(doufám, že se to tu už nevyskytlo, odkazy v diskuzi jsem prohledával jen zběžně)
Ale tyhle mašinky jsou nezávislé na povrchu, pojedou po sněhu, blátě, štěrku, asfaltu (tam to asi bude nejhorší). Vzhledem k tomu, že šneky jsou duté, bude vozidlo schopné plavat. Dál je schopné jezdit bokem a otáčet se na místě.
V podélném směru bude dost stabilní, boční stabilita asi nic moc.
jestli chcete něco zjistit vo offování tak přiťte na čumendu k nám na offroadforum.cz To je bezedná studnice off i jinejch informací UAZy nejsou špatný, ale maj svý mouchy a stejnou srandu si užiješ i s autem ve kerym i něco vodvezeš nebo se v něm vychrápeš.
no todle video asi už viděl každej 150x Ty debily z top gearu by za to měli nakopat do řití a zlámat jim pazoury.
Nicméně kdyby to někoho zajmalo, tak ta samá hiluxka s boudou (a sedačkama i vzadu) se menuje 4runner a schodou okolností sem zkladatelem a náčelníkem 4runner clubu v ČR A pochopitelně 4runner taky mam. Takže kdybyste měli o tendle legendární stroj zájem, tak mě můžete votravovat (případně navštívit klubový stránky )
Ti "debilové" z Top Gearu mají nejsledovanější motoristický magazín na světě,
zatím co o Vašich klubových stránkách nikdo neslyšel.
Trochu úcty a verbální slušnosti k ostatním, prosím.
Vulgární umí být každý, a upřímně ,
nechápu, proč si někdo svým oplzlým vyjadřováním snaží budovat image totálního kokota s délkou přirození větší než IQ, když jinak jeho příspěvky většinou mají hlavu a patu a svědčí o jeho normální inteligenci.
moje klubový stránky určitě, ty nikde moc propagovaný nejsou cíleně, ale offroadfórum je na tom trošku líp
A pakliže si nepochopil proč se k tomu vyjadřuju jak se vyjadřuju - zničit pro zábavu klasický auto, který mohlo někomu ještě dobře sloužit je prostě arogance, snobizmus a debilita. Ty tři pánové maj možná sledovanost, ale jinak sou to v praktickym životě naprostý nýmandi, který si u těch svejch aut neuměj vyměnit ani baterku... Jediný co uměj je snobsky kecat a ničit. Nemam k nim žádnou úctu a ten jejich magazín nesleduju, protože by se mi u toho dělalo zle. Takže asi tak.
a co tohle , na malé vzdálenosti a pro jednu osobu ideální ,předělat na dřevoplyn s turbem tím se dostat na efektivitu normální nafty.Trochu to opancéřovat a je to značka ideál
Požadavky na PA vozidlo jsou dlouhá životnost, zvýšená průjezdnost, odolnost vůči poškození, nenáročnost na kvalitu paliva, možnost použití alternativního paliva, opravitelnost v domácích podmínkách (s tím souvisí í dostupnost ND), rozumná ložná plocha a nosnost (přeprava materiálu i lidí, například i nosítek), dále pak alternativní využití jako pohon zařízení nebo zdroj el. energie, pokud možno nenápadnost, a nakonec taky ekonomika provozu a pořizovací náklady.
Dovolil bych si tedy oponovat ctihodným předřečníkům, kteří uvádějí jako vhodné vozidlo osobní automobil. Krom relativně nízké spotřeby následují už jen samé nevýhody, nízkou průjezdností počínaje, přes vyšší poruchovost, citlivost na kvalitu paliva, a nízkou celkovou mechanickou odolností a relativně krátkou životností konče. Nosnost a tažná síla taky nejsou nijak oslunivé, i do sebevětšího kombíku se toho zas tak moc nevejde, což se ukáže nejpozději v okamihu, když se pokusíte fábíí navozit z lesa třicet metrů bukovýho - vycházím především z toho, že PA vehikl neslouží na výlety k 50 km vzdálené tetičce, ale na evakuaci wodněkud někam, a následně na zabezpečení další činnosti, tedy zejména opatření paliva, jídla, a stavebního či jiného materiálu. Takže tudy schůdná cesta nejspíš nevede.
Cesta nevede ani přes nejrůznější vojenské obrněnce, i když nebudu kecat, že by se mi to nelíbilo. Provoz vozidla monstrózní velikosti i spotřeby si může dovolit armáda, která má ve srovnání s průměrným občanem neomezené možnosti i rozpočet a masivní logistiku, né příčetnej občan. Představa že když to kníkne, tak vlezu do befka a všechno přejedu, je naprostá pitomost, nejsme v holywoodu. Krom toho, že zakoupením zmíněného vehiklu budete všem sousedům za pošuka (já vím, jeden blbej transportér to stejně nevytrhne, že?), vám ho v lepším případě sebere armáda, její zbytky, novovzniklá tlupa vagabundů, nebo kombinace všech tří, v horším případě budou přijíždějícího obrněnce považovat za potenciální až akutní nebezpečí, a podle toho s ním i naloží - pokud přestane fungovat zaběhlý systém tak větší bere, a z nás tady nikdo ten největší nebude.
Mě z tohoto zamyšlení vychází jako nejvhodnější řešení lehký nákladní automobil typu P V3S, alternativně GAZ66. Vejtřaska se dá pořídit snadno a levno, díly taky nejsou z nejdražších. Průjezdnost velmi dobrá (není nutno aby ta věc lezla i po stěně, většina věcí se dá objet), mechanická odolnost taky, žádný životně důležitý orgán nejde jen tak urvat, pokud nejste naprostý prase. Zapadlá se vytáhne navijákem, taky ji v nejhorším lze vykopat lopatama (zapadlá osmikolka každej strom spolehlivě přitáhne k sobě, a vykopávat ji ručně je práce na zbytek léta). Elektriky je v ní naprostý minimum, a i bez tý se dá jezdit, pokud parkujete na kopci. Po deseti letech stání lze většinu zarezlejch součástí rozhýbat olejem a kladivem, z formana když odstraníte rez, tak vám zbydou gumy a palubka. Jezdit bude na cokoliv co teče a alespoň trochu hoří, včetně slivovice a vepřového sádla, a cca 30 litrů na sto není sice málo, ale zas to není taková tragedie, vzhledem na užitnou hodnotu. Běžně vybavená dílna ji rozebere do mrtě a složí zpátky, nejspeciálnější nářadí je momenťák na hlavy, ale jde to i bez něj. Obrovská výhoda i proti G66 jsou náhradní díly, vejtřasek je pořád hodně, na každý vesnici je nejmíň jedna, nebo z ní alespoň odvozenej samodomo traktor, takže postupnou kanibalizací dílů je možno jeden provozuschopný kus udržovat to středně vzdáleného nekonečna. Dtto platí pro gumy, polovina zemědělské techniky má kola použitelná na vejtřaskový disky nebo alespoň náboje. Uveze 5 tun (v praxi i 7), nebo 20 lidí, utáhne zhruba další 3-5 tun. Může být vybavena sklápěcí korbou, nebo hydraulickou rukou, alternativně může hnát nějaký zařízení buď hydraulicky (pokud má místo navijáku čerpadlo, naviják zase použitelnej i jako jeřáb), nebo přímo od kliky vepředu - 1500 otáček se přímo nabízí pro elektrocentrálu. Jako poslední ta nenápadnost, samozřejmě je ji vidět a slyšet, ale dá se v ní vypadat jako neškodný domorodec táhnoucí pro dříví, což je rozhodně lepší než do očí bijící obrněnec nebo nějaké exotický všudelez.
Jasně, jsou auta modernější, vymakanější, a určitě i lepší. Jenže jsou háklivější, nápadnější, a taky mnohonásobně dražší. A hlavně, na moje účely naprosto zbytečný.
A nakonec, je v tom i kousek československé nostalgie a taky hrdosti - na vejtřasce kdysi dělal řidičák i můj táta, byl to první náklaďák, kterej jsem samostatně řídil, a taky je to opravdovej železnej náklaďák, né komerční spotřebák přecpaný kompjůtrama a plastovejma hejblátkama.
U vejdy je naškodu ten slabej motor a malá rychlost. Gaz 66 je kompaktnější, líp se protáhne, má lepší kola, dofukování za jízdy. Ale horší dostupnost dílů, s tim souhlasim. Na druhou stranu je otázka co se s těmadle exvojenskejma autama stane po aplikaci toho novýho zákona o nakládání s vojenským materiálem...
Potažmo se dá použí V3S na přepravu do evakuacniho bodu ,ale potom je kvůli vysoké spotřebě průměr 30 L na sto při pojiždění na silnici ,Při PA OFF ROADU a tahání dřeva se vytáhne do nekonečných výšin! pro to potom používat traktor na dřevoplyn
V konečnom dôsledku, zbastliť generátor drevoplynu na vetriesku je to najmenej, keď už človek vie ako ju rozobrať a zložiť. Však Kapo?
Apropooos ako si dopadol?