Stránka 32 z 46

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 13:25
od Ulfhednar
Honzo - auto má svojí životnost a během ní má určitou spotřebu dílů a servisních úkonů. Souhlas?
Pokud si pořídím dva roky staré auto s úsporou, řekněme, čtvrt milionu, myslíte si, že bude stát na servise za ty dva roky čtvrt milionu? Jistě ne...
Nakonec dáte za servis ÚPLNĚ STEJNĚ peněz u nového, nebo ojetého auta, pokud si ho necháte až do konce. Protože to auto potřebuje stejný počet řemenů, kladek, svíček, spojek...Jenom u toho dvouletého to začnete dávat o dva roky dříve. Ale to Vám neudělá čtvrt mega přeci.

Navíc nechávat si auto až do konce (kromě srdečních výjimek) smysl moc nedává.

Nehledě na servisní náklady a životnost. DeadMan dal před lety za první servis Dusteru 8 kilo. Mě koncernové auto přijde zhruba na 3 tisíce. K tomu dvojnásobná frekvence výměny rozvodů.
Když si koupím Alltracka nebo Scouta s 50 tkm, čeká mě cca 160 tkm do výměny rozvodů. Když si koupím nového Dustera, ušetřím sice při nákupu, ale rozvody mě čekají už za 100 tkm. Tedy podstatně dříve a levnější nejsou, naopak.

DeadMane - nemám potřebu, aby mě z chování školil někdo, kdo dostal flastr za to, že pobodal nožem neozbrojeného chlapa :ne. Sundejte nohu z plynu.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 13:33
od DeadMan
Ale to je zajímavé, můžeš mi o tom říct něco víc, protože asi o tom víš víc než já :lol:

Těch 8,5 bylo po 6 letech ;)

Taky je dost podstatné, za jakou dobu člověk ty kilometry najede......

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 13:44
od Ulfhednar
Nenapsal jste před chvílí HOWGH? :D
Jenom to, co jste o tom sám psal.

Se servisem mea culpa - spletl jsem si 8 tisic Kč a km. Nenapadlo mě, že se servis dělal už po 8 tkm. Výhodné... :D
Mimochodem psal jste, že s Dustrem na dálku nejezdíte, že ročně najedete do 10 tkm a teď, po pěti letech se mění rozvody?
Furt tam nemůžu vidět tu výhodnost, kromě nízké nákupní ceny.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 13:53
od DeadMan
8,5 tis CZK byly po šesti letech první náklady na opravu při nájezdu necelých 60 tis. Km (přední + zadní brzdy a rozvody).

Pokud něco nevidíš, tak pořádně otevři oči.

Ano, skončil jsem a znova jsem napsal jen z toho důvodu, že tady píšeš naprosté sračky a tím jen dokazuješ to, co jsem dříve napsal.

Živíš se falešným pocit převahy v diskuzích, které donekonečna natahuješ....... :finger

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 14:11
od Ulfhednar
Vidím a vidím že je to ekonomicky na prd.
V 60 tkm dělat přední i zadní brzdy a rozvody je docela tragedie, která mě prostě o kvalitách auta nepřesvědčuje.

Prostě považuji za standard, že parkovací brzda se může používat k parkování a životnost brzd a rozvodů 60 tkm považuji za tragickou a dokumentující to, že ani nové auto nemusí být zárukou nižších servisních nákladů.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 20:18
od DeadMan
Výměna kotoučů a desek svědčí hlavně o řidiči a stylu jízdy než o autě samotném (ano, jezdím jak hovado).

Rozvody se dělají po 6 letech a to, že jsem za tu dobu najel jen 60 tis km je čistě můj problém, mohl jsem najet skoro dvojnásob.

Zadní brzda se opravovala kvůli chybě řidičky. Ani jsem to tu nemusel ventilovat, kdybych nechtěl......

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 21:01
od Germanik1
Když je s dacii spokojenej, nekaz mu to. Celkem chápu, že auto, který dostává za uši, může na takovou servisku. Konec konců to je oprava jednoduchá, žádný finanční stres. Pokud drží motor, podvozek, elektrika, je to cenově přijatelné ladění do pohody. Jsou značky, kde zaplatíš víc jen za vjezd do servisu.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 26.05.2021 21:40
od Jason
Treba ted jsem daval na audi vice jenom za desticky.. jak rikas, je to o znacce..

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 7:03
od Hohepa
DeadMan píše: 26.05.2021 20:18 Výměna kotoučů a desek svědčí hlavně o řidiči a stylu jízdy než o autě samotném ano,( jezdím jak hovado).
ALE
DeadMan píše: 26.05.2021 20:18 Zadní brzda se opravovala kvůli chybě řidičky.
:rofl :rofl :rofl
TO MĚ FAKT POBAVILO
tvá choť tě fakt musí bezmezně milovat
:rofl :rofl :rofl
nic ve zlém :hand
fakt jsem se upřímně a srdečně zasmál
už toho nechám. :hand :F

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 7:39
od DeadMan
Tak to jsem rád, že jsem ti zvednul náladu :mrgreen:

Jak jistě víš, tak brzdný účinek je kladen hlavně na přední kotouče. Na zadní bubny je při brzdění vyvíjen mnohem menší tlak. Pokud by se ty pakny nevysypaly, tak nebyl důvod je měnit, sjeté nebyly.

Nejvíce jezdím město (bo do roboty) a to stylem brzda plyn (vystřelím na křižovatce, pak prudce brzdím, předjíždím a zase brzdím atd.).

Pak je ale rozdíl, když někdo jede s napůl zataženou ruční brzdou.

Takže tak, ale klidně se směj, mě už je to tady po výlevech některých jedinců tak nějak jedno a taky se jen směju :rofl

:hand :beer

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 11:23
od honzasl
Pokud si pořídím dva roky staré auto s úsporou, řekněme, čtvrt milionu,

Což by znamenalo, že auto, které nové stojí půl milionu, koupím za 250 tisíc. Jenže když kouknu na nabídky, tak dejme tomu Škoda Scala, která stojí půl mega s dobrou výbavou, tak dvouletou ji v áčkách vidím někde na úrovni 400 tis. Možná 350, ale rozhodně ne 250. To můžeme najít nějaké čtyř a petileté a to už rozhodně nejsou "jako nová" auta.

Takže máte na mysli nějaké jiné kategorie, kolem 1 milionu, kde ta cena tedy spadne za dva roky rychleji, jenže pořád se jedná o auta, která až do konce své životnosti ponesou daleko vyšší náklady na údržbu a servis.

Takže zbývá nějaká extra dobrá koupě předváděcího auta nebo jiná haluz koupě, což se stát může, ale nepovažoval bych to za pravidlo. (myslím, že to vaše Mitsubishi pro manželku....)

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 12:01
od Audis
Ohledně kotoucovych brzd vzadu s třmeny kombinovaným s parkovací brzdou u 20 let starého auta Audi a4 :
U mého auta (vzadu kotouče) zůstávala viset drobně ručka. Kontrolka to nepobrala, čidlo je na rucce nemá jak to detekovat. Desky při uvolnění ručky se zcela neodsunuly do pohotovostní polohy. Za jízdy drobně brzdily, kotouč prehraly (detekovany divné zvuky slysitelne za pomalé jízdy, zápach okolo vozidla po dojetí, prstem kontrola teploty kotouče, au byla nad normál) . Za jízdy nebylo zpomalování znát. Rucku používám denně.
Problém byl :
- ve starých třmenech, neodsunuly zcela desky. Řešení repas trmenu nebo raději doporučuji nové třmeny. Ten repas mi nepomohl na 100 procent.
- Dále jsme kontrolovali lanovod, deformaci pakoveho mechanismu na trmenu, bez vady.
- Dále závada byly unavený pružiny v pakovem mechanismu trmenu uvolnujici desky (ta síla v rucce je od nich) .
- když proslapavani (viz níže) přestalo před jízdou pomáhat (Dle nezmizeni mrtvého chodu v rucce) , s pulmetrovou tyckou jsem se sehnul zezadu pod auto před jízdou a dotocil jsem páku na třmenu do krajní polohy, aby se desky rozvolnily.

Prý častá věc u aut s kotouči vzadu. Na druhou stranu u 10 služebních aut co jsem jezdil za poslední roky ty neduhem zrovna v té době netrpely. Asi mám smůlu na auto nebo nevím. Nejvíc mě štve, že ji používám denně a každéj vocas se hned ptá "vy to nepoužíváte že jo"

V době problému jsem si pomáhal tak, že po nastartování a uvolnění ručky jsem 3x proslapal pedál provozní brzdy. Bylo v rucce cítit, jak mrtvý chod zmizel takžeddesky se odsunuly (do dalšího použití ručky vše fungovalo správně ). Fungovalo to i na jiném autě s bubny vzadu.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 12:07
od Audis
Pak jsem chtěl kontrolovat odsunutí desky pomocí pokusu o zasunutí kousku kancelářského papíru mezi desku a kotouč před jízdou (skrz otvory v kolech z lehkých slitin) . Nevlozite. Ta mezirka je i v normálním stavu užší než papír. :-D

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 12:12
od dracekvo
Třeba jeden z mejch kritérií při výběru auta je ten, jak nad tím konstruktéři přemýšleli.
Zatuhávající ručka na kotoučích je celkem častý jev.

Třeba koumáci v subaru to mají vymyšlené tak, že kotoučové brzdy jsou normálně pístky na kapalinu a ručka je schovaná uvnitř jako bubnová brzda.
Bubnová ručka má na svůj účel dostatečný brzdný účinek a nesporná výhoda bubnů je jejich ochrana před venkovním prostředím a tudíž dlouho fungují zcela bez problému.
Nedavno jsem dělal repas zadních brzd a naručku jsem nemusel absolutně sáhnout. Jen jsem to vevnitř vyčistil od prachu.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 15:09
od honzasl
Konstruktéři přemýšlet můžou jak chtějí, ale náklady na výrobu dvojité brzdy (tj. bubnovky i kotouče na jediné nápravě) se dají rozpustit v ceně aut jako Subaru nebo BMW, (nebo třeba Mondeo to má taky), ale těžko to dostanete do nižší střední třídy....

Navíc u většiny aut typu Fabia/Octavia jsou zadní kotouče jen otázka vzhledu a wáu efektu s litýma kolama, bubny by udělaly stejnou službu...

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 15:16
od Audis
Neupausazuj. To je blbost. Je to kombinace marketing, náklady vývoj a výrobu, co který technický ředitel automobilky prosadí a konstrukční požadavek. I nižší střední třída váží ke dvěma tunam a jede 250 kmh. Pri středním zatížení bubny neobstojí (budou velmi brzo vadnout, což nechcete při středním zatížení.) střední zatížení neznamená jet 250 kmh, ale jet 150 a 3x brzdit. Nebo jet s přívěsem s kopce 10 km a pribrzdovat občas. I sportovní automobily z 70. Let a mladší mají kotouče všude. Už Tehdy věděli proč.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 16:38
od Butch
Mám osobní zkušenost s koupí staršího, drahého auta a dokonce i nového, relativně levného Dusteru. Konkrétně tedy Škoda Superb, jehož původní cena atakovala milion, jednalo se o auto ze Škoda Plus, kdy se v něm vozil někdo z firmy, rok staré, 18.000 km najeto, 4 roky záruka a cca 300tis dolu, za mě paráda. Už má deset let, sice se do něj něco nasypalo, ale pořád jezdí, pořád je super a za mě parádní koupě.

Duster taky jezdí, jedná se o tu první generaci, pořizovací náklady zhruba poloviční. Taky se do něj dalo za servis, ale odhadem méně, taky má výrazně méně najeto. Ale dost dílů odešlo dřív než bych čekal, tlumiče, děravý výfuk, brzdy ....

Každopádně kvalita jízdy, naprosto někde jinde, v Dusteru mám pocit v 80km/h že je to tak akorát, strop byl 160km/h a to jsem neměl dobrý pocit :x Škodovka dá 160km/h tempomat a pohoda, s tím že 2litry na sto méně (ano je to nafta x Duster benzín).

Takže jedna věc je pořizovací náklady a servis, ale pro člověka který v tom autě tráví hodně času a km taky jízdní komfort a pohodlný interiér :angel

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 18:27
od DeadMan
Butchi ty hade :mrgreen:

Až tu někdy budeš, tak tě svezu v té nové generaci, tam při 90km/h nevíš, že jedeš tak rychle, ale u té první verze to bylo (je) jak píšeš ;)

Už ten facelift, co máme my, byl krok kupředu. Pokud se nepletu, tak vy jste měli ještě tu verzi před?

A nesrovnávej nesrovnatelné, Superb je parník na dlouhé cesty, starý Duster na dálnici není, ten nový už to zvládá :D

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 19:21
od Ulfhednar
Honza: jo, je to v kategorii 800k-1M. Ale proč by měly být servisní náklady do konce životnosti vyšší, oproti autu koupenému jako nové? Náklady jsou konstantní (předpokládám stejný typ vozu a stejné nasazení a údržbu). Ano, budu dělat o dva roky dříve rozvody. Jenže: budu je dělat někdy za 130 tkm. To už to auto asi mít nebudu. A i kdyby: stojí 12k s originál díly. Za 300k úspory mi to stojí. A kdybych bral nové, budu je dělat stejně, jenom později.

Prostě kouzlo tohoto je v tom, že auta neztrácejí hodnotu rovnoměrně a ztráta ceny není v příliš korelaci s opotřebením a náklady na servis (hlavně na začátku).

Příklad: předváděcí auto, které bylo už zapsáno na prodejce ztratí minimálně 10% ceny, i když má najeto třeba necelé 2000km. Přišlo o 10% své životnosti? Pochopitelně ne. Přišlo tak o 0,5-1% životnosti (podle typu a kvality výrobce). To je celé kouzlo: rozpor mezi ztrátou ceny a ztrátou životnosti. Na začátku tam prostě korelace moc není.

Chce to ještě dva detaily: trochu rozumět autům a/nebo mít někoho, kdo to umí. A za druhé nekupovat a neprodávat auta v bazaru. Já třeba předchozího Leona prodal soukromě o 40k dráž, než nabídla Áčka. Pokud nekupuji úplně nové auto, tak beru u dealerů, nebo u soukromníka - majitele (jen 2x).
V bazaru jsem nikdy nekoupil ani neprodal.

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Napsal: 27.05.2021 23:36
od Maser
Ahoj, jelikož mě na autě začala zlobit dvouhmota a navíc zrovna "slavím" výročí, tak jsem se taky trochu zamýšlel nad ekonomikou a můžu teda uvést konkrétní příklad.
Auto jsem koupil před 11 lety, jako 2.5 roku staré, s 90 000 km, za cca polovinu původní hodnoty (320 000kč). Za těch 11 let jsem najezdil 350 000 km. Během posledních 90 000 km jsem dělal těsnění pod hlavou, uložení vstřiků a repas brzdiče (cca 30 000 kč), celkový náklady na opravy (nepočítám spotřebák jako pneu, oleje atd.) byly cca 80 000 kč (turbo, ložiska, tlumiče, čepy, silentbloky ...)
Součet: Když vezmu, že jsme se s původním majitelem šábli o auto na půl, tak já za těch 80 000kč na opravy ujel o 260000 km, teda skoro 3x víc.
Když vezmu, že bych to auto koupil nové, stálo by mě 2x tolik, teda o 320 000 kč víc , a ušetřil bych akorát těch 30 000kč a dvouhmota by mi vydržela ještě dalších 90 000km.