Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
nooooo...posadilo jsem pred par lety na pupek do zaveje pazouta 206... mit tenkrat nivu, tak jsem dojel v klidu a nebezel jak tatar 3 kilaky do nejblizsi vsi pro pomoc
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To je klasika,když jsem si koupil svůj první offroad, tak zkušební jízda trvala 4 a půl hodiny - 4 hodiny jsem vyprošťoval. Řekl jsem si, asi špatný obutí. Koupil a namontoval jsem TRUCK 2000 a jel projet. Zapadl jsem kolem 19:00, kolem půlnoci jsme se na to vyprdli a začli zase ráno v 8, no a v 10 jsem byl venku.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Řádně utopené, chybí jen periskop a bude z toho ponorka. V hospodě jsme se dnes večer dohadovali, jestli jsou lepší tuhé nápravy, nebo výkyvné. Shoda je v tom, že tuhé jsou do terénu odolnější, ale diferák a trubka nápravy jsou stále stejně vysoko nad zemí, ať je bouda jakkoliv zvednutá. Auto tak většinou sedne na nápravu (hlavně v kolejích) a je hotovo. Řešením by mohla být portálová náprava jako z vétřiesky, ale je otázkou, zda-li to někdo vyrábí a též legálnost takovéto úpravy. Nezávislé zavěšení kol může tento nedostatek do určité míry potlačit (zvýšíme-li světlou výšku podvozku, tak je i diferák výše), ale prý je to v terénu choulostivější.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že tatrovka s výkyvnými nápravami byla v rozbitém terénu daleko klidnější, než MAN s tuhými nápravami, který se mlátil ze strany na stranu. Uvádím to jako vlastní zkušenost s náklaďákem, s terénním osobákem jsem nejezdil. S pozdravem M.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že tatrovka s výkyvnými nápravami byla v rozbitém terénu daleko klidnější, než MAN s tuhými nápravami, který se mlátil ze strany na stranu. Uvádím to jako vlastní zkušenost s náklaďákem, s terénním osobákem jsem nejezdil. S pozdravem M.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jeste jedna otazka na subaristy.
Patral jsem nekolik noci po Outbacku. Asi nakonec v me volbe predbiha i forestra.
Vypada to, ze jsou to skoro stejny auta, se skoro stejnyma problemama a obecne vlastnostma - jen outback vypada civilneji a je vetsi.
Kazdopadne ma otazka - nevim esi su uplne hloupej, ale pripadne mi, ze ty outbacky jsou v cca stejne vybave/najezdu/roku radove tak o 50 papiru levnejsi nez forestry. Cim to je?
Patral jsem nekolik noci po Outbacku. Asi nakonec v me volbe predbiha i forestra.
Vypada to, ze jsou to skoro stejny auta, se skoro stejnyma problemama a obecne vlastnostma - jen outback vypada civilneji a je vetsi.
Kazdopadne ma otazka - nevim esi su uplne hloupej, ale pripadne mi, ze ty outbacky jsou v cca stejne vybave/najezdu/roku radove tak o 50 papiru levnejsi nez forestry. Cim to je?
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
maximálně počítám 200000. nebo 300000kčsrejby píše:Jdi na http://www.offroadforum.cz a už to tu zaznělo, Suzuki je samá elektronika, Hilux podle roku a Wranglera vyrábějí do teď ve verzi Rubicon čistě na offroad, ale to jsou jiný prachy. To XJ není špatný v základu, fakt silnej motor, jinak auta bez elektroniky se špatně shání. Napiš kolik do toho chceš dát chechtáků, v rajchu se daj sehnat Toyoty nonelektronik s rokem výroby do 2010, pak už jim je zákázali prodávat (EU).gambler píše:Zdravím
Přemýšlím a hledám co za budoucí auto. Nyní mám Seat Leon což není nic moc hlavně, co se průjezdnosti týká. Hledám něco, co zvládne jak terén, tak silnici. i stím že auto po koupi projde značnou úpravou. Hledám něco, s čím člověk nemusí do servisu ale opraví si to sám. Jsem vyučený automechanik pracující v autorizovaným servise takže nemám strach se vtom hrabat. Hledám něco s co nejméně elektroniky a co největší jednoduchostí. Ale na denní ježdění a potřeby. Zatím se mi zalíbilo pár takových. Například Suzuki grand vitara 2.0 hdi. nebo Toyota hilux.. popřípadě Jeep wrangler.. co vy na to?
úpravy by byly zvýšení podvozku, ochrana podvozku plechy. komplet spodek, naviják, expediční zahrádka s přídavnými světly. rámy ochranné + přední a zadní světla. šnorchl. větší kola. dík
Opraveny nejhorší hrubky. Hrůza Fabulous
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Drigon: tuhá náprava je do těžkého terénu určitě lepší protože jde o tzv. křížení náprav, nezávislé zavěšení nekříží, to ale vyřeší uzávěrky diff., další možnost je náprava de-dijon,klon obojího na vozidle Movag Duro internet je toho plný stačí zagooglovat.
Gambler:tak doporučuji koupit auto na tuhejch náprávách do 150000.- např. Nissan Patrol nebo Toyota jiný nemaj smysl
pokud budeš chtít úpravy cos napsal tak + servis po koupi do toho 100000.- nasypeš jako nic
Gambler:tak doporučuji koupit auto na tuhejch náprávách do 150000.- např. Nissan Patrol nebo Toyota jiný nemaj smysl
pokud budeš chtít úpravy cos napsal tak + servis po koupi do toho 100000.- nasypeš jako nic
- Rainier Wolfcastle
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 30.01.2011 14:33
Re: Vhodny dopravni prostredek
mate nekdo zkusenosti se systemem pohonu u posledni verze l200? se zenou uvazujeme o druhem aute do domacnosti a diky konickum uvazuju o pick-upu. u l 200 se mi liby ze jako jedina ma moznost pernamentniho pohonu diky mezinapravovemu diferaku...potrebuju, aby to bylo trosku "na urovni" preci jen to bude hlavni rodinne auto, takze 25let stara toyota hilux u me resenim nebude
Re: Vhodny dopravni prostredek
A co konkrétně potřebuješ vědět?
- Rainier Wolfcastle
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 30.01.2011 14:33
Re: Vhodny dopravni prostredek
zivotnost, spolehlivost...jak to ma fungovat po teoreticke strance vim
Re: Vhodny dopravni prostredek
Ještě odpovím sem.
Měl jsem pajero se super select a je to petelice.
Kamarád servisuje L200 pánovi z lesů a neviděl jsem nic co by vydrželo tak drastický zacházení.Má najeto asi 150t a převážně v terénu. Do toho se štítim sednout i v montérkách,ale auto drží ,jediný závadý :praskaly zadní péra protože jezdil naloženej jak loprais,vyřešil IM. Čidla řazení přední nápravy jsou krytý plechem pod motorem,kterej je na cucky (výměna),homokinetickej kloub,uložení kardanky,nic vážnýho. Za mě musím říct taky bych do něj šel. Pán si ji nechal dovezt z UAE, jedinej rozdíl jsou nápisi v arabštině a dodělávaná mlhovka,je to doublekab bez SS
Měl jsem pajero se super select a je to petelice.
Kamarád servisuje L200 pánovi z lesů a neviděl jsem nic co by vydrželo tak drastický zacházení.Má najeto asi 150t a převážně v terénu. Do toho se štítim sednout i v montérkách,ale auto drží ,jediný závadý :praskaly zadní péra protože jezdil naloženej jak loprais,vyřešil IM. Čidla řazení přední nápravy jsou krytý plechem pod motorem,kterej je na cucky (výměna),homokinetickej kloub,uložení kardanky,nic vážnýho. Za mě musím říct taky bych do něj šel. Pán si ji nechal dovezt z UAE, jedinej rozdíl jsou nápisi v arabštině a dodělávaná mlhovka,je to doublekab bez SS
- Rainier Wolfcastle
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 30.01.2011 14:33
Re: Vhodny dopravni prostredek
srejby: ta L200 je soucasna verze?
Re: Vhodny dopravni prostredek
Jj poslední kulatej model rok tuším kolem 2008
- Rainier Wolfcastle
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 30.01.2011 14:33
Re: Vhodny dopravni prostredek
tak to je parada, to je ten ktery mam v hledacku
Re: Vhodny dopravni prostredek
Bacha na myšivbuši, pohon u L200 zajišťuje easy select a to je buď zadohrab nebo pohon 50:50 "natvrdo"Rainier Wolfcastle píše:mate nekdo zkusenosti se systemem pohonu u posledni verze l200? se zenou uvazujeme o druhem aute do domacnosti a diky konickum uvazuju o pick-upu. u l 200 se mi liby ze jako jedina ma moznost pernamentniho pohonu diky mezinapravovemu diferaku...potrebuju, aby to bylo trosku "na urovni" preci jen to bude hlavni rodinne auto, takze 25let stara toyota hilux u me resenim nebude
Pokud chceš něco se stálou 4x4 tak VW Amarok, případně pokud sneseš lpg nebo vetší spotřebu tohle nabízejí us pick upy. Ještě mě napadnul Ford Ranger, ale ford se neobtěžuje informovat o použitém systému 4x4 a v krátkém představení od Auto 4x4 není napsáno ani ..
- Rainier Wolfcastle
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 30.01.2011 14:33
Re: Vhodny dopravni prostredek
skalik: mas nepresne informace...soucasna verze ma v zakladu klasicky priraditelny pohon, bud zadokolka nebo na pevno 4x4...ma ale tak za priplatek verzi pohonu prez mezinapravovy diferak a s pohony zadokolka, ctyrkolka auto, ctyrkolka natvrdo prez uzavreny mezinapravak plus narozdil od amaroku redukcku...navic amarok se prodava jen kratce a proto je hodne drahy v ojetinach, ale l200 se da sehnat za pekyn peniz...
srejby: njn, ale neni u arabske verze nahodou nejakej vysokobjemovej benzin?
srejby: njn, ale neni u arabske verze nahodou nejakej vysokobjemovej benzin?
Re: Vhodny dopravni prostredek
Rainier Wolfcastle: no jo přehlédnul jsem to v ceníku V nejvyšší výbavě je Super Select
- Rainier Wolfcastle
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 30.01.2011 14:33
Re: Vhodny dopravni prostredek
da se dat i do nizsich vybav...prave proto chci l200, diky tomu pohonu
Re: Vhodny dopravni prostredek
Docela by mě zajímalo co tě vede k tomu chtít zrovna pohon s možností stálý 4x4?
Vyřazuje to dost aut (amarok to ma fikaný buď máš torsen nebo redukci). Já teda taky preferuju možnost tohodle pohonu, ale stejně jsem tam vždycky měl pohon pouze zadku a 4x4 sem používal až v terénu, nebo jsem měl visco a tam se o to nestaráš a postará se mechanika.
Jinak teda já jsem spíš přes jeepy a k těm japoncům nemám důvěru kamarádovo pajero z roku 2009 mělo na pátejch dveřích na dvou místech oprásknutej lak od něčeho a bylo to v těch místech pěkně zbarvený jako liška, asi bych se bál, že mi to shnije pod prdelí
I když je pravda, že já kupuju auta 10 a víc let stará tak tam je koroze největší oser. Teď co jezdim do práce docela daleko jsem se vysral na všechny 4x4 a koukám na spotřebu.
Vyřazuje to dost aut (amarok to ma fikaný buď máš torsen nebo redukci). Já teda taky preferuju možnost tohodle pohonu, ale stejně jsem tam vždycky měl pohon pouze zadku a 4x4 sem používal až v terénu, nebo jsem měl visco a tam se o to nestaráš a postará se mechanika.
Jinak teda já jsem spíš přes jeepy a k těm japoncům nemám důvěru kamarádovo pajero z roku 2009 mělo na pátejch dveřích na dvou místech oprásknutej lak od něčeho a bylo to v těch místech pěkně zbarvený jako liška, asi bych se bál, že mi to shnije pod prdelí
I když je pravda, že já kupuju auta 10 a víc let stará tak tam je koroze největší oser. Teď co jezdim do práce docela daleko jsem se vysral na všechny 4x4 a koukám na spotřebu.
- Rainier Wolfcastle
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 30.01.2011 14:33
Re: Vhodny dopravni prostredek
no...nevim jestlis nekdy jezdil s pick-upem...ja mel moznost v praci a ono to opravdu, kdyz jedes treba za deste neni nic prijemneho ustrelujcii zadek a hlavne kdyz mas prazdnou korbu...a pak clovke musi proad myslet na to aby prepnul ze 4wd zpet na 2wd...no japonci...a proc se teda vsude v tretim svete pouzivaji japonci? teda hlavne hiluxe od toyoty? tak me prijde mezinaprava lepsi ma to tak resene aj defik a Gecko od medveda...kdyz jedes v lete tak pro ekonomicnost hodis 2 wd, celou zimu muzes met auto a kdyz vjedes mimi silnici hodis tam uzaveru, pripadne pak redukci
Re: Vhodny dopravni prostredek
Tipuji,že arabský verze nějaký benzín mít budou ,ale prodávají i "sociální" verze jen s dieselem ani nevim kdo mu to tenkrát dotáhl ,skusím to zjistit.
To skalik: samozřejmě možnost stálý 4x4 je nejlepší to si stěma offama moc nenajezdil,páč např. když jsem jel od nás na božák, tak se střidal ujetej sních s asfaltem kde svítilo sluníčko a pěkně mě sralo pořád zastavovat a řadit 4kolku.
I jeep má silniční 4WD nebo Pajero,LR
Názorný příklad rally Paříž-Dakar Liaz vs Tatra,tatrováci jeli pořád na 4x4 a když věděli, že to bude pořádná sr..ka tak zapli nápravový a mezinápravový uzávěrky,zatímco Liaz museli pořád zastavovat a řadit předek což zpomalovalo a když se šofer nesoustředil nebo neodhadl terén tak zapadli. V tomto směru má asi nejvymakanější převodové ústrojí Mercedes G ,který má synchronizovánou i přídavnou převodovku.
To skalik: samozřejmě možnost stálý 4x4 je nejlepší to si stěma offama moc nenajezdil,páč např. když jsem jel od nás na božák, tak se střidal ujetej sních s asfaltem kde svítilo sluníčko a pěkně mě sralo pořád zastavovat a řadit 4kolku.
I jeep má silniční 4WD nebo Pajero,LR
Názorný příklad rally Paříž-Dakar Liaz vs Tatra,tatrováci jeli pořád na 4x4 a když věděli, že to bude pořádná sr..ka tak zapli nápravový a mezinápravový uzávěrky,zatímco Liaz museli pořád zastavovat a řadit předek což zpomalovalo a když se šofer nesoustředil nebo neodhadl terén tak zapadli. V tomto směru má asi nejvymakanější převodové ústrojí Mercedes G ,který má synchronizovánou i přídavnou převodovku.