Vim co mám doma Stálej zádek,připojitelnej předek a uzávěrku by si to vycucalo možná z prstudracekvo píše:Ono si lidi hodně pletou mezinápravovou uzávěrku a přiřaditelný předek.
Tak ani není divu, že mu příde, že bez předku toho vyjede hodně Nicméně, člověk by měl znát svou PA techniku, alespoň v základech.
Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4375
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
2 diesel - možná víš co máš doma, ale o Nivě teda víš úplný kulový. Niva vždy byla trvalá 4x4 s uzávěrkou mezinápravového difecu. Jestli máš nějakej samodomorobo bastl s jinou rozdělovací převodovkou, tak jedině. Ale jestli máš standartní Nivu, tak jsi hodně, hodně neznalý. Se mi líbí, jak někdo, kdo nemá o systémech pohonu různých značek offroadů vůbec přehled, tady hned háže rozumy...
A necituj hned předcházející příspěvek, nebo dostaneš po perkách...
(Mám takový dojem, že máš ve skutečnosti PRD a ne Nivu)
A necituj hned předcházející příspěvek, nebo dostaneš po perkách...
(Mám takový dojem, že máš ve skutečnosti PRD a ne Nivu)
Naposledy upravil(a) bivoj dne 04.12.2013 0:07, celkem upraveno 1 x.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Je to originál Niva z roku 1996
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4375
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Tak si přečti manuál k obsluze auta.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Ten nemám,ale jak řikám tak to mám já a je to vše originál stálej zadek zapínám předek,redukce terén-silnice.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4375
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Sorry, ale nic o tom nevíš. Niva nikdy neměla připojitelný předek. Vždy to byla stálá 4x4 s mezinápravovým diferenciálem. To, co ty nazýváš "připojím předek" je pouze a jen uzavření mezinápravového diferenciálu. Zkus si nejdřív o Nivách zjistit technické informace a parametry, než něco podobného budeš psát. Mám totiž dojem, že vůbec netušíš, jak má Niva udělaný náhon na kola a co je to mezinápravový diferenciál...
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Ale já vim jak to funguje že třeba v blátě bez uzavření zabírá zadek a předek nesoumerně a při uzavření mezin. diferenciálu začne přední a zadní naprava zabírat stejně,ale me vubec nezabírá předek vyheveruju celí auto zabírá jen zadek,a zapnu si předek.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Tak to máš asi o nějaký to kolečko míň (v diferáku )
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Vtipný To je jedno jede to dobře do PA je vhodná,pokud člověk zvolí auto a pokud je málo prašulí na pořízení na tom se snad domluvíme
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4375
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Vyzkoušej si zašpalkovat auto, zvednout jen přední nápravu (stačí jedno kolo) a bez uzavřeného mezinápravového diferenciálu by se (se zařazenou rychlostí a puštěnou spojkou, pochopitelně) mělo začít to přední kolo vždy točit, přičemž auto bude pochopitelně stát. To samé se pochopitelně stane, když zvedneš jen jedno zadní kolo - a to je jedna z příčin, proč lidé zaměňují mezinápravovou uzávěrku v autech s trvalým 4x4 za "připojení předku". Stačí totiž, aby jedno jediné kolo nemělo dostatek trakce a i trvalá 4x4 s obyčejným otevřeným* mezinápravovým difecem který není uzamknutý (nepočítám viskospojky, Haldexy, Torseny, samosvory atp.!) bude hrabat jen jedním jediným kolem!!! Tohle může nastat u všech aut co mají klasické otevřené* diferenciály jak na nápravách, tak v rozdělovací převodovce a trvalý 4x4 (Namátkou - Lada Niva, Land Rover Defender, Mercedes G, Jeep Cheroke s rozdělovkou SelecTrac v režimu fulltime atp.) - proto všechny offroad auta, co mají klasický otevřený* mezinápravový diferenciál, mají i jeho uzávěrku (vyřazení diferenciálu z činnosti), kdy jde po její aktivaci na přední a zadní kardan výkon 50:50.
*Otevřeným diferenciálem se v offroad terminologii udává to, že nemá žádný samosvorný účinek.
*Otevřeným diferenciálem se v offroad terminologii udává to, že nemá žádný samosvorný účinek.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
To je zřejmě dané větším odporem v předním náhonu, vždyť jsou tam minimálně navíc homokinetické klouby,diesel3 píše:......,ale me vubec nezabírá předek vyheveruju celí auto zabírá jen zadek,a zapnu si předek.
a nízkou samosvorností mezinápravového diferáku .
Zkus vyheverovat jen předek a pořádně zaklínovat zadní kola a velmi opatrně pouštět spojku .
Zjistíš, že se roztočí přední kola i když, jak píšeš , nemáž zapnutý přední náhon.
(jestli má niva ruční brzdu jen na zadní kola, tak její zatažení bude mít stejný efekt - markantnější na ledu.)
edit : bivoj byl rychlejší
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Dobrá finta u normálního auta je ruční brzda na poháněné nápravě. Mám to tak udělané (mám přední náhon a přední ručku) a když někde na blátě/sněhu uvíznu, zacvaknu na 2 zuby a jedu. Naposledy jsem se naložený rozjížděl na prudkém svahu, ale jedním kolem jsem byl na trávě a dozadu nebylo kam. Musel jsem za tu ručku dost zatáhnout (držel jsem ji zmáčknutou pořád v ruce), ale vyjel jsem to. Jinak když není ručka, tak se dvěma nohama šlape na tři pedály - jde to blbě, ale dá se to v nouzi použít.
Staré škodovky to taky tak měly (na hnané zadní nápravě), proto projedou kdečím.
Staré škodovky to taky tak měly (na hnané zadní nápravě), proto projedou kdečím.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Mne sa podarilo kupit celkom slusnu toyotku
Zatial som spokojny
Vybava: 3L - TD, 2 x navijak, plynovy varic, CB vysielacka, 2 televizory, 4x4, spanie 1,8m x 1,2m rovna plocha, nezavisle kurenie, 2x bateria , kolesa 33x12,5 R15
Drobna vybava v aute: serkera , lopata, pilka, gurtne, menic 220v 350w, deka, kompresor, maly hasiaci, bandaska
Vacsia vybava pre expedicie nenosim stale: 3x20l plech. kanister, vzduchovka a krabica 30kg drobnych blbosti...
Zatial som spokojny
Vybava: 3L - TD, 2 x navijak, plynovy varic, CB vysielacka, 2 televizory, 4x4, spanie 1,8m x 1,2m rovna plocha, nezavisle kurenie, 2x bateria , kolesa 33x12,5 R15
Drobna vybava v aute: serkera , lopata, pilka, gurtne, menic 220v 350w, deka, kompresor, maly hasiaci, bandaska
Vacsia vybava pre expedicie nenosim stale: 3x20l plech. kanister, vzduchovka a krabica 30kg drobnych blbosti...
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Offroud není běžné osobní auto Tady to je o břichoplazkách, co běžně jezděj po našich tankodromových silnicích.
EDIT: vzduchovka na expedice? Nač? Ne všude to je legální zbraň, nebo může být problém s transportem přes území některého státu.
EDIT: vzduchovka na expedice? Nač? Ne všude to je legální zbraň, nebo může být problém s transportem přes území některého státu.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
strelec45: Offroad je myslim bezne vozidlo. Teda toto je bezne vozidlo trochen upravene na teren. Takych vozidiel je u nas pozehnane.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Hmm, jak myslíš... Kolik jich je - 5% z celkového počtu? To není zas až tak běžné auto ( taky jedno vlastním ).
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
kapíme?Fabulous píše:O 4x4 vozech je tu prece specializovane vlakno!!!
třeba tady:
http://www.rozpad.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=2132
tohle vlákno je o běžných autech
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
ok ospravedlnujem sa stiahnut prispvok uz neviem zmazte ho teda
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
v poho …. jen se vraťme Z5
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 07.07.2012 16:14
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Jižní Čechy
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Zdravím, je to otázka ošemetná. Jaké auto do PA doby. Většina z nás pochází z dělnické třídy a tak se musí držet při zemi. Mě by se taky zamlovalo vlastnit několik pokud možno terénních vozidel. Ale realita je mnohdy jiná. Jako běžná tří člená rodina vlastníme Škodu Octavii model 1U TDI -PD s trochu vylepšeným podvozkem - pro špatné cesty- podle autorizovaného servisu Škoda. Celá úprava spočíná v tom, že pod celým motorem je ocelový plech a musím z vlastní zkušenosti říci, že docela pevný. Dále pak rozvody brzd jsou zakryty také plechem a tlumiče jsou ze čtyřkolky Octavie. Auto je o trochu tvrdší, podvozek se zvýšil o 5 cm a motor s olejovou vanou je dokonale chráněn. O spotřebě těchto motorů, byť ne již plnokrevných TDI se nemusíme dlounosáhle zmiňovat. Na plnou nádrž se dá v mimoměstském provozu najet krásných 950 km, zavazadlový prostor je podle mého názoru dostatečný. Je mi naprosto jasné, že to není idealní vozidlo do PA doby, ale na druhou stranu uveze poměrně hodně nákladu - box na střeše 500 l + zavazadlový prostor 500 l a část zadních sedadel je také volná. Náhon pouze na přední nápravu není naprosto idealní, ale jako detektorista bych mohl vyprávět, čím vším jsem již projížděl a zatím až na jednu vyjímku - naprosto rozmočená louka, kde jsem použil - hupcuk, který stále vozím v kufru a 5 ks tažných lan, rýč Fiskars, malý krumpáč. Je to auto, které uveze, spotřeba nafty je uspokojivá, je to tuctové a rozšířené vozidlo. Jedinou vadu to má. Jako průměrný řidič si vyměním poze žárovku, píchlé kolo a v nouzi nejvišší pojistku elektroinstalace. Zdraví Makarov1977