Akorát tento tvůj případ je příkladem extrémně výhodného využití e-auta, resp. hybridu, což se nedá dost dobře zobecnit. Ale jinak gratulace, máš to výhodné. Toyota ty hybridy má zmáknuté, má před ostatními automobilkami v tomhle náskok tak dvacet let. Ale ani tvůj způsob provozu by neufinancoval úsporu na nákup drahého nového e-auta či hybridu, protože 8+8km denně nevygeneruje nic. Ty jezdíš 15000 ročně, to je 40km denně, většina na benzín, úspora funguje díky nákupu ojetého auta, ale to už je složitější problematika.MarS píše: ↑16.07.2021 12:17 tom384
Ano, ujeto poctivých 18.5km na 2.73kWh odebraných ze sítě neboli za necelých 7kč nočního proudu. Jinak napsal jsem trchu blbě tu trasu, je to 8km do města a 8km zpět.
Pefi má pravdu, že elektrický auta ušetří hlavně díky faktu, že benzín je zatíženej spotřební daní, o tom žádná. Vtip je vtom, že do tý doby než se to srovná, můžu třeba 5 let jezdit levnějc a i když mi možná vzroste cena elektřiny díky dani na 3x, tak jsem pořád na 1.2Kč/km to neni asi žádnej průser.
....
Teď jsem se o tuto problematiku dost zajímal, a můj závěr je: je to dobré, ale ne pro každého .
Nějaké svoje spokojené zákazníky si e-auta najdou, ale na řešení masové auto-mobility to v současné době není.
Podle mne je problémem hlavně to násilné socialistické prosazování jako jediné možné alternativy.