Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Běžně? Jde o promile dotovaných a služeb. V Číně se Běžné jezdí na kole a vlakem. A to je přesně to, co čeká Evropu v budoucnosti. Svobodu cestování a rozšíření spalovaků elektromobily 1:1 nelze.
Mimochodem Liquide: bude tou standardní baterií nějaké mrně pro hračku typu Dacia Spring, která si ji bude tahat na přívěsu, nebo se Range Rover spokojí s baterkou že Springu a dojede při dobrém větru u 20 km?
Za vše OK. Pokud po mně nikdo nebude chtít, abych si to pořizoval, nebo dotoval.
Jenže to nenastane, protoze dokud bude existovat lepší a nepostihovaná volba (spalovák), tak EV bude pořád jen snobskou hračkou pro zlomek společnosti.
Mimochodem Liquide: bude tou standardní baterií nějaké mrně pro hračku typu Dacia Spring, která si ji bude tahat na přívěsu, nebo se Range Rover spokojí s baterkou že Springu a dojede při dobrém větru u 20 km?
Za vše OK. Pokud po mně nikdo nebude chtít, abych si to pořizoval, nebo dotoval.
Jenže to nenastane, protoze dokud bude existovat lepší a nepostihovaná volba (spalovák), tak EV bude pořád jen snobskou hračkou pro zlomek společnosti.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/os ... polecneho/
Něco k těm nákladům na nejpokročilejší EV.
Něco k těm nákladům na nejpokročilejší EV.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jsi nepochopil, žádněj Spring s Landakem, do jednoho auta vice druhů baterií, nikoli obráceně. A v centru velkýho města je auto nesmysl, to v Číně pochopili dobře. Spíš bychom se mi měli přiblížit jim a začít stavět tratě pro rychlovlaky.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pochopil, ale nevěřil, že takovou kravinu myslíte vážně. To jakože na každé "pumpě" battery changing stadion, bude padesát druhů baterií?
To už mi přijde lepší D-FENSova vize Poskoqa:
https://dfens-cz.com/enyaqem-do-berlina-kein-problem/
To už mi přijde lepší D-FENSova vize Poskoqa:
https://dfens-cz.com/enyaqem-do-berlina-kein-problem/
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ta Dfensova cesta do Říše
mě znovu utvrdila v mém názoru, že ftipy nejsou vůbec vtipné, ale jsou, nebo znázorňují, krutou realitu...
mě znovu utvrdila v mém názoru, že ftipy nejsou vůbec vtipné, ale jsou, nebo znázorňují, krutou realitu...
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jednak, když vezmu těch 10 let provozu auta, tak to EV dá na originální baterku, výměnou získám dalších 8-10let provozu.Ulfhednar píše: ↑25.12.2021 9:50 Ať nejsou spory: můžeme srovnat náklady na provoz Enyaqu a spalovací Okty. Enyaq má sice menší kufr, je pomalejší, ale má citelne lepší zrychlení a samozřejmě praktičnost má mnohem, mnohem horší. Ale je to v podstatě "elektrická Oktavka".
Cenový rozdíl je zhruba půl milionu. Baterka do Enyaqu zatím není známa cena, na jaře se mluvilo o 250 000 Kč, asi bez výměny. Pochybuji, že cena půjde dolů. Když vezmu deset let provozu auta, fakt na servise pro tu Octu utratite cca o 750 - 800 000 víc, než za Enyaqa? To snad ne
a za druhý, pokud se máme bavit o pořizovací ceně, pak je ale třeba započítat i tu spotřebu. Při průmeru 6l na 100km mi to vychází pořád cca 2x vyšší u spalovacího auta, nebo-li v průměru 300tisíc Kč dodatečných provozních nákladů na 300tisíc ujetých km.
Když to shrnu, tak rozdíl v ceně vychází 500k s provozem 16-20 let, ne 800 na 10 let, mínus servisy motoru u spalovacího auta. Nakonec se to bude blížit ke 400, pokud se ovšem motor během té doby nijak zásadnějc nerozsype.
To je samozřejmě pořád hodně, ale berte v úvahu, že tam je prémie za teprve rozbíhající se výrobu EV.
O kolik by spadly pořizovací ceny, kdyby nebyl trh pokřivenej dotacema? Automobilky i ve státech, kde nejsou dotace by musely být padlý na hlavu, aby si nezvednuly marži, když tu máme jednotnej trh. To pak ale neni chyba jaksi těch elektroaut.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Znovu nepochopil, proč na každé pumpě? Psal jsem, že je to jako servis od AD, přeci charakter používání vozu se nemění každý den, abych pořád musel měnit velikost baterie. Swap nenahrazuje dobíjení, je to doplňková služba. Prostě místo kanystru do kufru se nahodí větší baterka.Ulfhednar píše: ↑26.12.2021 17:32 Pochopil, ale nevěřil, že takovou kravinu myslíte vážně. To jakože na každé "pumpě" battery changing stadion, bude padesát druhů baterií?
To už mi přijde lepší D-FENSova vize Poskoqa:
https://dfens-cz.com/enyaqem-do-berlina-kein-problem/
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Hele liquide už je v tom dost hokej. Co vlastně prosazuješ, že výměna beterky na pumpě řeší problém s dobou nabíjení a životností batetie, nebo že drahý servis u klasických aut zvyšuje cenu auta po dobu životnosti nad cenu elektroauta po dobu životnosti? Ty poslední příspěvky jsou nesrozumitelné.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Výměna baterie umožní změnit vlastnosti auta a přizpůsobit ho požadované trase, do města menší, na dovču větší. Životnost se tím též řeší. Za mě, srovnatelné elektro vs spalovák, tak elektro bude na servis levnější.
Další věc je, že automobilky investují teď hlavně do vývoje elektra, tipuji, že výrobu utlumí samy od sebe, ještě před zákazem a zbytky budou posílat třeba do Indie, kde tohle neřeší.
Další věc je, že automobilky investují teď hlavně do vývoje elektra, tipuji, že výrobu utlumí samy od sebe, ještě před zákazem a zbytky budou posílat třeba do Indie, kde tohle neřeší.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
No, tak to začnu dovážet z Indie auta jako rekvizity a točit celoroční film. Ale nic z toho se nestane.
Udělám co musím
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Takže místo platby za jednu superdrahou baterii budu platit za dvě (protože samozřejme ten AD je nebude mít za své peníze, ale za peníze zákazníka.
A jaký význam má jezdit si střídat )za peníze) baterii?
Je to tak geniální, že to necjhápu.
Jinak si myslím, že je celkem jedlo, že podle vás je údržba elektromobilů levnější, protože soudím, že to cenovou politiku neurčujete.
Při započtení ceny baterie je cena za údržbu většiny EV v delším časovém intervalu zásadně vyšší, než u spalováku. A při započtení cenového rozdílu EV x spalovák už není o čem pochybovat.
A jaký význam má jezdit si střídat )za peníze) baterii?
Je to tak geniální, že to necjhápu.
Jinak si myslím, že je celkem jedlo, že podle vás je údržba elektromobilů levnější, protože soudím, že to cenovou politiku neurčujete.
Při započtení ceny baterie je cena za údržbu většiny EV v delším časovém intervalu zásadně vyšší, než u spalováku. A při započtení cenového rozdílu EV x spalovák už není o čem pochybovat.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Řešení by mohla být základní baterie v podlaze auta a přídavné výměnné do šuplíku pod kufrem.
Pokud bude mít euto jednu velkou výměnou baterii v kufru bude vzhledem k její váze jezdit po zadních kolech a do kufru se nic dalšího nevleze.
Pokud bude mít euto jednu velkou výměnou baterii v kufru bude vzhledem k její váze jezdit po zadních kolech a do kufru se nic dalšího nevleze.
Koukej tak, aby jsi viděl.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4366
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ano, proto by měla baterie, co pojme 500 kWh energie (a dá se nabít za 1 minutu) vážit maximálně 45 kg (tedy jako 55 litrů benzínu i s nádrží). A samozřejmě s rozměry max. 0,06 m3.
Chemickou energii v uhlovodíkovém palivu při zachování poměru hmotnost/rozměry/obsažená energie prostě ekvivalentně elektřinou nahradit nelze...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Už jsem to tady uváděl, pro jistotu to zopakuji a klidně vám to zopakuji i někdy příště:
Při výpočtu typu "co stojí to auto", tedy nějakém porovnání nákladů, ať již na klasické, nebo e-auto, nelze vynechat žádnou složku nákladů.
Takže, pro uvažovanou dobu používání a uvažovaný km nájezd je třeba započítat: ztrátu hodnoty + servis za celou dobu vč. pneu + náklady na palivo + daně, poplatky a pojištění. Pak si to můžeme vydělit třeba na 1km a porovnat. Pokud něco z toho vynecháme, nemá srovnání žádného smyslu.
Pokud porovnáváme náklady na auta, má smysl porovnávat jen srovnatelné kategorie ... tedy např. oproti octavii můžeme porovnat e-auto (např.) e-Peugeot 2008, který má ovšem oficiálně dojezd jen 240km.
Dále obecnou vlastností při stanovení hodnoty ojetého auta před nějakou nutnou velkou investicí je, že se od obecné ceny podobného auta odečte ta cena opravy. Takže např. e-auto s mrtvou baterkou bude mít cenu podobného funkčního mínus cena výměny baterky. Je to stejné jako u klasického auta, auto s vylágrovaným motorem taky prodáte za cenu obecnou mínus ceny opravy či výměny motoru.
A dále, nemusí být realitou, že ceny servisu e-auta bude vždy výrazně nižší oproti spalováku. Ano, nemění se sice olej, ale zase žere výrazně více pneu a ty jsou navíc dražší, atd. A v případě výměny drahých dílů se to může srovnat v čase tou baterkou atd. ... ale to je otázka, to ukáže čas.
Při výpočtu typu "co stojí to auto", tedy nějakém porovnání nákladů, ať již na klasické, nebo e-auto, nelze vynechat žádnou složku nákladů.
Takže, pro uvažovanou dobu používání a uvažovaný km nájezd je třeba započítat: ztrátu hodnoty + servis za celou dobu vč. pneu + náklady na palivo + daně, poplatky a pojištění. Pak si to můžeme vydělit třeba na 1km a porovnat. Pokud něco z toho vynecháme, nemá srovnání žádného smyslu.
Pokud porovnáváme náklady na auta, má smysl porovnávat jen srovnatelné kategorie ... tedy např. oproti octavii můžeme porovnat e-auto (např.) e-Peugeot 2008, který má ovšem oficiálně dojezd jen 240km.
Dále obecnou vlastností při stanovení hodnoty ojetého auta před nějakou nutnou velkou investicí je, že se od obecné ceny podobného auta odečte ta cena opravy. Takže např. e-auto s mrtvou baterkou bude mít cenu podobného funkčního mínus cena výměny baterky. Je to stejné jako u klasického auta, auto s vylágrovaným motorem taky prodáte za cenu obecnou mínus ceny opravy či výměny motoru.
A dále, nemusí být realitou, že ceny servisu e-auta bude vždy výrazně nižší oproti spalováku. Ano, nemění se sice olej, ale zase žere výrazně více pneu a ty jsou navíc dražší, atd. A v případě výměny drahých dílů se to může srovnat v čase tou baterkou atd. ... ale to je otázka, to ukáže čas.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Proč žere elektro víc pneu? Napadá mě, kvůli lepšímu zrychlení, ale to asi hlavně záleží na řidiči. Proti tomu můžu postavit brzdy, u U EV odhaduju 2x delší životnost.
Je to tu zas, 500kWh. Já myslel, že tuhle demagogii už jsme si vyjasnili
Je to tu zas, 500kWh. Já myslel, že tuhle demagogii už jsme si vyjasnili
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ze by baterky byly těžší?
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Mars:
Spíše kvůli vyšší hmotnosti. S těmi e-auty je ale spojeno spoustu drobných háčků, které vyjasní až čas. Cenová politika výrobců ohledně servisu e-aut. Třeba ty brzdy. Je nutné mít brzdy s větším výkonem (musí v případě nouze ubrzdit těžší e-auto), ale zároveň jsou ty brzdy minimálně používané. Což jim nesvědčí. takže máš konstrukčně (a tedy výrobně) dražší brzdy, které vyžadují relativně složitější servis, musí se vždy zkontrolovat, rozhýbat atd. ... ale nemění se tak často destičky a kotouče. co bude dlouhodobě levnější na servis? ... a třeba u e-auta, může výrobce předepsat časový interval výměny, i když nebudou opotřebované, třeba za 5-10 let, a když je nevyměníš, e-auto se nerozjede...
Spíše kvůli vyšší hmotnosti. S těmi e-auty je ale spojeno spoustu drobných háčků, které vyjasní až čas. Cenová politika výrobců ohledně servisu e-aut. Třeba ty brzdy. Je nutné mít brzdy s větším výkonem (musí v případě nouze ubrzdit těžší e-auto), ale zároveň jsou ty brzdy minimálně používané. Což jim nesvědčí. takže máš konstrukčně (a tedy výrobně) dražší brzdy, které vyžadují relativně složitější servis, musí se vždy zkontrolovat, rozhýbat atd. ... ale nemění se tak často destičky a kotouče. co bude dlouhodobě levnější na servis? ... a třeba u e-auta, může výrobce předepsat časový interval výměny, i když nebudou opotřebované, třeba za 5-10 let, a když je nevyměníš, e-auto se nerozjede...
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Proto se začaly používat u EV vzadu bubnové a méně účinnější brzdy? Jako, ano brzdy se míň používají, ale že by byly účinnější? O tom pochybuju, rekuperací zbrdíš auto o dost, klasické brzdy fungují jen při prudkém brždění zároveň s bržděním motorem. Pokud neberu v potaz tzv. plachtění.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Mars: jak už psali kolegové, vysoká hmotnost tě jako správného fyzika měla napadnou jako první, ale ne, tebe napadne hned to jediné opěvované plus elektroaut - zrychlení
příklad, crossover spalovák vs. elektro:
Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 140kW - 1490kg (pohotovostní)
Mercedes-Benz EQA 140 kW - 2040 kg (pohotovostní)
na stejnou třídu karoserie, téměř shodného rozvoru kol a výkonu motoru má elektroauto skoro o půl tuny hmotnosti více!
dotaz v hodině fyziky pro pilné žáky druhého stupně ZŠ: když oba auta budou mít shodně velké pneu, např. o rozměrech 235/45 R18, na kterém autě, děti, se rychleji opotřebují?
btw: zrychlení na 100km/h u Karoq 2.0 TSI 140kW je 7s, MB EQA 140 kW 8,9s... že by zase ta hmotnost??? Já bych ji zakázal, ničí nám zelené zítřky.
příklad, crossover spalovák vs. elektro:
Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 140kW - 1490kg (pohotovostní)
Mercedes-Benz EQA 140 kW - 2040 kg (pohotovostní)
na stejnou třídu karoserie, téměř shodného rozvoru kol a výkonu motoru má elektroauto skoro o půl tuny hmotnosti více!
dotaz v hodině fyziky pro pilné žáky druhého stupně ZŠ: když oba auta budou mít shodně velké pneu, např. o rozměrech 235/45 R18, na kterém autě, děti, se rychleji opotřebují?
btw: zrychlení na 100km/h u Karoq 2.0 TSI 140kW je 7s, MB EQA 140 kW 8,9s... že by zase ta hmotnost??? Já bych ji zakázal, ničí nám zelené zítřky.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jde o to nouzové brždění, kdy se prudce brzdí do nuly. Při běžném provozu e-auta nemusíš na brzdy vůbec šlápnout, resp. skoro vše vyřeší brzdění motorem. Ale při nouzovém brždění to moc nepomůže, na to musí být dimenzované brzdy.Strelec45 píše: ↑28.12.2021 12:50 Proto se začaly používat u EV vzadu bubnové a méně účinnější brzdy? Jako, ano brzdy se míň používají, ale že by byly účinnější? O tom pochybuju, rekuperací zbrdíš auto o dost, klasické brzdy fungují jen při prudkém brždění zároveň s bržděním motorem. Pokud neberu v potaz tzv. plachtění.