Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pokud se má mobilita na elektriku prosadit v takovém měřítku jak chce EU, tak je potřeba udělat baterii na nějakém jiném principu za použití běžných prvků.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Hodilo by se to sice do více vláken, ale snad tady nejvíc..
Green Deal a elektromobilita jsou zatím ještě v plénkách. Zatím řádí "jen" emisní povolenky, ale i tak dochází k nekonkurenčnosti, rušení části průmyslu a hrozí skokové zdražení el. energie.
Do toho ještě odpor proti jaderné energii nebo její zpolitizování.
A až se tyhle šílenosti v praxi vzájemně potkají bude to pro spoustu lidí znamenat konec elektrifikace a v konečném důsledku masivní zdražení skoro všeho.
Green Deal a elektromobilita jsou zatím ještě v plénkách. Zatím řádí "jen" emisní povolenky, ale i tak dochází k nekonkurenčnosti, rušení části průmyslu a hrozí skokové zdražení el. energie.
Do toho ještě odpor proti jaderné energii nebo její zpolitizování.
A až se tyhle šílenosti v praxi vzájemně potkají bude to pro spoustu lidí znamenat konec elektrifikace a v konečném důsledku masivní zdražení skoro všeho.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Proti-elektrický leták, kolem roku 1900, Spojené státy.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Vypadá to jak v Indii... Obloukové lampy ale byly skutečně nebezpečné a vědělo se o tom že to světlo spaluje (mnoho UV světla), ikdyž na obrázku jsou už žárovky. Jenže se o tom nevědělo, proč jsou nebezpečné a že žárovky takto nebezpečné nejsou. Mělo se tehdy obecně za to, že elektrické světlo je nebezpečné.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Propaganda na obrázku je samozřejmě přehnaná, ale kdybychom ji měli brát 'doslovně', tak pak ano; takhle vedené kabely (nedej bože bez izolace) jsou opravdu nebezpečné.
Jak ale tahle metafora souvisí s problematikou levného přesunu elektromobilem do práce před VP? Elektromobil je sice stará technologie, ale terpve teď (pár dekád) se začala oprašovat, a zároveň bohužel prosazovat na sílu. Metafora dobře poukazuje na riziko plynoucí z hala bala vedených kabelů ve městěch, kde ještě lze narazit na dřevěné budovy. (A v bezpečnosti konstrukce budov za velkou louží za posledních 100+ let moc velký posun nenastal. Papírové domky jsou stále populární...)
Obdobné výzvy vidím v rozvoji elektromobility. Nápad je to chválihodný, ale stále je co zlepšovat. Kdo si chce koupit na popojíždění do práce + z práce EV, které bude dobíjet jak v garážích pod kanceláří, tak doma u baráku s tím, že strpí nešvary typu V2G či daných časových slotů pro dobíjení, tak prosím.
Ale masivnější rozšíření EV
- se současnou infrastrukturou,
- absencí dostatečných zdrojů energie z JE při omezování uhelných elektráren
- neefektivního využiti solárních, větrných a vodních elektráren v našich podmínkách
- a problematiky používání akumulátorů současné kvality
vidím jako neřešitelné zadání optikou rozpadlíka. Z těchto důvodů mám pro tu přehnanou propagandu na obrázku ze záčátku 20.stol proti rozvoji elektrifikace celkem pochopení.
Jak ale tahle metafora souvisí s problematikou levného přesunu elektromobilem do práce před VP? Elektromobil je sice stará technologie, ale terpve teď (pár dekád) se začala oprašovat, a zároveň bohužel prosazovat na sílu. Metafora dobře poukazuje na riziko plynoucí z hala bala vedených kabelů ve městěch, kde ještě lze narazit na dřevěné budovy. (A v bezpečnosti konstrukce budov za velkou louží za posledních 100+ let moc velký posun nenastal. Papírové domky jsou stále populární...)
Obdobné výzvy vidím v rozvoji elektromobility. Nápad je to chválihodný, ale stále je co zlepšovat. Kdo si chce koupit na popojíždění do práce + z práce EV, které bude dobíjet jak v garážích pod kanceláří, tak doma u baráku s tím, že strpí nešvary typu V2G či daných časových slotů pro dobíjení, tak prosím.
Ale masivnější rozšíření EV
- se současnou infrastrukturou,
- absencí dostatečných zdrojů energie z JE při omezování uhelných elektráren
- neefektivního využiti solárních, větrných a vodních elektráren v našich podmínkách
- a problematiky používání akumulátorů současné kvality
vidím jako neřešitelné zadání optikou rozpadlíka. Z těchto důvodů mám pro tu přehnanou propagandu na obrázku ze záčátku 20.stol proti rozvoji elektrifikace celkem pochopení.
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
problém zastánců elektromobility je ten, že jsou to většinou fanatici, co vidí jen positiva a negativa bagatelizují. Další skupina jsou ti co si to pořídili a nyní si nechtějí (je jim blbý) si přiznat, že to zas taková hitparáda není jak si malovali. Třetí skupina jsou naivové, kteří si nechtějí připustit, že ceny elektriky vyletí nahoru a stát si bude chtít kompenzovat ztrátu spotřební daně.
Už něco pamatuji a dám analogii s topením.
Za komančů se propagovalo topení naftou. "Nafta je levná, Bencalor palivo budoucnosti!" Když si dost lidí pořídilo naftáky kamna, naftu zdražili.
Po revoluci: "topte levně plynem" plynový kotle se rozšířili a co se nestalo? Zdražili plyn.
Potom: topte štěpkama, je jich dost. O současné ceně štěpků nemá cenu diskutovat.
Už něco pamatuji a dám analogii s topením.
Za komančů se propagovalo topení naftou. "Nafta je levná, Bencalor palivo budoucnosti!" Když si dost lidí pořídilo naftáky kamna, naftu zdražili.
Po revoluci: "topte levně plynem" plynový kotle se rozšířili a co se nestalo? Zdražili plyn.
Potom: topte štěpkama, je jich dost. O současné ceně štěpků nemá cenu diskutovat.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-a ... d=13063950
Vyrobcem udávány dojezd elektoaut mi trochu připomíná udávanou spotřebu u spalovacích, proste je potřeba ty čísla prikraslit.
Enyaq v tomto testu docela pohorel a další věc která me zaujala bylo, ze Ford ač s dlouhým dojezdem, moc nepřesvědčil. Jak už jsem viděl v dřívějším testu tu klávesnici na B sloupku na odemknuti auta …. Myslím ze nikdo ještě nevymyslel nic lepšího než dálkac s klickem
Vyrobcem udávány dojezd elektoaut mi trochu připomíná udávanou spotřebu u spalovacích, proste je potřeba ty čísla prikraslit.
Enyaq v tomto testu docela pohorel a další věc která me zaujala bylo, ze Ford ač s dlouhým dojezdem, moc nepřesvědčil. Jak už jsem viděl v dřívějším testu tu klávesnici na B sloupku na odemknuti auta …. Myslím ze nikdo ještě nevymyslel nic lepšího než dálkac s klickem
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Osobně pocitam, ze az mi nekdy odejde muj skutr 125ccm (doufam nejdrive az v příští dekádě), tak ho nahradim mozna elektroskutrem, kdy mi dava smysl toto občasné priblizovadlo nabijet od jara do podzimu prebytky z FV panelů na strese. V zimě, kdy elektriny z FV panelů je minimum na skutru stenak nejezdim.
Vše je otázka ceny takoveho elektroskutru a jeho technickych parametrů.
Pak tu jsou čistě nerozpadlicka auta typu cabriolet, kdy jejich majitele jezdí predevsim jen v letni sezóně. Těch je u nas naprosté minimum a pokud nejaky vidite, tak to jsou vetsinou stare vrány ale Peugeout 305, které si majitel dotahl z jihu za "pár šestaku". To nejsou typičti zajemci o auto za mega a vic na občasné projetí pro radost.
Vše je otázka ceny takoveho elektroskutru a jeho technickych parametrů.
Pak tu jsou čistě nerozpadlicka auta typu cabriolet, kdy jejich majitele jezdí predevsim jen v letni sezóně. Těch je u nas naprosté minimum a pokud nejaky vidite, tak to jsou vetsinou stare vrány ale Peugeout 305, které si majitel dotahl z jihu za "pár šestaku". To nejsou typičti zajemci o auto za mega a vic na občasné projetí pro radost.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Necítím se být členem ani jedné skupiny. Já si koupil ojetinu, nové auta za ty peníze nemají smysl. Možná ještě u někoho, kdo by ušetřil za dálniční známku a parkování po Praze. Ale to jsou jen bonusy na úkor ostatních, proto s nima nelze dlouhodobě počítat. Já třeba dálniční známku nemám ani zdarma, protože jí nepotřebuju.jerry.mysak píše: ↑18.08.2021 6:37 Další skupina jsou ti co si to pořídili a nyní si nechtějí (je jim blbý) si přiznat, že to zas taková hitparáda není jak si malovali. Třetí skupina jsou naivové, kteří si nechtějí připustit, že ceny elektriky vyletí nahoru a stát si bude chtít kompenzovat ztrátu spotřební daně.
Než mi odejdou baterky, tak se to auto "zaplatí" (žádné auto se nikdy nezaplatí a jen stojí peníze, je jen otázka kolik stojí celkově ujetý km). Můj cíl je dostat se pod 5 Kč na Km. Pro tento cíl mi chybí najet ještě cca 10 tis km.
Počítám to včetně všeho. Podstivě si vedu tabulku kde mám vše zaznamenané. Kupní cenu auta, veškerý servis, pneu, ručení, náklady na el.
Zatím nejznatelnější částka co jsem do auta musel dát byl bufík za 15 tis a kupoval jsem si na zimu plecháče, které jsem dával lakovat. Disky s pneu jsem vyšmelil na bazoši. A ještě jsem kupoval nabíjecí kabel za 3500,-
Jinak elektřina na ujetí 12 tis km vyjde zhruba na 5 tis ročně, což je zanedbatelné. Stejně tak 30L benzínu do topení. Na STK neplatím emise.
Člověk prostě dá za auto více peněz, ale pak už auto po něm nic nechce a jen jezdí. Mám několik spalováků a tam už je prostě věk znát. Občas něco s výfukem, destičky, oleje, nějaké čidlo na motoru, rozvody. Ono se to nezdá, ale tyto věci, co se prostě pravidelně mění za dobu vlastnictví auta udělají pár desítek tisíc. S tím je potřeba také počítat. Nehledě na čas který tomu musí člověk věnovat, pokud se na autě něco pokazí. Případně pokud se zabývá opravama svépomocí.
Toto je fakt jediné auto za celý můj život, na které jsem nemusel šáhnout a jen jezdím.
To že elektřina půjde nahoru je fakt. Ale i přes to, je cena za ujetí 1km pakatel. Stejně tak se dá očekávat, že na jízdu proběhne nějaká forma zdanění.
Současnou situaci bych přirovnal k tomu, když začali první spalovací auta. Benzín stál také pakatel a nebyla na něj žádná daň.
Proto si užívám levné jízdy teď a nečekám co bude. Až to nebude dávat smysl, tak se holt vrátím na LPG, nebo na nějaké jiné palivo, které v té době bude nejvýhodnější.
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
dracekvo
nevrátíš se k ničemu, páč to bude zakázaný. A ty destičky musíš kupovat do spalováku jako do elektriky. A jejich spotřeba bude spíše vyšší, přece jen baterky něco váží. Ušetříš za olej, ale zase ti lehne baterka.
Řekneme si, až ta elektrika bude stará jako ty spalováky a bude mít tolik nalítáno. Pak můžeš porovnávat.
Ale jestli jsi spokojenej, tak blahopřeji a přiji ti, aby sis to užíval a na naše keci házel bobek
nevrátíš se k ničemu, páč to bude zakázaný. A ty destičky musíš kupovat do spalováku jako do elektriky. A jejich spotřeba bude spíše vyšší, přece jen baterky něco váží. Ušetříš za olej, ale zase ti lehne baterka.
Řekneme si, až ta elektrika bude stará jako ty spalováky a bude mít tolik nalítáno. Pak můžeš porovnávat.
Ale jestli jsi spokojenej, tak blahopřeji a přiji ti, aby sis to užíval a na naše keci házel bobek
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Na vaše kecy nechci házet bobek. Jen se snažím předat zkušenosti z reálného provozu a uvést na pravou míru nějaké nepřesnosti, které právě vznikají tak, že el. auta komentují lidé, kteří takové auto nikdy nevyzkoušeli.
Tím samozřejmě nechci upírat nikomu právo vyjádřit svůj názor.
Viz. například tvrzení o destičkách. Právě že do el. auta se nekupují. Klasické brzdy se používají minimálně. Většina brždění se odehrává pomocí rekuperace. Pravé brzdy používám jen pokud potřebuji zastavit víc z prudka a rekuperace to už nedává, nebo pokud chci zastavit.
Například cestou do práce použiji brzdy pouze dvakrát. Jednou před domem, když dávám přednost na hlavní a podruhé před prací, když chci zastavit na parkovišti. Jinak celou dobu auto kontroluji jen přes plynový pedál.
S životností aku samozřejmě počítám. Až mi odejdou, tak už budu pod daným cílem 5 kč/km.
Tím samozřejmě nechci upírat nikomu právo vyjádřit svůj názor.
Viz. například tvrzení o destičkách. Právě že do el. auta se nekupují. Klasické brzdy se používají minimálně. Většina brždění se odehrává pomocí rekuperace. Pravé brzdy používám jen pokud potřebuji zastavit víc z prudka a rekuperace to už nedává, nebo pokud chci zastavit.
Například cestou do práce použiji brzdy pouze dvakrát. Jednou před domem, když dávám přednost na hlavní a podruhé před prací, když chci zastavit na parkovišti. Jinak celou dobu auto kontroluji jen přes plynový pedál.
S životností aku samozřejmě počítám. Až mi odejdou, tak už budu pod daným cílem 5 kč/km.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Je to tak, mám najeto 130k a brzdy se dělat nemusely. Jakmile si člověk vycvičí nohu (brzdí měkce a o něco dříve), brzdy v rychlostech do 60km/h používá vysloveně v krajním případě. Při rychlostech 100+ už ke slovu občas přijdou, protože energie, kterou musim třením zlikvidovat je už enormní množství a neúměrně by rostla brzdná dráha. A neni to tak, že by to člověka jakkoli omezovalo, jakmile to dostane do krve, tak je to aumatický a nad ničim nepřemýšlí.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A není to celkově nákladově moc vysoko, 5 Kč na km, na to, že jsi pořizoval už ojetinu?
... nejde mi o to, zda absolutně, prostě amortizace a servis něco stojí, ale počítal jsem to nedávno pro firmu, kde pracuji, a podobně, lehce přes 5Kč, mi to vycházelo, ale u zcela nového auta. Ale i díky optimalizované ceně vozu, leasingu a paliva.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jak se to veme. Já jsem to hlavně chtěl vyzkoušet. Takže taky takový trošku jakože koníček. Prostě když člověk něco chce, tak se na cenu moc nekouká. Těch 5 kč je můj cíl, abych si řekl, že koupě nemusím litovat.
Nevím kolik ve skutečnosti najedu, stále se to bude snižovat. Navíc v tom není započítaná zbytková cena auta. I kdyby pak baterky už byli pouze na pár km, tak to stále bude mít nějakou zbytkovou hodnotu, která ten náklad na km zase poníží.
Nevím kolik ve skutečnosti najedu, stále se to bude snižovat. Navíc v tom není započítaná zbytková cena auta. I kdyby pak baterky už byli pouze na pár km, tak to stále bude mít nějakou zbytkovou hodnotu, která ten náklad na km zase poníží.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ja mám v otázke elektromobilu už dávno jasno.Zásoby ropy už dlho nebudú,čiže nám ostáva elektrina pre osobáky a vodík pre nákladné.Už je len otázka času,kedy sa s tým vážne a reálne začne(zatiaľ sa s tým len koketuje,produkujú sa zelené politické bubliny,bez komplexných dlhodobých riešení).Moje ďalšie auto bude teda elektromobil,už je len otázka,či za 6,alebo 10 rokov.To dovtedy môj benziňák vydrží.Keďže mám dovtedy dosť času,môžem sa na chaos v prechodnom období pripravovať,a využiť ho v môj prospech.Počítam,že najprv sa výrazne začne spoplatňovať prevádzka spaľovákov a dotovať elektro,potom zdražie elektrina,a nakoniec sa budú kasírovať odjazdené kilometre(už len u elektro ).Ako dôchodca mám chodenie do práce na háku,čiže ak inštalujem min.10kW FV na chalupu(k dispozícii 120m2 na JJV pod uhlom 45st.),tak budem dobíjať čiste zo soláru,a ešte bude k dispozícii úložište v aute pre prípad blackoutu.
Pivnými rečami sa na tejto budúcnosti nič zmeniť nedá...
Pivnými rečami sa na tejto budúcnosti nič zmeniť nedá...
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Zásoby ropy (při současné spotřebě) jsou na hodně desítek let, a to jsou stále objevována nová naleziště. Pokud nejste kojenec s geny dlouhověkosti, není vyčerpání zásob ropy problemem vašeho života.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pokud jsi duchodce, tak věř, že dostatečné zasoby nafty te přežijí a zasoby plynu i tvé deti.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Souhlas, ropy je dost. A čím dražší ropa, tím spíše se vyplatí těžit tam, kde se to předtím nevyplatilo.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dracek i Sigurd mluvi rozumne a ja jim verim.
Ropu, tu potrebujeme zachovat pro letadla, lode, stavebni stroje, armadni techniku a pro chemii. Nema smysl ji palit v autech. Obzvlaste, kdyz pak ten smrad musi dychat nase decka.
Doplnil bych jednu vec:
Nikdo to nechce rict na plnou hubu ale budoucnost neni o tom, ze vymenime spalovaky 1:1 za elektraky nebo hydrogenaky. Stavajici stav, kdy nezamestnany netahlo jede pro socialni davky v ojetem bavoraku neni udrzitelny. Cilem elit je, aby vetsina populace nic nevlastnila, vcetne domu ci osobniho auta. Vse bude jen pujcovano za pravidelny poplatek. Do prace MHD, misto do kancelare homeworking. Moznost parkovat na ulici bude extremne draha.
Plne svobodna osobni doprava bude vysadou majetnejsich lidi a zivnostniku. Po zbytku se bude chtit jen to, aby pracovali a trvale utraceli za spotrebni zbozi a sluzby.
Nelibi se mi to, ale myslim ze mnoho z nas tenhle smutny svet zazije. Dobre uz bylo.
Ropu, tu potrebujeme zachovat pro letadla, lode, stavebni stroje, armadni techniku a pro chemii. Nema smysl ji palit v autech. Obzvlaste, kdyz pak ten smrad musi dychat nase decka.
Doplnil bych jednu vec:
Nikdo to nechce rict na plnou hubu ale budoucnost neni o tom, ze vymenime spalovaky 1:1 za elektraky nebo hydrogenaky. Stavajici stav, kdy nezamestnany netahlo jede pro socialni davky v ojetem bavoraku neni udrzitelny. Cilem elit je, aby vetsina populace nic nevlastnila, vcetne domu ci osobniho auta. Vse bude jen pujcovano za pravidelny poplatek. Do prace MHD, misto do kancelare homeworking. Moznost parkovat na ulici bude extremne draha.
Plne svobodna osobni doprava bude vysadou majetnejsich lidi a zivnostniku. Po zbytku se bude chtit jen to, aby pracovali a trvale utraceli za spotrebni zbozi a sluzby.
Nelibi se mi to, ale myslim ze mnoho z nas tenhle smutny svet zazije. Dobre uz bylo.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Obzvláště, když letadla, lodě, stroje a technika toho načudí více ...