Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Dnes jsem se svezl civicem 11. Generace. Na kompaktni auto neskutecne mista vsude. Jako fakt neskutecne na C segment. Mladej se ve sve obludne velke sedacce vesel i za me, s mymi 180cm a to rad ridim docela natazenej. takze v levorgu, diky sportovnim sedackam je prakticky min mista.
Nicmene duveru ve me nevzbuzuje pohonne ustroji-primovstrikovy atmo benzinovy dvoulitr s erg a dpf, ktery je mazan 4 litry 0w20. V servisnim manualu je predepsana vymena oleje po 10 tis v pripade ztizenych podminek 5 tis. Ztizenymi podminkami jsou: kratke useky do 16km, provoz v kopcich, provoz pei teplote nad 35 stupnu, caste rozjezdy.
Chvalim, ze honda nenaskocila na tu debilni vlnu long life oleju a dozivotnich naplni.
Nicmene to ve me rozsvicuje kontrolku "pozor, navrzeno s bezpecnosti 1.0"
Ma to v sobe 1kwh liion akumulator co vazi 36 kg. Nicmene novy vyjde pres 100 tis.
Bohuzel jako vsechny auta dnes to na me dela dojem "navrzeno na plneni euronorem" potreby zakazniku jsou nice-to-have a planovany zivotni cyklus je 10 let.
Kdybych volil mezi corollou gr a civicem, beru civic. Nicmene mam-li vymenit civic za 7 lety levorg a 400 tis penez, tak sakra vaham. Zitra jeste jednou mrknem na yaris cross. Ja jsem naklonen tomu koupit cross jako dalsi auto, manzelka je naklonena civicu, prestoze by cross byl jeji a psan na ni, civic nas psan na mne
Ridicsky zazitek prvotridni. Podvozek, brzdy, motor, rizeni, nemam co vytknout. Nicmene duveru ve me nevzbuzuje pohonne ustroji-primovstrikovy atmo benzinovy dvoulitr s erg a dpf, ktery je mazan 4 litry 0w20. V servisnim manualu je predepsana vymena oleje po 10 tis v pripade ztizenych podminek 5 tis. Ztizenymi podminkami jsou: kratke useky do 16km, provoz v kopcich, provoz pei teplote nad 35 stupnu, caste rozjezdy.
Chvalim, ze honda nenaskocila na tu debilni vlnu long life oleju a dozivotnich naplni.
Nicmene to ve me rozsvicuje kontrolku "pozor, navrzeno s bezpecnosti 1.0"
Ma to v sobe 1kwh liion akumulator co vazi 36 kg. Nicmene novy vyjde pres 100 tis.
Bohuzel jako vsechny auta dnes to na me dela dojem "navrzeno na plneni euronorem" potreby zakazniku jsou nice-to-have a planovany zivotni cyklus je 10 let.
Kdybych volil mezi corollou gr a civicem, beru civic. Nicmene mam-li vymenit civic za 7 lety levorg a 400 tis penez, tak sakra vaham. Zitra jeste jednou mrknem na yaris cross. Ja jsem naklonen tomu koupit cross jako dalsi auto, manzelka je naklonena civicu, prestoze by cross byl jeji a psan na ni, civic nas psan na mne
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
- DanBlack
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Yarise Cross jsem byl omrknout a nabídka zněla kousek přes 600kKč za AWD/hybrid (AT)... Výběr skladovek slušnej a objednací lhůty cca 9měsíců.
Je to pěkné auto na stáří, ale docela hromada peněz za městské "SUV". (na druhou stranu Kia Stonic srovnatelných parametrů vyjde sotva o 50kKč míň a není AWD)
Je to pěkné auto na stáří, ale docela hromada peněz za městské "SUV". (na druhou stranu Kia Stonic srovnatelných parametrů vyjde sotva o 50kKč míň a není AWD)
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
je to malý velký auto. na B segment čumim jak zvládli kouzlit s prostorem. 400 litrů v kufru, dozadu se nacpe naše obludná autosedačka a manželka se před ní napohodu vejde, já bych se taky namáčkl. Od hybridu a 4wd sem upustil kvuli ceně, ekonomická návratnost tam (zatim) neni. ta tříhrnková 1.5 jede slušně.
máme objednáno comfort předohrab za 440 tis, stále ještě dávají slevu 61 tis oproti ceníku.
máme objednáno comfort předohrab za 440 tis, stále ještě dávají slevu 61 tis oproti ceníku.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Chci se zeptat zda ma někdo zkušenost s Volvem, zejména mi jde o o celkovou spolehlivost a životnost motoru D4, 140kw.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Na takový konkrétní dotazy podle mě člověk dostane fundovanější odpověď na nějakém volvo foru.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Asi ano, jen me napadlo, ze když už jsem tu členem, tak se zeptám jestli někdo nemá zkušenost.
Vim, ze známy měnil cely motor v XC90, což je situace které bych se rad vyhnul.
Ale jelikož obecně Volvo považuji za kvalitní auto, i když v současné době každá značka ma svoje negativa, tak se dostalo do užšího vyberu.
Vim, ze známy měnil cely motor v XC90, což je situace které bych se rad vyhnul.
Ale jelikož obecně Volvo považuji za kvalitní auto, i když v současné době každá značka ma svoje negativa, tak se dostalo do užšího vyberu.
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 28.01.2016 20:25
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Mám XC70 s pětihrnkem 120 kW. Když jsem ho před lety kupoval, autoservisák mi radil ať koupím do roku výroby 2007 s tímhle slabším motorem. Silnější verze měla jen čipnutou jednotku a pikačoviny navíc (vířivé klapky, filtr pevných částic...) Mám rok 2004. Já ho vlastním šest let a najeto má 430000 kiláčků (jestli ho někdo kdysi stočil netuším a nepátral jsem po tom).
Po koupi mi první zimu padal do nouzáku, ale vyčistilo se turbo a EGR a od té doby fajn (oprava za 700,- Kč). Letos začalo klepat a pištět. Byla to volnoběžka na altíku (s výměnou klíňáku 4000,- Kč). To jsou na motoru jediný opravy krom spotřebního zboží (rozvody, žhavičky).
A to ho nijak nešetřím, jezdí i po polích a v lese. V servisu mi nadávají že to je SUV a ne Off road, ale co. Když to snese, tak dostává
Hlavně mají dobře pořešenou čtyřkolu. Když to srovnám s Tranďákem T5, tak musí lidové vozidlo haldexu hodně vylepšit aby se s Volvem dala srovnat.
Po koupi mi první zimu padal do nouzáku, ale vyčistilo se turbo a EGR a od té doby fajn (oprava za 700,- Kč). Letos začalo klepat a pištět. Byla to volnoběžka na altíku (s výměnou klíňáku 4000,- Kč). To jsou na motoru jediný opravy krom spotřebního zboží (rozvody, žhavičky).
A to ho nijak nešetřím, jezdí i po polích a v lese. V servisu mi nadávají že to je SUV a ne Off road, ale co. Když to snese, tak dostává
Hlavně mají dobře pořešenou čtyřkolu. Když to srovnám s Tranďákem T5, tak musí lidové vozidlo haldexu hodně vylepšit aby se s Volvem dala srovnat.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak za rok 2007 bych asi jít nechtěl obecně Volva považuji za bezpecne a spolehlivé auta, i když jsou i slabší kusy.
Já se dívám po v60/ případně 90
Já se dívám po v60/ případně 90
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 28.01.2016 20:25
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak tím 2007 se právě dělí ty jednoduchý motory od těch filtrů částic a klapek (i když motor je stejnej).
U Volva bych spíš než rok výroby a najetý kilometry řešil servisní historii. Jsou to nesmrtelný auta, ale když někdo neměnil olej v převodovce, haldexu, rozvodovce a motoru. Nedělal rozvody... Tak máš zadělaný na problém.
Pokud to bylo dělaný jak má být, jsi v suchu. Známej koloval XC60 novou, servisu je jak má a letos mu na ní klaplo 900000.
U Volva bych spíš než rok výroby a najetý kilometry řešil servisní historii. Jsou to nesmrtelný auta, ale když někdo neměnil olej v převodovce, haldexu, rozvodovce a motoru. Nedělal rozvody... Tak máš zadělaný na problém.
Pokud to bylo dělaný jak má být, jsi v suchu. Známej koloval XC60 novou, servisu je jak má a letos mu na ní klaplo 900000.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak v současnosti se člověk hromadě kurvitek v motoru nevyhne ale koukám po V90 v AWD. Obecně jsou v benzinu lépe hodnocené, ale já jsem naftový člověk
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
nevím co volva, ale obecně naftu s ERG DPF a adblue bych za vlastní zdaněné peníze nekoupil, ale to je můj osobní názor, spíš záleží, kolik a na jakých trasách najedeš. o naftě má smysl uvažovat, pokud s autem dáš ke 30k ročně a běžná trasa má ke 30km.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 28.01.2016 20:25
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Filtr pevných částic u svého Volva nemám. EGR mi servisák normálně vyčistil na počkání (sranda za pár stovek). Třeba u Mondea byl EGR ovládaný gumovou membránou a když praskla musel se zaslepit, nebo měnit.
Tady nevím co je to vstřik a čerpadlo. U Fordu po cca 150000 a hrozná darda.
Jak jsem psal. Klasika pětihrnek s pravidelnou údržbou je bez problémový.
Ale jak říká můj mechanik. Auto je jako malý dítě. Jak ho pochválíš, tak se posere
Tady nevím co je to vstřik a čerpadlo. U Fordu po cca 150000 a hrozná darda.
Jak jsem psal. Klasika pětihrnek s pravidelnou údržbou je bez problémový.
Ale jak říká můj mechanik. Auto je jako malý dítě. Jak ho pochválíš, tak se posere
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já jezdím naftakama posledních 18 let a třeba u te V90 jich je podstatně větší vyber (z toho co je aktuálně v nabídce a ne dnes objednáte a za dva roky bude). Ale asi s benzinem bych mohl spokojeně žít .
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
dneska u kávovaru, nejvytíženějšího stroje ve firmě, proběhla zajímavá debata. Kolega si po té záplavě katastrofických článků o mobilitě v mejnstrýmu posteskl, že měl přihodit 19% ceny a pořídit hybrid.
Taková hrubá kalkulace, možná to někomu pomůže a nebude si to muset počítat:
vstupy:
hybridizací člověk ušetří 1L/100
cena oproti konvenčímu pohonu +90 000kč
investice se musí zaplatit do 5 let
roční nájezd 10 000 km
tedy mezní úspora musí být 1,80 kč/km (90 000/ 50 000)
1L/100km musí ušetřit 180kč
benzín tedy musí za 5 let v průměru stát 180 kč/L, aby se dala hybridizace považovat za vhodnou investici
Taková hrubá kalkulace, možná to někomu pomůže a nebude si to muset počítat:
vstupy:
hybridizací člověk ušetří 1L/100
cena oproti konvenčímu pohonu +90 000kč
investice se musí zaplatit do 5 let
roční nájezd 10 000 km
tedy mezní úspora musí být 1,80 kč/km (90 000/ 50 000)
1L/100km musí ušetřit 180kč
benzín tedy musí za 5 let v průměru stát 180 kč/L, aby se dala hybridizace považovat za vhodnou investici
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Hybrid má dost blbou logiku řízení. Pokud se do něj dá větší baterka, tak ušetří mnohem víc, než ten litr. Teoreticky by se to mělo s dokonalým hybridem (anebo několikrát větší baterkou, která částečně zachrání tu blbou logiku a všeobecně nevím proč špatně udělanou rekuperaci) došplhat k nějakým 2L/100 reálné spotřeby po městě a okreskách. Na dálnici to samozřejmě už moc neušetří, tam to prostě 4-5L bude. Podotýkám, že s hybridem jsem nějakou dobu jezdil a zkoušel kdeco, takže vím o čem mluvím.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8804
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Hybridy s malou baterií se vyrábí z jediného důvodu - aby splnily emise.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jediný co má dle mě smysl je plug in hybrid.
Když to budete strkat do zásuvky, tak můžete najezdit tak 30-60km jen za cenu elektriky.
Další výhoda je, že to auto dokáže mnohem déle rekuperovat do baterek, takže pak logicky má menší spotřebu. Ale dost bude záležet na skladbě cest. Na hopsání po městě by mohl mít lepší spotřebu obyčejný hybrid, za předpokladu, že bych ten plug-in nikdy nenabíjel.
Ale nevím no. Prius se zdá být se spolehlivostí OK. Ale jak může být spolehlivý moderní "ekologický" motor + další kraviny okolo hybridu. Prius byl právě v porovnání s novým vozem velice jednoduchý.
Stejně. Když bych chtěl jezdit levně a mám větší nájezd, aby se mi vyplatilo řešit nějaké úspory, tak bych volil auto na LPG.
Když to budete strkat do zásuvky, tak můžete najezdit tak 30-60km jen za cenu elektriky.
Další výhoda je, že to auto dokáže mnohem déle rekuperovat do baterek, takže pak logicky má menší spotřebu. Ale dost bude záležet na skladbě cest. Na hopsání po městě by mohl mít lepší spotřebu obyčejný hybrid, za předpokladu, že bych ten plug-in nikdy nenabíjel.
Ale nevím no. Prius se zdá být se spolehlivostí OK. Ale jak může být spolehlivý moderní "ekologický" motor + další kraviny okolo hybridu. Prius byl právě v porovnání s novým vozem velice jednoduchý.
Stejně. Když bych chtěl jezdit levně a mám větší nájezd, aby se mi vyplatilo řešit nějaké úspory, tak bych volil auto na LPG.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
zrovna phev mi dává smysl nejmenší. kombinuje nevýhody obou řešení:
složitost mhevu
hmotnost elektromobilu
nutnost pořízení infrastruktury jako pro elektromobil
nevhodně umístěné těžiště + nabastlení na konvenční šasi, z toho plynou příšené jízdní vlastnosti a třeba fail v losím testu
cena nové baterie v budoucnu
pořizovací cena není o cca 100 000 vyšší jako u mhevu, ale je vyšší o 500 000 oproti odpovídajícímu spalováku. Vezmuli jako příklad RAV4, spalovák je za 930 tis, mhev za 1060 tis, plug in 1400+ tis.
jak mhev nedává smysl ekonomicky, tak mi phev nedává smysl uživatelsky/technicky a ekonomicky už vůbec ne, leda by na něj byla pěkná dotace...
praxe z německa ukazuje, že phevy jezdí na dotace a daňové úlevy. nikdo se s jejich nabíjením neobtěžuje a provozuje je jako spalovák, který si v kufru vozí půl palety cihel mrtvé váhy. co se letos přestaly dotovat, nikdo to za vlastní peníze nekupuje.
složitost mhevu
hmotnost elektromobilu
nutnost pořízení infrastruktury jako pro elektromobil
nevhodně umístěné těžiště + nabastlení na konvenční šasi, z toho plynou příšené jízdní vlastnosti a třeba fail v losím testu
cena nové baterie v budoucnu
pořizovací cena není o cca 100 000 vyšší jako u mhevu, ale je vyšší o 500 000 oproti odpovídajícímu spalováku. Vezmuli jako příklad RAV4, spalovák je za 930 tis, mhev za 1060 tis, plug in 1400+ tis.
jak mhev nedává smysl ekonomicky, tak mi phev nedává smysl uživatelsky/technicky a ekonomicky už vůbec ne, leda by na něj byla pěkná dotace...
praxe z německa ukazuje, že phevy jezdí na dotace a daňové úlevy. nikdo se s jejich nabíjením neobtěžuje a provozuje je jako spalovák, který si v kufru vozí půl palety cihel mrtvé váhy. co se letos přestaly dotovat, nikdo to za vlastní peníze nekupuje.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 09.05.2024 19:02
- Pohlaví: muž
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ako predĺžiť život autu? Peugeot 405 dostal ochranu podvozku na boj s hrdzou - volant.tv
Náš Peugeot 405 nám pripravil nepekné prekvapenie s koróziou... a preto sme hľadali spôsob ako sa jej zbaviť a reálne mu predĺžiť život - dostal teda vyvarenie a ochranu podvozku!
https://www.youtube.com/watch?v=Qii7OOSoTWM
Náš Peugeot 405 nám pripravil nepekné prekvapenie s koróziou... a preto sme hľadali spôsob ako sa jej zbaviť a reálne mu predĺžiť život - dostal teda vyvarenie a ochranu podvozku!
https://www.youtube.com/watch?v=Qii7OOSoTWM