Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Proforma, to ale přeci není ekologické!
Eko koumáci vymysleli toto
Nabíječka, která přijede za vámi!
https://fdrive.cz/clanky/test-vyzkousel ... -vami-7888

Váží pouhých 650Kg a umístí vám to kdekoli na sídlišti, pokud se tam tedy vytočí s Audi etron + přívěsem po vzoru Betmana :lol: Noční můra každého hasiče, mít tohle v zastavěných sídlíštích.
Mimochodem, cenu této "služby" zatím neupřesnili, zlí, velmi zlí jazykové tvrdí, že přistavění této firestarter baterie by mohlo koštovat tak kolem 5000kč ;)
Screenshot_237.jpg
Screenshot_236.jpg
Screenshot_235.jpg
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Germanik1 »

Jak se startuje požár takového zařízení? Teplotou? Přetížením? Zkratem? Abych věděl, kdy rovnou utíkat a nedělat hrdinu
Udělám co musím
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Vetsinou se to rozhori samo od sebe. Vnitrnim zkratem primo v jednom z clanku. Ten se rozzhavi a tim zarem od nej chytnou dalsi clanky okolo.

Ten proces se nazyva Thermal Runaway. Je to takovej slabsi odvar retezove reakce v jadernym reaktoru.

Ty vnitrni zkraty vznikaji pri prilis rychlem nabijeni, vybijeni a jinem trapeni baterek, kdy uvnitr baterie kvuli tomu rostou takove lithiove krapniky. A kdyz krapnik (aka dendrit) prorazi separator a propoji elektrody, tak se to zacne zhavit.

Jak ten krapnik zacne jednou rust, muze to blafnout kdykoliv, zcela bez vnejsich podnetu.

Jednoznacne je to casovana bomba. Chodil bych kolem toho obloukem. Taky doporucuju skladovat i baterie do akuvrtacek mimo dum. Idealne na noc nechavat mimo dum i vsechny mobily, robertky, elektricke holici strojky atd! Pokud mate elektromobil jako vnucene sluzebni vozidlo, doporucuju parkovat aspon 500m od bydliste a domu chodit radeji pesky.

Podobne daleko od baraku doporucuju parkovat take elektrokola a na vylety samozrejme vozit sebou pytel s piskem, aby se cele kolo dalo pri pozaru zasypat!
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Germanik1 »

Díky, bateriárnu na fotovoltaika jsem plánoval kousek od domu, asi ji posunu a bude více betonu. Auto na elektřinu doufám za svého života mít nebudu. 👍
Udělám co musím
drigon
VIP
Příspěvky: 2947
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

Na fotovoltaiku si dej baterie typu lifepo4. U těch požár nehrozí. Maximálně se nafouknou a zasmrdí.
Ve sklepě jich mám tabulkových 35kWh a strach nemám. Akorát je důležité mít při více paralelně spojených bateriových blocích udělané automatické odpojení vadného bloku. Zde jde o to, pokud dojde k vnitřnímu zkratu jednoho článku v bloku a jeho napětí klesne na nulu se o hodnotu napětí vadného článku sníží celkové napětí daného bloku. Pak se budou napětí vadného a zdraveho bloku snažit vyrovnat. Výsledkem může být havárie dalších článků vadného bloku. Ale pokud se vadný blok sám odpojí se nic nestane.

Příklad: baterie z 16 článků po 3V
16x3=48V
Jeden článek odejde, má 0V. Výsledek je tedy:
15x3=45V

Rozdíl potenciálů napětí obou bloků je 3V. Ten zdravý blok se bude snažit dorovnat napětí vadného, čímž se zvýší napětí na zbývajících článcích vadného bloku. A ty to nemusí vydržet.
Do určité míry lze toto nebezpečí omezit pojistkou u každého paralelně spojeného bloku baterií. Ale u ní je otázkou jestli zareaguje dřív než se to rozjede naplno.
Koukej tak, aby jsi viděl.
zedik
Příspěvky: 987
Registrován: 29.03.2016 20:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od zedik »

Konečně to někdo z výrobců řekl nahlas - Výroba elektromobilu vyprodukuje o 70 % více emisí, přiznává Volvo
https://www.auto.cz/vyroba-elektromobil ... q2Po6tgT3g
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Je zvlastni, ze dokud se neobjevily solidni elektromobily, tak se petrolheadi nejakymi emisemi vubec nezaobirali.

Co se pamatuji, tak v nasem krouzku benzinovych zavislaku jsme pravidelne resili jen toto:

- zrychleni z nuly na sto
- ktera ctyrkolka drzi lepe stopu
- ktere auto ma nize teziste

Od te doby, co tu jsou Tesla S a Porsche Taycan jsou vsechna tri vyse uvedena temata tabu. Proc?

:chuckle
zedik
Příspěvky: 987
Registrován: 29.03.2016 20:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od zedik »

Tak pak bych si tam přihodil kolik to ještě ujede když tomu budeš šlapat plnej kotel naloženej na dálnici :-) S nesmyslem o nulovejch emisích přišli právě zastánci elektra ;)
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Ano to je výborný příklad! Dojezd jsme v klubu petrolheadů nikdy neřešili. Ten se taky se to vytáhl až teď, co přišli elektráky.

Jedinou podobnou podobnou vzpomínku co mám je, že majitelé dieslů se předháněli, jestli jim to žere 5 nebo 4 litry na sto kilometrů. Nikdy to ale nebylo spojováno s počty tankování na cestě k Jadranu, ale stím, kolik je stojí kilometr jízdy.

Já jsem se té debaty účastnit nemohl. Ačkoliv můj teréňák měl tenkrát nádrž o objemu 90L, ujel na plnou jen asi 400 Km. Po asfaltu.
drigon
VIP
Příspěvky: 2947
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

Cos to měl za auto?

Z trochu jiného soudku. S lokomotivou jsem jednou dosáhl spotřeby skoro 500 litrů nafty na 100 kilometrů. Ale faktem je, že jsem na kopcovité a zatáčkovité trati táhl maxla (tak se u nás označuje maximální povolená zátěž na daném úseku trati).
Vidět to zelení, tak je z toho šlehne (alespoň by byl od nich klid :P )
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Myslím, že když bys těch tvých 500L na 100km přepočítal na tunu nákladu a pak to porovnal se stejným číslem pro kamiony, tak budeš ještě vyhlášen za ekologického šetrníka :)

Jeep Grand Cherokee 5.9 V8
drigon
VIP
Příspěvky: 2947
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

Měl jsi pořádné auto. Ne jako ty dnešní propagované vysavače na kolečkách.

Stejně mám za to, že propagace eut spolu s demolicí klasické energetiky je pokusem o uzemnění běžných lidí doma.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od ecart »

Ta aktuální souhra nuceného nástupu EVček a nastávajícího energetického kolapsu je asi jen náhoda. Ale už EVčka samotná mají dost velký potenciál připravit lidi o mobilitu. Přitom řízení auta je jedna z mála svobod (a radostí), které si člověk dnes může dopřát. V budoucnu bude vlastnictví a řízení auta určitě luxus. Rozhodně to nebude jako teď, kdy celkem solidní auto má i ten, kdo vydělává jen minimální mzdu nebo je dokonce na pracáku.

S elektrickou trakcí osobně problém nemám, vlastně to může být docela zábava a taky možnost vyrobit si vlastní palivo, pokud má člověk vlastní solární panely.

Co mi ale vadí, je to neustálé blábolení o ekologii, vnucování autonomního řízení a fakt, že elektromobil je ve skutečnosti počítač na kolech. Takže až někoho napadne, že bude sbírat jízdní data a na jejich základě online rozdávat pokuty, půjde to implementovat raz-dva. To samé třeba odposlouchávání rozhovorů řidiče a spolujezdce nebo geofencing. Až bude "lockdown" za 10 let, tak všechny elektromobily klidně můžou ze dne na den přestat jezdit. Nebo odmítnou přejet hranice státu, okresu či města. A když se nebudeš zdát policajtovi, tak si tě sám zpomalí a stáhne ke krajnici.
Samozřejmě, že podobné totalitní funkce by šlo nasadit i do spalováků. Tam to ale vždy bude vypnutelný přídavek, stejně jako AdBlue nebo Start/Stop. V nejhorším se vždycky dá vyměnit poměrně tupá řídící jednotka. V moderním EVčku ale není problém vše výše uvedené nasadit už dnes: stačí jen update softwaru v hlavním počítači. Bez něj se kola neotočí ani o centimetr.

Pro hromadu lidí je auto jen další způsob přesunu z domu do práce (jak se často říká, z bodu A do bodu B). Ale pro mne osobně je auto obrovský symbol svobody a nezávislosti.

Když máš špatnej den v práci, když tě nasere manželka, když tě podrazí kámoš: prostě sedneš do auta, na benzínce si koupíš kafe a večer vyjedeš na kopec za městem. Zastavíš, opřeš se o přední kapotu, srkneš kafe a zapálíš si cigáro. V krajině pod tebou sleduješ svítící hady z pouličních lamp, zatímco za zadkem cítíš teplo odpočívajícího stroje. Všichni se na tebe vysrali, ale on ne - je tady a čeká na tvůj povel, protože spolu dokážete cokoliv.
drigon
VIP
Příspěvky: 2947
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od drigon »

:yes :hand
Koukej tak, aby jsi viděl.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

Tak uz i nemecky ministr dopravy pripustil moznost povolit po roce 2030 nova auta se spalovacími motory, pokud budou schopna pouzivat synteticka e-paliva. Takova jiskricka naděje 🌤️
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
jerry.mysak
Příspěvky: 1412
Registrován: 23.03.2016 12:34

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od jerry.mysak »

ecart
kurva chlape, ty jsi hotovej básník.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od proforma »

2021-12-01-05-41-59-627.jpg
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Až padnou nesmyslné dotace na nákup elektromobilu, dotace na nabíjecí stanice a fejkové, start-up elektrotarify, demo free charge bezplatné stanice u supermarketů, pak elektromobiláři budou face to face postaveni před reálný fakt, že elektromobil není eko, není ani friendly a už vůbec ne ekonomicky udržitelný při současných cenách elektřiny a dalšího vývoje cen s ohledem na zcela nelogickém rušení atomových elektráren v Evropě. Vítejte v realitě, nezkřivené dotacemi z peněz náš všech. Fyzikální zákony a reálné ceny komodit na trhu se nedají okecat jen slovy "Zero emission!, Carbon neutrality!" blablabla ;)
Naposledy upravil(a) devlop dne 01.12.2021 19:57, celkem upraveno 1 x.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

Develop - podepisuji :yes
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
jerry.mysak
Příspěvky: 1412
Registrován: 23.03.2016 12:34

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od jerry.mysak »

Maximus, Devlop

špatně uvažujete. EU nastaví takový daně na benzín, auta a vše okolo, že i ten předraženej elektromobil bude zase výhodnej.

Chlapi, váš problém je, že uvažujete jako normální člověk. Musíte myslet jako evropský úředník.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Odpovědět