Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Dlabu na veškerou tu HI-TECH parádu. Jestli kdy skutečně nastane něco, jako PA, a jestli nastane potřeba a bude možnost něco někam odvézt, pojedu v něčem takovémhle:
Stejně jen, pokud bude nějaký benzin.
Jinak to zákonitě skončí takto:
Spíš ale v jeho předchůdci, Š-130 ve stodvacítkové kastli ; ta má nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti v nestandardních situacích. Stejně jen, pokud bude nějaký benzin.
Jinak to zákonitě skončí takto:
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Ono asi taky hodně záleží na zvolené strategii.
Pokud chce někdo auto jako užitkové pro "práci" v blízkém okolí kde hodlá zůstat tak zvolí něco k tomu vhodného (třeba pickup na svoz dřeva, zásob, materiálu atd.).
Někdo může mít auto na to aby v něm mohl když na to příjde odjed/utéct a už se nevrátit čili ten zas bude volit jinak.
Jsou tací co pro přesun preferují sice relativne pomalé ale terénní 4x4 případně opanceřované auto které projede vším ale zase je těžké a pomalé.
Naopak někomu může vyhovovat lehké, rychlé a obratné auto které sice nemá pancíř a neprojede lesem ale zase cesty nezmizí ze dne na den a umožňuje mu rychle zmizet a být obtížný cíl.
Zkuste dostat třeba tohohle týpka (je mi jasné že je v tomhle nejlepší na světě a jeho vozy nemají s běžnými nic společného ale cenově dostupný sedan s 200HP není zas taková utopie případně existuje hodně malých 1,6tek třeba Honda Civic s proměnlivým časováním ventilů která je taky dost mrštná - kdysi bylo celkem v oblibě CRX ale to už jsou v dnešní době docela dost opotřebované auta) myslím že i Apache by měl problém a navíc mužovo srdce zaplesá nad takovými záběry
http://www.youtube.com/watch?v=4TshFWSsrn8
http://www.youtube.com/watch?v=LuDN2bCIyus
http://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo
http://www.youtube.com/watch?v=btViXvIDsi0
Pokud chce někdo auto jako užitkové pro "práci" v blízkém okolí kde hodlá zůstat tak zvolí něco k tomu vhodného (třeba pickup na svoz dřeva, zásob, materiálu atd.).
Někdo může mít auto na to aby v něm mohl když na to příjde odjed/utéct a už se nevrátit čili ten zas bude volit jinak.
Jsou tací co pro přesun preferují sice relativne pomalé ale terénní 4x4 případně opanceřované auto které projede vším ale zase je těžké a pomalé.
Naopak někomu může vyhovovat lehké, rychlé a obratné auto které sice nemá pancíř a neprojede lesem ale zase cesty nezmizí ze dne na den a umožňuje mu rychle zmizet a být obtížný cíl.
Zkuste dostat třeba tohohle týpka (je mi jasné že je v tomhle nejlepší na světě a jeho vozy nemají s běžnými nic společného ale cenově dostupný sedan s 200HP není zas taková utopie případně existuje hodně malých 1,6tek třeba Honda Civic s proměnlivým časováním ventilů která je taky dost mrštná - kdysi bylo celkem v oblibě CRX ale to už jsou v dnešní době docela dost opotřebované auta) myslím že i Apache by měl problém a navíc mužovo srdce zaplesá nad takovými záběry


http://www.youtube.com/watch?v=4TshFWSsrn8
http://www.youtube.com/watch?v=LuDN2bCIyus
http://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo
http://www.youtube.com/watch?v=btViXvIDsi0
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Trochu bych oživil toto téma:
Myslím si, že důležité faktory jsou spolehlivost, nepodléhání korozi a snadná opravitelnost.
1. spolehlivost
Z hlediska spolehlivosti si myslím je vhodné zvolit motor:
-s rozvodem řemenem(ne řetěz)
( http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246 )
( http://www.auto.cz/rozvodovy-retez-u-1- ... lemu-66395 )
( http://www.auto.cz/rozvodove-retezy-pra ... dale-73506 )
-bez turba
( http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... adel-66573 )
-bez DPF/FAP
( http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic ... selu-74977 )
( http://www.auto.cz/dieselova-pro-a-prot ... iltr-65656 )
-bez dvouhmotového setrvačníku
-bez přímého vstřikování
( http://www.auto.cz/dr-diesel-opravy-vst ... isic-67684 )
( http://www.autoweb.cz/diesel-zdruhe-ruky-pravdy-a-myty/ )
( http://www.auto.cz/subaru-ma-problemy-z ... xeru-71724 )
-> jednoduchý benzínový motor s nepřímým vstřikováním
- oproti dieslovému motoru se vyplatí naprosté většině řidičů, protože statisticky průměrný nájezd auta je 9000km/rok.
Diesel má smysl od 30 000 km/rok.
Pokud chcete ojetý diesel, tak:
http://www.autoweb.cz/nejlepsi-diesely- ... e-to-jsou/
2.odolnost korozi
-vyřazuje Ladu Nivu, Škodu Felicii, Favorit, 105/120 ...
-také jsem viděl 8 let starý soukromý(ne firemní) Ford Transit se slušnou korozí předního blatníku
-například automobily VW Group nejsou korozi nejodolnější
( http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013052605 )
-naopak Peugeot/Citroen mají kvalitní ochranu proti korozi - viděl jsem firemní Peugeot Partner s odřeným celým bokem až na pozinkovaný plech a ani známka koroze
-Dacie už mají nyní velmi kvalitní antikorozní ochranu (srovnatelnou se současnými Škodovkami = oboustraně pozinkovaný plech kromě svarů a přepážky k motoru), ale chybí delší zkušenost
( http://www.dacia.cz/objevte-dacii/antikorozni-ochrana/ )
Pozor na žebříčky spolehlivosti - např. žebříčky TUV neberou v úvahu kolik bylo na autě opravováno, ale pouze stav auta na technické prohlídce.
Vozy Škoda podle mě nejsou výrazně kvalitnější než jiné - např.:
„Při poklidném dálničním tempu se kousek za Prahou ozvala rána jako hrom, zadní sklo se orosilo vrstvou oleje a řidič, pohodový styl vyznávající kolega ze sesterského Světa motorů, doklouzal s vypnutou spojkou ke krajnici. Pohled pod auto byl drsný – roztržená skříň diferenciálu HAA350, všude olej se stříbrnými pilinami...“
Jinak si ale Yetiho chválí, ..."
http://www.auto.cz/skoda-yeti-tdi-2-0-4 ... rely-57897
Podle mě vhodná karoserie je kombi - hodně uveze (Bug Out) a auto nemá velkou spotřebu.
Podle mě nejlepší poměr cena/užitek nabízí modely Dacia s atmosferickými benzinovými motory - nejlépe pak, až přijde do prodeje Dacia Logan MCV 1.2 (kufr 573lt, spotřeba 5,8l/100, cena cca 185 000 Kč, cena s klimatizací, rádiem s BT, el okna, el zrcátka, dálk centrál cca 220 000 Kč)
Myslím si, že důležité faktory jsou spolehlivost, nepodléhání korozi a snadná opravitelnost.
1. spolehlivost
Z hlediska spolehlivosti si myslím je vhodné zvolit motor:
-s rozvodem řemenem(ne řetěz)
( http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246 )
( http://www.auto.cz/rozvodovy-retez-u-1- ... lemu-66395 )
( http://www.auto.cz/rozvodove-retezy-pra ... dale-73506 )
-bez turba
( http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... adel-66573 )
-bez DPF/FAP
( http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic ... selu-74977 )
( http://www.auto.cz/dieselova-pro-a-prot ... iltr-65656 )
-bez dvouhmotového setrvačníku
-bez přímého vstřikování
( http://www.auto.cz/dr-diesel-opravy-vst ... isic-67684 )
( http://www.autoweb.cz/diesel-zdruhe-ruky-pravdy-a-myty/ )
( http://www.auto.cz/subaru-ma-problemy-z ... xeru-71724 )
-> jednoduchý benzínový motor s nepřímým vstřikováním
- oproti dieslovému motoru se vyplatí naprosté většině řidičů, protože statisticky průměrný nájezd auta je 9000km/rok.
Diesel má smysl od 30 000 km/rok.
Pokud chcete ojetý diesel, tak:
http://www.autoweb.cz/nejlepsi-diesely- ... e-to-jsou/
2.odolnost korozi
-vyřazuje Ladu Nivu, Škodu Felicii, Favorit, 105/120 ...
-také jsem viděl 8 let starý soukromý(ne firemní) Ford Transit se slušnou korozí předního blatníku
-například automobily VW Group nejsou korozi nejodolnější
( http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013052605 )
-naopak Peugeot/Citroen mají kvalitní ochranu proti korozi - viděl jsem firemní Peugeot Partner s odřeným celým bokem až na pozinkovaný plech a ani známka koroze
-Dacie už mají nyní velmi kvalitní antikorozní ochranu (srovnatelnou se současnými Škodovkami = oboustraně pozinkovaný plech kromě svarů a přepážky k motoru), ale chybí delší zkušenost
( http://www.dacia.cz/objevte-dacii/antikorozni-ochrana/ )
Pozor na žebříčky spolehlivosti - např. žebříčky TUV neberou v úvahu kolik bylo na autě opravováno, ale pouze stav auta na technické prohlídce.
Vozy Škoda podle mě nejsou výrazně kvalitnější než jiné - např.:
„Při poklidném dálničním tempu se kousek za Prahou ozvala rána jako hrom, zadní sklo se orosilo vrstvou oleje a řidič, pohodový styl vyznávající kolega ze sesterského Světa motorů, doklouzal s vypnutou spojkou ke krajnici. Pohled pod auto byl drsný – roztržená skříň diferenciálu HAA350, všude olej se stříbrnými pilinami...“
Jinak si ale Yetiho chválí, ..."
http://www.auto.cz/skoda-yeti-tdi-2-0-4 ... rely-57897
Podle mě vhodná karoserie je kombi - hodně uveze (Bug Out) a auto nemá velkou spotřebu.
Podle mě nejlepší poměr cena/užitek nabízí modely Dacia s atmosferickými benzinovými motory - nejlépe pak, až přijde do prodeje Dacia Logan MCV 1.2 (kufr 573lt, spotřeba 5,8l/100, cena cca 185 000 Kč, cena s klimatizací, rádiem s BT, el okna, el zrcátka, dálk centrál cca 220 000 Kč)
Naposledy upravil(a) odpadlik dne 27.06.2013 22:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
v cem je lepsi remen proti retezu?
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Týká se to pouze nových motorů.
Je to v těch článcích - u některých motorů má řetěz životnost třeba 30 000 km(a to u 100% vyrobených motorů) a to je mnohem méně než moderní řemeny (až 160 000km).
Je to dáno nízkou hmotností pohyblivých částí, nízkým třením a použitím turbodmychadel u moderních motorů = rychlé změny otáček a rázy, které mohou mít za následek protažení řetězu.
Tato závada se vyskytuje napříč výrobci včetně: VW, BMW, PSA, Nissan, Mitsubishi, Honda, Mercedes, ...
Řemen je pružný a proto ho takové namáhání neprotahuje.
A výrobci to nedokázali vyřešit ani po mnoha letech (1.6THP má problémy i po modernizaci, 1.2HTP má už 8. verzi napínáku)
nebo to vyřešili tím, že se vrátili k rozvodovým řemenům (1.2VTI, TSI u nové Octavie)
( http://auto.idnes.cz/problemy-motoru-ts ... tomoto_fdv )
Je to v těch článcích - u některých motorů má řetěz životnost třeba 30 000 km(a to u 100% vyrobených motorů) a to je mnohem méně než moderní řemeny (až 160 000km).
Je to dáno nízkou hmotností pohyblivých částí, nízkým třením a použitím turbodmychadel u moderních motorů = rychlé změny otáček a rázy, které mohou mít za následek protažení řetězu.
Tato závada se vyskytuje napříč výrobci včetně: VW, BMW, PSA, Nissan, Mitsubishi, Honda, Mercedes, ...
Řemen je pružný a proto ho takové namáhání neprotahuje.
A výrobci to nedokázali vyřešit ani po mnoha letech (1.6THP má problémy i po modernizaci, 1.2HTP má už 8. verzi napínáku)
nebo to vyřešili tím, že se vrátili k rozvodovým řemenům (1.2VTI, TSI u nové Octavie)
( http://auto.idnes.cz/problemy-motoru-ts ... tomoto_fdv )
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
já že moje felda má přes 300 a řetěz je zcela jistě první
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Taky nemá nový motor 

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
S rozvody je to bohužel fakt-dříve byl řetěz zárukou spolehlivosti dnes odejde většinou dřív než ty řemeny.Vytáhne se a rozhodí časování příp.rupne.U řemenových systémů není problém ani tak řemen samotný ale mnohdy otřesná kvalita napínacích kladek.Navíc kupa lidí o svém autě nic neví,natož o nějakých rozvodech tudíž jezdí dokud se nehryzne či nerozsype(plastová)kladka či nepřeskočí/nerupne léta neměněný řemen.Další věcí mající na svědomí kupy potkaných motorů jsou vydřené těsnicí kroužky vačkových hřídelí kterými prolíná olej přímo na řemen který postupně nasákne a praskne.Závada nebývá vidět,řemen je pod krytem a neznám nikoho kdo by se třeba jednou za měsíc pod něj mrknul pro kontrolu.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
To je tak, když se výkon malého motůrku dohání otáčkami a turbem. U 1.2 HTP je problém tlakem oleje na napínák, když je olej ztuhlý a majitel ho vytáčí ihned po nastartování. Ten olej nestačí napnout napínák a řetěz může přeskočit. Zdá se, že nastoupila nová generace inženýrů a požadavek zní: ušetřit náklady a životnost maximálně po dobu záruky.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
díky za objasnění. v tuhle chvíli se řetěz stal prostě dalším kurvítkem v řadě
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Jak by řekl klasik: motor TSI - NEBRAT!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Jak amíky nemusím tak v tomhle mají pravdu = objem ničín nenahradíš
Úplně rostu z toho trendu co teď je jak litrový motor má štyry turba to je k
Turbo = kurvíko (tady nejde o to zda se pokazí to je jisté na 100%, ale kdy to bude?)
V tomhle mám rád stará BMW a nejraději motor řadový 6válec 2,5 litru, tam dříve zhnije karosérie auta než se něco stane s řetězem lépe řečeno s motorem (pokud se s autem neprasí = za studena do 6tis ot./min. atd.).
Nemluvě o podvozku kdy při průjezdu zatáčkou se auto ani nehne a je jak přibité (né jak škodovky - třeba firemní ochcávka 2 - kdy má člověk pocit, že i při 50km/h to musí jít na střechu
)
Už mám druhé BMW (ojeté = raději dám 200 klacků za ojeté BMW s pořádnou výbavou, než za low cost novou Fóbii a jim podobné) a jediný důvod proč jsem vždy přešel na novější model byl ten, že to začalo rezivět (10+ let staré auto).
Teď mám ročník 2000 (E46 Touring) a už se sem tam začíná objevovat na exponovaných místech koroze, ale je to tak na lehké přebroušení a zatření malým štětečkem.
Jinak jediné co jsem kdy u těhle aut dělal tak byla při koupi výměna baterky (preferuju VARTU), provozních kapalin, filtrů a svíček (jo a nedávno brzdy, ale ty se prostě někdy vyměnit musí = desky + kotouče).
Co se týče složitosti na opravu tak to neřeším, protože se to nekazí a hlavně já bych neopravil ani Š120

Úplně rostu z toho trendu co teď je jak litrový motor má štyry turba to je k

Turbo = kurvíko (tady nejde o to zda se pokazí to je jisté na 100%, ale kdy to bude?)
V tomhle mám rád stará BMW a nejraději motor řadový 6válec 2,5 litru, tam dříve zhnije karosérie auta než se něco stane s řetězem lépe řečeno s motorem (pokud se s autem neprasí = za studena do 6tis ot./min. atd.).
Nemluvě o podvozku kdy při průjezdu zatáčkou se auto ani nehne a je jak přibité (né jak škodovky - třeba firemní ochcávka 2 - kdy má člověk pocit, že i při 50km/h to musí jít na střechu

Už mám druhé BMW (ojeté = raději dám 200 klacků za ojeté BMW s pořádnou výbavou, než za low cost novou Fóbii a jim podobné) a jediný důvod proč jsem vždy přešel na novější model byl ten, že to začalo rezivět (10+ let staré auto).
Teď mám ročník 2000 (E46 Touring) a už se sem tam začíná objevovat na exponovaných místech koroze, ale je to tak na lehké přebroušení a zatření malým štětečkem.
Jinak jediné co jsem kdy u těhle aut dělal tak byla při koupi výměna baterky (preferuju VARTU), provozních kapalin, filtrů a svíček (jo a nedávno brzdy, ale ty se prostě někdy vyměnit musí = desky + kotouče).
Co se týče složitosti na opravu tak to neřeším, protože se to nekazí a hlavně já bych neopravil ani Š120

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Ono si dneska nevybereš. Pro Mercedes-Benz dělá menší naftové motory Renault. Když se koukneš na jejich dodávku Citan, tak je to Renult Kango, akorát má hvězdu na kapotě. Do Peugeot Boxer HDI se nemontují motory Peugeot, ale Ford Puma a přeznačuje se to kvůli tomu, že má HDI lepší pověst. Máme v práci jednoho, najeto 98000km , už žere olej a sere se to.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Pro mě škoda 120-osobně bych to viděl jako možnost mít odvézt dřevo, sklizeň, v případě nutnosti cestovat-pochybuju že v PA době budu jezdit k rodičům na oběd. Navíc díly za hubičku, resp. možnost kanibalizace z jiných vozů. Minimální citlivost na oleje a palivo(nemyslím dnes, ale v PA době bude trochu jedno co tam dáte, když ujedete cca 100km za půl roku). O co se bojím je hlavně autobaterie-obtížnost dobít, ale předpokládám že novějších nepojízdných aut bude víc, ve kterých bude. Sám 120mám, je to auto které donutí člověka zajímat se o to jak funguje víc než u novějších, které najednou kleknou a jsou na servis. Velké plus je, že pokud dokáže jezdit 30let, o něčem to je. Ideální auto na stavby, uveze kupu nářadí, průchodnost terénem dobrá. A je z doby kdy si dělal každý sám doma. Co se paliva týká-při zničení jde použít do pil a sekaček, a naopak. Na kouli se dá přidělat třeba kmen, stahovat jako koněm, nemluvě o vleku. Nevím zda to tu zaznělo, ale chce to mít ruční pumpu na kola. Na stranu druhou, je pravda že mám štěstí na dost zachovalý kus, dostal jsem nabídky k prodeji, a nemá cenu kupovat kvůli značce nějaký shnilý vrak. Pokud je prostor, klidně bych měl nějakou zakonzervovanou v horším stavu, za cenu šrotu, bez TP. V mém případě na ND, jinak jako rezervní vozidlo. Nebo na nabíjení skorovybitých baterií, nebo zdroj světla z reflektorů-borec natočí volnoběh a na věžích můžou svítit světlomety...Je to OT, ale v zimě řetězy, a za kouli dvě palety a staré sjezdovky, a máte sáně-tahali jsme tak na stavbu cement a cihly. A konečně, nikdo neví jak PA bude vypadat, takže zahrádku na střechu, a na ní maskovací plachtu, třeba. A konečně , je to auto, které díky dvěma litrům barvy nebo lepidlu a písku můžete zakamuflovat, a nebude vám to tak líto jako byste štětkou kazili svůj krásný džíp.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Problém škody 120 je, že motory moc nevydržely a je jich málo. S ND to také tak žhavé nebude. Jejich současné místo už mají spíše Felicie. I favorit je dnes v menšině.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
2maci: diesel nebrat neb tohle do PA není moc vhodné řešení z důvodu právě náchylnosti na odporučení se do věčných lovišť a nemožnosti opravy případně použití horšího paliva neb tyhle motory odcházejí už dnes při načerpání dobře prošmelené sračky někde na pumpě
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Dracekvo-souhlasím, sice se dají díly i dnes objednat, nové, vrakáče myslím jen kvůli ceně. V Pa době jsem myslel samovýrobu-na kvalitu se moc koukat nebude, jestli fungují stěrače nebo něco zlobí. Na druhou stranu v PA době nečekám nějaké extrémní ježdění. Tipuju že člověk vyjezdí nádrž a konec. Raději bych benzín dal do motorové pily než auta, třeba. Ale spíš je to o úhlu pohledu.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Já vím Naftu NEBRAT
Teď si každý bude muset vybrat, co bude dělat v PA. Ujedu - kam? Když zůstanu, budu mít co jíst? Předpoklad, že zdrhnu za hranice je bláhová, protože tam určitě o nás stojí, nebo tam na nás čekají s otevřenou náručí. Cestu do nejbližšího města a pojížďky kolem 50 km zvládnu na kole. K tomu nebudu potřebovat ani kapku paliva. Horší to bude s obděláním půdy. Naftové traktory pro žravost a nemožnost uskladnit naftu zavrhuji. Když zavrhnu koně, kterého nemám, budu se muset podívat na nějaké ruchadlo na benzín. Legendární věta: To je dost táto žes nás taky vyvez - Slavnosti sněženek, tak to je to pravé rozpadlické náčiní. Spotřeba takového přibližovadla je 1l/hod. a práci to umí udělat taky. 


-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 12.01.2011 23:10
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Zminene ruchadlo pana Hrusinskeho (a jeho vlidnych krasavic) se zove kultivator ci malotraktor a oba segmenty, hlavne ten prvni se v CZ stale jeste vyrabi a inovuje vcetne prisl.. Abych se vratil k tematu, vse to dnes bezi jen na relativne vybirave import moturky co se tyce stavy a oleju. Jinak je tez mozna varianta techto ruchadel na proud, at uz verite na par hodin el. site ci solaru apod.. To delaj hlavne zaponci. Jinak zaplavove radioaktivni traktory diesely z toho ostrova uz dovazi nekolik firem/podnikavcu, predpokladam, ze tesne pred totalnim krachem (tj. vic jak -50% jejich kupni sily, nyni jsou asi na -20-30%) budou opravdu za hubicku, otazka jestli se jeste uplacirujete na ten "posledni" namorni kontejnerak do Evropy. No a smerem do Asie asi ten vyprodej vseho co neni pribite do betonu bude pokracovat o fous dele, tj. uklidneni pro lidi uvazujici o oceanii. Jak rika jeden medialne znamej malthusian, "..japonsko bude prvni prum. zeme jdouci dobrovolne zpatky smerem stredovek.."
Otazku na cem ruchat bych spis upozadil pred vyzvou do ceho ruchat, zahradni hobby farma kor v nestabilnim klimatu a soucasnem konzumu (mineralni/kaloricke vysi) a populaci neuzivi, jen velice ztuha jako doplnek k jakztakz fungujicimu zasobeni centralnimu. Potrebujete mega akry ci hektary (permakulturni revoluce je mentalne nepruchodna dokud xy% populace nezasypou). Cili nevim kde ty -ha chcete vzit (proti bumazum, latifundistum a protowarlordum), ci behem par let na rychlo zkultivovat stavajici chemicke babiskarny (predtim kolektivizovane chemicke ..) dobrou chut. Prezivsi budou proto hodne mistni, hodne slachoviti, shrbeni s malo nerestma a kdyz uz tak max. kolem samohonek a jinych domacich chlastu.. To jen tak ze soudku aplikovanych nejoptimistictejsich scenaru..
Otazku na cem ruchat bych spis upozadil pred vyzvou do ceho ruchat, zahradni hobby farma kor v nestabilnim klimatu a soucasnem konzumu (mineralni/kaloricke vysi) a populaci neuzivi, jen velice ztuha jako doplnek k jakztakz fungujicimu zasobeni centralnimu. Potrebujete mega akry ci hektary (permakulturni revoluce je mentalne nepruchodna dokud xy% populace nezasypou). Cili nevim kde ty -ha chcete vzit (proti bumazum, latifundistum a protowarlordum), ci behem par let na rychlo zkultivovat stavajici chemicke babiskarny (predtim kolektivizovane chemicke ..) dobrou chut. Prezivsi budou proto hodne mistni, hodne slachoviti, shrbeni s malo nerestma a kdyz uz tak max. kolem samohonek a jinych domacich chlastu.. To jen tak ze soudku aplikovanych nejoptimistictejsich scenaru..
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Máme Citroen C-crosser....prezlečený Mitsu Outlander....auto má najazdené vyše 112 000 km a funguje absolutne bez najmenšej poruchy...
Ja si myslím, že je to z velkej časti o tom, ako človek s autom jazdí...Za posledný čas som mal možnost sediet ako spolujazdec u viacerých šoférov...neboli to žiadny začiatočníci, mnohí najazdia desiatky tisíc ročne...a kupodivu vačšina z nich svojou jazdou autu škodila. Od totálne necitlivého preradovania kedy autom vždy hrklo (čo na to asi zotrvačník, prevodovka, spojka a konec koncou asi aj rozvody) až po brutálne podtáčanie motorov kedy nie je problem ist na 1200 otáčkach a 5. kvalte do kopca a čudovať sa, že chudák motor celý drnčí...kvičí a plače...
Drobnosti ako nakladať studenému motoru, prípadne ho po 4 hodinovej palbe po nemeckej dialnici natvrdo odstaviť hned na kraji odpočívadla ani nespomínam.
Ja si myslím, že v prípade že sa človek k veciam chová slušne, tak sa mu to vráti...podobne ako v živote
Ak sa chová neslušne, vráti sa mu to tiež 
Ja si myslím, že je to z velkej časti o tom, ako človek s autom jazdí...Za posledný čas som mal možnost sediet ako spolujazdec u viacerých šoférov...neboli to žiadny začiatočníci, mnohí najazdia desiatky tisíc ročne...a kupodivu vačšina z nich svojou jazdou autu škodila. Od totálne necitlivého preradovania kedy autom vždy hrklo (čo na to asi zotrvačník, prevodovka, spojka a konec koncou asi aj rozvody) až po brutálne podtáčanie motorov kedy nie je problem ist na 1200 otáčkach a 5. kvalte do kopca a čudovať sa, že chudák motor celý drnčí...kvičí a plače...
Drobnosti ako nakladať studenému motoru, prípadne ho po 4 hodinovej palbe po nemeckej dialnici natvrdo odstaviť hned na kraji odpočívadla ani nespomínam.
Ja si myslím, že v prípade že sa človek k veciam chová slušne, tak sa mu to vráti...podobne ako v živote

