Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Přitom je zjevné, že právě Čína bude největším dodavatelem baterií pro elektroauta a "levná" elektroauta pro Evropský plebs budou chrlit korejské automobilky, přitom už teď se to materiálově ojebává...
V izolačních vrstvách se totiž pro snížení nákladů používají materiály s bodem vznícení už kolem 30 °C, současně je v elektrolytu vázané velké množství kyslíku. Od zkratu k požáru tedy vede rychlá cesta
"Automobilky sice auta svolaly do opraven, ale nechaly pouze softwarově omezit maximální hladinu napětí."
jízda v elektromobilu prostě bude jako jízda na sudu se střelným prachem
V izolačních vrstvách se totiž pro snížení nákladů používají materiály s bodem vznícení už kolem 30 °C, současně je v elektrolytu vázané velké množství kyslíku. Od zkratu k požáru tedy vede rychlá cesta
"Automobilky sice auta svolaly do opraven, ale nechaly pouze softwarově omezit maximální hladinu napětí."
jízda v elektromobilu prostě bude jako jízda na sudu se střelným prachem
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Neco z praxe:
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
proforma: jj, není nad reálnou zkušenost
k tomu sedí i toto video
https://www.youtube.com/watch?v=qWGNj8HDB3c
od 9:52 - kluci si půjčili na test Audi E-TRON GT, chtěli vyzkoušet rychlonabíjení...ale trochu to nedopadlo no
Jen si tak říkám, dokážete si představit jak to bude vypadat, až u takových nabíječek bude čekat třeba 15 aut? Každé se bude nabíjet min 20 minut a vy přijedete jako poslední... To fakt nechceš A kdo stanoví max. možnou délku nabíjení jednoho auta u jednoho nabíjecího stojanu, aby se dostalo na ostatní? Soudce lynč nebo náš milovaný stát vydá nějaké fajnové nařízení?
Mimochodem, k aktivaci nabíječky potřebujete čip, případně mobil s aplikací + samozřejmě internetové připojení. Spousta technikálií, které se mohou kdykoliv posrat a vy se dál se svým vybitým elektroautí nepohnete. Kupředu levá!
k tomu sedí i toto video
https://www.youtube.com/watch?v=qWGNj8HDB3c
od 9:52 - kluci si půjčili na test Audi E-TRON GT, chtěli vyzkoušet rychlonabíjení...ale trochu to nedopadlo no
Jen si tak říkám, dokážete si představit jak to bude vypadat, až u takových nabíječek bude čekat třeba 15 aut? Každé se bude nabíjet min 20 minut a vy přijedete jako poslední... To fakt nechceš A kdo stanoví max. možnou délku nabíjení jednoho auta u jednoho nabíjecího stojanu, aby se dostalo na ostatní? Soudce lynč nebo náš milovaný stát vydá nějaké fajnové nařízení?
Mimochodem, k aktivaci nabíječky potřebujete čip, případně mobil s aplikací + samozřejmě internetové připojení. Spousta technikálií, které se mohou kdykoliv posrat a vy se dál se svým vybitým elektroautí nepohnete. Kupředu levá!
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ještě se dá tlačit.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ještě dotaz - jak je vyřešena situace, kdy přijedu ke stojanu, zapojím kabel, aktivuji nabíječku čipem a jdu si dát café laté a crosant s čokoládou, i když kafe nepiju a chuť na sladké nemám, ale tu půlhodinu prostě nějak zabít musím, a mezi tím přijede ke stejnému stojanu hajzl, vytáhne můj kabel a strčí si ho do svého elektroauta. Já o tom vědět nebudu protože na auto nevidím. Nebo prostě pan škodič, který jen ten kabel odpojí a odjede do prdele. Já si budu půl hodiny myslet, že se auto nabíjí. Zatím jsem si nevšiml, že by na kabelech byl nějaký zámek, aby z auta nešel jednoduše vytáhnout Další dotaz - a co déšť? Co jsem zatím viděl, tak žádný z nabíjecích stojanů nebyl zastřešený, tak jak to je standardem u čerpacích stanic, takže v jedné ruce deštník v druhé napětový kabel? Za bouřky tak trochu tip na Darwinovu cenu Nebo se nepočítá s tím, že se elektroauta budou venku za deště nabíjet?
Prostě vše je krásně připraveno a do detailu promyšleno, jako první věc se prostě hlavně musí zakázat ty spalováky že jo.
Prostě vše je krásně připraveno a do detailu promyšleno, jako první věc se prostě hlavně musí zakázat ty spalováky že jo.
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
tady je pěknej článek o tom jak elektromobilita možná pošle Chevrolet do kytek.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ne ... d=13268349
To si jen tak jedete a najednou vám pod prdelí začne hořet.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ne ... d=13268349
To si jen tak jedete a najednou vám pod prdelí začne hořet.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Např. hybridy a elektroauta od Škodovky zámek kabelu na straně auta mají, koncovka nabíjecího kabelu se v zástrčce auta zablokuje a pak ji musíš uvolnit stiskem na klíčku od auta. Jinak ta auta mívají online aplikace, kdy ti na mobilu zobrazí okamžitý stav nabíjení, pro kontrolu na dálku.devlop píše: ↑02.09.2021 10:40 Ještě dotaz - jak je vyřešena situace, kdy přijedu ke stojanu, zapojím kabel, aktivuji nabíječku čipem a jdu si dát café laté a crosant s čokoládou, i když kafe nepiju a chuť na sladké nemám, ale tu půlhodinu prostě nějak zabít musím, a mezi tím přijede ke stejnému stojanu hajzl, vytáhne můj kabel a strčí si ho do svého elektroauta. Já o tom vědět nebudu protože na auto nevidím. Nebo prostě pan škodič, který jen ten kabel odpojí a odjede do prdele. Já si budu půl hodiny myslet, že se auto nabíjí. Zatím jsem si nevšiml, že by na kabelech byl nějaký zámek, aby z auta nešel jednoduše vytáhnout
...
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Wdog: díky za info, tak aspoň v tomto to mají jakž takž posichrováno, otázkou je jen jestli je to příplatková výbava nebo bezpečnostní standard všech výrobců
jinak to co sem postoval jerry.mysak je celkem průser, taková svolávačka kvůli vadným bateriím od LG Energy, které používá x dalších aut, třeba i ten protlačovaný VW ID3, nevěstí pro elektromobilitu nic dobrého...
viz
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... a-poplach/
"Elektromobil Volkswagenu totiž vzplál poté, co jej jeho majitelka nabíjela přes noc u pouličního stojanu. Ráno přišla k vozu, do kterého usadila své tříleté dítě, a poté vyndala kabel. Právě to odstartovalo požár, který zachvátil celé auto během pouhých 20 sekund."
ano, hoří i spalovací auta, jenže kolik procent teď tvoří zastoupení elektroaut v dopravě? A jedná se o povětšinou zcela nová auta, ne 20ti leté vraky s netěsnící palivovou soustavou a rozpadajícím se palivovým čerpadlem....
jinak to co sem postoval jerry.mysak je celkem průser, taková svolávačka kvůli vadným bateriím od LG Energy, které používá x dalších aut, třeba i ten protlačovaný VW ID3, nevěstí pro elektromobilitu nic dobrého...
viz
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ma ... a-poplach/
"Elektromobil Volkswagenu totiž vzplál poté, co jej jeho majitelka nabíjela přes noc u pouličního stojanu. Ráno přišla k vozu, do kterého usadila své tříleté dítě, a poté vyndala kabel. Právě to odstartovalo požár, který zachvátil celé auto během pouhých 20 sekund."
ano, hoří i spalovací auta, jenže kolik procent teď tvoří zastoupení elektroaut v dopravě? A jedná se o povětšinou zcela nová auta, ne 20ti leté vraky s netěsnící palivovou soustavou a rozpadajícím se palivovým čerpadlem....
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jenže požár benzinového, či naftového auta se kvůli technické závadě nerozhoří za 20 sekund. Většinou to začne relativně pozvolna a rozvoj trvá i několik minut. Pokud je z důvodu havárie nádrž na maděru je to asi celkem jedno.
Co jsem si všiml u eut, zahulí se z toho a během několika sekund z euta šlehají několika metrové plameny. Zhusta pod podlahou do stran, tudíž je v podstatě nemožné se k eutu přiblížit. V podstatě takové elektrické křeslo na kolečkách v plamenném provedení (trocha ironie a nadsázky).
Co jsem si všiml u eut, zahulí se z toho a během několika sekund z euta šlehají několika metrové plameny. Zhusta pod podlahou do stran, tudíž je v podstatě nemožné se k eutu přiblížit. V podstatě takové elektrické křeslo na kolečkách v plamenném provedení (trocha ironie a nadsázky).
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Teď mi přišlo vyúčtování elektronické energie. Spotřebovali jsme jí méně než za minulé období. Vždy mi vraceli přeplatek. A hádejte co letos. Ještě musím doplácet. Tak to bude fakt super, jestli to tak půjde dál a my budeme nuceni jezdit těmi el-zmrdy, protože fosil ti fanatici zakážou, případně zdaní tak, že to bude ekonomicky neúnosné to už je opravdu pomalu na emigraci nebo revoluci
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Chystá se velké zdražování elektřiny, cenový skok začne v září.
https://www.lidovky.cz/byznys/cena-za-e ... DDB907EF74
odemčeno
je to prostě spirála do totální prdele, kterou nám tady příznivci a prosazovači elektromobilů a "obnovitelných" zdrojů přichystali...
Důvodů k růstu cen se tentokrát sešlo hned několik, a žádný z nich by sám o sobě neudělal takový efekt. Nejsilnějším motorem jsou evropské emisní povolenky, jejichž podmínky letos prošly úpravou. Cílem bylo, aby o něco zdražily, a víc tak motivovaly k menšímu používání uhlí a k většímu nasazení obnovitelných zdrojů.
Letos je navíc méně slunce i větru, a tedy méně zelených zdrojů elektřiny na trhu. „Letos v červenci byla německá výroba ze slunce o necelé procento níž v porovnání se stejným měsícem loni, u větru ale výroba poklesla o celých 15 procent,“
Německo navíc odstavuje další jaderné elektrárny, což znamená opět větší potřebu uhelných zdrojů. „Letošním uzavřením polovičního výkonu jádra v Německu, který příští rok vygraduje úplným koncem Němců v jádře, se absolutně změní bilance výroby i ceny elektřiny v celém regionu. Němci po více než deseti letech přebytkového trhu mohou být závislí na importu elektřiny,“
Nechápu, automobilismus se prosadil také tak, že se řeklo "koně vám rozemeleme do salámu ať nám ty hovna nesmrdí po silnicích, tady máte automobil, na který budete šetřit 10 let, jo a palivo do něj se bude zdražovat a případně bude jen na příděl, protože uzavíráme ropné vrty..."? Jak jinak popsat aktuální dění nuceně prosazované elektromobility?
https://www.lidovky.cz/byznys/cena-za-e ... DDB907EF74
odemčeno
je to prostě spirála do totální prdele, kterou nám tady příznivci a prosazovači elektromobilů a "obnovitelných" zdrojů přichystali...
Důvodů k růstu cen se tentokrát sešlo hned několik, a žádný z nich by sám o sobě neudělal takový efekt. Nejsilnějším motorem jsou evropské emisní povolenky, jejichž podmínky letos prošly úpravou. Cílem bylo, aby o něco zdražily, a víc tak motivovaly k menšímu používání uhlí a k většímu nasazení obnovitelných zdrojů.
Letos je navíc méně slunce i větru, a tedy méně zelených zdrojů elektřiny na trhu. „Letos v červenci byla německá výroba ze slunce o necelé procento níž v porovnání se stejným měsícem loni, u větru ale výroba poklesla o celých 15 procent,“
Německo navíc odstavuje další jaderné elektrárny, což znamená opět větší potřebu uhelných zdrojů. „Letošním uzavřením polovičního výkonu jádra v Německu, který příští rok vygraduje úplným koncem Němců v jádře, se absolutně změní bilance výroby i ceny elektřiny v celém regionu. Němci po více než deseti letech přebytkového trhu mohou být závislí na importu elektřiny,“
Nechápu, automobilismus se prosadil také tak, že se řeklo "koně vám rozemeleme do salámu ať nám ty hovna nesmrdí po silnicích, tady máte automobil, na který budete šetřit 10 let, jo a palivo do něj se bude zdražovat a případně bude jen na příděl, protože uzavíráme ropné vrty..."? Jak jinak popsat aktuální dění nuceně prosazované elektromobility?
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Vnucovani elektroaut je spatne. Stejne jako je spatne vsem vnucovat, jak maji bydlet a co maji jist. Bohuzel, doba je takova, ze ti nahore jsou presvedceni, ze bez jejich instrukci a narizeni bychom se neobesli.
Devlop,
Nabijeci konektor se zamyka v aute automaticky.
Ochrana proti urazu elektrickym proudem je obsazena uz v puvodnim standardu J1772 - dokud neni konektor nabijecky zasazen v aute, neni pod napetim. Muzes ho klidne hodit do kyble s vodou. Je tam pouze komunikacni signal cca 12V.
Devlop,
Nabijeci konektor se zamyka v aute automaticky.
Ochrana proti urazu elektrickym proudem je obsazena uz v puvodnim standardu J1772 - dokud neni konektor nabijecky zasazen v aute, neni pod napetim. Muzes ho klidne hodit do kyble s vodou. Je tam pouze komunikacni signal cca 12V.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ochrana proti urazu elektrickym proudem je obsazena uz v puvodnim standardu J1772 - dokud neni konektor nabijecky zasazen v aute, neni pod napetim. Muzes ho klidne hodit do kyble s vodou. Je tam pouze komunikacni signal cca 12V.
uff, to se mi ulevilo, ale jen do doby, dokud si čínský čip v řídícím obvodu nabíječky nevymyslí, že je kabel zapojen do konektoru v autě, i když bude skutečnost jiná a budeš jej držet volně v ruce... že je tam živých 400/800V nepoznáš jen tak na pohled; že ti teče benál z tankovací pistole mimo nádrž uvidíš hned
Není někde nějaký test nabíječek elektroaut, které jely v režimu 24/7? Takový je totiž čeká život, jedno hladové se nabije a hned po něm se připojí další, a pak další a další Co na to čínská elektronika, chlazení atd... Fakt je to vše připraveno, když už teď začínáme nuceně zastavovat výrobu spalovacích motorů?
uff, to se mi ulevilo, ale jen do doby, dokud si čínský čip v řídícím obvodu nabíječky nevymyslí, že je kabel zapojen do konektoru v autě, i když bude skutečnost jiná a budeš jej držet volně v ruce... že je tam živých 400/800V nepoznáš jen tak na pohled; že ti teče benál z tankovací pistole mimo nádrž uvidíš hned
Není někde nějaký test nabíječek elektroaut, které jely v režimu 24/7? Takový je totiž čeká život, jedno hladové se nabije a hned po něm se připojí další, a pak další a další Co na to čínská elektronika, chlazení atd... Fakt je to vše připraveno, když už teď začínáme nuceně zastavovat výrobu spalovacích motorů?
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tenhle druh totality se nám tady táhne už dob osvícenectvíStejne jako je spatne vsem vnucovat, jak maji bydlet a co maji jist.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Oh%C5%88ov%C3%BD_patent
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Četl jsem článek o tom, jak se snížil dojezd Enyaqu se zapojením přivesnym vozíkem - cca na 250km. A co karavan, taková tuna, velký odpor vzduchu? 150 - 200km?
Ale co jsem si všiml, tak ke všem nabiječkám se parkuje kolmo a nejsou průjezdné jako stojany na benzin. To chci vidět ten chaos až karavanisti začnou couvat, zase to budou dělat často, takže se to naučí.
Ale co jsem si všiml, tak ke všem nabiječkám se parkuje kolmo a nejsou průjezdné jako stojany na benzin. To chci vidět ten chaos až karavanisti začnou couvat, zase to budou dělat často, takže se to naučí.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Jenže až karavanista k nabíječce nacouve, tak u ní bude mít karavan. Otázka pak je, jestli bude u nabíječky dost dlouhý připojovací kabel.
A nebo budou mít pořádný praktický výcvik v zapřahování a odpřahování karavanu.
A nebo budou mít pořádný praktický výcvik v zapřahování a odpřahování karavanu.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Dneska mi to bylo konečně vysvětleno . Elektro auta protože Eu nám tady postavila 2/3 silnic a tak si přeci může určovat s čim se po nich bude jezdit a nabijení bude v pohodě protože když se zavedly rychlovarný konvice, tak se síť taky nezhroutila a zvykli jsme si a elektro plechovka nebere víc jak 3kw na dobijení ,takže vše v pohodě.
- jerry.mysak
- Příspěvky: 1412
- Registrován: 23.03.2016 12:34
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
vrbodol
to se taky můžem dočkat toho, že zruší noční proud. Až všichni večer napíchnou auta na nabíječku, tak bude spotřeba větší než přes den. Takže se připravme na jednotarif. Samozřejmě ten vyšší.
to se taky můžem dočkat toho, že zruší noční proud. Až všichni večer napíchnou auta na nabíječku, tak bude spotřeba větší než přes den. Takže se připravme na jednotarif. Samozřejmě ten vyšší.
Největším nepřítelem občana je stát!
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.
Největším nepřítelem svobody je jedinec zmanipulovaný propagandou.