Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

Jak to vše do sebe krásně zapadá, viďte. Od počátku je celá elektromobilita jen zástěrkou k tomu, občany ještě více ovládat, ale mnozí tomu skočili na špek a ještě za to osobně bojují :head
Není nic jednoduššího, než na základě soudního rozhodnutí zařídit dálkové omezení poskytování elektrické energie a v tu chvíli jsi dojezdil, maximálně budeš somrovat ve frontě na sdílené nabíječky (které v noci nepojedou).
A to soudní rozhodnutí může být kvůli kdečemu, překračuješ rychlost, špatně parkuješ, nebo píšeš nenávistné komentáře proti BLM a Islámu na sociání sítě... Zakázat ti natantkovat 20l kanystr benzínu je nereálné. Dálkově ti přiškrtit šťávu pro tvé elektroauto a snížit tak zásadně tvoji mobilitu je velmi snadné... Čekám, kdy do elektroaut začnou dávat také krabičku, která bude řídit to, zda elektroauto lze nabít či ne. A krabička bude dálkově ovládána ministerstvem dopravy ;) Také by šlo zařídit, aby jsi si tak, jak si dnes kupuješ online dálniční známku a platíš ji online kartou, tak stejně si pak kupovat "povolenku" k nabíjení, což bude v podstatě daň za mobilitu a nahradí chybějící money z daně za fosilní paliva. Prostě, kde se jede přes elektro a online, fantazii sociálních inženýrů se meze nekladou.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1152
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Alstratt »

Ze by zase si to nekdo (clanek) pribarvil tak jak se hodi? Njn klasika. Ukazovat na problemy ktere mely i v nedalekych letech ropaci nekde, nedostatek benzinu pro auta v ruznych oblastech to tu radsi nepsat kdy se lide rvaly/strkaly i o posledni kapku benzinu na benzince. :D Nehlede na jine dalsi problemy okolo. A kdyz uz to ze nekde neco se po*ere, to neni problem elektromobility ale nekterych hnupu kteri to neumi vest a potom se kyda spina na vsechny kteri el. auto maji ci na ty kteri elektromobilitu chteji. Vzdy se nekde najdou taci co neco musi ku*vit, delat kraviny a nicit tim jmeno ostatnim. Deje se tak i u ropaku, to je bohuzel uz vsude. Jinak tomu nekdo opravdu veri ze ta EU zakaze ropaky? To bude spis jen kontrolni bod a ve skutecnosti ropaci budou jezdit dal. To ze vetsina automobilek nebude uz vyrabet ropaky je vec druha. Samy automobilky i uznavaji uz a prisly na to ze elektromobily vyrabet chteji i tak. Vyjde je to do budoucna levneji, jednodusi a nechteji propadnotu na dno ze ty jejich ropne auta postupne bude kupovat cimdal mene lidi po prechazeni na el. auta. Dojde k tomu v obou pripadech kdyby byl uryhclovan nucen prechod na elektromobilitu nebo dlouze pozvolna. Ve vysledku to stejne dojde k elektromobilite. Jakmile na to prechazi nejuspesnejsi automobilky tak ostatni na to prechazet hodlaji taky. Nemohou zaspat takovou prilezitost. Jinak jsem pro pozvolne naplnovani ale ne drasticke, jsem pro to aby se kazdy rozhodl zatim sam. Kazdopadne EU vam v kdecem nezavidim, nechci videt co by delala EU jezdit u vas takovy zrouti znecistujici ovzdusi jako jezdi u nas. Jinak ridit dalkove el. energii? To lze uz ted a lze tim omezit/vypnout oblasti a omezit/vypnout tak i benzinky to ale mnozi slyset nechteji. Kdyby chtely ovladat takovymto stupidnim stylem, delaly by to uz davno. tak jednoduse to ale nefunguje. Je to celkove blbost. A ten nadpis clanku je zavadejici. I kdyz je to mimo tema tak to blokovani na soc. siti a mazani prispevku, neni problem primo tech soc. siti jako takovych, ty tez maji urcite povinosti ktere musi dodrzovat jinak budou mit problemy asi vsichni vime s kym. navic na soc. sitich je algoritmus ktery funguje tak ze kdyz se to neco nekterym ldii nelibi a nahlasi to tak algoritmus na zakalde tolik nahlaseni to automaticky zablokuje a pote co to chce nekdo odblokovat musi psat na podporu te soc. site aby to vyresil nejaky pracovnik. Dany pracovnik ale nemusi byt clovke z vasi zeme ale uplne odjinud treba z indie, s uplne jinym nazorem a pak zbyva jak to rozhodne on. Cily to ze nekomu neco mizi je tim ze to mnoho lidi nahlasuje, samotna soc. sit vam to nemaze. Ten algoritmus jeden z vice duvodu je prto kdyby tam dal nekdo opravdu neco dost nebezpecneho aby to lide mohly co nejdriv zablokovat. Neni to idealni ma to sve mouchy no. Jinak este k tem elektorautum, zalezi jake si kde koupite, nektere veci jdou i odmontovat, u nekterych ldi se tak uz stalo. Tez mam v aute nektere veci upravene. A zda to auto bude elektromobil nebo ropak je v tomto uz jedno pokud by vam chtel nekdo ovladat auto tak je to mozne udelat u obou. Nehlede na to ze by to poskodilo automobilky kteri to nechteji. Nekteri lidi si reknou, tak necim takovym jezdit nebudu,at uz ropak/elektro prptoze me omezujou klauni nahore, cily i mensi prodej aut = mensi odber paliva/el. energie + mene vydelanych prachu = provokovani tech kteri na tom palivu/el. energii tolik vydelavaji. TIm i mene penez statu. Mene penez, mene moci. A to se vyplati Horste! Jak by to dal dopadlo je asi kazdemu jasne.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Germanik1 »

Dnes jsem jel v poho D11 za 3,78 celou trasu Hradec Králové - Praha ve 3 lidech, průměr naloženo výbavou. Tedy 1,134 Kč /km. Na kolik by přišla placená el.? Zná někdo cenu?
Udělám co musím
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od dracekvo »

Placená el. záleží na tarifu a taky na tom, kolik % cesty člověk ujede na elektriku z domova.
Ceník je na čez. (nevím jestli je aktuální)
https://fdrive.cz/clanky/cez-odhalil-no ... reznu-4614

K novému balíku od EU. Uspokojen nebyl nikdo.
Ale souhlasím s kovandou. Tyto regulace akorát způsobí ekonomický kolaps.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/kl ... y-40366320
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Přemýšlím, kde auta na fosil přispívala k tomu, že lidé nemohli topit, svítit, nebo si vyluxovat. A popravdě, přemýšlím, kdy za svůj život jsem zažil, že nebylo co do aut. Vždycky pohoda.
Ale možná to bude tím, že jsme jen hloupý a primitivný Čechy co neznajý "fakta od odborníci na netu" a furt brečíme a zavidíme a jsme rusacy.
Óðinn á yðr alla
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Germanik1 »

Tak jsem to našel. Při ceně 5,81 Kč /kWh a spotřebě 30 kw/100 km to je.... 1,801 Kč za 1 km. A to budu nabíjet doma celou noc. A ujedu sotva 400 km, nebudu moc topit nebo chladit a taky nepojedu přes 110 km/h. Tak raději nechci, ani zadarmo. Nedej Bože dojet někam do lesa, aby mne tahal k zásuvce ve vesnici pár koní. Nehovořím o opravách, servisu atd. Už jsem klidnej. Tohle je jen technické letadlo, tedy hra bez výsledku.
Udělám co musím
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od MarS »

ok, našel jsem měřák, tak jsem se dokopal změřit nějaký data. Předesílám, že nejsem ideologicky zatíženej ve prospěch elektro nebo spalováků, zajímaj mě jen úžitný vlastnosti.

Toyota Prius Plug-in Hybrid 2012 (1.generace)

V provozu od 7/2012

Hmotnost: 1420kg

Najeto: 128000 km

Udávaný oficiální údaj kapacity Li-on baterie je 4.4 kWh, továrně omezeno na 2.73 kWh (23%-85% kapacity)
Udávaný oficiální údaj o nájezdu v režimu EV podle podmínek a způsobu jízdy 16-25km.

Dnes v rámci otestování cesta na nákup: 1 osoba, bez klimatizace, kopcovitý terén, 8km do města a zpět, teplota 23C.

Plné nabití s lehkou nohou na plynu ujeto 18.5km v režimu EV, po vyčerpání kapacity poslední 1km automatické přepnutí do hybridu (nastartování motoru a ohřátí na provozní teplotu)

Po příjezdu dobito opět do plna, odběr ze sítě činil 2.73 kWh.

Oficiální údaje tvrdí, že je potřeba 3.2kWh elektřiny pro využitelnou kapacitu 2.73kWh, ztráty nabíjením tedy 15%. Vychází mi z toho ztráta kapacity baterie rovněž o 15% tedy 2.32kWh.



Ujeto tedy 18.5km na nějakých 2.2 kWh, což je 8.4km na 1kWh.

Náklady na km v režimu EV 0.37Kč (noční proud 2.5Kč/1kWh)

jinak druhý majitel, kupováno 5/2016 při 60000km (předchozí majitel dobíjení téměř každodenně), já dobíjim cca 20x za rok jinak provozováno jako klasický hybrid tedy čistě na rekuperaci. Celoročně parkování venku. Spotřeba v zimě 4.5, v létě 4 litry.
Přílohy
merak.jpg
merak2.jpg
merak3.jpg
merak4.jpg
Naposledy upravil(a) MarS dne 15.07.2021 16:19, celkem upraveno 4 x.
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od NoobsRush »

Asi tak,
provoz na LPG starýho koncernu co ještě tak deset let vydrží = 1.1 kč/km, když jedu dálku tak to klesne klidně pod 1kč/km. Tohle prostě elektroauto do budoucna netrumfe a můžou se v Bruselu klidně posrat. Rozhodně je to ekologičtější než každých pět let kupovat auto nový. Spíš vidím problém v tom, že auta po roce 2011 na LPG rozumně předělat nejde (pokud nepočítám vyjímky přímo z továrny jako Duster na LPG). Navíc co tak pozoruju u kolegy co má elektrickýho golfa, tak cena nabíjení ve městě pomalu ale jistě zdražuje, v podstatě sám řekl že to pro něj přestává mít smysl. K těm trochu šíleným spekulacím o "velkém nabíjecím bratru" - pořád ve světě velkou roli hraje Muskova vize nabíjení z vlastních solárů nad garáží a tahle soustava se dá postavit i nezávisle bez připojení do veřejný sítě, tam ti těžko někdo nabíjení na dálku "zakáže".
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od bivoj »

NoobsRush píše: 15.07.2021 16:13 ...pořád ve světě velkou roli hraje Muskova vize nabíjení z vlastních solárů nad garáží a tahle soustava se dá postavit i nezávisle bez připojení do veřejný sítě, tam ti těžko někdo nabíjení na dálku "zakáže"...
Nabíjení z vlastních solárů si lze představit smysluplně v USA státech jako Nevada, Kalifornie, Utah, Nové Mexiko, Texas ap., kde je zaručeno min 300 slunečných dní v roce a nebo někde v Africe ap. A i tak rozhodně nebude stačit "z vlastních solárů nad garáží", ale bude nutné mít postavenu za barákem celkem velkou fotovoltaickou elektrárnu. (A to myslím fakt hodně velké množství instalovaných kW) Tohle si dokážu představit v určitých státech USA kde mají hodně slunce a hodně prostoru apod.

Ve státech Evropy ve středním klimatickém pásmu je něco takového naprosto nemyslitelné. Jak nabíjet z vlastního soláru, když bude dva měsíce zataženo? Jak nabíjet z vlastního soláru na podzim v zimě a na jaře, kdy reálný výkon fotovoltaiky je v průměru na 1/10 instalovaného výkonu? Jak nabíjet z vlastního soláru, když bydlím v paneláku? Jak nabíjet z vlastního soláru, když bydlím v řadovce (max s mikrozahradou)?

A ve finále se ještě zamysleme nad tezí
NoobsRush píše: 15.07.2021 16:13 ...tahle soustava se dá postavit i nezávisle bez připojení do veřejný sítě, tam ti těžko někdo nabíjení na dálku "zakáže"...
Dovedu si celkem velmi živě představit, že každý elektromobil bude muset být povinně online, zaznamenávat svoje nabíjení a odesílat to "velkému bratrovi".

A stejně, jako dnes nemůže ropák jezdit legálně na nic jiného, než na státem dodávaná (a patřičně zdaněná) paliva, tak v budoucnu vidím paraelu, že elektromobil bude moci být dobíjen jen státem dodávanou (a patřičně zdaněnou) elektrickou energií...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5343
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Rafael »

O tom zdanění si myslím úplně totéž.
A navíc, že na to možná doplatí i odběratelé elektřiny kteří žádné elektroauto mít nebudou. Třeba z důvodu jeho ceny.
*
Aneb
"Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají!"
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od PeFi »

NoobsRush píše: 15.07.2021 16:13 ... tahle soustava se dá postavit i nezávisle bez připojení do veřejný sítě, tam ti těžko někdo nabíjení na dálku "zakáže".
To jsi mě fakt pobavil. Proč myslíš, že každý moderní dobíjecí konektor obsahuje komunikaci? Protože už před více než 10 lety se začalo pracovat na tom, aby se battery-management auta byl ochoten nabíjet pouze z nabíječky, se kterou si hezky zašifrovaně popovídá - například o tom, zda je nabíječka certifikovaná a zda tedy bude nabíjení řádně zdaněno. Už od počátku se počítá s tím, že se pro zabezpečení využije TLS a PKI.

Jeden z několika námětů jak to řešit si můžeš prohlídnout zde:

https://www.securetechalliance.org/wp-c ... b-2021.pdf

Doporučuji stranu 13 a 14.

Teoreticky můžeš dobíjet auto proti vůli battery managementu, ale bude to asi tak jednoduché jako opravit spálenou žárovku tak, že v ní vyměníš vyměníš vlákno a uvedeš ji pak do funkčního stavu. Hodně štěstí :lol:
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

PeFi: asi tak no, snažil jsem se to tady napsat "polopatě", jaké možnosti restrikcí budoucnost elektrodemobility nabízí, ale stejně to někteří jedinci, NoobsRush, nejsou schopni, nebo nechtějí pochopit. Nabít si doplna svůj elektromobil v ČR jen ze solárů na střeše svého rodiného domu v zimě? : :chuckle Jak si jej nabijí obyvatelé paneláků v Praze třeba na Jižním městě? : :chuckle atd. atd. Jak už jsem psal, technologie elektromobilů nabízí mnoho, především v té oblasti, jak jednoduše a rychle online omezit to, že si jej někde dobijete ;)
mengele
Příspěvky: 73
Registrován: 27.09.2016 13:07
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od mengele »

Pročítám tohle vlákno a nestačím se divit. Tolik polopravd a nepřesností.
Taky mám spalovák a ještě pár let ho mít budu-ale je pravda, že elektromobily se za poslední roky hodně zlepšily.
Mrkněte třeba na ENYAQ - s 80KWh baterkou má reálný dojezd přes 500 km. Když ho budete dobíjet doma přes noc nočním proudem, tak já platím 2,5 Kč/KW. To je 2,5x80....200Kč/500km, to je 0,4Kč/km. Sám mám diesla, jezdím cca 5,5l/100Kč-na tuhle cenu se fakt nedostanu. Přitom ENYAQ stojí ve slušné výbavě 1 050 000,- to je stejně jako slušný Kodiaq v dieslu.
Nikdo není nucený jezdit na veřejné nabíječky-v noci snad lidi spíte-takže můžete nabíjet doma ze zásuvky. A za 8 hodit nabijete i pomalým nabíjením. A k pumpě nemusíte vůbec jezdit. (Možná tak jednou ročně na cestě do Chorvatska).
A zablokovat prodej paliv je mnohem jednoduší, než vypnout všude elektriku.
Pak je tu servis-co se asi tak rozbije na autě, které má jen podvozek, baterku a elektromotor? Navíc největší položku v ceně elektromobilu dělá baterka-a jakmile se budou baterky dělat u nás, tak cena klesne o statisíce-to není dohad, to je snadno dohledatelný vývoj.
Taky se mi nelíbí násilný přechod k elektromobilitě, každý by měl mít možnost vybrat si sám, co mu vyhovuje a dotace jsou prostě zlo. Jenže pravdou je, že lidi si sami ty elektromobily budou kupovat, protože za 3 nebo 4 roky už skoro nikdo nový spalovák nebude kupovat.
NoobsRush
Příspěvky: 119
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od NoobsRush »

No, něco jsem chtěl napsat, ale raději ne.
Jednoduše.
Vy nechcete vidět řešení, i když stojí nahovno, prostě nechcete pochopit, že by se to dalo řešit a i dneska. Doporučuju navštívit na youtube Rich Rebuilds a další, kde je borec schopny rignout softwarově utopeny tesly a wall chargery. Opravdu si jako myslíte, že se za par let nenajde i u nás skupina lidí, která si vesele udělá "černý nabíječky", popř si udělá duální soft na autě? STK se taky ojebává, jde jen o to jak rychle se lidi naučí ojebávat tohle.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Maximus »

Zkušenost s cestou Enyaqem do Chorvatska:
https://www.lidovky.cz/byznys/enyaqem-d ... 0000000000
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od dracekvo »

No, el. auto i solární elektrárnu jsem měl.
A je tam jedna podstatná věc.
Auto je většinou u normálních lidí během dne mimo domov. Tudiž, aby jste mohli nabíjet auto ze solárů, tak musíte mít doma pořádně velkou baterku.
Ač jsem měl baterku doma větší jak v autě, tak jsem stejně ze soláru nenabíjel, protože opotřebení stacionární baterie mě nevykompenzovalo to, že jsem ušetřil pár kč za noční proud. A to jsem měl baterii lifepo, kterou jsem sehnal opotřebenou za velice dobré peníze.
Daleko efektivnější bylo tu energii v baterkách nechat a používat jí v době vysokého tarifu pro pohon baráku.

V momentální situaci se žádný solární systém (ani ten z bazaru) není schopen dostat v nákladech na ceny nočního tarifu.

Ze soláru jsem si dobíjel jen o víkendech.
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od MarS »

Asi bych se u koupě elektra zajímal hlavně o management baterie. Výrobci se budou předhánět svými dojezdy, takže životnost bude automaticky upozaděná. Baterie se budou ždímat, co to jde. Jak jsem psal, kapacitu baterie u pluginu mám softwarově sníženou skoro o 40%, proto taky ty baterky u Priusů drží dlouhý léta bez jakýkoliv problémů. Ten Enyaq by pak ale pravděpodobně nemohl mít s 80kW dojezd 500km.. 8-)
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od Ulfhednar »

Maximus píše: 16.07.2021 0:47 Zkušenost s cestou Enyaqem do Chorvatska:
https://www.lidovky.cz/byznys/enyaqem-d ... 0000000000
Závěr byl, (četl jsem verzi na idnes), že pokud si pořídíte hromadu aplikací a čipů, jedete pomalu a plánujete cestu jako Overlord, je to finančně stejné, jako jet s nafťákem za šest litrů. "Jenom" to blbě brzdí a okolním autům je to nebezpečné.
Má to dva háčky:
1.) většina nafťáků žere citelně méně než šest
2.) neustálé pauzy "na kafíčko", či na delších cestách i nucený nocleh, se taky pěkně prodraží.

Já teď profrčel horem Sv. Bernarda (2477 m n. m. dle auta) od Montreaux a přes Janov na Rivieru za 5.6l. Plná čtyřkolka, jízda na limitech.
Óðinn á yðr alla
tom384
Příspěvky: 467
Registrován: 10.05.2020 14:05

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od tom384 »

NoobsRush píše: 16.07.2021 0:24 No, něco jsem chtěl napsat, ale raději ne.
Jednoduše.
Vy nechcete vidět řešení, i když stojí nahovno, prostě nechcete pochopit, že by se to dalo řešit a i dneska. Doporučuju navštívit na youtube Rich Rebuilds a další, kde je borec schopny rignout softwarově utopeny tesly a wall chargery. Opravdu si jako myslíte, že se za par let nenajde i u nás skupina lidí, která si vesele udělá "černý nabíječky", popř si udělá duální soft na autě? STK se taky ojebává, jde jen o to jak rychle se lidi naučí ojebávat tohle.
Pravda je, ze pokud bude nejaky velky bratr chtit omezit jizdu, tak bude uplne jedno jestli mas spalovak nebo elektro. Technicky reseni existuji pro obe varianty. Dokonce bych rekl, ze omezit jezdeni na fosilni paliva je o dost jednodussi. Staci zvednout spotrebni dan na pohonne hmoty. Navic to jsou sileny spekulace.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Příspěvek od devlop »

tom384:
"Jenže přichází na řadu první problém. Testované auto bylo bez dobíjecích čipů. Škoda nabízí za zhruba 500 korun měsíčně takový, který většinu dobíjecích stanic umí odemknout, jenže se vyplatí opravdu jen při hodně velkých měsíčních nájezdech.
Vyráželi jsme s účty, které lze zřídit zdarma a přes internet: ČEZ, E.On a PRE v Česku, na Rakousko pak tarif vysoutěžený německým autoklubem ADAC, který funguje i na většině stanic v Německu, Rakousku a Švýcarsku (jen je třeba k české adrese napsat, že je v Německu, jinak to nejde). Do Itálie máme už z minule aplikaci od Enel a od stejné firmy jinou aplikaci na chorvatské nabíječky a ve Slovinsku spoléháme, že u hotelu je nabíječka bez registrace. V telefonu tak máme šest aplikací na dobíjení a dvě další na hledání stanic. V peněžence jsou tři čipy."


Řeší někdo podobné problémy při cestě autem se spalovacím motorem? :chuckle Platíš si měsíčně "povolenky" k tankování nafty? Co myslíš že lze jednodušeji státem omezit?
Odpovědět