Chorche píše:jezdils na tom něgdy ? Já na těchle fichtlech strávil mládí a život bych tomu rozhodně nesvěřil... V podstatě sem se v tom víc vrtal než jezdil.
Vybudils mne. Schválně jsem otevřel garáž, shodil se špalků a vytlačil mopeda S-11 (1957). Dofoukal jsem gumy, zakvrdlal jsem s ním jestli v nádrži furt ještě šplouchá benzín (před 5 lety tam ještě byl), otevřel kohout, stiskl čudlík "sytiče" na vajíčkovém karburátoru až z něj benzin vyprýštil, prošlápl ho se smáčknutým chcípákem (dekompresorem), chcípák pustil - a ono se to rozblafalo. Čoudu jak z dýmovnice, ale po několikerém protúrování už byl fichtlík docela rozumný. Vyjel jsem kopcem vzhůru, objel náměstíčko ve směru hodinových ručiček a stroj opět uklidil na špalky.
Páčím, že kdybych do něj dolil ještě litr nějakého benzínu s tím nejlacinějším motorovým olejem, odvezly by mne ty splašené trubky svých dobrých sto kilometrů i s tlumokem na nosiči stejně spolehlivě, jako mne kdysi vozily do práce.
Ovšem Jawu350, tu bych fichtlem rozhodně nenazval - to už byla dospělá strojovna.
(Fichtl - kdysi to byla firma Fichtel und Sachs, co začala s výrobou prskoletů, proto se tomu dodnes říká "fichtl". Stejně slavní byli s "Dreigang-Torpedem", které mi dodnes věrně slouží v bicyklu Granát (1927) po mámě, na kterém pravidelně dojíždím svých každodenních 3,5Km do práce.)
Nějaký EMP - a má bejt? Ten mají tyhle mašinky fakt na háku
