Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližovadel
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
K té čtyřkolce si dost lidí dělá káru na převážení všeho možného. Jenže to má háček. Z vsi kousek od nás si ji jeden maník taky udělal. Vzal to ve stylu: nahoru to káru vytáhne jako prd, čtyřkolka má přeci náhon 4x4. A dokud se kola točí, tak to vždy ukormidluju. Jenže při cestě z kopce neukormidloval. Káru bržděnou neměl, v lese ji napral ji plnou dříví, z kopce dolů ho kára přetlačila, převrátil se a jediné co dnes kormidluje je kolečkové křeslo. Holt to chtělo brzdy, nebo použít dopr. prostřesek, který je na toto konstruovaný (v PA kobylu, či jiné tažné zvíře). S pozdravem M.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Je fakt že jediné co vím o čtyřkolkách je že nesnáším ty co s tím doslova lítají po lese to mám vždy takové nutkání ho z toho sundat
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
ŽE by hajný? u nás jim říkáme srnomrd (nemyslim zle )
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
ne ne takhle by se hajný nikdy nechoval navíc ten "náš" má JAWU 350
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Po lese většinou lítají sportovní 4kolky s náhonem na zadek. Kámoš jí má a je to pěkné svezeni. Rychlá, obratná, ale nic se na to nenaloží. Jinej kluk má tu pracovní 4x4. Na tom už se nedá tak lítat, je to spíš taková koza, ale zase se za to dá zapřáhnout kde co a vyjede to docela dost. Záleží na účelu. Průzkum = sportovní 4kolka. Práce = pracovní 4kolka
Různé podomácku děláné traktůrky mají snad pro rozpadlíka cenu jen v případě, že to bude s úpravou na dřevoplyn a bydlíte na vesnici.
Různé podomácku děláné traktůrky mají snad pro rozpadlíka cenu jen v případě, že to bude s úpravou na dřevoplyn a bydlíte na vesnici.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Ono na všem se musí umět. I takový lyže jsou docela o ústa a o koni ani nemluvě.srejby píše:Sem se vysekal na tříkolce, 250ka 50koní hroznej stroj.Pár salt a zbytek dne ve špitále. Dobrý bylo,že tříkolka vletěla do vysoké trávy,zatímco já sem se zastavil o břízu
Rád bych jen dodal, že pokud 4kolka byla 250ccm a k tomu 50koní tak to byla nějaká poladěná bestie a na tom nezkušený jezdec nemá co dělat. Při objemu 250ccm mají motory do motorek někde kolem 25koníků. Například pracovní 4kolka od Hondy má 16 koníků.
Pro představu můj dvouválec na moto má objem 950ccm plnění karburátorem a výkon je 95koníků.
Já jen aby jsi zbytečně něděsil ostatní
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Nikoho neděsím a pozor! píšu 3kolka! ty stroje jsou v některých zemích již zakázané. A ano byl jsem nezkušený,každý musí nějak začít a já skončil celkem rychle protože to jsou opravdu nebezpečný stroje. Aspoň pro mě. S těma koňma si nejsem uplně jistej ale byla to hrozná pila
-
- VIP
- Příspěvky: 766
- Registrován: 04.04.2012 14:26
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
To je kraaaasny . Opravdu se mi to libi moc.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
tu fotku jsem stáhl z inzerátu za 28tyček je tvoje. jenom jestli to neni naše bejvalá v repě jich moc neni.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4372
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Tříkolka je to nejhorší, co může být. Nemůžeš ji naklánět a pracovat s těžištěm jako na mašině a zase oproti čtyřkolce je daleko nestabilnější. Tříkolky nebrat! Je to pitchovina, dobrá možná tak pro lovení kundiček na pláži...
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
V tejto téme by malo po správnosti byť: "Trojkolky nevyrábať a nekonštruovať"
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
a když nejde sehnat 4. kolo ?
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Tak radši udělám klasickou terénní mašinu, která bude podstatně obratnější a jednodušší, než takováhle tříkolová bestie. A to třetí kolo si můžu nechat jako rezervu, kdybych náhodou píchnul (doma,s sebou ho vozit asi nebudu). S pozdravem M.Geiger píše:a když nejde sehnat 4. kolo ?
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
a kdyby to bylo obracene jako hadraplan?
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Obráceně to existuje a je to i docela použitelné, teda na silnici.
http://www.designbuzz.com/icona-e3wm-ex ... y-commute/
Má to sofistikovanou přední nápravu, takže tam není ten problém převracení. Ale. V zácpě s tím neprojedete stejně jako s minicooperem, tak k čemu to vlastně je dobrý?
http://www.designbuzz.com/icona-e3wm-ex ... y-commute/
Má to sofistikovanou přední nápravu, takže tam není ten problém převracení. Ale. V zácpě s tím neprojedete stejně jako s minicooperem, tak k čemu to vlastně je dobrý?
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
simyslim, že kdyby to mělo dvě kola vepředu a jedno vzadu na půdorysu rovnostranného trojúhelníku, tak by to mohlo být docela brutální vozítko. pohon na přední pevnou, a zadní řídící kolečko. jako jezdit tím o kousek výš pozpátku.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Řízení zadních kol má v práci vysokozdvižný vozík. Co s mín mám zkušenost, tak když s ním na kluzkém povrchu vezmu ostřejc zatáčku, tak jdou zadní řízená kola do smyku (někdy to lze použít pro lepší stočení - ale opatrně, vozík je příčně poměrně dost vratký). Jinak to má naprosto perfektní manévrovací schopnosti v těsných prostorech. Jen je třeba dávat pozor na nadbíhání zadních kol. Vzhledem k tomu že jsou řízená, tak záď vozíku vybočuje ven ze zatáčky (stejným způsobem zatáčí lodě) a je riziko najetí do člověka, či materiálu. U tříkolky by bylo možné udělat otáčení zadního kola rozetou a řetězem (rozsah otočení kola i přes 180 stupňů), pak se tříkolka otočí i na fleku. Toto řešení již bylo v minulosti použito: před několika lety jsem v časopise (pravděpodobně Svět motorů, nebo Autohit) četl o vynálezci z 30tých let (bohužel si už nepamatuji, jak se jmenoval, jen vím že to bylo z Ameriky a mimo jiné navrhoval i šestihranné, nebo kulovité (?) domy) Tento pán tehdy udělal poměrně velké tříkolové vozidlo. Vpředu byla pevná náprava otočená kardanem dozadu napojená na převodovku s motorem. Vzadu bylo jedno kolo ovládané přes rozetu s řetězem. Karoserie byla kapkovitého tvaru, bohatě prosklená a vlezlo tam myslím 8 lidí. Vnuk tohoto vynálezce si před několika lety nechal udělat přesnou kopii tohoto vozidla a dostali se k němu i reportéři časopisu, kteří vozidlo projeli. Zjistili naprosto perfektní manévrovací schopnosti, slušnou trakci, ale horší příčnou stabilitu. Bohužel si už více nepamatuji, zkusím se po tom časopise podívat. Když ho najdu, tak sem dám lepší popis - když se to povede někomu z Vás, tak to sem klidně může dát. S pozdravem M.
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
V tom pripade by bylo nejlepsi poridit si za par tisic (Fabulous par mesicu zpet nabizel moznost sehnani rucne startovaneho dieselu z ciny za nejakych 200USD ci tak nejak) jednoduchy, elektroniky prosty diesel a tim pohanet jednu napravu a la malotraktor. Po cestach po asii jsem videl rozlicne kontrukce pohanene timto motorem. Od zminenych malotraktoru, pres nakladacky a pickupy az po lodedrigon píše:Za hlavní náplň tohoto vlákna považuji konstrukci domácích traktůrků a jiných pracovních strojů. Při pozvolném rozpadu s velkou pravděpodobností lidi začnou obdělávat všelijaké záhumenky, políčka, zahrádky, atd.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8795
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Jo jo, sehnat diesel není problém, jen mám někdy pocit, že 9 z 10 diskutérů jen teoretizují, takže nějaký společný nákup z Číny je v zásadě nereálný
-
- VIP
- Příspěvky: 766
- Registrován: 04.04.2012 14:26
Re: Vlastní konstrukce ter. aut, traktorů a jiných přibližov
Co to bylo zac?