela predrazene EV ktere stoji docela dost za prd, to je jasne ze lidi jdou do jinyhc znacek kde za nizsi cenu dostanou vice. Takze jeslti nekde EV upada, neboli roste hlemizdim tempem kde je hdone co kritizovat tak je to prave ten VW. Takze jste zase nekolik let pozadu, jinak budete vypadat stejne jako odpurci jadernyhc elektraren, odpurci zbrani a jiny takovy kteryj sou mimo ktery siri blbosti z blbych zdroju a jsou hodne pozadu. Tak nez nekterou stranu budete kritizovat, tak se prvni podivejte co kde o cem sirite vy. Jak se rika, prvni si zamest pred vlastnim prahem. Vypada to hdone pokrytecky a hloupe, kritizovat nejakoe strany, navymyslet si co tvrdi opacne strany i kdyz to netvrdi a rozhodne ne vsichni a pak se zahcovat tak ze udelate to co kritizujete ale pritom v necme jinem jako treba okolo Elektormobility. V cem jste potom jiny nez radikalni extremni cast ktere kazi vizitku te normalni casti? Jste stejny radikalmni extrem, jen to delate v jinych vecech vice. S takovyma se muzete chytnout za ruce a vyrazit do sveta, budete si rozumet. Vidim to v nasi komunite tu malou radikalni cast ktery by chtely zakazat jaderne, zbrane atd. A nesouhlaism sn ima stejne tak vetsina, a vy jste tez radikalni extrem jako oni, akorat na jine strane. Takze jeslti chete na nekoho cilit kdo chce zakazy jadernych elektraren, zbrnai a jiny takovy hlouposti, tak zkuste vice cilit na ne. Kdyz budete vsehcny hazet do jednoho pytle, tak ta strana bude hazet zase vas vsehcny do jednoho pytle at uz napisete cokoliv. Proste rozpoutavate vzdy a pka nadavate ze je furt nekdo proti vam, vymylsuit si casto problemy ktere ani neexistuji prokazatelne a tim si skodite akorat samy sobe, komu jinemu taky kdyz druha strana ty fakta v tom necem zna a vi ze to co tvrdite je blbost. At uz napisete cokoliv, promyslete co napisete, jinak tim shodite akorat samysebe a je jedno kolik z vas se bude poplacavat po amenou, fakta to nijak nezmeni. To nemylsim ve zlym, ale v dobrem, pokud chcete aspon neco znamenat a nebyt jen zvanilama nesmyslu. A kdo tu zase zacal na nekoho utocit jako treba na me? ANo Jobu, jelikoz me nezna a hodi sem u to, tak hned vytahnul zase me a vymyslel si na me zase nejakou blbost co ani netvrdim. Takze gratuluji za streleni se do nohou.

Placanim takovyhc nesmyslu na otm budete kaorat hure cimdal vice ab duete tim padem vice nespokojeny a tim vice to budete prohravat, jelikoz nikdo inteligentni v tech tematech se s vami nebude o otm bavit jelikoz uvidi ze to s vami nema smysl kdzy si jedete furt to svoje bez faktu a jen utocite nesmyslne. :) Takze se pak nedivte ze v par vecech v necem v cem by s vami clovek souhlasil ze nekde jde neco do zadele by s vami souhlasila i ta vetsina, ty inteligentni se s vami nebudou najendou bavit a vykaslou se na va uplne a pojedou proti vam, kdyz problemy budete zvelicovat, budete sirit nesmysly, nesmyslne utocit na ty ktery by s necim s vami souhlasily kdyby jste netvrdily neoc ze tvrdi i kdyz to netvrdi a vidi to tez jako vy pokud to nebudete zvelicovat, nafukovat, lhat, nebudete si furt neco vymyslet atd. V podstate svyma tvrzenima odrazujete cimdal vice cast ldii ktere v necem i s vami drive do urcite miry souhlasily, jendoduse strilite se do nohou, utocite v nekterych vecech na sve lidi ktery kvuli vasim kecum pak jdou na opacnou stranu. Napriklad ja to vidim spolecne s dalsima taky tak ze VW jde v elektromobilite do zadele, ze nedokaze konkurovat, ze jde hlemizdim tempem, ale nesouhlasim s vami, jelikoz odsuzujete celou eektormobilitu, sirite neco co ani netvrdim ja ani ostatni, utocite, lzete atd. Pritom staci sirit fakta, chvoat se nromalne, nelhat, neridit se staryma informacema, dockaly by jste se vetsi podpory. Zaitm jen patrite k tem co rozestvavaji spolecnost. Kdo ma odvahu am ozek, muze navstivit normalni komunitu, opacnou stranu lidi a normalne pokecat o tom bez zbytecnych utoku a nesmyslu a uvidi ze se v nekterych vecech docka i podpory. Uz hodne lidi co zastavaly do nejake miry vase nazory uplne otocily a daly se na nasi strnau, proc? Prootze jste cimdal vice radikalnejsi, extremni sirici nesmysly a zastarale informace, utocici. Byly to takovy co nejsou este tak zbblbly nesmyslama a nakoukly k nam a zjistily fakta z lepsich zdroju a dostaly sanci si to i vyzkouset ty EV atd. Takze ono je to shrubaj ako v politice, kde je vice stran, kdy ty dve velke strany proti sobe sice bojuji, nebo spis vice ta jedna a to sirenim nesmyslu, vice nez ta druha, ale v nekterych vecech se shodnou a v nekterych vecech ne a to v nekterych ne, protoze jedny jsou v necem zblbly a nebo chapou tvrzeni opacne strany jinak nez co tvrdi. Ve skutecnsoti obe strany v nekterych vecech tvrdi to same, , shodnou se ale zaroven se neshodnou, protoze to opacna strane cvhape pokazdej inak nez tvrdi. No apak tu jsou v kazde te strane ta radikalni extremni cast ktery jen skodi ktery jen lzou, siri nesmysly a nechteji pochopit jine strany, chteji jen utocit, lhat, vymyslet si co chteji slyset. Takze je jak vidite vice stran ve skutecnosti. A vy patrite k tem radikalnim extremnim, podle toh oco sirite. Vy fakta videt nechcete, vy cokoliv kdo rekne neco jineho nez chcete videt, tak ten je pro vas nepritel na ktereho mate potrebu utocit jelikoz nav ice nemate. Tak sep ak nedivte ze ztracite podporu i tech co v kdecem byly na vasi strane. Jste neco jako maga posahanci v repblikanske strane nebo cortezovci v demokraticke strane. A extrem vytvari akorat dalsi extrem nektde ktery pak pujde proti vam zbytecne. Pritom staci tak malo k uspechu a setkaly by jste se s lepsi podporou nez ted. To je to tak tezke? Docela snadne na pochopeni. :) Vy nehledate reseni, vy hledate kazde misto kde rozpoutavat shitstorm s kazdym kdo netvrdi to co vy. Obzvlast ted tim krasne nahravate i rusku, ktere tezi z rozhadanosti/rozdeleni spolecnosti, takze nahravate pak i takovym existencim ktery vas pak budou obvinovat at uz rimo nebo nekde kdeto nevidite z toho ze jste prorusky atd. A budete si za to moci vy samy. Me kdysi pred lety taky EV nejak nezajimaly, mely jsme silne ropaky a super,, ale v te dobe este nebylorozjete takova nenavist proti elektormobilite, tolik nesmyslu proti, tolik lzi. Tak se stalo nakouknout i mezi ne a dalo se s nima normalne pokecat a dozvedet se fakta i z opacne strany a prekecalo to i me, a ostatni, jelikoz sirily vice faktu a neutocily tolik nez co sirite vy. Takze veskery boj co vedete, vedete proti sobe v podstate. A cimvice kdekoliv o cemkoliv o necme tvrdite a clovke by rekl, ze by jsme se na otm treba shodly, tak uz nemate mou ani mnohych osatncih podporu, jelikoz uz s vami nehodlame mit s vami cokoliv spolecneho a podporovat to neco, kdyz to podporujete vy, vy ktery v jinych vecech sirite totalni nesmysly a tim delate ostudu osttanim, nicite tim vizitku i nam ostatnim. Takze gratuluji, za uspesne niceni, rozdelovani spoelcnosti a nahravani tak rusku. V nasi komunite, na nasi strane se bavime uplnen ormalne, nevidim tolk utoku na jine, oproti vam kde furt sirite to co sirite od lzi, po utoky, vymysly atd. okud zavitate k opacne strane, slusne nromalne poekcat o faktech, tak aspon si zjistete jeslti jdete opravdu pokecat k opacne straneo faktech a ne k te radikalni extremni casti, takze si dejte pozor na mista kam chodite pokecat. Novinky, idnes, autoforum apod. to rozhodne nejsou dobre mista kam chodit pokecat do diskuzi.

Preji krasny den a at se dari kazdemu kdo pouziva mozek. Jde to delat lepe nez placat nesmysly stojici na nicem a strilet se tak do nohou. Ale cenim si i takovych informaci od utoku, lzi apod. aspon clovek vi komu nema verit ani slovo, koho nepodporovat a co je zac a clovek se nad tom zasmeje. Takze preji mnoho zabavy strilenim se nadale do nohou a prihratem objimani se.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
TomSmith
Příspěvky: 1304
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od TomSmith »

bivoj píše: 03.12.2024 10:25
„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje snímky překladiště automobilů poblíž městského přístavu v Essenu.
Prostě "světlé zítřky" jak vyšité. Kam to rudozelená woke chátra dopracovala...
Po tom co tomu během zimního skladování mráz "vylepší" baterky, to nabídnou lidem ve slevě.
To bude radosti z dojezdu :mrgreen:
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1667
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

bivoj píše: 03.12.2024 10:25 Prostě "světlé zítřky" jak vyšité. Kam to rudozelená woke chátra dopracovala...
Hele, Bivoji a když už takové výkřiky, nechceš to aspoň trochu rozepsat? Co to znamená? Já to nechápu.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4422
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

Proč jsou elektromobily v současné době nesmysl jsem tady v tomto vlákně popsal snad desítkami příspěvků - velmi dlouhých a relativně odborných - z fyzikálního i ekonomického hlediska. Proč je to zelenorudé tlačení elektromobility naprostá kokotina také. Nebudu se opakovat, protože pro většinu ekofanatiků je to jako házet na stěnu hrách. Můžeš si to najít v tomto vlákně ve starších příspěvcích.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1667
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

bivoj: Dobře ale to sem cpeš pouze svoje dojmy a akorát se v nich různými zprávičkami utvrzuješ. Nic víc. Já třeba konkrétně tuhle událost vidím trochu jinak. Ale dobře, když nechceš argumentovat a jen plivat, tak si to užij.
tom384
Příspěvky: 474
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

Celosvetove BEV v evrope ale i jinde rostou takze to, ze VW hniji auta na parkovisti neni chyba konceptu elektrouauta ale dusledek neschopnosi koncernu vyvinout konkurenceachopny EV. Tady statistika prodeju za poslednich par kvartalu:

Kód: Vybrat vše

Zde jsou čtvrtletní prodeje bateriových elektromobilů (BEV) v Evropě za posledních deset kvartálů (Q1 2022 až Q2 2024) chronologicky:

Q1 2022: Přibližně 200 000 jednotek. Trh začal vykazovat oživení po pandemii COVID-19 díky zvýšené nabídce modelů a vládním pobídkám.
Q2 2022: Prodeje vzrostly na 230 000 jednotek. Poptávka byla podpořena zlepšením dostupnosti baterií.
Q3 2022: Další nárůst na přibližně 250 000 jednotek. Evropský trh těžil z rozšiřující se nabíjecí infrastruktury.
Q4 2022: Přibližně 270 000 jednotek, což je nejvyšší číslo za rok, typické pro sezónní nákupy ke konci roku.
Q1 2023: Prodeje klesly na 210 000 jednotek kvůli obvyklému zpomalení na začátku roku.
Q2 2023: Nárůst na 260 000 jednotek, poháněný uvedením nových modelů a marketingovými akcemi.
Q3 2023: Přibližně 280 000 jednotek, stabilní růst před hlavní sezónou.
Q4 2023: Vrchol roku s přibližně 310 000 jednotkami, což představuje meziroční růst o více než 15 %.
Q1 2024: Přibližně 319 000 jednotek, což ukazuje pokračující silný zájem o elektromobily.
Q2 2024: Přes 330 000 jednotek, meziroční růst více než 20 %, podpořený vládními programy a rostoucím zájmem spotřebitelů​
Uživatelský avatar
malajizva
Příspěvky: 874
Registrován: 14.10.2014 20:46

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od malajizva »

Zdar,

koupil jsem r. 2019 e-Golf 100 kW s tepelným čerpadlem jako druhé auto do rodiny baterie SOH 91%. Najeto zatím 500 km. Předpoklad je nabíjení z fotovoltaiky cca 9 měs. v roce. Cíl je auto zaplatit z ušetřené nafty.
Jsem 40 km od města kam dojíždím za prací, ale nejezdím každý den.
zatím moje zkušenosti:
- dojezd v zimě 160 km s komfortem 24 st. v autě, průměr je 17 kW na 100 km.
- je to dospělé auto, má precizní zpracování, skvělé jízdní vlastnosti, které jsou u Golfa standardem jsou zde ještě o kus lepší, protože elektro má nižší těžiště, okamžité zrychlení a funguje jako celek dokonale. uchvátil mě tichostí agilitou a příjemně padne do ruky. Auto není na dálnice a dlouhé jízdy. na to máme jiné.
Foedum inceptu, foedum exitu.
Quis autem custodiat ipsos custodes?
BOB2016
Příspěvky: 175
Registrován: 23.01.2018 9:50
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od BOB2016 »

Presne toto je optimalny scenar pre elektromobil v kombinacii s fotovoltaikou.

Uz len druhy ktory sa ku tomu blizi mi povedal dochodca v DE, cca pred dvoma rokmi, ked som mu spustal a pripajal fotovoltaiku a zaroven sme spustali wall box. Kedze mu pred garazou parkoval diesel mercedes.
Odkedy je v dochodku tak namiesto cca 150 km denne jazdi len obcas na nakup do 17 km vzdialeneho mestecka. Raz za dva tyzdne idu k synovi na navstevu, cca 160 km. U syna cez weekend dobije aku.To mu pokryva EV a preto ho ide kupit kym ma peniaze a naviac dotacia. Tieto km mu vychadza ze nove auto vydrzi 10 az 15 rokov. Potom bude mat pomaly 80 a asi u nebude soferovat...
PeFi
Příspěvky: 2790
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

malajizva píše: 27.01.2025 10:17 koupil jsem r. 2019 e-Golf 100 kW s tepelným čerpadlem jako druhé auto do rodiny baterie SOH 91%.
Kolik to má naježděno celkem?
Jinak přesně pro takový nějaký use-case, ideální v kombinaci s vlastní FVE, má EV skutečně smysl.
Uživatelský avatar
malajizva
Příspěvky: 874
Registrován: 14.10.2014 20:46

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od malajizva »

má to 104 000.
výhoda je, že nejezdíš k pumpě, přijedeš domů a zacvakneš kabel - to je fakt pohoda.
Elektriku z FVE nedodávám do sítě, tak mi leží ladem. Tohle je optimální využití ...
Foedum inceptu, foedum exitu.
Quis autem custodiat ipsos custodes?
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1667
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Grunt »

malajizva: Zaznamenávej si prosím veškeré výdaje a zkus to přepočítat jako peněžní náklady na kilometr. Počítá se vůbec do těch nákladů nějak pořizovací cena, resp. cena za baterii?
Uživatelský avatar
malajizva
Příspěvky: 874
Registrován: 14.10.2014 20:46

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od malajizva »

Prosím počítejte se mnou...
matematika je jednoduchá, pouze budu ověřovat v praxi, jestli to sedí:
cena na 100 KM:
17 kW * cena například 8 kč veř. nabíječka = 136 kč = 1,36 kč za km
8l nafty * 34,50 kč za litr = 276 kč, tedy 2,76 kč za km

rozdíl mezi naftou a elektrikou z veř. nabíječky je na 1 km je 1,4 kč.
Rozdíl bude výrazně odlišný, pokud budu nabíjet auto doma z tarifu D27D, nebo zadarmo z FVE.
takže:

nájezd 20 000 km
skeptický odhad je 50% FVE a 50% síť:
10 000 *1,4 = 14 000 kč úspora proti naftě v zimě
10 000 * 2,76 = 27 600 kč úspora proti naftě v létě
úspora na naftě je ročně 41 600 kč

cena auta je cca 330 000 / 41 600 = 8 let návratnost auta pouze v rozdílu mezi Elektrikou a Naftou.
nikdo neví, jaká bude cena nafty a elektriky.
rozpadlická výhoda je, že i když není nafta, pokud svítí, jezdím.
Foedum inceptu, foedum exitu.
Quis autem custodiat ipsos custodes?
Odpovědět