Vhodny dopravni prostredek

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
peteres
Příspěvky: 267
Registrován: 13.06.2011 10:06

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od peteres »

Nafta se může skladovat několik let (i pět a víc), ale musí být bez přídavku MEŘO, tedy čistá nafta. Tato nafta je někdy k sehnání v horských oblastech v obdobích, kdy teplota klesá pod -20. Oznnačuje se jako nafta třídy 2, říká se jí taky arktická nafta. Na pumpy se naváží jen výjimečně, její zásoby jsou omezené. Údajně se dá tato nafta sehnat i na terminálech rafinerií.

Jako alternativa k naftě nebo benzínu je použitelný pohon dřevoplynem, za války to byl rozšířený pohon, ale dnes to není k sehnání a málokdo ví jak to prakticky zrealizovat aby to fungovalo. Provoz je špinavý, roztopení trvá, je potřeba dobře vysušené tvrdé dřevo nasekané na malé kousky, při neodborné obsluze hrozí otrava oxidem uhelnatým, víc trpí motor - je třeba častější servisování motoru.
Uživatelský avatar
rudde
VIP
Příspěvky: 580
Registrován: 17.03.2011 14:19

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od rudde »

alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od alibaba »

http://tip.seznam.cz/praha


Jestli nekdo chce jezdit krizem krazem Evropu doporucuji tohle auto s vybavenim ,muzeme si zajet do kempu nebo zustat na parkovisti velkeho obchodu .....
pepik
Příspěvky: 30
Registrován: 23.07.2011 3:37

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od pepik »

Zajímalo by mě, když dnešní moderní motory zvládnou E85 (jestli dobře chápu 85% etanol a 15% benzin??), tak jestli starší motory (jako škoda 105/120, žigulík, gazík... atd.) zvládnou jet i jenom na etanol? nebo tam z nějakého důvodu ten benzín být musi? jako zážeh třeba..??
alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od alibaba »

Musime si uvedomit ,ze na e-85 ujede vozidlo na plnou nadrz o 30 % mene a cisty alkohol ujede temer o 50% neme .Motory musi na to byt uzpusobene co jsou zhruba od roku 2000 .....stare motory nejsou uzpusobene ani na 15% alkoholu musi mit cisty benzin ...ja mam motor vyroben roku 2001 a ten v pohode bere 15 % alkoholu a zbytek je benzin ,ale na e-85 by musel byt dale byt uptraven v Brazilii vsechna auta jsou upravena na alkohol a tak se vyhybaji rope ,ale take maji dojezd asi o polovinu mensi ....Normalne se do e-85 dava tech 15% benzinu kvuli zazehu a do studenych oblasti Canady a USA ......
Ono zalezi na cene e-85 co alespon zde neodpovida cene benzinu a kdyz dojede o 30 % mene, mel by stat o 30% mene ...
Ted jsem videl naproti v ulici ze stoji benzin 3,60 $ US za galon /3,78 l/ a tak aby se to vyplatilo e-85 by muselo stat -30% co je 2,52 $ US a nejlacinejsi stoji nekde v Dakote, tam kdo nikdo nezije asi 3,00 $US jinak tady v tom prakticky neni rozdil a tak tohle patri ke snum komunistu a Baraka Obamy co je absolutni debil ....
Navic e-85 se musi delat z rostlin co nejsou lidska potrava jako je rakosi, jinak si palime potravu jako kdyz to delame z kukurice a nastava hladomor a hyperinflace jidla a nakonec valky .....
JimmyJazz
Příspěvky: 819
Registrován: 31.01.2011 12:41

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JimmyJazz »

Dneska jsem cetl zajimavy nazor, ze dobre vozidlo do PA by byla stara skodovka 1000MB a to diky velmi jednoduchemu motoru jenz je prosty jakekoliv elektroniky. Samozrejme, da to maximalne tak nejake nezpevnene cesty, nicmene zere to malo, opravit to bude umet kdejaky mechanik a nahradni dily se na to urcite najdou na kdejakem vrakaci. A v bazarech se to da plne funkcni sehnat okolo 15k.
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Josef »

Jo, to je pravda. Embéčko jsem měl kdysi dávno z druhé ruky a sloužilo mi víc než deset let. Vždycky mě dovezlo, kam bylo třeba a když se něco stalo, vždy se to dalo nějak zmastit na cestě a provizorně dojet domů. Vlezlo se do něj i překvapivě hodně nákladu, protože je tam spousta malých a "zašitých" skladovacích prostorů (u rezervy, pod sedadly aj.), měli jsme i plechové přepážky vedle motoru, takže zadní blatníky se daly vyplnit třeba stanem i spacáky a teplo od motoru to báječně vysušilo. Co jsem na této škodovce mnohokrát ocenil, bylo, že se po drobné úpravě dala doplnit o startovací kliku a touto klikou šla taky bez problémů nastartovat bez zbytečného trápení baterky. Chtělo to jen rozumně ovládat sytič. Taky ručně ovládaná AC-pumpa byla obrovskou výhodou, když jsem vyjel nádrž do sucha a po natankování bylo potřeba palivové potrubí i karburátor znovu zaplavit. Dokonce šla nastartovat bez baterky. Samozřejmě, že ne klikou, ale pokud ji dva lidi roztlačili při zařazené dvojce a řidič ve správnou dobu pustil sešláplou spojku, dynamo se dokázalo nabudit, vyrobit v začátku nějakých osum voltů a motor pak chytil. Výhoda byla, že chladící okruh byl jen vzadu, motor se rychle zahřál i při krátké jízdě a navíc by při nějakém menším čelním nárazu zůstalo stále vše funkční. Dala se poměrně jednoduše předělat na plyn, při zachování původního karburátoru. Tehdy se s tím ale dalo experimentovat jenom na černo, ale spíš pro zajímavost, protože nějak nebyl důvod, benzín byl zezačátku za 4,-Kčs a pak ho k naší velké nelibosti zdražili na 8,-Kčs, ale pořát to nebyla žádná velká díra do rodinného rozpočtu, na výlety jsme jezdili každý víkend (dnes už ani náhodou). Stejně tak se mnohokrát pozitivně projevily výhody zadního náhonu. Na kluzkém povrchu si šlo pomáhat jemným přitažením ruční brzdy, aby jedno kolo nezačalo předčasně hrabat. S dnešní škodovkou s předním náhonem se v zimě na sněhu takové triky vůbec nedají dělat a tak se s ní bohužel zahrabu podstatně dřív a jsou situace, kdy se s ní jet vůbec nedá (to je ten pokrok :evil: ). Jediné co bych starému embéčku vytkl, byly relativně slabé reflektory, ta originální klasická žárovka byla úplně slepá a nedá se s dnešní halogenkou H4 na noční mokré cestě srovnat. A taky trochu účinnější brzdy na přední nápravě by nebyly na škodu (na všech čtyřech kolech jsou bubnové).
Bohužel s těmi náhradními díly bych si nebyl tak moc jistý. Například - aby se našla poměrně poruchová hadice mezi termostatem a chladičem na vrakáči v takovém stavu, kdy bude záruka, že vydrží v PA-době ještě řadu let, tomu tedy moc nevěřím.
karel22
Příspěvky: 97
Registrován: 19.02.2011 15:13
Pohlaví: muž
Bydliště: Olomouc

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od karel22 »

Kolo, které zvládne zátěž 200kg + bonus navíc, jde složit: http://www.paratrooper.cz/
Fjord
VIP
Příspěvky: 797
Registrován: 05.07.2011 0:50

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Fjord »

karel22:
hezká "hračka" jen bych si tam dala alespoň blatníky, mít zaneřáděný záda - nic moc. Ještě mě napadá, jak těch 200kg uveze? Na čem? Na zádech vojáka? Leda by se tam ještě musel přidat nějaký závěsný systém s vozítkem. Nebo je počítáno při výsadku, že díky gravitaci to kolo dostane takovou šupu? :mrgreen:
Fjord
VIP
Příspěvky: 797
Registrován: 05.07.2011 0:50

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Fjord »

jj to ano, ale na tom supr kole není nic, na co to zavěsit, jen tohle mám na mysli. Pokud je to skládací a určeno pro takto namáhavou práci, tak tam musí být co nejméně věcí, co by zavazelo.

(Odpověd byla Vitalisovi)
Naposledy upravil(a) Fjord dne 19.08.2011 21:35, celkem upraveno 1 x.
alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od alibaba »

Bicykl typu 'ukrajina ' neni na jezdeni jak si nekdo mysli a jak se kazdeho komunisti snazili presvedcit je to kolo co bylo vyvazeno do Vietnamu a tam slouzilo jako nakladni vozidlo k prepravovani valecneho materialu a americke B-52 je bombarduji ,kazde letadlo melo na palube 86 asi 250 kilovych bomb ....
Ve Vietnamu se privarovala dlouha riditka a na kolo se nalozilo asi 500 liber /227kg/ materialu a kolo se vedlo dzungli a kdyz byli dva vodici kola nechalo se na nej nalozit az 500 kg materialu dokud se ram nezhroutil a jestli se nekdo chce presvedcit jak to vypadalo na youtube natlucte Ho -chi - minth trail a dozvite se podrobnosti ....
JimmyJazz
Příspěvky: 819
Registrován: 31.01.2011 12:41

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JimmyJazz »

Dalsim vhodnym autem by urcite byl ruskej zigul - http://auto.idnes.cz/video-rusky-bohaty ... jetiny_fdv - tech tu taky bude jezdit slusne mnozstvi.
Vlk
Příspěvky: 8
Registrován: 03.08.2011 15:39

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Vlk »

JimmyJazz píše:Dalsim vhodnym autem by urcite byl ruskej zigul.
JJ žigulík hodně vydrží a kastle sice rezaví, ale trvá dlouho než se rozpadne. Má ale motor ve předu a náhon na zadek, tak pořád hrabe a moc nevyjede hlavně v zimě. Ono v PA se dá použít skoro vše, favorit taky dobře poslouží a náhradní díly jsou v každé zatáčce. A že některý mají vstřikování vůbec nevadí, pořád je to jednoduchý stroj.
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
Příspěvky: 4681
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Karlos »

Favorita jsem donedavna mel a mohu potvrdit, ze alespon ten nas byl velice spolehlive vozitko nikdy nas nenechal ve stychu, ted mam zanovni Fabii a uz se mi stihla 2x behem dvou dnu pokazit (samozrejme na dovolene)... dostala ultimatum ze jestli to udela jeste jednou tak pujde z domu :evil:
Uživatelský avatar
Rookie81
Příspěvky: 242
Registrován: 02.02.2011 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: moravské slovácko

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Rookie81 »

JimmyJazz píše:Dneska jsem cetl zajimavy nazor, ze dobre vozidlo do PA by byla stara skodovka 1000MB a to diky velmi jednoduchemu motoru jenz je prosty jakekoliv elektroniky.

Původní škodovácké motory jsou nezmary,velká nevýhoda škodovek je ale nízká světlost,chce to aspoň ochranný plech pod motorem aby se neprorazila vana. Mě osobně by se líbilo ze škodovky něco takového : http://www.youtube.com/watch?v=dP8Iu6wBWng Ještě přidělat kulomet!
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Josef »

Asi by nebylo od věci, schovat si ze Škodovky (např. starší Favorit nebo Š105) klasický dvoukomorový karburátor, rozdělovač ještě s mechanickým přerušovačem a klasickou indukční cívku. AC-pumpa by také nebyla k zahození, ale to se dá v nouzi obejít spádovou nádrží na střeše nebo nahoře za zadními sedadly. Po dílčích úpravách by takové díly měly jít naimplementovat prakticky na jakýkoliv čtyřtaktní zážehový motor (v nouzi třeba i ozubeným řemenem a převodem 1:2 přímo od klikovky), byť by měl původně od výrobce vstřikování a přebujelou elektroniku. Kdo má z nějakého veterána magneto (např. od firmy Scintila) s vývody pro čtyři svíčky, je na tom ještě lépe - pro start takového auta není potřebný akumulátor. Stačí, když si to řidič roztlačí, odrazí se nohou a pak naskočí :lol:. Jakmile se rozběhne a nabudí alternátor, proud pro ostatní palubní přístroje i reflektory už bude.
JimmyJazz
Příspěvky: 819
Registrován: 31.01.2011 12:41

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JimmyJazz »

Mne tak napadlo: Jak financne narocne by bylo nechat si vyrobit repliku motoru? Ze bych nejake kovoobrabecske firme privezl motor z 1000MB a nechal je zhotovit kopii?
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
Příspěvky: 4681
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Karlos »

JimmyJazz : tak to pocitej ze by jsi se nedoplatil :mrgreen:
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Josef »

Při vší úctě, to je nesmysl. Navíc, přímo kopii by ti udělat asi nedokázali, to může jen velká fabrika při sériové výrobě, kdy se nejprve vychytávají chyby na celé jedné zaváděcí sérii a pak se to teprve rozjede nahotovo. Při kusové výrobě se nevyplatí dělat kovovou formu na lití hliníku jen kvůli odlití jednoho motorového bloku nebo zápustku na vykování jen jednoho klikového hřídele. Ty formy jsou mnohonásobně dražší, než v nich vyráběný díl. Obecně velký problém vidím v tom, že dnes už prakticky žádná firma (snad s vyjímkou Blanska) neumí zakázkově odlévat kvalitní kusovou tenkostěnou litinu prostým ručním formováním nebo je výsledek neúměrně drahý a často pro více namáhané odlitky nebezpečně pórézní. Takovými odlitky by se dalo mnohé nahradit, ale za tohoto stavu věci nelze. Kdyby jsi se smířil s tím, že by blok byl řešen jako svařenec (sestavený z ocelových plechových výpalků, vyžíhán a pak obroben) a hlava válců frézovaná ze dvou složených kusů, aby šlo vytvořit na NC-frézce prostor pro chladící kapalinu, pak odhaduji, že by jsi za kompletní funkční motor dal něco okolo 1200000,-Kč/kus u prototypu + cenu za oměření originálu a zhotovení nové výrobní dokumentace řádu 100 - 200tis. podle skutečného počtu hodin konstruktéra. To víš, ono to naskáče - kvalitní materiály, jejich tepelné zpracování, obrábění, broušení, montáž, dopasování, záběh... Myslím, že tudy cesta nevede. On je podstatný rozdíl, když si s takovou věcí ve volném čase několik let zdarma tiše hraje hobbysta-veteránista a nebo si to naúčtuje odborná firma s hodinovou sazbou např. 750,-Kč/hod.
JimmyJazz
Příspěvky: 819
Registrován: 31.01.2011 12:41

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JimmyJazz »

2 admin: to byla jen takova teoreticka otazka, spize ze zvedavosti :)

2 Josef: Diky. Nicmene, to s tim odlevanim litiny je taky docela zarazejici...ja mel za to, ze CR vzdy byla docela silna 'slevarna'.
Odpovědět