Vhodny dopravni prostredek
Re: Vhodny dopravni prostredek
Úpravy se dělají i u nás,myslím že dávají buď italské motory VM Motori nebo polské Andoria,viděl jsem i GAZa s motorem z avie,ale já bych do toho nešel,jednak je to drahá úprava a ztratí se kouzlo jednoduchosti původního benzínového motoru. Taky záleží jaká je spolehlivost a životnost nových dieslů,prý italům praskají hlavy.
Nechal bych původní motor,přidal přívěs na stejných kolech jako auto,velkou zásobu paliva a náhradních dílů. Možná by se dal i dřevoplyn,ale to jen kdyby měl člověk šikovné ruce,dílnu a dost času.
Nebo když už naftu tak bych se vykašlal na TP a sehnal bych motor ze starého mercedesu,to byly nezmary.Žádné turbo,žádná elektronika,šlape i na olej z friťáku. Nechat zgenerálkovat,přidat palivové filtry a zabudovat.Ale to musí dělat odborník,možná bude třeba i upravit převody,nevím.
Nechal bych původní motor,přidal přívěs na stejných kolech jako auto,velkou zásobu paliva a náhradních dílů. Možná by se dal i dřevoplyn,ale to jen kdyby měl člověk šikovné ruce,dílnu a dost času.
Nebo když už naftu tak bych se vykašlal na TP a sehnal bych motor ze starého mercedesu,to byly nezmary.Žádné turbo,žádná elektronika,šlape i na olej z friťáku. Nechat zgenerálkovat,přidat palivové filtry a zabudovat.Ale to musí dělat odborník,možná bude třeba i upravit převody,nevím.
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 12.01.2011 23:10
Re: Vhodny dopravni prostredek
Lada Niva/UAZ 4x4 to je vse pekne, ale mel bych ten mentalni blok ze to rezne, ano vim, ze to je po mnoho let jen ta "kosmeticka rez" a ze to bude fungovat, nez se to rozpadne za 10-15let. Dalsi otazka je pokud uz rusove "prezbrojuji" na jiny/novejsi typ tak je pak problem s dilama. Proste svet je dal a kdybych chtel nove levne 4x4, tak proc ne rumungr-francouz Duster, nebo "zanovni" japoncik(madar) toyota/suzuki.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Tyhle UAZy a GAZiky fungují už několik desetiletí a dalších několik desetiletí fungovat budou,jsou prověřená i v extrémních ruských podmínkách a ve válce,v zemích býv svazu a jeho spřátelených zemí jich je nepočítaně,můžeš si vybrat,jasně že rezaví,záleží co od takového auta kdo čeká,na každodenní ježdění není v žádném případě,je nepohodlné,je v něm hluk,v létě horko,v zimě kosa.Ale zase když ho budeš mít doma pod přístřeším,vylepšovat,semotamo projet a mít ho připravené na "kdyby",na to aby ses dostal do bezpečí,do jiného státu,k moři,tak službu udělá.Obrovský plus je v tom,že takové auto se dá opravit v jakékoli zemi,je úplně primitivní.
Na nějaké dlouhodobé provozování v řádu 15-20-30 let je problém rzi až ten poslední.Hlavní bude palivo,olej,filtry,náhradní díly,pneumatiky.
Na nějaké dlouhodobé provozování v řádu 15-20-30 let je problém rzi až ten poslední.Hlavní bude palivo,olej,filtry,náhradní díly,pneumatiky.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Chcete auto které vydrží?
Land Rover Defender
sorry, nemůžu jinak
ale tak to je
Land Rover Defender

sorry, nemůžu jinak

ale tak to je

Re: Vhodny dopravni prostredek
defender dobře,hummer ještě líp,bude se ti s ním pak těžko loučit když dojde k nějaké katastrofě a nebude kde ani kdo by rafinoval benzín a naftu.
Tyhle autíčka je potřeba koupit nové nebo zánovní,věřím tomu že v té ceně za kterou seženeš armádního rusa z uloženek plus výměnu zteřelých gumových dílů se dá v bazaru sehnat landrover v daleko horším stavu. Jinak pokud jsou finance je to určitě dobrá volba,v armádě brácha testoval defík na letecký petrolej a jak šlapal!Vůbec všechny tyto pracovní auta jsou už vyvíjené s tím že budou dřít,dají se dovybavit navijákem a jinými věcmi. Taky se hodí zůčastnit se nějakého školení nebo akcí v terénu aby člověk poznal možnosti auta. Je potřeba si ale uvědomit že terénní auto má i své omezení-nikdy nebude mít tak nízkou spotřebu jako běžný osobák střední třídy,pneumatiky jsou rozhodně dražší,na asfaltce se auto chová jako koza,při rychlosti nad stovku šíleně řve jak motor tak vzduch narážející do kapoty a uvnitř (vyjma range roverů a jiných luxusů) to není tak pohodlné jako v osobáku.Je prostě do jiných podmínek kde zase osobní vůz neobstojí.
Já beru auto jako dopravní prostředek,nic víc,může se stát cokoliv,budu muset třeba opravdu opustit svůj dům,potom čekám od auta že mě cestou-necestou odveze.Když zůstanou zbytky civilizace s továrnami,snadno se opraví jakýkoliv vůz,nebo pořídí jiný,když nebude nic,je po vyjetí paliva auto k ničemu.Nějaké pálení lihu nebo lisování oleje je použitelné jen v nějaké větší komunitě a i tak pochybuju že tak vzácné palivo budou lét do aut.Důležitější budou zemědělské stroje.
Tyhle autíčka je potřeba koupit nové nebo zánovní,věřím tomu že v té ceně za kterou seženeš armádního rusa z uloženek plus výměnu zteřelých gumových dílů se dá v bazaru sehnat landrover v daleko horším stavu. Jinak pokud jsou finance je to určitě dobrá volba,v armádě brácha testoval defík na letecký petrolej a jak šlapal!Vůbec všechny tyto pracovní auta jsou už vyvíjené s tím že budou dřít,dají se dovybavit navijákem a jinými věcmi. Taky se hodí zůčastnit se nějakého školení nebo akcí v terénu aby člověk poznal možnosti auta. Je potřeba si ale uvědomit že terénní auto má i své omezení-nikdy nebude mít tak nízkou spotřebu jako běžný osobák střední třídy,pneumatiky jsou rozhodně dražší,na asfaltce se auto chová jako koza,při rychlosti nad stovku šíleně řve jak motor tak vzduch narážející do kapoty a uvnitř (vyjma range roverů a jiných luxusů) to není tak pohodlné jako v osobáku.Je prostě do jiných podmínek kde zase osobní vůz neobstojí.
Já beru auto jako dopravní prostředek,nic víc,může se stát cokoliv,budu muset třeba opravdu opustit svůj dům,potom čekám od auta že mě cestou-necestou odveze.Když zůstanou zbytky civilizace s továrnami,snadno se opraví jakýkoliv vůz,nebo pořídí jiný,když nebude nic,je po vyjetí paliva auto k ničemu.Nějaké pálení lihu nebo lisování oleje je použitelné jen v nějaké větší komunitě a i tak pochybuju že tak vzácné palivo budou lét do aut.Důležitější budou zemědělské stroje.
Re: Vhodny dopravni prostredek
A o starý dobrý Pv3s nikdo neuvažuje?Levný pořízení,motor zežere cokoli,pruchodnost vyborna,odvezeš vše.Da se s ni udelat i hodně práce.Obrnit by šla taky,ona to uveze.Jinak mam LRDiscovery 300Tdi a na dobrejch gumách jsem neměl problem.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Zdravím kolegu od LR
mám Discoveru 3 , na rozdíl od tebe "elektrárnu" (jojo, zlatej 300TDi) , ale je ve skvělé formě a zatím mě taky nezklamala
Co se vejtřesky týče, máš pravdu, je to nezmar, hodně uveze (včetně nějaké balistické ochrany, a v terénu naprosto suveréní, to by bylo řešení ....
ale to je, například pro mě , až záložní řešení - zrekvírovat si nějakou takovouhle káru, pokud by se něco stalo. Osobně se budu spoléhat na to, co mám ...

mám Discoveru 3 , na rozdíl od tebe "elektrárnu" (jojo, zlatej 300TDi) , ale je ve skvělé formě a zatím mě taky nezklamala

Co se vejtřesky týče, máš pravdu, je to nezmar, hodně uveze (včetně nějaké balistické ochrany, a v terénu naprosto suveréní, to by bylo řešení ....
ale to je, například pro mě , až záložní řešení - zrekvírovat si nějakou takovouhle káru, pokud by se něco stalo. Osobně se budu spoléhat na to, co mám ...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Ahoj kolego,ja to beru z duvodu velikosti,protože off je na nějaký přesun s rodinou 3lidé+velké vybavení prostě malý.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Mít řidičák kategorie C, tak bych o V3S vyřazené ze strategických zásob AČR (skoro funglofka), vážně uvažoval. Co se týká průchodnosti, nosnosti, snadnosti údržby, nenáročnosti na kvalitu paliva (vč. možnosti předělat na benzín), a pořizovací ceny je to z hlediska survivalu super stroj.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Ahoj pánové,když už jsme u dopravy,dá se vubec dneska pořídit nafta bez řepky?Tahle ředěná se nedá skladovat déle než 6měsícu,pak se kazí. 

Re: Vhodny dopravni prostredek
Třeba je to záměr... aby si lide nedělali nepatřičné zásoby 

Re: Vhodny dopravni prostredek
Jak dlouho vydrží ELTO? Je v něm taky řepka? Samozřejmě není to palivo ale topivo...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Lto je taky ředěné,jezdit se na to dá.Ověřeno v Německu,jezdilo to ještě líp než na českou naftu.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Je to nafta obarvená a s jinou daní, tedy se na to dá určitě jezdit (samozřejmě je to nelegální). Jen mě napadlo, když to ofiko není palivo, nemuselo by to být ředěné. Na druhou stranu, pro rafinerku je to před obarvením pořád nafta, takže to ředěné asi bude.
Pak mi napadá, je nějaké palivo, které jde uskladnit na delší dobu? Třeba petrolej, letecký petrolej nebo něco podobného? A rovnou na to ten motor upravit? V3S by něco takového měla umožňovat. Pak by z toho bylo samozřejmě už jen ryze vozidlo pro "konec světa".
Pak mi napadá, je nějaké palivo, které jde uskladnit na delší dobu? Třeba petrolej, letecký petrolej nebo něco podobného? A rovnou na to ten motor upravit? V3S by něco takového měla umožňovat. Pak by z toho bylo samozřejmě už jen ryze vozidlo pro "konec světa".
Re: Vhodny dopravni prostredek
Někde jsem četl že diesel jezdí po zahřátí i na normální rostliný olej. (A dělají se i různé úpravy - dvě nádrže a automatické přepínání). Jak dlouho vyrží takový rostliný olej?
Re: Vhodny dopravni prostredek
Ahoj,na rostliný olej z Makra-16,-Kč l-jsem v létě jezdil ,Opel Vectra1.7D,bez uprav.Pokud ma někdo možnost sehnat trafo olej který se pravidelně mění ,tak je to taky volba.Výdrž rostliného nevím,snad je napsaná na obalu.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Nevýhodou ježdění na olej předAPO je, že se pochopitelně musí doplatit daň(!), jedlý olej bude počítám žluknout, min trvanlivost rok, rok a půl...? Jinak to nebude spolehlivé za nízkých teplot, olej brzo tuhne.
Re: Vhodny dopravni prostredek
uvažovali jste i o motocyklu? Nějaký lehčí,jednoduchý snadno ovladatelný stroj,dostane se i tam kde se auto kvůli svým rozměrům nevejde,dá se snadno ukrýt....
Svého času jsem chtěl armádní třistapadesátku,ale kvůli nutnosti min odběru tuším 20 ks a nedostatku zájemců z toho sešlo.Od té doby jsem je nikde v armádním výprodeji nenašel. Nevím jak jsou na tom vojenské jawy,ale u vývozních Californianů se montoval jiný alternátor a motorka byla bez baterky-prakticky jako u pionýra,totální jednoduchost.
Svého času jsem chtěl armádní třistapadesátku,ale kvůli nutnosti min odběru tuším 20 ks a nedostatku zájemců z toho sešlo.Od té doby jsem je nikde v armádním výprodeji nenašel. Nevím jak jsou na tom vojenské jawy,ale u vývozních Californianů se montoval jiný alternátor a motorka byla bez baterky-prakticky jako u pionýra,totální jednoduchost.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Babeta , motokolo a podobné - sice je to jednoduché, málo to žere, ale uveze to jen řidiče, takže jako vozidlo to má omezené použití. Navíc už v středně těžkém terénu to bude asi napikaču.
Pořádná terénní motorka sice projede naopak všude, ale spotřeba už bude větší (i když asi stále méně než auto) a ta kapacita cestujících zase malá.
Motorka (raději pořádná) pro jednoho trosečníka výborná, jinak spíš jen jako doplněk komunitní flotily vozidel. (průzkum, spojka, atd)
Já raději čtyři kola
Pořádná terénní motorka sice projede naopak všude, ale spotřeba už bude větší (i když asi stále méně než auto) a ta kapacita cestujících zase malá.
Motorka (raději pořádná) pro jednoho trosečníka výborná, jinak spíš jen jako doplněk komunitní flotily vozidel. (průzkum, spojka, atd)
Já raději čtyři kola
