Elektrické Citigo už Škodovka vyřadila z výrobního programu.tom384 píše: ↑17.07.2021 13:22 Tesla mi jako druhy auto do rodiny smysl nedava. Je to moc drahy. Spis me laka nejaky mikroauto. Na my jezdeni do prace by to stacilo. Nulova varianta je Citigo. Porad dost drahy ale dost pravdepodobne uz by me vyslo levneji nez provoz spalovaku. Jeste pockam. Cena battery packu by mela klesnout na 100$ za kwh, takze auto s malou batrkou cca 20kwh by us nemelo byt drazsi nez auto se splovakem.
Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Vsechny veke narodni projekty byly placeny z verejnych zdroju. A to I pres odpor nemale casti spolecnosti. I "Jihoceske matky" prispely ze svych dani na Temelin.Wdog píše: ↑17.07.2021 13:17 tom384:
argumentovat paralelou se zaváděním elektřiny, a nebo paralelou se zaváděním prvních automobilů, je blbost.
Je tady totiž zásadní rozdíl: on tehdy lidem nikdo neříkal, že jejich svíčky a petrolejky moc čoudí a nepřikazoval jim pořídit si drahý rozvod elektřiny. Stejně tak v počátcích automobilismu nikdo neříkal majitelům povozů, že jejich koně moc prdí, a nechávají na zemi koblížky, a že si musí koupit za dvojnásobek ceny benzínový kočár bez koní. Prostě ty nové technologie masově převládly v okamžiku, kdy byly užitkově lepší a finančně dostupné pro masy. Do té doby je měli jen vizionáři a jako módní věc bohatí lidé.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
To máš pravdu. Ale pro mne je problém s tlačením elektromobility silou, kde náklady nesou soukromé subjekty. (s výjimkou několika málo EU státu, kde to navíc těžce dotují). Tady nadnárodní říše EU říká: my vám auta se spalováky zakážeme, nebo zákonem znemožníme používat, a vy si jezděte buď drahými e-auty, a nebo choďte pěšky. Kdyby řekli: e-auta jsou parádní věc, tak my zaplatíme a vybudujeme kompletní infrastrukturu, a každý ať se pak sám rozhodne, a koupí si dle uvážení .. to by byla jiná.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Od nabíječky je lepší to táhnout k rozvodně, ne podél dálnice.
Když už, tak rovnou i troleje a trolejbusy
Když už, tak rovnou i troleje a trolejbusy
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Nic tahat netřeba, stačí obnovit vývoj
Jen zelené by jeblo
Atomové auto Ford nukleon:
https://www.garaz.cz/clanek/ford-nucleo ... m-21002661
Jen zelené by jeblo
Atomové auto Ford nukleon:
https://www.garaz.cz/clanek/ford-nucleo ... m-21002661
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pánové argumentující tím,jak je levný provoz a jak je elektřiny - prozatím - dostatek..doporučuji třeba sledovat za jaké ceny se prodává elektřina na burze na přístí roky. A to ještě v Německu nevypli uhelky . Už teď je jasné, že další roky poroste nahoru a to hodně, pak to s těma výpočtama výhodnosti opět udělá divy
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Historické okénko:
https://www.bejvavalo.cz/clanek/prvni-z ... y-a-parou/
www.foltyn.cz/car/paris-rouen.htmNeděle 22. července 1894 je významným dnem historie motorismu. Pařížský deník Le Petit Journal toho dne v osm ráno odstartoval od Porte Maillot první ročník závodu Paříž-Rouen. Podle badatelů zkoumajících počátky motorismu je to vůbec první automobilový závod historie. Deníku se přihlásila více než stovka aut, na start se nakonec postavilo 21.
Trasa byla přes osmdesát mil dlouhá (necelých 130 kilometrů) a byla opravdovou zkouškou vytrvalosti pro stroj i posádku....
...Dle síly, které užito bylo při těchto vozech, lze
rozdělit povozy na skupiny dvě. Buď jest síla hybná uschráněna v nějaké zásobárně, nebo se musí teprve vyráběti při jízdě samotné. Do první třídy patří hybostroje se stlačeným vzduchem nebo s akumulátory. Kde se však jedná o jízdu na veliké vzdálenosti, nemohou tyto povozy soutěžiti, poněvadž náboj nestačí.
Akumulátorů zejména, ač mají v jistém směru velikou důležitost, nelze v tomto případě užíti, poněvadž se musí po čase nabíjeti nebo nahraditi nově nabitými, což není možno na nepřerušené cestě, na níž se po celý den nikde nezastavíme.
https://www.bejvavalo.cz/clanek/prvni-z ... y-a-parou/
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Covid to poslal hodně nahoru, pamatuju si, že když jsem chtěl pár let zpět kupovat Yarise, tak v hybridu stál 360. To je teď startovací cena nejlevnějšího modelu, tenkrát začínal na 250ti.Martysedlak píše: ↑17.07.2021 13:05 Jen Toyota Yaris hybrid udávaná spotřeba 3,5 až 4,5l/l cena cca 500 000 Kč. Tesla, ID3 i ten malý Fiat 500 se cenově motají okolo 1 mil.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Komentář k prosazování elektromobility
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... 0E0AAB1E06
(odemčeno)
"Navrhovat a prosazovat něco takového uprostřed pandemie a výhledu na ekonomický superprůšvih je důkaz totální nekompetentnosti a absolutní ideologické zaslepenosti."
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... 0E0AAB1E06
(odemčeno)
"Navrhovat a prosazovat něco takového uprostřed pandemie a výhledu na ekonomický superprůšvih je důkaz totální nekompetentnosti a absolutní ideologické zaslepenosti."
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jak ekologické, svobodné a na Číně nezávislé to elektroauto je...
Běžné auto se spalovacím motorem v sobě má necelých třicet kilogramů mědi a kolem pěti kilogramů hořčíku. A elektromobil? 55 kilogramů mědi, 25 kilogramů hořčíku, 10 kilo kobaltu, skoro půl metráku niklu a přes 60 kilogramů grafitu. Celkem přes 200 kilogramů vzácných kovů a dalších surovin v každém autě, šestkrát víc než v konvenčním autě se spalovacím motorem.
V případě obnovitelných zdrojů energie není výsledek o mnoho jiný. Tepelná elektrárna spalující zemní plyn potřebuje na jeden megawatt výkonu asi 1,5 tuny vzácných nerostných surovin, a jaderná elektrárna kolem 5,5 tuny, na solární panely padne sedm tun převážně mědi a křemíku a na megawatt výkonu větrné elektrárny je to deset tun v případě pevninského typu a patnáct tun v případě mořských větrných parků.
To vše podle analýzy Mezinárodní agentury pro energii zněkolikanásobí poptávku po surovinách. V „optimistickém“ scénáři čtyřnásobně, to ovšem platí v případě, že se nebude dařit plnit naplánovaný cíl uhlíkové neutrality v roce 2050. Pokud se jej plnit podaří, stoupne poptávka za dvacet let šestinásobně asi na 42 milionů tun ročně. Z toho patnáct megatun bude potřebovat energetická soustava a přes dvacet megatun výroba elektromobilů. Nejvíc má vzrůst poptávka po lithiu – až čtyřicetinásobně, niklu, kobaltu a grafitu bude potřeba asi pětadvacetkrát víc než nyní.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ?zdroj=top
Běžné auto se spalovacím motorem v sobě má necelých třicet kilogramů mědi a kolem pěti kilogramů hořčíku. A elektromobil? 55 kilogramů mědi, 25 kilogramů hořčíku, 10 kilo kobaltu, skoro půl metráku niklu a přes 60 kilogramů grafitu. Celkem přes 200 kilogramů vzácných kovů a dalších surovin v každém autě, šestkrát víc než v konvenčním autě se spalovacím motorem.
V případě obnovitelných zdrojů energie není výsledek o mnoho jiný. Tepelná elektrárna spalující zemní plyn potřebuje na jeden megawatt výkonu asi 1,5 tuny vzácných nerostných surovin, a jaderná elektrárna kolem 5,5 tuny, na solární panely padne sedm tun převážně mědi a křemíku a na megawatt výkonu větrné elektrárny je to deset tun v případě pevninského typu a patnáct tun v případě mořských větrných parků.
To vše podle analýzy Mezinárodní agentury pro energii zněkolikanásobí poptávku po surovinách. V „optimistickém“ scénáři čtyřnásobně, to ovšem platí v případě, že se nebude dařit plnit naplánovaný cíl uhlíkové neutrality v roce 2050. Pokud se jej plnit podaří, stoupne poptávka za dvacet let šestinásobně asi na 42 milionů tun ročně. Z toho patnáct megatun bude potřebovat energetická soustava a přes dvacet megatun výroba elektromobilů. Nejvíc má vzrůst poptávka po lithiu – až čtyřicetinásobně, niklu, kobaltu a grafitu bude potřeba asi pětadvacetkrát víc než nyní.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ?zdroj=top
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Co mam informace, tak se pripravuje system dodatečného zdanění elektriny pro elektromobily. Na STK se ma zkontrolovat množství zdanene elektriny pro ucely elekto jizdy a případně resit doplatek daně + penále.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Po uhlíkové neutralitě se půjde asi dost tvrdě, banky nebudou smět spolupracovat s firmami, které těží nebo zpracovávají uhlí (jak je to přesně specifikované nevím).
Buď nebudou spolupracovat, nebo si nepůjčí.
Buď nebudou spolupracovat, nebo si nepůjčí.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pokud ty parametry, co jsou v článku uvedené, číňani v reálu opravdu dodrží, tak to by byl první opravdu použitelný elektromobil pro život
https://m.vtm.zive.cz/svet-zaspal-v-cin ... t/a-211620
https://m.vtm.zive.cz/svet-zaspal-v-cin ... t/a-211620
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
To se mi nezdá, takovejch baterek už bylo.
To by díky této novince mohli všichni ostatní zabalit výrobu těchto aut. Pokud ovšem cena nebude v řádech xx mil.
Akorát mi není jasné, jak by se stavěli ty 500kW dobíjecí stanice. Těch 50kW je dejme tomu reálných, ale pro život to dobíjí pomalu. 150kW už je OK, ale zase je to velká zátěž na síť.
500kW by u sebe muselo mít baterku pro vyrovnávání rázů při dobíjení. A to by stejně fungovalo jen v době, když by nechtěli nabít zasebou hned 3 auta.
Dneska jsem na el autě protočil 90 tis km. Takže mnou najeto už 32 tis.
To by díky této novince mohli všichni ostatní zabalit výrobu těchto aut. Pokud ovšem cena nebude v řádech xx mil.
Akorát mi není jasné, jak by se stavěli ty 500kW dobíjecí stanice. Těch 50kW je dejme tomu reálných, ale pro život to dobíjí pomalu. 150kW už je OK, ale zase je to velká zátěž na síť.
500kW by u sebe muselo mít baterku pro vyrovnávání rázů při dobíjení. A to by stejně fungovalo jen v době, když by nechtěli nabít zasebou hned 3 auta.
Dneska jsem na el autě protočil 90 tis km. Takže mnou najeto už 32 tis.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Je to "jen" lithium-iontova baterie vylepsena grafenovymi nanovrstvami. Je otazka, zda ten grafen nebude zhoršovat i tak slozitou reciklaci lithia. Bez aspoň 80% recyklace lithia ekonomicky rentabilnim zpusobem tento typ baterií není dlouhodobě udržitelná technologie.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Hezka spekulace. Pravdepodobnejsi ale je, ze recyklace bude o dost levnejsi nez prvovyroba a tak recyklovane baterie budou o dost levnejsi nez ty soucasne. Navic i vyjezdena baterie bude mit dost velkou zbytkovou hodnotu a tak se majiteli vyplati ji nechat zrecyklovat a nebo "dojezdit" v nejakem energetickem ulozisti.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Řekl bych, že výhodnost či nevýhodnost recyklace těchto baterií bude dána především budoucí tržní cenou základních surovin k výrobě baterií. Např. pokud bude budoucí poptávka po lithiu, kobaltu, mědi atd. na výrobu baterií extrémní, a zároveň číňan obsadí všechny globální zdroje nebo zpracování těchto zdrojů, bude cena surovin velmi vysoko, a tedy výhodnost recyklace velká, ... což ale zatím není.
Jinak využití starých baterií z e-auta jako úložiště je jen dočasné řešení, oni za pár let zdechnou i ty baterie v úložišti. Ale je možné, že po těch pár letech nastane výše uvedený případ, a že recyklace bude výhodná, tak se těch mrtvých baterek majitel zbaví zadarmo a nebo je ještě za nějakou zbytkovou cenu prodá. Ale je možný i opačný případ, kdy budoucí nová technologie výroby baterií odsune ty staré na okraj zájmu, a naopak je potom bude nutné, po jejich smrti, draze "ekologicky" likvidovat, což by pak bylo na posledním majiteli.
Jinak využití starých baterií z e-auta jako úložiště je jen dočasné řešení, oni za pár let zdechnou i ty baterie v úložišti. Ale je možné, že po těch pár letech nastane výše uvedený případ, a že recyklace bude výhodná, tak se těch mrtvých baterek majitel zbaví zadarmo a nebo je ještě za nějakou zbytkovou cenu prodá. Ale je možný i opačný případ, kdy budoucí nová technologie výroby baterií odsune ty staré na okraj zájmu, a naopak je potom bude nutné, po jejich smrti, draze "ekologicky" likvidovat, což by pak bylo na posledním majiteli.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Kdepak na posledním majiteli, od toho máme při nákupu ten recyklační poplatek. Takže poslední majitel nic platit nebude, protože to zaplatil už někdo při nákupu té baterie.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Chtel bych být optimista z hlediska recyklace Li on baterií, zatim ale EU požaduje recyklaci aspoň 50% hmotnosti baterii pro rok 2030, což není moc velka hitparada. Navic pozarni rizika budou v techto recyklacnich firmách enormní.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.