Skladovatelnost tekutých paliv
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Neviem ako ostatní, ale pre mňa je jednoduchšie naskladniť x litrov nafty, či benzínu, ako oleja, či liehu. Mimo to sa nazdávam, že tradičnejšie palivá sú lepšie na barter a aj poskytujú lepší pomer cena/výkon - teda aspoň pre mňa.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Jen takové menší doporučení všem kteří si dělají větší zásoby pohonných hmot (ale i alkoholu): schovávejte si doklady o nákupu/zaplacení, jelikož jak upozornili v médiích v souvislosti s nákupy levnějšího benzínu v Polsku mohou celníci požadovat doklad o nabytí nadměrného množství pohonných hmot (alkoholu) i mimo hraniční pásmo, tedy kdekoliv, nevím jestli mohou příjít až k vám domů, ale pokud budete třeba zásoby někam převážet a zrovna vás zastaví...
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
U táty v garáži jsem našel olej M2T v pytlíčku na 10 litrů směsi. Podle nápisů to vypadá na výrobu ještě za komunistů. Co myslíte, bude tento olej ještě použitelný?
I když je otázkou též skladovatelnost dnešních olejů a maziv, která jsou do motorů taky potřeba. S pozdravem M.
I když je otázkou též skladovatelnost dnešních olejů a maziv, která jsou do motorů taky potřeba. S pozdravem M.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Nedávno jsem testoval ve svém autě špatně skladovaný benzín.
N95 co byl cca rok - přes zimu v nádrži traktoru s netěsnícím víčkem (i bez víčka) asi 18l.
Pak 95ka namíchaná pro motorovou pilu. 9l.
A nějaký 3 roky starý "asi benzín" v kanystru co sem někde našel skoro 10l.
A výsledek?
Auto jelo furt stejně.
Smrdělo jak motorová pila. kouřilo za studena celkem dost.
Možná větší spotřeba ale nemám změřeno. - pocitově spíš ne
a svíčky budou černé od oleje.
Auto Forman karbec. (ten kus šrotu známý z prvního srazu) motor s vjetšín kompresním poměrem svíčky LPG sklepané na 0,5mm
a nebál bych se to použít i u jednoduchého vstřikování a la (favorit BMM a podobné)
tam to bude taky fungovat a jezdit ale nebude to dělat dobře lamda sondě - při nejhorším se bez ní dá taky jezdit.
edit: katalyzátor to taky nemá rád a dá se odstranit.
drigon » 31.05.2013 23:04
závada ne celkem běžná, ale viděl sem to i na autech do kterých se nelila žádná svinstva.
občas to i chytne plamenem
N95 co byl cca rok - přes zimu v nádrži traktoru s netěsnícím víčkem (i bez víčka) asi 18l.
Pak 95ka namíchaná pro motorovou pilu. 9l.
A nějaký 3 roky starý "asi benzín" v kanystru co sem někde našel skoro 10l.
A výsledek?
Auto jelo furt stejně.
Smrdělo jak motorová pila. kouřilo za studena celkem dost.
Možná větší spotřeba ale nemám změřeno. - pocitově spíš ne
a svíčky budou černé od oleje.
Auto Forman karbec. (ten kus šrotu známý z prvního srazu) motor s vjetšín kompresním poměrem svíčky LPG sklepané na 0,5mm
a nebál bych se to použít i u jednoduchého vstřikování a la (favorit BMM a podobné)
tam to bude taky fungovat a jezdit ale nebude to dělat dobře lamda sondě - při nejhorším se bez ní dá taky jezdit.
edit: katalyzátor to taky nemá rád a dá se odstranit.
drigon » 31.05.2013 23:04
závada ne celkem běžná, ale viděl sem to i na autech do kterých se nelila žádná svinstva.
občas to i chytne plamenem

Re: Skladovatelnost tekutých paliv
ahoj, toto musim rici je velice zajimava diskuze, s kamaradem jsem se o tom take bavil, ale nebyl mi schopen rici odpoved na tohle?
ten benzin se casem nejak znehodnocuje, jiste i nejake jeho slozky...
pokud bych jej, prosim, jde o cistou teorii, skladoval na Molotovy treba nebo jen na horeni... ma to na to nejaky efekt?
nebo to bude fajrovat jako normalne?
PS: pripadne, kdyz uz me nyni napadl ten priklad s Molotovem, tak je na nej benzin nejvhodnejsi ( tento dotaz prosim berte vazne jako akademickou otazku a ne pokus o OT, diky, ale jen me to zaujalo.)
ten benzin se casem nejak znehodnocuje, jiste i nejake jeho slozky...
pokud bych jej, prosim, jde o cistou teorii, skladoval na Molotovy treba nebo jen na horeni... ma to na to nejaky efekt?
nebo to bude fajrovat jako normalne?
PS: pripadne, kdyz uz me nyni napadl ten priklad s Molotovem, tak je na nej benzin nejvhodnejsi ( tento dotaz prosim berte vazne jako akademickou otazku a ne pokus o OT, diky, ale jen me to zaujalo.)
-
- VIP
- Příspěvky: 810
- Registrován: 24.08.2012 22:16
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Taky dám částečné OT - ve skladu jsem onehdá našel dva zapomenuté kanystry s benzínem - stáří odhaduji tak na pět let, které tam zaskládal některý ze zaměstnanců. Oba byly poloprázdné (tedy tak, jak se někde doporučuje benzín skladovat
). Trochu hloupě optimisticky jsem je vylil do nádrže, aniž bych něco kontroloval. Auto startovalo malinko hůř, ale ne zásadně, ve vysokých otáčkách občas sebou škublo. Říkal jsem si, že možná voda v bezínu.
Když jsem po dalším čase chtěl do kanystrů natankovat další zásoby, zjistil jsem, že se mi v nich sypou veliké šupiny rzi. Vnitřek zkorodoval patrně za dobu, co se nenaplněné válely ve skladu, zrezavěl!
Bordel z kanystrů nejspíš pochytaly filtry, auto jezdí normálně, ale já přemýšlím, jak kanystry opravit - nemá někdo nějaký nápad, přeci jenom vyhodit je, mi přijde líto. Uvažoval jsem nad vylitím vnitřku nějakou inertní hmotou, šelakem a pod...
P.S. Takže žádné poloprázdné kanystry, stačí mít plné a opatrně otevřít.

Když jsem po dalším čase chtěl do kanystrů natankovat další zásoby, zjistil jsem, že se mi v nich sypou veliké šupiny rzi. Vnitřek zkorodoval patrně za dobu, co se nenaplněné válely ve skladu, zrezavěl!
Bordel z kanystrů nejspíš pochytaly filtry, auto jezdí normálně, ale já přemýšlím, jak kanystry opravit - nemá někdo nějaký nápad, přeci jenom vyhodit je, mi přijde líto. Uvažoval jsem nad vylitím vnitřku nějakou inertní hmotou, šelakem a pod...
P.S. Takže žádné poloprázdné kanystry, stačí mít plné a opatrně otevřít.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Já jsem pro je vyhodit a pořídit nové. Cena nových je dost nízká. Taky by se mohlo stát, že na záchranu starých dáš víc peněz než za nové.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Dej do ně kus řetězu, 3-4 litry benzínu a chvilku s ním "šejruj".
Pak jej akorát vypláchni (když ten benzín přeliješ přes filtr, tak jej můžeš i dál použít) a dál to neřeš
Pak jej akorát vypláchni (když ten benzín přeliješ přes filtr, tak jej můžeš i dál použít) a dál to neřeš

Re: Skladovatelnost tekutých paliv
http://moto-stop.shop1.cz/menu/vylevani-nadrzi-kaucukem
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/jak_n ... adrze.html
Návod z http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=121392&fid=60
Tekla nám nádrž od péráka z takové mikroskopické trhlinky (samozřejmě po laku i po chromech). Cínování nepomohlo tak jsme to řešili jinak. Ty pryskyřice nejsou nejšťastnější a časem popraskají. Dělá se to většinou takovým speciálním kaučukovým lakem, který je flexibilní a líp se vyrovnává s tepelnými rozdíly atd... jinak kompletní postup:
1) vypustit nádrž
2) odstranit hrubé nečistoty a velké kusy rzi pomocí ocelových matek (ideálně smíchané s vodou) a pak jen otáčíš a klepeš s nádrží
3) odmašťovač, který se udržuje cca hodinu při určité teplotě - ideálně ponorným vařičem - můžeš tento krok klidně dvakrát zopakovat pak vypustit
4) odrezovač který se udržuje na určité teplotě po dobu asi hodiny, dvou - ideálně ponorným vařičem, opět pak vypustit
5) vlastní kaučukový lak (smíchají se dvě látky v určitém poměru a vliješ je do nádrže - konzistence podobná vodě) a pak otáčíš nádrží na všechny strany aby se to rovnoměrně rozprostřelo... pak to vyliješ... ale i pak musíš ještě pár hodin obracet nádrž aby ti ten lak nestekl na určité místo... ideální je mít např. nějaký plastový lavor, na který nádrž položíš a budeš průběžně obracet např. na jednu stranu nádrže za půl hodinky to otočíš na druhou atd... můžeš i ten poslední krok udělat znovu a mít tedy dvě vrstvy...
až tohle nám opravdu pomohlo, ten prostředek je celkem známý a dá se koupit na veteránských burzách atd... nebo objednat zde:
http://www.vintage-replica.cz/
tady máš od nich i návod:
http://www.vintage-replica.cz/Navod-krem-rot.pdf
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/jak_n ... adrze.html
Návod z http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=121392&fid=60
Tekla nám nádrž od péráka z takové mikroskopické trhlinky (samozřejmě po laku i po chromech). Cínování nepomohlo tak jsme to řešili jinak. Ty pryskyřice nejsou nejšťastnější a časem popraskají. Dělá se to většinou takovým speciálním kaučukovým lakem, který je flexibilní a líp se vyrovnává s tepelnými rozdíly atd... jinak kompletní postup:
1) vypustit nádrž
2) odstranit hrubé nečistoty a velké kusy rzi pomocí ocelových matek (ideálně smíchané s vodou) a pak jen otáčíš a klepeš s nádrží
3) odmašťovač, který se udržuje cca hodinu při určité teplotě - ideálně ponorným vařičem - můžeš tento krok klidně dvakrát zopakovat pak vypustit
4) odrezovač který se udržuje na určité teplotě po dobu asi hodiny, dvou - ideálně ponorným vařičem, opět pak vypustit
5) vlastní kaučukový lak (smíchají se dvě látky v určitém poměru a vliješ je do nádrže - konzistence podobná vodě) a pak otáčíš nádrží na všechny strany aby se to rovnoměrně rozprostřelo... pak to vyliješ... ale i pak musíš ještě pár hodin obracet nádrž aby ti ten lak nestekl na určité místo... ideální je mít např. nějaký plastový lavor, na který nádrž položíš a budeš průběžně obracet např. na jednu stranu nádrže za půl hodinky to otočíš na druhou atd... můžeš i ten poslední krok udělat znovu a mít tedy dvě vrstvy...
až tohle nám opravdu pomohlo, ten prostředek je celkem známý a dá se koupit na veteránských burzách atd... nebo objednat zde:
http://www.vintage-replica.cz/
tady máš od nich i návod:
http://www.vintage-replica.cz/Navod-krem-rot.pdf
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Jaké kanystry používáte? Upřednostňujete plechovou klasiku nebo dáváte přednost plastu?




Re: Skladovatelnost tekutých paliv
používám ocelové http://www.obalcentrum.cz/obaly/kanystr ... ?ItemIdx=8 - mají lepší tvar a tak se po jejich vyrovnání do řady na ně dá něco položit.
-
- VIP
- Příspěvky: 143
- Registrován: 30.08.2013 11:39
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha + Střední Čechy (vysloveně trvalé bydliště nemám)
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Jednoznačně plechové, kvůli jejich odolnosti, ale taky mi přijdou komfortnější při nalévání.
Plastové také používám, ale pouze ty se širokým hrdlem, ten plasťák co je na Tvém obrázku je k prdu. Nalévání je pomalé, cáká to z něj na všechny strany, ta hubice k tomu netěsní. Kvůli tvaru nejdou skládat ve stoje na sebe. Má tendenci se v létě hodně roztáhnout (obecně všechny plasty se natlakují až běda). Kanystr této konstrukce
jsem v létě nafoukl tak, že oblast kolem úchytu a hrdla byla "naruby".
Jinak co se mi velice osvědčilo, v Kladně je obchod, kde prodávají trkače na ropné produkty (ale i vodu by v pohodě zmáknul). Naprosto geniální věc pro jakékoliv přelévání, nechat hezky pracovat gravitaci..
Plastové také používám, ale pouze ty se širokým hrdlem, ten plasťák co je na Tvém obrázku je k prdu. Nalévání je pomalé, cáká to z něj na všechny strany, ta hubice k tomu netěsní. Kvůli tvaru nejdou skládat ve stoje na sebe. Má tendenci se v létě hodně roztáhnout (obecně všechny plasty se natlakují až běda). Kanystr této konstrukce

jsem v létě nafoukl tak, že oblast kolem úchytu a hrdla byla "naruby".
Jinak co se mi velice osvědčilo, v Kladně je obchod, kde prodávají trkače na ropné produkty (ale i vodu by v pohodě zmáknul). Naprosto geniální věc pro jakékoliv přelévání, nechat hezky pracovat gravitaci..
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4425
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Klasické plechové 20l. Všechny výhody už byly řečeny v příspěvcích nade mnou.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Výhradně plech 

Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Zdravíčko,
Pro ilustraci posílám foto jak dopadne nafta deklarováno 7,2% biosložky po půl roce skladování.
Pro ilustraci posílám foto jak dopadne nafta deklarováno 7,2% biosložky po půl roce skladování.
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Používám 20l plech, plast mám ale nepoužívám kvůli natlakování. Po bazarech je jich dost. Měl jsem sudy ale zrušil jsem je (malá trvanlivost benzinu, manipulovatelnost, nutnost čerpadla).
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
No, tyhle sudy nejsou klasicke 200l, ale 60l, takze to docela jde...pumpa samozrejme, ulozene jsou na stalo, takze stehovat je nemusim (ale i to lze)
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
30.07.2012 18:20 som písal prispevok o 10 mesiacov skladovanom benzíne...Dnes som benzín "vyradil" .... Vyzeral ale, že by bez problémov fungoval aj nadalej....V použitelnom stave vydržal cca 2 roky, dalej už nebol použivaný, no myslim, že by fungoval aj dnes (nemal som ako vyskušať)....
Na dlhodobé skladovanie budem používať benzin od OMV maxx motion 100 ktorý by namiesto liehu mal obsahovat nejaké ETBE...Myslim že nebude problém ho po 1 roku skladovania obmeniť...
Vačší problem vidim v nafte, asi vsadím na omv maxx motion diesel ktorý by mal byť okej (http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... ticleStart)
Jeden kanister nechám na dlhodobejší test, ináč budem obmienať asi každých 6 mesiacov (doteraz som naftu neskladoval vobec)
Na dlhodobé skladovanie budem používať benzin od OMV maxx motion 100 ktorý by namiesto liehu mal obsahovat nejaké ETBE...Myslim že nebude problém ho po 1 roku skladovania obmeniť...
Vačší problem vidim v nafte, asi vsadím na omv maxx motion diesel ktorý by mal byť okej (http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... ticleStart)
Jeden kanister nechám na dlhodobejší test, ináč budem obmienať asi každých 6 mesiacov (doteraz som naftu neskladoval vobec)
Re: Skladovatelnost tekutých paliv
Už to tady někde bylo: koukni na EuroOil - Optimal Diessel - ten je bez biosložky (je to i na účtence). Teď ještě by měla být zimní směs, co je prý na skladování lepší.