Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

MarS píše: 28.12.2021 12:06 Proč žere elektro víc pneu? Napadá mě, kvůli lepšímu zrychlení, ale to asi hlavně záleží na řidiči. Proti tomu můžu postavit brzdy, u U EV odhaduju 2x delší životnost.
Moje americká známá zanevřela na svou Teslu, protože měla vysokou spotřebu pneumatik - auto bylo tak těžké, že se pneumatiky na kalifornských silnicích rozbíjely tempem, které u žádného jiného auta nezažila. Tamní silnice mi zase tak moc rozbité nepřišly. Pouze ona asi není zvyklá se vyhýbat dírám, nebyla ochotná se něco takového učit a byla naštvaná, protože jednou až dvakrát do roka někde zůstala stát z rozseknutou pneumatikou.
MarS píše: 28.12.2021 12:06 Je to tu zas, 500kWh. Já myslel, že tuhle demagogii už jsme si vyjasnili :mrgreen:
150-200 kWh by odpovídalo dnešním benzínovým autům a cca 200 až 250 kWh dnešním dieselovým, co se týče dojezdu v kategorii nižší střední/střední třídy.
----
Osobně jsem naivně čekal, že e-mobilita velmi rychle vyrazí cestou snižování ztrát a bude ukazovat i cestu spalovákům- aerodynamika, návrat k racionálně širokým pneumatikám, snižování hmotnosti, a najde si trh tam kde má při současném stavu techniky smysl (autíčka do města a blízkého okolí). A místo toho se e-snem stávají dvoutunové krabicoidní obludy na širokých gumách jako Enyaq. :head
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Strelec45 »

Ještě jednou... motor svou rekuperací - bržděním pomáhá a to dost, proto není třeba kotouče vzadu. Dimenzováno to samozřejmě musí být na max. hmotnost vozidla + bezpečnostní koeficient. O tom žádná.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Wdog
Příspěvky: 514
Registrován: 15.05.2013 15:43

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Wdog »

Tak při nouzovém brždění zcela jistě nějaká rekuperace proběhne, ale moc jí za těch pár sekund nebude.

Při argumentaci bubnovými brzdami na zadní nápravě e-aut poněkud opomíjíš důvody, proč tam ty brzdy výrobci začínají dávat. Nevýhodou bubnových brzd je slábnoucí účinek vlivem přehřátí při déletrvajícím brzdění, výhodami jsou nižší výrobní náklady, nižší otěr prachu do ovzduší, a menší náchylnost na znečištění a korozi. No a ta první nevýhoda je do jisté míry u e-aut odstraněna, protože se nepředpokládá dlouhodobé brždění samotnými brzdami, a tedy nenastane přehřátí bubnových brzd a snížení jejich účinku.
Samotná bubnová brzda nemusí být nutně méně výkonná než kotoučová, brzdný účinek je dám plochou třecího segmentu a přítlačnou silou, do doby, než se přehřejí a sníží se tření.
Nejvíce ovšem záleží na přenosu brzdné síly pneumatikami na vozovku.
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

V USA jsem bubny vzadu viděl na mnoha osobních autech. Typické auto určené pro trh v USA sjezd z Grosossglockneru nedá - jak celkem bolestně svého času zjistil Lexus se svým luxusním LS, kterému tehdy v podstatě shořely brzdy. Vzhledem k tomu, že majitelé EV jezdí v zájmu rozumného dojezdu zhruba stejně dynamicky jako američané, tak jim ty bubny stačit opravdu budou - jedno nouzové zastavení z maximální rychlosti to určitě zvládne. :lol:
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od NoobsRush »

ad gumy:
Nevím jak to funguje u koncernu, nicméně zvýšené opotřebení gum u tesly (krom váhy) má na svědomí měkká směs u který se jede na co nejnižší valivý odpor a hlučnost.

https://media.evo.co.uk/image/private/s ... silent.jpg
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Měkká směs je tam hlavně kvůli vlastnostem za mokra. Tichou pneumatiku s malým valivým odporem a dlouhou životností šlo vyrobit i před 30 lety, ale na mokrém to bylo ještě před pár lety na zabití.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Měkká směs bude mít spíše větší odpor, ne?

Nevím, kolik stojí spotřební materiál na brzdy třeba Octa vs. Enyaq*, ale u řady značek je rozdíl opravdu velký. Třeba Jaguar F-Pace a E-Pace více než 3x tolik (destičky za 33 tisíc...). Takže i při teoreticky dvojnásobné životnosti se pořád žádné spoření nekoná.
Prostě každý EV musí mít brzdy dimenzované jako auto se spalovákem o dvě třídy vyšší.
Óðinn á yðr alla
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Ulf: taky si myslím, že měkká směs bude mít větší valivý odpor, ale odborníci na marketing dokázali opět prodat bývalou nevýhodu jako novou výhodu. Moderní směsi zřejmě umí energii potřebnou na stlačení akumuluvat a vydat zpět, aniž by došlo k přeměně většině této energie na teplo nebo jejímu využití pro mechanickou destrukci materiálu pneumatiky.

Velikost kotoučů a destiček musí být nějak úměrná hmotnosti a výkonu.
Pokud je Eniaq o 500 kg těžší než Kodiaq a ten je o 250 kg těžší než Superb, tak bych nějaké úspory na brzdách nečekal, spíš naopak.
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od NoobsRush »

Ono je za tím trochu víc, někdo znalejší bude vědět přesněji. Tvrdá směs se tam údajně nedá použít (resp to není doporučováno) kvůli váze vozidla a kroutícímu momentu. U tesly je snad doporučený huštění kol kolem 3 barů a na disky se dávají takový šílený aerodynamický poklice. U koncernu většinou vidím klasický alučka s gumama který jsou kolikrát totožný se stejným modelem co má spalovák. Co jsem tak nějak pochopil tak tesla honí každý km dojezdu právě těmahle blbostma ala gumy/disky/poklice.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Jezdim Plaidem s 21 gumama, pokud clovek nejezdi jak prase a nevymetava kazdou diru tak mi gumy drzi uplne normalne. Kdyz to ohulim spousta krat behem chvilky na plny kotel akcelerace nebo si zajedu na zavodni okruh sundat vsechny ropaky i neropaky, tak ty gumy dostanou fakt velky zahul kdyz to budu drtit na tom okruhu. To potom ty gumy zas tak dlouho nevydrzi no. U tak vykonnych aut i u ropaku upravenych na trate se meni tez casteji gumy. Znam to este z stare opravene vette a dalsich ktere uz nemam, to hltalo palivo jak zbesile a gumy u toho odchazely tez casteji pri rychle zbesile jizde. Jinak brzdy nepouzivam skoro vubec, brzdim rekuperaci dost ucinne, jedine kdy pouzivam brzdy je pro dobrzdeni na semafor apod. nebo v nouzi kdyz je to potreba. Pokud by ale nekdo chtel srovnavat levnejsi model a to model 3 tak to srovnavejte spis vic s bmw trojkovou radou/mkovou ci s cim (zalezi jak v cem), rozhodne s drazsima autama a kdyz to clovek bude srovnavat se srovnatelnyma autama tak celkove temer ve vsech smerech to Tesla vyhrava. Plaid se neda srovnavat snad s nicim bezne normalne dostupnym. Sestavit ropaka ktery se tem hodnotam aspon priblizi castecne tak stoji nasobne vice, a takovy ropaci pak stejne nemaji nai nejak uzasny dojezd, spis docela bidny. Ano poradne EV za malou cenu este nejsou, teprve prijdou. EV ted rozhodne neni pro kazdeho. Kdo umi ale matematiku a spocita si vse tak model 3 je uz dostupny dosti lidem pokud budeme koukat i na financni naklady do budoucna. Model S ci Plaid si samozrejme bezny clovek nekoupi. To si spis koupi lidi co by si jinak poridily treba nejakeho amg medaka, porsche atd. Jinak ano vaha hraje svou roli, ale kdyz clovek umi jezdit tak vydrzi gumy dlouho gumy. Jeslti u me odchazi postupne gumy, tak to je tim ze mistama nekde jezdim jak prase tam kde nikoho neohrozuji, palim gumy v zatackach nekdy a smazim akceleraci. Kdyz uz si clovek koupi takove auto, tak je blbost s tim jezdit velmi pomalu jak po*rany/a. Rozjizdet se a predjizdet s tim, jak se slapaci popelnici, na to by byla skoda takoveho auta, nevyuzit jeho potencial. Od doby co mame Tesly, se vyrazne dost zvysil volny cas na rodinu, zabavy apod., stravim s tim na silnici mene casu diky tomu co to auto nabizi a tez se citim lepe ze sedi v bezpecnejsim aute nez jsou ostatni auta, a mnoho dalsiho. technicke veci do hloubky vice znam spis k Tesle, ostatni jina EV me do nejvetsiho detailu tolik nezajimaji. Jinak na oyutube a ruzne na netu se baterie daji vymenit i v domacich podminach a to i ruzna elektronika, dokonce mnohe z otho neni ani nejak tezke zas tak. Navic se nevymenuji cele baterie ale bloky, pripadne jen clanky a jde to udelat i u Tesly dost levne pokud clovek nema v hlave jitrnici, pokud chce usetrit, da se to udelat jinde i levneji.Problem alep otom je stejnyj ak u ropaku, vymenit sice muzete i specifictejsi veci, ale u nekterych veci vas potom v offi servisu klidne poslou do zadele kdyz se budete potom ohanet zarukou ao ni zjisti ze jste hrably do neceho do ceho jste hrabat nemely. Chlapik na YT si uz u tesly vymenil kde co, od volantu po svetla, po upravu zavirani dveri po nataceci display, napojeni podsviceni, vymenu kde co i tech slozitejsich komponent. Dokonce si dotycny namontoval do modelu 3 i yoke volant ktery ma Plaid a vypadalo to lepe nez s puvodnim. Jsou i taci co Teslu rozebraly a stavi z ni jine EV auto.

Este k tem brzdam, Tesla nemela spatne brzdy ani, ale kdyz se to srovnavalo s dlouho zavedenymaz nackama jako treba porsche, tak to melo lepsi brzdne vlastnosti. Jak je to ted, nevim, Tesla to posouva vpred a nejak to uz nesrovnavam novy model se starym. Jinak Taycan co si pamatuji rekuperuje brzdenim, u nej tolik setreni brzd neocekavejte.

Vyvracet ruzne nesmysly matematicke, fyzikalni nebudu, uz to davno jiny na netu jinde plne verejne vyvratily a to nasobne vetsi odbornici nez si tu na ne nekteri hrajou co tvrdi ze neni neco mozne i kdyz realita, zkusenosti, znalosti odborniku co vi mnohem vice nez zde ti co v tomto vlakne odkazuji na ruzne veci. Na takove dno neklesnu vyvracet nekterym zde nesmysly ktere cast z nich platily tak pred 10 lety a vice, s takovyma se ani bavit nejak nehodlam, zbytecne. Na nikoho konkretniho presne tu ale ukazovat nebudu.

Jinak k autoforum kde pisou autori Petr Prokopec a Petr Miler patri k uplne tem nejhorsim zaritym oblbovacum proti elektromobilite a Tesle. Zrovna proti takovemu webu a temto autorum se delaji na netu ruzne vyvraceni tech jejich mytu, ktere tvrdi na tom webu. Nesnizujte se nikdo na tak nizkou uroven ze se budete odkazovat nebo cerpat z takoveho webu jako je autoforum, ktere ruzne clanky prekrucuje, doplnuje/upravuje si infromace vycucane z prstu atd. navic kdo se v tom dele pohybuje tak si mnozi elektromobilisti zacly delat srandu, delaji videa s urcityma nadpisama a informacema ve videu takovmy stylem aby se do toho chytly nekteri takovy odpurci kteri to pak siri na netu t nejake negativa a nejak nezmini vsehcno, ale jen to aby mohly na EV plivat, vytrhavaji z kontextu a nedodavaji vsechna infa. Mezi odborniky a elektromobilisty je to web na urovni aero*etu, dokonce este horsi. Uz to tu bylo drive zmineno. Nic ve zlem, aleo pravdu je to jako ohanet se aero*etem. Kolikrta jejich clanky maji i temer stejne, velmi pdoobne nadpisy, aaby sirily nenavist tak poupravy stary clanek a lehce jen ho poupravi zas, ano jeto nafocene, jsou na netu toho uz plno zaznamu. I Goebbels byl v oblbovackach proti nim amater. Myslim to v dobrem, bylo by fajn posunout informacni uroven zde na forum a nepostovat kdejaky nesmysl lehce vyvratitelny. Jsou lide ktery veri kdecemu jelikoz tolik o otm nevi, tak proc jim lhat nesmyslama? Nac si tim zbytecne podrezavat vetev nicit si vizitku? Zajimave ze mnozi co jsou proti EV zde na forum, tak v jinych nekterych vlaknech se s nima na necem i shodnu v nejakych castech, ale jakmile jde o EV tak jsou jak utrzeny ze retezu jak kdyby zahodily to co je v hlave. Jsou zblbnuty uz tou anti-EV oblbovackou, pripadne siri umyslne myty.

Jinak na lzi, nesmysly nebudu reagovat, je to pod mou uroven, i pratele a ruzny lidi me od toho odrazuji prispivat a bavit se s nekteryma lidma ktere siri myty a chovaji se toxicky. Nekteri zde na foru tvrdily ze nejsou proti elektromobilite, ale nikdy nepostujou nic pro EV ale pokazde jen proti a miliony dalsiho co by se dalo na ne vypsat, cim se potapi. Misto aby se do toho ponorily hloubeji a snazily se byt aspon trochu objektivni a zacly resit problemy kde opravdu jsou, tak nadavaji na neco kde ty problemy nejsou. EV problemy nejsou, ale problemy jsou jinde co se tyka veci okolo elektromobility. Proto jsou na netu ruzne na soc. sitich atd. lidem k smichu. Bojovat proti EV, vede akorat k posilovani EV, coz jasne mnohe dokazuje, pokud bojovat proti nekterym problemum kolem toho, tak ty problemy jsou jinde a ne elektromobily smaotne. Jinak skouknete si rozhovor Elona co rika na dotace/financni prispevky, budete prekvapeny, nepodporuje to a nai to nechce. ANi tesla to nebere, nema placene reklamy v televizi av sudem ozne ani, dobre EV se prosazuje uspesne samo. A ty necele dve procenta penez pro Teslu ktere ziskava, hadejte jak, ty kdyby nebyly, bylo prokazano ze by by s Teslou nic neudelaly. Jinak i ja jsme v otmto pripadeproti dotacim. A pro ty zarite odpurce Ev, je prokazano i verejne dostupne ze u nas a celkove ropny prumysl a ropacky segment je mnohonasobne vice zadotovan, to se ale mnohym nehodi. Proti tomu mlci a nidky se proti tomu neozvaly ale jakmile jde o EV tak hned vyleti jak certici z elektriky. Opakuji, i ja jsme jinak proti dotacim v tomto ale kdyz proti dotacim na EV tak i proti ropnemu auto segmentu.

Sincerely, Alstratt
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 28.12.2021 15:21, celkem upraveno 2 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od NoobsRush »

aslatt: tím borcem z yt myslíš nejspíš Rich Rebuilds, který se tím momentálně začal docela dobře živit, nicméně on sám řekl že díly pochází především ze "salvaged" (totálky) aut a jak ty jednou dojdou tak má útrum jelikož tesla customer service díly běžným lidem nerado prodává a nebo za raketu
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

NoobsRush píše: 28.12.2021 14:57 Tvrdá směs se tam údajně nedá použít (resp to není doporučováno) kvůli váze vozidla a kroutícímu momentu. U tesly je snad doporučený huštění kol kolem 3 barů a na disky se dávají takový šílený aerodynamický poklice. U koncernu většinou vidím klasický alučka s gumama který jsou kolikrát totožný se stejným modelem co má spalovák. Co jsem tak nějak pochopil tak tesla honí každý km dojezdu právě těmahle blbostma ala gumy/disky/poklice.
S výkonem jako měly supersporty potřebuješ antiekologické pneumatiky, jaké měly supersporty. Proto má Tesla model S jako základní šířku pneumatiky 245 mm. Zákazníci takto široké gumy rádi vidí protože to u nich vyvolává pocit "sucha a bezpečí". Jenomže takhle široké gumy mají pro běžné použití celkem nesmyslný valivý odpor. Velmi vysoký tlak v gumách je pak daň za celkovou hmotnost. Prostě fyziku ošulit nejde, Tesla defacto nikdy nebyla úsporné auto a mnozí "early adopters" jsou značně nekritičtí vůči marketingu, který Tesla produkuje.

Moje auto koupené jako houska na krámě mělo šířku gum 225 mm, přitom v mnoha ohledech je to pro dané auto naprostý nesmysl, ale zákazníci to chtějí, tak jim to výrobce rád prodá. Ekologii i zvýšené emise vem čert, výrobce má spočítáno, že se mu to vyplatí.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

NoobsRush ano ten a nejen ten, ale zrovna Rich dela vetsi prestavby no. Pokud si pamatuji maji este nejaky YT kanal ne? Ja si to uz moc nepamatuji vsechny ty YT kanaly, uz to tolik nesleduji. Pokud si si dobre pamatuji, to byl Rich ktery mel nejaky problem s Teslou ktera mu neco neuznala ci co (uz si to moc nepamatuji) az ho to docela nastvalo. Pak este jeden nejaky chlapik na yt, rozebiral tam podvozek tesly a hrabal se v podvozku tam kde je baterie, vymenoval tam nejaky bily komponent, keramicky ci co to bylo, nepamatuji si uz. Ty dalsi jsou spis uz mensi upravy na elektronice z tech o kterych normalne vim/pamatuji si. A ano ty velke predelavky hluboke, byvaji casto z tech vybouranych Tesel no, co nekteri roslehaly, neuridily to. To tak u nekterych lidi byva, koupi si tak silny auto a neuridi to, delaji v tom aute hlouposti a pak to dopada jak to dopada. Cast lidi si Plaid kupuje kvuli tomu co nabizi, na delani blbosti, dragy apod. To mi nejak nevadi, ale co mi trochu vadi jsou ty kteri se nechavaji vozit autopilotem a nedavaji pozor. Si nekteri (nastesti velmi mala cast) o sobe moc mysli ze jsou najednou sefove silnic, mysli si ze kdyz jakemukoliv vozidlu na silnici ujedou a ze maji odolne auto mega bezpecne, tak se citi jako ze mohou kde co. Nechci jim nic takoveho zakazovat mit takove auto, ale nekdy si myslim ze nekteri by takove auto mit nemely, nekteri to opravdu neuridi, delaji s tim blbosti a pak nekdy se stava ze to nekde rozsekaji. To plati i u ropaku, kolikrat mlady namachrovanci kterym nekdo z rodicu koupil supersport ci nejake nadupane auto, nebo ktery si pujcily. U me to byl postupny prechod od slabych aut po cimdal silnejsi. Ale nekteri presednou rovnou ze slapaci popelnice do rovnou supersportu a najednou to neuridi a konci to tak jak uz bylo zmineno.

Taky se budu trochu snazit mozna potom shanet dily do elektro nakladaku, na to je zatim ale este cas. Par napadu je odkud to shanet, kolik z nich ale vyjde, netusim. Jinak nektere komponenty se daji i volne nekde koupit na netu do Tesly i mimo offi Teslu. Drobnosti, nic velkeho ma i Shiva Sapkota, predevka dveri, svetla, volant a dalsi. Kolem Plaid zas neco ma PlaidAF, toho se muzete zeptat na brzdy a gumy na Plaid. Zadne ukazky z prestavby ale upravce Plaidu treba Unplugged Performance. Nejaky dalsi by se nasly. Ja si jich uz moc nepamatuji. Teslu zatim nejak moc nenechavam upravit. A na upravu interieru zbytky casti interieru co chci do kremove a nejake drobnosti, na to uz mam nekoho vyhlidleho co to udela.

Nejake drobnosti komponenty na Tesly jsou i zde. Da se toho najit ale vice. Na tento web odkazuje Shiva.

https://www.tesplus.com/

Jinak k tem gumam, Tesla ma/mela v gumach este nejakou tlumici penu, ktera snizuje prenos hluku do kabiny. Pokud si pamatuji byly to nejake Continental s ContiSilent. Ja mam na Plaidu jine. Mam 21 Arachnidy ktere maji Michelin Pilot Sport 4S.

U me byvale prestavene vette ktera byla spis vic nez na normal jezdeni tak spis takova dejme tomu drag vette od upravce, ktery dopredu daval uzke lehci gumy a dozadu daval tluste siroke gumy. Zralo to jak ... Pri prasacke jizde to zralo i gumy jak ... Na normalni jezdeni to moc nebylo. Takove auto na delani drag duelu, zavodu na opustenem letisti nebo delani blbosti. Jak mame ale vlastni decka uz nekolik let, tak to chtelo neco uz lepsiho co se da tez na drag pouzit a hlavne zaroven tim bezpecne vozit rodinu atd. Do te vette se nedalo brat rodinu. Po case to prelso do upravy, a vznikl z toho takovy neco jako drag z casti a z casti luxusni vuz. bylo to oblecene nakonec jak exterierove tak interierove do jednoho moderniho exotickeho konceptu BMW, ktere v sobe melo + - puvodni tu upravenou vette. Auto ktere se mi v nekterych castech dodnes libi vice nez ta Tesla. Uz dela radost jinemu majitely, prodano za sakra velkou cenu. Exterierove to vypadalo z nemale casti podobne jako koncept BMW SX, interierove sedacky a nektere drobnosti neco jako Vision Future Luxury a z male casti interier neco jako CS koncept. A nestalo to ani zas tak nejak moc si tohle nechat udelat. V US je hromady upravcu aut. Me se koncepty BMW vzdy libily.

Upravcu Tesel uz minimalne par na urovni jich uz je. Existuji i docela opravdu spatny, stacilo mi videt nektere jejich upravy a stacilo, katastrofa, hlavne ten interier ktery predelavaji. Neslicovane veci, ale to este od toho jednoho upravce slo, ale to krive prasacke siti, no hnus a ty jejich kombinace co kombinovaly za materialy v jakem provedeni tez nic hezkeho.

Sincerely, Alstratt
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 28.12.2021 17:57, celkem upraveno 4 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
PeFi
Příspěvky: 2714
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

Ještě k té šířce pneumatik - šířka 195 mm se v praxi ukázala jako celkem dostatečná i pro (relativně lehké - 1200 kg) auto s výkonem 150 kW na nápravu.

Momentálně ve snaze nahradit téměř 15 let staré auto opatrně pokukujepe po hybridu, kde se ve většině výbav kromě "social edition" dodává šířka 235 mm, což má oproti šířce 215 mm u "social edition" tu "výhodu", že je spotřeba benzínu o 0,2 l/100 km vyšší, kola jsou těžší a pneumatiky dražší. :head

Jeden z náznaků, že jde u elektromobilů a aut obecně opravdu o ekologii bude, až se i rozměry pneumatik vrátí tam, kde by zhruba měly být.
Zapadlo
Příspěvky: 998
Registrován: 24.08.2014 19:59
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Zapadlo »

Nabíjení elektromobilů (1917)
Nabíjení elektromobilů - 1917.jpg
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Zapadlo :yes
Nabíjení elektromobilů ve 21 století
Screenshot_257.jpg
no, úpřímně, v 1917 to vypadalo úhledněji...nějaký brutální posun za "pouhých" 104 let nějak nevidím :lol:

Ale Alstrat nám to ve zkratce na 2X A4 textu jistě vysvětlí. Startrekoví snáři už mají v šuplíku jistě spoustu nápadů na okamžité řešení, kde fyzika raději přeje dobrou noc.
Uživatelský avatar
Bill Masen
Editor
Příspěvky: 3752
Registrován: 08.02.2015 16:49

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Bill Masen »

Liqid píše: 27.12.2021 12:53 Výměna baterie umožní změnit vlastnosti auta a přizpůsobit ho požadované trase, do města menší, na dovču větší. Životnost se tím též řeší...
Neřeší, ty baterky stejně někdo koupit musí.
Liqid píše: 27.12.2021 12:53Další věc je, že automobilky investují teď hlavně do vývoje elektra, tipuji, že výrobu utlumí samy od sebe, ještě před zákazem...
Ano, investují, protože jim nic jiného nezbývá kuli pokutám na klasický auta a dotacím na elektromobilitu.
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Liqid »

To uvidíme příští rok, kdy Nio vlítne na Evropský trh, aktuálně nevím jak to mají nastavené v Číně.

Právě, nezbývá, tudíž nemá cenu se tu být za mrtvé spalováky...počkej na rok 25 a euro 7, půlka lidí v automotiv si bude hledat nový job.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

Volební rok 28 či 29 bude o referendu o setrvání v EU a aplikaci všech pseudoekologickych nesmyslu, co si vysnila fyzikou a realitou nepolibena věrchuška v Bruseli.

Nevim, jakými vozy se bude jezdit v roce 2030, ale pokud EU nejakou perfidni okolnosti prezije a realizuje plně svoje zvrácené melounove ideje, tak v roce 2040 bude zcela jistě zakladem individuální dopravy kolo a rikša.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
golem
Příspěvky: 1727
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od golem »

devlop píše: 28.12.2021 20:56 nějaký brutální posun za "pouhých" 104 let nějak nevidím :lol:
To jako vážně? Nevidíš rozdíl mezi černobílou a barevnou fotografií? :roll: ... :lol:
Odpovědět